Als je een beetje handig bent niet hoor. Die oude volledig mechanische auto's zijn goed zelf te onderhouden. Geen chips erin, geen 'motormanagement', geen volledig dichtgeplakte motorruimtes. Gastank erin, amper wegenbelasting en gaan!quote:Op maandag 8 april 2019 16:17 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Mooi spul idd
Ik wilde vroeger altijd een Suburban
[ afbeelding ]
Mooi van lelijkheid.
En niet gedaan natuurlijk, ik zou er op leeglopen.
Just the good ol' boysquote:
probeer die eens te parkerenquote:
Jammer dat je net met een Amerikaan komt aanzeilen. "Standaard" gereedschapquote:Op maandag 8 april 2019 14:09 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ik ga maar eens een fijne volledig mechanische klassieker met een gastank erin scoren. Zo iets of zo:
[ afbeelding ]
Die kan je ook nog zelf eenvoudig onderhouden met standaard-gereedschap.
Jij bent zeker zo iemand die al moeite heeft een Aygo te fileparkeren?quote:
nee , ik heb een vrachtwagen rijbewijs al 40 jaarquote:Op dinsdag 9 april 2019 08:34 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Jij bent zeker zo iemand die al moeite heeft een Aygo te fileparkeren?
Exact. Maar tegenwoordig is het een 'beleving' en halve computer aan het worden.quote:Op dinsdag 9 april 2019 09:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee , ik heb een vrachtwagen rijbewijs al 40 jaar
(doe er niets meer mee) pensioen
maar verder heb ik een hekel aan lompe auto's
auto is een gebruiksvoorwerp een vervoermiddel
prima tochquote:Op dinsdag 9 april 2019 09:52 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Exact. Maar tegenwoordig is het een 'beleving' en halve computer aan het worden.
Afgrijselijk. Incl. het verplichte 'abonnement' want alles is tegenwoordig een abbo ipv kopen incl. schandalige privacy-schendingen.quote:
ik vind het goed, neem ik een abonnement op een auto vervoerbundelquote:Op dinsdag 9 april 2019 09:54 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Afgrijselijk. Incl. het verplichte 'abonnement' want alles is tegenwoordig een abbo ipv kopen incl. schandalige privacy-schendingen.
quote:Toyota en Softbank steken samen een miljard dollar in Ubers zelfrijdende tech
Toyota, Denso en de SoftBank Vision Fund investeren gezamenlijk een miljard dollar in Ubers Advanced Technologies Group, het onderdeel van Uber dat technologie voor zelfrijdende auto's ontwikkelt. Denso maakt auto-onderdelen en is in handen van Toyota.
Toyota meldt dat volgens de deal Toyota en Denso gezamenlijk 667 miljoen dollar investeren en de resterende 333 miljoen dollar is afkomstig van Softbank. Het doel van de investering is om de ontwikkeling en vercommercialisering van de geautomatiseerde rideshare-diensten te versnellen, aldus de bedrijven. Als onderdeel van de deal wordt het Uber-onderdeel Advanced Technologies Group verder op afstand van het moederbedrijf geplaatst; ATG wordt een aparte rechtspersoon, al blijft het nog wel verbonden met Uber. Met deze investering wordt ATG gewaardeerd op 7,25 miljard dollar.
Het is niet de eerste keer dat Toyota flinke bedragen steekt in Uber. Dat deed de Japanse fabrikant in augustus vorig jaar ook al met een bedrag van 500 miljoen dollar. Als onderdeel van die deal werd Ubers zelfrijdende technologie geïntegreerd in Toyota Sienna-minibusjes. Deze moeten uiteindelijk onderdeel worden van Ubers ride-hailing-netwerk. In 2016 stak Toyota ook al 300 miljoen dollar in Uber. Tot nu toe heeft Uber Volvo XC90-suv's gebruikt als platform voor het ontwikkelen van technologie voor autonoom rijdende auto's, maar het ligt voor de hand dat Toyota Sienna-auto's daar op termijn ook voor worden ingezet.
De Advanced Technologies Group is vooralsnog bepaald niet in de buurt van winstgevendheid; vorig jaar verloor het bedrijf 3 miljard dollar en ook het aanbieden van ritjes aan passagiers is nog niet aan de orde. Dat laatste hangt onder meer samen met een fataal ongeluk vorig jaar, waarbij een Volvo-suv van Uber betrokken was. Daarbij kwam een voetganger om het leven. De staat Arizona, waar het ongeluk plaatsvond, verbood verdere tests van Uber.
Spreek voor jezelf.quote:Op dinsdag 9 april 2019 09:51 schreef michaelmoore het volgende:
auto is een gebruiksvoorwerp een vervoermiddel
Ja kloptquote:
quote:Topman Elon Musk: ‘Tesla komt binnen twee jaar met auto zonder stuur’
Tesla's CEO Elon Musk zei deze week dat de autofabrikant binnen twee jaar een auto zonder stuur zal leveren. Volgens Musk zullen klanten na verloop van tijd niet anders meer willen.
Volgens Musk is Tesla heel dicht bij volledig zelfrijdend de weg op gaan. In tegenstelling tot de meeste andere bedrijven die werken aan zelfrijdende auto's, integreert Tesla de techniek van autonome auto's nu al in voertuigen voor klanten. Die kunnen deze nu nog gebruiken als reguliere auto’s, maar ze zijn al voorzien van de hardware die nodig is om uiteindelijk zelf te kunnen rijden met toekomstige software-updates.
Dat is een compleet andere benadering dan bedrijven zoals Waymo of Uber, die werken aan voertuigen die uitsluitend zijn gebouwd voor autonome deeltaxi's. Elon Musk zei dat ze uiteindelijk het stuur kunnen verwijderen en het gat afdoppen dat hierdoor ontstaat. ,,Ik denk dat er een overgangsperiode zal zijn waarin mensen de besturing van de robot-taxi kunnen overnemen, maar zodra de regelgeving het goed vindt, zal het stuur worden verwijderd", aldus Musk.
Velen speculeerden dat Tesla’s Model 3 interieur zo was ontwikkeld dat het net zo goed oogt met als zonder stuurwiel. Musk wil niet zeggen of het gaat om de Model 3, maar voorspelde dat ‘consumenten zullen eisen dat ‘mensen deze twee ton zware moordmachines niet langer mogen besturen’ en dat het daarom is het logisch om het stuur te verwijderen en computers de boel over te laten nemen.
Het voornemen om het stuur te verwijderen past in Musks plannen om Tesla-eigenaren vanaf volgend jaar al de mogelijkheid te bieden om hun auto’s te verhuren als zelfrijdende deeltaxi’s. Tesla-bezitters kunnen op die manier geld verdienen op het moment dat ze er zelf geen gebruik van maken. Toch zijn experts kritisch, want het zou het niet de eerst keer zijn dat Musk zijn belofte niet, of niet op tijd inlost.
https://www.ad.nl/auto/to(...)nder-stuur~a462eda4/
Dat doe ik al 20 jaar. Leve de treinquote:. Denk ook aan de tijd die je overhoudt, je kan onderweg je werk doen, op je gemak plannen, klanten bellen of of nog even notulen doornemen. Of onderweg van Groningen naar Zeist een speelfilm kijken zodat je reis niet te saai wordt.
Ok, een autobrand.quote:Op donderdag 25 april 2019 06:40 schreef kaasplankje het volgende:
Niemand wil straks nog een Tesla.
https://www.ad.nl/auto/te(...)auto-china~a13236bc/
Ziet er goed uit. Ik zou weleens willen zien hoe ze omgaan met een onverwacht gevaarlijke situatie.quote:Op donderdag 25 april 2019 09:07 schreef MaGNeT het volgende:
We take a closer look at Tesla's Full Self-driving Demo that took place on Tesla Autonomy Day:
Want andere auto’s branden niet?quote:Op donderdag 25 april 2019 06:40 schreef kaasplankje het volgende:
Niemand wil straks nog een Tesla.
https://www.ad.nl/auto/te(...)auto-china~a13236bc/
Als de autonome auto slechts 10% van de ongelukken heeft ivm nu, dan is er al een wereld gewonnenquote:Op donderdag 25 april 2019 23:28 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ziet er goed uit. Ik zou weleens willen zien hoe ze omgaan met een onverwacht gevaarlijke situatie.
quote:Het voornemen om het stuur te verwijderen past in Musks plannen om Tesla-eigenaren vanaf volgend jaar al de mogelijkheid te bieden om hun auto's te verhuren als zelfrijdende deeltaxi's. Tesla-bezitters kunnen op die manier geld verdienen op het moment dat ze er zelf geen gebruik van maken.
Het idee is ook dat door communicatie van auto naar auto er simpelweg minder onverwachte situaties ontstaan. De typische situatie, waar de eerste voor een konijntje remt, de tweede iets agressiever op de rem trapt en de derde daardoor niet meer op tijd kan remmen, dat zou verleden tijd moeten zijn. De tweede en derde krijgen namelijk direct die informatie door, dat de eerste geremd heeft.quote:Op donderdag 25 april 2019 23:28 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ziet er goed uit. Ik zou weleens willen zien hoe ze omgaan met een onverwacht gevaarlijke situatie.
Standarisering is enorm belangrijk voor autonoom rijden. Om te beginnen de weginrichting. Die zeker in Nederland meer en meer een zooitje wordt.quote:Op vrijdag 26 april 2019 08:43 schreef knoopie het volgende:
Het idee is ook dat door communicatie van auto naar auto er simpelweg minder onverwachte situaties ontstaan. De typische situatie, waar de eerste voor een konijntje remt, de tweede iets agressiever op de rem trapt en de derde daardoor niet meer op tijd kan remmen, dat zou verleden tijd moeten zijn. De tweede en derde krijgen namelijk direct die informatie door, dat de eerste geremd heeft.
Dan moeten natuurlijk wel in de toekomst alle auto's van alle merken een eenduidig communicatieprotocol hebben om dat optimaal te kunnen benutten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |