quote:Italianen mogen schieten op overvallers
Het wordt voor Italiaanse rechters moeilijker om mensen te straffen die op overvallers schieten die hun eigendommen zijn binnengedrongen. Het Italiaanse parlement nam vandaag een wet aan die een dergelijke vorm van zelfverdediging legitiem maakt.
De wet op de zogenoemde “legitieme verdediging” is een overwinning voor vicepremier Matteo Salvini, leider van de rechts-populistische anti-immigratiepartij Lega.
Hoewel de gewelddadige criminaliteit in Italië de laatste jaren is verminderd, heeft Salvini het onderwerp altijd hoog op de agenda gehouden en publiekelijk burgers gesteund die vervolgd werden omdat ze op een overvaller hadden geschoten.
https://www.hln.be/nieuws(...)s~a8eefdf2/#comments
Ik heb callcenter werk gedaan en ben heel erg blij dat vuurwapens niet vrij beschikbaar zijn. Ik heb vele mensen aan de lijn gehad waarvan ik mij afvroeg hoe die zelfstandig kunnen functioneren en ben blij dat die in Nederland geen vuurwapen kunnen halen in de supermarkt.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:21 schreef Nikonlover het volgende:
Zelfverdediging is een menselijk recht. De enige manier om grootschalige schietpartijen te voorkomen, is door mensen toe te staan een vuurwapen te dragen ter zelfverdediging. Alleen zo kunnen krijgen we een veiliger land. Geef burgers de mogelijkheid om zichzelf te trainen en bewapenen met vuurwapens en pak tegelijkertijd gewelddadige criminelen en terroristen harder aan. Strenge wapenwetten zijn een lachwekkende schijnoplossing.
Matteo Salvini, RESPECT!
[..]
Vertelquote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Daarnaast heb ik door onkunde van de buurman een schotwond gekregen en dat is vrij pijnlijk kan ik je vertellen.
In Zwitserland en Canada is wapenbezit geen probleem, waarschijnlijk toch een cultuur verschilletje.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:35 schreef speknek het volgende:
Ha ja, meer wapens zorgt altijd voor meer veiligheid, kijk maar naar de VS.
We waren aan het schieten en een kogelhuls vloog mijn shirt in. Zwartgeschroeide rug met 2e graads brandwond was het gevolg.quote:
Dat ligt meer aan de gewelddadige natuur van de Amerikaan, in andere landen waar vuurwapens gewoon legaal zijn gaat het wel prima. Van mij mag zo'n wet ook in Nederland van kracht worden.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:35 schreef speknek het volgende:
Dat is gewoon domme pech, geen onkunde.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
We waren aan het schieten en een kogelhuls vloog mijn shirt in. Zwartgeschroeide rug met 2e graads brandwond was het gevolg.
Als je al dood gaat door een vuurwapen in de VS is de kans klein dat het is een van die massaschietpartijen. Zolang je geen drugscrimineel bent was de VS net zo veilig als Duitsland een paar jaar terug. En we kunnen wel lachen om die yanks, maar het was daar de laatste 100 jaar toch wel wat veiliger en stabieler voor zowel meerderheid als minderheden dan in Europa.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:35 schreef speknek het volgende:
Ben een paar jaar lid geweest van een schietvereniging en heb net iets teveel van dit soort ongelukjes gezien.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
We waren aan het schieten en een kogelhuls vloog mijn shirt in. Zwartgeschroeide rug met 2e graads brandwond was het gevolg.
Vandaar ook dat er schietverenigingen zijn, waardoor elke jandoedel die dat wenst kan leren om te gaan met een dodelijk wapen.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:46 schreef Zalmslaatje het volgende:
[..]
Ben een paar jaar lid geweest van een schietvereniging en heb net iets teveel van dit soort ongelukjes gezien.
Door alle films denken veel mensen dat het een soort van speelgoed is waar alleen de boeven door geraakt worden
De schietvereniging waar ik zat had veiligheid hoog in het vaandel staan en toch heb ik een aantal (bijna) ongelukken gezien.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
Vandaar ook dat er schietverenigingen zijn, waardoor elke jandoedel die dat wenst kan leren om te gaan met een dodelijk wapen.
Ja dat besef ik, maar al doende leert men zeggen ze.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:52 schreef Zalmslaatje het volgende:
[..]
De schietvereniging waar ik zat had veiligheid hoog in het vaandel staan en toch heb ik een aantal (bijna) ongelukken gezien.
Vuurwapens zijn geen speelgoed.
Als je niet kan zien of een wapen geladen is, dan is het geladen.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja dat besef ik, maar al doende leert men zeggen ze.
Heeft dat niet alleen zin als je weet met wat voor type vuurwapen je buurman staat te schieten?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:59 schreef Zalmslaatje het volgende:
[..]
Kijken en tellen was de eerste les die ik kreeg.
Altijd de schoten van je buren tellen was de belangrijkste les.
Wij mochten alleen met 5 patronen per magazijn schieten.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 01:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
Heeft dat niet alleen zin als je weet met wat voor type vuurwapen je buurman staat te schieten?
Zo simpel is die discussie niet. Of dacht jij echt dat het oorzaak gevolg was meer wapens => meer onveiligheid.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:35 schreef speknek het volgende:
De Amerikanen een beetje kennende, denk ik van wel. Maar dat is geen wetenschappelijk bewijs.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 05:02 schreef SpecialK het volgende:
De keiharde waarheid is dat het vooralsnog volstrekt onduidelijk is of de Amerikaanse samenleving veiliger zou zijn zonder wapens.
De USA an sich niet idd. In Houston en veel andere delen van Texas heb je 'open carry'. Daar is het heel normaal dat je laat zien dat je een vuurwapen draagt. Of je nu bankier bent of je hond uit laat. Men is daar zo gewend en de (vooral ongeschreven) regels zorgen dat de gemeenschap er goed mee om gaat. Veel koffietentjes en bedrijven daar doen ook niet moeilijk als iemand met een vuurwapen in de holster binnen komt. Heel bijzonder.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 05:13 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De Amerikanen een beetje kennende, denk ik van wel. Maar dat is geen wetenschappelijk bewijs.
Waar het uiteindelijk om draait, is of je een samenleving hebt die met zo'n enorme verantwoordelijkheid om kan gaan. De Amerikanen, net grote kinderen, kunnen dat niet. De Zwitsers laten zien dat ze dat wel kunnen, en het staat me bij dat ook de Finnen vrij gemakkelijk aan een wapen kunnen komen, zonder dat ze daar Amerikaanse toestanden hebben.
Ik zie Nederlanders eerlijk gezegd ook niet in staat om met zo'n verantwoordelijkheid om te gaan. We zijn een volk van enorme hufters, en dat soort mensen moet je niet met een wapen vertrouwen. We kunnen niet eens rotjes afsteken.
Vanuit die gedachte heb ik ook een tijdje met het idee gespeeld om toch te kijken of ik er aan zou beginnen.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 06:34 schreef Moustachio het volgende:
Prima dat de bevolking wapens heeft. Altijd makkelijk in tijd van nood wanneer een volksrevolutie begint tegen de overheid. Second amendment is daar ook op gebaseerd dat de burger zich kan beschermen tegen een overheid. EU zal dit nooit toestaan dan weten ze dat ze aan de beurt zijn.
In principe is de discussie wel zo simpel, in westerse landen is de relatie bijna 1 op 1.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 05:02 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Zo simpel is die discussie niet. Of dacht jij echt dat het oorzaak gevolg was meer wapens => meer onveiligheid.
Dat hangt van allerhande constructies en factoren af. En feedbackloops tussen misdadigers en burgers, perceptie van veiligheid, responstijd van de politie, afstand tot natuur, het type wapen (handpistool vs jachtgeweer vs M16)... het soort geweld (gangbangers, zelfmoorden, zelfverdediging, moord), de beschikbaarheid van wapens over de grens, etc.. .etc...
Een megacomplex onderwerp maar... "moHr GuNs MEanS LesS SaFETy"... sure sure...
De keiharde waarheid is dat het vooralsnog volstrekt onduidelijk is of de Amerikaanse samenleving veiliger zou zijn zonder wapens.
De Europese burgeroorlog komt er aan.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 07:02 schreef Fer het volgende:
Italië is een gevaar voor de Euro omdat ze alleen maar kopen en importeren en te weinig zelf maken en exporteren.
Wat ze exporteren, zoals witgoed, airco’s, kachels en auto’s is te slecht en te duur om winst te maken.
Als ze nu ook nog massaal wapens gaan importeren gaat hun economie (en de Euro dus) helemaal kapot.
Ze zouden ook wapens kunnen produceren....lijkt me to gevaarlijk
Ze produceren toch al wapens?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 07:02 schreef Fer het volgende:
Italië is een gevaar voor de Euro omdat ze alleen maar kopen en importeren en te weinig zelf maken en exporteren.
Wat ze exporteren, zoals witgoed, airco’s, kachels en auto’s is te slecht en te duur om winst te maken.
Als ze nu ook nog massaal wapens gaan importeren gaat hun economie (en de Euro dus) helemaal kapot.
Ze zouden ook wapens kunnen produceren....lijkt me to gevaarlijk
Gun related deaths.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 07:30 schreef speknek het volgende:
[..]
In principe is de discussie wel zo simpel, in westerse landen is de relatie bijna 1 op 1.
[ afbeelding ]
Als iets niet in je straatje past. Zegt het geen fuck...quote:Op vrijdag 29 maart 2019 08:39 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Gun related deaths.
Zelfmoord dus ook.
Gang violence dus ook.
Zelfverdediging dus ook.
Natuurlijk is de weapon of choice in de VS het pistool. In de UK zijn ze weer van de stabby stabby.
Dat cijfer zegt geen fuck.
Dat is geen schotwond.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
you find out how blue steel feel from the Beretta, putting all the holes in ya sweaterquote:
Nee. Achter zulk soort cijfers schuilt in de werkelijkheid een gigantisch complex verhaal wat het waard is om uit te diepen.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 08:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als iets niet in je straatje past. Zegt het geen fuck...
Jawel, dat zegt dat meer wapens = minder veilig. Ik zei niet dat het door gerichte moord kwam. Ik weet ook niet waarom dat relevant zou zijn. Statistisch heeft de winkeleigenaar veel meer kans zichzelf of zijn kinderen te vermoorden dan een overvaller.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 08:39 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Gun related deaths.
Zelfmoord dus ook.
Gang violence dus ook.
Zelfverdediging dus ook.
Natuurlijk is de weapon of choice in de VS het pistool. In de UK zijn ze weer van de stabby stabby.
Dat cijfer zegt geen fuck.
More US school-age children die from guns than on-duty US police or global military fatalities, study finds (CNN)quote:"It is sobering that in 2017, there were 144 police officers who died in the line of duty and about 1,000 active duty military throughout the world who died, whereas 2,462 school-age children were killed by firearms," said Dr. Charles Hennekens, the study's senior author and an academic adviser at the medical college.
Bron?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 09:01 schreef speknek het volgende:
[..]
Jawel, dat zegt dat meer wapens = minder veilig. Ik zei niet dat het door gerichte moord kwam. Ik weet ook niet waarom dat relevant zou zijn. Statistisch heeft de winkeleigenaar veel meer kans zichzelf of zijn kinderen te vermoorden dan een overvaller.
CNN is geen bron maar een partisan news source.quote:[..]
More US school-age children die from guns than on-duty US police or global military fatalities, study finds (CNN)
Totaal niet relevant dit. De vraag was niet of de VS veilig was of niet. De vraag was of wapens het veiliger maakte of minder veilig.quote:
quote:Op vrijdag 29 maart 2019 09:05 schreef SpecialK het volgende:
CNN is geen bron maar een partisan news source.
Volgens alle onderzoeken minder veilig.quote:Totaal niet relevant dit. De vraag was niet of de VS veilig was of niet. De vraag was of wapens het veiliger maakte of minder veilig.
Inderdaad, één van de meest onveilige landen ter wereld. Veel totaal doorgeflipte mensen daar die zomaar een school binnenrennen en op iedereen beginnen te schieten.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:35 schreef speknek het volgende:
Ok... raar dit.quote:
Tot nu toe geen onderzoeken gezien waaruit blijkt dat een VS zonder legaal wapenbezit veiliger is dan een VS met legaal wapenbezit.quote:[..]
Volgens alle onderzoeken minder veilig.
Het is het gevolg van het uitwerpen van een huls, niet van een schot. Dus geen schotwond.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 09:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het is het gevolg van een schot, dus een schotwond.
Er vallen veel meer doden en slachtoffers door wapens in handen van staten dan de wapens die in handen van burgers zijn.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 09:09 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Wapens dienen in handen van de staat te zijn. Niet in handen van burgers.Nooit.
Zwitserland en Canada halen je stelling onderuit. Vuurwapenbezit is in beide landen legaal en vuurwapengeweld komt er zelden voor.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 09:09 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Inderdaad, één van de meest onveilige landen ter wereld. Veel totaal doorgeflipte mensen daar die zomaar een school binnenrennen en op iedereen beginnen te schieten.
Wapens dienen in handen van de staat te zijn. Niet in handen van burgers.Nooit.
Je zou wapenvergunningen slechts moeten uitdelen aan mensen die ook mogen stemmen.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 09:11 schreef Sigaartje het volgende:
Inderdaad, de Utrecht-terrorist was ook totaal de weg kwijt door drugs. Geef zo iemand een pistool en het leed is niet te overzien.
In Zwitserland kunnen burgers zelfs bij operatief grof geschut komen zoals een kanon of luchtgeschut. De scheiding tussen civiel en militair is daar niet zo scherp.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 10:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zwitserland en Canada halen je stelling onderuit. Vuurwapenbezit is in beide landen legaal en vuurwapengeweld komt er zelden voor.
Wou je beweren dat het veilig is in Nederland?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 10:27 schreef Sigaartje het volgende:
Geef psychiatrische patienten en drugsverslaafden de vrijheid en dan is het weg met de veilige vrije wereld. Die gasten hebben zo'n rare draai in hun kop, echt ongelooflijk. Onbegrijpelijk wat deze gasten bezielt.
Ik heb het over dat geval Utrecht en over die halve zool uit Den Dolder.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 11:33 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wou je beweren dat het veilig is in Nederland?
Voorbeelden of kan je zelf kijken.
En die wat gestoken worden onder het sporten wandelen vergeet je maar even?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 11:37 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ik heb het over dat geval Utrecht en over die halve zool uit Den Dolder.
Het is wel heel heel heel erg zuur als je je naaste moet verliezen omdat een volslagen gek zijn zinnen verliest. Ik vind dat zo supertriest. Anne Faber, hoe kom je daar als vader en moeder over heen. Als je die kop van die vent ziet, dan denk je toch ook wel van, ben ik mijn dochter kwijtgeraakt aan zo'n stuk verdriet, zo'n simpel achterlijke idioot? Ja dus....
Nee, natuurlijk niet. Maar ik kan niet alles bijhouden.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 11:39 schreef john2406 het volgende:
[..]
En die wat gestoken worden onder het sporten wandelen vergeet je maar even?
De rest maar eens even buitenbeschouwing gelaten.
Anne zal ik maar even er buiten laten dat was naar mijn mening falen van de overheid.
Daarom vraag ik je denkt dat het veilig is in Nederland?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 11:40 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Maar ik kan niet alles bijhouden.
Goed excuus om de missende patronen niet te hoeven verantwoorden wel.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:52 schreef Zalmslaatje het volgende:
[..]
Kan mij ook een incident herinneren waar een politie agent geen idee had hoe een wapen te ontladen en het toen maar in een gracht leeg geschoten heeft. Het hele magazijn![]()
Ook geen raport te hoeven schrijven?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 11:51 schreef Nobu het volgende:
[..]
Goed excuus om de missende patronen niet te hoeven verantwoorden wel.
Mag hopen dat die geen vis geraakt heeft toen.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:52 schreef Zalmslaatje het volgende:
[..]
Kan mij ook een incident herinneren waar een politie agent geen idee had hoe een wapen te ontladen en het toen maar in een gracht leeg geschoten heeft. Het hele magazijn![]()
quote:Op vrijdag 29 maart 2019 10:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zwitserland en Canada halen je stelling onderuit. Vuurwapenbezit is in beide landen legaal en vuurwapengeweld komt er zelden voor.
Geen idee, ik werk niet bij sociale wetenschappen. Wat is er mis met de plot en het feit dat Canada boven de regressielijn zit? Nederland heeft 0.58 per 100.000 vuurwapengerelateerdedoden, en Canada heeft er 2.05 per 100.000. Bijna vier keer zo hoog. Dus ik weet niet precies wat Hathor denkt dat onderuit gehaald wordt, maar misschien kun jij me een cursus statistiek geven.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 12:01 schreef Nobu het volgende:
[..]
Is inleiding statistiek afgeschaft bij sociale 'wetenschappen'?
Dat heeft meer te maken met het niveau van de betreffende agent...quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:52 schreef Zalmslaatje het volgende:
[..]
De schietvereniging waar ik zat had veiligheid hoog in het vaandel staan en toch heb ik een aantal (bijna) ongelukken gezien.
Vuurwapens zijn geen speelgoed.
En wat als men iemand in een trein bus of tram die zwaait met een wapen ook eentje geeft?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 16:32 schreef sp3c het volgende:
Het is ook niet dat men nu direct alle Italianen gaat bewapenen ofzo he
Alleen draaien je de bak wat minder snel in als je een inbreker door zijn kop schieten ... lijkt me nog niet direct een opmaat naar Amerikaanse praktijken
Is in Nederland geen pretje hoor, wapen moet ongeladen ergens anders liggen als kogels en die kogels weer in een safe.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 17:32 schreef Shaken63 het volgende:
Dit mogen ze wel in de hele EU invoeren, ga Ik direct een wapen vergunning aanvragen en een schietvereniging zoeken.
Weet ik veel man, er staat toch niets over de tram???quote:Op vrijdag 29 maart 2019 18:20 schreef john2406 het volgende:
[..]
En wat als men iemand in een trein bus of tram die zwaait met een wapen ook eentje geeft?
Of twee kogels, nadat er een slachtoffer gevallen is.
Ik doe even 1+1, zou hoeveel slachtoffers het leed zijn bespaard?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 18:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
Weet ik veel man, er staat toch niets over de tram???
Schotwond zei je net nog.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hoeveel dan?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 18:24 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik doe even 1+1, zou hoeveel slachtoffers het leed zijn bespaard?
Weet ik veel, echter jij schreef er/het gaat niet over een tram, waar gaat het over Nederland ergens dan?quote:
nergens gaat het over Nederland, ik snap niet waar je het over hebt manquote:Op vrijdag 29 maart 2019 18:28 schreef john2406 het volgende:
[..]
Weet ik veel, echter jij schreef er/het gaat niet over een tram, waar gaat het over Nederland ergens dan?
Kudos voor de poging, je hebt meer doorzettingsvermogen dan ik.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 18:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
nergens gaat het over Nederland, ik snap niet waar je het over hebt man
Het zou misschien helpen als je hem dan ook in Italie voor zijn flikker schiet, als je het hier doet ga je de bak inquote:Op vrijdag 29 maart 2019 19:29 schreef Aiciu het volgende:
Dus als ik iemand voor z'n flikker schiet vraag ik uitlevering aan naar Italië en ga ik vrijuit
Doe eens rustig misschien komt het hier ook nog. Ik verwacht dat het komt door de vele (gelukszoekers) het is niet alleen het VK denk ik hoor. Ik denk dat men het wel in meerdere landen zat aan het worden is? Zou ik juist zitten met mijn aanname?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 19:29 schreef Aiciu het volgende:
Dus als ik iemand voor z'n flikker schiet vraag ik uitlevering aan naar Italië en ga ik vrijuit
Gezien NL altijd een paar jaar achter de VS aanhobbelt en niet achter Canada of Zwitserland zeg ik toch: liever niet. Fijn, al dat mocro/uitgaanstuig in de avond dat volledig doorgesnoven met een gun rondloopt. Dat maakt het allemaal veel veiligerquote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:37 schreef Zalmslaatje het volgende:
[..]
In Zwitserland en Canada is wapenbezit geen probleem, waarschijnlijk toch een cultuur verschilletje.
Dus jij vindt 3 doden in een tram minder het waard om pakweg 100 dodelijke ongelukken met schietwapens per jaar in huis te halen?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 18:24 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik doe even 1+1, zou hoeveel slachtoffers het leed zijn bespaard?
Yep misschien had men zich dan bedacht dat er iemand tussen zou kunnen zitten met, moet ik het mij ook aantrekken als er een dode valt door het dragen van geen autogordel?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 11:44 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dus jij vindt 3 doden in een tram minder het waard om pakweg 100 dodelijke ongelukken met schietwapens per jaar in huis te halen?
Ik voel me persoonlijk toch wat veiliger in Nederland als niet elke gek een wapen draagt. Statistieken wijzen het ook netjes uit: Hoe minder vuurwapenbezit, hoe minder vuurwapendoden.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 11:47 schreef john2406 het volgende:
[..]
Yep misschien had men zich dan bedacht dat er iemand tussen zou kunnen zitten met, moet ik het mij ook aantrekken als er een dode valt door het dragen van geen autogordel?
Ik ook hoor ik ben het helemaal niet met je oneens, echter, als er ook idioten met lopen lijkt mij dat een prima oplossing?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 11:49 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik voel me persoonlijk toch wat veiliger in Nederland als niet elke gek een wapen draagt. Statistieken wijzen het ook netjes uit: Hoe minder vuurwapenbezit, hoe minder vuurwapendoden.
Het aantal idioten dat hier rondloopt en/of aanslagen pleegt is wat mij betreft verwaarloosbaar klein. Een halfslachtige tramaanslag per vele jaren is wat mij betreft prima aanvaardbaar. Ik voel me werkelijk geen seconde onveiliger. Iets wat ik wel zou voelen als ik zou weten dat 1 op de 10 dronken gasten op zaterdagavond een pistool in zijn binnenzak heeft.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 11:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik ook hoor ik ben het helemaal niet met je oneens echter, als er ook idioten met lopen lijkt mij dat een prima oplossing?
Of het gezag ziet toe en zorgt dat niemand er eentje heeft.
Ik ben het helemaal met je eens hoor, echter ik vermoed dat het ergens totaal fout aan het gaan is? Italie neem aan zuid veel inbraken?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 11:52 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Het aantal idioten dat hier rondloopt en/of aanslagen pleegt is wat mij betreft verwaarloosbaar klein. Een halfslachtige tramaanslag per vele jaren is wat mij betreft prima aanvaardbaar. Ik voel me werkelijk geen seconde onveiliger. Iets wat ik wel zou voelen als ik zou weten dat 1 op de 10 dronken gasten op zaterdagavond een pistool in zijn binnenzak heeft.
Neem aan dat het aantal inbraken wel stijgt daar gezien de economie door het afvoerputje nkalt daar door alle domme beslissingen van de regering. In combi met extreme corruptie en mafia...quote:Op zaterdag 30 maart 2019 11:58 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens hoor, echter ik vermoed dat het ergens totaal fout aan het gaan is? Italie neem aan zuid veel inbraken?
Niet door de (gelukszoekers)? Maar daar komt men wel achter als men gaat ruimen nadat.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 11:59 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Neem aan dat het aantal inbraken wel stijgt daar gezien de economie door het afvoerputje nkalt daar door alle domme beslissingen van de regering. In combi met extreme corruptie en mafia...
https://www.cnbc.com/2018(...)state-stacks-up.htmlquote:Op vrijdag 29 maart 2019 09:10 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ok... raar dit.
[..]
Tot nu toe geen onderzoeken gezien waaruit blijkt dat een VS zonder legaal wapenbezit veiliger is dan een VS met legaal wapenbezit.
"Hij liep naar me te sissen, en toen schoot ik"quote:Op vrijdag 29 maart 2019 01:56 schreef Ringo het volgende:
Ik zou TS geen wapen toevertrouwen, die is in staat om tijdens het koken op zʼn speklapje te schieten “omdat het zo gek bewoog”.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 18% gewijzigd door probeer op 30-03-2019 13:28:04 ]"Pools are perfect for holding water"
1 op 1000.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 07:30 schreef speknek het volgende:
[..]
In principe is de discussie wel zo simpel, in westerse landen is de relatie bijna 1 op 1.
[ afbeelding ]
Dan nog zit daar binnen natuurlijk wel verschil tussen of je verlangt dat mensen hun wapens en de kogels apart in een kluis bewaren, of zoals Salvini in Italië, aanmoedigt om een doorgeladen pistool altijd binnen handbereik te houden voor 'de veiligheid.
Waarom als volgens de regels niet geladen (vervoeren) en kogels apart, wat kan zo iemand dan uitrichten? Peng pang roepen.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 13:26 schreef probeer het volgende:
Slecht plan voor Nederland.
Als burgers wapens mogen, dan zullen BOA's ze ook wel mogen. En dat moeten we ten allen tijde voorkomen. Dat wordt echt het wilde westen.
Ik vertrouw een BOA nog niet met een waterpistool.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 13:30 schreef john2406 het volgende:
[..]
Waarom als volgens de regels niet geladen (vervoeren) en kogels apart, wat kan zo iemand dan uitrichten? Peng pang roepen.
Ik anders, ik vertrouw niemand een wapen toe, nog niet mijzelf.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 13:31 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik vertrouw een BOA nog niet met een waterpistool.
In veel Amerikaanse staten is het verboden om te drinken en een vuurwapen bij je te hebben.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 11:52 schreef Knipoogje het volgende:
Iets wat ik wel zou voelen als ik zou weten dat 1 op de 10 dronken gasten op zaterdagavond een pistool in zijn binnenzak heeft.
Firearm related deaths is niet hetzelfde als veiligheid.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:02 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
https://www.cnbc.com/2018(...)state-stacks-up.html
Hoe stricter de wetten, hoe minder dooien.
Nee, moord en verkrachting zijn al duizenden jaren aan de orde van de dag in menselijke samenlevingen. Dat is niet iets van de laatste 50 jaar. Wat wel iets is van de laatste 50 jaar overigens is dat het nog nooit zo goed toeven is voor de gemiddelde mens. Dus blijkbaar leren we wel. Vooral samenlevingen met weinig wapens staan er goed voor met een enkele uitzondering hier en daar.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 13:46 schreef borealist het volgende:
Ook is het belangrijk om oorzaak en gevolg goed te begrijpen. Moord en verkrachting lopen hand in hand en zijn tegennatuurlijk. Zodoende moeten we de logische oorzaak vinden voor tegennatuurlijk gedrag, en goed kijken naar wat er veranderd is in de afgelopen 50 jaar om dit soort gedrag te verklaren.
Ik heb me nooit bedreigd gevoeld.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 19:02 schreef cempexo het volgende:
In Nederland wonende vond ik het logisch om gewapend te kunnen zijn, de Nederlandse overheid kan de ellende zelf niet meer aan. Hier thans wonende in Denemarken heb ik die behoefte niet meer.
Niemand weet wat er achter de schermen daadwerkelijk gebeurd.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 19:05 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Ik heb me nooit bedreigd gevoeld.
Ik heb het idee dat 95 procent dat niet is.
Een rapport “dat in handen is van de Telegraaf”.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 20:15 schreef cempexo het volgende:
Niemand weet wat er achter de schermen daadwerkelijk gebeurd.
Nog geen 20 procent van de slachtoffers van misdrijven doet aangifte bij de politie. Dat schatten honderden ondervraagde rechercheurs in een ontluisterend conceptrapport van de Nederlandse Politiebond (NPB) over de recherche dat in handen is van De Telegraaf. Het laat zien dat het vertrouwen in de politie volkomen is weggeëbd.
https://www.telegraaf.nl/(...)offers-doet-aangifte
Paar jaar geleden eens mee geweest met een kennis naar de schietvereniging. Mocht eigenlijk maar één introducé meenemen en we waren met 6 man. Maar dat losten ze wel op door de rest op de naam van iemand anders die toevallig aan de bar zat te zetten.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
Vandaar ook dat er schietverenigingen zijn, waardoor elke jandoedel die dat wenst kan leren om te gaan met een dodelijk wapen.
In Nederland ben je een goede ambtenaar als je:quote:Op zaterdag 30 maart 2019 21:17 schreef Ringo het volgende:
[..]
Een rapport “dat in handen is van de Telegraaf”.![]()
Of bedoelen ze het onderzoek van journalistiek platform Investico en het artikel dat daarover in De Groene Amsterdammer verscheen?
https://www.platform-inve(...)eert-misdaadcijfers/
https://www.groene.nl/art(...)lullen-en-downgraden
Heb je links naar die studies dan? Ik zie je dit de hele tijd roepen maar niet met voorbeelden komen..quote:Op zaterdag 30 maart 2019 16:10 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Firearm related deaths is niet hetzelfde als veiligheid.
Zelfmoorden vallen hier onder. Zelfverdediging valt hier onder. Zou zelfs kunnen dat politieoptreden hier onder valt. Sterker nog zou zomaar kunnen dat die wapenwetgeving voor burgers losser is geworden als een reactie op geweld in inner cities en de behoefte van burgers om zich te beschermen. Oorzaak gevolg, etc...
Zoals ik al zei.... studies waar voor relevante variabelen worden gecontroleerd wijzen volgens mij een veel zwakkere correlatie aan. Tot op het punt dat je je kan afvragen of we misschien niet ook privezwembaden moeten gaan verbieden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |