Dat is geen probleem wil je zeggen?quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:55 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ja díé zijn het probleem. Stem nog meer rechts om het op te lossen!
Hoe zijn ze er achter gekomen dat je moeder haar eigen kleding verkocht? Je geeft toch niet elk dubbeltje opquote:Op vrijdag 5 april 2019 10:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Bij de bijstand zijn ze sowieso knettergek.
M'n moeder is door omstandigheden in de bijstand beland.
Ze verkocht wat kleding die ze eerder gekocht heeft en dat werd gezien als "inkomen".
Ofwel, je koopt in 2017 een trui voor ¤39 en verkoopt 'm in 2019 voor ¤12 via MarktpIaats en dat is dan "inkomen" en dat had ze moeten opgeven
Maar je hebt weinig in te brengen en bent overgeleverd aan de grillen van de persoon die je dossier heeft.
Als modje zou je beter moeten weten dan te gaan roeptoeteren dat dit soort "topicjes" geopend worden over "nieuwsberichtjes" door mensen die zich opwinden...quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:57 schreef CoolGuy het volgende:
goed zo knul, lekker vingertjes in de oren en lalala roepen.
Ze kijken mee in je bankrekeningquote:Op vrijdag 5 april 2019 11:02 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Hoe zijn ze er achter gekomen dat je moeder haar eigen kleding verkocht? Je geeft toch niet elk dubbeltje op
Nee hoor, ik heb het over JOU. Niet over mensen hier in het algemeen. Niet proberen iets ervan te maken wat ik niet bedoel.quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als modje zou je beter moeten weten dan te gaan roeptoeteren dat dit soort "topicjes" geopend worden over "nieuwsberichtjes" door mensen die zich opwinden...
Ja zulke dingen moet je ook cash doen niet via de bankquote:Op vrijdag 5 april 2019 11:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ze kijken mee in je bankrekening
En dat maakt het anders? Een soort van persoonlijke aanval richting mij omdat het topic jou niet bevalt? En ik het niet met jou eens ben?quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:06 schreef CoolGuy het volgende:
Nee hoor, ik heb het over JOU. Niet over mensen hier in het algemeen. Niet proberen iets ervan te maken wat ik niet bedoel.
Het was verzonden, dus ook per bank betaald. Afschriftencontrole.quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:02 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Hoe zijn ze er achter gekomen dat je moeder haar eigen kleding verkocht? Je geeft toch niet elk dubbeltje op
Mooi he, mensen die hurdur uitkering tunnelvisie hebben en vooral niet ff verder nadenken.quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
Stel dat Wajong/loon normaal 1000 euro bedraagt. UWV draagt nu helft bij dus 500 euro.
Besparing over hele jaar 6000 euro. Over 12,5 jaar = 75.000 euro.
Meneer betaalt daarnaast gewoon belasting over zijn loon, bedrag = ?
Meneer moet 350 euro inleveren omdat hij 12,5 jaar hard heeft gewerkt en bijdrage heeft geleverd aan de maatschappijEn dat is oke volgens sommigen hier.
Godsamme...quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:10 schreef MaGNeT het volgende:
Het was verzonden, dus ook per bank betaald. Afschriftencontrole.
In 2010 heeft ze ook al zoiets gehad in een andere gemeente toen haar toenmalige man net was overleden, ze verkocht zijn oude nieuwe schoenen en nog wat spullen dus dat was "handel", want wat moest zij anders met mannenschoenen. Ze vonden haar op MarktpIaats zelfs.
In december is haar 3e man helaas ook overleden, dus nu weer in de bijstand... en gelijk weer gedonder...
Je probeert nog steeds iets ervan te maken wat ik niet bedoel.quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
En dat maakt het anders? Een soort van persoonlijke aanval richting mij omdat het topic jou niet bevalt? En ik het niet met jou eens ben?
Daarop zei ik:quote:Maar goed, ik maak me dan ook niet zo druk dat mensen met een uitkering ook recht hebben op vakantiegeld, dat is ook zo'n onderwerp waar half FOK! kortsluiting van krijgt...
Je wil nu roeptoeteren over persoonlijke aanval terwijl je eerder iedereen die een bepaald soort reactie geeft beschrijft als dat ze 'kortsluiting' krijgen, en het enige wat ik deed was je er op wijzen dat JIJ anders de eerste was die kortsluiting kreeg over deze situatie, want je las het en dacht GODVERDOMME, HIER MOET IK EEN TOPICJE OVER OPENEN WANT ONEERLIJK EN ZULKS.quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, jij krijgt schijnbaar kortsluiting van dit gevalletje, want je opent er een topic over.![]()
Ah, ik vind het wel goed dat er controle op fraude is.quote:
ja, 350 euro voor 12,5 jaar werken, wel 28 euro per jaar. En dan laten we verder even in het midden dat het terugvorderen waarschijnlijk een veelvoud van die 350 euro kost.quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
Stel dat Wajong/loon normaal 1000 euro bedraagt. UWV draagt nu helft bij dus 500 euro.
Besparing over hele jaar 6000 euro. Over 12,5 jaar = 75.000 euro.
Meneer betaalt daarnaast gewoon belasting over zijn loon, bedrag = ?
Meneer moet 350 euro inleveren omdat hij 12,5 jaar hard heeft gewerkt en bijdrage heeft geleverd aan de maatschappijEn dat is oke volgens sommigen hier.
Ligt er misschien net aan welke pennelikker je hebt. Ik zit al een aantal jaar in de bijstand en nooit geen problemen. Ook geen controle van afschriften etcquote:Op vrijdag 5 april 2019 11:10 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het was verzonden, dus ook per bank betaald. Afschriftencontrole.
In 2010 heeft ze ook al zoiets gehad in een andere gemeente toen haar toenmalige man net was overleden, ze verkocht zijn oude nieuwe schoenen en nog wat spullen dus dat was "handel", want wat moest zij anders met mannenschoenen. Ze vonden haar op MarktpIaats zelfs.
In december is haar 3e man helaas ook overleden, dus nu weer in de bijstand... en gelijk weer gedonder...
Je eigen aangeschafte spullen verpatsen zie ik niet als fraude.quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:15 schreef MaGNeT het volgende:
Ah, ik vind het wel goed dat er controle op fraude is.
Maar je eigen spulletjes verkopen als "handel" zien gaat wel wat ver.
Kijk, als het nu om een schilderij van ¤500 gaat, dan is de discussie misschien anders.
Maar een trui die je duur gekocht hebt en met verlies verkoopt als inkomen zien? Tsja...
"Het maakt niet uit wat het kost, het gaat om het principe!" lijkt me wel een te verwachten antwoordquote:Op vrijdag 5 april 2019 11:16 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
ja, 350 euro voor 12,5 jaar werken, wel 28 euro per jaar. En dan laten we verder even in het midden dat het terugvorderen waarschijnlijk een veelvoud van die 350 euro kost.
VVD beleid _0_. 'Fraude' van uitkeringen keihard straffen, maar ondernemings-, zorg- en financiele fraude door de vingers zijn.quote:
Je zou ook denken dat (als ze blijkbaar toch op je rekening mee kunnen kijken) ze prima kunnen zien dat dergelijke transacties incidenteel en minimaal zijn en er dus waarschijnlijk geen verdienmodel achter zit. Gek hoor, ik betwijfel ook of dergelijke mierenneukerige controles wel echt rendabel zijn om uit te voeren.quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:15 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ah, ik vind het wel goed dat er controle op fraude is.
Maar je eigen spulletjes verkopen als "handel" zien gaat wel wat ver.
Kijk, als het nu om een schilderij van ¤500 gaat, dan is de discussie misschien anders.
Maar een trui die je duur gekocht hebt en met verlies verkoopt als inkomen zien? Tsja...
Misschien valt ze ook wel in de prijzen dan, wat dat betreft.quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:17 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ligt er misschien net aan welke pennelikker je hebt. Ik zit al een aantal jaar in de bijstand en nooit geen problemen. Ook geen controle van afschriften etc
ik dacht meer aan "regels zijn regels"quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:18 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
"Het maakt niet uit wat het kost, het gaat om het principe!" lijkt me wel een te verwachten antwoord
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |