abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186057668
Hallo.allen,

Bij ons op het werk wil de directie vanaf mei de eerste 5 minuten en laatste 5 minuten aftrekken op de ingeklokte tijd. Volgens de directie zijn dat geen effectieve en efficiënte werkminuten i.v m. het opstarten van de computer enzovoort. Nu is mijn vraag of dit officieel gezien wel mag? Op jaarbasis is dit bijna een week aan snipperuren wat wordt ingehouden, terwijl wij best flexibel zijn als medewerkers, maar dit soort kinderachtige maatregelen motiveert niet echt...
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_186057713
Geen idee of het zou mogen of niet, maar als mijn werkgever ooit zo'n maatregel zou introduceren dan zou ik me als reactie vervolgens elke werkdag ook 10 minuten aftrekken

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2019 22:58:25 ]
pi_186057915
Nee dat mag niet.
pi_186057941
Is dit heus? :')

Wat een gier. Zou een andere baan gaan zoeken.
pi_186057944
Pff dat zo'n directie 10 minuten per dag het waard vindt om het gehele personeel tegen zich te krijgen.

En ook niet snapt dat mensen hierdoor juist effectief minder zullen werken.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_186057945
Oh wauw.. Ik zou lekker gaan solliciteren. Bij zo'n werkgever wil je toch niet werken.
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator vrijdag 5 april 2019 @ 22:27:49 #7
447051 crew  Peejtur
pi_186058017
Ik zou snel weg zijn bij deze baas. Hoort gewoon bij het werk dat opstarten. Als hij het anders zou willen, zorgt hij er zelf maar voor dat de computers voor werktijd opgestart worden door hemzelf.
  Moderator vrijdag 5 april 2019 @ 22:31:19 #8
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_186058089
:D hoe verzin je het 8)7 whats next, dat ze 15 min per dag aftrekken omdat je per dag wel meerdere keren naar het toilet gaat? Of koffie gaat halen? Koekoek :D
Breitling - Instruments for Professionals
pi_186058096
Is het niet zo dat je maximaal een half uur onbetaald op werk aanwezig mag zijn?
pi_186058197
zet t op LinkedIn :')
pi_186058204
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:31 schreef CoolGuy het volgende:
:D hoe verzin je het 8)7 whats next, dat ze 15 min per dag aftrekken omdat je per dag wel meerdere keren naar het toilet gaat? Of koffie gaat halen? Koekoek :D
Ja dit. Gieren.
pi_186058213
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:31 schreef CoolGuy het volgende:
Bij sommige bedrijven noemen ze dat biopauzes. En daar heb je dan 6 minuten per dag voor of zo.
pi_186058244
Sorry hoor, maar staat dat bedrijf onder een nazi regime? Toevallig een Amerikaanse firma waar je voor werkt. Amerikanen hebben namelijk ook nog wel eens van die idiote arbeidsvoorwaarden..
U MAD?
pi_186058255
Ik heb het vaker meegemaakt; leidinggevenden die eisten dat we een kwartier of zelfs een UUR vantevoren aanwezig moesten zijn om de boel op te starten en in te laden enzo, en een kwartier of een uur overwerken om alles af te ronden.
In beide gevallen ben ik zelf opgestapt. (Ik kon toen nog vrij makkelijk van baan wisselen.)
pi_186058296
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:36 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Bij sommige bedrijven noemen ze dat biopauzes. En daar heb je dan 6 minuten per dag voor of zo.
Biopauzes? _O- Srsly? :')

Anyway, ik zou dit soort dingen gewoon compenseren door overdag alles een tandje rustiger aan te doen of net iets langere pauzes te nemen. (Maar ik neem aan dat dat ook met in- en uitklokken gaat?)
pi_186058435
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:39 schreef ToT het volgende:

[..]

Anyway, ik zou dit soort dingen gewoon compenseren door overdag alles een tandje rustiger aan te doen of net iets langere pauzes te nemen. (Maar ik neem aan dat dat ook met in- en uitklokken gaat?)
Pauzes willen ze ook naar toe met in- en uitklokken ja. Kansloos. En wat de meesten hierboven al zeggen, heel veel gaan het nu juist wat rustiger aandoen of doen even wat minder. Het is ook uit het niets meegedeeld. Niks geen overleg of iets. En de grote problemen binnen het bedrijf laten ze lopen, want geen oog voor.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_186058524
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:44 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]

Pauzes willen ze ook naar toe met in- en uitklokken ja. Kansloos. En wat de meesten hierboven al zeggen, heel veel gaan het nu juist wat rustiger aandoen of doen even wat minder. Het is ook uit het niets meegedeeld. Niks geen overleg of iets. En de grote problemen binnen het bedrijf laten ze lopen, want geen oog voor.
Tja het is wel duidelijk dat werknemertje uitknijpen een steeds grotere hobby aan het worden is bij werkgevers.
Meer en meer en meer doen in minder en minder en minder tijd, met ook steeds minder mensen.
Flink op de vingertjes kijken of je wel genoeg doet in de gestelde tijd, en alles per 5 minuten noteren.
  Moderator vrijdag 5 april 2019 @ 22:47:43 #18
16180 crew  CoolGuy
pi_186058525
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:44 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]

Waar werk jij in hemelsnaam?
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 5 april 2019 @ 22:48:02 #19
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_186058530
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:39 schreef ToT het volgende:

[..]

In een callcenter waar ik gewerkt heb moest je online inklokken dus je pc al aan hebben, klok je te laat in (ook al is het 1 minuut) ben je 15min kwijt.
Zit je te laat in de lijn krijg je gezever. Op een dag van 8 uur werken zou je 8 tot 10 minuten tijd hebben om koffie te halen of naar de wc te gaan tussen je reguliere pauzes om... ow en een minuutje eerder op pauze gaan werd ook onder die 8 tot 10 minuten gerekend..

Aan 1 kant is het te snappen dat ze een rooster maken op een flinke hoeveelheid medewerkers om te zorgen dat er op elk moment van de dag genoeg medewerkers in de lijn zitten, maar goed je snapt waarom ik daar weg ben :)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator vrijdag 5 april 2019 @ 22:48:58 #20
16180 crew  CoolGuy
pi_186058551
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:48 schreef Nizno het volgende:

[..]

In een callcenter waar ik gewerkt heb moest je online inklokken dus je pc al aan hebben, klok je te laat in (ook al is het 1 minuut) ben je 15min kwijt.
Zit je te laat in de lijn krijg je gezever. Op een dag van 8 uur werken zou je 8 tot 10 minuten tijd hebben om koffie te halen of naar de wc te gaan tussen je reguliere pauzes om... ow en een minuutje eerder op pauze gaan werd ook onder die 8 tot 10 minuten gerekend..

Aan 1 kant is het te snappen dat ze een rooster maken op een flinke hoeveelheid medewerkers om te zorgen dat er op elk moment van de dag genoeg medewerkers in de lijn zitten, maar goed je snapt waarom ik daar weg ben :)
Wtf. Ja goed, callcenter, maar werkt TS daar ook?
pi_186058592
Door dit soort topics ben ik nog steeds dankbaar voor mijn uitkering :')
metal up your ass
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 5 april 2019 @ 22:50:27 #22
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_186058600
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wtf. Ja goed, callcenter, maar werkt TS daar ook?
Ik vermoed van niet want dat beleid was daar jaren geleden al.

en dan kan je zeggen bij een callcenter moet zoiets ook wel maar als je een minuut te laat terug bent van je lunch en dan 15minuten minder uitbetaald krijgt......
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_186058613
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:48 schreef Nizno het volgende:

[..]

De tering zeg, wat een regime! :X
Ik heb ook een keer bij een telefonische helpdesk gewerkt. Doe je te lang over 1 klant, dan is het niet efficiënt. Los je het probleem van de klant direct op en rond je het gesprek op een prettige manier af, dan is het ook niet goed want dan heb je te weinig persoonlijke aandacht voor de klant.
Je moest zo veel mogelijk calls per dag afwerken, maar zodra je bovenaan de dagelijkse publiekelijke scorelijst stond, kreeg je dus feitelijk gezeik.
  Moderator vrijdag 5 april 2019 @ 22:51:51 #24
16180 crew  CoolGuy
pi_186058643
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:50 schreef dokter.knakworst het volgende:
Door dit soort topics ben ik nog steeds dankbaar voor mijn uitkering :')
Ja of je werkt gewoon voor een normale toko natuurlijk. Ik kost voor een klant rond de 3 euro per minuut, en die zijn nog nooit met deze onzin gekomen, in al die jaren niet.
pi_186058657
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:50 schreef Nizno het volgende:

[..]

Ik vermoed van niet want dat beleid was daar jaren geleden al.

en dan kan je zeggen bij een callcenter moet zoiets ook wel maar als je een minuut te laat terug bent van je lunch en dan 15minuten minder uitbetaald krijgt......
Bij ons op de helpdesk mocht je alleen wat drinken als er koffie gehaald werd door anderen of dat jij zelf iets ging halen (wat echt lang niet vaak genoeg per dag gebeurde dus je verrekte continu van de dorst onder die blazende airco die recht op je giechel gemikt stond). Zelf een flesje meenemen was uit den boze: dat doen we hier dus niet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')