In m'n portemonnee heb ik ook altijd wel wat contanten.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:45 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Cash is king, maar waarom onder je reserveband, en niet gewoon altijd voldoende cash in je portemonnee?
Klopt.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:47 schreef spijkerbroek het volgende:
Je kan proberen er een maatschappelijk probleem van te maken, feit blijft dat je genoeg tijd en middelen had om het probleem op te lossen en dat heb je niet gedaan.
M.a.w. eigen schuld.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:48 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Klopt.
In 2016 en 2018. Daarna had ik geen geld.
Geef ik ook niet. Net zoals ik geen schuld blaam, zonder geld.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:49 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
M.a.w. eigen schuld.
Je kunt DUO hier niet de schuld van geven.
Dat snap ik, want het komt je nu goed uit. Ik denk dat welvarende mensen gewoon hun rekeningen moeten betalen. En nu?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:46 schreef Vollenhoven het volgende:
Ik denk dat we in een welvarend sociaal land als Nederland hier anders mee moeten omgaan.
Jij houdt je niet aan het contract en negeert rekeningen en vindt dan dat je geen schuld aan de situatie hebt? Wat een bijzondere redenering.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:50 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Geef ik ook niet. Net zoals ik geen schuld blaam, zonder geld.
Met welk geld als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:52 schreef Queller het volgende:
[..]
Dat snap ik, want het komt je nu goed uit. Ik denk dat welvarende mensen gewoon hun rekeningen moeten betalen. En nu?
Dit mag en je hebt het aan jezelf te danken. Mooier wordt het niet.
Welk contract?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:52 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Jij houdt je niet aan het contract en negeert rekeningen en vindt dan dat je geen schuld aan de situatie hebt? Wat een bijzondere redenering.
Met het geld dat je eerst wel had.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:53 schreef Vollenhoven het volgende:
Met welk geld als ik vragen mag?
Heb je de eerste alinea niet gelezen?
Het contract voor het reisproduct.quote:
Ja maar niet zomaar.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:51 schreef ludovico het volgende:
Maar DUO kan in één klap 30k van mijn rekening afhalen als ze willen?
Dan had je dus tussen 2016 en 2018 gewoon aan je overeenkomst/verplichtingen kunnen voldoen, maar heb je dat niet gedaan, voor welke reden dan ook.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:46 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Nee zeker niet.
Dit is een zelfde discussie als daklozen achter slot en grendel zetten omdat ze nog verkeersboetes hebben open staan. Wat levert het de maatschappij op? Kost de politie geld, levert de dakloze alleen gezeik op, geen enkele rechter wilt het doen, etc, etc
"Maar die gast moet gewoon betalen of had allang moeten betalen" [ afbeelding ]
Ik denk dat we in een welvarend sociaal land als Nederland hier anders mee moeten omgaan. Als iemand het duidelijk niet kan betalen en al arm genoeg is, moeten we ze niet dwingen. Neem bijv Amerika waar straatdealers voor wat wiet een paar jaar celstraf krijgen omdat ze niks anders konden doen om aan geld te komen.
Tussen 2016 en 2018 had je een punt, wanneer iemand vermogend is, nu helaas niet.
Jawel. Juist die mensen wel. Maar om dat systeem in stand te houden moet er wel opgetreden worden tegen de mensen die van dt systeem misbruik willen maken.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:48 schreef Vollenhoven het volgende:
@:Vanillekwark vind jij dat mensen die arm zijn of schulden hebben, geen recht hebben op de publiekelijke en sociale sector?
Als je aflost, ofwel een regeling hebt, zou dat niet moeten gebeurenquote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:51 schreef ludovico het volgende:
Maar DUO kan in één klap 30k van mijn rekening afhalen als ze willen?
Klopt.quote:
Daarvoor heb ik als ik het goed heb geen contract voor getekend.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:53 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Het contract voor het reisproduct.
quote:
Klopt, daar moet je wel heel erg je best voor hebben gedaan door betalingsherinneringen en -aanmaningen te negeren.quote:
Hiermee ben ik het met je eensquote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:53 schreef Vanillekwark het volgende:
Jawel. Juist die mensen wel. Maar om dat systeem in stand te houden moet er wel opgetreden worden tegen de mensen die van dt systeem misbruik willen maken.
En als je twee jaar lang WEL aan je verplichtingen had kunnen voldoen, maar dat voor welke reden dan ook niet hebt gedaan, heb ik wel minder medelijden met je in jaar drie ja. En dat verleng ik ook naar je rechten m.b.t. ons sociale stelsel.
Ik vind ons sociale stelsel geweldig, en ik hoop dat het altijd in stand blijft, maar met de informatie die je me hier geeft ben je niet iemand die daar per se gebruik van moet maken.
Je bent iemand die een incasso twee jaar heeft laten liggen en dan nu komt klagen dat het je ff niet uitkomt. Het is me ook niet ontgaan dat je op dat element van al mijn posts nog niet bent ingegaan.
Om ons sociale stelsel te kunnen handhaven zal er ergens een grens getrokken moeten worden, en die grens zal gehandhaafd moeten worden. Ik heb het idee dat je meer dan genoeg waarschuwingen hebt gekregen dat die grens naderbij kwam.
De overeenkomst staat als je er gebruik van maakt.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:54 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Klopt.
[..]
Daarvoor heb ik als ik het goed heb geen contract voor getekend.
Als je als weldenkende volwassene je verantwoordelijkheid neemt, wordt het leven een stuk eenvoudiger.quote:
Kijk aan, opgelostquote:
Ja, goed daar wil ook iets over zeggen.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:55 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De overeenkomst staat als je er gebruik van maakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |