abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 maart 2019 @ 11:39:53 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_185873866
Triest :N

quote:
Filosofen universiteit Groningen boos over komst Paul Cliteur (FvD)

GRONINGEN - Studenten en docenten van de afdeling filosofie van de Rijksuniversiteit Groningen komen in opstand vanwege de komst van Paul Cliteur, die verbonden is aan Forum voor Democratie. De hoogleraar is gevraagd te komen spreken tijdens de Nacht van de Filosofie, meldt de universiteitskrant.

De decaan wijsbegeerte heeft in een mail aan de faculteit aangegeven in gesprek te willen over de zorgen die leven. Hij belooft om het uitnodigingen van gastsprekers voortaan ’transparanter en beter bespreekbaar te maken’, aldus de UKrant.

De decaan wijsbegeerte heeft in een mail aan de faculteit aangegeven in gesprek te willen over de zorgen die leven. Hij belooft om het uitnodigingen van gastsprekers voortaan ’transparanter en beter bespreekbaar te maken’, aldus de UKrant.

Ook Martin Lenz, hoofd van de vakgroep geschiedenis van de filosofie, maakt bezwaar tegen de komst van ’propagandist’ Cliteur. „Mensen als Cliteur… Ze beweren op heel redelijke wijze, heel belachelijke dingen. Moeten we zulke sprekers een podium geven?”, schrijft Lenz in een beklag van meer dan duizend woorden.

Cliteur is voorzitter van het wetenschappelijk bureau van Forum voor Democratie. Die partij won vorige week op verpletterende wijze de Provinciale Statenverkiezingen en wordt met dertien zetels de grootste partij in de Eerste Kamer.

https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 27 maart 2019 @ 11:44:10 #2
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_185873944
Ook wel een beetje vreemd om die man uit te nodigen op een communistisch congres natuurlijk.
  woensdag 27 maart 2019 @ 11:44:37 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_185873962
Ik wist wel dat we dit hier ook gingen krijgen.

Wat een treurnis hoe men naar die zielige vertoningen in de VS heeft gekeken en gedacht "oh.. dat ziet er uit als iets wat wij ook moeten doen"
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_185873983
Filosofen die alleen maar in hun eigen straatje kunnen denken. Dat zullen goeie filosofen worden maar niet heus.
  woensdag 27 maart 2019 @ 11:46:13 #5
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_185873999
“Ik ben het er niet mee eens dus mag hij niet komen spreken”

Stel je voor dat je van zo’n prof les krijgt :r
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  woensdag 27 maart 2019 @ 11:48:02 #6
286575 Roces18
Chef de party
pi_185874031
Juist goed. Blijkbaar hebben die filosofen zo'n beperkt wereldbeeld dat ze wel eens een lesje van hem moeten krijgen.

Tevens filosofie :')
Wat is dit -1000 v.c. ? :')
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  woensdag 27 maart 2019 @ 11:48:04 #7
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_185874033
Triest, maar bezwaar maken mag.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_185874109
Filosofen Activisten universiteit Groningen boos over komst Paul Cliteur (FvD)
pi_185874140
Cliteuris.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_185874228
Die filosofen mogen dat niet van mening zijn of zo? Iedereen moet FvD en diens politici lief vinden?
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:01:25 #11
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_185874320
Alleen linkse bejaarden die zelf ooit een Berufsverbot aan de broek hebben gehad mogen hierover hun klep open trekken.
Vin ik. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:03:18 #12
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_185874364
Wat een gezeik. De universiteit hoort een vrijplaats van ideeën te zijn.
pi_185874416
Lekker niet in gesprek willen gaan met iemand/mensen wiens visies en ideeën we niet delen. :6

Lekker puh.
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:08:03 #14
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_185874450
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 11:57 schreef probeer het volgende:
Die filosofen mogen dat niet van mening zijn of zo? Iedereen moet FvD en diens politici lief vinden?
Hoezo mening?
de FvD zijn grotere leugenaars dan de rest van Rechts en past niet in het wetenschap thuis.
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:11:29 #15
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185874527
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:08 schreef dagobertE6 het volgende:

[..]

Hoezo mening?
de FvD zijn grotere leugenaars dan de rest van Rechts en past niet in het wetenschap thuis.
Cliteur is niet het FvD. Die man was al een bekend filosoof en commentator lang voordat iemand ooit van Baudet had gehoord.
pi_185874545
quote:

[..]

Hoezo mening?
Ja, dat mag je dus vinden op de universiteit Groningen. En als er andere mensen zijn die iets vinden wat op het tegenovergestelde lijkt, dan kunnen ze daar met z'n allen over in gesprek. Zoals die filosofen dus ook voorstellen.
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:12:56 #17
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_185874558
quote:

[..]

Hoezo mening?
Mensen zijn meer dan hun partijlidmaatschap. Deze man is filosoof en heeft een interessant perspectief te belichten.
pi_185874639
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:12 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Mensen zijn meer dan hun partijlidmaatschap. Deze man is filosoof en heeft een interessant perspectief te belichten.
Volgens sommige Groningse docenten niet. En als andere Groningse docenten of studenten het daar niet mee eens zijn, kunnen ze daar samen over in gesprek.
pi_185874743
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:11 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Cliteur is niet het FvD. Die man was al een bekend filosoof en commentator lang voordat iemand ooit van Baudet had gehoord.
Maar ook mentor van Baudet.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_185874836
quote:

[..]

Hoezo mening?
"Leugenaars".

Armoedig geschreeuw zonder inhoud weer, lekker hoor.
pi_185874886
En Clitoris is nog filosoof ook. :')
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:29:06 #22
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185874917
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:21 schreef Montagui het volgende:

[..]

Maar ook mentor van Baudet.
Dat klopt, maar dat is Scruton ook en ik kan me moeilijk voorstellen dat hij niet welkom zou zijn geweest. Het probleem is misschien dat Cliteur zich ook politiek nadrukkelijk met Baudet associeert, maar of dat nu een reden moet zijn om hem niet te laten spreken? De man kwalificeert nog altijd als filosoof, lijkt me, of hij nu zich nu wel of niet bezighoudt met de totstandkoming van politiek beleid.
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:31:22 #23
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_185874957
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:17 schreef probeer het volgende:

[..]

Volgens sommige Groningse docenten niet. En als andere Groningse docenten of studenten het daar niet mee eens zijn, kunnen ze daar samen over in gesprek.
Daar ja. Niet door brieven te schrijven dat je hem niet wil hebben en (hopen) dat de decaan dan uiteindelijk zwicht voor de controverse. Dat heeft niks met een open debat te maken, ook niet als je zegt 'er is over gepraat'.
pi_185875014
Links heeft niet zoveel met democratie.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:37:22 #25
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_185875098
Lavender Man Bad! :(
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:37:40 #26
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_185875108
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:34 schreef HSG het volgende:
Rechtse mensen snappen niet zo goed wat democratie inhoudt.
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:37:45 #27
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_185875111
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:34 schreef HSG het volgende:
Of vrije meningsuiting.
pi_185875120
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:31 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Daar ja. Niet door brieven te schrijven dat je hem niet wil hebben en (hopen) dat de decaan dan uiteindelijk zwicht voor de controverse. Dat heeft niks met een open debat te maken, ook niet als je zegt 'er is over gepraat'.
Waar lees je dat?

Ik zou zeggen dat een goede decaan zoiets inderdaad niet achter gesloten deuren doet, maar daarover in dialoog treedt met zijn studenten.
pi_185875160
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:37 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Of vrije meningsuiting.
De mening dat Cliteur een sukkeltje is mag niet?

Er staat toch nergens dat die filosofen anderen (bv studenten) iets willen verbieden? Er wordt juist aangegeven dat er meer transparantie en inspraak nodig is.

En naar mijn weten biedt elke Nederlandse universiteit haar studenten de mogelijkheid om gastsprekers uit te nodigen. Ook/zelfs wanneer bepaalde docenten daar helemaal niet op zitten te wachten.

[ Bericht 10% gewijzigd door probeer op 27-03-2019 12:45:33 ]
pi_185875247
Kom op jongens ... Dit lijkt me toch wel heel erg 'spijkers op laag water zoeken'. Waar jullie helemaal gelijk hebben bij gevallen waarbij het uiten van een mening over Baudet/FvD, over bepaalde maatschappelijke normen en/of juridische grenzen heen gaan (dat soort situaties moeten we gewoon met z'n allen veroordelen) heeft dit toch wel een beetje een zweem van 'ze vinden hem niet lief dus nu zijn ze slecht'.
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:44:49 #31
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_185875272
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:38 schreef probeer het volgende:

[..]

Waar lees je dat?
In de OP en in andere artikels erover.
quote:
Ik zou zeggen dat een goede decaan zoiets inderdaad niet achter gesloten deuren doet, maar daarover in dialoog treedt met zijn studenten.
Een goede decaan verdedigt de keuze voor een gastspreker met prima papieren tegen mensen die niet zo goed snappen waarom het op de universiteit van belang is om te kunnen praten en discussiëren met mensen met uiteenlopende visies.
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:45:32 #32
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_185875289
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:39 schreef probeer het volgende:

[..]

De mening dat Cliteur een sukkeltje is mag niet?

Er staat toch nergens dat die filosofen anderen (bv studenten) willen verbieden?
quote:
Ook Martin Lenz, hoofd van de vakgroep geschiedenis van de filosofie, maakt bezwaar tegen de komst van ’propagandist’ Cliteur.
In ieder geval Martin Lenz (hoofd van de vakgroep geschiedenis van de filosofie) maakt bezwaar tegen Cliteur's komst. Dat wil zeggen dat hij dus niet wil dat Cliteur een podium krijgt om zijn mening te verkondigen. In plaats van de discussie met argumenten aan te gaan.
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:47:29 #33
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_185875325
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:43 schreef probeer het volgende:
Kom op jongens ... Dit lijkt me toch wel heel erg 'spijkers op laag water zoeken'. Waar jullie helemaal gelijk hebben bij gevallen waarbij het uiten van een mening over Baudet/FvD, over bepaalde maatschappelijke normen en/of juridische grenzen heen gaan (dat soort situaties moeten we gewoon met z'n allen veroordelen) heeft dit toch wel een beetje een zweem van 'ze vinden hem niet lief dus nu zijn ze slecht'.
Nee, het gaat erom dat er mensen zijn die niet willen dat iemand een zegje komt doen met wie ze het niet eens zijn. Is in de VS op universiteiten gebruikelijk en dat komt overwaaien.
pi_185875365
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:44 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

In de OP
In de OP lees ik daar niets over. Er staat dat bepaalde studenten en docenten klachten/zorgen geuit hebben. Er staat dat de decaan in het vervolg het uitnodigen van gastsprekers transparanter en beter bespreekbaar wilt maken. Nergens een oordeel van de decaan over Baudet/Cliteur/FvD.

quote:
en in andere artikels erover.
Heb je daar linkjes van?

quote:
Een goede decaan verdedigt de keuze voor een gastspreker met prima papieren tegen mensen die niet zo goed snappen waarom het op de universiteit van belang is om te kunnen praten en discussiëren met mensen met uiteenlopende visies.
Ok, mee eens. Maar waar lees je dat deze decaan dat niet doet? Hell, Cliteur is toch ook gewoon uitgenodigd?
pi_185875388
Mooi kunnen die ook eens boos zijn/wezen. Niet maar altijd de gewone burger.
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:52:31 #36
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185875422
quote:
Is dat niet iets wat jij er zelf van maakt? In de OP lees ik dat er bezwaar wordt gemaakt tegen zijn komst en er is minstens één prominente filosoof die vindt dat hij geen podium moet krijgen omdat zijn woorden propaganda zouden zijn. Dat vind ik toch wel indruisen tegen het principe van de vrije meningsuiting en -vorming dat in deze context zou moeten worden gehuldigd, vooropgesteld dat de spreker als filosoof competent is.
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:52:49 #37
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_185875426
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:49 schreef probeer het volgende:

[..]

In de OP lees ik daar niets over. Er staat dat bepaalde studenten en docenten klachten/zorgen geuit hebben. Er staat dat de decaan in het vervolg het uitnodigen van gastsprekers transparanter en beter bespreekbaar wilt maken. Nergens een oordeel van de decaan over Baudet/Cliteur/FvD.
[..]

Heb je daar linkjes van?
[..]

Ok, mee eens. Maar waar lees je dat deze decaan dat niet doet? Hell, Cliteur is toch ook gewoon uitgenodigd?
Wat is volgens jou het verschil tussen een brief schrijven dat je iemand niet wil hebben en je zorgen uiten over iemands komst?
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:52:56 #38
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_185875429
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:49 schreef probeer het volgende:

[..]

Wel een oordeel van het hoofd van de vakgroep geschiedenis van de filosofie. Dat is wel iemand die iets in de melk te brokkelen heeft.

quote:
Ook Martin Lenz, hoofd van de vakgroep geschiedenis van de filosofie, maakt bezwaar tegen de komst van ’propagandist’ Cliteur. „Mensen als Cliteur… Ze beweren op heel redelijke wijze, heel belachelijke dingen. Moeten we zulke sprekers een podium geven?”, schrijft Lenz in een beklag van meer dan duizend woorden.
pi_185875440
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:47 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Nee, het gaat erom dat er mensen zijn die niet willen dat iemand een zegje komt doen met wie ze het niet eens zijn. Is in de VS op universiteiten gebruikelijk en dat komt overwaaien.
Dat mag je toch vinden? Toegegeven, ik vind dat persoonlijk nogal bekrompen en een tikkeltje laf. Maar het is niet verboden om je bekrompen en laf te gedragen.

De tweede zin in het artikel is letterlijk "De hoogleraar is gevraagd te komen spreken tijdens de Nacht van de Filosofie, meldt de universiteitskrant.".

Er hebben wat mensen klachten. Prima. Die mogen ze uiten. Er staat nergens dat daar blind aan toegegeven wordt.
pi_185875481
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:52 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Wel een oordeel van het hoofd van de vakgroep geschiedenis van de filosofie. Dat is wel iemand die iets in de melk te brokkelen heeft.
[..]

Blijkbaar niet genoeg om een uitnodiging tegen te houden. Een uitnodiging die, naar ik aanneem, gemaakt is door studenten die Cliteur daar wél willen hebben. Als hij dan niet naar Cliteur wilt luisteren of met hem in gesprek gaan, dan komt hij toch lekker niet naar die bijeenkomst?
pi_185875483
quote:
Het zou mensen sieren als ze er eens gewoon mee in gesprek gaan inplaats ze vanteveoren al als grof vuil af te serveren. Het werkt bovendien nog eens averrechts ook, dat heeft de laatste verkiezingsuitslag wel bewezen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_185875516
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:52 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Wat is volgens jou het verschil tussen een brief schrijven dat je iemand niet wil hebben en je zorgen uiten over iemands komst?
Ligt helemaal aan de persoon, de inhoud van de brief en het 'zorgen uiten'. Daar kan je toch niets over zeggen zo?

Zolang het geen 'verbieden' is (wat die vakgroepkerel helemaal niet kan) is er weinig aan de hand.
pi_185875521
quote:
Ach kom op. Dit is gewoon weer een poging om onwelgevallige meningen en degenen die ze uiten te smoren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_185875523
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:55 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het zou mensen sieren als ze er eens gewoon mee in gesprek gaan inplaats ze vanteveoren al als grof vuil af te serveren.
Mee eens.

quote:
Het werkt bovendien nog eens averrechts ook, dat heeft de laatste verkiezingsuitslag wel bewezen.
Dat lijkt wel een aardige factor geweest te zijn ja.
pi_185875535
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ach kom op. Dit is gewoon weer een poging om onwelgevallige meningen en degenen die ze uiten te smoren.
Hoe dan? Omdat die klagers hun klacht bij de decaan leggen? Daar zijn die lui toch (onder andere) voor, om het gezeik van studenten en medewerkers aan te horen?

Dan zie ik die decaan iig niet aan die poging toegeven.

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 27-03-2019 13:21:07 ]
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:59:38 #46
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_185875537
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:53 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat mag je toch vinden? Toegegeven, ik vind dat persoonlijk nogal bekrompen en een tikkeltje laf. Maar het is niet verboden om je bekrompen en laf te gedragen.

De tweede zin in het artikel is letterlijk "De hoogleraar is gevraagd te komen spreken tijdens de Nacht van de Filosofie, meldt de universiteitskrant.".

Er hebben wat mensen klachten. Prima. Die mogen ze uiten. Er staat nergens dat daar blind aan toegegeven wordt.
In ieder geval Lenz probeert anderen ervan te overtuigen dat de komst van Cliteur een slecht idee is, waarschijnlijk om te proberen die alsnog te voorkomen. Dat gaat verder dan ergens een mening over hebben.

https://groningerkrant.nl(...)nacht-van-filosofie/

quote:
GRONINGEN – Filosofiestudenten en -docenten van de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) willen de komst van professor Paul Cliteur blokkeren.

De hoogleraar is uitgenodigd om te spreken tijdens de Groningse Nacht van de Filosofie op 5 april, maar filosofiestudenten en -docenten vinden dat de hoogleraar geen podium moet krijgen. Cliteur is rechtsgeleerde, filosoof en publicist en wordt als controversieel gezien door zijn verbintenis met Forum voor Democratie.

Geschokkeerd
Martin Lenz, hoofd van de vakgroep Geschiedenis van de Filosofie, meent dat het bieden van een podium gelijk staat aan het ondersteunen van Cliteur’s standpunten.
pi_185875541
Je zag het ook toen Jordan Peterson op de UVA wilde komen en het protest tegen de komst van Baudet.

Die docenten en studenten willen blijkbaar alleen sprekers horen die hun eigen wereldbeeld bevestigen.

ivanengelshoven twitterde op donderdag 21-03-2019 om 11:03:41 Baudet zegt dat de samenleving wordt ondermijnd door onze universiteiten.Ik vind dit zeer kwalijk.We moeten pal staan voor de wetenschap. De samenleving is gebouwd op het werk & kennis van wetenschappers & docenten.We moeten de academische vrijheid beschermen,niet verdacht maken. reageer retweet
Hihi
pi_185875549
En FvD blijft maar winnen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_185875554
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:55 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het zou mensen sieren als ze er eens gewoon mee in gesprek gaan inplaats ze vanteveoren al als grof vuil af te serveren. Het werkt bovendien nog eens averrechts ook, dat heeft de laatste verkiezingsuitslag wel bewezen.
Waarom dit trekt veel meer aanhangers of het tegenovergestelde uiteraard.
pi_185875601
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:59 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

In ieder geval Lenz probeert anderen ervan te overtuigen dat de komst van Cliteur een slecht idee is, waarschijnlijk om te proberen die alsnog te voorkomen. Dat gaat verder dan ergens een mening over hebben.
Dat gaat inderdaad verder dan alleen een mening hebben. Dat is 'een mening hebben, die mening uiten, en anderen van die mening proberen te overtuigen'. Lijkt me een hele normale gang van zaken omtrent meningen. Wij doen hier niets anders. Betekent niet dat dat overtuigen ook altijd succesvol is

quote:
https://groningerkrant.nl(...)nacht-van-filosofie/
[..] Martin Lenz meent dat het bieden van een podium gelijk staat aan het ondersteunen van Cliteur’s standpunten. [..]

Nou, dat lijkt me een argument wat heel makkelijk onderuit te halen is door de studenten/medewerkers die Cliteur graag zien verschijnen op die nacht van de filosofie.

Ze hoeven alleen maar op de definities van 'debat' of 'dialoog' te wijzen.
  woensdag 27 maart 2019 @ 13:03:50 #51
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_185875604
quote:
Nee maar het is een beetje sneu als je als docent boos bent omdat er iemand komt spreken met een andere mening. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 27 maart 2019 @ 13:04:39 #52
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_185875620
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:57 schreef probeer het volgende:

[..]

Ligt helemaal aan de persoon, de inhoud van de brief en het 'zorgen uiten'. Daar kan je toch niets over zeggen zo?

Zolang het geen 'verbieden' is (wat die vakgroepkerel helemaal niet kan) is er weinig aan de hand.
Tja misschien ben ik gek hoor, maar ik zou toch zeggen dat klagen dat iemand komt spreken bij instanties die daar wat aan kunnen doen, toch wel gelijk staat aan uiten dat je iemand ergens niet wil hebben. Maar jij ziet het meer als een abstract filosofisch debat in briefvorm misschien.
pi_185875633
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:59 schreef Aquarii het volgende:
Je zag het ook toen Jordan Peterson op de UVA wilde komen en het protest tegen de komst van Baudet.

Die docenten en studenten willen blijkbaar alleen sprekers horen die hun eigen wereldbeeld bevestigen.

ivanengelshoven twitterde op donderdag 21-03-2019 om 11:03:41 Baudet zegt dat de samenleving wordt ondermijnd door onze universiteiten.Ik vind dit zeer kwalijk.We moeten pal staan voor de wetenschap. De samenleving is gebouwd op het werk & kennis van wetenschappers & docenten.We moeten de academische vrijheid beschermen,niet verdacht maken. reageer retweet
Hihi
Hij is uitgenodigd. Blijkbaar zijn er dus studenten die hem daar wel willen. Anderen zijn het daar weer niet mee eens.
  woensdag 27 maart 2019 @ 13:05:20 #54
286575 Roces18
Chef de party
pi_185875634
quote:

Hihi
academische vrijheid :')
een links bolwerk van indoctrinatie ja.
  woensdag 27 maart 2019 @ 13:06:59 #55
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_185875667
Scheetsnuivende hippies die hun geliefde anti-academische echokamer willen veiligstellen? Say it ain't so!
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_185875670
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:05 schreef probeer het volgende:

[..]

Hij is uitgenodigd. Blijkbaar zijn er dus studenten die hem daar wel willen. Anderen zijn het daar weer niet mee eens.
Studenten of het schoolbestuur?
  woensdag 27 maart 2019 @ 13:07:13 #57
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_185875671
quote:

Die docenten en studenten willen blijkbaar alleen sprekers horen die hun eigen wereldbeeld bevestigen

Of ze zijn bang dat anderen die meer openminded zijn, erachter komen dat een tegenstander misschien best goede argumenten heeft of ze zelfs kan overtuigen. Veel mensen in linkse bubbeltjes kakelen alleen elkaar na en horen nooit het andere geluid. Dat geeft activisten macht.
pi_185875674
quote:
16s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:03 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nee maar het is een beetje sneu als je als docent boos bent omdat er iemand komt spreken met een andere mening. :')
Abso-fucking-luut ja.

En zeker als je dat doet met een argument als 'aanhoren staat gelijk aan het met hem eens zijn'.

En dan zullen er nu wat studenten zijn die die kerel een stukje minder mogen / respecteren (degenen die Cliteur uitgenodigd hebben) en wat studenten die die kerel een stukje meer mogen / respecteren (degenen die het met zijn klacht eens zijn). Zoals wel vaker het geval wanneer een docent zijn/haar mond open doet.
pi_185875710
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:04 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Tja misschien ben ik gek hoor, maar ik zou toch zeggen dat klagen dat iemand komt spreken bij instanties die daar wat aan kunnen doen, toch wel gelijk staat aan uiten dat je iemand ergens niet wil hebben.
Dat ben ik helemaal met je eens. Ik zie alleen niet hoe dat per se een probleem is. Ze hebben hun klacht geuit, de decaan zegt dat hij wilt streven naar meer dialoog over het uitnodigen van sprekers, and thats it. Nergens dat die klachten daadwerkelijk gehonoreerd worden.

quote:
Maar jij ziet het meer als een abstract filosofisch debat in briefvorm misschien.
Ik snap niet hoe je daar nou bij komt.
pi_185875724
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:07 schreef john2406 het volgende:

[..]

Studenten of het schoolbestuur?
Geen idee. Een van de twee, misschien beiden. Maakt dat wat uit dan?
  woensdag 27 maart 2019 @ 13:11:20 #61
459912 FlippingCoin
pi_185875735
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:07 schreef probeer het volgende:

[..]

Abso-fucking-luut ja.

En zeker als je dat doet met een argument als 'aanhoren staat gelijk aan het met hem eens zijn'.

En dan zullen er nu wat studenten zijn die die kerel een stukje minder mogen / respecteren (degenen die Cliteur uitgenodigd hebben) en wat studenten die die kerel een stukje meer mogen / respecteren (degenen die het met zijn klacht eens zijn). Zoals wel vaker het geval wanneer een docent zijn/haar mond open doet.
Als docent aan een universiteit zou je m.i. je studenten niet moeten beschermen tegen "enge woorden" door mensen met onwelwillige meningen te weigeren, waar het wel naar riekt als je bezwaar maakt tegen een bezoek van, maar door de dialoog aan te gaan en zo je studenten te overtuigen van je gelijk, wat ze menen te hebben; en dan hoef je niet iedereen maar langs te laten komen maar schijnbaar waren er wel mensen aan de universiteit die hem langs hebben willen doen komen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_185875747
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:10 schreef probeer het volgende:

[..]

Geen idee. Een van de twee, misschien beiden. Maakt dat wat uit dan?
Dan schrijft men toch niet de studenten, ik dacht dat onze niks is gevraagd geworden toen die filosoof daar kwam spreken.
  woensdag 27 maart 2019 @ 13:12:42 #63
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_185875763
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:09 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat ben ik helemaal met je eens. Ik zie alleen niet hoe dat per se een probleem is. Ze hebben hun klacht geuit, de decaan zegt dat hij wilt streven naar meer dialoog over het uitnodigen van sprekers, and thats it. Nergens dat die klachten daadwerkelijk gehonoreerd worden.
[..]

Ik snap niet hoe je daar nou bij komt.
Het is vooral gezeik, het wordt een probleem als het ook daadwerkelijk zijn doel bereikt.
pi_185875794
quote:
16s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:11 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Als docent aan een universiteit zou je m.i. je studenten niet moeten beschermen tegen "enge woorden" door mensen met onwelwillige meningen te weigeren, waar het wel naar riekt als je bezwaar maakt tegen een bezoek van, maar door de dialoog aan te gaan en zo je studenten te overtuigen van je gelijk, wat ze menen te hebben;
Mee eens.

Al zegt die docent nergens 'Cliteur mag niet komen', maar stelt hij de vraag 'Moeten we dat wel willen?'. Een zeer vooringenomen vraag waaruit zijn eigen standpunt meteen duidelijk is. Maar wel een vraag die hij stelt (aan zijn universiteit en studenten), nergens een roep om een verbod.

quote:
en dan hoef je niet iedereen maar langs te laten komen maar schijnbaar waren er wel mensen aan de universiteit die hem langs hebben willen doen komen.
Gaat dat nu dan niet meer door dan? Die uitnodiging is toch verstuurd? Ik lees nergens dat de uitnodiging ook weer ingetrokken is.
pi_185875824
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:12 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Het is vooral gezeik, het wordt een probleem als het ook daadwerkelijk zijn doel bereikt.
Precies.

Maar met een decaan die alleen maar aangeeft 'dat er meer ruimte moet komen om uitnodigingen te bespreken' (waarmee hij dus zelf absoluut geen standpunt tegen Cliteur of voor een verbod inneemt) en studenten/medewerkers die Cliteur daadwerkelijk uitgenodigd hebben, lijkt me dat doel verre van bereikt.
  woensdag 27 maart 2019 @ 13:15:46 #66
459912 FlippingCoin
pi_185875825
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:14 schreef probeer het volgende:

[..]

Mee eens.

Al zegt die docent nergens 'Cliteur mag niet komen', maar stelt hij de vraag 'Moeten we dat wel willen?'. Een zeer vooringenomen vraag waaruit zijn eigen standpunt meteen duidelijk is. Maar wel een vraag die hij stelt (aan zijn universiteit en studenten), nergens een roep om een verbod.
[..]

Gaat dat nu dan niet meer door dan? Die uitnodiging is toch verstuurd? Ik lees nergens dat de uitnodiging ook weer ingetrokken is.
Lenz maakt bezwaar tegen de komst, dat gaat wel verder dan een vraag omtrent het beleid.

Ah en of die nog komen zal, de tijd zal het leren. :)
pi_185875850
quote:
16s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:15 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Lenz maakt bezwaar tegen de komst, dat gaat wel verder dan een vraag omtrent het beleid.
Ja, hij geeft meteen zijn eigen antwoord op de vraag die hij zichzelf en zijn collega's en studenten stelt.
pi_185875906
Op onze universiteit liep een filosofie/theologie docent rond die een stukje typte over dat hij abortus wil verbieden omdat het gelijk staat aan moord.

Daar ontstond een fel debat over.

En toen gebeurde er vervolgens helemaal niets.
pi_185875981
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:05 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat is een valse tegenstelling. Beweren dat iemand geen podium gegeven mag worden gaat veel verder dan 'ik zou hem zelf niet uitgenodig hebben wanneer ik in de commissie voor de uitnodigingen had gezeten'.
  woensdag 27 maart 2019 @ 13:23:44 #70
459912 FlippingCoin
pi_185876049
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:19 schreef probeer het volgende:
Op onze universiteit liep een filosofie/theologie docent rond die een stukje typte over dat hij abortus wil verbieden omdat het gelijk staat aan moord.

Daar ontstond een fel debat over.

En toen gebeurde er vervolgens helemaal niets.
Ja en dat is hoe het zou moeten toch, een fel debat, iemand vindt dit, de meeste vinden dat, ga de dialoog aan zolang dit redelijkerwijs kan verlopen.
pi_185876100
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is een valse tegenstelling.
Hoe? Volgens mij is het een vrij simpele constatering dat er daar mensen zijn die hem daar wel willen hebben spreken (ergo, de uitnodiging) en mensen die hem daar niet willen hebben spreken (de klagers).

quote:
Beweren dat iemand geen podium gegeven mag worden gaat veel verder dan 'ik zou hem zelf niet uitgenodigd hebben wanneer ik in de commissie voor de uitnodigingen had gezeten'.
Dat klopt. Maar ik zie nog steeds niet hoe die bewering blijkbaar afdoet aan de mogelijkheid om sprekers uit te nodigen. Het zegt hooguit wat over degene die de bewering maakt. (Tot nu toe) vrijwel niets over de rest van die universiteit.

Edit:
quote:
Guus Termeer, programmeur van Studium Generale, zegt dat ook hij bezorgde reacties van studenten en docenten heeft gekregen. Maar dat is niets in vergelijking met de klachten die vorige maand binnenkwamen naar aanleiding van Carles Puigdemonts optreden.

Als het erop aankomt, is het aan de academische gemeenschap om de intellectuele diversiteit te beschermen, denkt Termeer. 'Het is belangrijk om mensen de kans te geven een vrije discussie te voeren, zo lang er maar ruimte is voor een kritisch debat.'

https://www.ukrant.nl/filosofen-boos-over-komst-paul-cliteur/
Dit is wat de programmeur er zelf over te zeggen heeft.

[ Bericht 27% gewijzigd door probeer op 27-03-2019 14:04:12 ]
pi_185876140
quote:
16s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:23 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja en dat is hoe het zou moeten toch, een fel debat, iemand vindt dit, de meeste vinden dat, ga de dialoog aan zolang dit redelijkerwijs kan verlopen.
Dat is dan ook zo ongeveer waar die decaan voor pleit, ruimte voor die dialoog. Waar lees jij dat het dan toch anders loopt nu?
pi_185876179
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:25 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar ik zie nog steeds niet hoe die bewering blijkbaar afdoet aan de mogelijkheid om sprekers uit te nodigen. Het zegt hooguit wat over degene die de bewering maakt. (Tot nu toe) vrijwel niets over de rest van die universiteit.
Dan behoeft die Unie helemaal niet genoemd te worden!
Tenzij men staat zo zwak en men acht het nodig, zijn stelling kracht bij te zetten?
pi_185876225
Die filosofen vinden er wat van dat Cliteur komt. En daar vinden andere mensen wat van. En dan vinden andere mensen dáár weer wat van. Dat is op zich allemaal niet zo spannend.

Het wijst wel op een soort lafheid bij de klagers. Ze voeren publieke druk op tegen 'controversiële sprekers'. Als daar een reactie op komt dan doen ze alsof hun neus bloedt. "Nee, we willen niet dat hij gecanceld wordt, we willen alleen een discussie starten." Alleen heb je dan al wel de knuppel in het hoenderhok gegooid en de taal van 'no-platforming' gebruikt, wat wereldwijd ook soms samengaat met intimidatie en geweld tegen sprekers met 'verkeerde' meningen.

Er is wel een vertrutting gaande aan de RUG als je dit soort berichten leest. Ook in de Universiteitskrant gaat het tegenwoordig allemaal over hoe slecht de witte man is. Op een gegeven moment is Amsterdam al één grote parodie op een universiteit geworden, en dan is de rest vanzelf aan de beurt.
  woensdag 27 maart 2019 @ 13:31:30 #75
459912 FlippingCoin
pi_185876243
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:26 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat is dan ook zo ongeveer waar die decaan voor pleit, ruimte voor die dialoog. Waar lees jij dat het dan toch anders loopt nu?
In het feit men bezwaar maakt op de komst, of gaat dit topic over de decaan?
  woensdag 27 maart 2019 @ 13:31:40 #76
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185876247
Amerikaanse toestanden, he. En daarvoor, Chinese...

Mensen willen weigeren om te spreken omdat ze qua opvattingen niet 100% in jouw belevingswereld passen. Gelukkig geeft de Uni er niet aan toe. Maar hoe lang nog, durven ze hun poot stijf te houden? Hoelang totdat we hier ook een Rode Garde hebben, een gedachtenpolitie?

pi_185876258
Yep volgens mij een vorm van haatzaaien?
  woensdag 27 maart 2019 @ 13:33:01 #78
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_185876273
Het is opmerkelijk dat de focus zo ligt op Martin Lenz (dat de Telegraaf daar de focus op legt), omdat deze man nu net niet actief zijn komst probeert tegen te houden, maar in zijn eigen blog een discussie start (waar ie een aantal redelijke punten maakt en een aantal waar ik het niet per se mee eens ben).

Martin Lenz is niet de persoon die de programmeur heeft aangeschreven om Paul Cliteur niet te laten komen. Misschien dat de Telegraaf zijn woorden uitlicht omdat ze zo makkelijk te vinden zijn, maar veel mensen er zelf toch niet naar zoeken.

https://handlingideas.blo(...)ists-a-platform/amp/
  woensdag 27 maart 2019 @ 13:33:10 #79
459912 FlippingCoin
pi_185876276
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:30 schreef Vasilevski het volgende:
Die filosofen vinden er wat van dat Cliteur komt. En daar vinden andere mensen wat van. En dan vinden andere mensen dáár weer wat van. Dat is op zich allemaal niet zo spannend.

Het wijst wel op een soort lafheid bij de klagers. Ze voeren publieke druk op tegen 'controversiële sprekers'. Als daar een reactie op komt dan doen ze alsof hun neus bloedt. "Nee, we willen niet dat hij gecanceld wordt, we willen alleen een discussie starten." Alleen heb je dan al wel de knuppel in het hoenderhok gegooid en de taal van 'no-platforming' gebruikt, wat wereldwijd ook soms samengaat met intimidatie en geweld tegen sprekers met 'verkeerde' meningen.

Er is wel een vertrutting gaande aan de RUG als je dit soort berichten leest. Ook in de Universiteitskrant gaat het tegenwoordig allemaal over hoe slecht de witte man is. Op een gegeven moment is Amsterdam al één grote parodie op een universiteit geworden, en dan is de rest vanzelf aan de beurt.
Komt allemaal overwaaien vanuit de VS. :r
  woensdag 27 maart 2019 @ 13:33:49 #80
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185876287
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:07 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Of ze zijn bang dat anderen die meer openminded zijn, erachter komen dat een tegenstander misschien best goede argumenten heeft of ze zelfs kan overtuigen. Veel mensen in linkse bubbeltjes kakelen alleen elkaar na en horen nooit het andere geluid. Dat geeft activisten macht.
Dat is sowieso reden #1. Andere denkbeelden vormen een bedreiging voor de eigen hegemonie. Niet alleen links is daar schuldig aan, maar aangezien zij momenteel de leerinstituten in een wurggreep houden, maken ze zich daar het meest schuldig aan. Overal in het Westen.
pi_185876294
quote:
16s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:31 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

In het feit men bezwaar maakt op de komst, of gaat dit topic over de decaan?
Bezwaar maken =/ bezwaar toegekend krijgen.
pi_185876312
quote:
16s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:33 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Komt allemaal overwaaien vanuit de VS. :r
Dan hoop ik op de brandstofprijzen van dat land.
pi_185876320
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:33 schreef PiyeReloaded het volgende:
Het is opmerkelijk dat de focus zo ligt op Martin Lenz (dat de Telegraaf daar de focus op legt), omdat deze man nu net niet actief zijn komst probeert tegen te houden, maar in zijn eigen blog een discussie start (waar ie een aantal redelijke punten maakt en een aantal waar ik het niet per se mee eens ben).

Martin Lenz is niet de persoon die de programmeur heeft aangeschreven om Paul Cliteur niet te laten komen. Misschien dat de Telegraaf zijn woorden uitlicht omdat ze zo makkelijk te vinden zijn, maar veel mensen er zelf toch niet naar zoeken.

Kijk eens aan. Nóg minder aan het handje dan eerder gedacht, dus.
pi_185876337
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:33 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dat is sowieso reden #1. Andere denkbeelden vormen een bedreiging voor de eigen hegemonie.
En dan een zin later:

quote:
Niet alleen links is daar schuldig aan, maar aangezien zij momenteel de leerinstituten in een wurggreep houden, maken ze zich daar het meest schuldig aan. Overal in het Westen.
:D
  woensdag 27 maart 2019 @ 13:36:26 #85
459912 FlippingCoin
pi_185876345
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:33 schreef probeer het volgende:

[..]

Bezwaar maken =/ bezwaar toegekend krijgen.
Je hebt mij geenszins iets ansers zien schrijven. :)
pi_185876362
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:33 schreef PiyeReloaded het volgende:

Wat veel gevaarlijker is, is dat de decaan van de faculteit nu al aangeeft dat hij in de toekomst 'controversiële uitnodigingen bespreekbaar wil maken'. Ja dat kan natuurlijk op allerlei manieren. Dat kan ook betekenen dat alles eerst langs de jankbekken moet en dan heb je dus nooit meer 'controversiële sprekers', alleen nog maar middle-of-the-road.
  woensdag 27 maart 2019 @ 13:37:24 #87
459912 FlippingCoin
pi_185876373
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:34 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dan hoop ik op de brandstofprijzen van dat land.
Ja ze hebben ook hun goede dingen. :D
pi_185876409
Ik kom niet op de naam van die welke bij onze kwam spreken, vettig onverzorgd en een dikke pens. Geloof een PvdA er.
  woensdag 27 maart 2019 @ 13:38:33 #89
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_185876411
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:37 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Wat veel gevaarlijker is, is dat de decaan van de faculteit nu al aangeeft dat hij in de toekomst 'controversiële uitnodigingen bespreekbaar wil maken'. Ja dat kan natuurlijk op allerlei manieren. Dat kan ook betekenen dat alles eerst langs de jankbekken moet en dan heb je dus nooit meer 'controversiële sprekers', alleen nog maar middle-of-the-road.
Dat vind ik ook een erg ambigue uitspraak inderdaad.
pi_185876424
quote:
16s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:37 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja ze hebben ook hun goede dingen. :D
Die zullen wel niet over komen waaien neem ik aan he?
pi_185876433
quote:

[..]

:D

Ja, want 'jouw klacht is hier onbespreekbaar' is inderdaad veel slimmer, wanneer je de persoon bent waarbij anderen hun klachten moeten kunnen deponeren.

'Het is bespreekbaar' hoeft echt helemaal niets meer te betekenen dan 'ja, daar kunnen we over praten ja'. Iets anders is eigen invulling.

Of denk jij ook dat wanneer je je baas om een loonsverhoging vraagt en hij antwoordt met 'dat is bespreekbaar' dat de buit al binnen is?
  woensdag 27 maart 2019 @ 13:40:28 #92
459912 FlippingCoin
pi_185876448
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:39 schreef john2406 het volgende:

[..]

Die zullen wel niet over komen waaien neem ik aan he?
Vrees van niet helaas. :P
pi_185876502
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:38 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Dat vind ik ook een erg ambigue uitspraak inderdaad.
1) Hij zegt nergens 'controversiële uitnodigingen'. Daarmee zou hij een waardeoordeel uiten over deze uitnodiging, en dat doet hij niet.
2) Wat had hij dan moeten zeggen? "Jullie klachten vinden hier geen gehoor", "We gaan het hier niet eens over hebben"?
pi_185876524
quote:

[..]

Dat zegt hij niet.

Hij zegt dat hij uitnodigingen meer bespreekbaar wilt maken.

Edit: Hier stond een stomme beschuldiging, mijn excuses.
  woensdag 27 maart 2019 @ 13:46:37 #95
459912 FlippingCoin
pi_185876572
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:43 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat zegt hij niet.

Hij zegt dat hij uitnodigingen meer bespreekbaar wilt maken.

Dat controversiële verzin jij er bij om er een draai aan te geven waardoor het lijkt alsof die decaan een kant gekozen heeft.
quote:
Lodi Nauta, decaan wijsbegeerte, stuurde afgelopen vrijdag de hele faculteit een mail om de zorgen te bespreken. In de mail belooft hij om controversiële uitnodigingen in de toekomst transparanter en beter bespreekbaar te maken.
  woensdag 27 maart 2019 @ 13:46:55 #96
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_185876577
quote:

[..]

En wie bepaalt of iemand controversieel is? Hoe controversieel moet iemand zijn om niet met hem/haar in discussie te gaan?

Kunnen jullie iemand bedenken die zo controversieel is dat je hem/haar zelfs niet zou willen uitnodigen om met hem in discussie te gaan? Wilders? Karadzic? Holocaustontkenners?
  woensdag 27 maart 2019 @ 13:51:29 #97
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_185876649
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:42 schreef probeer het volgende:

[..]

1) Hij zegt nergens 'controversiële uitnodigingen'. Daarmee zou hij een waardeoordeel uiten over deze uitnodiging, en dat doet hij niet.
2) Wat had hij dan moeten zeggen? "Jullie klachten vinden hier geen gehoor", "We gaan het hier niet eens over hebben"?
Het is niet per de fout, het is alleen ambigu. Het kan ook een zoethoudertje voor klagers zijn, maar het kan ook betekenen dat je gewoon controverse gaat vermijden, of het kan betekenen dat je het proces van uitnodigen meer interactief wil maken.
pi_185876657
quote:
Fair enough. Kan het nog steeds gewoon een constatering zijn. Wat in feite correct is.

Wel een stuk genuanceerder zeg, dat artikel.

quote:
De meningen over de uitnodiging aan Cliteur zijn verdeeld, zegt Nauta. Sommige mensen binnen de faculteit maken zich ernstig zorgen, omdat de FvD ‘bepaalde standpunten heeft en tactieken gebruikt waar niet iedereen het mee eens is’.

Anderen vinden dat er binnen de universiteit ruimte moet zijn voor controversiële meningen. Maar ook dat de procedure rond het uitnodigen van controversiële figuren transparanter zou moeten zijn voor de andere genodigde sprekers en de faculteit in zijn geheel.

Door de zorgen over Cliteurs optreden zal het faculteitsbestuur de organisatie benaderen om in de komende maanden een evaluatie te houden. Tijdens deze gesprekken zal worden besproken hoe de organisatie is verlopen en hoe dit in de toekomst beter kan.

Kritisch debat
Guus Termeer, programmeur van Studium Generale, zegt dat ook hij bezorgde reacties van studenten en docenten heeft gekregen. Maar dat is niets in vergelijking met de klachten die vorige maand binnenkwamen naar aanleiding van Carles Puigdemonts optreden.

Als het erop aankomt, is het aan de academische gemeenschap om de intellectuele diversiteit te beschermen, denkt Termeer. ‘Het is belangrijk om mensen de kans te geven een vrije discussie te voeren, zo lang er maar ruimte is voor een kritisch debat.’

Het evenement is een samenwerking tussen de Faculteit Wijsbegeerte van de RUG, Groninger Forum en Studium Generale. Er zijn meer dan vijfentwintig sprekers uit verschillende vakgebieden uitgenodigd.
En afsluitend zelfs:

quote:
Noot van de redactie: in de oorspronkelijke samenvatting van de blog post van Lenz hebben we een iets te krachtige term gebruikt. Om zijn visie beter weer te geven hebben we ‘het bieden van een podium gelijk aan het onderschrijven van de controversiële standpunten’ veranderd in ‘ondersteunen van de controversiële standpunten’.
pi_185876691
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:51 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Het is niet per de fout, het is alleen ambigu. Het kan ook een zoethoudertje voor klagers zijn, maar het kan ook betekenen dat je gewoon controverse gaat vermijden, of het kan betekenen dat je het proces van uitnodigen meer interactief wil maken.
Klopt. Een compleet open antwoord. Vooralsnog dus weinig aan de hand.
  woensdag 27 maart 2019 @ 13:53:54 #100
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_185876701
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:46 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

En wie bepaalt of iemand controversieel is? Hoe controversieel moet iemand zijn om niet met hem/haar in discussie te gaan?

Kunnen jullie iemand bedenken die zo controversieel is dat je hem/haar zelfs niet zou willen uitnodigen om met hem in discussie te gaan? Wilders? Karadzic? Holocaustontkenners?
Rasmea Odeh schijnbaar. Die is zo controversieel dat het pand waar ze wordt uitgenodigd gelijk moet sluiten.
  woensdag 27 maart 2019 @ 13:54:41 #101
459912 FlippingCoin
pi_185876719
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:51 schreef probeer het volgende:

[..]

Fair enough. Kan het nog steeds gewoon een constatering zijn. Wat in feite correct is.

Wel een stuk genuanceerder zeg, dat artikel.
[..]

En afsluitend zelfs:
[..]

Ja viel mij ook op inderdaad. :D
pi_185876838
quote:
16s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:54 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja viel mij ook op inderdaad. :D
Wat, in mijn ogen, de aanleiding van dit topic niet veel meer maakt dan 'Nikonlover moet weer even verontwaardigd doen'. En sommigen doen daar maar al te graag aan mee.

En het is natuurlijk ook meteen weer een aanval van links op de VvM.
  woensdag 27 maart 2019 @ 14:04:39 #103
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_185876905
quote:
10s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:53 schreef PiyeReloaded het volgende:
Rasmea Odeh
Oja, ik herinner me haar. Heeft bomaanslag op Israelische burgers gepleegd.

Dat is misschien inderdaad controversieel. Roept ze nog steeds op tot geweld tegen Israeliers en/of joden? Misschien heeft ze haar verleden achter zich gelaten en vertelt ze nu misschien heel interessante dingen, misschien dat ze tegenwoordig zelfs tot dialoog oproept ofzo.
  woensdag 27 maart 2019 @ 14:07:32 #104
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_185876967
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 11:39 schreef Nikonlover het volgende:
De post van Lenz: https://handlingideas.blo(...)ists-a-platform/amp/

Reactie van Cliteur: https://tpo.nl/2019/03/27(...)versiteit-groningen/
pi_185877059
[quote]0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:25 schreef probeer het volgende:

[..]

Hoe? Volgens mij is het een vrij simpele constatering dat er daar mensen zijn die hem daar wel willen hebben spreken (ergo, de uitnodiging) en mensen die hem daar niet willen hebben spreken (de klagers).
[quote]Je doet alsof het gelijkwaardige grootheden zijn, dat is niet het geval. De tegenstelling is hier niet wel of niet uitnodigen, die was er wellicht in de commissie die over de uitnodigingen gaat maar dat is een gepasseerd station. De vraag die hier wordt opgeworpen is iemand een podium ontzeggen omdat je het niet met hem eens bent of niet.
  woensdag 27 maart 2019 @ 14:13:51 #106
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_185877066
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 14:04 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Oja, ik herinner me haar. Heeft bomaanslag op Israelische burgers gepleegd.

Dat is misschien inderdaad controversieel. Roept ze nog steeds op tot geweld tegen Israeliers en/of joden? Misschien heeft ze haar verleden achter zich gelaten en vertelt ze nu misschien heel interessante dingen, misschien dat ze tegenwoordig zelfs tot dialoog oproept ofzo.
Eerlijk gezegd heb ik geen voorbeeld gezien van dat ze dat ooit gedaan heeft. Maar ja, ze heeft wel een veroordeling, dus mag ze niet spreken blijkbaar.
  woensdag 27 maart 2019 @ 14:21:07 #107
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_185877210
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 11:39 schreef Nikonlover het volgende:
Ze beweren op heel redelijke wijze, heel belachelijke dingen.
Aldus de filosoof :')
Je leven wijden aan zweverig gezwam en dan iemand anders betichten van kletspraat, kilotje boter op het hoofd oO<
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_185877222
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 14:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 27 maart 2019 13:25 schreef probeer het volgende:

[..]

[quote]Je doet alsof het gelijkwaardige grootheden zijn, dat is niet het geval.
De programmeur is ook een medewerker aan de RUG. De decaan ook.

quote:
De tegenstelling is hier niet wel of niet uitnodigen, die was er wellicht in de commissie die over de uitnodigingen gaat maar dat is een gepasseerd station.
quote:

Als het erop aankomt, is het aan de academische gemeenschap om de intellectuele diversiteit te beschermen, denkt Termeer. ‘Het is belangrijk om mensen de kans te geven een vrije discussie te voeren, zo lang er maar ruimte is voor een kritisch debat.’
Als die discussie in die commissie er al was, heeft dat uiteindelijk toch geleid tot een uitnodiging.

quote:
De vraag die hier wordt opgeworpen is iemand een podium ontzeggen omdat je het niet met hem eens bent of niet.
En die vraag mag niet gesteld worden?
pi_185877473
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:37 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Rechtse mensen snappen niet zo goed wat democratie inhoudt.
Meer dan links.
  woensdag 27 maart 2019 @ 14:34:26 #110
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_185877488
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 14:13 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd heb ik geen voorbeeld gezien van dat ze dat ooit gedaan heeft. Maar ja, ze heeft wel een veroordeling, dus mag ze niet spreken blijkbaar.
Ik ken haar verder niet (behalve het wiki-stukje). Als ze in staat is een goed verhaal voor te dragen en open staat voor kritische vragen en mensen met een andere mening respecteert, zou het best interessant kunnen zijn. Deze mevrouw zou in de ogen van velen controversieel zijn (op zijn minst voor ze moorden heeft gepleegd), dus iemand die haar uitnodigt om te spreken, zal een goed verhaal moeten hebben.

Een uitzondering zou voor mij wel zijn iemand die onverdraagzaam is op basis van religieuze overtuiging. Met dat soort mensen is het slecht discussieren, omdat hun denkbeelden voor henzelf niet ter discussie staan.
pi_185877497
quote:
Als iemand een mening heeft dan kun je drie dingen doen: accepteren, negeren of als je er niet mee eens bent een discussie aangaan.

Maar wat er gebeurd er meestal vanuit de linkse kant? Steden branden af, mensen worden bedreigd en mishandeld en alles wat lijnrecht tegenover democratie staat.

Zij willen tenslotte een Stalinistisch regime waarbij miljoenen mensen worden vermoord vanwege een andere mening.
pi_185877542
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 14:35 schreef HSG het volgende:

[..]

Als iemand een mening heeft dan kun je drie dingen doen: accepteren, negeren of als je er niet mee eens bent een discussie aangaan.
En in dit geval kiezen zowel de decaan als de universiteit voor de laatste optie.

quote:
Maar wat er gebeurd er meestal vanuit de linkse kant? Steden branden af, mensen worden bedreigd en mishandeld en alles wat lijnrecht tegenover democratie staat.
Ja, dat gebeurt meestal ja. :') ^ :')

Het wil er bij jou ook niet in dat 95% van de mensen zich gewoon normaal gedraagt he, ongeacht politieke kleur? Nee, links moet per se extremistisch en anti-democratie zijn. Hoezo framing.

En leg me ook eens even uit hoe 'een klacht bij de decaan neerleggen' anti-democratisch is.

[ Bericht 5% gewijzigd door probeer op 27-03-2019 14:52:01 ]
  woensdag 27 maart 2019 @ 14:48:28 #113
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_185877742
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 14:33 schreef HSG het volgende:

[..]

Meer dan links.
God, jij bent echt 12. Dit heeft geen ruk met democratie te maken.
  woensdag 27 maart 2019 @ 14:50:47 #114
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_185877780
Wat een prutsfilosoof ben je dan als je alleen maar meningen wil horen die in jebeigen straatje passen. En maar 8000 euro Pm vangen voor slap lullen
The End Times are wild
  woensdag 27 maart 2019 @ 14:52:48 #115
168739 Red_85
'echt wel'
pi_185877825
quote:
7s.gif Op woensdag 27 maart 2019 11:44 schreef Nobu het volgende:
Ook wel een beetje vreemd om die man uit te nodigen op een communistisch congres natuurlijk.
Hoezo? Als je filosofisch van gedachte wil wisselen, lijkt het me juist leuk om ook een tegenstander van jouw specifieke zienswijze te kunnen horen..

Of zijn alle meningen correct, als ze maar stroken met de jouwe? Denk dat daar filosofisch best over de 'bomen' valt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_185877841
Het zijn gelovigen, deze studenten en docenten. Ze willen alleen luisteren naar iemand die preekt voor eigen parochie. Het wijkt feitelijk weinig af van de verzuiling in de jaren 50 en 60, toen mensen alleen luisterden naar de eigen omroep. Als katholiek luisterde je niet naar de VARA; dat soort dingen.

Zoals het artikel al stelt, brengt Cliteur zijn punten op een heel redelijke wijze. Maar het is niet de sociaal-wenselijke mening waarmee deze studenten jarenlang zijn geïndoctrineerd op school en in de media.

Ze zouden toch op z'n minst eens de vaardigheid moeten leren om te luisteren naar iemand met een andere mening dan de eigen, "correcte" mening.
  woensdag 27 maart 2019 @ 14:55:07 #117
168739 Red_85
'echt wel'
pi_185877883
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:05 schreef Roces18 het volgende:

[..]

academische vrijheid :')
een links bolwerk van indoctrinatie ja.
Vrijheid voor iedereen. Als die maar dezelfde mening heeft. Anders moeten ze monddood.
Ofso.

Zulke beperkte zielen, die mensen op de uni's.
1947-2016
pi_185877925
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 14:53 schreef Elfletterig het volgende:
Het zijn gelovigen, deze studenten en docenten. Ze willen alleen luisteren naar iemand die preekt voor eigen parochie. Het wijkt feitelijk weinig af van de verzuiling in de jaren 50 en 60, toen mensen alleen luisterden naar de eigen omroep. Als katholiek luisterde je niet naar de VARA; dat soort dingen.

Zoals het artikel al stelt, brengt Cliteur zijn punten op een heel redelijke wijze. Maar het is niet de sociaal-wenselijke mening waarmee deze studenten jarenlang zijn geïndoctrineerd op school en in de media.

Ze zouden toch op z'n minst eens de vaardigheid moeten leren om te luisteren naar iemand met een andere mening dan de eigen, "correcte" mening.
Dan is het maar goed dat ze genoeg mede-studenten en docenten hebben die wel voor andere meningen open lijken te staan.

quote:
De meningen over de uitnodiging aan Cliteur zijn verdeeld, zegt Nauta. Sommige mensen binnen de faculteit maken zich ernstig zorgen, omdat de FvD ‘bepaalde standpunten heeft en tactieken gebruikt waar niet iedereen het mee eens is’.

Anderen vinden dat er binnen de universiteit ruimte moet zijn voor controversiële meningen. Maar ook dat de procedure rond het uitnodigen van controversiële figuren transparanter zou moeten zijn voor de andere genodigde sprekers en de faculteit in zijn geheel.

Door de zorgen over Cliteurs optreden zal het faculteitsbestuur de organisatie benaderen om in de komende maanden een evaluatie te houden. Tijdens deze gesprekken zal worden besproken hoe de organisatie is verlopen en hoe dit in de toekomst beter kan.

Kritisch debat

Het evenement is een samenwerking tussen de Faculteit Wijsbegeerte van de RUG, Groninger Forum en Studium Generale. Er zijn meer dan vijfentwintig sprekers uit verschillende vakgebieden uitgenodigd.

Het evenement is uitverkocht, maar kaarten zijn wellicht nog te krijgen via de Facebook-pagina. Meer informatie over het programma vind je op de website van de Nacht van de Filosofie.

pi_185877963
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 14:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Vrijheid voor iedereen. Als die maar dezelfde mening heeft. Anders moeten ze monddood.
Ofso.

Zulke beperkte zielen, die mensen op de uni's.
Jup, want mensen met verschillende standpunten allemaal over één kam scheren is natuurlijk wel het toonbeeld van een open en verlichte geest.

Ook voor jou: Genoeg mensen daar die Cliteur wel willen horen spreken.
  woensdag 27 maart 2019 @ 15:03:00 #120
168739 Red_85
'echt wel'
pi_185878038
quote:
14s.gif Op woensdag 27 maart 2019 14:59 schreef probeer het volgende:

[..]

Jup, want mensen met verschillende standpunten allemaal over één kam scheren is natuurlijk wel het toonbeeld van een open en verlichte geest.

Ook voor jou: Genoeg mensen daar die Cliteur wel willen horen spreken.
UVA, RUG, UU... Allemaal hetzelfde geluid naar buiten van 'medewerkers' als het gaat om een iets rechtser geluid. Er zullen uiteraard uitzonderingen zijn, maar over het algemeen zijn het vooral zichzelf verklaarde politiek correcten die helemaal zo correct niet zijn. Blijkbaar.
1947-2016
pi_185878070
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:52 schreef Iblardi het volgende:

[..]

[quote]In de OP lees ik dat er bezwaar wordt gemaakt tegen zijn komst en er is minstens één prominente filosoof die vindt dat hij geen podium moet krijgen omdat zijn woorden propaganda zouden zijn.
Klopt.

quote:
Dat vind ik toch wel indruisen tegen het principe van de vrije meningsuiting en -vorming dat in deze context zou moeten worden gehuldigd, vooropgesteld dat de spreker als filosoof competent is.
Ik ook. En volgens bronnen vinden andere studenten en medewerkers van de RUG dat ook.
pi_185878091
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 15:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

UVA, RUG, UU... Allemaal hetzelfde geluid naar buiten van 'medewerkers' als het gaat om een iets rechtser geluid. Er zullen uiteraard uitzonderingen zijn, maar over het algemeen zijn het vooral zichzelf verklaarde politiek correcten die helemaal zo correct niet zijn. Blijkbaar.
Want Cliteur mag inderdaad niet meer komen nu. Toch?
  woensdag 27 maart 2019 @ 15:06:27 #123
286575 Roces18
Chef de party
pi_185878106
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 15:05 schreef probeer het volgende:

[..]

Naja als je filosofisch onderwijs geeft waarbij je eigen studenten tegen een gastspreker keren, ja dan heb je allicht gefaald als universiteit.
pi_185878176
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 15:06 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Naja als je filosofisch onderwijs geeft waarbij je eigen studenten tegen een gastspreker keren, ja dan heb je allicht gefaald als universiteit.
Ook wanneer andere studenten en medewerkers dat niet vinden?

quote:
De meningen over de uitnodiging aan Cliteur zijn verdeeld, zegt Nauta. Sommige mensen binnen de faculteit maken zich ernstig zorgen, omdat de FvD 'bepaalde standpunten heeft en tactieken gebruikt waar niet iedereen het mee eens is'.

Moet de universiteit er dan voor zorgen dat al hun medewerkers en studenten voor de komst van Cliteur zijn? Dat vind ik nou niet echt passen bij het faciliteren van een platform voor open discussies met een diversiteit aan meningen en de mogelijkheid voor kritisch denken. Wat ze nu dus wel doen, door ruimte te geven aan zowel de voor als tegenstanders.

Ik zou me als universiteit (of welke onderwijsinstelling dan ook) pas zorgen gaan maken als ze allemaal 100% voor of tegen Cliteur zijn.
  woensdag 27 maart 2019 @ 15:10:50 #125
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185878182
Wellicht moet de RUG maar een paar safe spaces inrichten met puppiefotos en kleurboeken voor deze mensen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185878323
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 14:21 schreef probeer het volgende:

Als die discussie in die commissie er al was, heeft dat uiteindelijk toch geleid tot een uitnodiging.
Ja, maar dat is dus een ander soort discussie.

quote:
En die vraag mag niet gesteld worden?
Ja, maar die mag ook met hoon ontvangen worden, dat zou zelfs moeten. Het is immers een omroep om het podium te beperken tot standpunten waar men zich wel ongeveer in kan vinden, en dat is onacademisch.
pi_185878562
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 15:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, maar dat is dus een ander soort discussie.
[..]

Ja, maar die mag ook met hoon ontvangen worden, dat zou zelfs moeten. Het is immers een omroep om het podium te beperken tot standpunten waar men zich wel ongeveer in kan vinden, en dat is onacademisch.
quote:

En over de decaan zelf .. blijkbaar kiest die er voor om het podium niet te beperken voor mensen die vinden dat er geen ruimte moet zijn voor controversiële meningen.

En die meta-discussie over de betekenis en de invulling van 'een open discussie' moet ook gewoon in alle openheid plaats kunnen vinden. Zeker op een filosofie faculteit. Als we érgens die hele Popper 'in hoeverre moeten we tolerant zijn voor intolerantie?' discussie* moeten kunnen houden ...

Daarbij denk ik niet dat het de primaire taak van een decaan is om een specifiek standpunt weg te honen, maar des te meer om ruimte te geven aan alle standpunten. Eventuele oordelen / consequenties / beleidswijzigingen lijken me iets voor het bestuur (in samenspraak met de studentenraad O-) ).

*waarbij we, in mijn ogen ook terecht, 'intolerantie' in dit geval definiëren als 'de opvatting dat er voor Cliteur's standpunten geen plaats moet zijn op de RUG'.
  woensdag 27 maart 2019 @ 15:46:56 #128
45206 Pietverdriet
pi_185878703
Voor de mensen die niet weten wie Cliteur is
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Paul_Cliteur
  woensdag 27 maart 2019 @ 15:52:02 #129
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185878801
Filosoferen heeft niet zo veel zin als je dat alleen met gelijkdenkenden doet, toch?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 27 maart 2019 @ 15:55:08 #130
8369 speknek
Another day another slay
pi_185878859
Uiteindelijk is Cliteur een professor aan een Nederlandse universiteit, ookal heeft ie een h-index van niks en neemt niemand hem serieus. Niet echt iets om boos op te worden. Het is niet alsof echte propagandisten als Steve Bannon zijn uitgenodigd (dat is bij een conferentie in mijn vakgebied gebeurd, waarna de conferentie spontaan geimplodeerd is). Ik zou wel gewoon lekker wegblijven.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 27 maart 2019 @ 15:55:23 #131
45206 Pietverdriet
pi_185878863
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 15:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Filosoferen heeft niet zo veel zin als je dat alleen met gelijkdenkenden doet, toch?
Meeste mensen aan een filosofie faculteit zijn ook niet met nadenken en filosoferen bezig, maar met filosofologie, wat hebben andere filosofen bedacht.
Heb dit zelf mogen meemaken toe ik rondliep op een filosofie faculteit. De man die eigen ideeen had en niet confirmeerde aan de mores werd niet geliefd. Deze man is een van de belangrijkste taalfilosofen btw
pi_185878899
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 15:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Precies. En gelukkig is dat ook niet aan de hand onder de studenten en medewerkers van de RUG.

En gelukkig geeft de decaan aan dat er ook ruimte is om te filosoferen met mensen die denken dat Cliteur geweerd moet worden.
  woensdag 27 maart 2019 @ 15:57:41 #133
45206 Pietverdriet
pi_185878902
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 15:55 schreef speknek het volgende:
Uiteindelijk is Cliteur een professor aan een Nederlandse universiteit, ookal heeft ie een h-index van niks en neemt niemand hem serieus. Niet echt iets om boos op te worden.
Waar kan ik de h index van academici nakijken?
  woensdag 27 maart 2019 @ 16:02:14 #134
8369 speknek
Another day another slay
pi_185878991
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2019 15:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waar kan ik de h index van academici nakijken?
https://scholar.google.nl/citations?user=20FiFNsAAAAJ&hl=nl

Het is iets hoger dan ik dacht overigens. Schijnbaar telt het nog op over de jaren heen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_185879027
Is naar mijn weten geen openbare lijstjes van, en dienen dus individueel berekend te worden. Al kan je het per auteur wel zien via sommige zoekmachines voor wetenschappelijke publicaties.
pi_185879044
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 15:55 schreef speknek het volgende:
Uiteindelijk is Cliteur een professor aan een Nederlandse universiteit, ookal heeft ie een h-index van niks en neemt niemand hem serieus. Niet echt iets om boos op te worden. Het is niet alsof echte propagandisten als Steve Bannon zijn uitgenodigd (dat is bij een conferentie in mijn vakgebied gebeurd, waarna de conferentie spontaan geimplodeerd is). Ik zou wel gewoon lekker wegblijven.
Oh, ik heb zowaar één of twee werken van die man ergens in de boekenkast (of op zolder) :D
Tails tell tales
pi_185879081
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 15:39 schreef probeer het volgende:

[..]

[..]

En over de decaan zelf .. blijkbaar kiest die er voor om het podium niet te beperken voor mensen die vinden dat er geen ruimte moet zijn voor controversiële meningen.

En die meta-discussie over de betekenis en de invulling van 'een open discussie' moet ook gewoon in alle openheid plaats kunnen vinden. Zeker op een filosofie faculteit. Als we érgens die hele Popper 'in hoeverre moeten we tolerant zijn voor intolerantie?' discussie* moeten kunnen houden ...

Daarbij denk ik niet dat het de primaire taak van een decaan is om een specifiek standpunt weg te honen, maar des te meer om ruimte te geven aan alle standpunten. Eventuele oordelen / consequenties / beleidswijzigingen lijken me iets voor het bestuur (in samenspraak met de studentenraad O-) ).

*waarbij we, in mijn ogen ook terecht, 'intolerantie' in dit geval definiëren als 'de opvatting dat er voor Cliteur's standpunten geen plaats moet zijn op de RUG'.
Maar dat zijn ook weer onvergelijkbare grootheden. Weghonen kan veronderstelt reeds ruimte laten aan dat standpunt, anders is er niets te honen. De decaan zet de deur minstens op een kier voor de intoleranten, en is daarmee in zekere zin tolerant tegenover diegenen die de tolerantie willen beeindigen. Alleen gaat het hier er niet om dat hij alleen maar tolerant is, het is niet zo dat hij die intoleranten slechts een podium gunt, hij geeft er ook blijk van de oproep tot intolerantie te respecteren, alsof het ook maar een mening is.

Dat is niet zo, het is een meta-mening, een mening om aan andere meningen een einde te maken. Daarmee staat die mening niet op gelijke voet met meningen die op gelijkwaardige basis tegenover andere meningen willen staan en verdient dus ook geen gelijkwaardige behandelilng (tegenspraak) maar een behandeling die recht doet aan zijn meta-karakter (hoon in dit geval).
  woensdag 27 maart 2019 @ 16:08:00 #138
45206 Pietverdriet
pi_185879098
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 16:02 schreef speknek het volgende:

[..]

Het is iets hoger dan ik dacht overigens. Schijnbaar telt het nog op over de jaren heen.
En hoe verhoud zich dat tot anderen in zijn vakgebied?
Meneer Keijzer vind ik daar geheel niet, hoofddocent Filosofie Faculteit Groningen
Prof hindriks ook niet (politiek filosofie)

[ Bericht 8% gewijzigd door Pietverdriet op 27-03-2019 16:15:31 ]
pi_185879109
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 16:04 schreef Forbry het volgende:

[..]

Oh, ik heb zowaar één of twee werken van die man ergens in de boekenkast (of op zolder) :D
Als het 'Inleiding in het recht' is dan kan je zijn h-index een +1 geven door het te citeren in een nieuw te publiceren wetenschappelijk artikel. ^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 16:02 schreef speknek het volgende:

[..]

Hij wordt iig een stuk relevanter geacht sinds 2014.
  woensdag 27 maart 2019 @ 16:11:34 #140
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185879186
Men lijkt wel naar een zekere balans gestreefd te hebben, als de titels een indicatie zijn.
quote:
21.30 - Paul Cliteur: Theoterrorisme en de lafheid van het Westen

22.20: Catarina Dutilh Novaes: Overcoming white ignorance: stumbling debates in a multicultural society

https://www.groningerforu(...)able%20DEF%20web.pdf
  woensdag 27 maart 2019 @ 16:17:44 #141
45206 Pietverdriet
pi_185879279
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 16:11 schreef Iblardi het volgende:
Men lijkt wel naar een zekere balans gestreefd te hebben, als de titels een indicatie zijn.
[..]

Zij heeft dezelfde H Index als Cliteur
  woensdag 27 maart 2019 @ 16:18:56 #142
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_185879301
Cliteur “stelt niks voor”? Ben benieuwd naar de wijsheid die deze Groningse filosofen de wereld hebben geschonken.
Ik ga Onder professoren nog maar eens herlezen. :7
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  woensdag 27 maart 2019 @ 16:32:06 #143
45206 Pietverdriet
pi_185879484
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 16:18 schreef Gorraay het volgende:
Cliteur “stelt niks voor”? Ben benieuwd naar de wijsheid die deze Groningse filosofen de wereld hebben geschonken.
Ik ga Onder professoren nog maar eens herlezen. :7
Geweldig boek
Oh, en de profs aan de filosofie faculteit
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2019 16:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En hoe verhoud zich dat tot anderen in zijn vakgebied?
Meneer Keijzer vind ik daar geheel niet, hoofddocent Filosofie Faculteit Groningen
Prof hindriks ook niet (politieke filosofie)
pi_185879492
Paul CLITJE _O_
  woensdag 27 maart 2019 @ 16:55:11 #145
8369 speknek
Another day another slay
pi_185879948
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2019 16:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zij heeft dezelfde H Index als Cliteur
Technisch hoger (16 om 13), maar belangrijker is dat ze dat in minder dan de helft van de tijd bereikte.
  woensdag 27 maart 2019 @ 16:58:03 #146
45206 Pietverdriet
pi_185880018
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 16:55 schreef speknek het volgende:

[..]

Technisch hoger (16 om 13), maar belangrijker is dat ze dat in minder dan de helft van de tijd bereikte.
Wat imho meer zegt over de instemming met haar mening dan over het intellectuele gewicht ervan
De Hoofddocent en prof Politieke filosofie aan de rug worden geheel niet vermeld.
Denk dat die index prima is voor Exacte vakken maar daarbuiten niet echt waardevol is.
En dan nog, als je een specialist bent op een zeer specialistisch esotherisch vakgebied en er zijn wereldwijd 15 mensen die het begrijpen dan zal je ook een heel lage index hebben.
  Moderator woensdag 27 maart 2019 @ 16:59:13 #147
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185880042
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 16:55 schreef speknek het volgende:

[..]

De beste methode om een hoge h-index te krijgen lang in de wetenschap blijven idd...

(ik tik dit jaar denk ik de 10 aan ik heb blijkbaar net de 10 gehaald :') zegt dus ook niet echt iets zo'n index)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 27 maart 2019 @ 17:07:36 #148
8369 speknek
Another day another slay
pi_185880198
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2019 16:58 schreef Pietverdriet het volgende:

Wat imho meer zegt over de instemming met haar mening dan over het intellectuele gewicht ervan
Nee hoor, bijvoorbeeld ongeveer de helft van Baudets citaties zijn mensen die het niet met hem eens zijn :P. Het klopt wel dat het per vakgebied verschilt, en filosofie (of eigenlijk zou Cliteur professor in de rechten moeten zijn) scoort minder hoog. Toch zijn mensen als Herman Philipse wel een stuk meer geciteerd (alhoewel ik je zijn precieze h-index schuldig moet blijven).
quote:
2s.gif Op woensdag 27 maart 2019 16:59 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

De beste methode om een hoge h-index te krijgen lang in de wetenschap blijven idd...

(ik tik dit jaar denk ik de 10 aan ik heb blijkbaar net de 10 gehaald :') zegt dus ook niet echt iets zo'n index)
Gefeliciteerd! (maar je zit ook nog niet zo lang in de wetenschap toch?)

[ Bericht 0% gewijzigd door speknek op 27-03-2019 17:20:55 ]
  woensdag 27 maart 2019 @ 17:11:48 #149
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185880287
Het vreemdste akkefietje van Cliteur vond ik zijn verdediging van een volkomen onwetenschappelijk werk waarin werd gepostuleerd dat de figuur van Jezus Christus gebaseerd was op Julius Caesar, dit via een hele serie onwaarschijnlijke tekstcorrupties in manuscripten die door halfgeletterde personen zouden zijn overgeschreven.
  woensdag 27 maart 2019 @ 17:19:58 #150
8369 speknek
Another day another slay
pi_185880391
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 17:11 schreef Iblardi het volgende:
Het vreemdste akkefietje van Cliteur vond ik zijn verdediging van een volkomen onwetenschappelijk werk waarin werd gepostuleerd dat de figuur van Jezus Christus gebaseerd was op Julius Caesar, dit via een hele serie onwaarschijnlijke tekstcorrupties in manuscripten die door halfgeletterde personen zouden zijn overgeschreven.
Ohja dat boek van Carotta, dat had ik door de hype (en Cliteurs aanbeveling, het moet gezegd, vroeger las ik Cliteur best graag als een rechts geluid) ook nog eens gekocht :').
Sommige overeenkomsten waren best opvallend, en het zou kunnen dat de mythologisering van Julius Caesar een inspiratie was geweest voor onderdelen van de mythe van Jezus, maar andere delen van het boek las ik onbedoeld met een :') uitdrukking.
  woensdag 27 maart 2019 @ 17:21:10 #151
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_185880414
Ik zag op mijn iPhone alleen de eerste 3 woorden van de titel staan: Filosofen Universiteit Groningen, maar ik wist gewoon dat het over de FvD zou gaan.
pi_185880445
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 17:21 schreef Eendenkooi het volgende:
Ik zag op mijn iPhone alleen de eerste 3 woorden van de titel staan: Filosofen Universiteit Groningen, maar ik wist gewoon dat het over de FvD zou gaan.
Gelukkig is het een iPhone anders had het misschien niet zo uitgezien!
pi_185880466
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 17:23 schreef john2406 het volgende:

[..]

Gelukkig is het een iPhone anders had het misschien niet zo uitgezien!
Jij wil mij in de zeik nemen?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  woensdag 27 maart 2019 @ 17:35:26 #154
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_185880627
Dat is dus het stomste wat je kunt doen...

Geef juist dit soort types een podium op een universiteit. Waar zou je bang voor moeten zijn als je weet dat de boodschapper totale kolder vertelt? Nodig hem uit, laat hem z'n verhaal doen en fileer het daarna met argumenten.

Dit is te goedkoop. En gaat OPNIEUW averechts werken.

Kijk naar de VS; Kent Hovind mag daar zijn creationisme riedel afdraaien en ook al denkt hij zelf dat hij heel wat zieltjes wint, is diens optreden in die wetenschappelijke arena slechts een teken van zijn brevet van onvermogen.

UNIversiteit... trouwens.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_185880798
Hoe is het mogelijk dat een oersaaie doorgeslagen humanist met antitheistische sentimenten als Cliteur als controversieel wordt gezien?

Die man heeft vooral niets te zeggen. Behalve: RelIgIe Is StOm
  woensdag 27 maart 2019 @ 17:50:49 #156
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_185880810
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 17:49 schreef theunderdog het volgende:
Hoe is het mogelijk dat een oersaaie doorgeslagen humanist met antitheistische sentimenten als Cliteur als controversieel wordt gezien?

Die man heeft vooral niets te zeggen. Behalve: RelIgIe Is StOm
Er is maar 1 reden

PIANOMAN BAD
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_185880872
quote:
8s.gif Op woensdag 27 maart 2019 17:50 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Er is maar 1 reden

PIANOMAN BAD
?
  Spellchecker woensdag 27 maart 2019 @ 17:56:17 #158
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_185880938
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2019 17:56 schreef maily het volgende:
Die naam :X
Wat is er mis met die naam?
  woensdag 27 maart 2019 @ 18:00:08 #160
45206 Pietverdriet
pi_185880962
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 17:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

Geef juist dit soort types een podium op een universiteit.
“Dat soort types” als Paul Cliteur?
  woensdag 27 maart 2019 @ 18:00:59 #161
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_185880974
Typisch.
Jammer dat links Nederland zo fascistisch is geworden.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_185880993
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2019 18:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

“Dat soort types” als Paul Cliteur?
Ja, Paul Cliteur is heaal gevaarlijk !

Hij was van plan de universiteit binnen te lopen, terwijl hij het nummer Jadna Bosno suverena aan het zingen was. Wist je dat niet?
  woensdag 27 maart 2019 @ 18:06:55 #163
45206 Pietverdriet
pi_185881079
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 18:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja, Paul Cliteur is heaal gevaarlijk !

Hij was van plan de universiteit binnen te lopen, terwijl hij het nummer Jadna Bosno suverena aan het zingen was. Wist je dat niet?
Niet het Horst Wessel lied?
  woensdag 27 maart 2019 @ 18:07:26 #164
45206 Pietverdriet
pi_185881095
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 18:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
Typisch.
Was het in de jaren 80 al
pi_185881101
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2019 18:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Niet het Horst Wessel lied?
Nee, de zangtalenten daarvan waren nogal anti-joods. Het hedendaagse rechts heeft een Israel fetisj.
  woensdag 27 maart 2019 @ 18:09:28 #166
45206 Pietverdriet
pi_185881136
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 18:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, de zangtalenten daarvan waren nogal anti-joods. Het hedendaagse rechts heeft een Israel fetisj.
Wat dat betreft past het Horst Wessel lied beter bij links
pi_185881166
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2019 18:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat dat betreft past het Horst Wessel lied beter bij links
Het horst wessel lied is geweldig.
  woensdag 27 maart 2019 @ 18:14:31 #168
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_185881219
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 17:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]

?
pi_185881263
quote:
7s.gif Op woensdag 27 maart 2019 18:14 schreef SpecialK het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Professor okofobie. hahhhhhhahahahhaha
  woensdag 27 maart 2019 @ 18:19:18 #170
45206 Pietverdriet
pi_185881315
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 18:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het horst wessel lied is geweldig.
Alexander Pola heeft er nog een variant op geschreven, het Supporterslied
Het Spandoek hoog
De toeters luid geblazen...
  woensdag 27 maart 2019 @ 19:41:04 #171
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185883104
quote:
7s.gif Op woensdag 27 maart 2019 18:14 schreef SpecialK het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Geen slecht begin. De rechterwijsvinger is alvast in de juiste positie. De rest van het lichaam moet zijn plaats nog even vinden.
  woensdag 27 maart 2019 @ 20:52:31 #172
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185884873
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 18:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat hele Tip Van Mieke gebeuren laat inderdaad duidelijk zien dat een aanzienlijk deel van NL pro Israel is. Prachtig om te zien. Velen zijn ook FVD stemmer.
pi_185884977
Huilies.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_185885012
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 20:52 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dat hele Tip Van Mieke gebeuren laat inderdaad duidelijk zien dat een aanzienlijk deel van NL pro Israel is. Prachtig om te zien. Velen zijn ook FVD stemmer.
Er is niets prachtig aan op kalenderleeftijd volwassen zijn en een soort groupie gedrag te vertonen voor een land.
pi_185885014
HG
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 18:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
Typisch.
Heb jij nog wat anekdotisch bewijs voor links fascistisch docenten tuig?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_185886083
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2019 18:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Alexander Pola heeft er nog een variant op geschreven, het Supporterslied
Het Spandoek hoog
De toeters luid geblazen...
Dat kende ik niet...
Ik heb het net gevonden
https://www.ouvirmusica.com.br/farce-majeur/612492/
De melodie is beperkt tot die 2 regels.

En aan 't eind hoor ik de melodie van.

"Und wir fahren, und wir fahren, gegen Engeland Engeland"

Overigens heb ik wel eens gehoord dat het lied:
"o was ik maar bij moeder thuis gebleven" qua melodie ook geïnspireerd was op het Horst Wessellied.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 27 maart 2019 @ 21:41:32 #177
8369 speknek
Another day another slay
pi_185886394
Nu ik overigens gezien heb dat Paul Cliteur voorzitter van het wetenschappelijke instituut van de FvD is, dat gevraagd heeft scholieren hun docenten erbij te verklikken, ben ik er toch wel voor hem bij alle universiteiten een podium te weigeren.
  woensdag 27 maart 2019 @ 21:49:41 #178
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_185886645
Gewoon laten spreken het is Nederland.
pi_185886677
WTF is dit? Ik ben eerder links dan rechts, maar ik associeer mij met geen van beide, en zelfs ik vind dit keiharde koeienschijt van de bovenste plank. Scholen, universiteiten horen in ieder geval in functie NEUTRAAL te zijn zolang er geen mensenrechten en wetten worden overtreden. Tyf op!
  woensdag 27 maart 2019 @ 22:02:49 #180
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185887015
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 21:41 schreef speknek het volgende:
Nu ik overigens gezien heb dat Paul Cliteur voorzitter van het wetenschappelijke instituut van de FvD is, dat gevraagd heeft scholieren hun docenten erbij te verklikken, ben ik er toch wel voor hem bij alle universiteiten een podium te weigeren.
Vrijheid van meningsuiting gaat voor jou maar 2 centimeter diep, dat hadden we al langer door hoor. Het is maar goed dat jij geen politicus bent.
  woensdag 27 maart 2019 @ 22:04:22 #181
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_185887054
Dit is wel erg sneu, ga met de man in discussie wanneer je het niet met hem eens bent,politieke en sociale filosofie zou juist het terrein moeten zijn waar een ideeenstrijd het beste naar boven haalt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 27 maart 2019 @ 22:04:51 #182
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185887076
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 20:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Er is niets prachtig aan op kalenderleeftijd volwassen zijn en een soort groupie gedrag te vertonen voor een land.
Rassenhaat en antisemitisme bestrijden? Opstaan voor joodse Nedelanders die worden getreiterd en belaagd? Dat is wat echt fatsoenlijke mensen doen. Ga maar lekker GroenLinks stemmen, die zijn ook van Kauft Nicht Bei Juden.

Ik bedoel, kom op. 100 brandhaarden wereldwijd, zoals Myanmar en de Oeigoeren, en men blijft maar lullen over Israel. Dan heb je echt specifiek iets tegen joden. Niemand scheldt ooit zo tegen de Chinezen.

Die wijn kwam niet eens uit bezet gebied, bovendien.
  woensdag 27 maart 2019 @ 22:12:53 #183
8369 speknek
Another day another slay
pi_185887301
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:02 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Vrijheid van meningsuiting gaat voor jou maar 2 centimeter diep, dat hadden we al langer door hoor. Het is maar goed dat jij geen politicus bent.
Au contraire, het is de vrijheid van meningsuiting die in het geding is door de acties van Cliteur.
  woensdag 27 maart 2019 @ 22:19:57 #184
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_185887502
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:12 schreef speknek het volgende:

[..]

Au contraire, het is de vrijheid van meningsuiting die in het geding is door de acties van Cliteur.
Dat klopt ook wel, maar leg hem dan in het debat het vuur aan de schenen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_185887532
Och joh, ook in een intellectuele instelling als een bibliotheek dat verschillende evenementen organiseert hoor je dezelfde geluiden. Men wil het niet-linkse geluid niet horen, geen discussie mee aangaan. Het eigen linkse geluid is heilig. Vingertjes in de oren en na-na-na-na-naaaah roepen. Kleuters.
quote:
Optreden Ebru Umar leidt tot haatreacties en extra beveiliging

In het kader van de Boekenweek organiseert de Bibliotheek Rotterdam deze week verschillende evenementen waarbij ‘moedige vrouwen in de spotlights worden gezet’. Zo is er de expositie Palet van Verzet, waarin de verhalen van veertien van deze vrouwen worden verteld. Morgenavond wordt de expositie geopend met een gesprek tussen drie van de geportretteerde vrouwen. Een van die drie is columniste Ebru Umar. Haar komst zorgt voor een storm aan negatieve reacties in de richting van de bibliotheek en stichting Aletta. Ook is onder aanvoering van de Rotterdamse afdeling van de politieke partij Bij1 een open brief gepubliceerd waarin wordt gevraagd Umar geen podium te bieden.
Walgelijk. :r

Gelukkig heeft de organisatie een rechte rug! Hulde! ^O^
quote:
Jacobs wil zich ook niet laten beïnvloeden door de negatieve reacties die haar stichting heeft ontvangen. ,,Je hoeft het niet eens te zijn met Ebru Umar, maar nu willen mensen die het niet met Umar eens zijn haar monddood maken. Dat gaat veel te ver. Haar terugtrekken is dan ook onbespreekbaar. We laten ons niet gijzelen. Zeker niet op een avond die in het teken staat van moedige vrouwen.”
https://www.ad.nl/rotterd(...)eveiliging~a949d257/
pi_185888544
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:19 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dat klopt ook wel, maar leg hem dan in het debat het vuur aan de schenen.
Niks voor jouw?
pi_185888800
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:04 schreef -XOR- het volgende:
Dit is wel erg sneu, ga met de man in discussie wanneer je het niet met hem eens bent,politieke en sociale filosofie zou juist het terrein moeten zijn waar een ideeenstrijd het beste naar boven haalt.
Alles is het omgekeerde.
  donderdag 28 maart 2019 @ 03:51:31 #188
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_185890559
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:12 schreef speknek het volgende:

[..]

Je baan niet goed doen, onprofessioneel zijn en kinderen indoctrineren is vrijheid van meningsuiting?
Wat een verwrongen wereldbeeld heb jij toch.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 28 maart 2019 @ 04:02:55 #189
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_185890568
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 21:41 schreef speknek het volgende:
En zie hier hoe ver de rot zich al verspreid heeft.
pi_185890857
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:04 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Rassenhaat en antisemitisme bestrijden? Opstaan voor joodse Nedelanders die worden getreiterd en belaagd? Dat is wat echt fatsoenlijke mensen doen. Ga maar lekker GroenLinks stemmen, die zijn ook van Kauft Nicht Bei Juden.

Ik bedoel, kom op. 100 brandhaarden wereldwijd, zoals Myanmar en de Oeigoeren, en men blijft maar lullen over Israel. Dan heb je echt specifiek iets tegen joden. Niemand scheldt ooit zo tegen de Chinezen.

1: Er zijn meer dan genoeg joden tegen Israel. Israel is geen synoniem voor joden.

2: Welnee. Als je vooral kritiek hebt op China en hun omgang met christenen en moslims heb je ook niet iets tegen Chinezen.

3: Dat is waar.
  donderdag 28 maart 2019 @ 07:24:08 #191
8369 speknek
Another day another slay
pi_185891141
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 03:51 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Je baan niet goed doen, onprofessioneel zijn en kinderen indoctrineren is vrijheid van meningsuiting?
Wat een verwrongen wereldbeeld heb jij toch.
Een docent die een mening uit, "haar baan niet goed doen, onprofessioneel zijn, kinderen indoctrineren" is pas een verwrongen wereldbeeld. Zogenaamd helemaal van de vrijheid zijn behalve als iemand iets zegt wat je niet zint, dan is het indoctrinatie.
Wat moet je wel niet van bijzonder onderwijs vinden. Oh das niet belangrijk want geen linksen.
quote:
9s.gif Op donderdag 28 maart 2019 04:02 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En zie hier hoe ver de rot zich al verspreid heeft.
"Ja eh ik heb een platform gemaakt bedoeld om jullie studenten tegen je op te hitsen, via een studieopzet die door geen enkele METC zou komen"

"Oh wat enig, kom graag als eregast er wat meer over vertellen"

Nee hoor, opbokken. Eerst maar leren normaal te doen, daarna mag je wel weer langskomen.
  donderdag 28 maart 2019 @ 07:25:12 #192
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_185891151
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 07:24 schreef speknek het volgende:

[..]

Een docent die een mening uit, "haar baan niet goed doen, onprofessioneel zijn, kinderen indoctrineren" is pas een verwrongen wereldbeeld. Zogenaamd helemaal van de vrijheid zijn behalve als iemand iets zegt wat je niet zint, dan is het indoctrinatie.
[..]

"Ja eh ik heb een platform gemaakt bedoeld om jullie studenten tegen je op te hitsen, via een studieopzet die door geen enkele METC zou komen"

"Oh wat enig, kom graag als eregast er wat meer over vertellen"

Nee hoor, opbokken. Eerst maar leren normaal te doen, daarna mag je wel weer langskomen.
Iemand geen platform geven op basis van de inhoud van zijn uitspraken. Tja.
  donderdag 28 maart 2019 @ 07:25:58 #193
8369 speknek
Another day another slay
pi_185891156
quote:
14s.gif Op donderdag 28 maart 2019 07:25 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Iemand geen platform geven op basis van de inhoud van zijn uitspraken. Tja.
Nee, zijn daden, duh.
  donderdag 28 maart 2019 @ 07:28:12 #194
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_185891185
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 07:25 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee, zijn daden, duh.
Uiteindelijk geen verschil. Het lijkt je misschien geen goed idee om hem misschien te vragen naar die daden?
  donderdag 28 maart 2019 @ 07:37:38 #195
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185891257
quote:
14s.gif Op donderdag 28 maart 2019 07:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Uiteindelijk geen verschil. Het lijkt je misschien geen goed idee om hem misschien te vragen naar die daden?
Het is alleen geen debat maar een lezing.
  donderdag 28 maart 2019 @ 07:41:54 #196
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185891295
Een beetje ironisch is het wel.
quote:
Paul Cliteur, rechtsgeleerde en filosoof, spreekt over Theoterrorisme. In zijn meest recente boek Theoterrorism v. Freedom of Speech doet hij uit de doeken hoe met name het Islamitische Theoterrorisme zich richt tegen de Westerse secularisatie en vrijheid van meningsuiting.
http://sggroningen.nl/en/(...)t-van-de-filosofie-0
  donderdag 28 maart 2019 @ 07:47:31 #197
8369 speknek
Another day another slay
pi_185891330
quote:
14s.gif Op donderdag 28 maart 2019 07:28 schreef Fir3fly het volgende:

Uiteindelijk geen verschil.
:'). Stop, ja daar zit wel verschil tussen. En in deze notie van de universiteit als ideeenstrijd al helemaal. Mijn mening is "geinstitutionaliseerd intimideren van docenten is niet goed", mijn fictieve daad is "Misschien moeten we hem maar even niet meer uitnodigen zolang hij dat doet", en dat laatste val jij nu over.
quote:
Het lijkt je misschien geen goed idee om hem misschien te vragen naar die daden?
Als hij wil bomen over de linkse indoctrinatie van scholieren, dan kan uitgelegd worden dat we al 17 jaar een rechtse regering hebben. Als hij wil bomen over waarom zijn onderzoek niet volgens universitaire wetenschappelijke en ethische richtlijnen gaat, dan hoeven we daar niet echt over te bomen, misschien kan hij een cursus volgen.
  donderdag 28 maart 2019 @ 07:53:55 #198
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_185891380
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 07:47 schreef speknek het volgende:

[..]

:'). Stop, ja daar zit wel verschil tussen. En in deze notie van de universiteit als ideeenstrijd al helemaal. Mijn mening is "geinstitutionaliseerd intimideren van docenten is niet goed", mijn fictieve daad is "Misschien moeten we hem maar even niet meer uitnodigen zolang hij dat doet", en dat laatste val jij nu over.

Maar dat is nu precies waar het hier over gaat, er zijn mensen die hem wél willen uitnodigen. Wellicht zelfs vanwege die daden.

quote:
Als hij wil bomen over de linkse indoctrinatie van scholieren, dan kan uitgelegd worden dat we al 17 jaar een rechtse regering hebben. Als hij wil bomen over waarom zijn onderzoek niet volgens universitaire wetenschappelijke en ethische richtlijnen gaat, dan hoeven we daar niet echt over te bomen, misschien kan hij een cursus volgen.
Allemaal irrelevante bla bla. De inhoud mag het per definitie niet over gaan.
pi_185891396
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 07:24 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat kun je hem in een academisch debat prima voor de voeten werpen.

Ik heb helemaal niets met Cliteur, maar hij moet zijn zegje kunnen doen, ook al zegt hij controversiele dingen. Ik zou het van organisatoren echter onhandig vinden als Cliteur alleen voor een lezing is uigenodigd. Er zou ook ruimte moeten zijn om met hem in debat te gaan. Als die ruimte er niet is snap ik de weerstand wel.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2019 07:56:24 ]
  donderdag 28 maart 2019 @ 08:04:34 #200
168739 Red_85
'echt wel'
pi_185891495
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 15:05 schreef probeer het volgende:

[..]

Komen of niet gaat het niet om. Het gaat er om dat hij niet gewenst is door sommigen omdat zijn mening niet wordt aangestaan omdat het een ander geluid is dan de 'normale' acceptatievorm op uni's. En dat is nu net waar de schoen wringt...
1947-2016
  donderdag 28 maart 2019 @ 10:05:01 #201
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_185893111
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 11:45 schreef Loekie1 het volgende:
Filosofen die alleen maar in hun eigen straatje kunnen denken. Dat zullen goeie filosofen worden maar niet heus.
Dit.
  donderdag 28 maart 2019 @ 10:07:06 #202
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_185893143
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:27 schreef Sigaartje het volgende:
En Clitoris is nog filosoof ook. :')
Drs. Hans Janmaat was dus ook drs. Een diploma is helaas geen garantie om geen eikel te zijn.
  donderdag 28 maart 2019 @ 10:14:11 #203
459912 FlippingCoin
pi_185893267
Ik ben blij dat er gelukkig heel veel mensen zijn die het met hem oneens zijn die het nog steeds wel kolder vinden hem te weigeren op basis van zijn afwijkende mening. ^O^
pi_185893341
quote:
16s.gif Op donderdag 28 maart 2019 10:14 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik ben blij dat er gelukkig heel veel mensen zijn die het met hem oneens zijn die het nog steeds wel kolder vinden hem te weigeren op basis van zijn afwijkende mening. ^O^
Een discussie niet aan durven gaan vanwege een ideologisch verschil van mening is een zwaktebod.

Wel grappig hoe ze zichzelf steeds openlijker voor het publiek in de kijker zetten en hun eigen vooroordelen waar ze denken tegen te ageren juist bevestigen. FvD pakt dit slim aan om op zo'n wijze de ander uit zijn tent te lokken.
  donderdag 28 maart 2019 @ 10:30:21 #205
8369 speknek
Another day another slay
pi_185893478
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 07:55 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat kun je hem in een academisch debat prima voor de voeten werpen.

Ik heb helemaal niets met Cliteur, maar hij moet zijn zegje kunnen doen, ook al zegt hij controversiele dingen. Ik zou het van organisatoren echter onhandig vinden als Cliteur alleen voor een lezing is uigenodigd. Er zou ook ruimte moeten zijn om met hem in debat te gaan. Als die ruimte er niet is snap ik de weerstand wel.
Geen educatiesymposium gaat hem uitnodigen, want hij heeft geen relevante expertise (en laat zien er een kinderlijke visie op te hebben). Da's nou juist het punt. Er is geen venue voor dit debat. Het huidige symposium gaat over filosofie en zijn speech ongetwijfeld over de verheffende observatie dat moslims die zichzelf opblazen terwijl ze allahuakbar zeggen, religieus geïnspireerd zijn. Het debat over zijn ophitsing komt er niet. En wat dat betreft heeft dat hoofd van de geschiedenisgroep wel een beetje gelijk dat je Cliteurs niet terzakendoende opvattingen ermee legitimeert.
Dat hoeft allemaal ook weer niet zo'n probleem te zijn, hetgene wat me vooral irriteert is dat hij het onderwijs verdachtmaakt voor politiek gewin, en universiteiten zijn ook onderwijsinstellingen.
pi_185894470
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 10:30 schreef speknek het volgende:
hetgene wat me vooral irriteert is dat hij het onderwijs verdachtmaakt voor politiek gewin
Inderdaad zorgelijker dan dat professoren studenten indoctrineren voor politiek gewin...
en dat vervolgens veilig stellen door degene die dat opmerken op te hangen met het boordje
'probeerde politiek gewin te behalen'.

Nasty.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2019 11:49:20 ]
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:15:47 #207
45206 Pietverdriet
pi_185895186
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:04 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Zo hoor je onze moslimmedeburgers en goedmensen wel luidkeels over Israël en bezette gebieden, maar nooit over de westelijke Sahara wat door Marokko bezet is, of over de slachtoffers van de radicale islam in het buurland Algerije.
  donderdag 28 maart 2019 @ 13:05:50 #208
8369 speknek
Another day another slay
pi_185895971
quote:
13s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:40 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Inderdaad zorgelijker dan dat professoren studenten indoctrineren voor politiek gewin...
en dat vervolgens veilig stellen door degene die dat opmerken op te hangen met het boordje
'probeerde politiek gewin te behalen'.

Nasty.
Yep. Verschil tussen individuele docenten en het systeem.
pi_185895989
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:05 schreef speknek het volgende:

[..]

Yep. Verschil tussen individuele docenten en het systeem.
Opvallend dat 'het systeem' een ideologisch collectief -met her en der een opstandige- aan individuele docenten bij elkaar weet te sprokkelen.
  donderdag 28 maart 2019 @ 13:28:11 #210
8369 speknek
Another day another slay
pi_185896367
In die zin dat ze voor het systeem opkomen wel, maar dat mag weinig opvallend heten. Shell medewerkers zullen overwegend ook niet negatief over Shell zijn.
De idee dat het een monolitisch blok van dezelfde politiek signatuur is, is een debiele complotwaan waar geen aandacht aan besteed hoeft te worden.
pi_185909035
Paul Cliteur. LOL.

In onderstaande filmpje maakt Gerard Spong gehakt van Paul Cliteur.

https://pauw.bnnvara.nl/media/367095
pi_185909052
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:36 schreef p078 het volgende:
Paul Cliteur. LOL.

Ff kijken ja.
pi_185909188
quote:
Paul Cliteur. LOL.

Ach, Gerard is een linksige advocaat.
pi_185909311
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Groningen is een linksige en nuchtere stad. Schreeuwlelijkjes hebben we hier liever niet :9
pi_185909999
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 01:00 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Groningen is een linksige en nuchtere stad. Schreeuwlelijkjes hebben we hier liever niet :9
Groningen en Nijmegen, satellietsteden van Amsterdam.
pi_185910429
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 05:34 schreef Montagui het volgende:

[..]

Groningen en Nijmegen, satellietsteden van Amsterdam.
Meh, hier moet men weinig van Amsterdam hebben hoor. Groningen is echt een hele andere stad dan Amsterdam. Nijmegen ook trouwens.
pi_185910788
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 01:00 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ze schreeuwen beide niet.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 10:18:00 #218
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_185912067
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Valt wel mee.

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 29 maart 2019 @ 10:22:50 #219
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_185912121
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 10:18 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Valt wel mee.

[ afbeelding ]
Waarom had ik van Gerard spong een nummerbord met zijn initialen ofzo verwacht. Teleurgesteld.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 10:58:08 #220
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185912550
quote:
Paul Cliteur. LOL.

Vind je?
Ik vind het wel een goed gesprek.
pi_185914179
quote:
Paul Cliteur. LOL.

Nou poeh poeh he :')
pi_185914402
quote:
quote:
....de bezorgdheid over de opkomst van Forum deel ik. Ik griezel van die uitspraak over de ondermijning ‘door onze universiteiten, onze journalisten, door de mensen die onze kunstsubsidies ontvangen, en die onze gebouwen ontwerpen’. Ik griezel van zo’n meldpunt voor linkse docenten. Bovenal griezel ik van de bruine randjes aan het gedachtengoed.
Ik griezel van mensen die anderen ten onrecht voor fascist uitmaken, ik griezel van het gemak waarmee het gaat, en de agressieve toon die daar mee gepaard gaat. Ik griezel van het idee dat leraren onvolwassen kinder hersentjes doorladen met een visie die één richting opkijkt, en zelfs ook nog aanleert om de andere richting als ''slecht/fout'' te zien. Ik griezel van het idee dat mensen geweerd worden puur omdat hun visie niet gedeeld word met anderen, waar bij die anderen zich hierbij beroepen op hun onjuiste aannames, de discussie vermoordend. Ik griezel van het klimaat wat opnieuw gecreëerd is/word, waarin één enkele gek opnieuw tot het besef kan komen dat ''iemand het moet doen'' om het ''kwaad'' te stoppen.

Ik griezel van het feit dat in zo'n column als dit niets van dit alles benoemd word. Ziekmakend. :r
  vrijdag 29 maart 2019 @ 13:26:54 #224
8369 speknek
Another day another slay
pi_185914569
Nog iemand die denkt dat Nederlandse studenten en docenten pas onlangs activistisch zijn geworden, in een trend die uit Amerika komt overwaaien.

Zo weinig historisch besef.

Eind jaren negentig tot eind nul zijn de Nederlandse studenten en docenten dociel geworden, dat is de outlier, niet andersom.
pi_185915112
‘de ondermijning door onze universiteiten, onze journalisten, door de mensen die onze kunstsubsidies ontvangen, en die onze gebouwen ontwerpen‘
Heeft iemand al eens gevraagd aan Baudet wat ie precies hiermee bedoelt?
  vrijdag 29 maart 2019 @ 14:02:04 #226
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_185915123
quote:
4s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 13:13 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

[..]

Ik griezel van het idee dat leraren onvolwassen kinder hersentjes doorladen met een visie die één richting opkijkt, en zelfs ook nog aanleert om de andere richting als ''slecht/fout'' te zien.
Dit is bij jou vroeger wel goed misgegaan geloof ik :P
pi_185917100
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 14:02 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Dit is bij jou vroeger wel goed misgegaan geloof ik :P
Ik heb geen idee. Verlicht me alsjewil.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 17:34:52 #228
45206 Pietverdriet
pi_185919101
quote:
Paul Cliteur. LOL.

Nou, goh, wat een gehakt
pi_186059654
dvhn_nl twitterde op vrijdag 05-04-2019 om 16:32:54 Paul Cliteur van Forum voor Democratie krijgt bewaking tijdens de Nacht van de Filosofie in Groningen die vrijdag gehouden wordt. https://t.co/dLhp05d4C6 reageer retweet
Wauw! Wtf?

En dan in de tekst van het nieuwsbericht:
quote:
Mede-organisator Studium Generale van de Nacht van de Filosofie meldde desgevraagd dat er 'een of twee klachten' over Cliteur waren binnengekomen.
Hoezo voor 2 'klachten' bewaking regelen?

https://www.dvhn.nl/groni(...)%2Ft.co%2FdLhp05d4C6
pi_186060566
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 17:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nou, goh, wat een gehakt
Volgens Paul Cliteur zou meneer Blonde Coupe de rechtzaak winnen. We weten allemaal hoe dat is afgelopen.
  zaterdag 6 april 2019 @ 02:05:16 #231
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_186061883
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 10:30 schreef speknek het volgende:

[..]

Geen educatiesymposium gaat hem uitnodigen, want hij heeft geen relevante expertise
Er worden zo vaak door universiteiten eredoctoraten uitgedeeld aan expertiseloze mensen... soms ook aan mensen met kinderlijke meningen. Laat staan dat soms ongecrediteerde sprekers welkom zijn op een symposium. Vaak is dat ook nog eens volledig aan een studentengroep wie ze uitnodigen dus...

Relevante expertise is dan ineens pas een issue als jij persoonlijk toevallig het oneens bent met iemands politieke mening.

Ik zou een andere heuvel kiezen om op te gaan sterven als ik jou was. Deze is het niet waard.

[ Bericht 12% gewijzigd door SpecialK op 06-04-2019 02:14:26 ]
  zaterdag 6 april 2019 @ 08:03:37 #232
8369 speknek
Another day another slay
pi_186062837
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 02:05 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Er worden zo vaak door universiteiten eredoctoraten uitgedeeld aan expertiseloze mensen... soms ook aan mensen met kinderlijke meningen. Laat staan dat soms ongecrediteerde sprekers welkom zijn op een symposium. Vaak is dat ook nog eens volledig aan een studentengroep wie ze uitnodigen dus...

Relevante expertise is dan ineens pas een issue als jij persoonlijk toevallig het oneens bent met iemands politieke mening.

Ik zou een andere heuvel kiezen om op te gaan sterven als ik jou was. Deze is het niet waard.
Uh wat heeft dit met mijn post te maken? Weet je wat een symposium is?
  zaterdag 6 april 2019 @ 08:04:58 #233
8369 speknek
Another day another slay
pi_186062844
Jammer dat er schijnbaar intimidaties zijn geweest waardoor er beveiliging is. Dat lijkt me precies wat ze wilden.
pi_186062984
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 00:29 schreef p078 het volgende:

[..]

Volgens Paul Cliteur zou meneer Blonde Coupe de rechtzaak winnen. We weten allemaal hoe dat is afgelopen.
... Wat wil je hier dan mee zeggen?
pi_186062993
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 17:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nou, goh, wat een gehakt
Echt hoor
pi_186063040
Tsja, dat krijg je als je voor dierenrechten preekt - dan krijg je haatreacties van mensen die hun biefstukje niet kunnen laten liggen :P
pi_186073419
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 08:29 schreef ludovico het volgende:

[..]

... Wat wil je hier dan mee zeggen?
Paul Cliteur looks like a fool. Hij heeft episch gefaald. Volgens hem was dit een gewonnen zaak. Uiteindelijk zat hij er zoals altijd mijlen ver naast.
pi_186085582
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 21:33 schreef p078 het volgende:

[..]

Paul Cliteur looks like a fool. Hij heeft episch gefaald. Volgens hem was dit een gewonnen zaak. Uiteindelijk zat hij er zoals altijd mijlen ver naast.
Jij bent vrij biased, als je eerlijk naar jezelf kijkt zul je dat ook moeten toegeven denk ik. Je hebt een volwassen gesprek gezien waarbij Cliteur nog uitsprak dat hij het een kans geeft dat Wilders wel veroordeeld zou worden.

Onnodig grievend leidt tot de conclusie dat het aanzetten tot haat is o.i.d. rare rechtspraak anyhow. De propaganda van Denk dat allochtonen minder geholpen worden als het gaat over tussen leven en dood in het ziekenhuis door artsen is een stuk kwalijker.

Maar goed, moet ook nog kunnen want ieders veiligheid blijft even gewaarborgd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')