abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185933659
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 13:26 schreef probeer het volgende:
Slecht plan voor Nederland.

Als burgers wapens mogen, dan zullen BOA's ze ook wel mogen. En dat moeten we ten allen tijde voorkomen. Dat wordt echt het wilde westen.
Waarom als volgens de regels niet geladen (vervoeren) en kogels apart, wat kan zo iemand dan uitrichten? Peng pang roepen.
pi_185933671
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 13:30 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waarom als volgens de regels niet geladen (vervoeren) en kogels apart, wat kan zo iemand dan uitrichten? Peng pang roepen.
Ik vertrouw een BOA nog niet met een waterpistool.
"Pools are perfect for holding water"
pi_185933697
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 13:31 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik vertrouw een BOA nog niet met een waterpistool.
Ik anders, ik vertrouw niemand een wapen toe, nog niet mijzelf.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2019 15:28:04 ]
  zaterdag 30 maart 2019 @ 13:46:31 #104
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_185933832
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 11:52 schreef Knipoogje het volgende:
Iets wat ik wel zou voelen als ik zou weten dat 1 op de 10 dronken gasten op zaterdagavond een pistool in zijn binnenzak heeft.
In veel Amerikaanse staten is het verboden om te drinken en een vuurwapen bij je te hebben.

De slachtpartij in Parijs was in de VS iets moeilijker geweest.

Ook is het belangrijk om oorzaak en gevolg goed te begrijpen. Moord en verkrachting lopen hand in hand en zijn tegennatuurlijk. Zodoende moeten we de logische oorzaak vinden voor tegennatuurlijk gedrag, en goed kijken naar wat er veranderd is in de afgelopen 50 jaar om dit soort gedrag te verklaren.
pi_185934771
25 jr lijkt mij voldoende.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 16:10:39 #106
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_185935206
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:02 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

https://www.cnbc.com/2018(...)state-stacks-up.html

Hoe stricter de wetten, hoe minder dooien.
Firearm related deaths is niet hetzelfde als veiligheid.

Zelfmoorden vallen hier onder. Zelfverdediging valt hier onder. Zou zelfs kunnen dat politieoptreden hier onder valt. Sterker nog zou zomaar kunnen dat die wapenwetgeving voor burgers losser is geworden als een reactie op geweld in inner cities en de behoefte van burgers om zich te beschermen. Oorzaak gevolg, etc...

Zoals ik al zei.... studies waar voor relevante variabelen worden gecontroleerd wijzen volgens mij een veel zwakkere correlatie aan. Tot op het punt dat je je kan afvragen of we misschien niet ook privezwembaden moeten gaan verbieden.

[ Bericht 7% gewijzigd door SpecialK op 30-03-2019 16:17:29 ]
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_185936537
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 13:46 schreef borealist het volgende:

Ook is het belangrijk om oorzaak en gevolg goed te begrijpen. Moord en verkrachting lopen hand in hand en zijn tegennatuurlijk. Zodoende moeten we de logische oorzaak vinden voor tegennatuurlijk gedrag, en goed kijken naar wat er veranderd is in de afgelopen 50 jaar om dit soort gedrag te verklaren.
Nee, moord en verkrachting zijn al duizenden jaren aan de orde van de dag in menselijke samenlevingen. Dat is niet iets van de laatste 50 jaar. Wat wel iets is van de laatste 50 jaar overigens is dat het nog nooit zo goed toeven is voor de gemiddelde mens. Dus blijkbaar leren we wel. Vooral samenlevingen met weinig wapens staan er goed voor met een enkele uitzondering hier en daar.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_185937658
In Nederland wonende vond ik het logisch om gewapend te kunnen zijn, de Nederlandse overheid kan de ellende zelf niet meer aan. Hier thans wonende in Denemarken heb ik die behoefte niet meer.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_185937706
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 19:02 schreef cempexo het volgende:
In Nederland wonende vond ik het logisch om gewapend te kunnen zijn, de Nederlandse overheid kan de ellende zelf niet meer aan. Hier thans wonende in Denemarken heb ik die behoefte niet meer.
Ik heb me nooit bedreigd gevoeld.
Ik heb het idee dat 95 procent dat niet is.
  Moderator zaterdag 30 maart 2019 @ 19:05:38 #110
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_185937710
dat gelooft toch niemand :')

ik heb echt nog nooit het gevoel gehad dat ik gewapend de straat op zou moeten hier hoor en ja dan loop ik ook gewoon stomdronken midden in de nacht door de schilderswijk sharia driehoek _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_185938874
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 19:05 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ik heb me nooit bedreigd gevoeld.
Ik heb het idee dat 95 procent dat niet is.
Niemand weet wat er achter de schermen daadwerkelijk gebeurd.

