abonnement Unibet Coolblue
pi_185908797
Goededag Fokkers

Vorig jaar ben ik thuisloos geworden omdat ik anti-kraak woonde en de vergunning afliep. Nu is het zo dat het in mijn stad barstensvol is, sindsdien heb ik eigenlijk geen kamer meer kunnen vinden met een geldig huurcontract.

Nu is het ook zo dat ik vorig jaar in december ontslagen ben bij mijn werkgever en op een gegeven moment een maand geleden door mijn spaargeld ben heen gegaan, gelukkig heb ik wel op tijd een uitkering aangevraagd en die gekregen, met zeer veel moeite, ik had namelijk al een schuld bij de gemeente staan.

Gelukkig heb ik sinds een paar weken een baantje, werk is namelijk niet het probleem maar sinds gisteren is al mijn geld weg, letterlijk alles, ik had namelijk al een schuld bij de DUO van een paar jaar geleden en die hebben ze gisteren geinnd, ze hebben zelfs meer geinnd dan ze recht op hebben maar dat is meer een bank en wet kwestie, dan de schuld van DUO zelf vermoed ik.

Nu is mijn vraag aan FOK en WGR

Mag dit?

Mogen wij in Nederland, armen nog armer maken? Na alle onderzoek die ik ooit heb gedaan, lees ik verschillende reacties, wettelijk gezien mag het natuurlijk en staat er geen controle op maar ik heb gelezen dat er hier wel regels op staan.

P.s: Ik lees vaak een veelgehoorde kritiek dat de TS niet reageert op kritiek in WGR, ik zal dat wel doen en waar ik nodig acht op reageren.

P.s2: Ik heb btw ook een schuld open staan bij het CJIB

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2019 00:10:07 ]
pi_185908814
Een schuld bij DUO die je niet naar inkomen/vermogen afbetaald? Hoe zit dat dan.
pi_185908824
Ten eerste, kut natuurlijk.

Een vraag van mijn kant: heb je geprobeerd met DUO tot een aflosregeling te komen? En wilden ze daar aan meewerken?
pi_185908828
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:09 schreef EipNiC het volgende:
Een schuld bij DUO die je niet naar inkomen/vermogen afbetaald? Hoe zit dat dan.
Ben in 2016 vergeten mijn reisproduct stop te zetten en heb die nooit betaald. ;(
pi_185908835
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:10 schreef MaGNeT het volgende:
Ten eerste, kut natuurlijk.

Een vraag van mijn kant: heb je geprobeerd met DUO tot een aflosregeling te komen? En wilden ze daar aan meewerken?
Nee en nee, ik heb eigenlijk geweigerd te betalen en ging ervan uit dat ik goed zat en op tijd mijn studentenreisproduct heb stop gezet

Die hebben ze namelijk
pi_185908836
Op een gegeven moment mag een schuldeiser een schuld innen ja. Dat is het korte antwoord.
Voor een langer antwoord zouden we meer informatie moeten hebben over de specifieke situatie.

Kleine invulling over 1 specifieke opmerking van je: "Mag men in Nederland iemand die arm is, nog armer maken"

Ik ben niet van mening dat je armer gemaakt bent. Als je 1000 euro schuld had, en ze hebben nu beslag gelegd op 1000 euro van je, ben je niet armer gemaakt. Niet het liefste antwoord misschien, maar wel realiteit. Je bent nu 1000 euro schuld minder, maar hebt ook 1000 euro minder euro's op je rekening. Onderaan de streep dus even rijk :+

Als je ook een schuld bij het CJIB hebt, en rekening houdend met hoe DUO hun incasso's afhankelijk van inkomen afhandelt, lijkt dit een betaling te zijn waarvoor je al meerdere malen herinneringen hebt gekregen, maar niet (afdoende) op hebt gereageerd.

Uiteindelijk is de struisvogeltactiek op zeg maar. Met de informatie die je ons nu geeft zou ik zeggen dat het niet meer dan logisch is.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2019 00:12:34 ]
pi_185908853
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:10 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Ben in 2016 vergeten mijn reisproduct stop te zetten en heb die nooit betaald. ;(
Aw kut, heb ik ook meegemaakt. (En NS en dus DUO kan gewoon zien dat ik geen KM verbruikt had). Teringlijers.
pi_185908859
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:11 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Nee en nee, ik heb eigenlijk geweigerd te betalen en ging ervan uit dat ik goed zat en op tijd mijn studentenreisproduct heb stop gezet

Die hebben ze namelijk
Ok, maar weigeren om te betalen lost het probleem (of het nu wel of niet terecht is ontstaan) niet op natuurlijk. Uiteindelijk "winnen" ze altijd, dus het is goed om er actief bovenop te zitten.

En als je een tijdje werkloos was, zal tijd om er achteraan te gaan niet je grootste gebrek geweest zijn ;)

Heb vroeger ook ooit teveel stufi ontvangen (vond DUO) en uiteindelijk lag er een brief van de deurwaarder. Daar heb ik uiteindelijk toch maar een regeling mee getroffen want ik kreeg m'n bewijs niet rond (eigen schuld, stond er niet ingeschreven dus niet uitwonend).

Kan me voorstellen dat als ik dat genegeerd had, dat er ook beslag gelegd was. Maar goed, dat was eind vorige eeuw :P
pi_185908861
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:11 schreef Vanillekwark het volgende:
Op een gegeven moment mag een schuldeiser een schuld innen ja. Dat is het korte antwoord.
Voor een langer antwoord zouden we meer informatie moeten hebben over de specifieke situatie.

Kleine invulling over 1 specifieke opmerking van je: "Mag men in Nederland iemand die arm is, nog armer maken"

Ik ben niet van mening dat je armer gemaakt bent. Als je 1000 euro schuld had, en ze hebben nu beslag gelegd op 1000 euro van je, ben je niet armer gemaakt. Niet het liefste antwoord misschien, maar wel realiteit. Je bent nu 1000 euro schuld minder, maar hebt ook 1000 euro minder euro's op je rekening. Onderaan de streep dus even rijk :+

Als je ook een schuld bij het CJIB hebt, en rekening houdend met hoe DUO hun incasso's afhankelijk van inkomen afhandelt, lijkt dit een betaling te zijn waarvoor je al meerdere malen herinneringen hebt gekregen, maar niet (afdoende) op hebt gereageerd.

Uiteindelijk is de struisvogeltactiek op zeg maar. Met de informatie die je ons nu geeft zou ik zeggen dat het niet meer dan logisch is.
Dat snap ik en ben ik voor het overgrote deel ook mee eens, op het punt na dat als ik niet werkte ik dus nu weken lang niet zou kunnen eten, laat staan de huur betalen als ik huurde.
pi_185908867
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:13 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Aw kut, heb ik ook meegemaakt. (En NS en dus DUO kan gewoon zien dat ik geen KM verbruikt had). Teringlijers.
Ja true, ze zijn keihard erin.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:14 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ok, maar weigeren om te betalen lost het probleem (of het nu wel of niet terecht is ontstaan) niet op natuurlijk. Uiteindelijk "winnen" ze altijd, dus het is goed om er actief bovenop te zitten.

En als je een tijdje werkloos was, zal tijd om er achteraan te gaan niet je grootste gebrek geweest zijn ;)
Klopt
pi_185908890
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:14 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Dat snap ik en ben ik voor het overgrote deel ook mee eens, op het punt na dat als ik niet werkte ik dus nu weken lang niet zou kunnen eten, laat staan de huur betalen als ik huurde.
Anderzijds geef je zelf toe dat je sinds 2016 an sich al op de hoogte bent van deze situatie en er niet fatsoenlijk op geacteerd hebt :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2019 00:18:05 ]
pi_185908933
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:17 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Anderzijds geef je zelf toe dat je sinds 2016 an sich al op de hoogte bent van deze situatie en er niet fatsoenlijk op geacteerd hebt :+
Sure maar vanaf 2018 daarop reageren gaat moeilijk zonder post adres en zonder inkomen. Dan kan je zeggen, schuld gaat voor basis humanitaire behoeftes zoals eten, drinken en onderdak.

Uiteindelijk zijn wij geen slaven van de overheid, maar hoort de overheid er te zijn voor de burgers.
pi_185908947
Van alles wat ik geleerd heb van dit soort situatie bij bekenden is:

- negeer je post niet, leg het niet op een stapel
- open je post
- lees je post
- doe iets met de inhoud
- ga er nooit vanuit dat iets zichzelf oplost, zeker niet bij grote organisaties
- denk je dat je in je recht staat? vecht er voor, lukt het niet: kom met een voorstel, het gebeurt niet vanzelf
- struisvogelen werkt een tijdje goed en dan komt de realiteit om de hoek van de deur (of zelfs door je deur) :P
pi_185908954
Ik zou de overheid nooit vertrouwen.... Toch maar eens 10k cash aanhouden....
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_185908959
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:24 schreef MaGNeT het volgende:
Van alles wat ik geleerd heb van dit soort situatie bij bekenden is:

- negeer je post niet, leg het niet op een stapel
- open je post
- lees je post
- doe iets met de inhoud
- ga er nooit vanuit dat iets zichzelf oplost, zeker niet bij grote organisaties
- denk je dat je in je recht staat? vecht er voor, lukt het niet: kom met een voorstel, het gebeurt niet vanzelf
- struisvogelen werkt een tijdje goed en dan komt de realiteit om de hoek van de deur (of zelfs door je deur) :P
Bedankt voor deze wijze tips
pi_185908966
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:22 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Sure maar vanaf 2018 daarop reageren gaat moeilijk zonder post adres en zonder inkomen. Dan kan je zeggen, schuld gaat voor basis humanitaire behoeftes zoals eten, drinken en onderdak.

Uiteindelijk zijn wij geen slaven van de overheid, maar hoort de overheid er te zijn voor de burgers.
Maar waar ligt de grens dan? Ik lees dan nog steeds 2 jaar waarin je wel had kunnen acteren. Moet een instelling onbeperkt toestaan dat er regelingen/betalingen niet worden nagekomen omdat het "nu even niet uitkomt"?

Laat ik de vraag omdraaien dan: waar ligt de grens volgens jou? Ik heb het idee dat je de struisvogeltactiek hebt toegepast, kop in het zand hebt gestoken, en nu komt DUO met het grove geweld langs, en klaag je dat het nu echt even niet uitkomt.

Dus: waar ligt de grens?
pi_185908970
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:24 schreef ludovico het volgende:
Ik zou de overheid nooit vertrouwen.... Toch maar eens 10k cash aanhouden....
Toevallig was er gisteren een topic van iemand die een geblokkeerde rekening had.

Het is goed om sowieso voor een paar weken contanten in huis te hebben om te kunnen tanken/reizen en te kunnen eten.
Zo heb ik altijd ¤80 in m'n auto liggen (verstopt in een plastic zak m'n onder reservewiel :P). Mocht ik ooit tanken en m'n pinpas weigert (of er is een pinstoring) dan kan ik iig m'n brandstof betalen.
pi_185908992
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:26 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Toevallig was er gisteren een topic van iemand die een geblokkeerde rekening had.

Het is goed om sowieso voor een paar weken contanten in huis te hebben om te kunnen tanken/reizen en te kunnen eten.
Goed plan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_185909001
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:25 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Maar waar ligt de grens dan? Ik lees dan nog steeds 2 jaar waarin je wel had kunnen acteren. Moet een instelling onbeperkt toestaan dat er regelingen/betalingen niet worden nagekomen omdat het "nu even niet uitkomt"?

Laat ik de vraag omdraaien dan: waar ligt de grens volgens jou? Ik heb het idee dat je de struisvogeltactiek hebt toegepast, kop in het zand hebt gestoken, en nu komt DUO met het grove geweld langs, en klaag je dat het nu echt even niet uitkomt.

