Er zijn ook mensen die stug vasthouden aan analoog fotograferen, het draaien van LP's en cassettebandjes, paardrijden, het sleutelen aan en rijden in oldtimers.quote:Op zondag 7 april 2019 20:50 schreef LorneMalvo het volgende:
Is er al gesproken over dat mensen autorijden ook zien als recreatie ipv alleen maar van vervoer van a naar b. Het geeft voor veel mensen kleur aan het leven. Die specifieke en menselijke behoefte zal blijven bestaan.
https://www.zelfrijdendve(...)nde-autos-in-londen/quote:Op zondag 7 april 2019 21:46 schreef BasEnAad het volgende:
Ik vind dit wel typisch een stads denkbeeld.
Je moet niet vergeten dat zeker de helft van de westerse bevolking niet op een kluitje woont. Daarom denk ik dat zoiets op kleinere schaal wel gaat gebeuren, maar landelijk nog heel lang gaat duren.
Die vrijheid niet afhankelijk te zijn van een instantie voor je vervoer is veel waard. En een zelfrijdende auto op niveau 5, echt compleet autonoom is nog ver weg, decennia ver weg.
quote:Taxibedrijf Addison Lee Group gaat een samenwerking aan met Oxbotica voor het ontwikkelen van autonoom vervoer in Londen. Doel van de samenwerking met de softwareontwikkelaar is om over drie jaar (in 2021) een aantal zelfrijdende auto's op de weg te hebben in Londen.
Meldt zich vanuit een Fries dorpje op minimaal 20km van een stad.quote:Op zondag 7 april 2019 21:46 schreef BasEnAad het volgende:
Ik vind dit wel typisch een stads denkbeeld.
Je moet niet vergeten dat zeker de helft van de westerse bevolking niet op een kluitje woont. Daarom denk ik dat zoiets op kleinere schaal wel gaat gebeuren, maar landelijk nog heel lang gaat duren.
Die vrijheid niet afhankelijk te zijn van een instantie voor je vervoer is veel waard. En een zelfrijdende auto op niveau 5, echt compleet autonoom is nog ver weg, decennia ver weg.
Je hebt 'zelfrijdende' en zelfrijdende auto's. Een compleet zelfrijdende auto midden in een drukke stad in 2021 is onmogelijk. Alleen al omdat er geen wetgeving voor is. Als je een beetje volgt wat er op technologisch gebied allemaal gebeurt, dan weet je ook dat zo'n auto niet 99% veilig moet zijn, maar 99,999%. Dat is gewoon te veel gevraagd voor de komende jaren.quote:Op zondag 7 april 2019 21:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.zelfrijdendve(...)nde-autos-in-londen/
[..]
er zal wel veel beter in de baan gehouden worden, op linker baan zou 130 zeker mogelijk zijnquote:Op zondag 7 april 2019 21:57 schreef daNpy het volgende:
Ik denk juist dat het haalbaarder is om zelfrijdende auto's op de snelweg / lange afstanden te hebben.
Veel minder externe invloeden, snelheid kan omhoog, zelfs meer comfort.
neee , als er maar 10% van de aanrijdingen zijn dan is goedquote:Op zondag 7 april 2019 22:00 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Je hebt 'zelfrijdende' en zelfrijdende auto's. Een compleet zelfrijdende auto midden in een drukke stad in 2021 is onmogelijk. Alleen al omdat er geen wetgeving voor is. Als je een beetje volgt wat er op technologisch gebied allemaal gebeurt, dan weet je ook dat zo'n auto niet 99% veilig moet zijn, maar 99,999%. Dat is gewoon te veel gevraagd voor de komende jaren.
Ik reageer dan ook op je OP en niet op jou persoonlijkquote:Op zondag 7 april 2019 21:58 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Meldt zich vanuit een Fries dorpje op minimaal 20km van een stad.
Die berichten over compleet zelfrijdende auto's komen af en toe voorbij en doorgaans is het gewoon bullshit. Meer een marketingpraatje dan realiteit.quote:Op zondag 7 april 2019 22:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
neee , als er maar 10% van de aanrijdingen zijn dan is goed
Ik zie het verschil niet Ik schreef de OP als dorpeling, niet als stedelingquote:Op zondag 7 april 2019 22:01 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik reageer dan ook op je OP en niet op jou persoonlijk
Het gros is niet ondenkbaar inderdaad. Maar ik verwacht niet dat de zelfrijdende invasie autobezit overbodig maakt. Autobezit zal anders gemotiveerd zijn. Derhalve 'nee' gestemd.quote:Op zondag 7 april 2019 21:28 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die stug vasthouden aan analoog fotograferen, het draaien van LP's en cassettebandjes, paardrijden, het sleutelen aan en rijden in oldtimers.
Uiteraard blijven er altijd uitzonderingen op de massa.
Je moet de topic titel "einde van autobezit nabij" ook niet te letterlijk nemen maar ik verwacht dat er voor het gros van de mensen weinig animo meer is om een auto te bezitten als je er 24/7 over kan beschikken en hem niet meer zelf kan besturen.
komende twee jaar zal alles duidelijk wordenquote:Op zondag 7 april 2019 22:03 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Die berichten over compleet zelfrijdende auto's komen af en toe voorbij en doorgaans is het gewoon bullshit. Meer een marketingpraatje dan realiteit.
Ik snap best dat een taxi-bedrijf over twee jaar graag zelfrijdende taxi's heeft zonder personeel. Maar dat is compleet onrealistisch. Iedereen kan zo'n persbericht maken, dat maakt het nog geen waarheid.
Ja oke, maakt ook niet uit verder.quote:Op zondag 7 april 2019 22:04 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik zie het verschil niet Ik schreef de OP als dorpeling, niet als stedeling
Dat het voor "stedelingen" eerder een succes kan worden omdat parkeerruimte daar een issue is en ritjes vaak kort, ja, dan wil ik het wel op stadsdenken gooien
ik denk dat we weer met paard en wagen gaan rijdenquote:Op maandag 8 april 2019 00:30 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ja oke, maakt ook niet uit verder.
Waarom ik het niet zie gebeuren is omdat rijden in de stad autonoom nog heel ver weg is. Op een snelweg of provinciale weg kan dat al wel, niveau 2, met een bestuurder die alert is. Waarom het buiten de stad niet kan is omdat in dorpen nooit een voorraad auto's voorradig is, omdat dat veel te duur is en omdat auto's niet autonoom een dorp binnen kunnen rijden tot aan de voordeur. Daar kun je dus niet van op aan. Er wordt veel te makkelijk over gedacht. Een compleet zelfrijdende auto betekent een zelfdenkende auto, dat is voorlopig een brug te ver.
nu worddt ook iedere positie opgeslagenquote:Op maandag 8 april 2019 13:55 schreef De_Onnoembare het volgende:
Fantastisch. Iedere rit die je maakt wordt opgeslagen en als je een keertje gemeen doet tegen iemand over de ongetwijfeld 'sociale app' die erbij komt, dan wordt je geband en kan je niet meer rijden
Ligt eraan wat voor auto je hebt. Mijn nieuwe auto ga ik wegdoen trouwens, vind hem te klein en irriteerde me mateloos eraan dat de dealer gewoon van afstand mijn auto zit uit te lezen.quote:Op maandag 8 april 2019 13:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nu worddt ook iedere positie opgeslagen
Mooi spul iddquote:Op maandag 8 april 2019 14:09 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ligt eraan wat voor auto je hebt. Mijn nieuwe auto ga ik wegdoen trouwens, vind hem te klein en irriteerde me mateloos eraan dat de dealer gewoon van afstand mijn auto zit uit te lezen.
Ik ga maar eens een fijne volledig mechanische klassieker met een gastank erin scoren. Zo iets of zo:
[ afbeelding ]
Die kan je ook nog zelf eenvoudig onderhouden met standaard-gereedschap.
Als je een beetje handig bent niet hoor. Die oude volledig mechanische auto's zijn goed zelf te onderhouden. Geen chips erin, geen 'motormanagement', geen volledig dichtgeplakte motorruimtes. Gastank erin, amper wegenbelasting en gaan!quote:Op maandag 8 april 2019 16:17 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Mooi spul idd
Ik wilde vroeger altijd een Suburban
[ afbeelding ]
Mooi van lelijkheid.
En niet gedaan natuurlijk, ik zou er op leeglopen.
Just the good ol' boysquote:
probeer die eens te parkerenquote:
Jammer dat je net met een Amerikaan komt aanzeilen. "Standaard" gereedschapquote:Op maandag 8 april 2019 14:09 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ik ga maar eens een fijne volledig mechanische klassieker met een gastank erin scoren. Zo iets of zo:
[ afbeelding ]
Die kan je ook nog zelf eenvoudig onderhouden met standaard-gereedschap.
Jij bent zeker zo iemand die al moeite heeft een Aygo te fileparkeren?quote:
nee , ik heb een vrachtwagen rijbewijs al 40 jaarquote:Op dinsdag 9 april 2019 08:34 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Jij bent zeker zo iemand die al moeite heeft een Aygo te fileparkeren?
Exact. Maar tegenwoordig is het een 'beleving' en halve computer aan het worden.quote:Op dinsdag 9 april 2019 09:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee , ik heb een vrachtwagen rijbewijs al 40 jaar
(doe er niets meer mee) pensioen
maar verder heb ik een hekel aan lompe auto's
auto is een gebruiksvoorwerp een vervoermiddel
prima tochquote:Op dinsdag 9 april 2019 09:52 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Exact. Maar tegenwoordig is het een 'beleving' en halve computer aan het worden.
Afgrijselijk. Incl. het verplichte 'abonnement' want alles is tegenwoordig een abbo ipv kopen incl. schandalige privacy-schendingen.quote:
ik vind het goed, neem ik een abonnement op een auto vervoerbundelquote:Op dinsdag 9 april 2019 09:54 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Afgrijselijk. Incl. het verplichte 'abonnement' want alles is tegenwoordig een abbo ipv kopen incl. schandalige privacy-schendingen.
quote:Toyota en Softbank steken samen een miljard dollar in Ubers zelfrijdende tech
Toyota, Denso en de SoftBank Vision Fund investeren gezamenlijk een miljard dollar in Ubers Advanced Technologies Group, het onderdeel van Uber dat technologie voor zelfrijdende auto's ontwikkelt. Denso maakt auto-onderdelen en is in handen van Toyota.
Toyota meldt dat volgens de deal Toyota en Denso gezamenlijk 667 miljoen dollar investeren en de resterende 333 miljoen dollar is afkomstig van Softbank. Het doel van de investering is om de ontwikkeling en vercommercialisering van de geautomatiseerde rideshare-diensten te versnellen, aldus de bedrijven. Als onderdeel van de deal wordt het Uber-onderdeel Advanced Technologies Group verder op afstand van het moederbedrijf geplaatst; ATG wordt een aparte rechtspersoon, al blijft het nog wel verbonden met Uber. Met deze investering wordt ATG gewaardeerd op 7,25 miljard dollar.
Het is niet de eerste keer dat Toyota flinke bedragen steekt in Uber. Dat deed de Japanse fabrikant in augustus vorig jaar ook al met een bedrag van 500 miljoen dollar. Als onderdeel van die deal werd Ubers zelfrijdende technologie geïntegreerd in Toyota Sienna-minibusjes. Deze moeten uiteindelijk onderdeel worden van Ubers ride-hailing-netwerk. In 2016 stak Toyota ook al 300 miljoen dollar in Uber. Tot nu toe heeft Uber Volvo XC90-suv's gebruikt als platform voor het ontwikkelen van technologie voor autonoom rijdende auto's, maar het ligt voor de hand dat Toyota Sienna-auto's daar op termijn ook voor worden ingezet.
De Advanced Technologies Group is vooralsnog bepaald niet in de buurt van winstgevendheid; vorig jaar verloor het bedrijf 3 miljard dollar en ook het aanbieden van ritjes aan passagiers is nog niet aan de orde. Dat laatste hangt onder meer samen met een fataal ongeluk vorig jaar, waarbij een Volvo-suv van Uber betrokken was. Daarbij kwam een voetganger om het leven. De staat Arizona, waar het ongeluk plaatsvond, verbood verdere tests van Uber.
Spreek voor jezelf.quote:Op dinsdag 9 april 2019 09:51 schreef michaelmoore het volgende:
auto is een gebruiksvoorwerp een vervoermiddel
Ja kloptquote:
quote:Topman Elon Musk: ‘Tesla komt binnen twee jaar met auto zonder stuur’
Tesla's CEO Elon Musk zei deze week dat de autofabrikant binnen twee jaar een auto zonder stuur zal leveren. Volgens Musk zullen klanten na verloop van tijd niet anders meer willen.
Volgens Musk is Tesla heel dicht bij volledig zelfrijdend de weg op gaan. In tegenstelling tot de meeste andere bedrijven die werken aan zelfrijdende auto's, integreert Tesla de techniek van autonome auto's nu al in voertuigen voor klanten. Die kunnen deze nu nog gebruiken als reguliere auto’s, maar ze zijn al voorzien van de hardware die nodig is om uiteindelijk zelf te kunnen rijden met toekomstige software-updates.
Dat is een compleet andere benadering dan bedrijven zoals Waymo of Uber, die werken aan voertuigen die uitsluitend zijn gebouwd voor autonome deeltaxi's. Elon Musk zei dat ze uiteindelijk het stuur kunnen verwijderen en het gat afdoppen dat hierdoor ontstaat. ,,Ik denk dat er een overgangsperiode zal zijn waarin mensen de besturing van de robot-taxi kunnen overnemen, maar zodra de regelgeving het goed vindt, zal het stuur worden verwijderd", aldus Musk.
Velen speculeerden dat Tesla’s Model 3 interieur zo was ontwikkeld dat het net zo goed oogt met als zonder stuurwiel. Musk wil niet zeggen of het gaat om de Model 3, maar voorspelde dat ‘consumenten zullen eisen dat ‘mensen deze twee ton zware moordmachines niet langer mogen besturen’ en dat het daarom is het logisch om het stuur te verwijderen en computers de boel over te laten nemen.
Het voornemen om het stuur te verwijderen past in Musks plannen om Tesla-eigenaren vanaf volgend jaar al de mogelijkheid te bieden om hun auto’s te verhuren als zelfrijdende deeltaxi’s. Tesla-bezitters kunnen op die manier geld verdienen op het moment dat ze er zelf geen gebruik van maken. Toch zijn experts kritisch, want het zou het niet de eerst keer zijn dat Musk zijn belofte niet, of niet op tijd inlost.
https://www.ad.nl/auto/to(...)nder-stuur~a462eda4/
Dat doe ik al 20 jaar. Leve de treinquote:. Denk ook aan de tijd die je overhoudt, je kan onderweg je werk doen, op je gemak plannen, klanten bellen of of nog even notulen doornemen. Of onderweg van Groningen naar Zeist een speelfilm kijken zodat je reis niet te saai wordt.
Ok, een autobrand.quote:Op donderdag 25 april 2019 06:40 schreef kaasplankje het volgende:
Niemand wil straks nog een Tesla.
https://www.ad.nl/auto/te(...)auto-china~a13236bc/
Ziet er goed uit. Ik zou weleens willen zien hoe ze omgaan met een onverwacht gevaarlijke situatie.quote:Op donderdag 25 april 2019 09:07 schreef MaGNeT het volgende:
We take a closer look at Tesla's Full Self-driving Demo that took place on Tesla Autonomy Day:
Want andere auto’s branden niet?quote:Op donderdag 25 april 2019 06:40 schreef kaasplankje het volgende:
Niemand wil straks nog een Tesla.
https://www.ad.nl/auto/te(...)auto-china~a13236bc/
Als de autonome auto slechts 10% van de ongelukken heeft ivm nu, dan is er al een wereld gewonnenquote:Op donderdag 25 april 2019 23:28 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ziet er goed uit. Ik zou weleens willen zien hoe ze omgaan met een onverwacht gevaarlijke situatie.
quote:Het voornemen om het stuur te verwijderen past in Musks plannen om Tesla-eigenaren vanaf volgend jaar al de mogelijkheid te bieden om hun auto's te verhuren als zelfrijdende deeltaxi's. Tesla-bezitters kunnen op die manier geld verdienen op het moment dat ze er zelf geen gebruik van maken.
Het idee is ook dat door communicatie van auto naar auto er simpelweg minder onverwachte situaties ontstaan. De typische situatie, waar de eerste voor een konijntje remt, de tweede iets agressiever op de rem trapt en de derde daardoor niet meer op tijd kan remmen, dat zou verleden tijd moeten zijn. De tweede en derde krijgen namelijk direct die informatie door, dat de eerste geremd heeft.quote:Op donderdag 25 april 2019 23:28 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ziet er goed uit. Ik zou weleens willen zien hoe ze omgaan met een onverwacht gevaarlijke situatie.
Standarisering is enorm belangrijk voor autonoom rijden. Om te beginnen de weginrichting. Die zeker in Nederland meer en meer een zooitje wordt.quote:Op vrijdag 26 april 2019 08:43 schreef knoopie het volgende:
Het idee is ook dat door communicatie van auto naar auto er simpelweg minder onverwachte situaties ontstaan. De typische situatie, waar de eerste voor een konijntje remt, de tweede iets agressiever op de rem trapt en de derde daardoor niet meer op tijd kan remmen, dat zou verleden tijd moeten zijn. De tweede en derde krijgen namelijk direct die informatie door, dat de eerste geremd heeft.
Dan moeten natuurlijk wel in de toekomst alle auto's van alle merken een eenduidig communicatieprotocol hebben om dat optimaal te kunnen benutten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |