abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2019 @ 14:56:15 #1
163650 Greys
pi_186083081


VAN UW ESF-VERSLAGGEEFSTERS

Zaterdag 6 april was het dan zo ver. EIC-dag, Eurovision in Concert in AFAS. Wij mochten namens FOK! en het songfestivalforum alhier weer als pers aanwezig zijn om kandidaten te interviewen in de middag. Dank daarvoor, team EIC!

Om 10.45 uur bij carpool De Meern afgesproken en op naar Amsterdam voor de persmiddag en concert. We hadden een kamer geboekt in het Jaz Hotel (naast Ziggo Dome). Dat was best een kek kamertje!



Meteen door naar AFAS, de persregistratie zou om 12.15 uur beginnen. Daar aangekomen bleek er al heel veel pers aanwezig:



Eenmaal binnen heette Cornald Maas de pers welkom. Hierna was er een korte boekpresentatie van "Een leven lang geleden", de biografie over Getty Kaspers, geschreven door Dave Boomkens. Echter toen Cornald Getty op het podium wilde roepen was ze kwijt. :D Cornald "Getty...? Getty where are you? Are you in heaven singing Ding-a-Dong? *pers grinnikt* Maar daar was ze dan gelukkig!



Daarna kwamen de kandidaten één voor één naar het podium en toen zij er allemaal stonden werden ze welkom geheten door Femke Halsema. Meer foto's hiervan komen verderop in dit topic, van de camera van Cee!

Toen was het tijd voor de interviews. Wij stonden expres al heel dichtbij de tafel met daarop het bordje 'Netherlands', echter hoorden we al meteen dat de buitenlandse pers voorrang zou krijgen van AvroTros. Geheel begrijpelijk ook wel, zij hebben er ver voor gereisd. Wiwi William mocht als eerste (hoe kan het ook anders.. _O- ) De meneer van AvroTros zei "Ga maar even lekker een rondje lopen en andere interviews doen, dan kijken we straks wel of we er nog Nederlandse pers aan toe kunnen voegen, maar dat duurt echt nog wel even".

We besloten direct op zoek te gaan naar Serhat. Om de zenuwen een beetje te kalmeren hadden we een zachte landing nodig zeg maar. Ome Serhat is lief, dat zagen we zo. De interviewer voor ons stelde één vraag en Serhat antwoordde daar ongeveer veertien minuten lang op.. dus we wisten al een beetje waar we aan toe waren. Toen mochten wij!

INTERVIEW SERHAT
"Hallo Serhat wij z-..."
"OHHHH BEAUTIFUL LADIES!!!!"
*uw verslaggeefsters giebelen schaapachtig*
"Hallo Serhat, je bent terug op het Eurovisie. Wat is de reden dat je dit voor de tweede keer doet?"
"ZIJN JULLIE ER BLIJ MEE"
"Ja! Heel blij!"
*Serhat giebelt schaapachtig*
"Even heel eerlijk, na mijn deelname van 2016 had ik niet de intentie om het nog eens te doen. Maar, de hele ervaring was erg leuk, heb er erg van genoten. En toen kwam de vraag dit keer, en ik dacht 'misschien is mijn missie nog niet volbracht'.
"En je missie is de finale natuurlijk!"
*Serhat lacht heel hard*
"Wij denken dat je de finale wel gaat halen."
* Serhat lacht nog harder*
"YOU THINK SO????"
"Ja met je laatste startplaats in de halve finale.. we denken het wel"
"Dankjewel!"
"Serhat wat doe je in Tel Aviv om te voorkomen dat je te zenuwachtig wordt"
"Er is een klein verschil tussen de andere deelnemers aan het ESF en ik. Ik sta al meer dan 20 jaar op diverse podia en op televisie, die ervaring daarmee helpt heel veel. Ik ben nooit nerveus."
"Heb je wat advies voor de andere deelnemers die misschien wel zenuwachtig zijn of worden?"
"Nerveus zijn is heel normaal. Toen ik 19 of 20 was, was ik ook heel nerveus. Dat is echt heel normaal. Je hebt levenservaring nodig, en dat heb ik nu. Ik heb veel concerten gedaan, veel tv-shows, veel interviews, en dat is een voordeel voor me nu. Ik kan me ontspannen en ervan genieten. Je moet er kalm tegenaan kijken, je moet positief zijn, je moet ervan genieten. Als jij positief bent op het podium en ervan geniet, krijgt het publiek hetzelfde gevoel. Doe niet alsof, imiteer niemand, wees gewoon jezelf. Dat is ook waar mijn lied over gaat. Het is mijn levensmotto, Say Na Na Na, ik heb het lied zelf geschreven, ik wil alleen maar positiviteit geven aan de mensen. De wereld gaat helaas niet zo heel lekker, er zijn zo veel problemen, over de hele wereld. Ik wil mensen het gevoel geven dat ze niet alleen zijn. Dat er altijd iemand is die je kunt bellen, iemand die jou kan kalmeren en geruststellen, iemand die je wat advies kan geven zodat je weer van het leven kunt genieten. Het leven is een geschenk, laten we het vieren! Het is eigenlijk heel makkelijk."
"Ik wil eigenlijk dat jij onze goeroe wordt".
*Serhat lacht heel hard*
"Dat is een groot compliment, bedankt".
"Neem je iemand mee, familie of vrienden, naar Tel Aviv voor support?"
"Alleen mijn geliefde zus. Zij woont in München trouwens. Zij zal de laatste week naar Tel Aviv komen om bij mij te zijn. Verder mijn geliefde team. Mijn team werkt al 10-15 jaar voor me. Zij zijn dus ook als familie."
"Mag je zus ook in de greenroom bij je zitten straks?"
"Ik weet het niet! Hoeveel mensen mogen daar? Ik hoop het, ze zou het geweldig vinden!"
"Gaan we gedeeltes van je videoclip terugzien op het podium in Tel Aviv? Het is heel kleurrijk met veel dansers."
"Het is niet heel makkelijk, want zoals je weet mogen er maar 6 mensen op het podium. Ik zal mijn backing vocals op het podium hebben, drie dames en twee heren. Maar we kunnen niet brengen wat we in de video brachten met vijftig mensen, het was een enorme videoproductie. Maar de vibe zal hetzelfde zijn, ik wil blijheid brengen en warmte. En kleur. Dit is eigenlijk wat we allemaal nodig hebben. Daarom denk ik zelf dat het heel goed zal werken. Het is ook een sterk lied, het staat al in veel landen in de charts, van Nieuw Zeeland tot Mexico!"
"Je hebt op ons forum ook best veel fans. Je bent een legende. We willen dat je naar de finale gaat."
"Ik hoop dat die mensen vanavond allemaal naar het concert komen!"
"Mogen we met je op de foto?"
"NATUURLIJK NATUURLIJK"

(Het werd iets meer dan 1 foto, zijn manager bleef maar plaatjes schieten. Hieronder twee van de honderdachtenveertig.)




En dan wil Serhat ook nog even zelf iets tegen jullie zeggen:


Oké, de kop is eraf! We zijn nu nog veel meer Serhat-fan dan eerst!
Wie nu? Even stiekem weer bij Duncan kijken. De AvroTros meneer zegt dat we gerust nog een aantal andere interviews kunnen doen. Goed, dan op naar Litouwen, Jurijus, die zit net even alleen.

INTERVIEW JURIJUS
"Hoi Jurijus. Jij hebt al ervaring met het Eurovisiepodium (hij is twee keer als backing vocal mee geweest) maakt dat het voor jou wat makkelijker?"
"Zeker, want ik weet al wat ik kan verwachten."
"Ook als je de vorige keren backing vocal was en nu de hoofdrol hebt?"
"Ja, ik ben heel kalm nu. En ik ga zo kalm als nu blijven, gedurende de hele tijd van het ESF. De ervaring die ik er al mee heb is onbetaalbaar".
(Ik denk tenminste dat hij hier onbetaalbaar zei, maar op dit moment beginnen de vier Poolse dames héél hard een stukje van hun lied te zingen vlakbij..)
"Wat vind je het leukst aan het Eurovisie, wat maakte dat je nu zelf meedoet?"
"De vorige twee keren was ik alleen backing, en er was altijd het.. vuur.. dat ik wist dat ik méér kon. Ik kan de frontman zijn. Maar in die tijd was ik nog een beetje bang, ik geloofde niet zo in mezelf. En met dit lied wil ik mensen aanmoedigen om gewoon te doen wat ze willen en waar ze van houden. En stóp met het luisteren naar haters en nee-zeggers. Ga er gewoon voor. Want ik deed het ook, ik weet dat het mogelijk is".
"Je rent met de leeuwen".
"Exact!"
"Je werkt in voor een IT-bedrijf. Hoe reageerden je collega's dat je aan het Songfestival mee gaat doen?"
"Ze reageerden daar echt heel tof op! Ja echt heel tof. Het wordt wel steeds moeilijker om een balans te vinden tussen mijn IT-werk en een carrière als zanger. Uiteraard komt het zingen eerst."
"Wat is je favoriete lied van de andere deelnemers? Gewoon even niet letten op de bookmakers, gewoon je eigen smaak".
"Ik heb eerlijk gezegd nog niet eens naar alle nummers geluisterd... maar ik vind het Oostenrijkse meisje heel leuk."
"Het meisje of het lied..?"
"ALLEBEI! HAHAHAHAHA!"
*we lachen alledrie heel hard om z'n ietwat geschokte hoofd nadat hij dit zei*
"Misschien kan je een duet met haar doen"
"Jaaaa wie weet!"
"Neem je familie of vrienden mee naar Tel Aviv voor support?"
"Helaas niet. Alleen mijn team, om het zo professioneel mogelijk te houden. Als ik familie mee zou nemen zou dat stress voor me creëren, dus hoe leuk het ook zou zijn als ze er zouden zijn, eigenlijk hou ik ervan om alleen te zijn als ik zulke dingen doe. Maar ik ben niet alleen, ik ben nu met jullie prachtige dames."
*uw verslaggeefsters giebelen wederóm schaapachtig*
"We zullen vanavond voor je juichen!"
"Niiiiiiiice!"
"We waren gisteren aan het whatsappen naar elkaar dat jouw lied 'run with the lions' heet en dat wij allebei Leeuw als sterrenbeeld zijn dus eh..."
"Dat is een teken!"
"OMG we zijn aan het fangirlen nu. Sorry."
*Jurijus lacht heel hard*
"Dat is goed!"
"Kijk je weleens naar Youtube reactievideo's?"
"Ja! Vooral grappig om te luisteren naar hoe ze mijn naam uitspreken. Juri. Jurijus."
"Keek je op jongere leeftijd ook al naar het Eurovisie?"
"Zeker. Het was echt een familieding. Lekker samen naar het songfestival kijken. Dat is wat het songfestival gewoon echt heel goed doet, het brengt mensen en families samen."



Hier hadden we ook een filmpje maar Greys fucked it up door pas in de laatste seconde van z'n speech op record te drukken :')

Bedankt Jur. Even checken of we al aan de beurt zijn bij Duncan. De AvroTros meneer zegt nee, dat duurt nog wel even, maar ik hou jullie in de gaten, het komt goed!

Oh wacht daar is Matt! MATTTTTTTTTT. Hi. Hoi. Hihi.
Zeg even wat tegen onze forummers!


"Bedankt Matt. Ik heb het Waylonshirt bij me dat je vorig jaar in Lissabon al van ons zou krijgen, maar dat geven we je straks, we moeten nu even snel door, zien je zo!" (Nooit meer gezien, de hele dag en avond met dat kloteshirt rondgelopen.)

Oké wie nu. Griekenland! Daar is het nu niet zo druk.

INTERVIEW GRIEKENLAND
"Hallo! Allereerst, je lied 'Better Love', hoe kwam dat tot stand?"
"Bedoel je de inspiratie erachter?"
"Ja!"
"Het lied heeft voor mij voornamelijk te maken met sociale normen, en het niet volgen van die sociale normen. Het omarmen van je ware zelf. Pure eerlijkheid. En dat als je die liefde voor jezelf tot stand weet te brengen dan kan je dat meenemen in je relaties met andere mensen. En ik wilde vooral een lied dat heel hoopvol is. Een lied met een sterke hoopvolle boodschap. Het is een enorm podium. Je zingt voor honderden miljoenen mensen. Ik wilde niet een eh... hoe zeg je dat... persoonlijk liedje, ik wil echt iets delen met de wereld. Het is universeel. Een universele reis om de hogere staat van liefde te vinden, je ervan bewust zijn dat je beter verdient, we verdienen allemaal beter."
*Polen begint weer héél hard te zingen*
"Griekenland heeft de artiest intern gekozen. Hoe kwamen ze bij jou? Je woont toch in Canada?"
"Ik ben geboren en opgegroeid in Canada, ik woon nu al vele jaren in Griekenland. Ik had totaal niet verwacht dat ik dit voorstel zou krijgen, ze hebben me gebeld en Dimitri, het hoofd van het Griekse team dit jaar, belde en zei dat hij iets aan me wilde voorstellen. Of we bij elkaar konden komen. Het was ergens in november en ik dacht dat het misschien over een Kerstconcert ofzo zou gaan. Ik wist eigenlijk niet eens dat hij dit jaar met het Eurovisie te maken had dus toen hij dat zei was ik heel verrast. Ook omdat ik mezelf niet echt een voor de hand liggende keuze vond om voor Griekenland uit te komen. Maar ze kenden mijn werk, ze hadden me zien optreden en ze vertrouwen me. En dat is voor mij heel waardevol. Het artistieke vertrouwen dat ze in me hadden. Dat is heel belangrijk voor me om te voelen, dat ik vrijheid krijg omdat mensen me vertrouwen."
"Heb je ook te maken gehad met het idee van de clip, oh trouwens je jurk in de video is zo mooi, ik wil hem".
"HAAHAHAHAAAA bedankt".
"Maar gaan we een soortgelijk iets als de video zien straks op het podium in Tel Aviv?"
"De video is art-pop. Dat wordt de staging absoluut ook. Op het podium wordt het iets meer 'volwassen', het is een soort vervolg op de video zou ik zeggen".
"Hoe ga jij er in Tel Aviv voor zorgen dat je niet te zenuwachtig bent als je moet optreden?"
"Hahahaha! Mediteren! Ja. Mediteren. Dat is het enige dat ik eraan kan doen denk ik".
"Neem je nog iemand mee naar Tel Aviv?"
"Ja, ik neem familie en vrienden mee. Dat is heel waardevol. Ik ben heel blij dat ze meegaan".
"Kijk je weleens naar de youtube reviews van je eigen lied?"
"Ja ik heb er best veel van gezien. En eerlijk gezegd... ik denk dat ik die video's voortaan maar elke ochtend moet gaan kijken. Want ik word er erg blij van en emotioneel. Het is allemaal zo vleiend."



Ook Katerine wil nog even iets persoonlijk tegen jullie zeggen:


ZOUDEN WE AL AAN DE BEURT ZIJN BIJ DUNCAN?
Even vragen. Nee, nog steeds niet.

Oeh, Michael van de UK zit alleen. Snel.

INTERVIEW MICHAEL - UK
Dit interview werd een bende. Een leuke bende. Het was heel veel lachen en gieren en brullen en hij riep heel snel allemaal half verstaanbare dingen in al z'n enthousiasme. Over falafel en baklava en stroopwafels en oh ja, "me mam and me nan go with me to Tel Aviv!"

Zelfs de foto met Michael werd een bende, want hij was alleen maar aan het hyperen en lachen en wilde armen overal omheen en was erg gezellig. _O-



Oh ja en Mike most ook nog ff wat aan jullie kwijt:


Hallo meneer AvroTros. Word je al gek van ons? Zijn we al aan de beurt? Nee?

OH DAAR IS CORNALD.
Hoi Cornald. Kus kus. Zeg even iets leuks! O+


Intussen was Andy van Eurovoxx aan de beurt bij Duncan. Andy sprak de AvroTros meneer aan dat wij lovely ladies toch echt al eerder aan de beurt waren. ( O+ ) Maar nee, internationale pers eerst.



Andy wil trouwens ook ff wat zeggen! :D


Een omroepster roept inmiddels dat het tijd is en iedereen de zaal moet verlaten. We kijken in paniek naar AvroTros meneer. Hij zegt dat we mogen blijven. Drie vragen en een foto.

DUNCAN
"Jaaaa hoi Duncan! Je hebt al zo veel vragen beantwoord dus wij hebben nog even drie vragen voor je. Jouw EP! Kan je daar iets over vertellen, wanneer komt 'ie uit. Want we vinden Arcade natuurlijk een schitterend nummer maar we wi-..."
"Hahahaha! Jullie kijken nú al uit naar meer! Oh te gek! Het is nog niet bekend wanneer hij uitkomt maar ik zal jullie een nieuwtje vertellen. Zondag vertrek ik naar Stockholm om daar een weekje te schrijven, nog extra. Dus er komt heel veel aan.."
"Komende zondag ga je?"
"Ja! Komende al! Ik ga heel veel schrijven en er komen heel veel toffe dingen aan. Maar in welke vorm en wanneer, daar kan ik nu nog niets over zeggen.."
"Waar je misschien ook nog niets over kunt zeggen is de act, de staging..."
"NEE :D "
"Heb je de act, de staging straks, zelf bedacht?"
"Ja ik heb hem zelf bedacht. Wel met een team uiteraard, want het is zo veel allemaal, zo veel om te bedenken voor zo'n hele grote venue, maar ik heb hem voornamelijk zelf bedacht en toen uitgewerkt met het team".
"En de clip? Het idee van dat onder water en het naakt?"
"Dat kwam ook allemaal uit mijn hoofd. In samenwerking met Paul Bellaart. En Ilse de Lange heeft er aan meegedacht. Echt een brainstormsessie met zijn allen, maar waarin ik wel al meteen zelf het idee had. En dat hebben we uitgewerkt."
"Zou je het niet in één woord kunnen omschrijven....?"
"De clip?"
"Nee de staging. Het gevoel misschien? In één woord?"
"NEE! :D "
* Duncan lacht hard*
"Nou ja dat is ook één woord..."
*We lachen allemaal*
"Nog één vraag, je gaat vanavond natuurlijk optreden, maar jij gaat ook volgende week naar Londen om aan die preparty mee te doen! Wie zijn idee was dat om dat te doen?" (De vorige Nederlandse deelnemers namen alleen deel aan EIC, niet aan de andere pre-parties in andere landen).
"Mijn eigen idee! Want ik vind het heel fijn om daar te staan en te ervaren wat het nou precies is. Want ik heb natuurlijk Eurovision in Concert en als je er dan al twee hebt dan is het ook even heel fijn om even te voelen van hoe is het, met de gekte en de hele dag en alle drukte en vooral de fans natuurlijk! Dat vind ik heel leuk, de echte Eurovision-fans, om die te ontmoeten!"
"Nou wij gaan in elk geval vanavond héél hard voor te juichen en je hebt op ons forum.. ken je eigenlijk het songfestivalforum?"
"Ja ik ken het wel, ik heb het wel gezien ja!"
"Je hebt daar in elk geval heel veel fans. Meestal is het bij een inzending een beetje verdeeld, de ene helft vindt het geweldig en de andere helft niet zo, want smaken verschillen, maar als het aan hen ligt win je."
"AHHHHH WAT LIEF!"
"Mogen we ook nog even snel een foto?"
"Ja natuurlijk".



Duncan heeft vanmiddag in totaal 48 interviews gegeven, we vragen ons af of hij vanavond tijdens het concert nog wel bij stem zal zijn. :D

Goed, einde persmiddag. De hele ruimte is al leeg maar eerlijk is eerlijk, AvroTros meneer heeft woord gehouden. O+

Even naar de Burger King, dorsttttt!
Eurovoxx Andy ging mee.


Daarna besloten we even terug te gaan naar het hotel. Even met de niet meer zo piepjonge beentjes omhoog op bed, opladen voor het concert van vanavond! Toen we van de Burger King op weg naar het hotel langs de artiesteningang liepen van AFAS stonden Aoibhin en grazz daar met een groep fans heerlijk te fangirlen. "SIENEKE DAAR IS SIENEKE! Oh daar is Luca!"

Eenmaal in het hotel checkte Greys even heur haar en terwijl we de playlist van het Eurovisie aan hadden riep ze uit de badkamer "Cee, van wie is dit zeiknummer ook alweer?"
"Dat is Rusland..."
"Oh ja :@ Nou dat is ook niks zeg als je er niks bij ziet en het alleen hoort!" Sorry, Sergey.

Na een half uurtje uitpuffen op naar de Grolsch Pub schuin tegenover AFAS om daar diverse andere ESF-ers te treffen. Daar bleek al een ENORME rij te staan voor Eurovision in Concert, om half zes al. Vanaf de ingang helemaal de straat uit en weer terug in een lus. Sommige mensen kwamen vragen 'wat is dit, wat is er in AFAS vanavond?' Eurovisie-artiesten. Hele AFAS is vol vanavond voor Eurovisie-artiesten. "Néé joh! :D " was de reactie. _O-



Tegenover de entree bleek niet iedereen het eens met Songfestival in Israël:



Eenmaal binnen in AFAS kregen we vlaggetjes en een lekker hysterische schuimrubberen stengel die licht gaf in allemaal kleurtjes. Het voorprogramma startte met Sieneke, een vol AFAS brulde mee met Shalalie en de lichtjes-stengels zorgden voor een heerlijk hysterische zingende massa. Sterker nog, Greys kreeg kippenvel. Kippenvel van Sieneke. Jawel...
Daarna verzorgde Justine Pelmelay een medley. Toen Dana International, viva la divaaaaaaaaaaaa! Hierna volgde het hele programma met alle deelnemende songfestival-artiesten. Video's van alle optredens vind je HIERRRRRRRRRR op het youtube-account van Eurovision in Concert:

https://www.youtube.com/channel/UCAIeAZ45bAh-AoTqpxQfhMQ/videos

Greys liep in het rookhok nog wat loslopende artiesten tegen het lijf, zoals Georgische Oto (foto is niet voor publicatie geschikt, alle filters van de wereld kunnen dit niet redden) en Israëlische Kobi (batterij foon bijna leeg dus geen flits meer, deze foto is vaag genoeg om te posten)



Na de pauze kwam Nicole met haar beetje vrede. Toen de rest van de artiesten.
Duncan sloot af. Dit was echt magisch. Een ENORM applaus toen hij opkwam, hier kwam duidelijk de grote favoriet. Mooie visuals van water erachter. Hij zong het geweldig en liet het publiek echt goed meedoen met klappen en het oh-oh-ohhhhh refrein. Het publiek zong uit volle borst.

Wat was dit een geweldige avond! Een geweldige dag. Met als toetje een werkelijk fantastisch concert met een heerlijke sfeer. Bedankt Eurovision in Concert dat wij hier weer deel van mochten uitmaken!



Inmiddels hadden we begrepen dat in Ziggo Dome (waar wij naast sliepen...) een hardstyle event zou plaatsvinden die nacht, dat tot 07.00 uur zou duren! :') Onderweg terug naar het hotel hebben we ons vast geestelijk voorbereid op de herrie die we in onze hotelkamer zouden horen. Echter hoorden we niets van de muziek! Wel was er op het pleintje voor de entree van de Ziggo Dome een overijverige meneer met een veegwagen, die DE HELE GODGANSE NACHT dat plein bleef vegen. Ook al was het al lang schoon, hij bleef rondjes rijden met zwaailicht en veel kabaal. Onder ons raam... Hij was zeker bang in slaap te vallen tijdens het werk als hij zou stoppen, dus bleef maar gewoon bezig. Bedankt, meneer van de veegwagen!

