Het frauderen is in de grote steden bijna uitgesloten. Al helemaal op grote schaal. De onregelmatigheden die er recent geconstateerd werden was minimaal en hebben de resultaten niet beïnvloed aldus de kiescommissie leden die tegen hadden gestemd om opnieuw naar de stembusbte gaan.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 21:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Frauderen schijnt daar toch niet mee te vallen
Meh. Altijd dat dramatische taal. Wat er ook gebeurt life goes on. Town Erdoğan president werd kregen ook weer dezelfde geneuzel en later ook met de referendum omtrent de grondwetswijziging en nu weer. Het einde is nabij of Erdogan gaat eindelijk eens politiek op zijn bek.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 23:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Bij de aflevering van Pauw van vanavond klinken er zware woorden. Als Erdogan wint kan het volgens hun weleens de laatste stuiptrekking zijn geweest van een voormalige democratie, maar als de Turkse bevolking zelfs nu nog de AKP wegstemt, dan zou het het begin van het einde kunnen zijn voor Erdogan.
Het word sowieso spannend en belangrijk.
Heb je zo'n stem pas ontvangen?quote:
Waarschijnlijk op het adres van mijn oma's huis dat allang tegen de vlakte isquote:
Waarom wil je de nieuwe id kaart niet?quote:Op zaterdag 22 juni 2019 00:55 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Waarschijnlijk op het adres van mijn oma's huis dat allang tegen de vlakte isIk heb eerlijk gezegd geen idee of ik officieel sta ingeschreven in Istanbul. Wel heb ik voor het vernieuwen van mijn ID-kaart en uit- en afstel van mijn dienstplicht moeten wenden tot de deelgemeente waar mijn grootouders toe behoorden. Dat staat nog steeds op mijn (oude) ID-kaart. De nieuwe ID-kaart wil ik niet, dus ik blijf het uitstellen zolang het kan
Ik weiger vingerafdrukken af te geven.quote:Op zaterdag 22 juni 2019 01:07 schreef Slayage het volgende:
[..]
Waarom wil je de nieuwe id kaart niet?
Is dat met de nieuwe nüfuz cüzdanı dat je dat moet afstaan?quote:Op zaterdag 22 juni 2019 01:08 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik weiger vingerafdrukken af te geven.
Ja. Zelfs in Nederland heb ik ze (nog) niet afgegeven omdat het op een ID-kaart niet nodig is. Turkije kennende gaan ze alles in een centrale database vastleggen en dat wil ik niet. Zeker als je bedenkt dat enkele jaren geleden 55 miljoen Turkse ID-gegevens buitgemaakt zijn na een hack.quote:Op zaterdag 22 juni 2019 01:11 schreef Slayage het volgende:
[..]
Is dat met de nieuwe nüfuz cüzdanı dat je dat moet afstaan?
twitter:barisyarkadas twitterde op zondag 23-06-2019 om 09:19:57Üsküdar'daki bazı zarflarda, "Milletvekilleri Seçimi" yazıyor. Tüm arkadaşlarımız, yanlış gelen bu zarfları tutanak altına aldırtmalıdır. https://t.co/21BVFGHCKf reageer retweet
Hoop invloed van Denk welquote:Op zondag 23 juni 2019 11:18 schreef ACT-F het volgende:
Foutje bedankt. Dat er parlementsverkiezing op staat is een vergissing. De datum van 23 juni klopt wel. De stempels zijn gewoon geldig, zo heeft de verkiezingsraad verklaard:
[ afbeelding ]
Die zou al gewonnn moeten hebben.quote:
Demokrasi bedoel jequote:
Omdat dan de pleuris uitbreekt?quote:Op zondag 23 juni 2019 17:34 schreef Bilge het volgende:
https://mobile.twitter.com/hulusiabii/status/1142816164747386880
Rip Istanbul
quote:Op zondag 23 juni 2019 14:32 schreef marsan het volgende:
[..]
Die zou al gewonnn moeten hebben.
Dat er uberhaupt wederom verkiezingen moeten worden gehouden omdat de uitslag niet zint, is al een nederlaag voor de democratie,
quote:Op zondag 23 juni 2019 16:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Die heeft al verloren met het besluit van Erdolf.
Och, stuiptrekkingenquote:Op zondag 23 juni 2019 17:19 schreef Atak het volgende:
[..]
Die boot is al lang gevaren maar mooi dat je optimistisch bent over Turkije.
quote:
Dat is toch positiefquote:Op zondag 23 juni 2019 17:34 schreef Bilge het volgende:
Rip Istanbul
Istanbul wordt onbestuurbaar, omdat de gemeenteraad (wetgevende macht) in handen is van de AK Partij, terwijl de burgemeester (de uitvoerende macht) van CHP wordt. Beide machten genieten democratische legitimiteit.quote:
Nooit gedaan.quote:Op zondag 23 juni 2019 18:07 schreef Richestorags het volgende:
https://www.theguardian.c(...)-in-democracy-battle
Uitstekend artikel. Zijn er überhaupt nog Nederturken op Fok! die Erdogan steunen?
Hamzoef en zarGon waarschijnlijkquote:Op zondag 23 juni 2019 18:07 schreef Richestorags het volgende:
https://www.theguardian.c(...)-in-democracy-battle
Uitstekend artikel. Zijn er überhaupt nog Nederturken op Fok! die Erdogan steunen?
Bron? Op zich wel logisch, want het verschil is nu al bijna 700.000 in het voordeel van İmamoğlu.quote:Op zondag 23 juni 2019 18:21 schreef HiZ het volgende:
Yıldırım heeft zijn verlies toegegeven en İmamoğlu gefeliciteerd.
quote:Op zondag 23 juni 2019 18:25 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Bron? Op zich wel logisch, want het verschil is nu al bijna 700.000 in het voordeel van İmamoğlu.
quote:Terwijl de eerste uitslagen van de burgemeestersverkiezing tussen AK-Partij kandidaat Binali Yildirim en CHP-kandidaat Ekrem Imamoglu worden bekendgemaakt, wordt duidelijk dat Imamoglu afstevent op een verkiezingswinst.
Volgens de eerste uitslagen gaat CHP-kandidaat Ekrem Imamoglu aan kop. Met een groot gedeelte van de stembussen geteld, gaat Imamoglu aan kop met 53,7% van de stemmen tegenover 45,3% voor Binali Yildirim.
Binali Yildirim heeft in een televisieboodschap om 18.16 uur zijn opponent gefeliciteerd met de voorsprong en wenst Ekrem Imamoglu alvast veel succes toe indien hij bij de definitieve uitslag als winnaar aanblijft.
https://dutchturks.nl/ver(...)gen-istanbul-bekend/
Zou de pleuris kunnen losbreken als hij nu weer een truc gebruikt?quote:Op zondag 23 juni 2019 18:32 schreef Hexagon het volgende:
Heeft Erdogan een pijnlijk eigen doelpunt geschopt. Er zitten blijkbaar toch grenzen aan wat ie kan flikken.
Niet onmogelijk. Ik denk dat ie beter z'n verlies kan pakken hier. Het is het risico niet waardquote:Op zondag 23 juni 2019 18:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zou de pleuris kunnen losbreken als hij nu weer een truc gebruikt?
De vraag is: kan hij dat? Hij ziet zijn greep op de macht steeds meer wegglijden, ook met de aanstaande breuk binnen de AKP. Katten in het nauw maken rare sprongen en met democratie heeft hij al te kennen gegeven niets te hebben. Als hij nu nog wat flikt, gooit hij zijn land echter in een crisis waar het niet meer uitkomt tenzij hij vertrekt. Dan is er echt geen weg meer terug en moet hij alle macht naar zich toetrekken. Maar dat betekent waarschijnlijk sancties en een stagnerende economie gedurende de rest van zijn dictatuur.quote:Op zondag 23 juni 2019 18:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Niet onmogelijk. Ik denk dat ie beter z'n verlies kan pakken hier. Het is het risico niet waard
Dat is juist leuk materiaal voor CHP. Dan kunnen ze iedereen laten zien dat AKP saboteert en dan verliezen ze de komende algemene verkiezingen.quote:Op zondag 23 juni 2019 17:56 schreef Bilge het volgende:
[..]
Istanbul wordt onbestuurbaar, omdat de gemeenteraad (wetgevende macht) in handen is van de AK Partij, terwijl de burgemeester (de uitvoerende macht) van CHP wordt. Beide machten genieten democratische legitimiteit.
quote:Op zondag 23 juni 2019 19:04 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Ze zien er wel allemaal hetzelfde uit.
Rot op, joh.quote:Op zondag 23 juni 2019 17:34 schreef Bilge het volgende:
Rip Istanbul
Ik vraag me af of dat nodig is, je moet gewoon handig inspelen op het feit dat men Erdogan zat is.quote:Op zondag 23 juni 2019 19:18 schreef Aloulu het volgende:
Wat zijn grote verkiezingsbeloften van Imamoglu waarin hij het anders dan zijn voorganger(s) wil gaan doen in Istanbul? Anyone? Turkse users misschien?
Transparantie in het bestuur.quote:Op zondag 23 juni 2019 19:18 schreef Aloulu het volgende:
Wat zijn grote verkiezingsbeloften van Imamoglu waarin hij het anders dan zijn voorganger(s) wil gaan doen in Istanbul? Anyone? Turkse users misschien?
Daar kan een burgemeester van Istanbul niets aan doen. Erdogan de president zat zijn of niet.quote:Op zondag 23 juni 2019 19:19 schreef Richestorags het volgende:
Ik vraag me af of dat nodig is, je moet gewoon handig inspelen op het feit dat men Erdogan zat is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |