Deliveroo heb ik al uitgebreid voor beargumenteerd waarom dat helemaal geen rare keus is. Dat jij nou ver-links bent en daardoor al vrij snel alles rechts vindt verandert er niks aan.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:33 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Oh ja, dat is ook een manier om het recht te lullen.
Net als bij de sociale huurwoningen, Deliveroo koeriers en gaswinning zeker?
"Het gaat niet ver genoeg dus we stemmen in het nadeel van het volk en steunen de VVD".
Goh, alweer iemand die Theo Hiddema met Yernaz Ramataursing verwart. Ik snap dat de uiterlijke gelijkenis even treffend is als die in beide namen, maar toch zou enige zorgvuldigheid dhr Leerssen wel sieren.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 06:51 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Een eerdere uitspraak van Baudet over "de homeopatische verdunning" of die van Theo Hiddema over ras en IQ komt volgens Leerssen voort uit het sociaal-darwinisme. Een onwetenschappelijke kijk op Darwins evolutieleer dat ook voortkomt uit de periode rond 1900 en eveneens door het fascisme overvleugeld werd.
Die hebben ook jongere kiezers he. Tegenwoordig mogen ook laaggeletterden zich hoogopgeleid noemen.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 11:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoger opgeleiden? Werkelijk?
[ afbeelding ]
De hoger opgeleiden zitten vooral bij D66, GL en VVD:
[ afbeelding ]
Bron: https://nos.nl/artikel/22(...)-stemmers-eruit.html
Dat is al onder Balkenende begonnen maar een echte trend geworden onder Rutte: Bewindslieden en andere politici die de hele tijd doen alsof ze niet de overheid besturen maar de samenleving. Een beetje dingen roepen als 'zo doen we dit niet in Nederland' maar ondertussen geen poot uitsteken om te draaien aan de knoppen van de machtige staatsapparaat. 'We moeten ons allemaal aan de grondwet houden', onzin, bestuurders en volksvertegenwoordigers moeten zich aan de grondwet houden en dat doen ze niet.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 11:26 schreef Vasilevski het volgende:
Denk aan Rutte die te pas en te onpas criminelen hoogstpersoonlijk in elkaar wil trimmen en die vindt dat allerlei mensen moeten oppleuren. En tijdens de verkiezingen dan schreeuwen de VVD-posters je weer toe terwijl je op de bus staat te wachten: "Normaal. Doen." Mark, je bent premier, je zit er al negen jaar: doe er wat aan! Ik denk dat zelfs de meest rechtse rakkers helemaal niet willen dat criminelen in elkaar worden getrapt, maar gewoon dat ze een gevangenisstraf krijgen die proportioneel is met hun misdaad.
Stemming maken onrust stoken is dat, vind ik.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is al onder Balkenende begonnen maar een echte trend geworden onder Rutte: Bewindslieden en andere politici die de hele tijd doen alsof ze niet de overheid besturen maar de samenleving. Een beetje dingen roepen als 'zo doen we dit niet in Nederland' maar ondertussen geen poot uitsteken om te draaien aan de knoppen van de machtige staatsapparaat. 'We moeten ons allemaal aan de grondwet houden', onzin, bestuurders en volksvertegenwoordigers moeten zich aan de grondwet houden en dat doen ze niet.
Wellicht niet het goede topic om hier om te vragen, maar: Leg eens uit?quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:40 schreef Weltschmerz het volgende:
'We moeten ons allemaal aan de grondwet houden', onzin, bestuurders en volksvertegenwoordigers moeten zich aan de grondwet houden en dat doen ze niet.
In hun tijd bezien waren Hitler en Mussoloni dan nog betere redenaars dan Baudet nu.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:36 schreef LXIV het volgende:
Enfin, de mensen die menen dat Baudet op eenzelfde wijze speeched als Hitler of Mussolini destijds hebben waarschijnlijk nooit een van hun speeches beluisterd.
Of de mensen waren dommer?quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In hun tijd bezien waren Hitler en Mussoloni dan nog betere redenaars dan Baudet nu.
Niet per se dommer. Wel onwetender. De informatiebronnen waren simpelweg veel geringer voor het gewone volk.quote:
Bedoelde eigenlijk ook naiefer, van goede trouw, dubbel genaaid houdt beter.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Niet per se dommer. Wel onwetender. De informatiebronnen waren simpelweg veel geringer voor het gewone volk.
Hoort eigenlijk op de tweede plaats te staan.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Trots kun je ook zijn op je eigen verrichtingen. Je familie. Je baan.
Wederom een uiterst kortzichtige reactie.
Christendom, kloosters, historische kunst- en bouwstijlen, het concept hoofsheid, de renaissance, een enorme hoeveelheid leenwoorden en nog zo wat meer of minder in het oog sprnigende formatieve invloeden zijn uit het Romaanse zuiden afkomstig.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:32 schreef Harvest89 het volgende:
We hebben voornamelijk bij Germania en het HRR gehoord. Veel van onze folklore en tradities stammen nog uit die tijd. Laten we daar eens voor opkomen in plaats van suïcidaal symbolisch de kasteelpoorten te openen voor een moslimleger.
Absolute trouw aan het vaderland is volgens mij nooit een historische realiteit geweest. De Romeinen koketteerden daar wel een beetje mee, maar in onze eigen geschiedenis heeft het bij mijn weten nooit een grote rol gespeeld. Het belangrijkste ideologische aspect van de bevrijdingsoorlog was de gewetensvrijheid.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hoort eigenlijk op de tweede plaats te staan.
Vaderlandsliefde en vaderlandse trots hoort op nummer 1.
Maar het is natuurlijk niets meer dan logisch dat mensen dat niet doen in dit huidige gedrocht dat wij een "samenleving" noemen.
Wat ze echter nooit voor elkaar hebben gekregen ondanks alle pogingen is om alle Germaanse invloeden te vernietigen. Het blijft voortbestaan in het hart van de noord Europeaan.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:53 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Christendom, kloosters, historische kunst- en bouwstijlen, het concept hoofsheid, de renaissance, een enorme hoeveelheid leenwoorden en nog zo wat meer of minder in het oog sprnigende formatieve invloeden zijn uit het Romaanse zuiden afkomstig.
Bij ons thuis was het toch zo, oranje bitter etc. ik veeg er mijn achterzijde aan af, nu nog meer als vroeger, waarom zou ik mij nog moeite doen, als aan de andere zijde de deur wagenwijd staat.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:57 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Absolute trouw aan het vaderland is volgens mij nooit een historische realiteit geweest. De Romeinen koketteerden daar wel een beetje mee, maar in onze eigen geschiedenis heeft het bij mijn weten nooit een grote rol gespeeld. Het belangrijkste ideologische aspect van de bevrijdingsoorlog was de gewetensvrijheid.
Beter maakt men die vergelijking met iets anders, wat wouden die twee welke voor gingen?quote:Op dinsdag 26 maart 2019 13:01 schreef Defcon55 het volgende:
Het meest guurrechtse wat de FvD wil is een immigratiebeleid zoals Australië dat al jaren heeft. That's it. Vergelijkingen met fascisme uit de jaren 40 gaan nergens over.
Als men alle Germaanse invloeden had willen vernietigen spraken we nu geen Nederlands. En waarom zouden ze? Dat soort overwegingen speelden in die tijd nauwelijks een rol in het bewustzijn van die mensen. Karel de Grote was zelf een (Ripuarisch) Duitstalige Frank, dus een Germaan, met grote belangstelling voor de heldensagen van zijn volk. Wat ze wilden vernietigen was het heidendom, Germaans of anderszins.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat ze echter nooit voor elkaar hebben gekregen ondanks alle pogingen is om alle Germaanse invloeden te vernietigen. Het blijft voortbestaan in het hart van de noord Europeaan.
Wotan mit uns, niemand über uns.
idd. ik vind die teksten ook eng van hemquote:Op dinsdag 26 maart 2019 13:04 schreef sp3c het volgende:
de angel zit ook meer in de teksten die ze gebruiken dan in de politiek die ze voeren atm volgens mij
Ik heb niks met Wotan.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat ze echter nooit voor elkaar hebben gekregen ondanks alle pogingen is om alle Germaanse invloeden te vernietigen. Het blijft voortbestaan in het hart van de noord Europeaan.
Wotan mit uns, niemand über uns.
PVV en FvD zitten nauwelijks in elkaars vaarwater. Ze vullen elkaar mooi aan en als ze slim zijn gaan ze elkaar passes geven.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 13:14 schreef Slayage het volgende:
ik vraag me af hoe wilders kijkt naar het succes van baudet. heeft hij zich daar wel uitgebreid over uitgelaten?
ik kan me best voorstellen dat het pijn doet om rechts ingehaald te worden door een groentje. aan de andere kant is baudet wel een "kindje" van het politieke klimaat van vandaag waar wilders sterk aan heeft bijgedragen.
Wat vind het FvD eigenlijk van Wodan en andere Germaanse goden? Het is natuurlijk wel de opa van Sinterklaas.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |