abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 april 2019 @ 08:34:48 #91
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_186114561
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 15:39 schreef Zihuatanejo het volgende:
Ik krijg altijd de kriebels van blanke mannen die een duidelijke voorkeur hebben voor Aziatische vrouwen. Ze hebben vaak een wereldbeeld dat zulke vrouwen onderdanig en dus gemakkelijk zijn. Feit is dat zulke mannen niet bij normale vrouwen iets kunnen bereiken dus "kopen" ze een vrouw uit het buitenland.
Wat een racisme :')
Aziatische vrouwen abnormaal noemen :')
Misschien willen witte mannen geen witte vrouwen?
Elk witte vrouw die ik ken heeft iets van een geestelijk/emotioneel probleem, issues, rare ziektes... noem maar op.
pi_186114611
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 08:34 schreef dagobertE6 het volgende:

[..]

Wat een racisme :')
Aziatische vrouwen abnormaal noemen :')
Misschien willen witte mannen geen witte vrouwen?
Elk witte vrouw die ik ken heeft iets van een geestelijk/emotioneel probleem, issues, rare ziektes... noem maar op.
Ik wist niet dat er zo veel albino's rondliepen?
pi_186114816
Waar ik woon is een redelijk grote Japanse gemeenschap, en ook veel gemengde koppels.

Wat ik merk is dat het niet zozeer kansloze Nederlanders zijn die ‘even’ een vrouwtje uit het buitenland halen, al zitten er wel wat sociaal wat onbeholpen types tussen. Nee, het zijn vooral de vrouwen die behoorlijk agressief een westerse man hebben gevonden in Japan. Veelal zijn ze al wat ouder en komen ze in Japan moeilijker aan de man, willen ze graag kinderen (halfbloedjes staan algemeen bekend als schattig) of willen ze de sociale- en werkdruk in Japan ontvluchten. Hechte familieband is er eigenlijk nauwelijks. Als de dochter trouwt, behoort zij voortaan tot de familie van de man.

Nu zie ik mezelf wel als uitzondering op de regel. ;) Al was de keuze wonen Japan of Nederland wel snel gemaakt.
pi_186114853
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 09:00 schreef Aurelius het volgende:
Waar ik woon is een redelijk grote Japanse gemeenschap, en ook veel gemengde koppels.

Wat ik merk is dat het niet zozeer kansloze Nederlanders zijn die ‘even’ een vrouwtje uit het buitenland, al zitten er wel wat sociaal wat onbeholpen types tussen. Nee, het zijn vooral de vrouwen die behoorlijk agressief een westerse man hebben gevonden in Japan. Veelal zijn ze al wat ouder en komen ze in Japan moeilijker aan de man, willen ze graag kinderen (halfbloedjes staan algemeen bekend als schattig) of willen ze de sociale- en werkdruk in Japan ontvluchten. Hechte familieband is er eigenlijk nauwelijks. Als de dochter trouwt, behoort zij voortaan tot de familie van de man.

Nu zie ik mezelf wel als uitzondering op de regel. ;) Al was de keuze wonen Japan of Nederland wel snel gemaakt.
Wat "even" een Aziatische vrouw scoren betreft; dat lijkt meer iets voor Amerikanen te zijn. Nederlanders gaan niet echt over één nacht ijs. Die willen de dame meestal eerst een paar keer ontmoeten (paar keer daar naar toe gaan, paar keer hierheen halen).
Amerikanen zijn meer van dat ze het al snel over trouwen hebben en de dame in kwestie ook snel naar eigen land toe halen.
Duitsers en Australiërs zijn meer van de seks i.p.v. relaties.
pi_186114887
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 april 2019 09:03 schreef ToT het volgende:

[..]

Wat "even" een Aziatische vrouw scoren betreft; dat lijkt meer iets voor Amerikanen te zijn. Nederlanders gaan niet echt over één nacht ijs. Die willen de dame meestal eerst een paar keer ontmoeten (paar keer daar naar toe gaan, paar keer hierheen halen).
Amerikanen zijn meer van dat ze het al snel over trouwen hebben en de dame in kwestie ook snel naar eigen land toe halen.
Duitsers en Australiërs zijn meer van de seks i.p.v. relaties.
Inderdaad. Nu geloof ik best dat er wel gepensioneerde Nederlanders die kan op gaan om in Thailand ofzo te genieten van hun oude dag met een jonge meid. Maar een vrouw uit Azië hierheen halen is toch niet zo makkelijk. Je moet toch vrij zeker van je gevoelens zijn om er een succes van te maken. Nederlanders zijn hier toch wel wat nuchterder in.
  dinsdag 9 april 2019 @ 10:03:18 #96
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_186115493
Er wordt veel onzin geopperd. Ook in Azie zie je dat vrouwen een carriere nastreven en selectief zijn. In Japan zie je ook veel vrouwen niet aan kinderen beginnen omdat ze hun carriere niet willen opgeven of liever single blijven dan met een mindere man. Net als hier. De ex-prostituee die via internet gekocht worden zijn geen representatie van de gemiddelde vrouw daar.

Veel mannen hier aanbidden aziatische vrouwen omdat ze denken dat ze onderdanig zijn. Het zijn slappe suffe gozers waar de meeste vrouwen op neerkijken en dus gaan ze op de fantasie van een onderdanige exotische vrouw.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_186115862
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 10:03 schreef Zihuatanejo het volgende:
Er wordt veel onzin geopperd. Ook in Azie zie je dat vrouwen een carriere nastreven en selectief zijn. In Japan zie je ook veel vrouwen niet aan kinderen beginnen omdat ze hun carriere niet willen opgeven of liever single blijven dan met een mindere man. Net als hier. De ex-prostituee die via internet gekocht worden zijn geen representatie van de gemiddelde vrouw daar.
Kleine minderheid. Het is een vrij traditioneel land. De keuze is inderdaad carrière of gezin. Een combinatie is veelal niet mogelijk. De manager van mijn vrouw had voor haar carrière gekozen en maakte het leven hel voor de vrouwen onder haar die die keuze niet hadden gemaakt.

quote:
Veel mannen hier aanbidden aziatische vrouwen omdat ze denken dat ze onderdanig zijn. Het zijn slappe suffe gozers waar de meeste vrouwen op neerkijken en dus gaan ze op de fantasie van een onderdanige exotische vrouw.
Wie dan?

Persoonlijk ben ik achteraf blij verrast door mijn Aziatische vrouw. Vooral hoe realistisch, zelfverzekerd en daadkrachtig ze is. Elke keuze wordt afgewogen en gewogen op lange termijn gevolgen voor gezin.

Mijn ervaring met Nederlandse vrouwen is dat ze onzeker, nooit tevreden en geen keuzes durven te maken. Ze willen én een carrière én een gezin én een succesvolle vent én Yolo. In de praktijk zijn ze echter lui, hebben geen lange termijn ambities en durven ze geen keuzes te maken. Ze zijn zo snel beïnvloed door familie, vrienden en social media. En dan heb ik het nog niet over zelfverzorging, zichzelf in shape houden en zich een beetje vrouwelijk kleden als ze in een relatie zijn. :')
  dinsdag 9 april 2019 @ 17:28:15 #98
451005 Grems
Clown World
pi_186122313
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 10:03 schreef Zihuatanejo het volgende:
Cope van onaantrekkelijke, onplezante Hollandsche stalpeerden. Leuke Nederlandse dames hoor je nooit zo praten.
pi_186131258
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 22:13 schreef Solid-Snake het volgende:
Leuk kind! Halfbloedjes zijn bijna altijd mooi.
Mannelijke genen zijn domnant ofzo. Dus als je als blanke man met een Aziatische neemt, dan is de kans groter dat je kinderen er westerser uitkomen. En dat is natuurlijk goed dit begrijpt iedereen. Maar omgekeerd en je zoon groeit op als zelfhatende of als zichzelf opsluitende zolderkamerende incel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zomaar-een-Chinees op 10-04-2019 10:10:03 ]
  woensdag 10 april 2019 @ 05:39:33 #100
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_186131513
Ligt het aan mij of zijn doorgaans de Nederlandse jongens die een Oost-Aziatisch meisje fixen (zelfs als ze in Nederland geboren en getogen is) meestal lang, suf, saai, braaf, hoogopgeleid, werkend in de IT of wetenschap, nerdy/geeky, sub-assertief, smakeloos van karakter en niet zo'n type dat terugmept als hij in de kroeg een klap krijgt of iets terugroept als hij op straat iets naar z'n hoofd geslingerd krijgt? Zo is het in ieder geval wel in mijn IRL omgeving. Natuurlijk zijn er uitzonderingen.
pi_186131570
quote:
5s.gif Op woensdag 10 april 2019 05:39 schreef Gary_Oak het volgende:
Ligt het aan mij of zijn doorgaans de Nederlandse jongens die een Oost-Aziatisch meisje fixen (zelfs als ze in Nederland geboren en getogen is) meestal lang, suf, saai, braaf, hoogopgeleid, werkend in de IT of wetenschap, nerdy/geeky, sub-assertief, smakeloos van karakter en niet zo'n type dat terugmept als hij in de kroeg een klap krijgt of iets terugroept als hij op straat iets naar z'n hoofd geslingerd krijgt? Zo is het in ieder geval wel in mijn IRL omgeving. Natuurlijk zijn er uitzonderingen.
_O-
-
  woensdag 10 april 2019 @ 08:10:22 #102
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_186132167
quote:
Wat een gedachtegoed :')

Dus de Nederlandse jongens wiens zusjes met negers omgaan zijn ze da nook sukkeltjes die hun vrouwen lalemaal laten cucken enzo? En die bang zijn voor d egrote boze neger in de gym die al een kwartier de machines bezet houdt?
Lekker simplistisch gedachtegoed :')
  woensdag 10 april 2019 @ 10:17:27 #103
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_186133548
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 08:10 schreef dagobertE6 het volgende:

[..]

Dus de Nederlandse jongens wiens zusjes met negers omgaan zijn ze da nook sukkeltjes die hun vrouwen lalemaal laten cucken enzo? En die bang zijn voor d egrote boze neger in de gym die al een kwartier de machines bezet houdt?
Wat een leesvaardigheid en concluderende redenatie. :') Ik zeg toch enkel dat dat mijn observatie is?
pi_186133611
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 08:10 schreef dagobertE6 het volgende:

[..]

Zo is het wel. Blanke jochies voelen zich vereerd wanneer ze een zwarte jongen een hand/boks mogen geven. Kijk die smile op hun gezicht alsof ze iets hebben bereikt in dit leven. Multicultureel verantwoord en dan voelt zo'n jongen zich helemaal cool.
  woensdag 10 april 2019 @ 10:29:35 #105
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_186133729
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 10:20 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Zo is het wel. Blanke jochies voelen zich vereerd wanneer ze een zwarte jongen een hand/boks mogen geven. Kijk die smile op hun gezicht alsof ze iets hebben bereikt in dit leven. Multicultureel verantwoord en dan voelt zo'n jongen zich helemaal cool.
Klinkt meer iets voor aziatische mannen die de bitchboy mogen zijn van de witte man om eerlijk te zijn.
  woensdag 10 april 2019 @ 11:09:46 #106
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_186134278
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 10:20 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

:D nog nooit tegen gekomen dit.

Wel van die blanke jochies die opeens een Marokkaans accent aannemen terwijl ze met hun zweefpet stoer door de stad lopen :') uiteraard vergezeld door dit volk.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  woensdag 10 april 2019 @ 11:12:09 #107
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_186134318
quote:
Was ik maar lang
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 10 april 2019 @ 18:09:20 #108
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_186141248
quote:
8s.gif Op woensdag 10 april 2019 11:12 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Was ik maar lang
Ja, zei toch dat er uitzonderingen zijn. :D Ook heus wel een stoere gast gezien met een Aziatisch meisje. :+ Was geen aanval op jou. :)
pi_186144899
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 11:09 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

:D nog nooit tegen gekomen dit.

Wel van die blanke jochies die opeens een Marokkaans accent aannemen terwijl ze met hun zweefpet stoer door de stad lopen :') uiteraard vergezeld door dit volk.
In principe hetzelfde en volgens mij ook dezelfde jochies.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zomaar-een-Chinees op 10-04-2019 23:07:42 ]
pi_186146194
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2019 04:33 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Mannelijke genen zijn domnant ofzo. Dus als je als blanke man met een Aziatische neemt, dan is de kans groter dat je kinderen er westerser uitkomen. En dat is natuurlijk goed dit begrijpt iedereen. Maar omgekeerd en je zoon groeit op als zelfhatende of als zichzelf opsluitende zolderkamerende incel.
Heujj ben je er weer.

Je kraamt weer totale onzin uit.
  Moderator donderdag 11 april 2019 @ 00:51:06 #111
441859 crew  Lenny77
pi_186149871
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2019 04:33 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Mannelijke genen zijn domnant ofzo. Dus als je als blanke man met een Aziatische neemt, dan is de kans groter dat je kinderen er westerser uitkomen.
Serieus?
Genetica is ook niet je sterkste kant he.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_186149948
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2019 00:51 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Serieus?
Het politiek correcte deugende moralisme
beinvloedt ook de wetenschap. Helaas.
pi_186150042
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 00:11 schreef Cockwhale het volgende:
Qua uiterlijk val ik er wel op (maar ik val op alle etniciteiten), qua persoonlijkheid door hun bescheiden, ingetogen houding vaak lastig te peilen. Ze flirten bar weinig en zeker niet zo opvallend. Moeilijk om contact mee te maken, want de welgestelde aziaten, vooral chinezen, trekken toch vaak naar elkaar toe.
Wat gek dat je denkt dat OA vrouwen moeilijker zijn omdat ze zich verlegener en afzijdig opstellen. Dan zijn ze juist makkelijker te pleasen met een compliment of gebaar denk ik. Ik weet dit. Ik ben ook een verlegen persoon. Verlegen mensen zijn makkelijker/in de omgang. Als je een blanke man bent en stuck up Godsmoeilijke blanke vrouwen aankan. Dan zouden Oost-Aziatische vrouwen juist een makkie moeten zijn. Verlegen mensen zijn meer zichzelf dus wees gewoon jezelf. Ook de welgestelde Aziatische modepoppetjes zijn net zo ontvankelijk voor de aandacht van de blanke man.
  donderdag 11 april 2019 @ 06:18:11 #114
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_186150684
quote:
99s.gif Op donderdag 4 april 2019 19:45 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Zo als ik het zeg, ze doen weinig dingen zelfstandig.

Bij een date is er vaak een chaperone bij. Het is niet gebruikelijk dat een meisje daar alleen iets gaat doen. Het is niet dat het niet mag, maar het is meer gewoonte daar.

Bij een dagje uit ben je niet met z'n tweeën, maar gaat de hele familie mee.
IK denk dat je toch een beetje achter ligt op de huidige realiteit.
Ja, een chaperonne, komt voor, maar dan vooral de eerste keer. En ook wel logisch, je weet maar nooit wat je treft, als Filipina. Laat haar dan ook zeggen waar ze jou wil treffen, denk dat ze het liefst een openbare gelegenheid noemt, de een of andere hamburgertent of chow king en dan liefst ook nog in een mall.

Wat dat dagje uit betreft, daar ben je zelf bij. De familieband is erg sterk, dus die vrouwen gunnnen graag hun familie een uitje. Spreek met haar en zeg dat je dat niet wilt, of alleen op haar verjaardag, dat zij dan mag kiezen. Vind je dat er wel erg veel op haar familie gericht gebeurd, dan kap en zoek een ander. Want dat heeft sowieso de neiging steeds erger te worden. En als vader en moeder willen dit of dat, of net niet, zeg dat je een vrouw zoekt en geen kind en dat ze maar met haar moeder trouwt. Dan begrijpt zij en vader en moeder het opeens een stuk beter.

Geld zal altijd blijven meespelen, en in grote mate. Maar zeg eens eerlijk, dat is ook in West Europa al zo, met mensen uit de andere, armere EU landen, en ook gewoon binnen Nederland heb je met geld en goede baan en inkomen veel meer kansen dan iemand met een flut baan en flut inkomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 12-04-2019 23:47:16 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  donderdag 11 april 2019 @ 06:30:52 #115
450228 LeesFoknl
pi_186150710
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2019 10:23 schreef Yellow. het volgende:

[..]

Waarom moet er altijd geld naar de familie gestuurd worden? Dat snap ik nooit. Zó verschrikkelijk armoedig is die familie toch niet?
Heel vaak wel. 25 % heeft honger, 40 % kan niet rondkomen. Soms ziet het er zo wel redelijk uit, maar is er geen enkel risico afgedekt bv ziektekosten ,ziekenhuis, pensioen, werkeloos, ongeval. Zelfs auto's zijn bijna nooit verzekerd.

En verdiensten? Een chef werkplaats verdient 10 euro .... per werkdag van 11-12 uren.
Het officiële minimumloon buiten de regio Manila ( er zijn 2 minimumlonen, een voor Metro Manila en een voor de rest), ligt op 7 euro. Per dag .... van altijd meer dan 10 uren werken. En vaak wordt dat niet eens betaald. Een serveerster in Manila verdient voor 12 uren nog geen 3 euro. Neem jij een drankje dat meer kost dan haar dagloon.

Blij met een die zo graag wil werken in Nederland. velen doen dan ook niets ander, werken meer dan 60 uren in de week, aan een tientje per uur, en daar gaan 500 per week van naar de familie, voor alle neven en nichtjes hun studie, en alle noodgevallen die er wekelijks zijn. Voor jullie gezin, daar werk jij maar voor, je bent toch het gezinshoofd. dan heb je een vrouw maar je hebt er erg weinig aan. Vaak dat ze die vrije avond ook nog op de een of andere Filipina party in jouw regio willen doorbrengen.

[ Bericht 3% gewijzigd door LeesFoknl op 12-04-2019 23:49:20 ]
  donderdag 11 april 2019 @ 06:41:46 #116
450228 LeesFoknl
pi_186150756
Las paar bijdragen terug over liegen. Niet te snel mee zijn, het zit ook in de mensen hier in de Ph dat men niet wil kwetsen. Dan liegt men vaker. Onze openheid (zo zien wij die) is daar al heel gauw kwetsend.
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 16:04 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Enkel bij een oude en vaak wat viezige vent (onverzorgd) met een jong dingetje ernaast. En al helemaal als ze elkaar amper kunnen verstaan.Bv. wat ben jij dik geworden. Daar zeggen ze met een stalen gezicht ... goh, jij bent niks veranderd, al ben je 30 kilo bijgekomen :)
Komt het wel eens bij jullie op dat die "vaak wat miezerige oudere vent (onverzorgd) gewoon slim is en geen Westerse vrouw WIL! Net zoals veel vrouwen zo slim zijn om toch vooral mannen met geld en goed vast inkomen te zoeken.

En ken jij het alternatief dat een Filipijnse vrouw heeft. Vergeleken met hoe veel Filipijnse mannen is dat oudere miezerig ventje misschien wel een heel betrouwbare, lieve en hardwerkende, de kostverdienende echtgenoot die haar veel vrijheid laat, haar bv toestaat zelf te werken, dat geld te sparen, en van dat geld jaarlijks een maand naar haar familie en ouders te gaan, en hen ook maandelijks een paar honderd euro te sturen..
Jullie weten gewoon te weinig in het algemeen en over miezerige mannetjes in het bijzonder. :) En jullie weten gewoon niet hoeveel jonger de doorsnee Filipijnse vrouw lijkt.
Laatst ook weer, ik geef les aan een Filipina, zegt een ander, is toch erg, die gozer is zeker 30 en dan zo een meisje van 16-17. Nu, dat meisje was dus wel 28.
Oh lord, help them to keep their mouth shut untill they know what they are talking about. :) :)

Mijn asawa ziet er ook 15 jaar jonger uit dan ze is.

Daarom, ga je uit met jonge meiden, vraag even voor ID, check de leeftijd. Meestal zie je dan ook meteen dat ze je niet haar echte naam heeft genoemd. Ook normaal hier.

[ Bericht 8% gewijzigd door LeesFoknl op 11-04-2019 07:02:21 ]
  donderdag 11 april 2019 @ 06:57:21 #117
450228 LeesFoknl
pi_186150868
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2019 01:35 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Wat gek dat je denkt dat OA vrouwen moeilijker zijn omdat ze zich verlegener en afzijdig opstellen. Dan zijn ze juist makkelijker te pleasen met een compliment of gebaar denk ik. Ik weet dit. Ik ben ook een verlegen persoon. Verlegen mensen zijn makkelijker/in de omgang. Als je een blanke man bent en stuck up Godsmoeilijke blanke vrouwen aankan. Dan zouden Oost-Aziatische vrouwen juist een makkie moeten zijn. Verlegen mensen zijn meer zichzelf dus wees gewoon jezelf. Ook de welgestelde Aziatische modepoppetjes zijn net zo ontvankelijk voor de aandacht van de blanke man.
Haha, alweer zo een super clichë. In de ZO landen draait de economie, het gezin, op de vrouwen. Die zijn helemaal niet onderdanig. Er is alleen een bepaalde rollenverdeling waardoor het lijkt dat de man het voor het zeggen heeft, maar echt ... dat LIJKT alleen maar zo.
  donderdag 11 april 2019 @ 09:30:55 #118
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_186152148
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2019 00:51 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Serieus?
Het is een chinees die de Blackpill heeft geslikt, wat verwacht je anders :')
  donderdag 11 april 2019 @ 10:22:10 #119
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_186152802
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 06:41 schreef LeesFoknl het volgende:
Las paar bijdragen terug over liegen. Niet te snel mee zijn, het zit ook in de mensen hier in de Ph dat men niet wil kwetsen. Dan liegt men vaker. Onze openheid (zo zien wij die) is daar al heel gauw kwetsend.
[..]

Komt het wel eens bij jullie op dat die "vaak wat miezerige oudere vent (onverzorgd) gewoon slim is en geen Westerse vrouw WIL! Net zoals veel vrouwen zo slim zijn om toch vooral mannen met geld en goed vast inkomen te zoeken.

En ken jij het alternatief dat een Filipijnse vrouw heeft. Vergeleken met hoe veel Filipijnse mannen is dat oudere miezerig ventje misschien wel een heel betrouwbare, lieve en hardwerkende, de kostverdienende echtgenoot die haar veel vrijheid laat, haar bv toestaat zelf te werken, dat geld te sparen, en van dat geld jaarlijks een maand naar haar familie en ouders te gaan, en hen ook maandelijks een paar honderd euro te sturen..
Jullie weten gewoon te weinig in het algemeen en over miezerige mannetjes in het bijzonder. :) En jullie weten gewoon niet hoeveel jonger de doorsnee Filipijnse vrouw lijkt.
Laatst ook weer, ik geef les aan een Filipina, zegt een ander, is toch erg, die gozer is zeker 30 en dan zo een meisje van 16-17. Nu, dat meisje was dus wel 28.
Oh lord, help them to keep their mouth shut untill they know what they are talking about. :) :)

Mijn asawa ziet er ook 15 jaar jonger uit dan ze is.

Daarom, ga je uit met jonge meiden, vraag even voor ID, check de leeftijd. Meestal zie je dan ook meteen dat ze je niet haar echte naam heeft genoemd. Ook normaal hier.
Nu lijkt het niet alsof ik dat van dat liegen heb gezegd zo in de quote. Maar dat stukje is dus niet van mijn hand.

Snap niet zo goed wat er slim aan is geen westerse vrouw te willen. Het is gewoon een kwestie van smaak en dat is ok.

Maar ik heb het over een specifieke subgroep. Waar echt postorder bruidje vanaf straalt. Zover ik van jou heb kunnen lezen hoor jij niet zozeer bij die groep. Heb jij wat met die culturen, vallen die vrouwen in jouw smaak en wilde me de dames waarmee je gedate hebt ook echt leren kennen.
Had jij bv willen trouwen met een vrouw met wie je niet eens kan praten omdat je elkaars taal niet kent? Of zonder daten, familie leren kennen, kijken of het klikt willen trouwen?

Lang niet iedereen met een vrouw uit die regionen valt onder die beschrijving dus. Ik reageerde in eerste instantie dan ook op iemand die dat altijd wat schimmig vond, waar ik het dus niet mee eens was.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_186152819
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 06:30 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Heel vaak wel. 25 % heeft honger, 40 % kan niet rondkomen. Soms ziet het er zo wel redelijk uit, maar ie er geen enkel risico afgedekt bv ziektekosten,ziekenhuis, pensioen werkeloos, ongeval. Zelfs auto's zijn bijna nooit verzekerd.

En verdiensten? Een chef werkplaats verdient 10 euro .... per werkdag van 11-12 uren.
Het officiële minimumloon buiten de regio Manila ( er zijn 2 minimumlonen, een voor Metro Manila en een voor de rest), ligt op 7 euro. Per dag .... van altijd meer dan 10 uren werken. En vaak wordt dat niet eens betaald. Een serveerster in Manila verdient voor 12 uren nog geen 3 euro. Neem jij een drankje dat meer kost dan haar dagloon.

Blij met een die zo graag wil werken in nederland. velen doen dan ook niets ander, werken meer dan 60 uren in de week, aan een tientje per uur, en daar gaan 500 per week van naar de familie, voor alle neven en nichtjes hun studie, en alle noodgevallen die er wekelijks zijn. Voo jullie gezin, daar werk jij maar voor, je bent toch het gezinshoofd. dan heb je een vrouw maar je hebt er erg weinig aan. Vaak dat ze die vrije avond ook nog op d eeen of andere Filipina party in jou regio willen doorbrengen.
Qua inkomen zit je nog aan de hoge kant denk ik.

In Azie landen waar een groot deel van het nationaal inkomen wordt verworven uit bijv. textielindustrie, verdienen gespecialiseerde naaivrouwen ~$50 in de maand. Bij 6 dagen werkweek is dit $1,92 per dag bij dag en nacht naaien. Bij 5 dagen werkweek is dit $2,31 voor dag en nacht naaien. Zodat wij te goedkope, hippe (en relatief slecht kwaliteit) kleding kunnen kopen; consumptiemaatschappij.

Met die ~$50 in de maand is het nog moeilijk rondkomen ook nog. Vrouwen in dergelijke armoede zijn op jonge leeftijd al begonnen met dag en nacht werken om het gezin te ondersteunen.

Vaak zijn vrouwen harde werkers, anders gaan ze letterlijk dood van de honger. In ontwikkelingslanden is er meestal ook geen minimum uurloon of iets dergelijks. Ze zijn realistisch, kennen hun plek in de samenleving, maken wat van hun leven, kunnen mondigheid helemaal niet veroorloven. Want er zijn honderden anderen die hun werkplek kunnen innemen.

Dat het Westen ze als onderdanig, lui en minderwaardig zien terwijl ze zo hard werken wegens kwetsbare positie, is verschrikkelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')