Nog geen 20 procent van de slachtoffers van misdrijven doet aangifte bij de politie. Dat schatten honderden ondervraagde rechercheurs in een ontluisterend conceptrapport van de Nederlandse Politiebond (NPB) over de recherche dat in handen is van De Telegraaf. Het laat zien dat het vertrouwen in de politie volkomen is weggeëbd.

https://www.telegraaf.nl/(...)offers-doet-aangifte
  Moderator zaterdag 30 maart 2019 @ 20:20:29 #112
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_185938965
van geweld dat mogelijk eventueel niet gemeld wordt bij de politie kan ik niet echt bang worden hoor _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 21:17:23 #113
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_185940182
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 20:15 schreef cempexo het volgende:
Niemand weet wat er achter de schermen daadwerkelijk gebeurd.

Nog geen 20 procent van de slachtoffers van misdrijven doet aangifte bij de politie. Dat schatten honderden ondervraagde rechercheurs in een ontluisterend conceptrapport van de Nederlandse Politiebond (NPB) over de recherche dat in handen is van De Telegraaf. Het laat zien dat het vertrouwen in de politie volkomen is weggeëbd.

https://www.telegraaf.nl/(...)offers-doet-aangifte
Een rapport “dat in handen is van de Telegraaf”. :?

Of bedoelen ze het onderzoek van journalistiek platform Investico en het artikel dat daarover in De Groene Amsterdammer verscheen?

https://www.platform-inve(...)eert-misdaadcijfers/
https://www.groene.nl/art(...)lullen-en-downgraden
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 31 maart 2019 @ 00:00:41 #115
484985 Han_Solow
Wookies! O+
pi_185942524
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:49 schreef Hathor het volgende:

[..]

Vandaar ook dat er schietverenigingen zijn, waardoor elke jandoedel die dat wenst kan leren om te gaan met een dodelijk wapen.
Paar jaar geleden eens mee geweest met een kennis naar de schietvereniging. Mocht eigenlijk maar één introducé meenemen en we waren met 6 man. Maar dat losten ze wel op door de rest op de naam van iemand anders die toevallig aan de bar zat te zetten.

Nee, we mochten niet onder invloed van alcohol schieten, dus toen we 3 bier op hadden vonden ze het wel genoeg.

Uiteraard mochten we alleen met een starterswapen schieten. Nou ja, toen we hadden laten zien dat we daar wel mee om konden gaan mochten we ook wel even met het handkanon van één van de andere leden schieten. :')

Iedereen bewaarde zijn wapen ook netjes thuis in de kluis, of onder de bijrijderstoel, dat was ook wel veilig toch?

Leuke ervaring hoor maar met de regels nemen ze het dus niet zo nauw daar :')
It's the ship that made the Kessel Run in less than twelve parsecs!
pi_185943156
Don Corleone toestanden.
pi_185943209
Murica
  zondag 31 maart 2019 @ 01:17:22 #118
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_185943351
Italianengod _O_

Wat een bazenvolk.
pi_185944036
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 21:17 schreef Ringo het volgende:

[..]

Een rapport “dat in handen is van de Telegraaf”. :?

Of bedoelen ze het onderzoek van journalistiek platform Investico en het artikel dat daarover in De Groene Amsterdammer verscheen?

https://www.platform-inve(...)eert-misdaadcijfers/
https://www.groene.nl/art(...)lullen-en-downgraden
In Nederland ben je een goede ambtenaar als je:

-woordjes kunt lezen, je hoeft ze niet te begrijpen
-altijd ja zeggen tegen je chef
-altijd nee ga weg zeggen tegen de burger

Toelatingstest functie ambtenaar:

Hoeveel is 1 plus 1 ?

a 11
b ongeveer 3
c overleg collega

[ Bericht 0% gewijzigd door cempexo op 31-03-2019 07:17:45 ]
  zondag 31 maart 2019 @ 08:38:48 #120
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_185944434
Lees jij eigenlijk wel of is dit gewoon weer een post op de autopilot?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_185944640
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 16:10 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Firearm related deaths is niet hetzelfde als veiligheid.

Zelfmoorden vallen hier onder. Zelfverdediging valt hier onder. Zou zelfs kunnen dat politieoptreden hier onder valt. Sterker nog zou zomaar kunnen dat die wapenwetgeving voor burgers losser is geworden als een reactie op geweld in inner cities en de behoefte van burgers om zich te beschermen. Oorzaak gevolg, etc...

Zoals ik al zei.... studies waar voor relevante variabelen worden gecontroleerd wijzen volgens mij een veel zwakkere correlatie aan. Tot op het punt dat je je kan afvragen of we misschien niet ook privezwembaden moeten gaan verbieden.
Heb je links naar die studies dan? Ik zie je dit de hele tijd roepen maar niet met voorbeelden komen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')