quote:Op woensdag 3 april 2019 10:01 schreef Leintjeuh het volgende:
Gaat goed hoor! Zoon groeit, drinkt, produceert luiers en slaapt. Ouders zijn tevreden en gelukkig.
quote:Op woensdag 3 april 2019 10:44 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Wat Lein zegt. Nog steeds redelijk wat rust, soms is hij wel 's nachts aan het worstelen met zichzelf. Gemiddeld nog steeds 6 - 8 uur slaap. Vannacht sliep hij 5 uur achter elkaar en daarna een uur wat gemopper. Toch weer 3 uur daarna geslapen. Voeding gaat wel beter, met andere flesvoeding. Er komt in ieder geval behoorlijk wat in de luier. Alleen niet elke dag
. Krampen zijn er nog wel veel helaas.
In een multibespreekbare scquote:
Ik vond de korting niet echt heel bijzonderquote:Op woensdag 3 april 2019 11:17 schreef Bluezz het volgende:
[..]
In een multibespreekbare sc
Iemand hier nog eftelingzegels?
Er hangt al een hele tijd een rijtje met een boekje op het prikbord op het werk en niemand heeft interesse.
Als het maar niet over voetbal gaat, tapijtratten zitten op de grens van het verdraagbarequote:Op woensdag 3 april 2019 11:17 schreef Bluezz het volgende:
[..]
In een multibespreekbare sc
Iemand hier nog eftelingzegels?
Er hangt al een hele tijd een rijtje met een boekje op het prikbord op het werk en niemand heeft interesse.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 18% gewijzigd door Pietverdriet op 03-04-2019 11:30:21 ]In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
Eensquote:
Not helping.quote:Op woensdag 3 april 2019 13:16 schreef borisz het volgende:
Niet de grootste fan van een
[ afbeelding ]
Maar het is best te doen.
Met smeerkaasquote:Op woensdag 3 april 2019 13:17 schreef Bluezz het volgende:
Versche krentenbollen van de bakkert… zo versch dat de krenten nog warm zijn
Nog nooit gegeten en dat hou ik ook maar zo.quote:Op woensdag 3 april 2019 13:16 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Daar kan je brandwonden van krijgen.quote:
quote:
Aldus Wikiquote:Een berenhap (ook wel berenpoot, berenklauw, gehaktbal speciaal of spoetnik genoemd) is een in plakken gesneden gehaktbal aan een satéprikker met daartussen een aantal uienringen. Soms wordt er naast ui ook gebruikgemaakt van ananas of paprika. Deze worden gefrituurd en in noordelijke delen van Nederland geserveerd met pindasaus. In Vlaanderen en zuidelijke delen van Nederland gebruikt men verscheidene soorten saus op de berenhap.
Berehap (zonder tussen-n) is een merknaam en mag dus alleen door deze fabrikant als "berehap" of "berenhap" verkocht worden. Andere fabrikanten en eetgelegenheden noemen daarom de snack ook wel berenklauw (Noord-Nederland), gehaktbal speciaal (Noord-Brabant), spoetnik (Limburg) of berenpoot (Vlaanderen).
Hoewel berehap een merknaam is, wordt de naam door de Nederlandse Taalunie inmiddels als soortnaam beschouwd en is berenhap opgenomen in de Woordenlijst Nederlandse Taal (het "Groene Boekje").
Echt zo niet nuttig om te weten, dus vergeet ik het waarschijnlijk nooit meerquote:Op woensdag 3 april 2019 14:13 schreef borisz het volgende:
[..]
[..]
Aldus Wiki
En ook https://munchies.vice.com(...)limburg-een-spoetnik
#weetjevandedag
Ook geen fan. Doe dan maar een ardeense saté of een sitostick. Al blijf ik een kroket adept.quote:Op woensdag 3 april 2019 13:16 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 3 april 2019 13:17 schreef Bluezz het volgende:
Versche krentenbollen van de bakkert… zo versch dat de krenten nog warm zijn
Waar ik klauw zei moet hap staan.quote:Op woensdag 3 april 2019 14:13 schreef borisz het volgende:
[..]
[..]
Aldus Wiki
En ook https://munchies.vice.com(...)limburg-een-spoetnik
#weetjevandedag
of brokkelkaasquote:
Zo blij dat ik van dat hormoongedoe af ben (vandaag een collega aan de telefoon gehoord, die had er ook last vanquote:Op woensdag 3 april 2019 15:28 schreef liedetector het volgende:
Zo oer hollandsche pastasaus aan het maken (lees er zit iets meer groente in dan anders) en dan eens even het bedrag over maken naar Loona, dat is er gisteren niet meer van gekomen en de hele week is een stress week en dan ook nog iets met onhandig en maandelijks hormoongezeik etc etc.... De enige mazzel is voor de mensen om me heen dat ik vandaag (niet bewust ofzo) iemand uitgemaakt heb voor een lul met vingers!
*blij als ik strax even plat mag, maar nogeven doorbikkelen en alles regelen (lees eerst dierenwinkel om BARFF te halen)
Pastastamppotquote:Op woensdag 3 april 2019 15:28 schreef liedetector het volgende:
Zo oer hollandsche pastasaus aan het maken (lees er zit iets meer groente in dan anders) en dan eens even het bedrag over maken naar Loona, dat is er gisteren niet meer van gekomen en de hele week is een stress week en dan ook nog iets met onhandig en maandelijks hormoongezeik etc etc.... De enige mazzel is voor de mensen om me heen dat ik vandaag (niet bewust ofzo) iemand uitgemaakt heb voor een lul met vingers!
*blij als ik strax even plat mag, maar nogeven doorbikkelen en alles regelen (lees eerst dierenwinkel om BARFF te halen)
ja eigenlijk wel... niet mijn gewoonte, maar een liefie wat even geen carbs wil dus die eet geen pasta, moet het toch een beetje een maaltijd zijn...dus compromis... okay omgekleed en deur uit nuquote:Op woensdag 3 april 2019 15:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Pastastamppot
* Pietverdriet duikt weg
Dan is er vast een regenboog te zien?quote:Op woensdag 3 april 2019 15:47 schreef AnneX het volgende:
Dat is gek: buiten is het licht, helder en het regent keihard alsof er een regendouche openstaat, recht naar beneden.
Even weeronlin checken: weekend ziet er goord/ droog uit.
Alles rond de Varsity wordt opgebouwd langs het kanaal: tenten, tribunes, hekken.
DeSpeld slaat weer de spijker op zijn kop.quote:Joe Biden is in opspraak geraakt door beschuldigingen van ongepast gedrag, vlak voor hij zich kandidaat wilde stellen voor de presidentsverkiezingen van 2020. Geen toeval, denken veel commentatoren: “Hij probeert het vrouwonvriendelijke succes van Trump te kopiëren.”
Trump won de verkiezingen in 2016 nadat er een opname was opgedoken waarop hij de woorden ‘grab ‘em by the pussy’ uitsprak. FOX-presentator Tucker Carlson weet zeker dat de rel rond Biden daarop geïnspireerd is. “Hij heeft zelf geen ideeën, dus probeert hij Trump na te doen. Het is zo doorzichtig. Maar ik kan hem één ding vertellen: kiezers prikken er doorheen. Die gaan gewoon voor het origineel.”
Ook columniste Ann Coulter noemt de tactiek van Biden ‘goedkoop’. “Wat krijgen we hierna? Gaat hij racistische dingen roepen? Dubieuze zakendeals sluiten? Flirten met de Russen? Als Biden denkt dat hij Trump op deze manier kan verslaan, heeft hij het mis. Kiezers houden juist van Trump vanwege zijn authentieke wangedrag. Kom met een eigen schandaal, zou ik zeggen.”
Ging speciaal voor jou naar boven om over de polder naar de lucht te kijken. Helaaschquote:Op woensdag 3 april 2019 15:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan is er vast een regenboog te zien?
Dacht dat Joe Biden diegene was die was overleden maar blijkbaar toch een anderquote:Op woensdag 3 april 2019 15:52 schreef borisz het volgende:
[..]
DeSpeld slaat weer de spijker op zijn kop.
On de serious side. Ome Joe heeft hier idd een probleem wil hij president worden. De Thomas Hearings zullen ook weer boven komen drijven. Toen was hij vz. van de Justitiecommissie en die verhoren waren niet je van het....
Tuurlijk, wat een goed idee👍quote:Op woensdag 3 april 2019 16:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Net een paspop gekocht. Ik word helemaal geïrriteerd dat ik niet kan zien of iets goed op de rug zit, of gelijk is. Was nog wel even zoeken voor een niet minimaat. Met een beetje mazzel is die morgen of vrijdag in huis. Kan ik ook weer verder met m'n lange blouse.
Dat nog niet, is voor een volgende keer. Dit is een heel makkelijk tuniek, trek ik over m'n hoofd aan. Heb wat patronen besteld waar ik het ook goed bij kan gebruiken. Ik weet nog dat ik vroeger bij mijn moeder kleding moest afspelden, maar helaas...zij kan het niet meer bij mij doen.quote:Op woensdag 3 april 2019 16:16 schreef AnneX het volgende:
[..]
Tuurlijk, wat een goed idee👍
En bedoel je dan een lange bloes mét knoopsgaten dankzij de fabuleuze machine.
heeft dat nog consequenties?quote:Op woensdag 3 april 2019 16:34 schreef golfer het volgende:
3-maandelijkse bezoek aan HA n.a.v. bloed- en urineonderzoek van vorige week.
Meeste waardes redelijk stabiel en zelfs op enkele punten een hele lichte verbetering. Alleen nierwaardes zijn nog steeds niet goed. Te veel beschadigd in het verleden door slecht werkende schildklier en nu dus ook de diabetes.
/medisch bulletin.
Voorlopig nog niet. In de gaten houden en over 3 maanden kijken of het niet is verslechterd.quote:
duimt!quote:Op woensdag 3 april 2019 16:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Voorlopig nog niet. In de gaten houden en over 3 maanden kijken of het niet is verslechterd.
clear aan 2 van de 3 voldoe ik opzich wel....dat minder drinken vind ik het minste...weekend is weekend zegquote:Op woensdag 3 april 2019 16:45 schreef golfer het volgende:
En natuurlijk: minder drinken, meer bewegen en afvallen.
Dat mag ja, of het verstandig is is een tweede. bij ons zijn ze iig nog niet doorgeslagen qua safety.quote:Op woensdag 3 april 2019 17:12 schreef Barreltje het volgende:
Frant.. mag je slippers aan bij jullie aan boord? Dat mag hier dan dus juist niet..je moet iets om je hiel hebben..
Waar? Wat?quote:Op woensdag 3 april 2019 16:23 schreef AnneX het volgende:
Ach, hoe ouder ik word, hoe meer ik fan ben van het programma “stap voor stap”...🤪
Goed idee!quote:Op woensdag 3 april 2019 16:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Net een paspop gekocht. Ik word helemaal geïrriteerd dat ik niet kan zien of iets goed op de rug zit, of gelijk is. Was nog wel even zoeken voor een niet minimaat. Met een beetje mazzel is die morgen of vrijdag in huis. Kan ik ook weer verder met m'n lange blouse.
Programma in mijn hoofd: géen twee dingen tegelijk aangaan.quote:
quote:Op woensdag 3 april 2019 17:16 schreef Bluezz het volgende:
Thuis.
Zit aan een wijntje.
Horrorverhaal op het werk waar ik al een week mee bezig ben voor een patiënt.![]()
Soms is het ook mij teveel
Nee, want al dagenlang last van een knieblessure.quote:Op woensdag 3 april 2019 17:30 schreef AnneX het volgende:
@:golfer: redelijk positief toch.
Behalve bewegen en afvallen![]()
Ben je direkt weerr gaan fietsen toen je thuiskwam...
Oh ah, ja dat is fijn.quote:Op woensdag 3 april 2019 17:26 schreef AnneX het volgende:
[..]
Programma in mijn hoofd: géen twee dingen tegelijk aangaan.
Eerst het ene - zoals kaatje en tuniek maken - en dan de volgende stap: knoopsgaten maken: Stap voor Stap.
Excuus voor de warrige post.
Ow...zal ik eens wat zeggen...ontspannen fietsen zonder weerstand is over het algemeen prima voor stukke knieën...quote:Op woensdag 3 april 2019 17:31 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee, want al dagenlang last van een knieblessure.
Grote meid!quote:Op woensdag 3 april 2019 17:37 schreef liedetector het volgende:
[..]
ik hoop dat eerder te kunnen hoor! en oefen hard
Zat in de auto te bedenken wát en hóe ik het (leven) anders zou hebben ingevuld...nu beseffend en terugkijkend...quote:Op woensdag 3 april 2019 17:32 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Oh ah, ja dat is fijn.
Eerst het één dan het ander. Ik heb geleerd waar stress op mijn werk vandaan kwam. Alles naar me toe trekken, alles in de gaten houden, in 4 sloten tegelijk lopen en het 'af' willen hebben.
Zo werkt het niet. Duh
Dus laatste jaar mezelf gereset en zowaar, geen werkstress meer.
Ook niet als alles uit zijn voegen barst door onderbezetting of overvragen.
Het kan![]()
Je moet er wel bijna 60 voor worden
-8quote:
?quote:
waar ik in het verlede vroeg al huiswerk deed bv voor bij een klant om problemen op te lossen etc... denk ik nu: morgen weer een dag.... ga er ook zo in (okay ik probeer te zorgen dat ze genoeg mensen plannen en dan ben ik klaar) en zie het dan wel..... stuk relater dan vroeger welquote:Op woensdag 3 april 2019 17:58 schreef Molo het volgende:
Ik maak me echt belachelijk weinig druk om dingen, leeft heerlijk
Knap. Ik heb daar echt grote moeite mee. Ik kan me redelijk druk maken over van alles.quote:Op woensdag 3 april 2019 17:58 schreef Molo het volgende:
Wat sneller dan gemiddeld wellicht waarderen en snappen waar het om draait in het leven en waar vooral niet om
Acht er afquote:
Was jij voorheen nog drukker?quote:Op woensdag 3 april 2019 18:05 schreef liedetector het volgende:
[..]
waar ik in het verlede vroeg al huiswerk deed bv voor bij een klant om problemen op te lossen etc... denk ik nu: morgen weer een dag.... ga er ook zo in (okay ik probeer te zorgen dat ze genoeg mensen plannen en dan ben ik klaar) en zie het dan wel..... stuk relater dan vroeger wel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Dat is echt lastig ja. Bij mij gaat het steeds beter maar ik heb nog wel mijn valkuilen. Ik had afgelopen weekend nog een enorm leermoment over mezelf. Was niet heel leuk maar wel verhelderend. Niets bijzonders eigenlijk maar het is een karaktertrek van mijn moeder die ik ook wel wat heb en dat vond ik niet zo tof op dat moment. Maar het weten is al heel waardevol.quote:Op woensdag 3 april 2019 18:06 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Knap. Ik heb daar echt grote moeite mee. Ik kan me redelijk druk maken over van alles.
quote:Op woensdag 3 april 2019 18:11 schreef Barreltje het volgende:
Trossen los.. we zijn weer onderweg..Wat is dat? En ben je weer gezond en heel?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
Niet knap, is geen verdienste. Wel erg handig.quote:Op woensdag 3 april 2019 18:06 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Knap. Ik heb daar echt grote moeite mee. Ik kan me redelijk druk maken over van alles.
uur of 60 per week lachend ja....en hele land door, mis ik ook echt niet *thuis alles voorbereiden voor de klant ook, nu wigenljk 0 verantwoording voor mn gevoel....quote:
Godsamme manquote:Op woensdag 3 april 2019 18:14 schreef liedetector het volgende:
[..]
uur of 60 per week lachend ja....en hele land door, mis ik ook echt niet
In de edit een linkje naar wiki..quote:Op woensdag 3 april 2019 18:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat is dat? En ben je weer gezond en heel?
En zelfs dat is te plannen.quote:Op woensdag 3 april 2019 18:15 schreef Molo het volgende:
Op het werk wordt ook wel gezegd 'geen bloed, geen spoed'.
Ben je altijd opgejaagd dan? Want het ís zo.quote:Op woensdag 3 april 2019 18:16 schreef Barreltje het volgende:
Ik zou me juist opgejaagd voelen als iedere dag mn laatste dag zou kunnen zijn..
Dat ook ja!quote:
herkenbaar, maar vooral omdat ze allebei overleden en je dan ook wel moet ofzo..... en ook nog al hun "unfinished stuff" dus moet opruimen want niet geplanned..... moet wel zeggen dat ik vanaf mn 18de ofzo uit huis was en z=me niet veel meer van hun mening heb aangetrokken (ook daarvoor niet trouwens)quote:Op woensdag 3 april 2019 18:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben na alle gedoe met mijn ouders wel gedwongen om heel veel te leren over mezelf en over in hoeverre ik het product van mijn opvoeding ben. Ook weet ik nu dat heel veel dingen die voor mij normaal zijn, dat voor de rest van de wereld niet zijn. Ik moet over heel veel doodnormale dingen extra nadenken of beseffen dat ik gewoon niet weet wat normaal is of dat me dat in elk geval niet is aangeleerd. Dat is enerzijds enorm verhelderend en het sterkt me ook in de mening over mijn karakter, anderzijds is het toch wel een vreemde bedoening om allerlei dingen nu nog te moeten leren.
niet voor niks iets heel anders gaan doen ...har har har... nu neem ik gewoon niet op als ik geen zin hebquote:Op woensdag 3 april 2019 18:23 schreef Myraela het volgende:
Mensen in andere functies, functies waarbij je blijkbaar geen vrije tijd mag hebben, vergeten soms dat andere mensen bewust niet voor dat soort functies kiezen.
Waar.quote:Op woensdag 3 april 2019 17:58 schreef Molo het volgende:
Vind ik een verrijking van werken met ernstig zieke mensen, coachingstrajecten doen, plus wat eigen shit.
Wat sneller dan gemiddeld wellicht waarderen en snappen waar het om draait in het leven en waar vooral niet om
Oh. Ik dacht minacht.quote:
En absoluut raken sommige dingen je gewoon hoor. Kan me enorm goed voorstellen bij waar jij werkt. Dat hakt er soms heel erg inquote:
Ow, wat zijn jelui scherp!quote:
Acht er af is min 8 ...quote:
quote:Op woensdag 3 april 2019 18:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben na alle gedoe met mijn ouders wel gedwongen om heel veel te leren over mezelf en over in hoeverre ik het product van mijn opvoeding ben. Ook weet ik nu dat heel veel dingen die voor mij normaal zijn, dat voor de rest van de wereld niet zijn. Ik moet over heel veel doodnormale dingen extra nadenken of beseffen dat ik gewoon niet weet wat normaal is of dat me dat in elk geval niet is aangeleerd. Dat is enerzijds enorm verhelderend en het sterkt me ook in de mening over mijn karakter, anderzijds is het toch wel een vreemde bedoening om allerlei dingen nu nog te moeten leren.
Daar moet je vooraf wel eerst even wat voor doen.quote:Op woensdag 3 april 2019 20:08 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik kan wel kinderen nemen, slaap ik misschien nog meer dan nu haha.
De oorzaak aanpakken lijkt me handiger. Je sloopt je lijf zo.quote:Op woensdag 3 april 2019 20:08 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik kan wel kinderen nemen, slaap ik misschien nog meer dan nu haha. Toch ben ik zo trots op hoe ik t vol hou. Heb een doorgaan/overlevingsdrang van hier tot Tokyo.
quote:
Wat een ellende dat dat zo lang moet duren! Kan je niet bij een ander ziekenhuis terecht?quote:Op woensdag 3 april 2019 20:27 schreef Aure het volgende:
Goed slapen en kinderenik hoop dat ik dat ooit ook kan zeggen
![]()
Jip (niet zijn echte naam trouwens) slaapt weer baggerslecht en ik blijk een wortelpuntontsteking te hebben bij mijn kiesgeen fijne combi
en kan pas over 3 weken terecht bij de kaakchirug. Was ook nog eens gaan googlen naar die behandeling, had ik natuurlijk nooit moeten doen
Brr...
Ik hou jullie momenteel echt niet bij trouwens. Wat een snelheid
Oncologie is heftig jaquote:Op woensdag 3 april 2019 18:43 schreef Molo het volgende:
[..]
En absoluut raken sommige dingen je gewoon hoor. Kan me enorm goed voorstellen bij waar jij werkt. Dat hakt er soms heel erg in
Ja helemaal mee eens hoor... Soms is niet weten beter, alleen weet je ook dag niet van tevorenquote:Op woensdag 3 april 2019 21:22 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oncologie is heftig jaIk trek het meestal prima en dan werkt het inderdaad relativerend. Maar soms zijn er van die verhalen
Hoorde afgelopen week weer eentje, jonge vent ging in een paar weken van een klein klachtje maar dood; dat zijn wel de momenten waarop ik het ook fijn zou vinden om níet te weten op welke akelige manier je kunt overlijden.
Nee, en aan de andere kant kan ik me op dit moment ook niet voorstellen om werk te doen wat niet zo over de essentie (voor mij) gaat, dus dan moet ik het maar verdragenquote:Op woensdag 3 april 2019 21:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja helemaal mee eens hoor... Soms is niet weten beter, alleen weet je ook dag niet van tevoren
Ja, heel veel maar ik wil ze niet allemaal delenquote:Op woensdag 3 april 2019 20:08 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]![]()
Zonde dat het moet maar zo goed dat je het leert. Heb je voorbeelden van normale dingen?
Nou, ja, niet eensquote:Op woensdag 3 april 2019 21:27 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nee, en aan de andere kant kan ik me op dit moment ook niet voorstellen om werk te doen wat niet zo over de essentie (voor mij) gaat, dus dan moet ik het maar verdragen
Kan ik me ook voorstellen, dat het op een gegeven moment genoeg is en dat je iets anders gaat doen. Tof dat het zo goed bevaltquote:Op woensdag 3 april 2019 21:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Nou, ja, niet eens
Heb het 15 jaar gedaan en doe nu andere dingen, waardoor het beter/makkelijker wordt om collega's daarmee te laten werken, op een professioneler niveau enzo. Dat vind ik nu dan weer een uitdaging
Thanksquote:Op woensdag 3 april 2019 21:38 schreef FutureFairytale het volgende:
LS; je bent zo goed bezig. Je kijkt voor jezelf wat jij belangrijk vind nu. En dat moet je ook blijven doen. Waar jij je het beste bij voelt en bovenal wat jou positief, vrolijk en liefdevol maakt. Zo kun je dat goed aanpakken.
Echt goed bezig jij!
Ik zoek een smiley met een spierbal maar die heeft fok niet.
Ik ben er wel achter, dat er maar weinig gezinnen zijn waar het er normaal aan toe gaat. En tja...wat is dat dan...quote:Op woensdag 3 april 2019 22:44 schreef Tele6 het volgende:
@:Lucky_Strike goed om te lezen dat je erachter bent gekomen hoe het ook kan.
Ik zit nu een beetje in het proces van een wankelend fundament. Bij mij thuis was het ook raar en ik heb nog niet helemaal door wat wel normaal zou zijn geweest. Ik heb niet veel ervaring met hoe het in andere gezinnen is en inderdaad veel gehoord over hoe het in andere gezinnen verkeerd is.
En een goed zegjequote:Op woensdag 3 april 2019 22:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mensen, ga eens gewoon door met posten.
Het ging hier over persoonlijke vooruitgang e.d. Daar deed ik mijn zegje over, that's all![]()
Maar er is nogal een verschil tussen niet heel normaal en echt niet normaal, zeker wb het effect dat het heeft op kinderen die er opgroeien.quote:Op woensdag 3 april 2019 22:49 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik ben er wel achter, dat er maar weinig gezinnen zijn waar het er normaal aan toe gaat. En tja...wat is dat dan...
Oh dat klopt zeker hoor. Ik bedoel meer de basic dingen die 'normaal' horen te zijn. Niet standaard ruzie, elkaar kunnen vergeven, graag bij elkaar in de buurt zijn, zaken op een normale manier kunnen bespreken. Niet alles loopt altijd vlekkeloos natuurlijk maar hoe het bij mij thuis was, was in elk gebal niet de standaard en dat was destijds heel belangrijke kennis voor me.quote:Op woensdag 3 april 2019 22:49 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik ben er wel achter, dat er maar weinig gezinnen zijn waar het er normaal aan toe gaat. En tja...wat is dat dan...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet het ook niet. Ik dacht dat ik redelijk normaal opgegroeid was, maar ik heb te vaak dat ik nu iets noem over hoe dingen in ons gezin gingen en de psycholoog schrikt.quote:Op woensdag 3 april 2019 22:49 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik had dat idee bij jouw posts al een beetje. Weet je, het gaat er niet zo zeer om wat normaal is. Toevallig is dat in mijn situatie wel van belang omdat ik juist toen een aantal goede eigenschappen heb geleerd die er voor zorgden dat ik against all odds een prima persoon ben geworden.quote:Op woensdag 3 april 2019 22:44 schreef Tele6 het volgende:
@:Lucky_Strike goed om te lezen dat je erachter bent gekomen hoe het ook kan.
Ik zit nu een beetje in het proces van een wankelend fundament. Bij mij thuis was het ook raar en ik heb nog niet helemaal door wat wel normaal zou zijn geweest. Ik heb niet veel ervaring met hoe het in andere gezinnen is en inderdaad veel gehoord over hoe het in andere gezinnen verkeerd is.
quote:Op woensdag 3 april 2019 23:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Als jij kunt leven met jezelf of actief wat zaken kan aanpassen zodat je jezelf tof vindt, is je missie geslaagd.
Mooi gezegdquote:Op woensdag 3 april 2019 23:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik had dat idee bij jouw posts al een beetje. Weet je, het gaat er niet zo zeer om wat normaal is. Toevallig is dat in mijn situatie wel van belang omdat ik juist toen een aantal goede eigenschappen heb geleerd die er voor zorgden dat ik against all odds een prima persoon ben geworden.
Het gaat veel meer om hoe je tevreden kunt zijn of worden met jezelf. Deels is dat 'wat gij niet wilt dat u geschiedt...' en voor een veel groter deel is dat jezelf leren kennen en accepteren dat de dingen die jij doet een oorsprong of reden hebben en dat dat ok is. Als jij kunt leven met jezelf of actief wat zaken kan aanpassen zodat je jezelf tof vindt, is je missie geslaagd.
Herkenbare dingen ja. Niet één op één maar de grote invloed die dit soort hersenspinsels of opvoedingstechnieken hebben kunnen echt groot zijn. Vooral als het zo f-ing veel is alles bij elkaar.quote:Op woensdag 3 april 2019 23:17 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet. Ik dacht dat ik redelijk normaal opgegroeid was, maar ik heb te vaak dat ik nu iets noem over hoe dingen in ons gezin gingen en de psycholoog schrikt.Voor mij is het niet vreemd, maar kennelijk voor haar wel. Ik weet ook niet wat ik ervan moet vinden. Misschien valt het nog binnen de normale niet-helemaal-normaalheid van gezinnen.
Bijvoorbeeld dat ik er nooit weg mag gaan zonder afscheid te nemen. Ook naar de supermarkt om de hoek. Nooit weggaan als je kwaad of overstuur bent. Altijd elkaar uitzwaaien. Dat maakt de drempel voor mij om weg te lopen als mijn moeder over mijn grenzen gaat nogal hoog. Want juist dan mag je niet weg. Er zal maar wat gebeuren en dan is dat de laatste keer dat je iemand zag.
Ik ben ook nooit verdrietig of boos volgens mijn moeder. Ik ben moe. En dan is het niet de moeite waard om ernaar te luisteren of iets, tot ik uitgerust ben.
Mijn tante was verkeerd bezig volgens mijn moeder, omdat die erkende dat mijn neef bang was voor sommige dingen. Mijn moeder riep altijd alleen maar dat het onzin was om bang te zijn, dat ik eigenlijk ook helemaal niet bang was. Dat ik dat ook wel had kunnen bedenken of zo.
Het is ook niet makkelijk. Ik heb 15 jaar (?) meer levenservaring, geen depressie of autisme en een enorme berg eigenwijsheid en woede. Zelfs dan is het nog niet makkelijkquote:Op woensdag 3 april 2019 23:24 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Mooi gezegd
Het is nog een hele puzzel om uit te vinden wie ik ben, om dat los te zien van wat er van me verwacht wordt/werd en van wat ik geleerd heb. Wat er echt goed voor me is versus wat ik altijd heb gehoord dat er goed voor me is.
Ik hoop dat ik uiteindelijk mezelf tof kan vinden inderdaad.
Mijn moeder houdt ook van fonduepanschrapenquote:Op woensdag 3 april 2019 23:32 schreef fietsie het volgende:
En gelukkig schraap je pannetjes fondue uit met een lepel. Niet met je tong
Ik vond het een positief gebeurenquote:Op woensdag 3 april 2019 23:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Mijn moeder houdt ook van fonduepanschrapen
Ik vind het heel knap van je hoe je dat allemaal ziet en hebt geleerd. Ik heb ook wel woede, maar die richt zich vooral op mezelf en dat schiet niet zo opquote:Op woensdag 3 april 2019 23:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het is ook niet makkelijk. Ik heb 15 jaar (?) meer levenservaring, geen depressie of autisme en een enorme berg eigenwijsheid en woede. Zelfs dan is het nog niet makkelijk![]()
Maar ik ga altijd voor. Gewoon altijd. Mijn leven draait om mij. En jouw leven om jou
Het vergt wel een soort helicopterview of afstand van jezelf ja. Ik heb werkelijk geen idee wat daar de truc van is. Het enige dat ik kan bedenken is dat ik geen destructieve gedachten heb en dat ik dus echt eerlijk in overleg met mezelf kan gaan over wat ik ergens van vind. Altijd blijven opletten dat je realistisch bent of daar een klankbord bij zoeken. Maar ja, ik ben geen therapeut dus wat voor jou de juiste techniek is weet ik ook niet. Ik weet niet eens of mijn techniek voor mij de juiste is eigenlijk.quote:Op woensdag 3 april 2019 23:40 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik vind het heel knap van je hoe je dat allemaal ziet en hebt geleerd. Ik heb ook wel woede, maar die richt zich vooral op mezelf en dat schiet niet zo op![]()
Mijn eigen leven leiden is wel de bedoeling ja. Uitvinden wie ik ben![]()
Kan best, die 15 jaar, ik ben een ukkie van begin 20 pas
Het zat zijn klinkt zo herkenbaar! Zo zonde van al mijn energie, vooral als het helemaal niets veranderd bij de ander.quote:Op woensdag 3 april 2019 23:44 schreef AnneX het volgende:
Nog even over het lastige onderwerp moeders...voor mij gold op een gegeven moment - toen ik het zat was om boos en gefrustreerd te zijn - moeders heeft naar vermogen haar best gedaan.
Soit. Toen kon ik verder.
Grappig genoeg, omdat Lucky een leeftijd noemt, was dat rond mijn 40e.
Mijn moeder is ook niet met opzet zo, maar het is wel naar dat ze het mij zo veel moeilijker maakt dan m'n broer. Ze geeft ook zelf toe dat ze veel meer van mij verwacht en mijn grenzen minder belangrijk vindt.quote:Op woensdag 3 april 2019 23:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het zat zijn klinkt zo herkenbaar! Zo zonde van al mijn energie, vooral als het helemaal niets veranderd bij de ander.
Zo ver als jij ben ik nog niet. Ze had wel degelijk beter moeten en kunnen weten. Ik besef wel dat ze het niet met opzet hebben gedaan.
Ze heeft hersenletsel. Ze kan nauwelijks iets leren. Vooral emotionele dingen komen totaal niet aan. Ze heeft al zo vaak beloofd om iets anders te doen, maar dat blijft gewoon niet hangen.quote:Op donderdag 4 april 2019 00:09 schreef Bluezz het volgende:
Maar dat weet je niet Tele of ze kan/wil veranderen, geef haar een kans?
Heavy stuff allemaal jongus met die moeders van ons.
Oh shit dat heb ik dan gemist, sorryquote:Op donderdag 4 april 2019 00:13 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ze heeft hersenletsel. Ze kan nauwelijks iets leren. Vooral emotionele dingen komen totaal niet aan. Ze heeft al zo vaak beloofd om iets anders te doen, maar dat blijft gewoon niet hangen.
Ik was ook wat kort door de bocht, maar bedoelde eigenlijk veilig ipv 'normaal'.quote:Op woensdag 3 april 2019 22:55 schreef Vanyel het volgende:
Maar er is nogal een verschil tussen niet heel normaal en echt niet normaal, zeker wb het effect dat het heeft op kinderen die er opgroeien.
Ik ben overigens erg blij dat mijn werk niet in de categorie emotioneel zwaar maar betekenisvol past. Ik ga naar mijn werk om bij te komen.
Dat is een langer, persoonlijker en herkenbaarder verhaal dan ik graag openbaar op internet gooi.quote:Op donderdag 4 april 2019 00:21 schreef Bluezz het volgende:
Ik vind het heerlijk, het past me als een jas, maar hoef nergens van 'bij te komen' ?
Dus die wil ik graag uitgelegd krijgen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
quote:Op donderdag 4 april 2019 00:31 schreef AnneX het volgende:
Het topic heeft de titel “ Gelukkige ouders”.
# N.B.
Mijn kind sliep de eerste 14 maanden niet door en was heel onrustig. Daarna beste slaper ever en rustigste jongetje wat je kan bedenken.quote:Op woensdag 3 april 2019 20:27 schreef Aure het volgende:
Goed slapen en kinderenik hoop dat ik dat ooit ook kan zeggen
![]()
Jip (niet zijn echte naam trouwens) slaapt weer baggerslecht en ik blijk een wortelpuntontsteking te hebben bij mijn kiesgeen fijne combi
en kan pas over 3 weken terecht bij de kaakchirug. Was ook nog eens gaan googlen naar die behandeling, had ik natuurlijk nooit moeten doen
Brr...
Ik hou jullie momenteel echt niet bij trouwens. Wat een snelheid
quote:Op woensdag 3 april 2019 23:32 schreef fietsie het volgende:
En gelukkig schraap je pannetjes fondue uit met een lepel. Niet met je tong
Ja, dat vind ik ook.quote:
quote:Op donderdag 4 april 2019 00:46 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat is een langer, persoonlijker en herkenbaarder verhaal dan ik graag openbaar op internet gooi.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
By the way, een vriend van mij vertelde me laatst dat het algemeen bekend is dat in meer dan de helft van de lesbische relaties lichamelijke mishandeling tussen de partners voor zou komen. Hij zei het echt alsof ik een nieuwsbulletin gemist had omdat ik er niet van op de hoogte ben.Spoilers!
Als dat zo is, en het percentage daarmee hoger ligt dan in hetero-relaties ben ik heel benieuwd hoe dat komt. Had ie die informatie ook nog?quote:Op donderdag 4 april 2019 09:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
By the way, een vriend van mij vertelde me laatst dat het algemeen bekend is dat in meer dan de helft van de lesbische relaties lichamelijke mishandeling tussen de partners voor zou komen. Hij zei het echt alsof ik een nieuwsbulletin gemist had omdat ik er niet van op de hoogte ben.
Wat mooi dat je ouders de knop om hebben kunnen zetten. Mijn moeder komt zelf uit een moeizame opvoeding en kon dat niet. Ik kan van mezelf ook niet garanderen dat ik zo sterk ben dat ik over al die dingen heen kan stappen en het bij mijn eigen kind wel goed doe.quote:Op donderdag 4 april 2019 04:42 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
Waar beginnen we soms aan, zou je kunnen denken als je dit topic leest. Wat gaan onze kinderen ons verwijten?
Ik heb - mede doordat ik zelf vrij positief terugkijk op de opvoeding die ik heb gehad en hoe deze mij gevormd heeft - er wel vertrouwen in dat het goed zal komen met ons kind. Dat scheelt veel, denk ik. En dat terwijl mijn ouders zelf uit zeer getroubleerde families komen en ik hen niet als 'normaal' zou kunnen bestempelen.
Nee, het was even tussen neus en lippen door. Ik zal er eens naar vragen binnenkort.quote:Op donderdag 4 april 2019 09:06 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Als dat zo is, en het percentage daarmee hoger ligt dan in hetero-relaties ben ik heel benieuwd hoe dat komt. Had ie die informatie ook nog?
De waarom-vraag vind ik altijd het intressants. Die kleuterfase ben ik nooit ontgroeidquote:Op donderdag 4 april 2019 09:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee, het was even tussen neus en lippen door. Ik zal er eens naar vragen binnenkort.
Had ie een bron? Ik heb dit ook nog nooit gehoord, lag vast niet aan jou.quote:Op donderdag 4 april 2019 09:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
By the way, een vriend van mij vertelde me laatst dat het algemeen bekend is dat in meer dan de helft van de lesbische relaties lichamelijke mishandeling tussen de partners voor zou komen. Hij zei het echt alsof ik een nieuwsbulletin gemist had omdat ik er niet van op de hoogte ben.
Ik was ook zo'n sneeuwvlokjequote:Op donderdag 4 april 2019 09:09 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben zelf meer een wit sneeuwvlokje dat alle kansen en steun heeft gehad enzo. Daar ben ik heel blij mee, begrijp me goed, maar daardoor heb ik maar heel vaag een idee wat het met je doet als dat niet of nauwelijks het geval is geweest. Ik probeer het me wel in te beelden, maar hoe het écht is...daar geraak ik natuurlijk niet helemaal bij. )
Dat hoop ik ookquote:Op donderdag 4 april 2019 09:47 schreef Jagärtrut het volgende:
Al deze problemen met moeders doen me nog sterker realiseren dat ik ook moeder ben. Natuurlijk realiseer ik me dat, maar soms in de dag tot dag is het moeilijk om ‘the big picture’ in het oog te houden. Ik hoop dat mijn jongens over 25 jaar ook terugkijken op een sneeuwvlokjes jeugd, net zoals ik dat doe.
Dat is wel knap van ze ja. Niet dat ze er geen merkbare schade aan over hebben gehouden hoor. Het zijn best ingewikkelde mensen. Zo is mijn vader een emotionele driftkop en mijn moeder uit haar emoties zelden tot nooit. Lekkere combiquote:Op donderdag 4 april 2019 09:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat mooi dat je ouders de knop om hebben kunnen zetten. Mijn moeder komt zelf uit een moeizame opvoeding en kon dat niet. Ik kan van mezelf ook niet garanderen dat ik zo sterk ben dat ik over al die dingen heen kan stappen en het bij mijn eigen kind wel goed doe.
Je bewust zijn van je mankementen lijkt me al een groot deel van de oplossing. Dat zou het in mijn situatie wel zijn denk ik.quote:Op donderdag 4 april 2019 10:15 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
Dat is wel knap van ze ja. Niet dat ze er geen merkbare schade aan over hebben gehouden hoor. Het zijn best ingewikkelde mensen. Zo is mijn vader een emotionele driftkop en mijn moeder uit haar emoties zelden tot nooit. Lekkere combimaar om één of andere reden ben ik (en mijn broers) daar vrij stabiel uit gekomen. Ze hebben ook veel dingen wel goed gedaan (en bewust anders dan hun ouders), dat helpt.
Achquote:Op donderdag 4 april 2019 10:40 schreef Lonaa het volgende:
Zo zonder een hondenpuber is er ook ineens weer veel meer ruimte voor verdriet. Vandaag is het 3 maanden geleden dat ik voor het laatst mn neus in Sally d'r vacht stak. Het gemis doet zo'n pijn en ik kan er helemaal niks aan doen. Het overweldigd me nog steeds.
Het overviel me ook wel, eigenlijk. Ik ga zo even naar buiten voor frisse neus.quote:
Zeker waar. Mijn ouders waren er ook wel bewust van, dus het was ook altijd wel goed bespreekbaar.quote:Op donderdag 4 april 2019 09:37 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik was ook zo'n sneeuwvlokje![]()
Je er bewust van zijn dat dat meer geluk dan wijsheid/ eigen verdienste is, is al heel wat vind ik.
Dat zal ook nog best wel vaker gebeuren, ook op momenten dat je het niet verwacht. Dit is wel zo'n dag waarop het "normaal" is, 3 maanden.quote:Op donderdag 4 april 2019 10:54 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Het overviel me ook wel, eigenlijk. Ik ga zo even naar buiten voor frisse neus.
Ik weet het.quote:Op donderdag 4 april 2019 10:55 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat zal ook nog best wel vaker gebeuren, ook op momenten dat je het niet verwacht. Dit is wel zo'n dag waarop het "normaal" is, 3 maanden.
Fijjn! Balen van je verdriet maar het is wel voorspelbaar helaas...quote:Op donderdag 4 april 2019 10:59 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik weet het.
Dank Candaas.
In positive news: Met Alex gaat het heel goed.Hij is slim op cursus, heeft het kussen in zn bench al gesloopt en snurkt nog steeds even hard.
![]()
Precies zoals ik verwacht had.
Zij kappen de bomen voor geld en nemen het hout mee? Slimme jongensquote:Op donderdag 4 april 2019 11:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Fijjn! Balen van je verdriet maar het is wel voorspelbaar helaas...
Wij krijgen maandag ineens twee bomenkappers over de vloer. Twee brandweermannen die hobbymatig bomenkappen voor een klein prijsje plus het stookbare hout. Dan ligt de tuin verdorie weer maanden vol met zooi, voor de zoveelste keer
Ze kappen de bomen voor de helft van de prijs van de goedkoopste beun en nemen een deel van het hout mee ja. Ze kappen ook een boom die niet te stoken is. Bij alle anderen moeten we vele meer betalen en zelf van ons hout afraken. Dit is een win voor alle partijen zoquote:Op donderdag 4 april 2019 11:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zij kappen de bomen voor geld en nemen het hout mee? Slimme jongens
Goeie deal idd.quote:Op donderdag 4 april 2019 11:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ze kappen de bomen voor de helft van de prijs van de goedkoopste beun en nemen een deel van het hout mee ja. Ze kappen ook een boom die niet te stoken is. Bij alle anderen moeten we vele meer betalen en zelf van ons hout afraken. Dit is een win voor alle partijen zo
Ter info:
Brandweermannen: 400 euro
Goedkoopste beun met matige kennis van zaken: 800 euro
Professional:1500-2000 euro.
Ik vind het ook wel prettig dat het brandweermannen zijn, die snappen wel het een en ander van veiligheid. Zo'n overmoedige beun die in zijn eentje wel even 8 bomen van 10-15 meter zal vellen geeft toch minder vertrouwen.quote:
Laten ze de takkenboel wel liggen?quote:Op donderdag 4 april 2019 11:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel prettig dat het brandweermannen zijn, die snappen wel het een en ander van veiligheid. Zo'n overmoedige beun die in zijn eentje wel even 8 bomen van 10-15 meter zal vellen geeft toch minder vertrouwen.
Ja, ze nemen alleen mee wat ze kunnen gebruiken. Maar dat is in elk geval al iets. Al die gasten geven aan dat we zelf de rommel moeten opruimen. Maar daar komen we ook wel weer overheen.quote:
Arme J.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:00 schreef Molo het volgende:
Hakselaar huren en scene uit Fargo naspelen![]()
Ik heb al een zoekopdracht voor een hakselaar uitstaan op Marktplaats ja. We hebben de komende jaren nog wel meer te kappen en houtsnippers zijn altijd handig in de tuin.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:00 schreef Molo het volgende:
Hakselaar huren en scene uit Fargo naspelen![]()
Er is ook niet zo'n grote kans meer op sneeuwquote:Op donderdag 4 april 2019 12:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb al een zoekopdracht voor een hakselaar uitstaan op Marktplaats ja. We hebben de komende jaren nog wel meer te kappen en houtsnippers zijn altijd handig in de tuin.
Ik heb Fargo niet gezien maar ik kan me iets bij die scene voorstellen. Dat doen we maar niet voorlopig.
De film Fargo niet gezien?????quote:Op donderdag 4 april 2019 12:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb al een zoekopdracht voor een hakselaar uitstaan op Marktplaats ja. We hebben de komende jaren nog wel meer te kappen en houtsnippers zijn altijd handig in de tuin.
Ik heb Fargo niet gezien maar ik kan me iets bij die scene voorstellen. Dat doen we maar niet voorlopig.
quote:Op donderdag 4 april 2019 12:11 schreef fietsie het volgende:
[..]
Er is ook niet zo'n grote kans meer op sneeuw
Voor het effect toch een essentieel onderdeel van die scenequote:
Youtube staat vol pure p0rn0 op het gebied van hout hakselen, haardhout produceren e.d. met geknutselde levensgevaarlijke apparatuur..quote:Op donderdag 4 april 2019 12:13 schreef Molo het volgende:
Ik ga echt een keer een week op een boerderij meedraaien ofzo. Hakselaar bedienen, rond crossen op de trekker, zuipen in de keet, etc
quote:Op donderdag 4 april 2019 12:13 schreef fietsie het volgende:
[..]
Voor het effect toch een essentieel onderdeel van die scene
Zelluf doenquote:Op donderdag 4 april 2019 12:14 schreef fietsie het volgende:
[..]
Youtube staat vol pure p0rn0 op het gebied van hout hakselen, haardhout produceren e.d. met geknutselde levensgevaarlijke apparatuur..
Krijg je wel handzaam korte nageltjes vanquote:
Wel veiligquote:Op donderdag 4 april 2019 12:18 schreef fietsie het volgende:
[..]
Krijg je wel handzaam korte nageltjes van
Koeien melken en scheren, leuk hoor. Alleen koeien insemineren en lammetjes halen is wat minder coolquote:Op donderdag 4 april 2019 12:13 schreef Molo het volgende:
Ik ga echt een keer een week op een boerderij meedraaien ofzo. Hakselaar bedienen, rond crossen op de trekker, zuipen in de keet, etc
Lijkt me opkwam tof eigenlijkquote:Op donderdag 4 april 2019 12:49 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Koeien melken en scheren, leuk hoor. Alleen koeien insemineren en lammetjes halen is wat minder cool
quote:Op donderdag 4 april 2019 00:46 schreef Vanyel het volgende:
Dat is een langer, persoonlijker en herkenbaarder verhaal dan ik graag openbaar op internet gooi.Ik hoop toch dat het op afzienbare tijd op te lossen valtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 4 april 2019 12:07 schreef Kaatje1 het volgende:
ohhh...geloof dat ik zaterdag naar de markt ga. Deze staan er sinds kort
https://saboresibericos.nl/
Ik ook niet zo veel meer. Maar deze kraam wil ik wel eens uitproberenquote:
Maar het gras is daar altijd groener he, als vlak voor je voeten. Dat nooit vergetenquote:Op donderdag 4 april 2019 13:15 schreef borisz het volgende:
Nieuwe bril. Ik zie de grassprietjes in de verte toch een stuk gedetailleerder.![]()
Stage lopen bij Ludolfquote:Op donderdag 4 april 2019 12:13 schreef Molo het volgende:
Daarnaast krijg je dan een zere nek van het omhoog kijken de hele tijdquote:
Zo klein ben ik nou ook weer nietquote:Op donderdag 4 april 2019 13:47 schreef fietsie het volgende:
[..]
Daarnaast krijg je dan een zere nek van het omhoog kijken de hele tijd
Zaterdag gaat het toch prachtig weer worden?quote:Op donderdag 4 april 2019 13:59 schreef AnneX het volgende:
Kleine dingen: nieuw haar - gekleurd en geknipt - en nieuwe nagels..![]()
![]()
Nu nog mooi weer.
Lonaa: soms slaat verdriet zo maar naar binnen en//of komt het eruit.
Is altijd op mn werkdagenquote:Op donderdag 4 april 2019 13:44 schreef FranticDJ het volgende:
Boh. De markt is toch echt wel een van m’n favoriete shop dingetjes hoor
Koopje.quote:Op donderdag 4 april 2019 14:46 schreef FranticDJ het volgende:
Zo dan.. Heston heeft z’n eigen kamado grills ontworpen.
[ afbeelding ]
wel mooi om te zienprijs zal wel niet zo mooi wezen..
Edit: 2500 euro dus.. auw
Het is een giraffe, die jongen.quote:
Yup. Beiden niets geworden. Beiden vanwege te weinig kennis in het vakgebied.quote:Op donderdag 4 april 2019 14:02 schreef AnneX het volgende:
[..]
Andere kant op kijken?
Heb je al iets van de solli gehoord?
quote:Op donderdag 4 april 2019 15:13 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Yup. Beiden niets geworden. Beiden vanwege te weinig kennis in het vakgebied.
Wandelszequote:Op donderdag 4 april 2019 15:54 schreef minilot het volgende:
Oef, dat was een stevige bijlees, jongens
Te stevig om handig een reactie op te tikken terwijl ik met verkleumde vingers over een winderige dijk loop..
Later! Knuffels dan maar!
Je hebt Knuffels van mini en van de meesten van ons...en je hebt nare berichten gehad.quote:Op donderdag 4 april 2019 16:08 schreef Lonaa het volgende:
Ik vind vandaag niet zo een goede dag, geloof ik.
Ja, ik ben er wel uit geweest. Gewandeld, gefietst.quote:Op donderdag 4 april 2019 16:10 schreef AnneX het volgende:
[..]
Je hebt Knuffels van mini en van de meesten van ons...en je hebt nare berichten gehad.
Ben je eruit geweest? En morgen is er weer een dag...mét zon.
*geeft een hart onder de riem*quote:Op donderdag 4 april 2019 16:08 schreef Lonaa het volgende:
Ik vind vandaag niet zo een goede dag, geloof ik.
👊🏼quote:Op donderdag 4 april 2019 16:11 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, ik ben er wel uit geweest. Gewandeld, gefietst.
Ik ga voor de 'morgen weer een dag'
Uien smoren - daarbij de winterwortel smoren 5 min. - in de bouillon in de soeppan - 15 min zacht koken - blender- voila wortelsoep.quote:Op donderdag 4 april 2019 16:12 schreef H0D3NPYL het volgende:
Heb hutspot groenten over, iemand leuk receptje (hutspot hihaho)
Plantjes, wáar laat je het allemaal? Heb je een tuinplan gemaakt?quote:Op donderdag 4 april 2019 16:13 schreef Lonaa het volgende:
Morgen iig sporten, hoofdstukje studeren er komt een doos met plantjes.
In huis.quote:Op donderdag 4 april 2019 16:18 schreef AnneX het volgende:
[..]
Uien smoren - daarbij de winterwortel smoren 5 min. - in de bouillon in de soeppan - 15 min zacht koken - blender- voila wortelsoep.
[..]
Plantjes, wáar laat je het allemaal? Heb je een tuinplan gemaakt?
En heb je een tentamen in het vooruitzicht?
Kippen zijn ook eetbare dingen.quote:Op donderdag 4 april 2019 16:20 schreef Lonaa het volgende:
[..]
In huis.Ze zijn allemaal (nog) klein.
wb tuin ben ik bezig met het uitgravenvan alle brandnetels
Stukje bij beetje.
Dan het terras wat groter maken om beter te kunnen zitten, 1 border wordt bloemen voor de bijen![]()
En ik wil nog steeds kips![]()
Dan blijft er nog een klein stukje over voor eetbare dingen.
En kippen houden van eetbare dingen in de tuin toch?quote:
Kippen houden van de tuin. Eetbaar of niet. Ze krabben alles om, eten alles op (ook bijen), verpesten je bessenstruik en snaaien je bord leeg als je buiten eetquote:Op donderdag 4 april 2019 16:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En kippen houden van eetbare dingen in de tuin toch?
Ik rol dingen in wraps. Taco's vind ik ondingen.quote:Op donderdag 4 april 2019 16:23 schreef AnneX het volgende:
Bloemen voor de bijen en de vlinders![]()
Vanavond taco’s https://www.hellofresh.nl(...)f3f82c9e86503f6760c8
Omdat ik dat onmogelijk vind om te eten, leg ik de taco’s in brokken rondom.
Hoe doen jullie dat?
Als ze loslopen en ook poep op het terras, vermoed ik.quote:Op donderdag 4 april 2019 16:26 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Kippen houden van de tuin. Eetbaar of niet. Ze krabben alles om, eten alles op (ook bijen), verpesten je bessenstruik en snaaien je bord leeg als je buiten eet
Slakken ook.quote:Op donderdag 4 april 2019 16:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En kippen houden van eetbare dingen in de tuin toch?
Daar waar het kippenhok moet komen staat nu heel veel zevenblad, so that's nice.quote:Op donderdag 4 april 2019 16:26 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Kippen houden van de tuin. Eetbaar of niet. Ze krabben alles om, eten alles op (ook bijen), verpesten je bessenstruik en snaaien je bord leeg als je buiten eet
Ik heb een schop en vrij veel woede.quote:Op donderdag 4 april 2019 16:25 schreef AnneX het volgende:
Voor uitgraven van brandnetels: heb je een giek of drietand? dat maakt de grond rondom makkelijker los,
toch? FietsieLudolf?
![]()
Proberen te eten, alles lachend laten flikkeren terwijl de hele benden uit elkaar glipt en breekt. Vervolgens vol in lachstuip schieten en het half van de stoel glijdend naar binnen harken met vieze handenquote:Op donderdag 4 april 2019 16:23 schreef AnneX het volgende:
Bloemen voor de bijen en de vlinders![]()
Hoe doen jullie dat?
En toch getrouwdquote:Op donderdag 4 april 2019 16:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Proberen te eten, alles lachend laten flikkeren terwijl de hele benden uit elkaar glipt en breekt. Vervolgens vol in lachstuip schieten en het half van de stoel glijdend naar binnen harken met vieze handen![]()
Koos en ik hadden taco's op onze tweede date
Noooooooit doen
- Voorkomen dat het gerecht gemaakt wordt.quote:Op donderdag 4 april 2019 16:23 schreef AnneX het volgende:
B. en ik schoten allebei vol bij het zien van de achterkant van jullie mooie geboortekaartje van Marijn.quote:
Maar jullie zijn nog steeds bij elkaarquote:Op donderdag 4 april 2019 16:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Proberen te eten, alles lachend laten flikkeren terwijl de hele benden uit elkaar glipt en breekt. Vervolgens vol in lachstuip schieten en het half van de stoel glijdend naar binnen harken met vieze handen![]()
Koos en ik hadden taco's op onze tweede date
Noooooooit doen
Konden beide niks beters krijgenquote:Op donderdag 4 april 2019 16:35 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
En toch getrouwd. Dus waarom niet?
Blij dat ik niet de enige ben.quote:Op donderdag 4 april 2019 16:23 schreef AnneX het volgende:
Hoe doen jullie dat?
Je eigen hertenkampjequote:Op donderdag 4 april 2019 16:29 schreef golfer het volgende:
Even verderop:
[ afbeelding ]
Het zijn inderdaad geen honden.
Ik kan er ook niet al te lang naar kijken. Het raakt ons beide enorm. Maar we vonden het wel gepastquote:Op donderdag 4 april 2019 16:39 schreef golfer het volgende:
[..]
B. en ik schoten allebei vol bij het zien van de achterkant van jullie mooie geboortekaartje van Marijn.
quote:Op donderdag 4 april 2019 16:50 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik kan er ook niet al te lang naar kijken. Het raakt ons beide enorm. Maar we vonden het wel gepast.
Voor de nieuwsgierigen post ik straks de anonieme versie hier. Dan voelt niemand zich buitengesloten.
F5 F5 F5quote:Op donderdag 4 april 2019 16:50 schreef Anthraxx het volgende:
Ik kan er ook niet al te lang naar kijken. Het raakt ons beide enorm. Maar we vonden het wel gepast.
Voor de nieuwsgierigen post ik straks de anonieme versie hier. Dan voelt niemand zich buitengesloten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Context: de rouwkaart van Thijs is in dezelfde stijl, lettertypes en grootte.
Kun je dat ook ff voor mij doen? Dan kan ik verdertypen aan stukkie werkdinges en toch kijkenquote:
Mijn klacht is vooral dat ik alweer moet huilen.quote:Op donderdag 4 april 2019 17:01 schreef Molo het volgende:
Heel erg mooi Antraxx![]()
Klacht erbij: ik heb geen waterproof mascara op vandaag![]()
quote:Op donderdag 4 april 2019 16:57 schreef Anthraxx het volgende:
Geen moeite om te verkleinen, sorryMooiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Context: de rouwkaart van Thijs is in dezelfde stijl, lettertypes en grootte.![]()
Dat zijn inmiddels nog knap normale namen als je de huidige weerzinwekkende namentrends een beetje volgt.quote:Op donderdag 4 april 2019 17:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Marijn Jasper, mooie voornamen.
Slashme mompelt iets over Klaverjan of Sterre
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |