abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187568584
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:18 schreef Aloulu het volgende:
Wat zijn grote verkiezingsbeloften van Imamoglu waarin hij het anders dan zijn voorganger(s) wil gaan doen in Istanbul? Anyone? Turkse users misschien?
Het gaat erom dat hij de anti Erdogan is, dat is de voornaamste reden dat er een monster coalitie erin is geslaagd om de akp kandidaat te verslaan. Plus natuurlijk de economisch crisis, waarvan de zittende macht altijd moet inboeten. It's the economy stupid.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 23 juni 2019 @ 19:23:43 #252
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_187568585
quote:
10s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:05 schreef ACT-F het volgende:

[..]

:{w
😋
  zondag 23 juni 2019 @ 19:24:06 #253
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_187568593
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:22 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Daar kan een burgemeester van Istanbul niets aan doen. Erdogan de president zat zijn of niet.
Mwaah, Erdogan heeft de kandidaat de vorige verkiezingen nogal gesidelined en zelf campagne gevoerd. Daarnaast is een AKP kandidaat natuurlijk een verlengstuk van Erdogan. Zijn tegenstander is dus een fris geluid.
pi_187568606
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 18:07 schreef Richestorags het volgende:
https://www.theguardian.c(...)-in-democracy-battle

Uitstekend artikel. Zijn er überhaupt nog Nederturken op Fok! die Erdogan steunen?
Ik vergat Bilge en nog wel wat users die nu waarschijnlijk even weg zullen blijven.

quote:
De rest van het land word binnenkort ook wakker. Wen er maar vast aan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 23 juni 2019 @ 19:26:27 #255
396550 Richestorags
pi_187568640
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik vergat Bilge en nog wel wat users die nu waarschijnlijk even weg zullen blijven.
[..]

De rest van het land word binnenkort ook wakker. Wen er maar vast aan.
Ach, de democratie heeft vandaag gewonnen _O_
pi_187568648
quote:
7s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:22 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Transparantie in het bestuur.
Zo begon Erdogan ook in de jaren 90. Nee transparantie en de Turkse politiek gaat niet samen. Als jouw partij de scepter zwaait dien je de belangen van jouw partij, maar met die belofte kon İmamoğlu natuurlijk nooit een verzkiezing winnen. Laten we zien hoe hij seculiere belangen, nationaal Koerdische belangen, nationaal Turkse belangen en tegelijkertijd islamitische belangen gaat behartigen de komende jaren. Ik wens hem veel succes.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 23 juni 2019 @ 19:29:50 #257
396550 Richestorags
pi_187568704
quote:
10s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:26 schreef Slayage het volgende:

[..]

Zo begon Erdogan ook in de jaren 90. Nee transparantie en de Turkse politiek gaat niet samen. Als jouw partij de scepter zwaait dien je de belangen van jouw partij, maar met die belofte kon İmamoğlu natuurlijk nooit een verzkiezing winnen. Laten we zien hoe hij seculiere belangen, nationaal Koerdische belangen, nationaal Turkse belangen en tegelijkertijd islamitische belangen gaat behartigen de komende jaren. Ik wens hem veel succes.
Is de truc niet altijd economische ontwikkeling? Hoe slechter het gaat met de economie, hoe meer mensen gaan terugvallen op die bullshit. Helaas voor hem is de macht van een burgemeester net iets te beperkt om daar wat aan te doen...
pi_187568714
Ik vind iets wel vreemd: Erdogan heeft als burgemeester van Istanbul veel goede dingen gedaan, zoals rechten en onderwijs voor vrouwen, wapenstilstand met de Koerden, infrastructuur, etc. etc. etc. , een voorbeeldburgemeester.

Maar in 2014 werd hij plotseling een monster. Onbegrijpelijk.

Eerder was Turkije een voorbeeldstaat in de Islamitische wereld, met scheiding van staat en godsdienst en een vooruistrevend beleid voor de rechten van de mens.
Maar op de een of andere rare manier is dat allemaal veranderd.

Voor 2014 hoorden we in Nederland ook helemaal niets van de Turken die in Nederland wonen. Sinds dat jaar hebben we die bizarre bruiloftsoptochten met vlaggen.
Wat is er in godsnaam gebeurd?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zondag 23 juni 2019 @ 19:32:41 #259
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_187568770
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:30 schreef Sigaartje het volgende:
Ik vind iets wel vreemd: Erdogan heeft als burgemeester van Istanbul veel goede dingen gedaan, zoals rechten en onderwijs voor vrouwen, wapenstilstand met de Koerden, infrastructuur, etc. etc. etc. , een voorbeeldburgemeester.

Maar in 2014 werd hij plotseling een monster. Onbegrijpelijk.

Eerder was Turkije een voorbeeldstaat in de Islamitische wereld, met scheiding van staat en godsdienst en een vooruistrevend beleid voor de rechten van de mens.
Maar op de een of andere rare manier is dat allemaal veranderd.

Voor 2014 hoorden we in Nederland ook helemaal niets van de Turken die in Nederland wonen. Sinds dat jaar hebben we die bizarre bruiloftsoptochten met vlaggen.
Wat is er in godsnaam gebeurd?
Je begint met een charme-offensief totdat je voldoende macht hebt en dan sla je toe. Een klassieke truc die je overal ziet.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_187568786
quote:
7s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:32 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Je begint met een charme-offensief totdat je voldoende macht hebt en dan sla je toe. Een klassieke truc die je overal ziet.
Er is een discussie dat het een vooropgezet plan was. Ik geloof dat niet zo.
Iets is in de tussentijd veranderd.
pi_187568801
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ach, de democratie heeft vandaag gewonnen _O_
Die had toch al verloren? ;)

quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 16:08 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Die heeft al verloren met het besluit van Erdolf.
Je kan zeker stellen dat de democratie gewonnen heeft omdat zelfs de hard core akp stemmer (waar ik mezelf ook onder schaar) schande sprak van de vertoning de laatste verkiezingen. Op deze manier hebben ze duidelijk gemaakt dat een eerlijk stem in turkije zeker niet dood is en Erdogan door een gedeelte van zijn eigen achtergrond op zijn plaats is gezet.
-Rabia Al-Basri
pi_187568824
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2019 17:56 schreef Bilge het volgende:

[..]

Istanbul wordt onbestuurbaar, omdat de gemeenteraad (wetgevende macht) in handen is van de AK Partij, terwijl de burgemeester (de uitvoerende macht) van CHP wordt. Beide machten genieten democratische legitimiteit.
Dit is wat de kiezer wilde. Deal with it politici ;)
-Rabia Al-Basri
pi_187568830
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 18:07 schreef Richestorags het volgende:
https://www.theguardian.c(...)-in-democracy-battle

Uitstekend artikel. Zijn er überhaupt nog Nederturken op Fok! die Erdogan steunen?
Niggah please :D
-Rabia Al-Basri
pi_187568831
In de Nederlandse samenleving had je Marokkanen en Turken.
Marokkanen lieten zien hoe het niet moet.
Turken lieten zien hoe het wel moet.

En plotseling is dat plotseling veranderd. Ik had respect voor Turken, omdat ze zover kwamen op het werk, maar nu is het net zo'n bizar rotzootje geworen als bij de Marokkanen. Met die appelflap van DENK vooraan.

Zo ontzettend jammer.
pi_187568843
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 18:32 schreef Hexagon het volgende:
Heeft Erdogan een pijnlijk eigen doelpunt geschopt. Er zitten blijkbaar toch grenzen aan wat ie kan flikken.
Dit :Y
-Rabia Al-Basri
  zondag 23 juni 2019 @ 19:37:59 #266
396550 Richestorags
pi_187568876
quote:
10s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:35 schreef Slayage het volgende:

[..]

Wat is er mis met dat artikel?
pi_187568894
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:33 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Iran was vroeger ook seculair. Als je land seculair wordt dan is er altijd een backlash terug naar conservatisme. En dan is er een backlash op conservatisme. En dan weer een tegen backlash. Dit is eenmaal hoe een land evolueert. Elk land maakt dit mee en Nederland ook. Dit is een proces dat nooit zal stoppen.
pi_187568898
quote:

[..]

Misschien hadden ze wat tijd nodig om wat bewijzen te vernietigen dor de papierversnipperaar je weetz ;)
-Rabia Al-Basri
  zondag 23 juni 2019 @ 19:39:33 #269
396550 Richestorags
pi_187568906
quote:
10s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

Die had toch al verloren? ;)
[..]

Je kan zeker stellen dat de democratie gewonnen heeft omdat zelfs de hard core akp stemmer (waar ik mezelf ook onder schaar) schande sprak van de vertoning de laatste verkiezingen. Op deze manier hebben ze duidelijk gemaakt dat een eerlijk stem in turkije zeker niet dood is en Erdogan door een gedeelte van zijn eigen achtergrond op zijn plaats is gezet.
Die had verloren ja na het geintje van Erdogan.

Mag ik vragen waarom je jezelf nog steeds onder de hardcore AKP stemmer schaart? Ik bedoel, ik heb niet echt super veel kennis van Turkije dus misschien mis ik iets wat jij wel ziet, maar het lijkt mij op het eerste gezicht zo raar. Ik zie dat toch een beetje als hardcore PVV stemmer zijn ofzo.
pi_187568917
quote:
10s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:35 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik rrageer op jou
-Rabia Al-Basri
  zondag 23 juni 2019 @ 19:40:35 #271
396550 Richestorags
pi_187568925
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:39 schreef Atak het volgende:

[..]

Iran was vroeger ook seculair. Als je land seculair wordt dan is er altijd een backlash terug naar conservatisme. En dan is er een backlash op conservatisme. En dan weer een tegen backlash. Dit is eenmaal hoe een land evolueert. Elk land maakt dit mee en Nederland ook. Dit is een proces dat nooit zal stoppen.
Iran is verschrikkelijk genaaid, ik denk niet dat ze conservatief waren geworden als die corrupte puppet Shah niet was neergezet.
pi_187568926
Breekt de pleuris straks uit?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 23 juni 2019 @ 19:41:07 #273
396550 Richestorags
pi_187568933
quote:
10s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:40 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik rrageer op jou
Wat was er mis met die post dan?
  zondag 23 juni 2019 @ 19:41:32 #274
24533 ACT-F
pi_187568938
quote:

Het enige wat veranderd is dat men in 2013 groots in opstand is gekomen tijdens Gezi Park. Sindsdien sloeg de regering hard terug en kwam de ware aard naar boven. Dit is precies wat je verwachten kunt van religieuze conservatieve partijen. Voordat de AKP aan de macht kwam zijn de voorgangers van de AKP verboden om te voorkomen dat deze stroming aan de macht kwam. De rest van de wereld ging er zich mee bemoeien om Turkije onder druk te zetten de democratie te respecteren. En zo geschiedde, de AKP werd democratisch gekozen en de rest is geschiedenis.
pi_187568944
quote:

[..]

True. Turkije is heel erg gemixt wat conservatisme en secularisme betreft. In het begin kon erdo die twee stromingen goed balanceren. Die balans is zoek de laatste jaren.
-Rabia Al-Basri
pi_187568968
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Iran is verschrikkelijk genaaid, ik denk niet dat ze conservatief waren geworden als die corrupte puppet Shah niet was neergezet.
Maar nu zie je dat er weer een backlash is op conservatisme. Iraanse jongeren zijn anders. Ze willen modern zijn.
  zondag 23 juni 2019 @ 19:43:41 #277
396550 Richestorags
pi_187568970
quote:
7s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:41 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Het enige wat veranderd is dat men in 2013 groots in opstand is gekomen tijdens Gezi Park. Sindsdien sloeg de regering hard terug en kwam de ware aard naar boven. Dit is precies wat je verwachten kunt van religieuze conservatieve partijen. Voordat de AKP aan de macht kwam zijn de voorgangers van de AKP verboden om te voorkomen dat deze stroming aan de macht kwam. De rest van de wereld ging er zich mee bemoeien om Turkije onder druk te zetten de democratie te respecteren. En zo geschiedde, de AKP werd democratisch gekozen en de rest is geschiedenis.
Is dat zo ja? Wederom een backlash van Westerse politiek dus...
pi_187568988
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Goede voorbeeld. Die shah zag zichzelf als de Perzische Atatürk.
-Rabia Al-Basri
  zondag 23 juni 2019 @ 19:44:49 #279
396550 Richestorags
pi_187568991
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:43 schreef Atak het volgende:

[..]

Maar nu zie je dat er weer een backlash is op conservatisme. Iraanse jongeren zijn anders. Ze willen modern zijn.
Elke Iraniër smakt ernaar. Op vakantie in Georgië lopen ze allemaal zonder hoofddoek rond. In Iran testen ze al hoe ver ze kunnen gaan. Maar de IRGC heeft zeer stevige tentakels in Iran.
pi_187568995
quote:
10s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:41 schreef Slayage het volgende:

[..]

True. Turkije is heel erg gemixt wat conservatisme en secularisme betreft. In het begin kon erdo die twee stromingen goed balanceren. Die balans is zoek de laatste jaren.
Er was geen balans. Hij hield de secularisten voor de gek. Dat is ook hoe de Mullah in Iran aan de macht kwam: seculaire mensen voor de gek houden.
pi_187569040
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:44 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Elke Iraniër smakt ernaar. Op vakantie in Georgië lopen ze allemaal zonder hoofddoek rond. In Iran testen ze al hoe ver ze kunnen gaan. Maar de IRGC heeft zeer stevige tentakels in Iran.
Dat is de zwakke plek waar de VS zal toeslaan... en niet voor de bestwil voor Iran. Daarom moet Iran dat zelf oplossen voordat het te laat is.
  zondag 23 juni 2019 @ 19:48:15 #282
396550 Richestorags
pi_187569047
quote:
10s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:44 schreef Slayage het volgende:

[..]

Goede voorbeeld. Die shah zag zichzelf als de Perzische Atatürk.
Hij was het helaas allesbehalve. Natuurlijk hadden Perzen relatief meer vrijheid (zolang ze niet tegen de Shah waren), maar zijn corruptie en decadente levensstijl maakten dat het conservatisme aan aantrekkingskracht kon winnen. Ik ben echt benieuwd wat er was gebeurd als Mossadegh niet Game of Thrones stijl aan de kant was gezet door de CIA en de MI6.
  zondag 23 juni 2019 @ 19:48:39 #283
24533 ACT-F
pi_187569053
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Is dat zo ja? Wederom een backlash van Westerse politiek dus...
Ja, we (de seculieren) zeiden nog: bemoei je er niet mee, want het wordt ondemocratischer als zij aan de macht komen, en quelle surprise.... Een democratie kun je alleen met ondemocratische middelen beschermen. Die tegenstrijdigheid maakt het een lastige materie. Wees blij dat Nederland een monarchie is dat, in tegenstelling wat velen denken, beslist niet ceremonieel is.
pi_187569060
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:44 schreef Richestorags het volgende:

[..]

In turkije lopen nog meer perzen rond.

Een tijdje terug kwam ik een programma tegen van eem hotelier die zich richtte op de iraanse toerist. Hij had speciaal gebedskleedjes gekocht omdat hij dat dat zr conservatief waren en er behoefte aan zouden hebben. Nog nooit vroeg een Iraniër om een gebedskleedje _O-
-Rabia Al-Basri
pi_187569074
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:48 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Hij was het helaas allesbehalve. Natuurlijk hadden Perzen relatief meer vrijheid (zolang ze niet tegen de Shah waren), maar zijn corruptie en decadente levensstijl maakten dat het conservatisme aan aantrekkingskracht kon winnen. Ik ben echt benieuwd wat er was gebeurd als Mossadegh niet Game of Thrones stijl aan de kant was gezet door de CIA en de MI6.
We will never know. Alternatieve tijdlijnen hebben we alleen in films
-Rabia Al-Basri
pi_187569098
*O*.
  zondag 23 juni 2019 @ 19:51:50 #287
396550 Richestorags
pi_187569101
quote:
10s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:48 schreef Slayage het volgende:

[..]

In turkije lopen nog meer perzen rond.

Een tijdje terug kwam ik een programma tegen van eem hotelier die zich richtte op de iraanse toerist. Hij had speciaal gebedskleedjes gekocht omdat hij dat dat zr conservatief waren en er behoefte aan zouden hebben. Nog nooit vroeg een Iraniër om een gebedskleedje _O-
:D ach, misschien als gewoon kleedje te gebruiken :P
pi_187569134
quote:
9s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:48 schreef ACT-F het volgende:

Een democratie kun je alleen met ondemocratische middelen beschermen.
Deze reactie laat zien waarom Turkije zo'n zwakke democratie is. Dit soort ondemocratische gedachtegoed. Is wijdverspreid in Turkije. Dit gedachtegoed is de reden waarom Erdogan als een beest te keren gegaan na de coup. Hij wilde namelijk de democratie beschermen. Althans wat voor democratie moet doorkomen in Turkije. Demokrasi noemen ze het.
-Rabia Al-Basri
pi_187569155
quote:
9s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:48 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ja, we (de seculieren) zeiden nog: bemoei je er niet mee, want het wordt ondemocratischer als zij aan de macht komen, en quelle surprise.... Een democratie kun je alleen met ondemocratische middelen beschermen. Die tegenstrijdigheid maakt het een lastige materie. Wees blij dat Nederland een monarchie is dat, in tegenstelling wat velen denken, beslist niet ceremonieel is.
Het is heel goed als er eens een coalitie gevormd moet worden tussen bijv winnende AK partij en seculieren. Maar de laatste keer dat de parlementaire verkiezingsuitslag zo was dat de AK partij niet meer alleen kon regeren (geen meerderheid) moest het gehele systeem op de schop en kwam er een referendum aan.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_187569179
quote:
10s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:54 schreef Slayage het volgende:
Deze reactie laat zien waarom Turkije zo'n zwakke democratie is. Dit soort ondemocratische gedachtegoed. Is wijdverspreid in Turkije. Dit gedachtegoed is de reden waarom Erdogan als een beest te keren gegaan na de coup. Hij wilde namelijk de democratie beschermen. Althans wat voor democratie moet doorkomen in Turkije. Demokrasi noemen ze het.
Er is geen democratische cultuur. Maar ook Erdogan maakt zich daar schuldig aan en draagt eraan bij. Hij wil de macht niet delen, en enkel uit op consolideren ervan vanuit de machtspositie dat hij de staatsinstituties in handen heeft. En zo de toon kan zetten vanuit het systeem.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  zondag 23 juni 2019 @ 19:58:03 #291
24533 ACT-F
pi_187569186
quote:
10s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:54 schreef Slayage het volgende:

[..]

Als zijn interpretatie van democratie niet op voldoende steun van het volk kan rekenen dan ga je vanzelf weer onderuit. Nu kan hij natuurlijk gek gaan doen en met geweld de macht proberen vast te houden, maar dan krijg je geweld vanuit de bevolking terug. Is een burgeroorlog een betere optie?
pi_187569223
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:48 schreef Richestorags het volgende:

[..]

De Azerbeidzjanen moesten aan de macht blijven. Ook op dit moment zijn zij de toekomst van Iran. Zonder hen is er geen Iran. Als zij aan de macht komen dan zou er een sterke blok gevormd worden: Turkije en groot Azerbeidzjan.
pi_187569393
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:57 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Er is geen democratische cultuur. Maar ook Erdogan maakt zich daar schuldig aan en draagt eraan bij. Hij wil de macht niet delen, en enkel uit op consolideren ervan vanuit de machtspositie dat hij de staatsinstituties in handen heeft. En zo de toon kan zetten vanuit het systeem.
Geen/nauwelijks democratische cultuur is de kern van het probleem. Afgelopen zomer wat ik Istanbul met mijn seculiere neef die uiteraard erdo haat om zijn ondemocratische karakter, maar hij vindt het wel geweldig hoe hij ondemocratisch de Koerdische nationalisten aanpakt.

Het gaat in turkije er dus niet om democratie of vrijheid van meningsuiting of mensenrechten. Het gaat in turkije om de democratie of vrijheid van meningsuiting of mensenrechten van de groep waar jij je mee associeert. Dus als jouw groep het maar goed heeft maakt het niks uit wat er met anderen gebeurt. Als jouw groep maar niet het onderspit delft mag alles. Ook al is dat tegen alle vrijheden was je beweert voor te staan.

Een Turkse gezegde luidt: ezilmemek için ezeceksin. Om Niet onderdrukt te worden moet je onderdrukken. En dit is de reden waarom zo veel seculiere mensen de seculiere onderdrukkende establishment steunen / steunden en dat is de reden waarom veel conservatieven de huidige conservatieve establishment steunt. Dat is de reden waarom Erdogan nog steeds zo veel steun krijgt. De conservatieven zijn bang om weer onderdrukt te worden als in het verleden door de seculieren wanneer de akp de macht verliest. Dat is voor mij ook een belangrijke reden om akp te blijven steunen.

En vergeet niet dit zijn gemeente verkiezingen waarin de gemeenteraad weer gewoon van akp is, dus de Istanbul bevolking heeft Erdogan niet verlaten. De Istanbul bevolking probeert een signaal te geven dat hij beter zijn best moet doen.
-Rabia Al-Basri
  zondag 23 juni 2019 @ 20:12:14 #294
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_187569409
Doei Erdogan
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_187569582
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 14:32 schreef marsan het volgende:

[..]

Die zou al gewonnn moeten hebben.
Dat er uberhaupt wederom verkiezingen moeten worden gehouden omdat de uitslag niet zint, is al een nederlaag voor de democratie,
Niet echt want in een land waar de democratie onder druk staat veert de democratie hier terug zonder dat het op burgeroorlogen uitdraait; iets wat wel democratisch falen zou aanduiden. Dit heeft lang geduurd maar is een goed voorbeeld voor de VS, Brazilie, Venezuela en andere landen waar de balans ook teveel op de uiteindes ligt.

De AKP heeft z'n beste tijd gewoon gehad. De roep om herverkiezingen waren de laatste stuipen op weg naar het vermoedelijke einde. Maar ik ben geen waarzegger dus we zullen het zien.

[ Bericht 4% gewijzigd door Beathoven op 23-06-2019 20:31:58 ]
pi_187569885
eckte democraat die erdo _O_

ahval_en twitterde op zondag 23-06-2019 om 20:21:29 AKP leader and Turkish President Recep Tayyip Erdoğan congratulated İmamoğlu, who leads the Istanbul mayoral revote according to unofficial results, over his victory on Twitter. ‘’The nation’s will has once again manifest itself today,’’ the Turkish president said. reageer retweet
-Rabia Al-Basri
pi_187569924
Ziya_Meral twitterde op zondag 23-06-2019 om 18:43:08 Current counts say Imamoglu got 54% of votes.. Just may be.. just may be polarising identity politics reached its zenith and now in decline.. though I suppose easier to unite agains an opponent then to build a shared positive vision.. but I think this is all very positive reageer retweet
-Rabia Al-Basri
  zondag 23 juni 2019 @ 22:18:31 #298
24533 ACT-F
pi_187571660
Wat een feest daar in Istanbul. Waarom was dat niet in Amsterdam toen bekend werd dat Femke Halsema de nieuwe burgemeester wordt? :+
  zondag 23 juni 2019 @ 22:30:30 #299
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187571980
Die Yildirim mag nu vast niet meer op zijn verjaardag komen
pi_187572392
quote:

[..]

Dus wanneer denk je dat topless zonnen weer terugkomt?
Racist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')