Dus: waar ligt de grens?
Daar heb je ook gelijk in. In die 2 jaar zou DUO als ik allang tot een compromis moeten zijn gekomen. Je kan het ook omdraaien, waarom acteren ze nu pas en niet in die 2 jaar ervoor?

Dan alsnog vind ik het niet kunnen om in een welvarend land als Nederland te zeggen, yoo jij hebt het al kut genoeg, doe jij effe een paar weken niks eten, we krijgen nog geld van je.
pi_185909046
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:31 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Daar heb je ook gelijk in. In die 2 jaar zou DUO als ik allang tot een compromis moeten zijn gekomen. Je kan het ook omdraaien, waarom acteren ze nu pas en niet in die 2 jaar ervoor?

Dan alsnog vind ik het niet kunnen om in een welvarend land als Nederland te zeggen, yoo jij hebt het al kut genoeg, doe jij effe een paar weken niks eten, we krijgen nog geld van je.
Maar dat compromis moet vanuit jou komen. Ik ga ervan uit dat je in die 2 jaar daarvoor wel meldingen hebt gekregen van DUO, dat je een achterstand hebt die betaald moet worden. (Ik laat overigens bewust de discussie of deze vordering terecht is of niet even buiten beschouwing)

Die meldingen zijn DUO's benaderingen. Hoe heb jij daarop gereageerd? Dat heb je nog niet vermeld.

Tevens zijn er voor een burger gewoon bepaalde beveiligingen ingebouwd om niet -direct- bepaalde vorderingen te krijgen. x periode om te reageren op 1e rekening, x periode op herinnering, x periode op herinnering 2. Dan moet het langs autoriteit x voor een dwangbevel, etc etc.

Dan komt mijn vraag terug: wat is jouw input geweest in dit proces?

En, had je -PUUR FINANCIEEL- tussen 2016 en 2019 dit (OORSPRONKELIJKE) bedrag kunnen betalen? Indien het antwoord 'ja' is, dan moet je je kort gezegd, gewoon schamen en niet klagen.

Dan wordt het gewoon een kwestie van 'niet willen', en niet van 'niet kunnen'. En dan mag je als instelling gerust harder worden richting mensen die niet willen. Niet kunnen, maar dan ook ECHT niet kunnen, zou ik enorm veel meer empathie mee hebben.

Dat het je "nu even niet uitkomt" is dan natuurlijk geen punt meer. -> Je zou op dat punt al genoeg momenten gehad moeten hebben om het op je eigen moment op te lossen, maar dat heb je bewust voorbij laten gaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2019 00:39:18 ]
pi_185909091
En juist als je het niet kan betalen, is actie nog belangrijker. Hoe vroeger in het proces, hoe meer men nog bereid is om een regeling te treffen.
pi_185909104
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:31 schreef Vollenhoven het volgende:
Daar heb je ook gelijk in. In die 2 jaar zou DUO als ik allang tot een compromis moeten zijn gekomen. Je kan het ook omdraaien, waarom acteren ze nu pas en niet in die 2 jaar ervoor?
Het compromis was (kort door de bocht): "Vollenhoven heeft een reisproduct en betaalt daar een x bedrag voor". Daarna hebben zij nog meerdere herinneringen en aanmaningen gestuurd. Deze compromissen heb je allemaal genegeerd. Het is dus niet zo dat ze "nu pas" acteren. De vraag is waarom jij tot nu toe niet geacteerd hebt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_185909134
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:26 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Toevallig was er gisteren een topic van iemand die een geblokkeerde rekening had.

Het is goed om sowieso voor een paar weken contanten in huis te hebben om te kunnen tanken/reizen en te kunnen eten.
Zo heb ik altijd ¤80 in m'n auto liggen (verstopt in een plastic zak m'n onder reservewiel :P). Mocht ik ooit tanken en m'n pinpas weigert (of er is een pinstoring) dan kan ik iig m'n brandstof betalen.
Cash is king, maar waarom onder je reserveband, en niet gewoon altijd voldoende cash in je portemonnee?
pi_185909139
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:38 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Maar dat compromis moet vanuit jou komen. Ik ga ervan uit dat je in die 2 jaar daarvoor wel meldingen hebt gekregen van DUO, dat je een achterstand hebt die betaald moet worden. (Ik laat overigens bewust de discussie of deze vordering terecht is of niet even buiten beschouwing)

Die meldingen zijn DUO's benaderingen. Hoe heb jij daarop gereageerd? Dat heb je nog niet vermeld.

Tevens zijn er voor een burger gewoon bepaalde beveiligingen ingebouwd om niet -direct- bepaalde vorderingen te krijgen. x periode om te reageren op 1e rekening, x periode op herinnering, x periode op herinnering 2. Dan moet het langs autoriteit x voor een dwangbevel, etc etc.

Dan komt mijn vraag terug: wat is jouw input geweest in dit proces?

En, had je -PUUR FINANCIEEL- tussen 2016 en 2019 dit (OORSPRONKELIJKE) bedrag kunnen betalen? Indien het antwoord 'ja' is, dan moet je je kort gezegd, gewoon schamen en niet klagen.

Dan wordt het gewoon een kwestie van 'niet willen', en niet van 'niet kunnen'. En dan mag je als instelling gerust harder worden richting mensen die niet willen. Niet kunnen, maar dan ook ECHT niet kunnen, zou ik enorm veel meer empathie mee hebben.

Dat het je "nu even niet uitkomt" is dan natuurlijk geen punt meer. -> Je zou op dat punt al genoeg momenten gehad moeten hebben om het op je eigen moment op te lossen, maar dat heb je bewust voorbij laten gaan.
Nee zeker niet.

Dit is een zelfde discussie als daklozen achter slot en grendel zetten omdat ze nog verkeersboetes hebben open staan. Wat levert het de maatschappij op? Kost de politie geld, levert de dakloze alleen gezeik op, geen enkele rechter wilt het doen, etc, etc

"Maar die gast moet gewoon betalen of had allang moeten betalen" 8.gif

Ik denk dat we in een welvarend sociaal land als Nederland hier anders mee moeten omgaan. Als iemand het duidelijk niet kan betalen en al arm genoeg is, moeten we ze niet dwingen. Neem bijv Amerika waar straatdealers voor wat wiet een paar jaar celstraf krijgen omdat ze niks anders konden doen om aan geld te komen.

Tussen 2016 en 2018 had je een punt, wanneer iemand vermogend is, nu helaas niet.
pi_185909156
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:44 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Het compromis was (kort door de bocht): "Vollenhoven heeft een reisproduct en betaalt daar een x bedrag voor". Daarna hebben zij nog meerdere herinneringen en aanmaningen gestuurd. Deze compromissen heb je allemaal genegeerd. Het is dus niet zo dat ze "nu pas" acteren. De vraag is waarom jij tot nu toe niet geacteerd hebt.
struisvogeltactiek
pi_185909161
Je kan proberen er een maatschappelijk probleem van te maken, feit blijft dat je genoeg tijd en middelen had om het probleem op te lossen en dat heb je niet gedaan.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_185909162
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:45 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Cash is king, maar waarom onder je reserveband, en niet gewoon altijd voldoende cash in je portemonnee?
In m'n portemonnee heb ik ook altijd wel wat contanten.

Maar juist als ik een dagje naar een grote stad in het westen des lands ga en m'n portemonnee is onvrijwillig van eigenaar verwisseld, is het fijn om te weten dat ik in m'n auto nog geld heb om thuis te komen ;)
pi_185909164
@Vanillekwark vind jij dat mensen die arm zijn of schulden hebben, geen recht hebben op de publiekelijke en sociale sector?

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2019 00:48:52 ]
pi_185909168
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:47 schreef spijkerbroek het volgende:
Je kan proberen er een maatschappelijk probleem van te maken, feit blijft dat je genoeg tijd en middelen had om het probleem op te lossen en dat heb je niet gedaan.
Klopt.

In 2016 en 2018. Daarna had ik geen geld.
pi_185909181
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:48 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Klopt.

In 2016 en 2018. Daarna had ik geen geld.
M.a.w. eigen schuld.
Je kunt DUO hier niet de schuld van geven.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_185909198
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:49 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

M.a.w. eigen schuld.
Je kunt DUO hier niet de schuld van geven.
Geef ik ook niet. Net zoals ik geen schuld blaam, zonder geld.
pi_185909200
Maar DUO kan in één klap 30k van mijn rekening afhalen als ze willen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_185909214
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:46 schreef Vollenhoven het volgende:

Ik denk dat we in een welvarend sociaal land als Nederland hier anders mee moeten omgaan.
Dat snap ik, want het komt je nu goed uit. Ik denk dat welvarende mensen gewoon hun rekeningen moeten betalen. En nu?

Dit mag en je hebt het aan jezelf te danken. Mooier wordt het niet.
pi_185909217
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:50 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Geef ik ook niet. Net zoals ik geen schuld blaam, zonder geld.
Jij houdt je niet aan het contract en negeert rekeningen en vindt dan dat je geen schuld aan de situatie hebt? Wat een bijzondere redenering.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_185909224
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:52 schreef Queller het volgende:

[..]

Dat snap ik, want het komt je nu goed uit. Ik denk dat welvarende mensen gewoon hun rekeningen moeten betalen. En nu?

Dit mag en je hebt het aan jezelf te danken. Mooier wordt het niet.
Met welk geld als ik vragen mag?

Heb je de eerste alinea niet gelezen?
pi_185909228
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:52 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Jij houdt je niet aan het contract en negeert rekeningen en vindt dan dat je geen schuld aan de situatie hebt? Wat een bijzondere redenering.
Welk contract?
pi_185909231
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:53 schreef Vollenhoven het volgende:
Met welk geld als ik vragen mag?

Heb je de eerste alinea niet gelezen?
Met het geld dat je eerst wel had.
pi_185909232
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:53 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Welk contract?
Het contract voor het reisproduct.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_185909236
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:51 schreef ludovico het volgende:
Maar DUO kan in één klap 30k van mijn rekening afhalen als ze willen?
Ja maar niet zomaar.
pi_185909239
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:46 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Nee zeker niet.

Dit is een zelfde discussie als daklozen achter slot en grendel zetten omdat ze nog verkeersboetes hebben open staan. Wat levert het de maatschappij op? Kost de politie geld, levert de dakloze alleen gezeik op, geen enkele rechter wilt het doen, etc, etc

"Maar die gast moet gewoon betalen of had allang moeten betalen" [ afbeelding ]

Ik denk dat we in een welvarend sociaal land als Nederland hier anders mee moeten omgaan. Als iemand het duidelijk niet kan betalen en al arm genoeg is, moeten we ze niet dwingen. Neem bijv Amerika waar straatdealers voor wat wiet een paar jaar celstraf krijgen omdat ze niks anders konden doen om aan geld te komen.

Tussen 2016 en 2018 had je een punt, wanneer iemand vermogend is, nu helaas niet.
Dan had je dus tussen 2016 en 2018 gewoon aan je overeenkomst/verplichtingen kunnen voldoen, maar heb je dat niet gedaan, voor welke reden dan ook.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:48 schreef Vollenhoven het volgende:
@:Vanillekwark vind jij dat mensen die arm zijn of schulden hebben, geen recht hebben op de publiekelijke en sociale sector?
Jawel. Juist die mensen wel. Maar om dat systeem in stand te houden moet er wel opgetreden worden tegen de mensen die van dt systeem misbruik willen maken.

En als je twee jaar lang WEL aan je verplichtingen had kunnen voldoen, maar dat voor welke reden dan ook niet hebt gedaan, heb ik wel minder medelijden met je in jaar drie ja. En dat verleng ik ook naar je rechten m.b.t. ons sociale stelsel.

Ik vind ons sociale stelsel geweldig, en ik hoop dat het altijd in stand blijft, maar met de informatie die je me hier geeft ben je niet iemand die daar per se gebruik van moet maken.

Je bent iemand die een incasso twee jaar heeft laten liggen en dan nu komt klagen dat het je ff niet uitkomt. Het is me ook niet ontgaan dat je op dat element van al mijn posts nog niet bent ingegaan.

Om ons sociale stelsel te kunnen handhaven zal er ergens een grens getrokken moeten worden, en die grens zal gehandhaafd moeten worden. Ik heb het idee dat je meer dan genoeg waarschuwingen hebt gekregen dat die grens naderbij kwam.
pi_185909241
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:51 schreef ludovico het volgende:
Maar DUO kan in één klap 30k van mijn rekening afhalen als ze willen?
Als je aflost, ofwel een regeling hebt, zou dat niet moeten gebeuren ;)

Het gaat juist om de situaties waar eerst een verzoek is om terug te betalen, vervolgens een herinnering, brief van incasso en het hele traject is genegeerd.
pi_185909244
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:53 schreef Queller het volgende:

[..]

Met het geld dat je eerst wel had.
Klopt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:53 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Het contract voor het reisproduct.
Daarvoor heb ik als ik het goed heb geen contract voor getekend.
pi_185909245
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:53 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Ja maar niet zomaar.
:7
Toch maar 30k pinnen dan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_185909249
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:53 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Ja maar niet zomaar.
Klopt, daar moet je wel heel erg je best voor hebben gedaan door betalingsherinneringen en -aanmaningen te negeren.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_185909256
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:53 schreef Vanillekwark het volgende:
Jawel. Juist die mensen wel. Maar om dat systeem in stand te houden moet er wel opgetreden worden tegen de mensen die van dt systeem misbruik willen maken.

En als je twee jaar lang WEL aan je verplichtingen had kunnen voldoen, maar dat voor welke reden dan ook niet hebt gedaan, heb ik wel minder medelijden met je in jaar drie ja. En dat verleng ik ook naar je rechten m.b.t. ons sociale stelsel.

Ik vind ons sociale stelsel geweldig, en ik hoop dat het altijd in stand blijft, maar met de informatie die je me hier geeft ben je niet iemand die daar per se gebruik van moet maken.

Je bent iemand die een incasso twee jaar heeft laten liggen en dan nu komt klagen dat het je ff niet uitkomt. Het is me ook niet ontgaan dat je op dat element van al mijn posts nog niet bent ingegaan.

Om ons sociale stelsel te kunnen handhaven zal er ergens een grens getrokken moeten worden, en die grens zal gehandhaafd moeten worden. Ik heb het idee dat je meer dan genoeg waarschuwingen hebt gekregen dat die grens naderbij kwam.
Hiermee ben ik het met je eens
pi_185909257
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:54 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Klopt.
[..]

Daarvoor heb ik als ik het goed heb geen contract voor getekend.
De overeenkomst staat als je er gebruik van maakt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_185909263
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:52 schreef Queller het volgende:
Mooier wordt het niet.
Wel makkelijker?
pi_185909285
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:55 schreef Vollenhoven het volgende:
Wel makkelijker?
Als je als weldenkende volwassene je verantwoordelijkheid neemt, wordt het leven een stuk eenvoudiger.
pi_185909288
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:55 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Hiermee ben ik het met je eens
Kijk aan, opgelost :7

Verder niet dat ik geen empathie met je situatie heb, want ik heb jaar of 10 terug ook in jouw situatie gezeten.

Maar juist als je van onze verzorgingsstaat houdt, moet je je ook realiseren dat er soms harde regels en maatregelen zijn om die verzorgingsstaat in stand te houden. En soms zit je dan aan de negatieve kant daarvan :+

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2019 00:58:01 ]
pi_185909298
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:55 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

De overeenkomst staat als je er gebruik van maakt.
Ja, goed daar wil ook iets over zeggen.

Noem mij een die hard socialist, maar ik vind het niet kunnen dat we de jongeren van tegenwoordig, lekker zo onbeperkt mogelijk laten lenen, tot schulden van een ton en dan maar hopen dat ze wel hun diploma halen.

Vergeet de bankencrisis uit 2009 niet, waar Jan modaal ook mocht lenen en het uiteindelijk door de rente niet meer kon betalen.

Ik wil hier eigenlijk verder op doorgaan, maar goed, daar is dit topic niet voor.
pi_185909308
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:57 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Kijk aan, opgelost :7

Verder niet dat ik geen empathie met je situatie heb, want ik heb jaar of 10 terug ook in jouw situatie gezeten.

Maar juist als je van onze verzorgingsstaat houdt, moet je je ook realiseren dat er soms harde regels en maatregelen zijn om die verzorgingsstaat in stand te houden. En soms zit je dan aan de negatieve kant daarvan :+
Klopt
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:57 schreef Queller het volgende:

[..]

Als je als weldenkende volwassene je verantwoordelijkheid neemt, wordt het leven een stuk eenvoudiger.
Klopt, ik ben nou eenmaal iemand die door schade en schande leert. ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2019 01:00:20 ]
pi_185909317
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:58 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Ja, goed daar wil ook iets over zeggen.

Noem mij een die hard socialist, maar ik vind het niet kunnen dat we de jongeren van tegenwoordig, lekker zo onbeperkt mogelijk laten lenen, tot schulden van een ton en dan maar hopen dat ze wel hun diploma halen.

Vergeet de bankencrisis uit 2009 niet, waar Jan modaal ook mocht lenen en het uiteindelijk door de rente niet meer kon betalen.

Ik wil hier eigenlijk verder op doorgaan, maar goed, daar is dit topic niet voor.
Open er een topic over. Wat je hier zegt, is totaal offtopic in je eigen topic.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_185909320
Wat dat betreft ben ik wel blij dat een niet nader te noemen kennis nu een slimme meter heeft.

2 jaar geen meterstand doorgegeven, werd iedere keer geschat.
3e jaar wel doorgegeven, fors bedrag (ik geloof ¤600) bijbetalen.

"Zoveel heb ik helemaal niet extra gebruikt afgelopen jaar, ik kreeg normaal altijd terug, stom".

Tsja... zelfs als ik het uitleg krijg ik niet aan het verstand dat het "eigen schuld is" want het is onredelijk dat ze nu ineens zo'n hoog bedrag rekenen, dat hadden ze niet mogen schatten, bla bla.

Het is altijd goed om zelfreflectie te hebben. Kijk eerst naar hoe je een situatie hebt aangepakt. Heb je dat goed gedaan? Mooi, dan heb je reden om te klagen als de ander je verneukt. En anders zou het een leermoment moeten zijn.
pi_185909341
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:58 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Ja, goed daar wil ook iets over zeggen.

Noem mij een die hard socialist, maar ik vind het niet kunnen dat we de jongeren van tegenwoordig, lekker zo onbeperkt mogelijk laten lenen, tot schulden van een ton en dan maar hopen dat ze wel hun diploma halen.

Vergeet de bankencrisis uit 2009 niet, waar Jan modaal ook mocht lenen en het uiteindelijk door de rente niet meer kon betalen.

Ik wil hier eigenlijk verder op doorgaan, maar goed, daar is dit topic niet voor.
Als "die hard" socialist, is dat "Baudetgod" wel wat vreemd onder je gebruikersnaam. Die wil namelijk alle sociale verzekeringen en toeslagen waar de SP voor staat afbreken, in ruil voor een hoge belastingvrije voet. :P
pi_185909404
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 01:02 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als "die hard" socialist, is dat "Baudetgod" wel wat vreemd onder je gebruikersnaam. Die wil namelijk alle sociale verzekeringen en toeslagen waar de SP voor staat afbreken, in ruil voor een hoge belastingvrije voet. :P
Ja klopt, maar dat heb ik alleen in mijn ondertitel omdat ik het demoniseren van Baudet door links en het polariseren van de FvD richting de maatschappij zat ben. :P
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 01:00 schreef MaGNeT het volgende:
Wat dat betreft ben ik wel blij dat een niet nader te noemen kennis nu een slimme meter heeft.

2 jaar geen meterstand doorgegeven, werd iedere keer geschat.
3e jaar wel doorgegeven, fors bedrag (ik geloof ¤600) bijbetalen.

"Zoveel heb ik helemaal niet extra gebruikt afgelopen jaar, ik kreeg normaal altijd terug, stom".

Tsja... zelfs als ik het uitleg krijg ik niet aan het verstand dat het "eigen schuld is" want het is onredelijk dat ze nu ineens zo'n hoog bedrag rekenen, dat hadden ze niet mogen schatten, bla bla.

Het is altijd goed om zelfreflectie te hebben. Kijk eerst naar hoe je een situatie hebt aangepakt. Heb je dat goed gedaan? Mooi, dan heb je reden om te klagen als de ander je verneukt. En anders zou het een leermoment moeten zijn.
Tjahhhh het is ook wel een mentaliteit van diegene die eist die doet maar zijn werk, een zeer liberale mentaliteit.
pi_185909922
Als ook je inkomen meegenomen is in het bankbeslag (loon dag voor beslag gestort bijvoorbeeld), dan moeten ze de beslagvrije voet hanteren.

Geld wat op je rekening bijgeschreven wordt tijdens het beslag valt niet onder het beslag.

De schuld bij DUO+extra kosten (incassokosten etc.)+kosten bankbeslag worden ingehouden. Wat er over blijft krijg je terug.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 07:36:07 #57
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_185910317
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:11 schreef Vanillekwark het volgende:
Ik ben niet van mening dat je armer gemaakt bent.
Wat een bizarre reactie. Dat er niks verandert is aan TS z'n "netto weelde", d.w.z. zijn balans, dat is mag dan zo zijn. Maar volgens mij maak je expres een super pendante post maakt die volledig voorbij gaat aan het probleem van TS, namelijk een cashflow probleem.

Ik denk dat iedereen begrijpt dat als je iemand z'n rekening leegklauwt, dat hij dan een probleem heeft. Het is me dan ook een raadsel waarom jij bovenstaande doet posten.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_185910448
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 07:36 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Wat een bizarre reactie. Dat er niks verandert is aan TS z'n "netto weelde", d.w.z. zijn balans, dat is mag dan zo zijn. Maar volgens mij maak je expres een super pendante post maakt die volledig voorbij gaat aan het probleem van TS, namelijk een cashflow probleem.

Ik denk dat iedereen begrijpt dat als je iemand z'n rekening leegklauwt, dat hij dan een probleem heeft. Het is me dan ook een raadsel waarom jij bovenstaande doet posten.
Ik vind ts z'n topic vrij bizar. Wat had hij dan gedacht dat DUO zou doen?
pi_185910493
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 07:36 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Wat een bizarre reactie. Dat er niks verandert is aan TS z'n "netto weelde", d.w.z. zijn balans, dat is mag dan zo zijn. Maar volgens mij maak je expres een super pendante post maakt die volledig voorbij gaat aan het probleem van TS, namelijk een cashflow probleem.

Ik denk dat iedereen begrijpt dat als je iemand z'n rekening leegklauwt, dat hij dan een probleem heeft. Het is me dan ook een raadsel waarom jij bovenstaande doet posten.
Dat mag je vinden.

Ik vind het ronduit bizar dat TS zelf aangeeft ruim twee jaar de mogelijkheid heeft gehad om te betalen en/of een regeling te treffen, dit overduidelijk niet heeft gedaan, en als DUO dan drie jaar na dato (!) beslag legt het wil gooien op het sociale zorgstelsel.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 08:06:11 #60
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_185910586
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 03:58 schreef Delenlill het volgende:
Als ook je inkomen meegenomen is in het bankbeslag (loon dag voor beslag gestort bijvoorbeeld), dan moeten ze de beslagvrije voet hanteren.

Geld wat op je rekening bijgeschreven wordt tijdens het beslag valt niet onder het beslag.

De schuld bij DUO+extra kosten (incassokosten etc.)+kosten bankbeslag worden ingehouden. Wat er over blijft krijg je terug.
Dit. :Y

Kan me wel indenken dat als je al geruime tijd geen woning hebt er ook geen adres meer bekend is. En dit dan een manier is om je uit de tent te lokken. Kortom, lijkt het alsof je met de noorderzon bent vertrokken? Of heb je wel contact met DUO en/of de deurwaarder?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_185910732
Is het geen boete? Meestal begint terugbetalen pas na twee jaar toch?
  Moderator vrijdag 29 maart 2019 @ 08:27:54 #62
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_185910761
Wie heeft het geind? DUO zelf (afschrijving van DUO) of een deurwaarder?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_185910944
Vind wel vaag dat je geen regeling hebt getroffen in die twee jaar. Of om uitstel hebt gevraagd; daar zijn ze heel makkelijk in volgens mij.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 09:01:45 #64
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_185911075
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 07:56 schreef Vanillekwark het volgende:
Ik vind het ronduit bizar dat TS zelf aangeeft ruim twee jaar de mogelijkheid heeft gehad om te betalen
Prima, maar wat heeft dat te maken met het feit dat jij zo'n post maakt?

Waarom zouden de acties van TS ervoor zorgen dat jij een lage kwaliteit post maakt? Was het niet beter dat je je dan gewoon NIET mengt in de discussie?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_185911251
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 09:01 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Prima, maar wat heeft dat te maken met het feit dat jij zo'n post maakt?

Waarom zouden de acties van TS ervoor zorgen dat jij een lage kwaliteit post maakt? Was het niet beter dat je je dan gewoon NIET mengt in de discussie?
Ieder zo zijn eigen mening ;)

Laten we het verder maar ontopic houden.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 09:18:04 #66
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_185911276
De les hierin is: pak je problemen actief aan en steek niet je kop in het zand. Uiteindelijk zul je altijd moeten betalen.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 09:43:16 #67
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_185911612
Ik heb altijd cash geld bij. Minimaal 100 euro. Volgens mij een van de enige op de wereld die dat nog heeft. Vorig jaar tijdens concert Eminem in 't Goffert kwamen m'n vriendjes allemaal geld lenen omdat de pinbetaling plat lag.
pi_185911809
Weet niet of het al genoemd is maar.. beslagvrije voet?
pi_185911810
Uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk voor de verplichtingen die je aangegaan bent ts. De lening bij duo voor het reisproduct is er daar een van. Duo heeft gedurende 2 jaar geprobeerd je te bewegen het geld terug te betalen. Je hebt er zelf voor gekozen dat niet te doen. Dat is gewoon niet verstandig. Je neemt je verantwoordelijkheid niet. Het komt over alsof je dacht "zolang ik niks doe krijgen zij hun geld niet". Zo werkt de wereld helaas niet. Als je a zegt (lening aangaan), zal je ook b moeten zeggen (terugbetalen)

Als jij geld uitleent aan een persoon dan ga je na 2 jaar lief vragen (of al eerder) stappen ondernemen om dat geld terug te krijgen? En vind je het verkeerd Duo in dezelfde situatie actie onderneemt. Je lijkt hiermee met 2 maten te meten. Ik snap dat niet
pi_185911873
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 09:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Weet niet of het al genoemd is maar.. beslagvrije voet?
Dat geldt niet bij bankbeslag. En ja, soms kun je verzoeken daar alsnog rekening mee te houden als je bijvoorbeeld je huur niet zou kunnen betalen en daardoor in de problemen zou komen, maar TS heeft geen woning
  vrijdag 29 maart 2019 @ 10:34:42 #71
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_185912233
Fijne mentaliteit TS.

Je maakt er zelf een puinhoop van door jarenlang niet te reageren. En nu ineens is het hun schuld.
pi_185912835
Schuld bij DUO,schuld bij de gemeente, DUO int meer geld waar ze recht op hebben....etc.

Klinkt alsof je er zelf een potje van hebt gemaakt en dat je nu op de blaren mag zitten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_185913033
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 03:58 schreef Delenlill het volgende:
Als ook je inkomen meegenomen is in het bankbeslag (loon dag voor beslag gestort bijvoorbeeld), dan moeten ze de beslagvrije voet hanteren.

Geld wat op je rekening bijgeschreven wordt tijdens het beslag valt niet onder het beslag.

De schuld bij DUO+extra kosten (incassokosten etc.)+kosten bankbeslag worden ingehouden. Wat er over blijft krijg je terug.
Effe kijken wat een advocaat idd zegt
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 07:36 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Wat een bizarre reactie. Dat er niks verandert is aan TS z'n "netto weelde", d.w.z. zijn balans, dat is mag dan zo zijn. Maar volgens mij maak je expres een super pendante post maakt die volledig voorbij gaat aan het probleem van TS, namelijk een cashflow probleem.

Ik denk dat iedereen begrijpt dat als je iemand z'n rekening leegklauwt, dat hij dan een probleem heeft. Het is me dan ook een raadsel waarom jij bovenstaande doet posten.
Eten en drinken doe je idd maar in je eigen tijd, schuld gaat voor
pi_185913080
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 11:31 schreef Vollenhoven het volgende:
Eten en drinken doe je idd maar in je eigen tijd, schuld gaat voor
Iets dat je zelf 2 jaar lang hebt genegeerd.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_185913085
Duo? Die zijn de meest coulante schuldeiser die ik ken. Geen rente, je kan je betalingen tijdelijk stop zetten etc. Dan heb je er wel een hele grote zooi van gemaakt, dat je geen geld hebt is in ieder geval niet de oorzaak van het probleem.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_185913097
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 11:34 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Iets dat je zelf 2 jaar lang hebt genegeerd.
Klopt, daar zijn we het al een paar keer over eens geweest.
  Moderator vrijdag 29 maart 2019 @ 11:58:36 #77
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_185913440
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 08:27 schreef Renesite het volgende:
Wie heeft het geind? DUO zelf (afschrijving van DUO) of een deurwaarder?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator vrijdag 29 maart 2019 @ 12:43:29 #78
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_185914002
Het is inderdaad inmiddels duidelijk dat het de schuld van TS zelf is. Echter de vraag is wat de mogelijkheden zijn wanneer er bankbeslag gelegd wordt!

Zoals het verzoeken om rekening te houden met de beslagvrije voet, of hulp te zoeken bij een schuldhulpverlenende instantie (gemeente, Humanitas, Schuldmaatje etc.)
pi_185914050
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 12:43 schreef noodgang het volgende:
[modbreak]Het is inderdaad inmiddels duidelijk dat het de schuld van TS zelf is. Echter de vraag is wat de mogelijkheden zijn wanneer er bankbeslag gelegd wordt![/modbreak]
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:07 schreef Vollenhoven het volgende:
Nu is mijn vraag aan FOK en WGR

Mag dit?
Ja, dit mag.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 13:23:22 #80
451005 Grems
Clown World
pi_185914522
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 10:34 schreef Hexagon het volgende:
Fijne mentaliteit TS.

Je maakt er zelf een puinhoop van door jarenlang niet te reageren. En nu ineens is het hun schuld.
Tja, die hard socialist volgens eigen zeggen.
  Vis een optie? vrijdag 29 maart 2019 @ 13:32:25 #81
70532 loveli
N
pi_185914634
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:14 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Dat snap ik en ben ik voor het overgrote deel ook mee eens, op het punt na dat als ik niet werkte ik dus nu weken lang niet zou kunnen eten, laat staan de huur betalen als ik huurde.
Als je niet werkte, maar je werkt wel, dus je kunt eten. En tussen de regels door meen ik te lezen dat je ook geen hoge woonlasten hebt.

Is het probleem hypothetisch (als ik geen werk en wel kosten had, dan had ik nu niet kunnen eten) of heb je een acuut probleem dat je je voedsel en vaste lasten niet kunt betalen?
crap in = crap out
pi_185914749
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 12:43 schreef noodgang het volgende:
[modbreak]Het is inderdaad inmiddels duidelijk dat het de schuld van TS zelf is. Echter de vraag is wat de mogelijkheden zijn wanneer er bankbeslag gelegd wordt![/modbreak]

Zoals het verzoeken om rekening te houden met de beslagvrije voet, of hulp te zoeken bij een schuldhulpverlenende instantie (gemeente, Humanitas, Schuldmaatje etc.)
Misschien een bewindvoerder zoeken die orde op zaken stelt? Dan moet je wel bij alles wat je doet het via de bewindvoerder regelen.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_185916448
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:51 schreef ludovico het volgende:
Maar DUO kan in één klap 30k van mijn rekening afhalen als ze willen?
Iig niet betreffende je studieschuld.

Een boete voor het niet stoppen van het gebruiken van iets waar je geen recht meer op had, daarentegen .. Blijkbaar wel ja. Al lijkt het me sterk dat dat 20k is.
"Pools are perfect for holding water"
pi_185916460
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:53 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Met welk geld als ik vragen mag?

Heb je de eerste alinea niet gelezen?
"Ik heb geen geld, dus hoef ik ook niet met mijn schuldeisers in gesprek te gaan".

Riiiiiiiiiight.
"Pools are perfect for holding water"
pi_185918613
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 11:58 schreef Renesite het volgende:

[..]

Deurwaarder0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 12:46 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

[..]

Ja, dit mag.
[/quote]
Daar verschillen de meningen over, zelfs wettelijk gezien.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 13:23 schreef Grems het volgende:

[..]

Tja, die hard socialist volgens eigen zeggen.
Als jouw kinderen later een schuld van een paar ton hebben vanwege een veels te dure studieschuld terwijl het onderwijs alleen maar achteruit gaat en een te dure hypotheek op een veels te dure huis, denk dan aan mij.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 13:32 schreef loveli het volgende:

[..]

Als je niet werkte, maar je werkt wel, dus je kunt eten. En tussen de regels door meen ik te lezen dat je ook geen hoge woonlasten hebt.

Is het probleem hypothetisch (als ik geen werk en wel kosten had, dan had ik nu niet kunnen eten) of heb je een acuut probleem dat je je voedsel en vaste lasten niet kunt betalen?
Beter lezen de volgende keer, tenzij ik het niet goed heb uitgelegd, dan is het mijn bad.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 13:40 schreef marzman het volgende:

[..]

Misschien een bewindvoerder zoeken die orde op zaken stelt? Dan moet je wel bij alles wat je doet het via de bewindvoerder regelen.
Die willen alleen verdienen en komen hun afspraken niet na.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 15:20 schreef probeer het volgende:

[..]

Iig niet betreffende je studieschuld.

Een boete voor het niet stoppen van het gebruiken van iets waar je geen recht meer op had, daarentegen .. Blijkbaar wel ja. Al lijkt het me sterk dat dat 20k is.
Idd
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 15:20 schreef probeer het volgende:

[..]

"Ik heb geen geld, dus hoef ik ook niet met mijn schuldeisers in gesprek te gaan".

Riiiiiiiiiight.
Goed punt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Armani XL op 30-03-2019 09:52:45 ]
pi_185918761
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 17:12 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Goed punt.
Goed dat je dat inziet.
"Pools are perfect for holding water"
pi_185918834
Valt me nog mee dat TS regelmatig reageert. Normaal doet ie er 3 jaar over.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 17:39:26 #88
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_185919206
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 17:12 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Deurwaarder
[..]

En heb je die ook gesproken? Hoe verloopt de communicatie eigenlijk, zonder adres?

Sowieso is het mij niet duidelijk wat je nu precies wil met dit topic: een discussie over of je "armen nog armer (mag) maken" kun je zo breed trekken als maar kan. Maar ik ben eigenlijk benieuwd of je die beste deurwaarder hebt gesproken. Is er al geprobeerd om in redelijkheid een betalingsregeling te treffen?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  vrijdag 29 maart 2019 @ 17:42:42 #89
451005 Grems
Clown World
pi_185919257
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 17:12 schreef Vollenhoven het volgende:
Als jouw kinderen later een schuld van een paar ton hebben vanwege een veels te dure studieschuld terwijl het onderwijs alleen maar achteruit gaat en een te dure hypotheek op een veels te dure huis, denk dan aan mij.
Die twee onderwerpen staan los van ergens zelf een teringzooi van maken ( met de meest coulante instantie aller tijden ook nog ) en vervolgens moeilijk doen over het feit dat daar, na heel veel tijd, toch eindelijk een keer consequenties aan verbonden zitten.

Je hebt trouwens nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag van een andere gebruiker, waar ligt precies de grens?
pi_185919915
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 17:12 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]


Die willen alleen verdienen en komen hun afspraken niet na.
[..]

Natuurlijk.

Maar ze regelen wel je schulden, verkleinen die door onderhandelingen en betalen ze af met jouw geld. Iets wat jou niet lukt momenteel, anders zat je niet in deze problemen. Zelfs als je een jaar niks betaald legt Duo nog geen beslag op je rekening.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_185920075
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 17:12 schreef Vollenhoven het volgende:
komen hun afspraken niet na
Bloody hell _O- _O-
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_185921759
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 17:22 schreef spijkerbroek het volgende:
Valt me nog mee dat TS regelmatig reageert. Normaal doet ie er 3 jaar over.
FOK! is gratis he ;(
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 17:42 schreef Grems het volgende:

[..]

Die twee onderwerpen staan los van ergens zelf een teringzooi van maken ( met de meest coulante instantie aller tijden ook nog ) en vervolgens moeilijk doen over het feit dat daar, na heel veel tijd, toch eindelijk een keer consequenties aan verbonden zitten.

Je hebt trouwens nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag van een andere gebruiker, waar ligt precies de grens?
Socialisme
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 18:24 schreef marzman het volgende:

[..]

Natuurlijk.

Maar ze regelen wel je schulden, verkleinen die door onderhandelingen en betalen ze af met jouw geld. Iets wat jou niet lukt momenteel, anders zat je niet in deze problemen. Zelfs als je een jaar niks betaald legt Duo nog geen beslag op je rekening.
Als ze afspraken niet nakomen, betwijfel ik dit ten zeerste.
pi_185921821
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 19:53 schreef Vollenhoven het volgende:
Als ze afspraken niet nakomen, betwijfel ik dit ten zeerste.
Pot - ketel
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_185922086
Begrijp ik hieruit dat je (contact met) een bewindvoerder hebt gehad? Dat je zo goed weet dat ze hun afspraken niet nakomen
pi_185922271
Bij Duo kun je jarenlang uitstel aanvragen, wel 48 maanden ofzo. Heb je daar al gebruik van gemaakt? Of is de schuld al afgelost? Neem aan dat je niet zo veel op je rekening had.
٩๏̯͡๏)۶
  vrijdag 29 maart 2019 @ 20:37:58 #96
451005 Grems
Clown World
pi_185922628
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 19:53 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]

Socialisme
Volgens mij verwacht men binnen het socialisme nog steeds dat je gewoon je afspraken nakomt.
pi_185923019
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:13 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Aw kut, heb ik ook meegemaakt. (En NS en dus DUO kan gewoon zien dat ik geen KM verbruikt had). Teringlijers.
omgekeerde wereld, jij vergeet iets en de ander is een teringlijer......
pi_185923341
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 20:52 schreef klipper het volgende:

[..]

omgekeerde wereld, jij vergeet iets en de ander is een teringlijer......
Erger nog, ik had het gewoon van mijn pasje gehaald maar dit was online niet gelukt o.i.d.

Klopte geen zak van.
En ze komen pas met de boete nadat ze 6 maanden hebben gewacht.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator vrijdag 29 maart 2019 @ 21:11:58 #99
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_185923479
Een deurwaarder mag beslag leggen. Je kan ze verzoeken rekenschap te houden met de beslagvrije voet. Dat moet je verzoeken met terugwerkende kracht.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_185923805
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 19:55 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Pot - ketel
Je kan wel je ongefundeerde haat op mij gooien en telkens schreeuwen in dit topic hoe schuldig ik ben.

Maar ik heb het allang geaccepteerd en neem mijn verantwoordelijkheid, zover ik weet is dit WGR en niet KLB en was mijn vraag of dit kan.
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 20:08 schreef Doedezemaar het volgende:
Begrijp ik hieruit dat je (contact met) een bewindvoerder hebt gehad? Dat je zo goed weet dat ze hun afspraken niet nakomen
Yes
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 20:19 schreef Ronaldsen het volgende:
Bij Duo kun je jarenlang uitstel aanvragen, wel 48 maanden ofzo. Heb je daar al gebruik van gemaakt? Of is de schuld al afgelost? Neem aan dat je niet zo veel op je rekening had.
Genoeg om de schuld weg te schelden ja, dit is trouwens los van studieschuld.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 20:37 schreef Grems het volgende:

[..]

Volgens mij verwacht men binnen het socialisme nog steeds dat je gewoon je afspraken nakomt.
Zekers
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:11 schreef Renesite het volgende:
Een deurwaarder mag beslag leggen. Je kan ze verzoeken rekenschap te houden met de beslagvrije voet. Dat moet je verzoeken met terugwerkende kracht.
Netjes, ik zal dit bekijken.
pi_185923881
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:11 schreef Renesite het volgende:
Een deurwaarder mag beslag leggen. Je kan ze verzoeken rekenschap te houden met de beslagvrije voet. Dat moet je verzoeken met terugwerkende kracht.
Maar hij betaalt geen huur en zegt ook gewoon geld te hebben voor boodschappen, dus wat heeft zo’n verzoek dan voor nut?
  vrijdag 29 maart 2019 @ 21:34:51 #102
451005 Grems
Clown World
pi_185923924
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:29 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Zekers
Waarom geef je dan als antwoord "Socialisme" als ik aan je vraag wanneer het dan wel terecht is dat er een keer consequenties verbonden worden aan het niet nakomen van je afspraken?
pi_185924083
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:29 schreef Vollenhoven het volgende:
Maar ik heb het allang geaccepteerd en neem mijn verantwoordelijkheid
Dus je hebt vandaag DUO gebeld?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 21:42:30 #104
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_185924094
Conservatoir of executoriaal beslag?
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_185924117
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:34 schreef Grems het volgende:

[..]

Waarom geef je dan als antwoord "Socialisme" als ik aan je vraag wanneer het dan wel terecht is dat er een keer consequenties verbonden worden aan het niet nakomen van je afspraken?
Omdat diegene niet kan betalen.

Zoals ik eerder in het topic als voorbeeld aangaf: Er zijn boa's en agenten die de junks op straat hard aanpakken en vaak een boete geven terwijl dat helemaal geen zin heeft en de situatie voor alle partijen alleen verergert.

Als iemand niet kan betalen, wie mag het dan betalen? Juist de maatschappij.
pi_185924125
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:42 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dus je hebt vandaag DUO gebeld?
Nee
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:42 schreef hmmmz het volgende:
Conservatoir of executoriaal beslag?
executoriaal
pi_185924134
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:44 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Nee
De deurwaarder dan?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 21:45:02 #108
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_185924150
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:45 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Cash is king, maar waarom onder je reserveband, en niet gewoon altijd voldoende cash in je portemonnee?
Dat is niet hip, ofzo.
And so is the past
  vrijdag 29 maart 2019 @ 21:52:22 #109
451005 Grems
Clown World
pi_185924309
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:43 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Omdat diegene niet kan betalen.

Zoals ik eerder in het topic als voorbeeld aangaf: Er zijn boa's en agenten die de junks op straat hard aanpakken en vaak een boete geven terwijl dat helemaal geen zin heeft en de situatie voor alle partijen alleen verergert.

Als iemand niet kan betalen, wie mag het dan betalen? Juist de maatschappij.
Maar daar gaat je OP niet over, daarin stel je de vraag of we in Nederland armen nog armer mogen maken n.a.v. je eigen situatie. Een situatie waarin je in ieder geval tot afgelopen december mogelijkheden had om een regeling te treffen maar te beroerd was dit te doen.

Dus nogmaals, hoe bont mag je het maken voordat consequenties een keer op zijn plaats zijn? Volgens jou.
  Moderator vrijdag 29 maart 2019 @ 21:54:18 #110
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_185924347
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:32 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Maar hij betaalt geen huur en zegt ook gewoon geld te hebben voor boodschappen, dus wat heeft zo’n verzoek dan voor nut?
Tja, een beslagvrije voet is inkomstenbewijs salaris/toeslagen en uitkomsten bewijs: huur/zorg en daarin zit een berekening. Baat het niet dan schaadt het niet.

Los van het feit dat het natuurlijk gekneus in de rondte is om niet te reageren op de drie miljoen brieven die ongetwijfeld gestuurd zijn. Je houdt met een dergelijk verzoek tot beslagvrije voet wellicht een paar honderd euro over wanneer er geen woonlasten zijn. Anders doorgaans ±1000 euro wanneer er sprake is van wel 'normale' lasten icm sociale huur.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 29 maart 2019 @ 21:58:37 #111
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_185924461
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:44 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Nee
[..]

executoriaal
https://www.schuldinfo.nl/index.php?id=53

Zoals daar staat. Je hebt niet automatisch een beslagvrije voet bij een executoriaal bankbeslag. Deurwaarder verzoeken om geld voor noodzakelijke kosten beschikbaar te stellen. Anders eventueel een executiegeschil starten.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_185925587
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:52 schreef Grems het volgende:

[..]

Maar daar gaat je OP niet over, daarin stel je de vraag of we in Nederland armen nog armer mogen maken n.a.v. je eigen situatie. Een situatie waarin je in ieder geval tot afgelopen december mogelijkheden had om een regeling te treffen maar te beroerd was dit te doen.

Dus nogmaals, hoe bont mag je het maken voordat consequenties een keer op zijn plaats zijn? Volgens jou.
Ha leuk dat je mijn argumenten uit de weg gaat maar probeer er eens inhoudelijk op in te gaan. En op je laatste vraag ben ik al meerdere keren op ingegaan.
pi_185925592
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:44 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

De deurwaarder dan?
De schuld bij DUO is nu helemaal geinnd.
pi_185925603
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:54 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

De schuld bij DUO is nu helemaal geinnd.
Dat vroeg ik niet. Ik vroeg of je de deurwaarder al hebt gebeld vandaag.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 23:26:42 #115
451005 Grems
Clown World
pi_185926445
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:54 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Ha leuk dat je mijn argumenten uit de weg gaat maar probeer er eens inhoudelijk op in te gaan. En op je laatste vraag ben ik al meerdere keren op ingegaan.
"Socialisme" is niet ingaan op mijn laatste vraag, aangezien je zelf lijkt te erkennen dat ook socialisten zich aan gemaakte afspraken moeten houden.

Ik zal het even voordoen

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:07 schreef Vollenhoven het volgende:

Mag dit?
Ja, een schuldeiser mag innen.

PS: dat gaat het CJIB ook doen.
pi_185926559
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:54 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

De schuld bij DUO is nu helemaal geinnd.
Cool! Hoeveel was t?
pi_185926753
Overigens: ben wel benieuwd wanneer DUO de eerste brieven gaat sturen als je een studieschuld hebt. Ben een poosje afgestudeerd nu en heb nog niks binnen, terwijl ik wel een schuld heb. Zag ook dat de gift nog niet is omgezet naar 0. Duurt dus wel lang... In die zin snap ik ook dat mensen het verzaken.
pi_185928599
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 23:38 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Overigens: ben wel benieuwd wanneer DUO de eerste brieven gaat sturen als je een studieschuld hebt. Ben een poosje afgestudeerd nu en heb nog niks binnen, terwijl ik wel een schuld heb. Zag ook dat de gift nog niet is omgezet naar 0. Duurt dus wel lang... In die zin snap ik ook dat mensen het verzaken.
Bedoel je dat je in het oude stelsel zit, waarbij je diplomawaarde wordt omgezet naar een gift als je binnen tien jaar afstudeert? Normaal gesproken gebeurt dat op januari van het nieuwe kalenderjaar. Ik studeerde in juli 2018 af en heb - in tegenstelling tot TS - meteen mijn reisproduct stopgezet. Ik wilde zo snel mogelijk van DUO af. In januari kreeg ik een mail vanuit Mijn DUO met de mededeling dat de schuld nu 0 euro is.

Betreft @Vollenhoven: dat je fout zit, had je zelf al door. Ik geef je een aantal adviezen die je kan uitvoeren:

- Stoppen met socialisme te betrekken in je excuses. Dat heeft er geen flikker mee te maken. Geen enkele politieke stroming heeft begrip voor mensen die moedwillig niet betalen. Ik snap dat je nu in de financiële problemen zit;

- Dus is het handig als je initiatief gaat nemen. Zoals @Renesite al vraagt: wie legt er beslag? Incasseert DUO zelf, of een deurwaarder?

- Pak eens de telefoon en bel DUO eens om te informeren. Toen ik studeerde, belde ik ze regelmatig. Ik ben afgestudeerd met een chronische ziekte en er waren allerlei extra mogelijkheden m.b.t. regelingen waarvan ik anders beg bestaan niet had geweten. Het lijkt of je bewust DUO mijdt. Waarom?

- Leg bij de schuldeiser je situatie uit. Beroep je niet op politieke ideeën, want die gaan je problemen niet oplossen. Dat je je baan kwijt bent geraakt en geen woning had zou je wellicht kunnen aanvoeren.

- Als je een bewindvoerder had ten tijde van dit DUO-fiasco, vraag waarom deze geen contact heeft opgenomen. Als je nu pas een bewindvoerder hebt, vrees ik dat het te laat is.

- Als je echt in de shit zit: zoek professionele hulp in de vorm van een daklozenopvang, mensen van de Schuldhulpverlening en dergelijke. Een bezoek aan een budgetcoach die je gaat leren hoe je met verantwoordelijkheden als geld moet omgaan lijkt me ook aan te bevelen. Regeren is vooruitzien, als je dan toch zo graag over politiek praat. ;) Hoe zit het trouwens met je ouders? Kunnen die je niet tijdelijk terug in huis nemen?

- Ga GEEN leningen meer aan. Niet bij de bank, niet bij de creditcard maatschappij, niet bij je vrienden, niet bij je familie, nergens.

- Bel CJIB i.v.m. je openstaande sancties, voordat zij straks ook beslag gaan leggen. Iets in mij zegt me dat je de boetes betalen ook vermijdt.

Zelf ken ik ook zat types die denken dat de wereld gratis is en vervolgens de politiek de schuld geven van hun situatie. Tegelijk willen ze niet werken of ook maar enig initiatief nemen. Daar breekt mij de klomp. Ik ben zzp’er en werk hard voor mijn zuurverdiende centjes (ook geen vetpot trouwens, maar dat heb je als je net een half jaar fulltime werkt). Toch heb ik geen schulden. En dat houd ik ook graag zo.

Ik zou me zeker zorgen maken. Laat het niet verslonzen. Je hebt serieus werk aan de winkel.
pi_185929158
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 23:31 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Cool! Hoeveel was t?
1200 exclusief beslagkosten

1800 had ik, dus ik krijg nog 600 terug van de bank

Meeste van het geld was een uitkering btw
pi_185929160
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 01:10 schreef Dennisweb het volgende:

[..]

Bedoel je dat je in het oude stelsel zit, waarbij je diplomawaarde wordt omgezet naar een gift als je binnen tien jaar afstudeert? Normaal gesproken gebeurt dat op januari van het nieuwe kalenderjaar. Ik studeerde in juli 2018 af en heb - in tegenstelling tot TS - meteen mijn reisproduct stopgezet. Ik wilde zo snel mogelijk van DUO af. In januari kreeg ik een mail vanuit Mijn DUO met de mededeling dat de schuld nu 0 euro is.

Betreft @:Vollenhoven: dat je fout zit, had je zelf al door. Ik geef je een aantal adviezen die je kan uitvoeren:

- Stoppen met socialisme te betrekken in je excuses. Dat heeft er geen flikker mee te maken. Geen enkele politieke stroming heeft begrip voor mensen die moedwillig niet betalen. Ik snap dat je nu in de financiële problemen zit;

- Dus is het handig als je initiatief gaat nemen. Zoals @:Renesite al vraagt: wie legt er beslag? Incasseert DUO zelf, of een deurwaarder?

- Pak eens de telefoon en bel DUO eens om te informeren. Toen ik studeerde, belde ik ze regelmatig. Ik ben afgestudeerd met een chronische ziekte en er waren allerlei extra mogelijkheden m.b.t. regelingen waarvan ik anders beg bestaan niet had geweten. Het lijkt of je bewust DUO mijdt. Waarom?

- Leg bij de schuldeiser je situatie uit. Beroep je niet op politieke ideeën, want die gaan je problemen niet oplossen. Dat je je baan kwijt bent geraakt en geen woning had zou je wellicht kunnen aanvoeren.

- Als je een bewindvoerder had ten tijde van dit DUO-fiasco, vraag waarom deze geen contact heeft opgenomen. Als je nu pas een bewindvoerder hebt, vrees ik dat het te laat is.

- Als je echt in de shit zit: zoek professionele hulp in de vorm van een daklozenopvang, mensen van de Schuldhulpverlening en dergelijke. Een bezoek aan een budgetcoach die je gaat leren hoe je met verantwoordelijkheden als geld moet omgaan lijkt me ook aan te bevelen. Regeren is vooruitzien, als je dan toch zo graag over politiek praat. ;) Hoe zit het trouwens met je ouders? Kunnen die je niet tijdelijk terug in huis nemen?

- Ga GEEN leningen meer aan. Niet bij de bank, niet bij de creditcard maatschappij, niet bij je vrienden, niet bij je familie, nergens.

- Bel CJIB i.v.m. je openstaande sancties, voordat zij straks ook beslag gaan leggen. Iets in mij zegt me dat je de boetes betalen ook vermijdt.

Zelf ken ik ook zat types die denken dat de wereld gratis is en vervolgens de politiek de schuld geven van hun situatie. Tegelijk willen ze niet werken of ook maar enig initiatief nemen. Daar breekt mij de klomp. Ik ben zzp’er en werk hard voor mijn zuurverdiende centjes (ook geen vetpot trouwens, maar dat heb je als je net een half jaar fulltime werkt). Toch heb ik geen schulden. En dat houd ik ook graag zo.

Ik zou me zeker zorgen maken. Laat het niet verslonzen. Je hebt serieus werk aan de winkel.
Wat een mooie constructieve analyse, bedankt. :)
pi_185930088
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 03:48 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

1200 exclusief beslagkosten

1800 had ik, dus ik krijg nog 600 terug van de bank

Meeste van het geld was een uitkering btw
Oh dus je had al een schuld van niks.
pi_185930485
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 03:48 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

1200 exclusief beslagkosten

1800 had ik, dus ik krijg nog 600 terug van de bank

Nee, de bank haalt er eerst hun kosten vanaf en dan wordt de rest weer vrijgegeven.
Maar wanneer wordt het weer vrijgegeven, heb je dat al gevraagd?
pi_185930995
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 09:20 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Nee, de bank haalt er eerst hun kosten vanaf en dan wordt de rest weer vrijgegeven.
Maar wanneer wordt het weer vrijgegeven, heb je dat al gevraagd?
En die kosten zullen iets van 100 euro zijn.

https://www.klacht.nl/ing(...)-voor-beslaglegging/

Dus ts heeft dadelijk nog maar 500 euro op zijn rekening.
pi_185931238
Bankbeslag zal dan vrijgegeven worden tenzij er andere schulden zijn. Gezien de houding van TS valt dit niet uit te sluiten.

Dus TS: breng Alle openstaande vorderingen in kaart en ga aan de slag om betalingsregelingen te treffen. Anders blijf je alleen maar meer kosten betalen voor het innen en kom je dieper in de shit.
pi_185931365
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 10:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En die kosten zullen iets van 100 euro zijn.

https://www.klacht.nl/ing(...)-voor-beslaglegging/

Dus ts heeft dadelijk nog maar 500 euro op zijn rekening.
Nee want de deurwaarder rekent ook nog kosten voor het feit dat die de auto heeft gepakt naar de bank en naar TS. Zal eerder iets van 400 euro worden (als in die originele 1200 niet ook al de incassokosten zaten, anders nog lager).

Ook duurt het altijd een tijdje voor het beslag weer is opgeheven.
pi_185931382
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 10:44 schreef snabbi het volgende:

[..]

Nee want de deurwaarder rekent ook nog kosten voor het feit dat die de auto heeft gepakt naar de bank en naar TS. Zal eerder iets van 400 euro worden.

zit Dat niet al in die post van 1200 euro verwerkt?
pi_185931397
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 10:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

zit Dat niet al in die post van 1200 euro verwerkt?
Wellicht de incassokosten voor het openen van de zaak bij de deurwaarder wel, maar het uitbrengen van het exploot zijn ook gewoon handelingen die in rekening worden gebracht.
pi_185931427
Met wat voor bedrag zou deze schuld gestart zijn en hoeveel kost het nu uiteindelijk?
pi_185931598
Let op, ik weet van alle onderstaande punten niet de daadwerkelijk kosten, zijn allemaal gokjes.

1. Stel 950 euro originele vordering van DUO.
2. Dan krijg je de incassokosten via CJIB en later via de deurwaarder wanneer de zaak daar wordt aangemeld 150 euro. Voor de incassokosten worden allerlei brieven gestuurd naar laatst bekende adres en een dossier aangehouden.
3. [Misschien nog een beetje rente door de tijd heen,]
4. Een ambtshandeling gaat volgen waarvoor de deurwaarder kosten gaat maken voor het raadplegen van het gba, misschien iets van 10 euro.
5. Uitvaardiging dwangbevel door de deurwaarder, is een handeling waarvoor hij bij jou thuis komt. Ik weet geen exact bedrag van dit, maar stel dat is 50 euro (per stuk). In het dwangbevel staat dat je 2 dagen de tijd hebt te betalen en dan wordt alles gesloten, ook staat er dat je een rechtszaak kunt aanspannen om te bewijzen dat DUO fout zit, maar dan moet je wel betalen voor de gerechtskosten daarvan. Als je niets doet, is het definitief.
Ik weet niet hoe het zit met dwangbevelen, maar bij dagvaardingen voor de rechtbank geldt dat de deurwaarder bij het uitblijven van het vinden van een adres uiteindelijk een publicatie in de krant doet om je uit te nodigen naar de rechtbank te komen voor de zitting. Ook worden dingen vaak geleverd bij legers des heils of andere opvanglocaties wanneer bekend is dat je daar zit.

Dat zou dan nu al iets van die 1200 euro voor beslaglegging kunnen zijn [zie post TS].

6. Afhankelijk van de tijd tov dwangbevel, gaat de deurwaarder weer het gba raadplegen
7. Beslaglegging van de deurwaarder bij de bank en het uitbrengen van deze aankondiging bij TS. In de tekst van het beslag staan zowel de kosten die de bank zal berekenen (vast bedrag) en ook de kosten van de deurwaarder. Stel dat is 100 euro voor de bank en ook weer 50 euro voor de deurwaarder.

Totale schuld is dan nu richting de 1400. [of anders bij verandering van de bedragen]

[ Bericht 20% gewijzigd door snabbi op 30-03-2019 11:10:58 ]
pi_185947531
Je hebt schulden door laksheid. Je hebt zaken niet op tijd geregeld, bent nergens achteraan gegaan. Dan vind ik niet dat de bedrijven daar voor op hoeven te draaien.

Is het hard? Ja.
Maar je hebt schulden, boetes, dingen die je niet hebt geregeld. Dit zijn daarvan consequenties.

Je hebt jaren lang kunnen profiteren van DUO. DUO heeft je in leven gehouden en je opleiding gefaciliteerd. Daar staat alleen maar tegenover dat je je diploma haalt, je reisproduct op tijd stopzet en de resterende lening terugbetaalt...

Wellicht dat we het aan klaplopers te danken hebben dat alles nu een lening is geworden. En bedankt he. }:|

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2019 19:26:40 ]
pi_185955865
Probeer het nog eens en dan met normaal taalgebruik :)

[ Bericht 29% gewijzigd door Peejtur op 31-03-2019 20:14:50 ]
Facts don't care about your feelings
pi_185962047
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2019 12:51 schreef Myrr het volgende:
Je hebt schulden door laksheid. Je hebt zaken niet op tijd geregeld, bent nergens achteraan gegaan. Dan vind ik niet dat de bedrijven daar voor op hoeven te draaien.

Is het hard? Ja.
Maar je hebt schulden, boetes, dingen die je niet hebt geregeld. Dit zijn daarvan consequenties.

Je hebt jaren lang kunnen profiteren van DUO. DUO heeft je in leven gehouden en je opleiding gefaciliteerd. Daar staat alleen maar tegenover dat je je diploma haalt, je reisproduct op tijd stopzet en de resterende lening terugbetaalt...

Wellicht dat we het aan klaplopers te danken hebben dat alles nu een lening is geworden. En bedankt he. }:|
Ach ‘t is ergens ook wel fair dat het een lening is geworden. Waarom zou iedereen moeten opdraaien voor andermans (studie)kosten en keuzes?
pi_185962126
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 23:43 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Ach ‘t is ergens ook wel fair dat het een lening is geworden. Waarom zou iedereen moeten opdraaien voor andermans (studie)kosten en keuzes?
Omdat de toekomst genoeg belasting gaat betalen.

Stel je hebt een goedbetaalde baan later, maar ook

1. Een dikke studieschuld
2. Een dure hypotheek
3. En dan betaal je ook nog 20 a 25% belasting

Maar vergeet niet, arbeit macht frei en op je 70ste mag je lekker stoppen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2019 23:51:18 ]
pi_185962166
Extra hard aan de slag dus voor ons.
pi_185962180
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 23:53 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Extra hard aan de slag dus voor ons.
Goed zo, moderne slaaf
pi_185962205
quote:
7s.gif Op zondag 31 maart 2019 23:49 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Omdat de toekomst genoeg belasting gaat betalen.

Stel je hebt een goedbetaalde baan later, maar ook

1. Een dikke studieschuld
2. Een dure hypotheek
3. En dan betaal je ook nog 20 a 25% belasting

Maar vergeet niet, arbeit macht frei en op je 70ste mag je lekker stoppen.
Ik ken mij de indruk niet onttrekken dat jij geen van die drie punten bijdraagt. Niet erg, maar dan mag je er voor betalen 😊 die studieduur is grotendeels nog altijd je eigen keuze en het leuke aan die hypotheek is dat een goed deel van dat geld helemaal nooit weg is.

Weet je wat het leuke is van de gift, die kostte andere mensen belasting. Nu betaal je er tenminste zelf voor.

Maar dit is ontzettend off topic, dus zullen we terug gaan naar hoe jij socialistisch je schulden terug gaat betalen?
pi_185962245
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 23:57 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ik ken mij de indruk niet onttrekken dat jij geen van die drie punten bijdraagt. Niet erg, maar dan mag je er voor betalen 😊 die studieduur is grotendeels nog altijd je eigen keuze en het leuke aan die hypotheek is dat een goed deel van dat geld helemaal nooit weg is.

Weet je wat het leuke is van de gift, die kostte andere mensen belasting. Nu betaal je er tenminste zelf voor.

Maar dit is ontzettend off topic, dus zullen we terug gaan naar hoe jij socialistisch je schulden terug gaat betalen?
Dat snap ik, jij vindt dat ik mijn steentje aan de maatschappij zal moeten meedragen en dat zal hoe dan ook goedschiks of kwaadschiks gebeuren.

Daarom zei ik ook dat ik het niet erg vind.

Maar uiteindelijk lach ik hard om de mensen die zich kapot werken, voor niks. :)
pi_185962387
Oh ja en vergeet de vergrijzing niet en de mogelijkheid dat er een paar banken sneuvelen in de EU, als de volgende crisis zich aandient.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2019 00:12:25 ]
pi_185962401
Je kunt ook gewoon niet veel bijdragen en uitkering gaan vangen.
pi_185963572
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 00:00 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Dat snap ik, jij vindt dat ik mijn steentje aan de maatschappij zal moeten meedragen en dat zal hoe dan ook goedschiks of kwaadschiks gebeuren.

Daarom zei ik ook dat ik het niet erg vind.

Maar uiteindelijk lach ik hard om de mensen die zich kapot werken, voor niks. :)
Meeste mensen die een redelijke opleiding hebben gehad en een beetje hard werken, hoeven zich in ieder geval geen zorgen te maken over dit soort bedragen...dus lach lekker verder zou ik zeggen
pi_185963707
metal up your ass
  maandag 1 april 2019 @ 02:53:52 #142
484315 Johnwood
You are detained for now..
pi_185963710
Opbelle en terugvragen
Police sergeant Wood,<br />25 years of duty and never ever tripped. Taking down moroccan hangjeugd
  maandag 1 april 2019 @ 07:24:31 #143
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185964383
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 00:00 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Dat snap ik, jij vindt dat ik mijn steentje aan de maatschappij zal moeten meedragen en dat zal hoe dan ook goedschiks of kwaadschiks gebeuren.

Daarom zei ik ook dat ik het niet erg vind.

Maar uiteindelijk lach ik hard om de mensen die zich kapot werken, voor niks. :)
Hard lachen terwijl je afhankelijk bent van anderen, geen geld hebt om te eten, geen onderdak en stress om een aparte euro. Tuurlijk tjappie
Ga je leven gewoon eens op de rails zetten en doen alsof je eindelijk eens een beetje volwassen kunt zijn
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_185964554
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 02:19 schreef HenkDeP het volgende:

[..]

Meeste mensen die een redelijke opleiding hebben gehad en een beetje hard werken, hoeven zich in ieder geval geen zorgen te maken over dit soort bedragen...dus lach lekker verder zou ik zeggen
Om 1000 euro?
pi_185970733
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:07 schreef Vollenhoven het volgende:

Nu is mijn vraag aan FOK en WGR

Mag dit?

Mogen wij in Nederland, armen nog armer maken? Na alle onderzoek die ik ooit heb gedaan, lees ik verschillende reacties, wettelijk gezien mag het natuurlijk en staat er geen controle op maar ik heb gelezen dat er hier wel regels op staan.

Is al beantwoord natuurlijk maar toch.

Er zijn natuurlijk regels.
Echter armer maken? Nee dat wordt hier niet gedaan. DUO geeft een lening, het is hun geld in bruikleen.
Dus dat eisen ze natuurlijk terug.

Hoe rot terug betalen ook is, doen we liever allemaal niet. Is nodig en is eigen schuld bij bepaalde dingen.
  maandag 1 april 2019 @ 15:15:20 #146
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_185970967
TS jij rende zeker als je je zakgeld had ook meteen naar de winkel om het dezelfde dag nog op te snoepen en daarna zeuren tegen je ouders dat je geen geld meer had
pi_185971404
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 02:19 schreef HenkDeP het volgende:

[..]

Meeste mensen die een redelijke opleiding hebben gehad en een beetje hard werken, hoeven zich in ieder geval geen zorgen te maken over dit soort bedragen...dus lach lekker verder zou ik zeggen
Een dikke studieschuld, een dure hypotheek en x % aan belasting is niet duur?
pi_185971413
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 07:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Hard lachen terwijl je afhankelijk bent van anderen, geen geld hebt om te eten, geen onderdak en stress om een aparte euro. Tuurlijk tjappie
Ga je leven gewoon eens op de rails zetten en doen alsof je eindelijk eens een beetje volwassen kunt zijn
Oh ik heb genoeg geld
pi_185971418
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 15:15 schreef Hexagon het volgende:
TS jij rende zeker als je je zakgeld had ook meteen naar de winkel om het dezelfde dag nog op te snoepen en daarna zeuren tegen je ouders dat je geen geld meer had
Nope ik heb altijd kunnen sparen
pi_185971423
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 15:01 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Is al beantwoord natuurlijk maar toch.

Er zijn natuurlijk regels.
Echter armer maken? Nee dat wordt hier niet gedaan. DUO geeft een lening, het is hun geld in bruikleen.
Dus dat eisen ze natuurlijk terug.

Hoe rot terug betalen ook is, doen we liever allemaal niet. Is nodig en is eigen schuld bij bepaalde dingen.
True
pi_185971460
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 15:43 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Oh ik heb genoeg geld
Wat loop je dan te zaniken joh, betaal je schulden gewoon af. Ook die bij het CJIB
pi_185971511
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 15:45 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Wat loop je dan te zaniken joh, betaal je schulden gewoon af. Ook die bij het CJIB
Maar ik moet morgen nog naar de hoeren
pi_185971641
quote:
9s.gif Op maandag 1 april 2019 15:48 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Maar ik moet morgen nog naar de hoeren
Dan verkoop je eerst je kontje achter het station.
  maandag 1 april 2019 @ 16:22:25 #154
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_185972288
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 15:43 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Nope ik heb altijd kunnen sparen
Waarom loste je dan je schulden niet af in 2016-2018?
pi_185972379
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 16:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom loste je dan je schulden niet af in 2016-2018?
Goed punt
  maandag 1 april 2019 @ 16:29:25 #156
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_185972467
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 16:26 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Goed punt
Maarre wat ga je nu precies ondernemen?
pi_185972504
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 16:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maarre wat ga je nu precies ondernemen?
Ik wil eerst kijken of ik kantonzaken open heb staan, dan bellen naar het CJIB naar de totale schuld en dan wil ik een advocaat raadplegen.
pi_185973144
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 23:43 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Ach ‘t is ergens ook wel fair dat het een lening is geworden. Waarom zou iedereen moeten opdraaien voor andermans (studie)kosten en keuzes?
Natuurlijk, is ook wel zo, alleen het is jammer dat je zo een ton minder kunt lenen voor je hypotheek en je dus eigenlijk amper een huis kunt kopen als starter.
  maandag 1 april 2019 @ 17:29:31 #159
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_185973634
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 16:30 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Ik wil eerst kijken of ik kantonzaken open heb staan, dan bellen naar het CJIB naar de totale schuld en dan wil ik een advocaat raadplegen.
Ik denk dat een advocaat weggegooid geld is
pi_185973785
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 17:02 schreef Myrr het volgende:

[..]

Natuurlijk, is ook wel zo, alleen het is jammer dat je zo een ton minder kunt lenen voor je hypotheek en je dus eigenlijk amper een huis kunt kopen als starter.
Als je het aangeeft.

Als je het niet aangeeft en je raakt werkloos, nou laat ik zeggen dat dit topic en mijn probleem dan een peulenschil is
pi_185974220
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 16:30 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Ik wil eerst kijken of ik kantonzaken open heb staan, dan bellen naar het CJIB naar de totale schuld en dan wil ik een advocaat raadplegen.
:')
metal up your ass
pi_185974970
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 18:11 schreef dokter.knakworst het volgende:

[..]

:')
Niks mis met zuinig op je geld zijn.

Doet mij denken aan een topic van een tijdje geleden waar TS een Wajong had en alles opspaarde en iedereen maar schuimbekken op hem dat hij niks uitgaf.
pi_185975300
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 18:51 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Niks mis met zuinig op je geld zijn.

Doet mij denken aan een topic van een tijdje geleden waar TS een Wajong had en alles opspaarde en iedereen maar schuimbekken op hem dat hij niks uitgaf.
Juist ja, je rekeningen niet betalen en ze fiks laten oplopen met incassokosten etc en dan een advocaat betalen (die niks voor je kan doen) is zuinig op je geld zijn. Uiteraard
pi_185975399
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 19:08 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Juist ja, je rekeningen niet betalen en ze fiks laten oplopen met incassokosten etc en dan een advocaat betalen (die niks voor je kan doen) is zuinig op je geld zijn. Uiteraard
Dit dus
metal up your ass
pi_185975985
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 19:08 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Juist ja, je rekeningen niet betalen en ze fiks laten oplopen met incassokosten etc en dan een advocaat betalen (die niks voor je kan doen) is zuinig op je geld zijn. Uiteraard
De overheid betaalt toch je advocaatkosten?
  Moderator maandag 1 april 2019 @ 19:40:33 #166
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_185976012
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 16:26 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Goed punt
Hahahahahahaha. :{
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_185976144
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 19:39 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

De overheid betaalt toch je advocaatkosten?
_O-
  Moderator maandag 1 april 2019 @ 19:54:08 #168
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_185976359
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 19:45 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

_O-
Indien op toevoeging wel.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_185976408
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 19:54 schreef Renesite het volgende:

[..]

Indien op toevoeging wel.
Zelfs dan betaal je nog een eigen bijdrage. En TS is zo zuinig met zijn geld
  Moderator maandag 1 april 2019 @ 20:01:40 #170
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_185976527
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 19:56 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Zelfs dan betaal je nog een eigen bijdrage. En TS is zo zuinig met zijn geld
Als ts tot max 120% bijstand verdient en geen spaargeld heeft kan hij deze eigen bijdrage proberen aan laten vergoeden bij de sociale dienst.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_185976598
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:11 schreef Vanillekwark het volgende:
Op een gegeven moment mag een schuldeiser een schuld innen ja. Dat is het korte antwoord.
Voor een langer antwoord zouden we meer informatie moeten hebben over de specifieke situatie.

Kleine invulling over 1 specifieke opmerking van je: "Mag men in Nederland iemand die arm is, nog armer maken"

Ik ben niet van mening dat je armer gemaakt bent. Als je 1000 euro schuld had, en ze hebben nu beslag gelegd op 1000 euro van je, ben je niet armer gemaakt. Niet het liefste antwoord misschien, maar wel realiteit. Je bent nu 1000 euro schuld minder, maar hebt ook 1000 euro minder euro's op je rekening. Onderaan de streep dus even rijk :+

Als je ook een schuld bij het CJIB hebt, en rekening houdend met hoe DUO hun incasso's afhankelijk van inkomen afhandelt, lijkt dit een betaling te zijn waarvoor je al meerdere malen herinneringen hebt gekregen, maar niet (afdoende) op hebt gereageerd.

Uiteindelijk is de struisvogeltactiek op zeg maar. Met de informatie die je ons nu geeft zou ik zeggen dat het niet meer dan logisch is.
Volledig eens, je hebt dit zelf uit de klauwen laten lopen. Betaal gewoon je rekeningen dan had je dit gezeik nu niet. Werken is niet het probleem zeg je, maar volgens mij ligt dat wel anders als ik dit zo hoor.
Je snapt wel dat dit geld ergens vandaan moet komen? En dat, als jij niet betaald, een ander dat waarschijnlijk mag doen? Dat hele arm, armer verhaal gaat echt te ver. Denk je dat alles gratis is?

BTW al die "arme jongen" reacties van de mensen hier gaan ook nergens over. Straks gaan we kraken nog goedkeuren.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185976704
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 17:40 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Als je het aangeeft.

Als je het niet aangeeft en je raakt werkloos, nou laat ik zeggen dat dit topic en mijn probleem dan een peulenschil is
Zo te zien heb je er niets van geleerd..Jij bent gewoon een keiharde profiteur.
Neem nog een miljoen aan leningen joh, fuck de maatschappij, lang leve de lol yolo
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185980057
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 15:43 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Oh ik heb genoeg geld
En daarom klaag je over een paar duizend euro aan beslag. Als je een beetje fatsoenlijke baan hebt lach je daar (bij wijze van spreke) om.
  maandag 1 april 2019 @ 23:00:32 #174
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_185980877
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 20:04 schreef DoubleUU het volgende:

BTW al die "arme jongen" reacties van de mensen hier gaan ook nergens over. Straks gaan we kraken nog goedkeuren.
Ik zie weinig mensen met medelijden. Enkel met zichzelf
pi_185981556
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 20:01 schreef Renesite het volgende:

[..]

Als ts tot max 120% bijstand verdient en geen spaargeld heeft kan hij deze eigen bijdrage proberen aan laten vergoeden bij de sociale dienst.
Doedezemaar zit in de ontkenningsfase, gelukkig is ze nu stil. :)
pi_185981565
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 20:04 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Volledig eens, je hebt dit zelf uit de klauwen laten lopen. Betaal gewoon je rekeningen dan had je dit gezeik nu niet. Werken is niet het probleem zeg je, maar volgens mij ligt dat wel anders als ik dit zo hoor.
Je snapt wel dat dit geld ergens vandaan moet komen? En dat, als jij niet betaald, een ander dat waarschijnlijk mag doen? Dat hele arm, armer verhaal gaat echt te ver. Denk je dat alles gratis is?

BTW al die "arme jongen" reacties van de mensen hier gaan ook nergens over. Straks gaan we kraken nog goedkeuren.
Klopt
pi_185981598
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 20:09 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Zo te zien heb je er niets van geleerd..Jij bent gewoon een keiharde profiteur.
Neem nog een miljoen aan leningen joh, fuck de maatschappij, lang leve de lol yolo
MAD
  maandag 1 april 2019 @ 23:34:52 #178
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_185981641
Wat gaat een advocaat doen aan je schulden?
The love you take is equal to the love you make.
pi_185982035
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 23:34 schreef Lienekien het volgende:
Wat gaat een advocaat doen aan je schulden?
Toekijken hoe zijn schulden hoger worden dankzij de extra kosten
metal up your ass
pi_185982272
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 23:32 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

MAD
Denk eerder dat hij, ik iig, je gewoon keihard uit zit te lachen.

Dit topic zou zomaar een hoofdstuk kunnen zijn uit "het dagboek van een klaploper".
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_185982373
Maar al je spaargeld is op, je hele loon is ingenomen, je hebt geen onderdak maar je hebt geld zat.

Aha. Aha. Je wacht tot iemand dood gaat en je erft oid?
pi_185982659
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 00:21 schreef marsan het volgende:

[..]

Denk eerder dat hij, ik iig, je gewoon keihard uit zit te lachen.

Dit topic zou zomaar een hoofdstuk kunnen zijn uit "het dagboek van een klaploper".
Zijn relaas zat idd vol humor. :)

Vind je niet?
pi_185982760
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2019 01:10 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Zijn relaas zat idd vol humor. :)

Vind je niet?
Ik zal maar in het midden laten wie ik er hard uit zat te lachen...
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_185983051
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 01:25 schreef marsan het volgende:

[..]

Ik zal maar in het midden laten wie ik er hard uit zat te lachen...
Ik GENIET altijd wanneer personen op een forum altijd pretenderen moedzaam te kijken naar topics waar ze op neerkijken.

Ik bedoel, wie wil je doen geloven dat je mij zit uit te lachen? Een onbekende user op het forum die je niet eens kent terwijl je vol zit met onzekerheden
pi_185983057
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 02:40 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Ik GENIET altijd wanneer personen op een forum altijd pretenderen moedzaam te kijken naar topics waar ze op neerkijken.

Ik bedoel, wie wil je doen geloven dat je mij zit uit te lachen? Een onbekende user op het forum die je niet eens kent terwijl je vol zit met onzekerheden
Wie wil je doen geloven dat je geniet?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_185983107
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 02:43 schreef marsan het volgende:

[..]

Wie wil je doen geloven dat je geniet?
Mijzelf
  dinsdag 2 april 2019 @ 04:09:17 #187
545 dop
:copyright: dop
pi_185983132
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:14 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Dat snap ik en ben ik voor het overgrote deel ook mee eens, op het punt na dat als ik niet werkte ik dus nu weken lang niet zou kunnen eten, laat staan de huur betalen als ik huurde.
duo heeft geen zicht op je financiële situatie. Ze hebben je echter wel minstens 3 maal gevraagd te betalen.(waarschijnlijk veel meer)
Dat was je kans om tot een regeling te komen. (Heb je genegeerd)
Jou situatie jouw verantwoordelijkheid om daar over na te denken.
Nu zetten ze er wat meer druk op. Waarschijnlijk nog wel iets te regelen maar vertel jij maar hoe ze anders je aandacht hadden gekregen?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_185983625
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 23:32 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

MAD
Parasieten zoals jij mogen blij zijn dat je niet in de bajes zit. Van mij mag je 60 uur in de week werken, op water en brood, totdat je alles + rente hebt terugbetaald. En dan heb je nog niets te klagen.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  dinsdag 2 april 2019 @ 08:36:09 #189
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_185984564
Maarre is de advocaat al gebeld?
pi_185985358
Weer zo'n typische eenrichtingssocialist😂
  dinsdag 2 april 2019 @ 11:09:17 #191
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_185986548
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:53 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Met welk geld als ik vragen mag?

Heb je de eerste alinea niet gelezen?
Als je geen geld hebt, moet je ook geen gebruik maken van diensten.
Zou mooi zijn, lekker overal gebruik van maken en vervolgens roepen 'ha ik heb niets maar ik heb wel recht op van alles, fuck you!' en dan anderen er voor op laten draaien. Immers draait de maatschappij op voor klaplopers als jou.
pi_185986912
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 04:09 schreef dop het volgende:

[..]

duo heeft geen zicht op je financiële situatie. Ze hebben je echter wel minstens 3 maal gevraagd te betalen.(waarschijnlijk veel meer)
Dat was je kans om tot een regeling te komen. (Heb je genegeerd)
Jou situatie jouw verantwoordelijkheid om daar over na te denken.
Nu zetten ze er wat meer druk op. Waarschijnlijk nog wel iets te regelen maar vertel jij maar hoe ze anders je aandacht hadden gekregen?
Maar ik heb al sinds november geen briefadres en de gemeente helpt ook niet echt
  Moderator dinsdag 2 april 2019 @ 11:54:48 #193
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_185987227
Verwijzen naar WO2 door TS zorgt er voor dat er geen discussie meer gevoerd hoeft te worden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')