abonnement Unibet Coolblue
pi_186017712
Hello ladies and gentlemen and everything in between!


Ik heb zomaar, super spontaan, besloten om alle edities van het songfestival sinds het OEROUDE begin (1956) te bekijken, te reviewen, te ranken, noem maar op.

De reden dat ik dit wil gaan doen is omdat ik weet dat er veel songfestivalpareltjes zijn die nog voordat ik geboren was hun magie hebben vertoond op het songfestivalpodium, en die pareltjes (en laten we de bops en de bangers niet vergeten ;)) wil ik graag gaan ontdekken. *O*

In dit topic zal ik dus mijn reviews en top 10/18/24/26/whatever plaatsen van elk jaar! Dit is een lang proces (laten we niet vergeten dat we inmiddels al bij het 64e songfestival zitten). Dus hoelang dit gaat duren weet ik niet. Maanden, jaren, eeuwen, zo lang dat ik het loodje leg en ze een nieuwe reviewer moeten vinden, ik weet het niet. Maar ik ga er van genieten voor hoe lang het duurt *O*

Misschien doe je wel mee? Of wil je gewoon mijn gedachtespinsels zien? In dit topic vind je het!

PS: Ik ben niet aansprakelijk voor het bashen van je faves, hihi. ;)

freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Moderator woensdag 3 april 2019 @ 20:14:52 #2
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_186017776
Tof topic! *volgt topic
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_186017782
Ga dit topic zeker volgen _O_ _O_ _O_

En die gif _O-
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Official ESF Kreviewer woensdag 3 april 2019 @ 20:17:11 #4
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_186017831
Zit er geen copyright op die titel? 8-).

Garpje, Nexus. Ben benieuwd! Succes en sterkte en dingen.

Groetjes,

Neview
pi_186017886
quote:
14s.gif Op woensdag 3 april 2019 20:17 schreef Kreator het volgende:
Zit er geen copyright op die titel? 8-).

Garpje, Nexus. Ben benieuwd! Succes en sterkte en dingen.

Groetjes,

Neview
Ssssht, ik ben te arm om de rechten voor deze titel te betalen :{w
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_186017912
Leuk Nexum *O*
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 3 april 2019 @ 20:23:34 #7
163650 Greys
pi_186018000
Succes en plezier en sterkte de komende jaren Nexie! *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 3 april 2019 @ 20:31:13 #8
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_186018191
Succes ^O^
Ambitieus streven hoor :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_186018691
Nice!
  Moderator woensdag 3 april 2019 @ 21:02:32 #10
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_186018996
^O^
pi_186019203
Succes ^O^
pi_186019582
Ik ben benieuwd :)
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_186020078
Leuk Nexum, ik ben benieuwd hoe je vooral de eerste uitzendingen zal beoordelen. gr. van die oeroude Summer ;)
pi_186020180
Eurovisie Songfestival 1956 - Lugano, Zwitserland



Ah, het allereerste Eurovisiesongfestival! Gehouden in Zwitserland, om een gebroken Europa weer bij elkaar te brengen. Wat een prachtig idee waar we in het huidige 2019 nog steeds van genieten. O+

1956, of moet ik eigenlijk zeggen de jaren 50 en eigenlijk ook de jaren 60, kunnen het beste beschreven worden als volgende:



Nou is daar helemaal niks mis mee, we spreken immers over 60 jaar geleden. Maar ik denk dat ik voor een groot deel spreek als ik zeg dat deze verschrikkelijk ouderwetse liedjes het nu niet meer goed zouden doen. Alhoewel, Amar Pelos Dois won ook.

(Geintje, Greys haat me niet ;))

Dit festival werd gekenmerkt door een aantal regels die vandaag de dag gelukkig niet meer gelden. Zo was het super normaal dat landen op zichzelf mochten stemmen. (Looking at you, Zwitserland ;)), en ieder land stuurde 2 liedjes in.

Ook kon Luxemburg helaas pindakaas geen jury naar Lugano krijgen, dus stemden de Zwitsers maar in hun plaats!! En ach, ze wonnen ook nog. Puur toeval _O_

Door naar de hoogtepunten van dit festival!

De hoogtepunten:

Duitsland: Freddy Quinn - So geht das jede Nacht


Wat een leuk lied. Gelijk bij 1e keer luisteren vond ik hem helemaal geweldig. Dit moet op een hele gekke manier denken aan Jailhouse Rock, vooral door de stukken net voor het refrein. Maar let niet op mij, want Jailhouse Rock was toen nog helemaal niet uit. _O-

Normaal vind ik de Duitse taal niet zo, maar hier komt het heel goed tot z'n recht. *O*

Nederland: Jetty Paerl - De vogels van Holland


Het allereerste lied op het songfestival mensen! Die eer was aan ons! _O_. Ik vind dit een hele mooie charme hebben. Jetty's stem maakt prachtige tonen in dit lied en de muziek maakt me intens gelukkig. Wat een goede starter van Nederland _O_

Frankrijk: Mathé Altéry - Le temps perdu


Het lied? Prima. Maar wat dit lied echt maakt is die prachtige stem. Man man man, wat goed. Geweldig vocaal bereik. Laatste 30 seconden _O_ _O_ _O_ _O_ Ja. Dit is goed. Frankrijk gaat het goed bij me scoren de komende jaren. Sterk begin ^O^

Conclusie

Al met al, een prima introductie tot het songfestival. En nu heb ik 63 edities te gaan. Waar ben ik godsnaam aan begonnen, schiet me neer. _O_

freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Moderator woensdag 3 april 2019 @ 22:05:12 #15
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_186020576
Leuk, Nexum. Zowel dat je dit gaat doen, als je eerste nexiew.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  † In Memoriam † woensdag 3 april 2019 @ 22:13:44 #16
368283 ato
pi_186020766
Dit ga ik zeker volgen, tof dat je alle edities gaat volgen dan ben je echt ESF fan.
Ik ben benieuwd wat je van mijn Cyprus queen vind, die komt jaren later (1992, 1994 en 2006).

Dit jaar vind ik enkel Refrain en jouw nummer 1) prima te pruimen in 1958 en toen was ik ook niet geboren.
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † woensdag 3 april 2019 @ 22:16:47 #17
368283 ato
pi_186020827
Ps ik was net Jetty Pearl aan het luisteren en ik vond het de eerste keer niets, maar toch heeft het wat nu ik het een derde keer luister.
Life can be a bitch, so like it..
pi_186021215
Leuk, kom maar op met dat gebash en gewig *O*
~The present is all there is~
  woensdag 3 april 2019 @ 22:47:34 #19
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_186021504
Is dat serieus zo, dat Zwitserland won omdat ze op zichzelf stemden en mochten stemmen voor Luxemburg :') Wat lelijk. Corruptie is blijkbaar van alle tijden.

Geniaal idee btw. Dit topic ga ik volgen :D
pi_186021574
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 22:47 schreef DecoAoreste het volgende:
Is dat serieus zo, dat Zwitserland won omdat ze op zichzelf stemden en mochten stemmen voor Luxemburg :') Wat lelijk. Corruptie is blijkbaar van alle tijden.

Geniaal idee btw. Dit topic ga ik volgen :D
We zullen het nooit echt weten omdat dit het enige jaar is dat de jurystemmen niet openlijk zijn getoond. De stemming gebeurde achter gesloten deuren. Maar ja, het werd volgens mij wel hevig gespeculeerd destijds.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  † In Memoriam † woensdag 3 april 2019 @ 22:51:49 #21
368283 ato
pi_186021597
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 22:50 schreef Nexum het volgende:

[..]

We zullen het nooit echt weten omdat dit het enige jaar is dat de jurystemmen niet openlijk zijn getoond. De stemming gebeurde achter gesloten deuren. Maar ja, het werd volgens mij wel hevig gespeculeerd destijds.
En ook dat er geen nr 2, 3 etc was.
Life can be a bitch, so like it..
pi_186027901
Leuk Nexum! Veel plezier en succes :)
pi_186027988
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 22:50 schreef Nexum het volgende:

[..]

We zullen het nooit echt weten omdat dit het enige jaar is dat de jurystemmen niet openlijk zijn getoond. De stemming gebeurde achter gesloten deuren. Maar ja, het werd volgens mij wel hevig gespeculeerd destijds.
Zo sprak Nexum alsof hij er zelf bij betrokken was :P

Maar zoals gezegd een leuk initiatief. Voor je eigen enthousiasme is het misschien beter om de jaren in willekeurige volgorde te doen. Toen ik die landentopics maakte, heb ik wel gemerkt dat er tot diep in de jaren ‘80 nog festivals waren die eigenlijk buiten de winnaar/Top 3 heel weinig boeiends voortbrachten.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_186028486
Interessant topic, daar ga je wel een tijdje zoet mee zijn. Ik ben benieuwd!

Zelf ben ik een jaar of 7 geleden begonnen om alle festivals vanaf het begin te gaan luisteren. Ik neem echter ook de tijd om af en toe wat liedjes te leren, zodat ik nu pas in 1976 zit.

Persoonlijke favoriet uit 1956 is "ne crois pas", maar "so geht das jede Nacht" is een goede keuze.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 april 2019 @ 13:08:57 #25
163650 Greys
pi_186028517
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 21:50 schreef Nexum het volgende:
Maar ik denk dat ik voor een groot deel spreek als ik zeg dat deze verschrikkelijk ouderwetse liedjes het nu niet meer goed zouden doen. Alhoewel, Amar Pelos Dois won ook.

(Geintje, Greys haat me niet ;))
Zeggggg }:|

( _O- )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Admin zaterdag 6 april 2019 @ 09:12:25 #26
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_186063322
Wat een werk ^O^

Leuk om te lezen.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_186125282
Eurovisie Songfestival 1957 - Frankfurt-am-Main, Duitsland



Welkom bij weer een nieuwe Nexum review! Neview? Nexview? Nexus-review? (shoutout naar Krea). Ik weet het niet joh. Laten we het maar Nexum review houden!

Deze keer reizen we van het eerste festival in Lugano, naar Frankfurt in Duitsland. Toen der tijd nog West-Duitsland zelfs!

Het tweede songfestival in de geschiedenis, maar wel het eerste festival dat we volledig in beeld kunnen meemaken. De charisma van de artiesten op de grijs-witte schermen spatte er van af! (Eigenlijk niet, maar let's pretend ;))

De regel dat het winnende land het jaar er op mag hosten, bestond nog niet. Eigenlijk was het de bedoeling dat elk land omstebeurten het festival zou organiseren, maar door het groeiende aantal landen werd dit helaas onmogelijk.

Dit jaar debuteerden het Verenigd Koninkrijk, Denemarken & Oostenrijk. Denemarken maakte al gauw een spetterende indruk door de langste zoen ooit op het songfestival (14 seconden) uit te voeren. Dat is nog eens een debuut _O_

Opmerkelijk was de verschillen in lengtes van de liedjes. Zo duurde de Britse inzending maar minder dan 2 minuten, terwijl de Italiaanse inzending maar liefst 5 minuten doorging. Na dit festival werd dus ook de bekende ''3 minuten'' regel ingesteld!

Goed, genoeg gepraat. Door naar de hoogtepunten *O*

De hoogtepunten

Nederland: Corry Brokken - Net als toen


Onze eerste winnaar voor Nederland! En terecht. Oh, wat een prachtlied. _O_ ''Zit niet zo suf met die eeuwige krant''. Dan heb je me gelijk. Wat is dit eigenlijk toch een beledigend lied. Dit is basically Corry die even in 4 minuten verteld hoe saai ze haar relatie wel niet vind. Je voelt voor d'r. Kom op Corry's man, ze is een pracht van een vrouw, geef d'r eens wat meer aandacht!

Frankrijk: Paule Desjardins - La belle amour


Prachtige stem! Je wordt echt meegetrokken met dit lied. Ze heeft veel charisma, dit is *O*

Denemarken: Birthe Wilke & Gustav Winckler - Skibet skal sejle i nat


HALLO! DIE ZOEN! HALLO! ZOEN! HALLO! Ja. Maar laat die zoen even weg, en dit is nog steeds een heel mooi lied. Deze 2 hebben chemie samen. Dat voel je. En de Deense taal komt hier echt heel goed tot z'n recht. _O_

Dit waren de hoogtepunten, maar afgezien van deze hoogtepunten vond ik dit een erg matig jaar. Oostenrijk's debuut was niet al te best, want ze mijn laatste plaats. Verenigd Koninkrijk doet het nog aardig met plek nummer 5. Voor de rest waren de liedjes niet veel bijzonder.



See you next time in Hilversum! *O*

Groetjes,
Nexus/Nexum whatever who cares
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Moderator dinsdag 9 april 2019 @ 20:15:05 #28
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_186125376
Leuk :)
pi_186126691
Inderdaad geen hoogstaand jaar, hoewel Nederland buitengewoon sterk uit de hoek kwam. Het is spijtig dat de Belgen dit hoogtepunt uit hun voorronde niet stuurden:

De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_186126965
Holy shit, dit gaat een fulltime baan voor je worden. Succes en ik ga meelezen!
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 april 2019 @ 21:32:43 #31
163650 Greys
pi_186127080
Heel leuk Nexum! _O_

"Kom op Corry's man!" :D

En ik moest lachen om je afzender Nexum/Nexus, met dank aan @Kreator _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † dinsdag 9 april 2019 @ 22:03:16 #32
368283 ato
pi_186127762
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 21:15 schreef Fred_B het volgende:
Inderdaad geen hoogstaand jaar, hoewel Nederland buitengewoon sterk uit de hoek kwam. Het is spijtig dat de Belgen dit hoogtepunt uit hun voorronde niet stuurden:

Met prachtige staging *O*
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † dinsdag 9 april 2019 @ 22:04:10 #33
368283 ato
pi_186127789
Leuk Nexum, dit doe je goed.
En Net als toen, heeft 1 van de prachtigste Nederlandstalige teksten ooit O+
Life can be a bitch, so like it..
pi_186132650
Leuk Nexum en met Corry's saaie leven is het allemaal goed gekomen, ze is later getrouwd met een man die 17 jaar jonger was. :+
pi_186133417
M'n twee favorieten voor 1956 staan onderaan je lijstje. :D
pi_186134090
Leuk om dit te lezen! :)
pi_186134452
Heerlijk om te lezen weer Nexum! Je beschrijft het ook echt heel leuk! O+
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_186135104
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 10:07 schreef Arth_NL het volgende:
M'n twee favorieten voor 1956 staan onderaan je lijstje. :D
Ja, over mijn smaak. Dat is echt een 360 van (bijna) iedereens smaak hier. Daar moet je even aan wennen 😘

(zul je ook wel zien wanneer ik bij de meer recentere jaren kom en ik Italië vrijwel altijd ergens onderaan heb staan 😳)
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_186135701
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 11:57 schreef Nexum het volgende:

[..]

(zul je ook wel zien wanneer ik bij de meer recentere jaren kom en ik Italië vrijwel altijd ergens onderaan heb staan 😳)
Oei, Italië is met Frankrijk veruit mijn favoriete ESF-land dus dat wordt leuk. :D
pi_186136648
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 12:35 schreef Arth_NL het volgende:

[..]

Oei, Italië is met Frankrijk veruit mijn favoriete ESF-land dus dat wordt leuk. :D
Tis niet dat ik ze haat! Ik kan vaak wel inzien waarom Italië kwaliteit stuurt naar het songfestival. Maar voor mij persoonlijk zijn veel van hun inzendingen te gedateerd. + het is gewoon niet mijn genre. Ik hou meer van pop & dance.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_186157108
Is het niet een beetje ironisch om te klagen over gedateerde inzendingen terwijl je net de festivals van 1956 en 1957 gereviewed hebt? ;)

Ik zie een score bij je rating staan. Ik neem aan dat je die als een soort algemeen rapportcijfer voor ieder nummer bepaalt?
pi_186157188
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 15:25 schreef Sableheart het volgende:
Is het niet een beetje ironisch om te klagen over gedateerde inzendingen terwijl je net de festivals van 1956 en 1957 gereviewed hebt? ;)

Ik zie een score bij je rating staan. Ik neem aan dat je die als een soort algemeen rapportcijfer voor ieder nummer bepaalt?
Ik denk niet dat ik helemaal begrijp wat die twee met elkaar te maken hebben. Ik vind Italië hedendaags gedateerde nummers hebben. In de jaren 50/60/etc kan ik het niet gedateerd noemen want ik ken geen muziek van de jaren 40 en ervoor.

Ja klopt, dat is een soort rapportcijfer!
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_186370088
Eurovisie Songfestival 1958 - Hilversum, Nederland



Welkom terug bij een nieuwe Nexum review! Dit keer reizen we naar Hilversum voor het allereerste songfestival op Nederlandse bodem *O*

Dit is het jaar dat Zweden debuteert, het land dat we nu eigenlijk als Eurovisie royalty zien. Hun debuut was ook zeker niet onsuccesvol, want ze werden 4e! ^O^

Daarnaast was het ook het eerste, en gelijk ook het enige jaar dat het Verenigd Koninkrijk er niet bij was! Waarom zullen we nooit weten, waarschijnlijk om hun matige resultaat het jaar ervoor. Dit is dan ook gelijk het eerste en enige songfestival waar er geen enkele inzending in het Engels te horen was. Echte landstalen _O_ _O_

Ook was dit het eerste jaar waar de regel van kracht ging dat het winnende land het jaar erop het festival zou organiseren. Natuurlijk was dit in de praktijk niet altijd zo, dat zien we ook in de komende jaren, want sommige landen hebben geen zin om 2 x in een korte tijd te hosten (looking at you Nederland en Israël :P)

De winst ging dit jaar naar Frankrijk, hun eerste songfestival zege! Zeer onterecht, want naar het testbeeld op de televisie staren is nog interessanter dan dit nietszeggende nummer. Maar goed, VIVA LA FRANCE! *O*

Door naar de hoogtepunten:

De hoogtepunten

Zwitserland: Lys Assia - Giorgio


Daar hebben we Lys Assia weer! R.I.P. onze songfestival queen. Al de 3e keer op rij dat ze meedoet voor Zwitserland. Gelukkig zijn we hierna van d'r af! *O* (grapje, #JeSuisLys)

''zucht... wordt weer een saaie ballade'' waren mijn eerste woorden. 5 seconden later:
''AAH WAT EEN LEUKE INTRO''
''ZO VROLIJK''
''FEELGOOD''
''WAAROM HEEFT DIT NIET GEWONNEN :(''

Nee maar zonder dollen. Dit is gewoon echt heel leuk, en gewoon goed. Dit voelt zelfs best wel modern voor de jaren 50. Maar wie ben ik, heb HELEMAAL geen verstand van jaren 50 muziek. Misschien is dit wel super ouderwets. Maar dit voelt echt heel fresh. Super leuk lied _O_

Duitsland: Margot Hielscher - Für zwei Groschen Musik


Wat ik vooral heel tof vind aan dit lied is dat er zoveel verschillende instrumenten in lijken te zitten, maar ze vormen wel samen een hele mooie in elkaar gezette melodie dat door het hele lied super goed klinkt. Dit begon rustig, dus je verwachte dat voor 3 minuten, en toen gingen we opeens veel sneller, dus ik was positief verrast. *O*

Denemarken: Raquel Rastenni - Jeg rev et blad ud af min dagbog


Dagbog? Dagboek? Props? Ja hoor! Ze gebruikt props. Een dagboek. Oh wat leuk, hier word ik vrolijk van.

De structuur van dit lied is echt perfect. Het ''flowt'' heel lekker (in hoeverre dat kan voor een lied uit de jaren 50 _O-). Het eerste couplet is zelfs licht dansbaar. De melodie is heel prettig, alles aan dit lied tikt de boxen. Goede inzending *O*

Conclusie

By far het beste jaar tot nu toe. Denk ook dat dit het beste jaar van de jaren 50 is. Maar ik heb 1959 nog te gaan natuurlijk! Nee, maar al met al was dit echt een goed jaar. Vele goeie inzendingen, Zweden hun debuut was ook heel mooi (met een best wel dromerig lied) en Italië heeft zelfs in hun lied een hit gehad, want Volare ging de jaren daarna viral in flink wat landen. Vet leuk *O*



Tot de volgende keer in Lugano! oh nee wacht Lys won niet.. pff... nou tot de volgende keer in Cannes dan maar! :'(
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_186370295
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 21:31 schreef Nexum het volgende:
Gelukkig zijn we hierna van d'r af!
_O-
~The present is all there is~
pi_186370314
Weer wat geleerd: breng een prop mee en je maakt Nexum blij
~The present is all there is~
  † In Memoriam † maandag 22 april 2019 @ 21:45:19 #46
368283 ato
pi_186370435
Nexum, van jouw top 3 vind ik Denemarken met haar prop, de leukste.
Zelf vind ik Frankrijk wel goed. Refrein blijft hangen, verder Nederland en Italië.
Life can be a bitch, so like it..
pi_186370773
Zwitserland en Italië zijn hier mijn favorieten. Al vind ik bij Volare uiteraard het origineel van Andre Hazes wel beter. En Nederland werd hier wel heel erg ondergewaardeerd door de jury.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_186963934
Nu dat alle heisa voorbij is (alhoewel, het wordt hier gehouden, dus eigenlijk hebben we nog heisa :D), kan ik dit weer gaan oppakken! Heb ik ook lekker wat te doen in de tussentijd _O_
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_186994112
goed te zien dat je dit niet hebt opgegeven!

goede keuzes voor de nummers 1 en 2!

Het verraste me wel een beetje dat je mijn derde keuze niet eens ter sprake bracht. Volare schijnt internationaal wel wat gedaan te hebben. De eerste keer dat ik het in Eurovisie context hoorde kon ik het refrein al meezingen, en dat was toch echt ruim 50 jaar nadat hij was uitgebracht.
pi_186994675
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 22:48 schreef Sableheart het volgende:
goed te zien dat je dit niet hebt opgegeven!

goede keuzes voor de nummers 1 en 2!

Het verraste me wel een beetje dat je mijn derde keuze niet eens ter sprake bracht. Volare schijnt internationaal wel wat gedaan te hebben. De eerste keer dat ik het in Eurovisie context hoorde kon ik het refrein al meezingen, en dat was toch echt ruim 50 jaar nadat hij was uitgebracht.
Tja, dat is mijn smaak. Je zult zien dat in de jaren die nog moeten komen inzendingen die door iedereen als heel goed worden gezien, ik waarschijnlijk gewoon oké vind. Ik heb een afwijkende smaak _O-
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')