De volgende ochtend reden we tamelijk brak - maar nog steeds intens gelukkig door de heerlijke dag ervoor - terug naar de carpoolplaats in de Meern. Daar nog even bij de Starbucks wat cheesecake, muffins en ijskoffie. Terwijl we buiten in het zonnetje nog even aan het nagenieten waren kwam er een groep brute bikers langs. Van die echte Harleymannen zeg maar, je ziet het wel voor je. Groot, breed, baarden, leer, alles. Zij liepen naar hun motoren die vlak naast het terrasje stonden. Ze startten de brute machines, hun muziek ging aan en... kéihard schalde Peter André's 'Mysterious Girl' over de parkeerplaats en het terras. Ze vonden het zelf dolkomisch. Wij ook. Iedereen op het terras ook. Zo zie je maar, niet alles is wat het lijkt.

Potdomme jongens, wat was dit leuk! En nu op naar het échte Eurovisie in mei, hopelijk zien we jullie allemaal weer hier in ESF en in de kroeg als we op groot scherm de 2e semi samen gaan kijken.

Bedankt voor het lezen van dit lange verslag. We hopen dat jullie tevreden zijn! *O*

Liefs, Cee en Greys

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 07-04-2019 19:09:57 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 7 april 2019 @ 15:05:27 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_186083207
Gaaf :D

Nog niet alles kunnen lezen :@
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_186083254
JEEZ wat een verhaal O+
Echt HEUL HEUL HEUL VEUL RESPECT!! _O_
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  zondag 7 april 2019 @ 15:10:49 #4
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_186083280
Ik heb het met een treinvaart gelezen! Wat een fantastisch leuk verslag. Gelukkig kregen jullie uiteindelijk ook nog Duncan te spreken met toch nog leuke nieuwtjes! Dat ie gaat schrijven deze week in Zweden, echt top. En dat zijn creatieve ideeën leidend zijn bij de videoclip en staging geeft me echt nog meer vertrouwen voor wat we straks te zien krijgen.

Ook leuk dit jaar met de filmpjes.
  Moderator zondag 7 april 2019 @ 15:10:52 #5
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_186083281
JA super leuk verslag! :D
quote:
"Hahahaha! Jullie kijken nú al uit naar meer! Oh te gek! Het is nog niet bekend wanneer hij uitkomt maar ik zal jullie een nieuwtje vertellen. Zondag vertrek ik naar Stockholm om daar een weekje te schrijven, nog extra. Dus er komt heel veel aan.."
"Komende zondag ga je?"
"Ja! Komende al! Ik ga heel veel schrijven en er komen heel veel toffe dingen aan. Maar in welke vorm en wanneer, daar kan ik nu nog niets over zeggen.."
En een nieuwtje!
  zondag 7 april 2019 @ 15:11:57 #6
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_186083298
Superleuk, en wat zijn die filmpjes een leuk extraatje, tof dat jullie dat ook nog hebben gedaan! _O_ *O*
Koel en donker bewaren
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2019 @ 15:16:13 #7
163650 Greys
pi_186083395
Ja we durven elk jaar meer. :D Dus de filmpjes leken ons een leuke toevoeging, allemaal speciale korte boodschappen speciaal voor jullie op dit forum. :D *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 7 april 2019 @ 15:21:09 #8
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_186083474
En wat lijken jullie me toch gezellige dames, Cee ik vind je truitje heel leuk en Greys, je hebt zo te zien eindelijk het kapsel dat je toen graag wilde :P ^O^

Oke sorry offtopic :P
Koel en donker bewaren
  zondag 7 april 2019 @ 15:21:21 #9
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_186083478
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 15:16 schreef Greys het volgende:
Ja we durven elk jaar meer. :D Dus de filmpjes leken ons een leuke toevoeging, allemaal speciale korte boodschappen speciaal voor jullie op dit forum. :D *O*
Volgend jaar een perskaart voor het echte songfestival aanvragen, als het in Nederland is! Kun je twee weken daar de repetities aan ons livestreamen #sorryMatt
  ESF Reporter zondag 7 april 2019 @ 15:22:37 #10
87554 Cee
Welluk?
pi_186083498
Ennnnn hierbij volgt een impressie in beeld, zonder geluid (in sommige gevallen is dat maar beter ook).

DEEL 1.

Voordat Ome Cornald de 28 acts de rode loper op joeg, kreeg hij van Tante Getty het eerste exemplaar van haar boek overhandigd. D'awww.



Daarna was het tijd voor de artiesten om binnen te druppelen, we begonnen met wat vrouwen.

Kate Miller-Heidke uit Australië (links) en Srbuk uit Armenië.


Voeg daar Zena uit Wit-Rusland, Paenda uit Oostenrijk en Jonida Maliqi uit Albanië aan toe en je hebt Baby Spice, Smurfy Spice, Opera Spice, Angry Spice en Oversize Spice.


De Duitse dames van S!sters waren zo te zien fangirls van de Tsjechische Lake Malawi. O+ Don't you try to hiiiiiide it.


Darude uit Finland was blij er te zijn maar ik weet niet zeker of zijn zanger Sebastian niet continu aan het overpeinzen was of deze carrièremove wel handig was.


KIJK HET IS HARRY SLINGER oh nee het is Leonora uit Denemarken. Ze vraagt fashion advice aan Oversize Spice Jonida.


Jurijus, we mogen 'm Juri noemen, of Jur, of Lee Towers.


Hierna ging het écht edgy en interessant worden dus dat doe ik in een aparte post. Een momentje.
  zondag 7 april 2019 @ 15:24:30 #11
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_186083535
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 15:22 schreef Cee het volgende:
Baby Spice, Smurfy Spice, Opera Spice, Angry Spice en Oversize Spice.
_O-
Koel en donker bewaren
pi_186083560
Ahhhh echt super leuk weer _O_ O+ geweldig verhaal en hele leuke foto's en filmpjes!
  zondag 7 april 2019 @ 15:26:45 #13
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_186083568
Topverslag! *O* ^O^ w/
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_186083580
Echt hilarisch dat accent van Michael Rice trouwens, je kunt gewoon raden hoe dat is gegaan _O-
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2019 @ 15:28:15 #15
163650 Greys
pi_186083597
_O-

Darude z'n zanger liep idd de hele middag rond met een hoofd alsof ie zware migraine had.

Oh overigens waren Australië en Tsjechië daarna soundchecken in de concertzaal want die hebben we niet meer teruggezien tijdens de persmiddag.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_186083606
Ahh, wat een leuk verslag. ^O^ _O_ O+

Die spice vergelijking. :D
Smurfy spice. _O-
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2019 @ 15:29:12 #17
163650 Greys
pi_186083613
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 15:27 schreef Em31 het volgende:
Echt hilarisch dat accent van Michael Rice trouwens, je kunt gewoon raden hoe dat is gegaan _O-
"ME MAM AND ME NAN ARE GOING TO TEL AVIV" in dat accent idd. Gieren met die gozer, echt wat een hysterische bende werd dat. _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_186083616
Ik vond het trouwens wel jammer dat er geen officiële live streaming was van Eurovision in Concert. Denk dat je daar veel kijkers mee kon trekken.
  zondag 7 april 2019 @ 15:29:35 #19
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_186083621
Beeldverslag is ook supertof *O*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 7 april 2019 @ 15:31:11 #20
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_186083642
Mooi verslag! *O*

Met alle foto's en filmpjes voelt het toch of ik er een beetje bij ben geweest. :P
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_186083648
quote:
10s.gif Op zondag 7 april 2019 15:29 schreef Greys het volgende:

[..]

"ME MAM AND ME NAN ARE GOING TO TEL AVIV" in dat accent idd. Gieren met die gozer, echt wat een hysterische bende werd dat. _O-
_O- heerlijk :D
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2019 @ 15:31:32 #22
163650 Greys
pi_186083651
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 15:29 schreef MakkieR het volgende:
Ik vond het trouwens wel jammer dat er geen officiële live streaming was van Eurovision in Concert. Denk dat je daar veel kijkers mee kon trekken.
Snap het wel, ze moeten toch die AFAS vol zien te krijgen om het te kunnen blijven doen. Met een officiële live stream zullen sowieso een stuk minder mensen uit het buitenland kaarten kopen om er live bij te zijn.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 7 april 2019 @ 15:31:38 #23
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_186083652
quote:
14s.gif Op zondag 7 april 2019 15:28 schreef Greys het volgende:
_O-

Darude z'n zanger liep idd de hele middag rond met een hoofd alsof ie zware migraine had.

Oh overigens waren Australië en Tsjechië daarna soundchecken in de concertzaal want die hebben we niet meer teruggezien tijdens de persmiddag.
Nou ik kreeg een migraine van zijn live vocals... was niet best!
  ESF Reporter zondag 7 april 2019 @ 15:31:39 #24
87554 Cee
Welluk?
pi_186083653
DEEL 2.

Maak plaats voor Hatari uit IJsland. Errrrrm goeiemiddag! Dat denkt Katerina uit Griekenland rechts ook.


Gelukkig blijken ze als ze uit hun rol zijn gewoon hele gewone jongens. Hier gappen ze gezellig met Michael Rice uit de UK en Sarah McTernan uit Ierland.


De dames van Tulia uit Polen kwamen in prachtige klederdracht, of ze hebben toevallig allemaal per ongeluk het zelfde kleedje aangetrokken toen ze vanochtend opstonden.


Luca Hanni uit Zwitserland klapt alvast voor de man, de legende, en Nevena uit Servië vergeet haar zonnebril af te doen maar dat snap ik ook wel, want wat hier het podium op krabbelt is oogverblindend...



Applaus voor...

SERHAT.


En last but not least de oppergod van deze editie, onze enige echte eigen Denim Duncan!


Cornald stelde Duncan en nog wat random artiesten wat vragen, en met random bedoel ik de meest spraakmakende/bekende. Zo slim is ie ook wel.



Hier interviewt hij Kobi, uit gastland Israël. Ook zo'n schatje.


Het was daarna tijd voor Femke Halsema om vanaf een blaadje een kleine spreekbeurt te houden over hoe tof Amsterdam is en hoe oud Dingedong is.


En hier zijn ze dan, de CLASS OF '19. O+



Hierna nog 1 deel met wat losse foto's van de pers-interviews.
  Moderator zondag 7 april 2019 @ 15:31:56 #25
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_186083660
quote:
14s.gif Op zondag 7 april 2019 15:28 schreef Greys het volgende:
_O-

Darude z'n zanger liep idd de hele middag rond met een hoofd alsof ie zware migraine had.

Oh overigens waren Australië en Tsjechië daarna soundchecken in de concertzaal want die hebben we niet meer teruggezien tijdens de persmiddag.
Las dat de vrouw van Sebastiaan echt kort geleden was bevallen van een kleine
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2019 @ 15:32:24 #26
163650 Greys
pi_186083669
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 15:21 schreef Guanabana het volgende:
En wat lijken jullie me toch gezellige dames, Cee ik vind je truitje heel leuk en Greys, je hebt zo te zien eindelijk het kapsel dat je toen graag wilde :P ^O^

Oke sorry offtopic :P
Dankjewel :D
(En ja, eindelijk. _O- )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2019 @ 15:33:35 #27
163650 Greys
pi_186083689
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 15:31 schreef lashatumbai het volgende:

[..]

Nou ik kreeg een migraine van zijn live vocals... was niet best!
Wel een stuk beter dan in hun officiële Finse 'voorronde' vonden we. :o
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 7 april 2019 @ 15:35:02 #28
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_186083713
Ik vind die zanger wel een lekker hapje (op die foto dan). Lekker chaggo en serieus.
Koel en donker bewaren
  zondag 7 april 2019 @ 15:35:57 #29
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_186083727
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 15:32 schreef Greys het volgende:

[..]

Dankjewel :D
(En ja, eindelijk. _O- )
Ik ben trouwens ook Leeuw, dus ik ga er nu wel vanuit dat we volgend jaar als trio gaan.
Koel en donker bewaren
  ESF Reporter zondag 7 april 2019 @ 15:36:08 #30
87554 Cee
Welluk?
pi_186083731
DEEL 3.

Het ging natuurlijk allemaal om onze posterboy Duncan, wat ben ik trots op die jongen, wat ben ik blij met 'm, wat mogen we allemaal in onze handjes knijpen dat ie er is.



Dit is de Georgiaanse Duncan, soort van, maar dan anders, Oto.


Anna uit Moldavië had weinig aanspraak :'( en zat wat verveeld op haar telefoon te kijken.


Nevena uit Servië kon echt niet lachen.


Ik bleef de hele dag gefascineerd door Hatari, sorry.


En ik vind het gaaf hoe je blauw haar zo kan ownen als Paenda.


We eindigen deze fotoreportage met
THE MAN
THE MYTH
THE LEGEND.



O+
  zondag 7 april 2019 @ 15:36:15 #31
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_186083732
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 15:33 schreef Greys het volgende:

[..]

Wel een stuk beter dan in hun officiële Finse 'voorronde' vonden we. :o
Haha, het zal in in ieder geval geen vocale hoogvlieger worden in mei.

Offtopic: nu ik jullie foto's zie bedenk ik me dat ik achter de Fok!groep stond in de rij bij de AFAS. Heb ik jullie toch nog half ontmoet. >:)
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2019 @ 15:36:22 #32
163650 Greys
pi_186083735
Cee ze zijn tof je foto's _O_

Dat hoofd van Katerine naast Hatari _O- _O-

En Israëlische Kobi die zo nerveus was dat ie het maar gewoon hardop zei tegen Cornald. "Sorry I am so nervous, I don't know how to answer your questions :@ "
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 7 april 2019 @ 15:36:59 #33
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_186083744
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 15:36 schreef Cee het volgende:
Anna uit Moldavië had weinig aanspraak :'( en zat wat verveeld op haar telefoon te kijken.
Aaah...dit vind ik zielig! :{
  PR/Manusje van alles zondag 7 april 2019 @ 15:39:30 #34
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_186083795
Heerlijk verslag. Heb weer genoten.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_186083803
Heel leuk! Jullie hebben echt nieuws uit Duncan gekregen, nog nergens anders gehoord, toppie!
  Moderator zondag 7 april 2019 @ 15:40:37 #36
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_186083823
Leuke foto's Cee!
pi_186083937
Wat raar eigenlijk dat Tsjechië en Australië niet meer terugkwamen 8)7
  zondag 7 april 2019 @ 15:47:03 #38
403253 Meke
after all this time? always.
pi_186083968
*O* *O*

Zo leuk! O+

w/ w/
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2019 @ 15:47:55 #39
163650 Greys
pi_186083980
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 15:45 schreef Em31 het volgende:
Wat raar eigenlijk dat Tsjechië en Australië niet meer terugkwamen 8)7
Denk dat ze er niets aan konden doen, er moesten er 28 soundchecken en dat kost veel tijd. En dan ook nog de extra acts. Ik heb Australië iig helemaal niet meer gezien op de persmiddag en Lake Malawi ook niet. Misschien kwamen ze aan het eind terug en waren wij toen bij Duncan. Is er bv een Wiwi interview met een van die twee? Of Matt? Of Andy? Heb nog niet kunnen kijken, te druk gehad hiermee. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2019 @ 16:09:46 #40
163650 Greys
pi_186084315
Heb nog een paar losse telefoonfoto's.



Miki


Darude


Sisters


Hatari


Joci


Duncan op z'n knieën voor een speciale gast O+


Eliot


IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_186084438
Wat een GEWELDIG verslag! O+ Zoveel uitgebreider ook dan de vorige keer, en dat was al top!

Fantastisch idee van die persoonlijke filmpjes; die moeten jullie erin houden! Wat een werk moet dit vandaag ook allemaal zijn geweest voor jullie. Chapeau! ^O^

Leuke interviews! En echt een nieuwtje gekregen van Duncan! :D
OMG video van MATT O+

Ik ga het straks nog allemaal wat preciezer lezen, want heb nu snel gelezen omdat ik zo benieuwd was :D
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 7 april 2019 @ 16:21:53 #42
408813 crew  trein2000
pi_186084495
Ik heb precies helemaal niks met het ESF. Maar door dat gehyper van jullie zou ik nog bijna gaan kijken ook. Supertof.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2019 @ 16:27:24 #43
163650 Greys
pi_186084606
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 16:21 schreef trein2000 het volgende:
Ik heb precies helemaal niks met het ESF. Maar door dat gehyper van jullie zou ik nog bijna gaan kijken ook. Supertof.
Dit vind ik dus echt tof om te horen. Dankjewel! :D O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2019 @ 16:29:19 #44
163650 Greys
pi_186084646
quote:
14s.gif Op zondag 7 april 2019 16:17 schreef Aoibhin het volgende:
Wat een GEWELDIG verslag! O+ Zoveel uitgebreider ook dan de vorige keer, en dat was al top!

Fantastisch idee van die persoonlijke filmpjes; die moeten jullie erin houden! Wat een werk moet dit vandaag ook allemaal zijn geweest voor jullie. Chapeau! ^O^

Leuke interviews! En echt een nieuwtje gekregen van Duncan! :D
OMG video van MATT O+

Ik ga het straks nog allemaal wat preciezer lezen, want heb nu snel gelezen omdat ik zo benieuwd was :D
Leuke videoboodschap he van Matt aan jullie. :D

Filmpje van Andy vind ik ook zo tof. Dat ie denkt dat NL wint maar het niet wil jinxen.
Hij appte vanmorgen z'n interview met Duncan om te posten ook hier maar ik zag dat jullie het al hadden geplaatst. Hij vindt het echt te gek dat jullie z'n video's zo leuk vinden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  PR en moderator zondag 7 april 2019 @ 16:30:47 #45
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_186084683
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 15:16 schreef Greys het volgende:
Ja we durven elk jaar meer. :D Dus de filmpjes leken ons een leuke toevoeging, allemaal speciale korte boodschappen speciaal voor jullie op dit forum. :D *O*
Wat ontzettend tof, Greys en Cee _O_ die filmpjes _O_ en de connecties met Cornald en ESF-artiesten en andere ESF-persmensjes en ‘het hoofd’ _O_

Ik hoop echt volgend jaar eens mee te kunnen naar ESF in Concert O+

Well done ladies _O_ genot!
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zondag 7 april 2019 @ 16:31:15 #46
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_186084689
O+
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_186084739
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 16:29 schreef Greys het volgende:

[..]

Leuke videoboodschap he van Matt aan jullie. :D

Filmpje van Andy vind ik ook zo tof. Dat ie denkt dat NL wint maar het niet wil jinxen.
Hij appte vanmorgen z'n interview met Duncan om te posten ook hier maar ik zag dat jullie het al hadden geplaatst. Hij vindt het echt te gek dat jullie z'n video's zo leuk vinden.
Andy was ook zo leuk!
En dat is inderdaad dat dilemma; aan de ene kant wil je van de daken schreeuwen (ook hij als pers) dat je denkt dat hij gaat winnen en aan de andere kant wil je het niet jinxen :D
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2019 @ 16:36:40 #48
163650 Greys
pi_186084774
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 16:30 schreef Moira. het volgende:

[..]

Wat ontzettend tof, Greys en Cee _O_ die filmpjes _O_ en de connecties met Cornald en ESF-artiesten en andere ESF-persmensjes en ‘het hoofd’ _O_

Ik hoop echt volgend jaar eens mee te kunnen naar ESF in Concert O+

Well done ladies _O_ genot!
Ja ga mee volgende keer!

En Eurovision in Concert is denk ik zelfs leuk voor mensen die niks met ESF hebben. De sféér! :D _O_
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_186084838
Super leuk :) Kan niet wachten tot mei... :D
  PR en moderator zondag 7 april 2019 @ 16:40:54 #50
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_186084852
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 16:36 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja ga mee volgende keer!

En Eurovision in Concert is denk ik zelfs leuk voor mensen die niks met ESF hebben. De sféér! :D _O_
Had dit jaar mee willen gaan maarja, verhuizing he :o
Woon iig wel al 2u dichterbij de randstad dan voorheen :')

Wel jammer dat jullie Joci niet meer hebben kunnen interviewen :o wat zou ik die gast graag veren in z'n reet willen steken voor z'n kunst waar ik geen hol van kan verstaan maar wel kan voelen en daarom des te meer kunst is O+
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_186084868
Wat een leuk verslag! :D Erg leuk geschreven en heel leuk gedaan met die filmpjes tussendoor. En goed om te weten dat Duncan die clip voor een groot deel zelf heeft bedacht, en de staging ook. De clip is prachtig dus dan gaat het met de staging helemaal goedkomen ^O^
pi_186084927
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 16:40 schreef Moira. het volgende:

[..]

Had dit jaar mee willen gaan maarja, verhuizing he :o
Woon iig wel al 2u dichterbij de randstad dan voorheen :')

Wel jammer dat jullie Joci niet meer hebben kunnen interviewen :o wat zou ik die gast graag veren in z'n reet willen steken voor z'n kunst waar ik geen hol van kan verstaan maar wel kan voelen en daarom des te meer kunst is O+
Nog een Joci fan! :o *O* Dat nummer is dit jaar mijn favoriet na Nederland. Vond zijn vorige inzending ook heel erg tof.

Offtopic, maar je paarse kleur is erop vooruitgegaan! ^O^
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_186084932
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 15:47 schreef Greys het volgende:

[..]

Denk dat ze er niets aan konden doen, er moesten er 28 soundchecken en dat kost veel tijd. En dan ook nog de extra acts. Ik heb Australië iig helemaal niet meer gezien op de persmiddag en Lake Malawi ook niet. Misschien kwamen ze aan het eind terug en waren wij toen bij Duncan. Is er bv een Wiwi interview met een van die twee? Of Matt? Of Andy? Heb nog niet kunnen kijken, te druk gehad hiermee. :D
Niet dat ik me kan herinneren!
  PR en moderator zondag 7 april 2019 @ 16:44:46 #54
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_186084958
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 16:43 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Nog een Joci fan! :o *O* Dat nummer is dit jaar mijn favoriet na Nederland. Vond zijn vorige inzending ook heel erg tof.

Offtopic, maar je paarse kleur is erop vooruitgegaan! ^O^
Ja beter zo he _O-

En joci O+ Ik moet z'n huidige nummer nog ff wat vaker luisteren, heb ook nog niet alle 40+ gehoord maar hij stond van wat ik gehoord had sowieso in mijn top 3.
En z'n vorige nummer zit ik ook nog regelmatig mee in m'n hoofd O+

heuleleleuuleeeu jadiedaleuleleeeuuu heuheuhueeehueeeuuuuu dududuuuuu

zoiets O+ :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_186084995
Ongelooflijk leuk allemaal zeg! Super bedankt dat we toch een beetje mee kunnen kijken!
En wat is Andy van eurovoxx toch leuk zeg!
  zondag 7 april 2019 @ 16:48:16 #56
2681 Dave
Aardig op drave
pi_186085038
Eigenlijk is alles al gezegd, maar nog een keer kan geen kwaad, wat een supertof verslag. Superleuk om te lezen/bekijken!
:o)
  zondag 7 april 2019 @ 16:49:33 #57
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_186085078
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 16:29 schreef Greys het volgende:

[..]

Leuke videoboodschap he van Matt aan jullie. :D

Filmpje van Andy vind ik ook zo tof. Dat ie denkt dat NL wint maar het niet wil jinxen.
Hij appte vanmorgen z'n interview met Duncan om te posten ook hier maar ik zag dat jullie het al hadden geplaatst. Hij vindt het echt te gek dat jullie z'n video's zo leuk vinden.
Wat lief O+
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_186085513
Bedankt voor het verslag dames _O_ Die filmpjes maken het nog wat persoonlijker, leuk!

quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 14:56 schreef Greys het volgende:
"En je missie is de finale natuurlijk!"
*Serhat lacht heel hard*
"Wij denken dat je de finale wel gaat halen."
* Serhat lacht nog harder*
"YOU THINK SO????"
Geweldig die Serhat :D

quote:
"We waren gisteren aan het whatsappen naar elkaar dat jouw lied 'run with the lions' heet en dat wij allebei Leeuw als sterrenbeeld zijn dus eh..."
"Dat is een teken!"
"OMG we zijn aan het fangirlen nu. Sorry."
*Jurijus lacht heel hard*
schattig O+
quote:
"De video is art-pop. Dat wordt de staging absoluut ook. Op het podium wordt het iets meer 'volwassen', het is een soort vervolg op de video zou ik zeggen"
Hier ben ik nieuwsgierig naar. Gaat mooi worden denk ik.

quote:
Greys liep in het rookhok nog wat loslopende artiesten tegen het lijf, zoals Georgische Oto (foto is niet voor publicatie geschikt, alle filters van de wereld kunnen dit niet redden
Heb je niet nodig knapperd! :*
~The present is all there is~
pi_186085537
Die michael (VK) komt in het echt heel sympathiek over. Leuke gast. Ik hoop op een top 10 notering voor hem.

Katerine's kop op die foto _O-
~The present is all there is~
pi_186085558
Dat Duncan zelf het idee voor die clip bedacht heeft :o _O_ Belooft veel goeds voor de staging denk ik hoor *O*
~The present is all there is~
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2019 @ 17:09:23 #61
163650 Greys
pi_186085640
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 17:06 schreef grazz het volgende:
Dat Duncan zelf het idee voor die clip bedacht heeft :o _O_ Belooft veel goeds voor de staging denk ik hoor *O*
Ja daar was ie ook duidelijk trots op. :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_186085690
Wat een gaaf verslag Greys en Cee ^O^ _O_ w/
pi_186086070
Wat een werk Greys en Cee maar wat een topverslag en die foto's en filmpjes zo leuk. Dikke pluim voor al jullie werk, ^O^
  zondag 7 april 2019 @ 17:37:28 #64
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_186086466
Wie is Greys en wie is Cee op de foto's?

Ik vraag dit voor een vriend. ;)
Zing met me mee tot morgenvroeg....
  Moderator zondag 7 april 2019 @ 17:41:15 #65
375570 crew  Cyan9
pi_186086543
Superleuk verslag!!
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  zondag 7 april 2019 @ 17:55:50 #66
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_186086833
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 17:37 schreef Gerard-Joling het volgende:
Wie is Greys en wie is Cee op de foto's?

Ik vraag dit voor een vriend. ;)
Greys is degene met het grijsblond geverfde haar :)

Dat is geen geheim toch he @Greys :@
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 7 april 2019 @ 17:56:04 #67
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_186086843
Dikke pluim voor dit leuke levendige verslag en voor de leuke filpmjes ^O^
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_186086940
Erg goed verslag, Greys en Cee! Ook omdat het een leuk blikje achter de schermen geeft. Wat moet dat ontzettend tof zijn geweest. Ik vind de vragen ook erg goed, het geeft de artiesten de kans om henzelf wat meer te laten zien in plaats van de meer geijkte vragen met de geijkte antwoorden. :) Leuke foto's en filmpjes en goede kwaliteit (ik denk) camerafoto's ook.
pi_186086945
Geweldig verslag _O_ _O_ _O_

Die filmpjes van sommige kandidaten zoals Katerine vind ik zo leuk *O*
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2019 @ 18:04:16 #70
163650 Greys
pi_186087009
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 17:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Greys is degene met het grijsblond geverfde haar :)

Dat is geen geheim toch he @:Greys :@
Je kunt in het vervolg misschien toch beter de volgorde omdraaien met zulke dingen, eerst vragen of het een geheim is en dan daarna het pas roepen ipv andersom. _O-

Maar idd. Ik ben de lange. :P

[ Bericht 1% gewijzigd door Greys op 07-04-2019 18:10:17 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † zondag 7 april 2019 @ 18:05:30 #71
368283 ato
pi_186087037
Chapeau dames, goede interviews en ook de nodige humor tijdens die interviews.
Mooie foto's ook, geweldig.


_O_ _O_ _O_
Life can be a bitch, so like it..
pi_186087048
Eindelijk Greys op de foto O+

;)
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2019 @ 18:07:09 #73
163650 Greys
pi_186087059
quote:
10s.gif Op zondag 7 april 2019 18:01 schreef Toposcoupe het volgende:
Erg goed verslag, Greys en Cee! Ook omdat het een leuk blikje achter de schermen geeft. Wat moet dat ontzettend tof zijn geweest. Ik vind de vragen ook erg goed, het geeft de artiesten de kans om henzelf wat meer te laten zien in plaats van de meer geijkte vragen met de geijkte antwoorden. :) Leuke foto's en filmpjes en goede kwaliteit (ik denk) camerafoto's ook.
Dankjewel! Omdat we maar kort de tijd hadden overal hebben we gedacht 'De ESF users bekijken straks toch ook al alle filmpjes van Wiwi en andere interviews, dus alle antwoorden op de meeste wat meer standaard vragen hebben ze straks sowieso al. Dus dan gaan wij proberen net iets andere vragen te stellen en wat persoonlijke filmpjes te krijgen'. Heel tof om te lezen dat dat jullie dat leuk vinden, dat was precies onze bedoeling. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2019 @ 18:09:42 #74
163650 Greys
pi_186087102
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 18:01 schreef Nexum het volgende:
Geweldig verslag _O_ _O_ _O_

Die filmpjes van sommige kandidaten zoals Katerine vind ik zo leuk *O*
Leuk om te horen!

We hebben tijdens het concert een paar keer aan je gedacht! Als een van jouw favorieten aan de beurt was riepen we 'Nexie gaat nu uit z'n stekker!' :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 7 april 2019 @ 18:10:40 #75
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_186087118
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 16:36 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja ga mee volgende keer!

En Eurovision in Concert is denk ik zelfs leuk voor mensen die niks met ESF hebben. De sféér! :D _O_
Dan is de druk er nog niet zo natuurlijk.. Maar ^O^ voor jullie verslaglegging
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2019 @ 18:13:46 #76
163650 Greys
pi_186087177
Oh vergeten in het verslag te zetten.. Toen we in de rij met pers stonden begin van de middag (er was veeeeel pers, ook uit buitenland) kwam er een cameraploeg aanlopen en eentje zei er tegen z'n cameraploeg-genoten "nee joh wij hoeven niet in deze rij, wij zijn pers, loop er maar langs". Waarna de rest van de rij zei "wij zíjn de pers". Toen sloten ze toch maar achteraan. _O-

Het was echt heel druk met pers, mooi voor het Eurovisie en EIC dat er zo veel belangstelling was. Binnen zagen we ook iemand van de Engelse pers alvast aan AvroTros vragen of ze ajb volgende week in Londen, als hij daar optreedt, ook een interview met hem mogen daar. ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 7 april 2019 @ 18:15:32 #77
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_186087226
quote:
10s.gif Op zondag 7 april 2019 18:13 schreef Greys het volgende:
Oh vergeten in het verslag te zetten.. Toen we in de rij met pers stonden begin van de middag (er was veeeeel pers, ook uit buitenland) kwam er een cameraploeg aanlopen en eentje zei er tegen z'n cameraploeg-genoten "nee joh wij hoeven niet in deze rij, wij zijn pers, loop er maar langs". Waarna de rest van de rij zei "wij zíjn de pers". Toen sloten ze toch maar achteraan. _O-

Het was echt heel druk met pers, mooi voor het Eurovisie en EIC dat er zo veel belangstelling was. Binnen zagen we ook iemand van de Engelse pers alvast aan AvroTros vragen of ze ajb volgende week in Londen, als hij daar optreedt, ook een interview met hem mogen daar. ^O^
IS dat alleen in Nederland of is er in meerdere landen zo'n optreden?
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  zondag 7 april 2019 @ 18:16:16 #78
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_186087238
quote:
10s.gif Op zondag 7 april 2019 18:04 schreef Greys het volgende:

[..]

Je kunt in het vervolg misschien toch beter de volgorde omdraaien met zulke dingen, eerst vragen of het een geheim is en dan daarna het pas roepen ipv andersom. _O-

Maar idd. Ik ben de lange. :P
True :@
Maar ik wist eigenlijk wel dat het geen geheim was :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 7 april 2019 @ 18:17:14 #79
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_186087256
quote:
14s.gif Op zondag 7 april 2019 18:07 schreef Greys het volgende:

[..]

Dankjewel! Omdat we maar kort de tijd hadden overal hebben we gedacht 'De ESF users bekijken straks toch ook al alle filmpjes van Wiwi en andere interviews, dus alle antwoorden op de meeste wat meer standaard vragen hebben ze straks sowieso al. Dus dan gaan wij proberen net iets andere vragen te stellen en wat persoonlijke filmpjes te krijgen'. Heel tof om te lezen dat dat jullie dat leuk vinden, dat was precies onze bedoeling. *O*
Top gedaan hoor! ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2019 @ 18:18:18 #80
163650 Greys
pi_186087280
quote:
99s.gif Op zondag 7 april 2019 18:15 schreef chufi het volgende:

[..]

IS dat alleen in Nederland of is er in meerdere landen zo'n optreden?
Nederland is de grootste. Maar Londen en Spanje en Israël hebben ook een preparty. Londen volgend weekend. Normaal gaan de Nederlandse artiesten daar niet heen (alleen EIC) maar Duncan wilde zelf graag. Israël Calling gaat dit jaar niet door omdat het songfestival zelf ook al in Israël is.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator zondag 7 april 2019 @ 18:18:47 #81
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_186087286
quote:
99s.gif Op zondag 7 april 2019 18:15 schreef chufi het volgende:

[..]

IS dat alleen in Nederland of is er in meerdere landen zo'n optreden?
Er zijn meerdere pre parties :)
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2019 @ 18:19:02 #82
163650 Greys
pi_186087292
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 18:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Top gedaan hoor! ^O^
Dankjewel! :D
Het is echt zo tof om dat met Cee samen te doen. _O_
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_186087297
Zo leuk dat hij ook naar Londen gaat w/
  zondag 7 april 2019 @ 18:20:14 #84
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_186087312
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 18:19 schreef Greys het volgende:

[..]

Dankjewel! :D
Het is echt zo tof om dat met Cee samen te doen. _O_
Het plezier spat ook ook echt vanaf :Y Jullie zijn een goed team ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_186087322
Ohwaleuk dit verslag! Echt leuk om te lezen, bedankt Greys en Cee voor jullie tijd en moeite!
  zondag 7 april 2019 @ 18:35:25 #86
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_186087730
Wat gaaf, zeg!! Ik lees alles hier en zeg niet veel, maar het klinkt superleuk!! Volgend jaar wil ik ook meedoen, ESF2020 Amsterdam please!
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2019 @ 18:38:48 #87
163650 Greys
pi_186087817
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 18:35 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Wat gaaf, zeg!! Ik lees alles hier en zeg niet veel, maar het klinkt superleuk!! Volgend jaar wil ik ook meedoen, ESF2020 Amsterdam please!
Kom lekker meedoen! En je hebt nog weken genoeg de komende tijd tot aan het echte Eurovisie om hier in ESF lekker mee te hyperen, van harte welkom. w/
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 7 april 2019 @ 18:40:35 #88
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_186087873
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 18:38 schreef Greys het volgende:

[..]

Kom lekker meedoen! En je hebt nog weken genoeg de komende tijd tot aan het echte Eurovisie om hier in ESF lekker mee te hyperen, van harte welkom. w/
Heerlijk, jullie enthousiasme!! Genieten *O* , dank je wel!!
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  zondag 7 april 2019 @ 18:46:36 #89
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_186088016
Nu ook op RTL Boulevard...
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 7 april 2019 @ 18:49:05 #90
39237 crew  H_T
2733
pi_186088086
Hulde voor de persdames!
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zondag 7 april 2019 @ 18:51:28 #91
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_186088140
quote:
99s.gif Op zondag 7 april 2019 18:46 schreef chufi het volgende:
Nu ook op RTL Boulevard...
Hulde voor Aran! Ondanks dat bij RTL boulevard ze vaak lacherig blijven doen over het songfestival, blijft hij enthousiast en serieus verslaggeving doen over Duncan en het songfestival.
pi_186088144
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 18:09 schreef Greys het volgende:

[..]

Leuk om te horen!

We hebben tijdens het concert een paar keer aan je gedacht! Als een van jouw favorieten aan de beurt was riepen we 'Nexie gaat nu uit z'n stekker!' :D
O+ O+ O+

(ik werd lichtelijk emotioneel bij Albanië :@)
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_186088153
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 18:51 schreef lashatumbai het volgende:

[..]

Hulde voor Aran! Ondanks dat bij RTL boulevard ze vaak lacherig blijven doen over het songfestival, blijft hij enthousiast en serieus verslaggeving doen over Duncan en het songfestival.
Aran is echt top ja _O_
  zondag 7 april 2019 @ 18:52:56 #94
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_186088170
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 18:49 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Hulde voor de persdames!
Wie wil er nou geen interview met die 2 ....?
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_186088317
Echt leuk gedaan 👍
  Admin zondag 7 april 2019 @ 19:12:12 #96
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_186088553
Wat een heerlijk verslag dames. Ik heb gefierd hier, jullie schrijfstijl is gewoon geweldig _O_
Stelletje fangirls w/
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_186089070
Topverslag!! Erg leuk om te lezen allemaal ^O^
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2019 @ 19:43:16 #98
163650 Greys
pi_186089188
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 19:12 schreef yvonne het volgende:
Wat een heerlijk verslag dames. Ik heb gefierd hier, jullie schrijfstijl is gewoon geweldig _O_
Stelletje fangirls w/
:D O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2019 @ 19:43:27 #99
163650 Greys
pi_186089192
Ohhhh jongens wat we ook nog vergeten waren..

Toen het concert af was zaten we buiten nog even voor de entree op een bankje met de ESF-ers. En daar kwam, dronken van geluk (en misschien een biertje of wat.. _O- ) Richard van de Telegraaf naar buiten gelopen. Hij heeft minutenlang tegen ons aan staan jubelen ( :D geeft niks Richard wij begrijpen dat gevoel!) over als we NU toch niet winnen en wilde weten waar we het ESF gaan kijken en hij gaat Aoibhin bellen als ze volgend weekend bij de Londense preparty is geweest (help me herinneren dat ik jullie even in contact breng!).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Official ESF Kreviewer zondag 7 april 2019 @ 19:50:39 #100
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_186089350
Wat een leuk verslag.

Ik ben overgestapt van favoriet Greece naar outsider Greys.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')