abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186057668
Hallo.allen,

Bij ons op het werk wil de directie vanaf mei de eerste 5 minuten en laatste 5 minuten aftrekken op de ingeklokte tijd. Volgens de directie zijn dat geen effectieve en efficiënte werkminuten i.v m. het opstarten van de computer enzovoort. Nu is mijn vraag of dit officieel gezien wel mag? Op jaarbasis is dit bijna een week aan snipperuren wat wordt ingehouden, terwijl wij best flexibel zijn als medewerkers, maar dit soort kinderachtige maatregelen motiveert niet echt...
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_186057713
Geen idee of het zou mogen of niet, maar als mijn werkgever ooit zo'n maatregel zou introduceren dan zou ik me als reactie vervolgens elke werkdag ook 10 minuten aftrekken

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2019 22:58:25 ]
pi_186057915
Nee dat mag niet.
pi_186057941
Is dit heus? :')

Wat een gier. Zou een andere baan gaan zoeken.
pi_186057944
Pff dat zo'n directie 10 minuten per dag het waard vindt om het gehele personeel tegen zich te krijgen.

En ook niet snapt dat mensen hierdoor juist effectief minder zullen werken.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_186057945
Oh wauw.. Ik zou lekker gaan solliciteren. Bij zo'n werkgever wil je toch niet werken.
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator vrijdag 5 april 2019 @ 22:27:49 #7
447051 crew  Peejtur
pi_186058017
Ik zou snel weg zijn bij deze baas. Hoort gewoon bij het werk dat opstarten. Als hij het anders zou willen, zorgt hij er zelf maar voor dat de computers voor werktijd opgestart worden door hemzelf.
  Moderator vrijdag 5 april 2019 @ 22:31:19 #8
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_186058089
:D hoe verzin je het 8)7 whats next, dat ze 15 min per dag aftrekken omdat je per dag wel meerdere keren naar het toilet gaat? Of koffie gaat halen? Koekoek :D
Breitling - Instruments for Professionals
pi_186058096
Is het niet zo dat je maximaal een half uur onbetaald op werk aanwezig mag zijn?
pi_186058197
zet t op LinkedIn :')
pi_186058204
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:31 schreef CoolGuy het volgende:
:D hoe verzin je het 8)7 whats next, dat ze 15 min per dag aftrekken omdat je per dag wel meerdere keren naar het toilet gaat? Of koffie gaat halen? Koekoek :D
Ja dit. Gieren.
pi_186058213
quote:
Bij sommige bedrijven noemen ze dat biopauzes. En daar heb je dan 6 minuten per dag voor of zo.
pi_186058244
Sorry hoor, maar staat dat bedrijf onder een nazi regime? Toevallig een Amerikaanse firma waar je voor werkt. Amerikanen hebben namelijk ook nog wel eens van die idiote arbeidsvoorwaarden..
U MAD?
pi_186058255
Ik heb het vaker meegemaakt; leidinggevenden die eisten dat we een kwartier of zelfs een UUR vantevoren aanwezig moesten zijn om de boel op te starten en in te laden enzo, en een kwartier of een uur overwerken om alles af te ronden.
In beide gevallen ben ik zelf opgestapt. (Ik kon toen nog vrij makkelijk van baan wisselen.)
pi_186058296
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:36 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Bij sommige bedrijven noemen ze dat biopauzes. En daar heb je dan 6 minuten per dag voor of zo.
Biopauzes? _O- Srsly? :')

Anyway, ik zou dit soort dingen gewoon compenseren door overdag alles een tandje rustiger aan te doen of net iets langere pauzes te nemen. (Maar ik neem aan dat dat ook met in- en uitklokken gaat?)
pi_186058435
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:39 schreef ToT het volgende:

[..]

Anyway, ik zou dit soort dingen gewoon compenseren door overdag alles een tandje rustiger aan te doen of net iets langere pauzes te nemen. (Maar ik neem aan dat dat ook met in- en uitklokken gaat?)
Pauzes willen ze ook naar toe met in- en uitklokken ja. Kansloos. En wat de meesten hierboven al zeggen, heel veel gaan het nu juist wat rustiger aandoen of doen even wat minder. Het is ook uit het niets meegedeeld. Niks geen overleg of iets. En de grote problemen binnen het bedrijf laten ze lopen, want geen oog voor.
pi_186058524
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:44 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]

Pauzes willen ze ook naar toe met in- en uitklokken ja. Kansloos. En wat de meesten hierboven al zeggen, heel veel gaan het nu juist wat rustiger aandoen of doen even wat minder. Het is ook uit het niets meegedeeld. Niks geen overleg of iets. En de grote problemen binnen het bedrijf laten ze lopen, want geen oog voor.
Tja het is wel duidelijk dat werknemertje uitknijpen een steeds grotere hobby aan het worden is bij werkgevers.
Meer en meer en meer doen in minder en minder en minder tijd, met ook steeds minder mensen.
Flink op de vingertjes kijken of je wel genoeg doet in de gestelde tijd, en alles per 5 minuten noteren.
  Moderator vrijdag 5 april 2019 @ 22:47:43 #18
16180 crew  CoolGuy
pi_186058525
quote:

[..]

Waar werk jij in hemelsnaam?
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 5 april 2019 @ 22:48:02 #19
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_186058530
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:39 schreef ToT het volgende:

[..]

In een callcenter waar ik gewerkt heb moest je online inklokken dus je pc al aan hebben, klok je te laat in (ook al is het 1 minuut) ben je 15min kwijt.
Zit je te laat in de lijn krijg je gezever. Op een dag van 8 uur werken zou je 8 tot 10 minuten tijd hebben om koffie te halen of naar de wc te gaan tussen je reguliere pauzes om... ow en een minuutje eerder op pauze gaan werd ook onder die 8 tot 10 minuten gerekend..

Aan 1 kant is het te snappen dat ze een rooster maken op een flinke hoeveelheid medewerkers om te zorgen dat er op elk moment van de dag genoeg medewerkers in de lijn zitten, maar goed je snapt waarom ik daar weg ben :)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator vrijdag 5 april 2019 @ 22:48:58 #20
16180 crew  CoolGuy
pi_186058551
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:48 schreef Nizno het volgende:

[..]

In een callcenter waar ik gewerkt heb moest je online inklokken dus je pc al aan hebben, klok je te laat in (ook al is het 1 minuut) ben je 15min kwijt.
Zit je te laat in de lijn krijg je gezever. Op een dag van 8 uur werken zou je 8 tot 10 minuten tijd hebben om koffie te halen of naar de wc te gaan tussen je reguliere pauzes om... ow en een minuutje eerder op pauze gaan werd ook onder die 8 tot 10 minuten gerekend..

Aan 1 kant is het te snappen dat ze een rooster maken op een flinke hoeveelheid medewerkers om te zorgen dat er op elk moment van de dag genoeg medewerkers in de lijn zitten, maar goed je snapt waarom ik daar weg ben :)
Wtf. Ja goed, callcenter, maar werkt TS daar ook?
pi_186058592
Door dit soort topics ben ik nog steeds dankbaar voor mijn uitkering :')
metal up your ass
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 5 april 2019 @ 22:50:27 #22
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_186058600
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik vermoed van niet want dat beleid was daar jaren geleden al.

en dan kan je zeggen bij een callcenter moet zoiets ook wel maar als je een minuut te laat terug bent van je lunch en dan 15minuten minder uitbetaald krijgt......
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_186058613
quote:

[..]

De tering zeg, wat een regime! :X
Ik heb ook een keer bij een telefonische helpdesk gewerkt. Doe je te lang over 1 klant, dan is het niet efficiënt. Los je het probleem van de klant direct op en rond je het gesprek op een prettige manier af, dan is het ook niet goed want dan heb je te weinig persoonlijke aandacht voor de klant.
Je moest zo veel mogelijk calls per dag afwerken, maar zodra je bovenaan de dagelijkse publiekelijke scorelijst stond, kreeg je dus feitelijk gezeik.
  Moderator vrijdag 5 april 2019 @ 22:51:51 #24
16180 crew  CoolGuy
pi_186058643
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:50 schreef dokter.knakworst het volgende:
Ja of je werkt gewoon voor een normale toko natuurlijk. Ik kost voor een klant rond de 3 euro per minuut, en die zijn nog nooit met deze onzin gekomen, in al die jaren niet.
pi_186058657
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:50 schreef Nizno het volgende:

[..]

Ik vermoed van niet want dat beleid was daar jaren geleden al.

en dan kan je zeggen bij een callcenter moet zoiets ook wel maar als je een minuut te laat terug bent van je lunch en dan 15minuten minder uitbetaald krijgt......
Bij ons op de helpdesk mocht je alleen wat drinken als er koffie gehaald werd door anderen of dat jij zelf iets ging halen (wat echt lang niet vaak genoeg per dag gebeurde dus je verrekte continu van de dorst onder die blazende airco die recht op je giechel gemikt stond). Zelf een flesje meenemen was uit den boze: dat doen we hier dus niet!
pi_186058690
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:50 schreef dokter.knakworst het volgende:
lekker kotsen op de werkenden in je sneue appartementje?
de reacties hier bewijzen toch dat dit niet bepaald "normaal" is.
pi_186058773
1x een sollicitatie gehad bij een bedrijf waar ik om 8.30 aanwezig moest zijn, pauze van 12.00 tot 12.30 en mocht vetrekken om 17.00.
Maar, gezien de functie moest ik mij wel flexibel opstellen in de vorm van overwerken wanneer nodig.
Heb tijdens het gesprek aangegeven dat dat voor mij niet werkt. Dat werd niet gewaardeerd.

Dit betrof een "echte" baan, geen bijbaantje ofzo.
pi_186058776
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:54 schreef lighted het volgende:

[..]

Ikzelf ben met een zware burn-out thuis komen te zitten omdat ik steeds dit soort uitbuiting tegen kwam.
Met mijn laatste baan had ik voor 3 FTE aan werk.
Toen ik een keer weer op gesprek kwam, zag ik mijn vervanger (die nog niet eens de helft van mijn werk had) helemaal radeloos met papieren klooien en toen hij me zag vroeg hij wanhopig hoe ik dit allemaal in godsnaam heb kunnen volhouden.
Ja ehhhh NIET dus; ik ben niet voor niets tot m'n enkels toe afgebrand. Ik heb vaak zat aan de bel getrokken en ook interne sollicitaties gedaan voor banen waar ik meer geschikt voor was.

Maar ik denk wel dat ik gewoon gloeiende pech heb gehad met mijn banen en denk ook niet dat dit de norm is die in het land geldt qua werk.
pi_186058784
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:52 schreef ToT het volgende:

[..]

Bij ons op de helpdesk mocht je alleen wat drinken als er koffie gehaald werd door anderen of dat jij zelf iets ging halen (wat echt lang niet vaak genoeg per dag gebeurde dus je verrekte continu van de dorst onder die blazende airco die recht op je giechel gemikt stond). Zelf een flesje meenemen was uit den boze: dat doen we hier dus niet!
Waarom mocht je niet gewoon wat water uit een flesje slurpen? Van een droge keel ga je toch niet beter werken?
pi_186058817
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:58 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Waarom mocht je niet gewoon wat water uit een flesje slurpen? Van een droge keel ga je toch niet beter werken?
Ja geen idee. Er werd alleen gezegd dat "wij dat hier gewoon niet doen", en daarmee was de kous af.
Nu moet ik wel zeggen dat het een ontiegelijke bitch was die me daar inwerkte. Al mijn collega's gaven ook aan dat ik gloeiende pech had met haar.
Maar toen ik daar eenmaal weg was en zij door hun proeftijd heen waren, brak voor hen ook de ellende aan. :')
pi_186058861
Maar ondanks wat ik hier zit te zeuren heb ik toch wel een paar banen gehad die ik wél leuk vond, maar ja; reorganisaties, tijdelijke functies, naderende faillissementen....je kent het wel.
pi_186058940
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:54 schreef lighted het volgende:

[..]

:')
metal up your ass
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 5 april 2019 @ 23:05:36 #33
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_186058944
Maar goed terug on topic.

Eerlijk gezegd zou ik niet weten of een werkgever het je mag verplichten Lord.

Ik heb er mee ingestemd bij het solliciteren en gelukkig mn werkzaamheden wel naar mn zin gedaan dus de tijd dat ik er heb rondgelopen ook prima overleefd, maar die tijdsgrappen braken mij wel op en dat is de reden dat ik destijds ben vertrokken.

Als het bij jullie nooit zo was en nu wel zou ik het eens voorleggen in een mail naar de OR of ze dat eens willen toetsen of het wel mag of dat de werkgever moet zorgen dat alles klaar staat zodat jij kan beginnen om de juiste tijd als hij zo op die tijden wil dat er gewerkt wordt.
pi_186058982
Wij hebben juist 10 min voor en na tijd _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 5 april 2019 @ 23:07:45 #35
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_186058991
Bizar. Je moet er toch wel zijn om je computer op te starten? Ik zou niet langer nadenken in deze arbeidsmarkt en gewoon een andere job zoeken. Keuze genoeg nu.
The End Times are wild
pi_186058998
Ik dacht effe dat dit een trolltopic was met al die kritiek van laatste tijd :')

Maar goed, enkeltje ontslag nemen dan maar? Wat staat er in je contract TS?
pi_186061192
Denk niet verboden, maar ik zou die 5 minuten dan ook minstens helemaal vullen met koffie halen, jas uitdoen, achter je computer zitten en niks doen of een boek lezen. ABSOLUUT niet werken.

Je kan ertegenin gaan, maar beter speel je dit soort spelletjes mee en naai je ze gewoon op een andere manier terug.
.
pi_186061311
Ja slavernij is nooit weggeweest van de werkvloer dat blijkt maar weer uit dit topic.
  Moderator zaterdag 6 april 2019 @ 07:14:22 #39
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_186062644
Als ik om 7uur wil beginnen kunnen we het pand nog niet eens in. Die wordt ‘geopend’ door de beveiliging geen minuut eerder. Dan moet ik nog twee verdiepingen op, de thinclient starten, koffieautomaat, inloggen etc.

Wat wen verschil zeg :o
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_186062720
Ik zou dan: inklokken, 5 minuten wachten, computer aanzetten.
Eind van de dag: computer 5 minuten van tevoren uitschakelen en bij de deur gaan staan tot je kan uitklokken.
  zaterdag 6 april 2019 @ 07:43:03 #41
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_186062727
Wat een onzin zeg. Computer opstarten hoort gewoon bij je werk. Ik blijf me er over verbazen dat managers dit kunnen verzinnen en dan ook nog durven uit te voeren.
  zaterdag 6 april 2019 @ 08:21:43 #42
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_186062924
Volgens mij staat hierover iets in de arbeidstijdenwet. Namelijk dat het niet mag.
Heb het meegemaakt dat de directie wilde invoeren dat het omkleden buiten werktijd viel, maar dat mocht dus niet (omkleden in een uniform waarmee je niet privé kan rondlopen).
  Redactie Frontpage zaterdag 6 april 2019 @ 09:05:52 #43
38148 crew  Innisdemon
pi_186063257
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:51 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja of je werkt gewoon voor een normale toko natuurlijk. Ik kost voor een klant rond de 3 euro per minuut, en die zijn nog nooit met deze onzin gekomen, in al die jaren niet.
180 eu? Juridische branche?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_186063283
Ik snap dat gezeik met personeel ook niet. Bij ons gaan we uit van. 30 effectieve uren per persoon per week bij een 40 urrige werkweek.
  zaterdag 6 april 2019 @ 09:46:27 #45
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_186063664
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 07:43 schreef Sheffield het volgende:
Wat een onzin zeg. Computer opstarten hoort gewoon bij je werk. Ik blijf me er over verbazen dat managers dit kunnen verzinnen en dan ook nog durven uit te voeren.
opstarten? gewoon aan laten staan.
scheelt opstarten en afsluiten....
Tot nooit .......
pi_186064057
Lijkt mij dat het indrukken van de aanknop op de PC ook al onder werk valt, en daarmee dus betaald ;)
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_186064127
Hoeveel werknemers heeft het bedrijf waar ts werkt en is er een or (ondernemings raad). Een or zou normaliter nooit accoord gaan met zulke wijzigingen.
pi_186064431
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 08:21 schreef Lunatiek het volgende:
Volgens mij staat hierover iets in de arbeidstijdenwet. Namelijk dat het niet mag.
Heb het meegemaakt dat de directie wilde invoeren dat het omkleden buiten werktijd viel, maar dat mocht dus niet (omkleden in een uniform waarmee je niet privé kan rondlopen).
Ik weet niet of de arbeidstijdenwet in al die jaren is veranderd maar toen ik 10 jaar geleden bij mijn werkgever ging werken was het zo dat je opende afgesproken tijd in werkkleding op je werkplek aanwezig moest zijn. Daar stond tegenover dat je einde werktijd weer omgekleed naar huis mocht. In de praktijk (kort gesteld) betekende dat 5 minuten voor tijd inklonken en 5 minuten voor tijd uitklokken.

Dat kinderachtige gedoe is toch helemaal niet van deze tijd meer? Geef je mensen een beetje vrijheid en zorg dat ze daar geen misbruik van maken. Op het eind van de rit betaald dat zich terug.
pi_186064831
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 10:28 schreef Basp1 het volgende:
Hoeveel werknemers heeft het bedrijf waar ts werkt en is er een or (ondernemings raad). Een or zou normaliter nooit accoord gaan met zulke wijzigingen.
450 man. Is een OR, maar volgens mij werden die nooit serieus genomen, want zijn al best veel medewerkers uit vertrokken.
pi_186064881
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Bouwbedrijf, business to business. Eerst mocht er best veel, maar de laatste tijd wordt alles enorm strak gehouden en nu dit weer. Heeft te maken met de nieuwe directie. Was een familiebedrijf, nu niet meer.
pi_186064910
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:58 schreef ToT het volgende:

[..]

Ikzelf ben met een zware burn-out thuis komen te zitten omdat ik steeds dit soort uitbuiting tegen kwam.
Met mijn laatste baan had ik voor 3 FTE aan werk.
Toen ik een keer weer op gesprek kwam, zag ik mijn vervanger (die nog niet eens de helft van mijn werk had) helemaal radeloos met papieren klooien en toen hij me zag vroeg hij wanhopig hoe ik dit allemaal in godsnaam heb kunnen volhouden.
Ja ehhhh NIET dus; ik ben niet voor niets tot m'n enkels toe afgebrand. Ik heb vaak zat aan de bel getrokken en ook interne sollicitaties gedaan voor banen waar ik meer geschikt voor was.

Maar ik denk wel dat ik gewoon gloeiende pech heb gehad met mijn banen en denk ook niet dat dit de norm is die in het land geldt qua werk.
Dat is wel echt pech hebben als je dat telkens hebt :P.
pi_186064929
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:58 schreef Sport_Life het volgende:
1x een sollicitatie gehad bij een bedrijf waar ik om 8.30 aanwezig moest zijn, pauze van 12.00 tot 12.30 en mocht vetrekken om 17.00.
Maar, gezien de functie moest ik mij wel flexibel opstellen in de vorm van overwerken wanneer nodig.
Heb tijdens het gesprek aangegeven dat dat voor mij niet werkt. Dat werd niet gewaardeerd.

Dit betrof een "echte" baan, geen bijbaantje ofzo.
ik heb een keer gehad dat dit gold in de praktijk, maar tijdens de sollicitatie gesprekken werd het tegenovergestelde beweerd. Ik heb er niet lang gewerkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door sjorsie1982 op 06-04-2019 11:32:22 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 6 april 2019 @ 11:30:01 #53
8369 speknek
Another day another slay
pi_186064990
Gewoon vijf minuten wachten voordat je je pc aanzet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_186064993
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 23:08 schreef Vollenhoven het volgende:
Ik dacht effe dat dit een trolltopic was met al die kritiek van laatste tijd :')

Maar goed, enkeltje ontslag nemen dan maar? Wat staat er in je contract TS?
Aangenomen voor 40 uur. Verder overwerken als het echt druk is, doe daar ook niet lastig over verder. Hoort erbij. Ik kan zo een andere baan vinden, dat is het probleem niet.
pi_186064998
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:25 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]

Dat is wel echt pech hebben als je dat telkens hebt :P.
Ja natuurlijk niet elke keer zo extreem. :P
pi_186065014
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:30 schreef LordVoldermort het volgende:
dat is het probleem niet.
wat is dan je probleem?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_186065018
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:19 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]

450 man. Is een OR, maar volgens mij werden die nooit serieus genomen, want zijn al best veel medewerkers uit vertrokken.
Dan moet de or maar het een keer tot een proces laten komen zodat daarna de directie misschien wel weet wat een or wel en niet mag doen. :D
pi_186065030
mijn baas zit een half uur voor tijd al klaar met een paasontbijt ,, meestal is iedereen wat eerder want er zijn ook nog mensen die op de fiets komen en wille douchen enzo. dan gaa we gezellig om tafel en vertellen we wat we meegemaakt hebben en wat we gaan doen , er s al jaren nieman telaat gekomen

ik hou nie van het woord baas liever werkegever ,aar deze man is gwoon echt een baas
pi_186065031
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan moet de or maar het een keer tot een proces laten komen zodat daarna de directie misschien wel weet wat een or wel en niet mag doen. :D
dan wordt er wel een reden bedacht om die or leden te ontslaan.
  zaterdag 6 april 2019 @ 11:33:59 #60
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_186065039
Is je functie uitgerust met 'pc opstarter'? Zo nee; of loonsverhoging OF eisen dat je pc is opgestart voordat je begint.
pi_186065041
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:33 schreef diepzeekroket het volgende:
mijn baas zit een half uur voor tijd al klaar met een paasontbijt ,, meestal is iedereen wat eerder want er zijn ook nog mensen die op de fiets komen en wille douchen enzo. dan gaa we gezellig om tafel en vertellen we wat we meegemaakt hebben en wat we gaan doen , er s al jaren nieman telaat gekomen

ik hou nie van het woord baas liever werkegever ,aar deze man is gwoon echt een baas
:?
pi_186065054
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:33 schreef xzaz het volgende:
Is je functie uitgerust met 'pc opstarter'? Zo nee; of loonsverhoging OF eisen dat je pc is opgestart voordat je begint.
je zit nog op school en bent jonger dan 15 of niet? Anders ben je wereldvreemd.
pi_186065086
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

wat is dan je probleem?
Dat zeg ik, dan krijg ik het ook betaald. Nu pakken ze bijna 6 werkdagen aan snipperuren af zonder geldige redenen.
pi_186065128
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:37 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]

Dat zeg ik, dan krijg ik het ook betaald. Nu pakken ze bijna 6 werkdagen aan snipperuren af zonder geldige redenen.
de oplossing is toch al tig keer gegeven en dat is geen probleem volgens jou.
Dus wat is dan wel je probleem?
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 6 april 2019 @ 11:45:06 #65
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_186065190
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

de oplossing is toch al tig keer gegeven en dat is geen probleem volgens jou.
Dus wat is dan wel je probleem?
nee overwerken is geen probleem, dat krijgt hij gewoon uitbetaald.
wat wel een probleem is is dat je na het inklokken 5 minuten niet uitbetaald krijgt terwijl je wel al bezig bent met opstarten en alles. en de laatste 5 minuten voor je uitklokt idem want afsluiten.
10 minuten op een dag onbetaald voor de werkgever aan de slag zijn is wel wat anders dan gewoon overuren betaald krijgen als je over moet werken.
pi_186065319
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:11 schreef LordVoldermort het volgende:
Volgens de directie zijn dat geen effectieve en efficiënte werkminuten i.v m. het opstarten van de computer enzovoort.
Moeten ze dan de computers niet eens vervangen of de systemen verbeteren?
Gaan ze straks ook bijhouden hoevaak je naar de WC gaat? En als dit te vaak of te lang is, hoe gaan ze er dan mee om?

Wat voor een werk doe je precies? Call center werk of zo iets?
pi_186065522
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:23 schreef KennyPowers het volgende:
Pff dat zo'n directie 10 minuten per dag het waard vindt om het gehele personeel tegen zich te krijgen.

En ook niet snapt dat mensen hierdoor juist effectief minder zullen werken.
Lekker kortzichtig beleid idd.
In de winkel waar ik een bijbaan had hanteerden ze iets soortgelijks. Gevolg was dat klanten een half uur voor sluit de winkel al werden uitgejaagd.
Toch wel een tientje per dag bespaart.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_186065868
Als de directie een kantoor wil creëren waarom om 17:00 precies iedereen de telefoon neerlegt omdat de werktijd is afgelopen, ongeacht of ze een klant aan de lijn hebben, dan maken ze hiermee een goede start.
Wat een kul zeg. Gauw wegwezen daar want meestal is dit een teken aan de wand dat het niet zo goed gaat met heb bedrijf
Het is wat.......
pi_186065892
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:45 schreef Nizno het volgende:

[..]

nee overwerken is geen probleem, dat krijgt hij gewoon uitbetaald.
wat wel een probleem is is dat je na het inklokken 5 minuten niet uitbetaald krijgt terwijl je wel al bezig bent met opstarten en alles. en de laatste 5 minuten voor je uitklokt idem want afsluiten.
10 minuten op een dag onbetaald voor de werkgever aan de slag zijn is wel wat anders dan gewoon overuren betaald krijgen als je over moet werken.
En de oplossing daarvoor is een andere baan zoeken, waarvan hij zegt dat het geen probleem is om die te vinden.

Wat een achterlijke werkgever heb je, als ze dit soort maatregelen instellen. Ik zou dus ook gewoon iets anders zoeken als dat toch geen probleem is.
  zaterdag 6 april 2019 @ 13:06:10 #70
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_186066239
Ik had ook een keer zo'n baantje, verkoopmedewerker op het station. Als jouw verkooppunt om 16.00 sloot, dan werd je ook tot 16.00 uitbetaald. Geld afstorten gebeurde dus in je eigen tijd, en als je pech had dan had je bij dat geld afstorten 5 mensen voor je.
De laatste dag van mijn proeftijd ben ik weggegaan. Vonden ze niet zo netjes. Tsja, niet mijn probleem :)
pi_186066424
Ik ben werkgever en ik kan mij wel wat erbij voorstellen.
Het klinkt kinderachter, vaak ik het idee erachter dat beide kanten niet zo kinderachtig moeten zijn.

Het kan zijn dat werknemers bij jou op de vloer wellicht inklokken, daarna 10 minuten bij de koffie gaan leuten en daarna pas effectief gaan werken. Je hoort hier waarschijnlijk allemaal wilde verhalen over slechte werkgevers, maar slechte werknemers die zich totaal niet aan de juist werktijden houden zijn er natuurlijk ook.
pi_186066526
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:21 schreef YebCar het volgende:
Je hoort hier waarschijnlijk allemaal wilde verhalen over slechte werkgevers, maar slechte werknemers die zich totaal niet aan de juist werktijden houden zijn er natuurlijk ook.
Dan is het aan jou als werkgever om deze werknemers op hun kantjes eraf loop gedrag aan te spreken, daarom krijgen over het algemeen werkgevers en managers ook stukken meer betaald als de werknemers die er in jou optiek de kantjes af lopen. :D

Om dan vanwege wat klaplopers maar alle werknemers te straffen met deze onzinnige maatregel is niets meer als het verbloemen falende managers. ^O^
pi_186066635
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan is het aan jou als werkgever om deze werknemers op hun kantjes eraf loop gedrag aan te spreken, daarom krijgen over het algemeen werkgevers en managers ook stukken meer betaald als de werknemers die er in jou optiek de kantjes af lopen. :D

Om dan vanwege wat klaplopers maar alle werknemers te straffen met deze onzinnige maatregel is niets meer als het verbloemen falende managers. ^O^
En zou moeten resulteren in een enkeltje ontslag of degradatie in functie.

[ Bericht 6% gewijzigd door Peejtur op 06-04-2019 14:06:05 ]
  zaterdag 6 april 2019 @ 13:49:20 #74
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_186066774
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 10:52 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik weet niet of de arbeidstijdenwet in al die jaren is veranderd maar toen ik 10 jaar geleden bij mijn werkgever ging werken was het zo dat je opende afgesproken tijd in werkkleding op je werkplek aanwezig moest zijn. Daar stond tegenover dat je einde werktijd weer omgekleed naar huis mocht. In de praktijk (kort gesteld) betekende dat 5 minuten voor tijd inklonken en 5 minuten voor tijd uitklokken.

Dat kinderachtige gedoe is toch helemaal niet van deze tijd meer? Geef je mensen een beetje vrijheid en zorg dat ze daar geen misbruik van maken. Op het eind van de rit betaald dat zich terug.
https://www.awvn.nl/vraag-van-de-week-douchen-arbeidstijd/

Losser laten is productiever. Werknemers die naar hun eigen idee zitten te lummelen krijgen een schuldgevoel en gaan dan harder werken. Met dit soort maatregelen is lummelen meer een reactie op "mijn baas gunt me niks".
pi_186067298
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In tijden waarbij je zogenaamd een potje kan optrekken met nieuwe werknemers heb je inderdaad gelijk. In veel sectoren nu, mag je al blij zijn dat er iemand komt opdagen om te komen werken. :{ ;(
  zaterdag 6 april 2019 @ 15:09:09 #76
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_186067700
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:33 schreef YebCar het volgende:

[..]

In tijden waarbij je zogenaamd een potje kan optrekken met nieuwe werknemers heb je inderdaad gelijk. In veel sectoren nu, mag je al blij zijn dat er iemand komt opdagen om te komen werken. :{ ;(
Dan betalen ze in die sectoren waarschijnlijk niet genoeg.

In een situatie waar de banen voor het oprapen liggen, kiezen werknemers inderdaad niet voor slechte arbeidsvoorwaarden/zwaar werk tegen een hongerloon.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_186068328
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:33 schreef diepzeekroket het volgende:

betrokkenheid is altijd een positieve instelling
pi_186068451
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:33 schreef YebCar het volgende:

[..]

Dus als ik je goed begrijp kan je slecht personeel niet ontslaan uit angst dat je daarna zonder personeel zit dus ga je je goede medewerkers die al geen moeite hebben om een andere baan te vinden maar wegpesten met domme ondoordachte betuttelende regels.
Goed plan....
pi_186068559
Opstarten hoort ook bij het werk, beetje raar en ze zitten waarschijnlijk in financieel zwaar weer want anders doe je zoiets niet.

Wegwezen aka solliciteren elders.
pi_186068734
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:19 schreef Pendora het volgende:

[..]

Dus als ik je goed begrijp kan je slecht personeel niet ontslaan uit angst dat je daarna zonder personeel zit dus ga je je goede medewerkers die al geen moeite hebben om een andere baan te vinden maar wegpesten met domme ondoordachte betuttelende regels.
Goed plan....
Je haalt nu 2 opmerkingen door elkaar door 1 conclusie te trekken.
Bij mij is persoonlijk eerste deel ja en tweede deel nee. Weet niet hoe het bij TS zijn werkgever zit.

Een slechte werknemer tijdens zijn proeftijd wordt uiteraard niet aangenomen, echter zie je soms bij sommige zijn of haar ware aard pas na een proeftijd naar boven komen.
Een werknemer bij mij laten inwerken duurt of gemiddeld 2 maanden (voordat zij zelfstandig kunnen werken) Nieuw personeel werven gaat daar gemiddeld nog 1 maand overheen. Al met al ben je 3 maanden kwijt (gegeven dat de werknemer vrijwillig wil vertrekken) Anders kan je nog een tijdje je dossier opbouwen met waarschuwingen, gesprekken etc
pi_186069061
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:11 schreef LordVoldermort het volgende:
Hallo.allen,

Bij ons op het werk wil de directie vanaf mei de eerste 5 minuten en laatste 5 minuten aftrekken op de ingeklokte tijd. Volgens de directie zijn dat geen effectieve en efficiënte werkminuten i.v m. het opstarten van de computer enzovoort. Nu is mijn vraag of dit officieel gezien wel mag? Op jaarbasis is dit bijna een week aan snipperuren wat wordt ingehouden, terwijl wij best flexibel zijn als medewerkers, maar dit soort kinderachtige maatregelen motiveert niet echt...
Zoeven is mijn eerste reactie: vanuit goed werkgeverschap en werkgeversvertrouwen ga je niet zeurderig doen dat de pc opstarten en ondertussen een kop koffie halen van de tijd af moet. Als je gaat lopen lantefanteren terwijl je pc aan het opstarten is en je gaat nog even aanpappen met die meid van inkoop dan ben je aan het hosselen onder werktijd. Geen enkele werkgever laat dit toe.

Maar Voldemort ik dacht dat jij eigen baas was? Door wie laat jij je de les lezen?
pi_186069110
quote:
Bij sommige bedrijven krijg je 15 minuten om naar de plee te gaan / roken / aftrekken, daar moet je je dus echt voor uitklokken, effe serieus :')
Ik was hier...
  zondag 7 april 2019 @ 13:35:21 #83
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_186081840
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 10:52 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

En hoe ga je er voor zorgen dat ze er geen misbruik van maken?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_186082868
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 17:16 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Bij sommige bedrijven krijg je 15 minuten om naar de plee te gaan / roken / aftrekken, daar moet je je dus echt voor uitklokken, effe serieus :')
Ik ken iemand die 45min elke dag gaat poepen. Onder werktijd.
10500 minuten per jaar, is dat wel ok?

Ik vind het dan wel normaal dat iemand dan even tegen je zegt, vriend, klok even uit als je gaat poepen.
  zondag 7 april 2019 @ 15:25:47 #85
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_186083556
Klokken is sowieso kinderachtig. Het heeft voordelen, je weet wie er "binnen" is, maar als een chef niet ziet of iemand wel of niet werkt heb je het echte probleem al te pakken.
Als je niet pietluttig bent met de tijden dan zijn je werknemers dat ook niet en zijn ze eerder bereid wat extra te doen.
pi_186083587
quote:
2s.gif Op zondag 7 april 2019 14:44 schreef YebCar het volgende:

[..]

Ik ken iemand die 45min elke dag gaat poepen. Onder werktijd.
10500 minuten per jaar, is dat wel ok?

Ik vind het dan wel normaal dat iemand dan even tegen je zegt, vriend, klok even uit als je gaat poepen.
Ja maar dat zijn weer zon mensen dan denk ik van :')
Die hebben zoiets nodig anders gaat het mis.
Tuurlijk ik poep ook elke dag op het werk maar dat is 5 minuten.
Ik was hier...
pi_186090314
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 15:25 schreef Lunatiek het volgende:
Klokken is sowieso kinderachtig. Het heeft voordelen, je weet wie er "binnen" is, maar als een chef niet ziet of iemand wel of niet werkt heb je het echte probleem al te pakken.
Als je niet pietluttig bent met de tijden dan zijn je werknemers dat ook niet en zijn ze eerder bereid wat extra te doen.
Ik vond klokken ook altijd kinderachtig. Totdat ik er achter kwam dat ik eigenlijk véél meer overuren maakte dan ik wist. Het is in onze branche (ziekenhuis / operatiekamers) niet gebruikelijk om een kwartier / twintig minuten overwerk te schrijven. Maar stiekem ga je wel elke dag twintig minuten later weg...
pi_186096869
Maar ben je die twintig minuten ook echt aan het werk? Of is dat tijd die je nodig hebt om om te kleden?
toen ik vroeger nog in de fabrike werkte draaide we diensten van 8 uur. Een dedezen we gewoon aan de lijn. Maar je moest wel gewoon aan het begin van je dienst in werkkleding aan se lijn staan en na je dienst ging je je weer omkleden. Over het algemeen was je dus een kwartier voor aanvang de dienst op je werk en ging je een kwartier na de dienst naar huis. Maar dat was dus geen werktijd. Dat was gewoon normaal. Maar tegenwoordig hoor ik steeds meer dat dit ook maar door de baas betaald moet worden. Beetje onzinnig naar mijn mening.
Het is wat.......
pi_186096953
Bespreek het met je OR, vraag je vakbond en denk na of het financieel wel lekker gaat als men dit denkt te moeten doen..
dag
  maandag 8 april 2019 @ 08:47:41 #90
545 dop
:copyright: dop
pi_186097022
Kloktijden en werktijden zijn niet zonder meer het zelfde.
In je arbeidscontract en cao staan afspraken over werktijden.
Als je altijd precies op de minut binnen komt en vertrekt dan begrijp ik dat een werkgever je daar op aanspreekt.
Een werkgever mag verlangen dat je op tijd aanwezig bent op je werkplek.
In de praktijk is het geven en nemen vind ik, gelukkig denkt mijn werkgever er ook zo over.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_186097121
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:23 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]

Bouwbedrijf, business to business. Eerst mocht er best veel, maar de laatste tijd wordt alles enorm strak gehouden en nu dit weer. Heeft te maken met de nieuwe directie. Was een familiebedrijf, nu niet meer.
Zeker overgenomen door een bende "investeerders" die nu op alle mogelijke manieren kosten willen drukken. En de sfeer dus ook doelbewust zo kut mogelijk maken zodat mensen vrijwillig vertrekken, scheelt dure ontslagprocedures.
pi_186097238
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 08:24 schreef gooddaddy het volgende:
Maar ben je die twintig minuten ook echt aan het werk? Of is dat tijd die je nodig hebt om om te kleden?
toen ik vroeger nog in de fabrike werkte draaide we diensten van 8 uur. Een dedezen we gewoon aan de lijn. Maar je moest wel gewoon aan het begin van je dienst in werkkleding aan se lijn staan en na je dienst ging je je weer omkleden. Over het algemeen was je dus een kwartier voor aanvang de dienst op je werk en ging je een kwartier na de dienst naar huis. Maar dat was dus geen werktijd. Dat was gewoon normaal. Maar tegenwoordig hoor ik steeds meer dat dit ook maar door de baas betaald moet worden. Beetje onzinnig naar mijn mening.
Als je je moet omkleden van de baas dan hoort dat werktijd te zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_186097255
klinkt als een aardig kutbedrijf om te werken.

Als ik dit nl mee zou maken, dan zou ik er echt de kantjes van aflopen om het maar weer te compenseren :P
Do what you love, love what you do!
  maandag 8 april 2019 @ 09:17:37 #94
545 dop
pi_186097274
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 09:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Onzin. Als je ploegendienst werkt heb je vaak ook betaald pauze. Omgekeerd hoort omkleden vaak niet bij werktijd.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_186097287
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 09:17 schreef dop het volgende:

[..]

Onzin. Als je ploegendienst werkt heb je vaak ook betaald pauze. Omgekeerd hoort omkleden vaak niet bij werktijd.
Dat is dan toch een mooie uitruil?
pi_186097304
quote:
toen ik vroeger nog in de fabrike werkte draaide we diensten van 8 uur. Een dedezen we gewoon aan de lijn.
En in die 8 uur achter de lijn had je niet nog tussendoor een lunchpauze?
pi_186097312
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 09:17 schreef dop het volgende:

[..]

Ja dit, bedoel omkleedtijd viel niet onder werktijd hoor bij waar ik gewerkt heb.
Ff 10 minuutjes eerder omkleden in overall. Nog een bakje koffie. Maar dat was wel voor aanvang van de officiele start tijd.

Maargoed wat TS noemt is een ander verhaal. Zou er zelf iig flink pissed over worden.

Beetje flexibel mag wel want verwachten ze ook van je als werknemer.
Maar was ook geen inklok systeem wat alles op de seconde bij gaat houden.
pi_186097356
quote:

[..]

ben het met je eens, maar zo werkt het dus niet in mijn ervaring.

Voor de baas is starttijd dat je klaar staat om te beginnen, met werk dus ;)
Zit verschil in per bedrijf trouwens wel :)

Niet dat het verder wat uitmaakte, want compenseer het wel door niks te doen/mobiel fokken op de plee :')

Maar als ze net zoals bij TS een soort van regeling willen maken ervoor dan denk ik echt dat het de totale productiviteit niet ten goede gaat komen.

[ Bericht 7% gewijzigd door kree op 08-04-2019 09:32:12 ]
pi_186097435
quote:
Dat is het moment dat ik naar de kleedkamers loop, dus dat is vaak nog een operatie afmaken of spullen opruimen. Of omkleden onder werktijd valt is een hele discussie, bij mijn laatste werkgever werd er van je verwacht dat je op het moment dat je beginnen moet omgekleed op de werkplek staat (overigens was het daar allemaal niet zo strikt, als je maar om acht uur je eerste patiënt op de operatiekamer had, hehe)

Momenteel werk ik in Zwitserland en daar is laatst een uitspraak geweest dat als het verplichte werkkleding is (beschermende kleding / uniform) het eigenlijk werktijd is. Dit heeft natuurlijk een enorme impact op ziekenhuizen waar we over honderden werknemers praten die allemaal 5 minuten aan het omkleden zijn...

[ Bericht 3% gewijzigd door devijfdekeuze op 08-04-2019 09:34:30 (Strict is blijkbaar met een 'K') ]
  maandag 8 april 2019 @ 09:34:50 #100
545 dop
pi_186097457
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 09:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat is dan toch een mooie uitruil?
dat zeker, alleen denken dat je je omkleed voor de baas vind ik kort door de bocht. Werkkleding is in mijn geval ook persoonlijke bescherming. Dat draag je ook voor je eigen veiligheid.
Kun je heel pietluttig over doen. Hoort douchen na het werk ook onder werktijd?
pi_186097476
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 09:33 schreef devijfdekeuze het volgende:

[..]

Dat is het moment dat ik naar de kleedkamers loop, dus dat is vaak nog een operatie afmaken of spullen opruimen. Of omkleden onder werktijd valt is een hele discussie, bij mijn laatste werkgever werd er van je verwacht dat je op het moment dat je beginnen moet omgekleed op de werkplek staat (overigens was het daar allemaal niet zo strikt, als je maar om acht uur je eerste patiënt op de operatiekamer had, hehe)

Momenteel werk ik in Zwitserland en daar is laatst een uitspraak geweest dat als het verplichte werkkleding is (beschermende kleding / uniform) het eigenlijk werktijd is. Dit heeft natuurlijk een enorme impact op ziekenhuizen waar we over honderden werknemers praten die allemaal 5 minuten aan het omkleden zijn...
Ook mijn ervaring. Omkleden werd niet in werktijd gedaan bij de meeste.
maargoed er was ook geen kloksysteem die je op de seconde ging afrekenen.
Dus ok was wel eens iets later of eerder. Beetje geven en nemen is zoiets
  maandag 8 april 2019 @ 09:36:27 #102
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_186097478
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 09:34 schreef dop het volgende:

[..]

dat zeker, alleen denken dat je je omkleed voor de baas vind ik kort door de bocht. Werkkleding is in mijn geval ook persoonlijke bescherming. Dat draag je ook voor je eigen veiligheid.
Als je je kleding al thuis aan kan doen zou ik zeggen van niet maar op het moment dat je het perse op het werk moet aan doen (zoals cleanrooms) is het gewoon werktijd het is een extra handeling.

Bij douchen ligt het ook aan het werk. Als je in de kolenmijnen werkt of iets soortgelijks zou ik zeggen van wel.
pi_186097495
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 09:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Als je je kleding al thuis aan kan doen zou ik zeggen van niet maar op het moment dat je het perse op het werk moet aan doen (zoals cleanrooms) is het gewoon werktijd het is een extra handeling.

Bij douchen ligt het ook aan het werk. Als je in de kolenmijnen werkt of iets soortgelijks zou ik zeggen van wel.
Nee niet dus? Ik werkte in de klein metaal als elektro man. Maar moesten wel overalls aan. En die moesten echt wel voor werktijd aan en niet onder.

Trouwens wmb zou zoiets onder werktijd moeten vallen. Maar zo gaat het meestal niet :)
  maandag 8 april 2019 @ 09:43:02 #104
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_186097568
Als ik zou werken voor een bedrijf waar men zich druk aan het maken is over 10 verloren minuten per dag dan zou ik maar vast zoeken naar iets nieuws.

Dat is meestal een teken van een bedrijf waar het financieel flink mis aan het lopen is en hogerop dus spijkers op laag water aan het zoeken is om te compenseren voor hun onkunde.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_186097569
Je kunt er nog over denken trouwens.
Ik als werknemer toen moet overall aan etc. of iemand die zijn PC moet opstarten?

Eigenlijk zelfde. eerste is meestal je eigen tijd tweede werkt weer anders?
pi_186097605
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2019 09:43 schreef SpecialK het volgende:
Als ik zou werken voor een bedrijf waar men zich druk aan het maken is over 10 verloren minuten per dag dan zou ik maar vast zoeken naar iets nieuws.

Dat is meestal een teken van een bedrijf waar het financieel flink mis aan het lopen is en hogerop dus spijkers op laag water aan het zoeken is om te compenseren voor hun onkunde.
Beetje advocaat van de duivel. Want ben het er sowieso niet mee eens dit soort praktijken.

Maargoed als een bedrijf 300 werknemers heeft dan denkt het management, aardige besparing als je het op gaat tellen :')

Daarom zijn het meestal ook eikels.... onwetend ook. Want werknemers gaan het zelf wel compenseren dan. lol
  maandag 8 april 2019 @ 09:47:09 #107
545 dop
pi_186097626
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 09:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

je ziet dat het al behoorlijk ingewikkeld wordt.
Hele strenge regels er over is voor niemand bevorderlijk natuurlijk.
Dus wat de werkgever van Ts wil vind ik ook niet slim.
Maar als werknemer vind ik dat je soms dus ook gewoon redelijk moet zijn. Niet op de minut in en uitklokken.
Ik vind dat een werkgever je daar op mag aanspreken. Een regel er over maken is niet de oplossing.
pi_186097650
quote:

[..]

Dan zit je helaas bij een werkgever met een kruideniers mentaliteit. Ik weet niet of jullie een ondernemingsraad hebben of een ander overlegorgaan. Maar die zou je eens aan het werk moeten zetten.

Overigens een belachelijke maatregel.
  maandag 8 april 2019 @ 09:48:40 #109
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_186097655
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 09:47 schreef dop het volgende:

[..]

Maar als werknemer vind ik dat je soms dus ook gewoon redelijk moet zijn. Niet op de minut in en uitklokken.
Ik vind dat een werkgever je daar op mag aanspreken. Een regel er over maken is niet de oplossing.
Tuurlijk maar die flexibiliteit moet van beide kanten komen. Wat ze bij TS gaan doen gaat gruwelijk veel geld kosten.
pi_186097673
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 09:47 schreef dop het volgende:

[..]

Dat klopt een regel als deze instellen gaat nooit goed werken.
Beetje flexibel zijn van beide kanten wel :P
  maandag 8 april 2019 @ 09:54:56 #111
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_186097746
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 09:45 schreef kree het volgende:

[..]

Beetje advocaat van de duivel. Want ben het er sowieso niet mee eens dit soort praktijken.

Maargoed als een bedrijf 300 werknemers heeft dan denkt het management, aardige besparing als je het op gaat tellen :')

Daarom zijn het meestal ook eikels.... onwetend ook. Want werknemers gaan het zelf wel compenseren dan. lol
Precies. Dan klokken ze 10 minuten later uit. Maar ik twijfel dat ze dan echt meer hebben bereikt op die dag dan anders. Hangt natuurlijk van het soort werk af maar tenzij je lopendeband medewerker bent en je per seconde eenheden aan het produceren bent is 5 a 10 minuten echt bullshit-tijd.

Dus wat heb je dan... werknemers die zich bewust zijn van een soort gehijg in hun nek daar waar het daarvoor waarschijnlijk losser aanvoelde.... sfeer wordt dus grimmiger op de werkvloer.

Meer gekanker op het management. Wanneer kankeren we op het management? Tijdens werktijd natuurlijk.

Daarom zeg ik.. kortzichtig en een teken van een ziekte hogerop of een structurele ziekte bij het bedrijf.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_186097749
quote:
14s.gif Op maandag 8 april 2019 09:49 schreef kree het volgende:

[..]

Dat klopt een regel als deze instellen gaat nooit goed werken.
Beetje flexibel zijn van beide kanten wel :P
Tja helaas zijn er steeds minder werkgevers die niet snappen dat de sfeer zorgt voor effectiviteit en inzet met flexibiliteit. Werkgevers die een kruideniers mentaliteit hanteren moet je vermijden. Helaas is dat niet altijd mogelijk.

Als je dan ook nog een ondernemingsraad hebt die daar alleen voor zichzelf zit en niet voor het personeel dan weet je het wel.

Het is natuurlijk ook zo dat een paar rotte appels door een werkgever schijnbaar niet aangepakt worden en dan een hele afdeling maar moet bloeden.
  maandag 8 april 2019 @ 09:55:32 #113
545 dop
pi_186097755
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 09:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Tuurlijk maar die flexibiliteit moet van beide kanten komen. Wat ze bij TS gaan doen gaat gruwelijk veel geld kosten.
Eens, als werknemer is het de kunst om in dit geval niet helemaal de hakken in het zand te zetten.
Even kijken hoe het nu werkelijk gaat lopen.
Dat soort regels komt meestal van boven af. Maar de vraag is hoe je manager er mee om gaat en hoe de verstandhouding is met je direct leidinggevende.
Als dat gewoon goed is dan zal deze wind vanzelf overwaaien.
pi_186097794
quote:
7s.gif Op maandag 8 april 2019 09:54 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Precies. Dan klokken ze 10 minuten later uit. Maar ik twijfel dat ze dan echt meer hebben bereikt op die dag dan anders. Hangt natuurlijk van het soort werk af maar tenzij je lopendeband medewerker bent en je per seconde eenheden aan het produceren bent is 5 a 10 minuten echt bullshit-tijd.

Dus wat heb je dan... werknemers die zich bewust zijn van een soort gehijg in hun nek daar waar het daarvoor waarschijnlijk losser aanvoelde.... sfeer wordt dus grimmiger op de werkvloer.

Meer gekanker op het management. Wanneer kankeren we op het management? Tijdens werktijd natuurlijk.

Daarom zeg ik.. kortzichtig en een teken van een ziekte hogerop of een structurele ziekte bij het bedrijf.
helemaal eens, niks op toe te voegen ;)
  maandag 8 april 2019 @ 13:35:42 #115
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_186101233
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 09:46 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

opstarten? gewoon aan laten staan.
scheelt opstarten en afsluiten....
Dan gaan ze weer zitten zeiken over 'energiezuinigheid' natuurlijk. :')
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_186101251
quote:

[..]

Dat is de instelling tegenwoordig ja. Vroeger (ik praat over eind jaren 80 van de vorige eeuw) was dat dus niet zo en eerlijk gezegd vindt ik dat nog steeds heel normaal.
Het is wat.......
pi_186101285
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 09:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En in die 8 uur achter de lijn had je niet nog tussendoor een lunchpauze?
Onze boterhammen aten we gewoon aan de lijn op. We hadden altijd genoeg tijd tussen de werkzaamheden aan de lijn zelf waarin we koffie dronken en konden eten
Het is wat.......
  maandag 8 april 2019 @ 13:44:09 #118
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_186101375
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 13:38 schreef gooddaddy het volgende:

[..]

Onze boterhammen aten we gewoon aan de lijn op. We hadden altijd genoeg tijd tussen de werkzaamheden aan de lijn zelf waarin we koffie dronken en konden eten
Is het niet zo dat je op een werkdag van 8 uur wettelijk recht hebt op een half uur pauze?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_186101458
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 13:36 schreef gooddaddy het volgende:

[..]

Dat is de instelling tegenwoordig ja. Vroeger (ik praat over eind jaren 80 van de vorige eeuw) was dat dus niet zo en eerlijk gezegd vindt ik dat nog steeds heel normaal.
Ik weet ook niet anders dat omkleden niet onder werktijd viel. Meestal was je een half uur van te voren al aanwezig. Je kleedje je om dronk een bak koffie en maakte wat praatjes met collega's. Ik liep dan weliswaar stage maar zo werkte dat. En na 16.30 uur kleedje je je weer om en ging naar huis. Wel werd er niet zo op de minuut gelet. Tussendoor dronk je ook koffie etc. De leiding had maar een doel en dat was levertijd. Zolang daar aan werd voldaan en je werkte zo nu en dan over bij spoedklussen etc. dan kreeg je ook alle ruimte om daar zelfstandig mee om te gaan.

En in de engineering had je helemaal de vrijheid. Als de levertijd maar gehaald werd. Haalde je die niet dan moest je wel verklaren waarom die niet gehaald werd. Kon je dat onderbouwen was het ook niet altijd een probleem. Nu is dat helaas anders. Nu ziet men vijf minuten sociaal contact met een collega onder werktijd al als niet effectief zijn. En probeer de leiding maar eens uit te leggen dat die vijf minuten om even af te schakelen je een boost geven.

Dat hele middenkader werkt als eens kruidenier. Voor een Bic pen te bemachtigen moet je al tekenen. Dan koop je liever zelf maar een partij.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cherni op 08-04-2019 13:56:18 ]
pi_186101530
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 13:44 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Is het niet zo dat je op een werkdag van 8 uur wettelijk recht hebt op een half uur pauze?
Of het wettelijk is weet ik niet eens. Maar ik tel een dag van 9 uur en daar zit een uur pauze in totaal.

Nouja nu werkt dat dus ook weer anders per bedrijf. Laatste was het boterhammen opeten onder het rijden etc.

Had die bedrijfsbus kunnen parkeren natuurlijk en gewoon mijn pauze nemen. maarja druk druk
pi_186101927
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 09:34 schreef dop het volgende:

[..]

Kom op zeg. En ja, ik vind dat douchen ook onder werktijd valt als het verplicht is voor je werk (bijvoorbeeld omdat je met chemicaliën werkt, en je daarna gelijk onder de douche moet) Dan is het dus op het werk, en dat is idem met omkleden op het werk. (Zou wat zijn zeg dan, half uur douche op het werk omdat je met gevaarlijke stoffen werkt maar betaald krijgen, nee hoeft niet :') )

Als het niet verplicht voor je functie is, is het nogal logisch dat je baas er niet voor betaald. Je baas betaald toch ook niet voor mensen die gewoon met hun eigen kleding naar het werk komen. (En natuurlijk moet je gewoon verzorgt op je werk komen)
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_186102183
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 13:58 schreef kree het volgende:

[..]

Of het wettelijk is weet ik niet eens. Maar ik tel een dag van 9 uur en daar zit een uur pauze in totaal.

Nouja nu werkt dat dus ook weer anders per bedrijf. Laatste was het boterhammen opeten onder het rijden etc.

Had die bedrijfsbus kunnen parkeren natuurlijk en gewoon mijn pauze nemen. maarja druk druk
Owja om uit te leggen. deed dat juist omdat ik wist dat er nog dingen waren.. Dat is de motivatie erin.

Als ze me keiharde regels zouden opleggen met tijden etc dan had ik het dus niet gedaan,.

Moraal van het verhaal dus :)
pi_186102279
Ik vind alleen 5 minuten erg kort, kunnen ze er niet 1 keer 10 minuten van maken. Je moet ook nog een goeie porno vinden in enzo.
  vrijdag 19 april 2019 @ 11:48:01 #124
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_186308101
REN WEG, KEIHARD WEG. EN ZOEK EEN STUK BETER BAAN
  vrijdag 19 april 2019 @ 12:43:04 #125
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_186308807
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 14:47 schreef Sjemmert het volgende:
Ik vind alleen 5 minuten erg kort, kunnen ze er niet 1 keer 10 minuten van maken. Je moet ook nog een goeie porno vinden in enzo.
Het kost me inderdaad ongeveer 30 minuten om iets geils te vinden op de loli boards.

Maar dan is het ook wel binnen 40 seconden klaar.
pi_186308966
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 13:44 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Niet alleen heb je wettelijk recht op een half uur pauze. Wanneer je meer dan 5,5 uur achtereen gewerkt hebt, dan ben je zelfs wettelijk verplicht om een half uur pauze te nemen als je werknemer in loondienst bent.
pi_186309036
En @TS: kun je je werkzaamheden uitvoeren zonder de computer op te starten, in te loggen etc?

Nee?

Dan hoort het opstarten en inloggen dus gewoon bij je dagelijkse werkzaamheden. En valt het dus onder werktijd.
pi_186309106
quote:
4s.gif Op zaterdag 6 april 2019 01:15 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Ja slavernij is nooit weggeweest van de werkvloer dat blijkt maar weer uit dit topic.
’Slavernij’ :’)
Volgens mij krijg je er gewoon voor betaald en staat het je vrij om te werken waar en voor wie je wil.
pi_186309299
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 april 2019 12:43 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het kost me inderdaad ongeveer 30 minuten om iets geils te vinden op de loli boards.

Maar dan is het ook wel binnen 40 seconden klaar.
Ik heb even gegoogled wat loli boards zijn. Hoop niet dat ik nu ergens op een AIVD lijstje sta :(
  vrijdag 19 april 2019 @ 13:28:46 #130
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_186309532
_O- wat een bedrijf joh.
Blijf gewoon inklokken zoals normaal en sleep ze voor de rechter als ze je minder uitbetalen of geef ze de middelvinger en stap op.

Er zit na die overname zeker ook zo'n mooie HR afdeling vol met incompetente lui die geen mensenkennis hebben en alleen star naar lijstjes en schalen kijken.

Ken ook zo'n bedrijf, daar werkte een kennis van me. Dat was daar de enige die álles van de IT infrastructuur wist en hij kreeg daar dik onderbetaald. Vroeg salarisverhoging (ging om 100 euro oid) en dat werd geweigerd want dat 'paste niet in onze zelfverzonnen salarisschalen'
Hij is opgestapt in intussen werkt er iemand van ons bedrijf daar al jaren 2 dagen per week om het werk te doen (wij deden vroeger de infrastructuur daar dus ons bedrijf weet ook hoe alles daar werkt) . Uiteraard tegen een tarief wat nog vele malen hoger ligt dan wat die kennis fulltime (+opslag) verdiende _O-

Kortzichtigheid ten top :')

[ Bericht 36% gewijzigd door Metro2005 op 19-04-2019 13:38:53 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_186358836
quote:

[..]

Heb dat ooit ook gehad bij een groothandel, 1 minuut te laat was een kwartier minder betaald. 14 minuten langer doorwerken was gewoon in je eigen tijd.

Wat je dus kreeg is dat iedereen om 1 minuut voor 6 bij het klok apparaat hing en stipt om 6 uur buiten stond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')