abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187568584
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:18 schreef Aloulu het volgende:
Wat zijn grote verkiezingsbeloften van Imamoglu waarin hij het anders dan zijn voorganger(s) wil gaan doen in Istanbul? Anyone? Turkse users misschien?
Het gaat erom dat hij de anti Erdogan is, dat is de voornaamste reden dat er een monster coalitie erin is geslaagd om de akp kandidaat te verslaan. Plus natuurlijk de economisch crisis, waarvan de zittende macht altijd moet inboeten. It's the economy stupid.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 23 juni 2019 @ 19:23:43 #252
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_187568585
quote:
10s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:05 schreef ACT-F het volgende:

[..]

:{w
😋
  zondag 23 juni 2019 @ 19:24:06 #253
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_187568593
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:22 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Daar kan een burgemeester van Istanbul niets aan doen. Erdogan de president zat zijn of niet.
Mwaah, Erdogan heeft de kandidaat de vorige verkiezingen nogal gesidelined en zelf campagne gevoerd. Daarnaast is een AKP kandidaat natuurlijk een verlengstuk van Erdogan. Zijn tegenstander is dus een fris geluid.
pi_187568606
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 18:07 schreef Richestorags het volgende:
https://www.theguardian.c(...)-in-democracy-battle

Uitstekend artikel. Zijn er überhaupt nog Nederturken op Fok! die Erdogan steunen?
Ik vergat Bilge en nog wel wat users die nu waarschijnlijk even weg zullen blijven.

quote:
De rest van het land word binnenkort ook wakker. Wen er maar vast aan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 23 juni 2019 @ 19:26:27 #255
396550 Richestorags
pi_187568640
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik vergat Bilge en nog wel wat users die nu waarschijnlijk even weg zullen blijven.
[..]

De rest van het land word binnenkort ook wakker. Wen er maar vast aan.
Ach, de democratie heeft vandaag gewonnen _O_
pi_187568648
quote:
7s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:22 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Transparantie in het bestuur.
Zo begon Erdogan ook in de jaren 90. Nee transparantie en de Turkse politiek gaat niet samen. Als jouw partij de scepter zwaait dien je de belangen van jouw partij, maar met die belofte kon İmamoğlu natuurlijk nooit een verzkiezing winnen. Laten we zien hoe hij seculiere belangen, nationaal Koerdische belangen, nationaal Turkse belangen en tegelijkertijd islamitische belangen gaat behartigen de komende jaren. Ik wens hem veel succes.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 23 juni 2019 @ 19:29:50 #257
396550 Richestorags
pi_187568704
quote:
10s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:26 schreef Slayage het volgende:

[..]

Zo begon Erdogan ook in de jaren 90. Nee transparantie en de Turkse politiek gaat niet samen. Als jouw partij de scepter zwaait dien je de belangen van jouw partij, maar met die belofte kon İmamoğlu natuurlijk nooit een verzkiezing winnen. Laten we zien hoe hij seculiere belangen, nationaal Koerdische belangen, nationaal Turkse belangen en tegelijkertijd islamitische belangen gaat behartigen de komende jaren. Ik wens hem veel succes.
Is de truc niet altijd economische ontwikkeling? Hoe slechter het gaat met de economie, hoe meer mensen gaan terugvallen op die bullshit. Helaas voor hem is de macht van een burgemeester net iets te beperkt om daar wat aan te doen...
pi_187568714
Ik vind iets wel vreemd: Erdogan heeft als burgemeester van Istanbul veel goede dingen gedaan, zoals rechten en onderwijs voor vrouwen, wapenstilstand met de Koerden, infrastructuur, etc. etc. etc. , een voorbeeldburgemeester.

Maar in 2014 werd hij plotseling een monster. Onbegrijpelijk.

Eerder was Turkije een voorbeeldstaat in de Islamitische wereld, met scheiding van staat en godsdienst en een vooruistrevend beleid voor de rechten van de mens.
Maar op de een of andere rare manier is dat allemaal veranderd.

Voor 2014 hoorden we in Nederland ook helemaal niets van de Turken die in Nederland wonen. Sinds dat jaar hebben we die bizarre bruiloftsoptochten met vlaggen.
Wat is er in godsnaam gebeurd?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zondag 23 juni 2019 @ 19:32:41 #259
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_187568770
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:30 schreef Sigaartje het volgende:
Ik vind iets wel vreemd: Erdogan heeft als burgemeester van Istanbul veel goede dingen gedaan, zoals rechten en onderwijs voor vrouwen, wapenstilstand met de Koerden, infrastructuur, etc. etc. etc. , een voorbeeldburgemeester.

Maar in 2014 werd hij plotseling een monster. Onbegrijpelijk.

Eerder was Turkije een voorbeeldstaat in de Islamitische wereld, met scheiding van staat en godsdienst en een vooruistrevend beleid voor de rechten van de mens.
Maar op de een of andere rare manier is dat allemaal veranderd.

Voor 2014 hoorden we in Nederland ook helemaal niets van de Turken die in Nederland wonen. Sinds dat jaar hebben we die bizarre bruiloftsoptochten met vlaggen.
Wat is er in godsnaam gebeurd?
Je begint met een charme-offensief totdat je voldoende macht hebt en dan sla je toe. Een klassieke truc die je overal ziet.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_187568786
quote:
7s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:32 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Je begint met een charme-offensief totdat je voldoende macht hebt en dan sla je toe. Een klassieke truc die je overal ziet.
Er is een discussie dat het een vooropgezet plan was. Ik geloof dat niet zo.
Iets is in de tussentijd veranderd.
pi_187568801
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ach, de democratie heeft vandaag gewonnen _O_
Die had toch al verloren? ;)

quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 16:08 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Die heeft al verloren met het besluit van Erdolf.
Je kan zeker stellen dat de democratie gewonnen heeft omdat zelfs de hard core akp stemmer (waar ik mezelf ook onder schaar) schande sprak van de vertoning de laatste verkiezingen. Op deze manier hebben ze duidelijk gemaakt dat een eerlijk stem in turkije zeker niet dood is en Erdogan door een gedeelte van zijn eigen achtergrond op zijn plaats is gezet.
-Rabia Al-Basri
pi_187568824
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2019 17:56 schreef Bilge het volgende:

[..]

Istanbul wordt onbestuurbaar, omdat de gemeenteraad (wetgevende macht) in handen is van de AK Partij, terwijl de burgemeester (de uitvoerende macht) van CHP wordt. Beide machten genieten democratische legitimiteit.
Dit is wat de kiezer wilde. Deal with it politici ;)
-Rabia Al-Basri
pi_187568830
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 18:07 schreef Richestorags het volgende:
https://www.theguardian.c(...)-in-democracy-battle

Uitstekend artikel. Zijn er überhaupt nog Nederturken op Fok! die Erdogan steunen?
Niggah please :D
-Rabia Al-Basri
pi_187568831
In de Nederlandse samenleving had je Marokkanen en Turken.
Marokkanen lieten zien hoe het niet moet.
Turken lieten zien hoe het wel moet.

En plotseling is dat plotseling veranderd. Ik had respect voor Turken, omdat ze zover kwamen op het werk, maar nu is het net zo'n bizar rotzootje geworen als bij de Marokkanen. Met die appelflap van DENK vooraan.

Zo ontzettend jammer.
pi_187568843
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 18:32 schreef Hexagon het volgende:
Heeft Erdogan een pijnlijk eigen doelpunt geschopt. Er zitten blijkbaar toch grenzen aan wat ie kan flikken.
Dit :Y
-Rabia Al-Basri
  zondag 23 juni 2019 @ 19:37:59 #266
396550 Richestorags
pi_187568876
quote:
10s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:35 schreef Slayage het volgende:

[..]

Wat is er mis met dat artikel?
pi_187568894
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:33 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Iran was vroeger ook seculair. Als je land seculair wordt dan is er altijd een backlash terug naar conservatisme. En dan is er een backlash op conservatisme. En dan weer een tegen backlash. Dit is eenmaal hoe een land evolueert. Elk land maakt dit mee en Nederland ook. Dit is een proces dat nooit zal stoppen.
pi_187568898
quote:

[..]

Misschien hadden ze wat tijd nodig om wat bewijzen te vernietigen dor de papierversnipperaar je weetz ;)
-Rabia Al-Basri
  zondag 23 juni 2019 @ 19:39:33 #269
396550 Richestorags
pi_187568906
quote:
10s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

Die had toch al verloren? ;)
[..]

Je kan zeker stellen dat de democratie gewonnen heeft omdat zelfs de hard core akp stemmer (waar ik mezelf ook onder schaar) schande sprak van de vertoning de laatste verkiezingen. Op deze manier hebben ze duidelijk gemaakt dat een eerlijk stem in turkije zeker niet dood is en Erdogan door een gedeelte van zijn eigen achtergrond op zijn plaats is gezet.
Die had verloren ja na het geintje van Erdogan.

Mag ik vragen waarom je jezelf nog steeds onder de hardcore AKP stemmer schaart? Ik bedoel, ik heb niet echt super veel kennis van Turkije dus misschien mis ik iets wat jij wel ziet, maar het lijkt mij op het eerste gezicht zo raar. Ik zie dat toch een beetje als hardcore PVV stemmer zijn ofzo.
pi_187568917
quote:
10s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:35 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik rrageer op jou
-Rabia Al-Basri
  zondag 23 juni 2019 @ 19:40:35 #271
396550 Richestorags
pi_187568925
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:39 schreef Atak het volgende:

[..]

Iran was vroeger ook seculair. Als je land seculair wordt dan is er altijd een backlash terug naar conservatisme. En dan is er een backlash op conservatisme. En dan weer een tegen backlash. Dit is eenmaal hoe een land evolueert. Elk land maakt dit mee en Nederland ook. Dit is een proces dat nooit zal stoppen.
Iran is verschrikkelijk genaaid, ik denk niet dat ze conservatief waren geworden als die corrupte puppet Shah niet was neergezet.
pi_187568926
Breekt de pleuris straks uit?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 23 juni 2019 @ 19:41:07 #273
396550 Richestorags
pi_187568933
quote:
10s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:40 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik rrageer op jou
Wat was er mis met die post dan?
  zondag 23 juni 2019 @ 19:41:32 #274
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_187568938
quote:

Het enige wat veranderd is dat men in 2013 groots in opstand is gekomen tijdens Gezi Park. Sindsdien sloeg de regering hard terug en kwam de ware aard naar boven. Dit is precies wat je verwachten kunt van religieuze conservatieve partijen. Voordat de AKP aan de macht kwam zijn de voorgangers van de AKP verboden om te voorkomen dat deze stroming aan de macht kwam. De rest van de wereld ging er zich mee bemoeien om Turkije onder druk te zetten de democratie te respecteren. En zo geschiedde, de AKP werd democratisch gekozen en de rest is geschiedenis.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_187568944
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:39 schreef Atak het volgende:

[..]

True. Turkije is heel erg gemixt wat conservatisme en secularisme betreft. In het begin kon erdo die twee stromingen goed balanceren. Die balans is zoek de laatste jaren.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')