abonnement Unibet Coolblue
pi_185822966
quote:
quote:
Oké, dacht ik, en dit zijn dus die zelfbenoemde ‘verstandige mensen’ die dagelijks bezig zijn ons land te besturen. Wat zijn dat voor povere bangeriken? En: op welk velletje denken zij dat geschreven staat dat hun soort ‘verstand’, dat eenmaal getest bij het minste geringste blijkt om te slaan in agressie, dit land voor eeuwig in bezit heeft?
Agressie zelfs. :') Ik denk dat meneer eens in de spiel moet kijken als hij het over 'povere bangerikken' heeft.
pi_185822978
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 14:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

En prompt de aandacht afleiden en je op de uitspraken van een ander richten nadat je door de mand gevallen bent. :')
Wat die "blind spot" van sommigen betreft: D66 doet al een paar jaar niks anders dan Forum voor Democratie als vijand neerzetten en de confrontatie opzoeken. Pechtold deed dat in het verleden al met de PVV, de laatste jaren is FvD het mikpunt. Kennelijk heeft men geen eigen verhaal meer, met holle frasen als "kies voor de toekomst"... - alsof mensen bij verkiezingen stemmen voor de koers in het verleden. :')

Zie eventueel ook deze post voor tenenkrommende D66-uitingen:
POL / D66 onder Rob Jetten
pi_185822984
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 14:32 schreef Aquarii het volgende:

[..]


[..]

7 tot 12 meter :D
ai vind ik tegenvallen van D66
pi_185823021
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 14:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

En prompt de aandacht afleiden en je op de uitspraken van een ander richten nadat je door de mand gevallen bent. :')
Nou nee, Jetten haalt een rapport aan wat stelt dat 60% kwetsbaar is voor overstromingen. Dat lijkt me een belangrijke nuance en anders dan stellen dat als we niet ingrijpen Nederland niet meer bestaat.
pi_185823061
Maar het gaat over D66 is dat relevant voor de discussie?
  zondag 24 maart 2019 @ 15:15:25 #56
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185823217
quote:
7s.gif Op zondag 24 maart 2019 15:00 schreef Xa1pt het volgende:

Nou nee, Jetten haalt een rapport aan wat stelt dat 60% kwetsbaar is voor overstromingen. Dat lijkt me een belangrijke nuance en anders dan stellen dat als we niet ingrijpen Nederland niet meer bestaat.
Ooooh, nu kun je plotseling wel kritisch lezen? Dit was nl. waar je oa op reageerde:

quote:
Wat dacht je van Rob Jetten en Jesse Klaver die als doemprofeten verkondigen dat ons klimaat dramatisch zal veranderen en dat half Nederland gevaar loopt om door de zee overspoeld te worden?
En dan kom jij met deze wedervraag die feitelijk dus kant noch wal slaat:

quote:
Doe me alsjeblieft quotes of tweets van bovengenoemde heren waarin betoogd wordt dat Nederland overspoeld zou worden.
En als er dan antwoorden komen moet het weer anders gelezen worden... Echt joh... :')
pi_185823350
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 15:04 schreef skrn het volgende:
Maar het gaat over D66 is dat relevant voor de discussie?
Ja, zeker. Een partij als D66 doet niks anders dan Forum voor Democratie in de hoek van racisme / haat duwen. D66 publiceert uitingen die draaien om angst voor FvD (en hun ideeën):



D66 draagt, net als anderen, bij aan een anti-Baudet-klimaat. Net zoals PvdA-kopstuk Marcel van Dam - "U bent een minderwaardig mens" - dat destijds bij Fortuyn deed.
pi_185823406
De D66 is een ideologisch leeg vaartuig waar -even inhoudsloze- managers, papierschuivers en bureaucraten voor slechts een aardige som en een aai over de bol de EU en aanhangende lobbyisten ter dienst te staan.
pi_185823665
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 15:24 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ja, zeker. Een partij als D66 doet niks anders dan Forum voor Democratie in de hoek van racisme / haat duwen. D66 publiceert uitingen die draaien om angst voor FvD (en hun ideeën):

[ afbeelding ]

D66 draagt, net als anderen, bij aan een anti-Baudet-klimaat. Net zoals PvdA-kopstuk Marcel van Dam - "U bent een minderwaardig mens" - dat destijds bij Fortuyn deed.
Serieus, als je hier al over de zeik bent...
pi_185823712
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 15:24 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ja, zeker. Een partij als D66 doet niks anders dan Forum voor Democratie in de hoek van racisme / haat duwen. D66 publiceert uitingen die draaien om angst voor FvD (en hun ideeën):

[ afbeelding ]
Wat is er precies mis met die uiting?

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2019 15:58:07 ]
pi_185823716
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 15:53 schreef skrn het volgende:

[..]

Serieus, als je hier al over de zeik bent...
Ik geloof niet dat iemand hier over de zeik is...
  zondag 24 maart 2019 @ 16:24:29 #62
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_185824083
Dus als je het niet eens bent met de standpunten van partij X en je spreekt dat uit, ben je al bezig met “angst zaaien”?
Wonderlijk.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_185824220
D66 is t.o.v. de PVV (nu Fvd) wat de PVV is t.o.v. de islam - dat is wat ie terecht opmerkt, denk ik. Het is de lobbypartij die tegen de partij die tegen de EU is en schuwen het niet om angst als tegenmiddel in te zetten.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2019 16:36:48 ]
pi_185824525
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 15:53 schreef skrn het volgende:

[..]

Serieus, als je hier al over de zeik bent...
Ik weet niet waar je leest dat ik over de zeik ben. Ik heb me deze week kostelijk vermaakt. Donderdag met popcorn erbij naar DWDD gekeken, om de teneergeslagen wegkijkers te zien zitten.

Ik stel slechts vast dat D66 al jaren niks anders doet dan anti-PVV- en anti-Forum-campagnes voeren. In 2006 werd D66 bijna volledig weggevaagd. Doordat ze zich op de vlakte hielden over de Armeense genocide, trokken ze genoeg stemmen van Turken om toch drie zetels te halen. Sindsdien heeft Pechtold niks anders gedaan dan zich heel nadrukkelijk afzetten tegen de PVV.

Vorig jaar werd de PVV ingeruild voor Forum. De verkiezingen is die aanpak voortgezet en zoals het er nu naar uitziet, wordt dat ook de aanpak voor de Europese Verkiezingen. D66 wil scoren met behulp van angstbeelden. In plaats van een eigen verhaal te hebben, schildert men de politieke opponent af als grote vijand.

quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 15:57 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Wat is er precies mis met die uiting?
Alles. Ik verwijs hierheen: POL / D66 onder Rob Jetten
  zondag 24 maart 2019 @ 16:56:07 #65
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_185824600
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 13:38 schreef Xa1pt het volgende:
Heeft het FvD hier al afstand van genomen eigenlijk?

[ afbeelding ]
Is dit echt? :?

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_185824644
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 13:38 schreef Xa1pt het volgende:
Heeft het FvD hier al afstand van genomen eigenlijk?

[ afbeelding ]
Nu ik dit zie vind ik het wel jammer dat ik niet op fvd heb gestemd.
pi_185825135
quote:
15s.gif Op zondag 24 maart 2019 16:56 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Is dit echt? :?

:{²
'Echt': ja. Serieus bedoeld: nee.
Tails tell tales
pi_185825671
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 16:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Alles. Ik verwijs hierheen: POL / D66 onder Rob Jetten
Nee, je gilt iets in dit topic, dan discussieer je ook in dit topic. Nogmaals: wat is er mis met die uiting? En dan heb ik het precies over die uiting, want die vind je kennelijk heel erg. Dus niet van alles er bij gaan halen: wat vind je nu echt niet kunnen in die uiting?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2019 17:55:56 ]
pi_185825973
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 17:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nee, je gilt iets in dit topic, dan discussieer je ook in dit topic. Nogmaals: wat is er mis met die uiting? En dan heb ik het precies over die uiting, want die vind je kennelijk heel erg. Dus niet van alles er bij gaan halen: wat vind je nu echt niet kunnen in die uiting?
Zie het POL-topic voor uitgebreide toelichting. Ik ga echt niet alles dubbel zitten typen.
Ik heb niet gezegd dat ik het "niet vind kunnen". Ik stel slechts vast dat D66 liever meewerkt aan een klimaat van haat en angst richting Baudet dan zélf met een goed verhaal te komen.
pi_185826083
Geen klimaatgezeik
Iedereen rijk
pi_185826129
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 18:05 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zie het POL-topic voor uitgebreide toelichting. Ik ga echt niet alles dubbel zitten typen.
We zitten hier niet in POL. Je post in dit topic, maar je bent kennelijk te laf om ook in dit topic antwoord te geven.
pi_185826175
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 18:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

We zitten hier niet in POL. Je post in dit topic, maar je bent kennelijk te laf om ook in dit topic antwoord te geven.
Als ik je naar een externe site verwees, had je misschien nog een punt.
Nu niet. :W
  Moderator zondag 24 maart 2019 @ 18:14:28 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_185826176
Klik gewoon ff door dan :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_185826331
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 18:14 schreef sp3c het volgende:
Klik gewoon ff door dan :')
Ik kom nooit in POL. Maar goed, ik Elfs post daar gelezen en ik snap niet wat er erg is aan een post waar je eigen lijsttrekker tekst over zijn foto heeft en waar wordt gezegd dat ze niet aan een Nexit willen meewerken. Dit topic waar we hier in zitten gaat over haatzaaien en een gevaarlijk klimaat scheppen. Ik zie nog steeds niet hoe je dat doet door letters over de foto van je lijsttrekker te printen en te zeggen dat je tegen een Nexit bent.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2019 18:23:16 ]
pi_185828593
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 14:55 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wat die "blind spot" van sommigen betreft: D66 doet al een paar jaar niks anders dan Forum voor Democratie als vijand neerzetten en de confrontatie opzoeken. Pechtold deed dat in het verleden al met de PVV, de laatste jaren is FvD het mikpunt. Kennelijk heeft men geen eigen verhaal meer, met holle frasen als "kies voor de toekomst"... - alsof mensen bij verkiezingen stemmen voor de koers in het verleden. :')

Zie eventueel ook deze post voor tenenkrommende D66-uitingen:
POL / D66 onder Rob Jetten
Na de privé gebeurtenissen van AP ( drie kids bij je minnares) een tv comercial hebben met jonge dochters en hun toekomst 🧐

Idioten
  Moderator zondag 24 maart 2019 @ 21:27:05 #77
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_185830751
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 18:22 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik kom nooit in POL. Maar goed, ik Elfs post daar gelezen en ik snap niet wat er erg is aan een post waar je eigen lijsttrekker tekst over zijn foto heeft en waar wordt gezegd dat ze niet aan een Nexit willen meewerken. Dit topic waar we hier in zitten gaat over haatzaaien en een gevaarlijk klimaat scheppen. Ik zie nog steeds niet hoe je dat doet door letters over de foto van je lijsttrekker te printen en te zeggen dat je tegen een Nexit bent.
Op zich mee eens al vind ik het wat goedkoop om Baudet zijn kop erbij te shoppen (argument zou op zichzelf sterk genoeg moeten zijn) maar dat is mijn punt niet echt

Ik vind het wat simpel om iemand laf te noemen omdat jij geen zin hebt om ff op zijn linkje te klikken want dat zwaard snijd aan twee kanten natuurlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_185831248
De advertentie van D66 is eerder dom dan gevaarlijk. Ze doen weer hetzelfde als waar ze met Pechtold groot door zijn geworden: zich afzetten tegen het populistische gevaar zonder een eigen geluid. Dat ging goed vanuit de (constructieve) oppositie, nu maken en voeren ze zelf beleid uit.

GroenLinks hijgt in hun nek en in het verkiezingsdebat kon Jetten Klaver alleen maar uitdagen met een stelling over het bombarderen van ISIS. Mensen zien steeds minder verschil tussen D66 en GL terwijl VVD steeds meer richting D66 van vijf jaar geleden opschuift. Dus dan raakt D66 in de knel.

Het domme eraan is dat FvD morgen dezelfde advertentie zou kunnen maken met een blijere foto van Thierry en de tekst: "FvD is voor een sterk Nederland en werkt nooit mee aan een EU-leger" (of Klimaatwet, of Marrakesh-pact).

We hebben net verkiezingen gehad, het is genoegzaam bekend waar deze partijen tegen zijn. Het is allemaal oud nieuws.
  zondag 24 maart 2019 @ 21:45:50 #79
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_185831330
Mag ik even een knuppel in het hoenderhok denderen?

Gewoon even ter discussie en niet om een mening op te leggen.

Maar even de volgende uitleg horende bij fascisme
quote:
Het fascisme is een extreme vorm van autoritair nationalisme en is antidemocratisch, anticommunistisch, antiliberaal, antiparlementair en anti-intellectueel.
Hier staat niets, maar dan ook niets, over gruweldaden.

Waarom worden sommige mensen als er door iemand gezegd wordt dat hij het FvD als fascistische partij ziet, ofwel de speech van Thierry erg vond neigen naar fascisme, totaal onredelijk en roepen ze dat je de vergelijking met Hitler niet mag maken.

Maar mijn vraag is... Maak je de vergelijking met Hitler wel?

Ja in de jaren dertig was er ook een fascistische golf waar ook de NSDAP op meevoer, maar dat betekent niet dat fascisme automatisch gelinkt is aan het uitmoorden van hele rassen.

Dus, graag even jullie visie op deze vragen..
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
  Moderator zondag 24 maart 2019 @ 21:53:56 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_185831630
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 21:42 schreef Vasilevski het volgende:
De advertentie van D66 is eerder dom dan gevaarlijk. Ze doen weer hetzelfde als waar ze met Pechtold groot door zijn geworden: zich afzetten tegen het populistische gevaar zonder een eigen geluid. Dat ging goed vanuit de (constructieve) oppositie, nu maken en voeren ze zelf beleid uit.

GroenLinks hijgt in hun nek en in het verkiezingsdebat kon Jetten Klaver alleen maar uitdagen met een stelling over het bombarderen van ISIS. Mensen zien steeds minder verschil tussen D66 en GL terwijl VVD steeds meer richting D66 van vijf jaar geleden opschuift. Dus dan raakt D66 in de knel.

Het domme eraan is dat FvD morgen dezelfde advertentie zou kunnen maken met een blijere foto van Thierry en de tekst: "FvD is voor een sterk Nederland en werkt nooit mee aan een EU-leger" (of Klimaatwet, of Marrakesh-pact).

We hebben net verkiezingen gehad, het is genoegzaam bekend waar deze partijen tegen zijn. Het is allemaal oud nieuws.
Vind ik ook, D66 vecht voor een sterk Europa en tegen Nexit ... ben ik het niet mee eens maar het lijken mij an sich prima standpunten die prima te beargumenteren zijn ... het lijkt op deze manier niet verder te komen dan 'itt Terry B!'

Geen haatzaaierij maar wel heel zwak hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_185831644
Ik zat net even daar die naaktfoto van Baudet te kijken, zou dat de inspiratiebron voor “Arcade” geweest zijn?

😁
  Moderator zondag 24 maart 2019 @ 21:55:18 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_185831666
quote:
17s.gif Op zondag 24 maart 2019 21:45 schreef Mickytjuh het volgende:
Mag ik even een knuppel in het hoenderhok denderen?

Gewoon even ter discussie en niet om een mening op te leggen.

Maar even de volgende uitleg horende bij fascisme
[..]

Hier staat niets, maar dan ook niets, over gruweldaden.

Waarom worden sommige mensen als er door iemand gezegd wordt dat hij het FvD als fascistische partij ziet, ofwel de speech van Thierry erg vond neigen naar fascisme, totaal onredelijk en roepen ze dat je de vergelijking met Hitler niet mag maken.

Maar mijn vraag is... Maak je de vergelijking met Hitler wel?

Ja in de jaren dertig was er ook een fascistische golf waar ook de NSDAP op meevoer, maar dat betekent niet dat fascisme automatisch gelinkt is aan het uitmoorden van hele rassen.

Dus, graag even jullie visie op deze vragen..
Ik denk dat facisme los proberen te zien van de Nazi's een behoorlijk gepasseert station is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 24 maart 2019 @ 21:58:20 #83
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_185831738
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 21:55 schreef sp3c het volgende:

[..]

Ik denk dat facisme los proberen te zien van de Nazi's een behoorlijk gepasseert station is
Fascisme en nationalisme gaan hand in hand.

Maar ook nationalisme is niet synoniem voor het vergassen van joden en de holocaust by bullets...

Het zijn connotaties die gevormd zijn, maar de vraag is dus of we die connotaties moeten gaan losbreken van die woorden omdat er nu eenmaal een nieuwe fascistische golf is, die overigens al sinds de jaren 80 opkomt.

Of moeten we hier een nieuwe naam voor gaan verzinnen, ook al past die oude naam gewoon 1 op 1..
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_185832030
quote:
17s.gif Op zondag 24 maart 2019 21:45 schreef Mickytjuh het volgende:
Mag ik even een knuppel in het hoenderhok denderen?

Gewoon even ter discussie en niet om een mening op te leggen.

Maar even de volgende uitleg horende bij fascisme
[..]

Hier staat niets, maar dan ook niets, over gruweldaden.

Waarom worden sommige mensen als er door iemand gezegd wordt dat hij het FvD als fascistische partij ziet, ofwel de speech van Thierry erg vond neigen naar fascisme, totaal onredelijk en roepen ze dat je de vergelijking met Hitler niet mag maken.

Maar mijn vraag is... Maak je de vergelijking met Hitler wel?

Ja in de jaren dertig was er ook een fascistische golf waar ook de NSDAP op meevoer, maar dat betekent niet dat fascisme automatisch gelinkt is aan het uitmoorden van hele rassen.

Dus, graag even jullie visie op deze vragen..
Mensen worden pissig omdat er geen fascistisch regime geweest is wat niet tot gruweldaden heeft geleid. Daarbij is de holocaust natuurlijk niet te vergelijken met de rest, maar ook andere fascistische landen hebben massamoorden gepleegd, tegenstanders gefolterd, en (in WO2) met Hitler samengewerkt.

De definitie van fascisme is een oeverloze discussie (laat staan of het een linkse of rechtse ideologie is), maar laten we van deze punten uit gaan en kijken welke op Baudet van toepassing zijn:

Autoritair: nee.*
Nationalistisch: ja.
Antidemocratisch: nee.
Anticommunistisch: ja, ze zullen althans niet vóór communisme zijn.
Antiliberaal: nee.
Antiparlementair: nee.
Anti-intellectueel: nee (pseudo-intellectueel misschien?).

* Baudet wil een gekozen premier die vervolgens zelf ministers kan aannemen en ontslaan. Dat neigt wel naar een versterking van het uitvoerend gezag en kun je bedenkingen bij hebben.

Maar in principe heb je dan 2 van de 7 punten, waarvan niemand Baudet het zwaar zal aanrekenen mocht hij anticommunist zijn.

Volgens mij is er een heel goed woord wat het gedachtegoed van Baudet beschrijft, en dat is nationalisme. En dan is het natuurlijk ook prima als mensen het nationalisme afwijzen.
  zondag 24 maart 2019 @ 22:09:25 #85
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_185832121
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 22:06 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Mensen worden pissig omdat er geen fascistisch regime geweest is wat niet tot gruweldaden heeft geleid. Daarbij is de holocaust natuurlijk niet te vergelijken met de rest, maar ook andere fascistische landen hebben massamoorden gepleegd, tegenstanders gefolterd, en (in WO2) met Hitler samengewerkt.

De definitie van fascisme is een oeverloze discussie (laat staan of het een linkse of rechtse ideologie is), maar laten we van deze punten uit gaan en kijken welke op Baudet van toepassing zijn:

Autoritair: nee.*
Nationalistisch: ja.
Antidemocratisch: nee.
Anticommunistisch: ja, ze zullen althans niet vóór communisme zijn.
Antiliberaal: nee.
Antiparlementair: nee.
Anti-intellectueel: nee (pseudo-intellectueel misschien?).

* Baudet wil een gekozen premier die vervolgens zelf ministers kan aannemen en ontslaan. Dat neigt wel naar een versterking van het uitvoerend gezag en kun je bedenkingen bij hebben.

Maar in principe heb je dan 2 van de 7 punten, waarvan niemand Baudet het zwaar zal aanrekenen mocht hij anticommunist zijn.

Volgens mij is er een heel goed woord wat het gedachtegoed van Baudet beschrijft, en dat is nationalisme. En dan is het natuurlijk ook prima als mensen het nationalisme afwijzen.
In dat opzicht is hij wel anti democratisch en hij heeft het absoluut niet op wetenschap

Maar het was niet mijn punt dat FvD fascistisch zou zijn.

Dus daar ga ik verder ook niet op in, mijn vragen waren echt over andere dingen.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_185832196
Ik heb altijd medelijden met de achteblijvers in landen zoals Syrië en Afghanistan. Wie knopt er in die landen? Wie bouwt de puinhoop daar weer op?

Jaren geleden kregen we te horen dat er veel “hoog opgeleiden” tussen de vluchtelingen zaten.

Ik zou zo graag willen zien dat deze gestimuleerd worden om hun thuisland op te bouwen, veilig dat voorop. Die discussie mis ik in de huidige politiek, en ik geloof dat dat is wat FvD ook bedoeld. Idem met de Marokanen, maak een keuze en doe mee of ga terug.
pi_185832237
https://nl.wikipedia.org/wiki/Anti-intellectualisme

O.a. dit gedeelte:
quote:
"We worden ondermijnd door onze universiteiten, onze journalisten, door de mensen die onze kunstsubsidies ontvangen en die onze gebouwen ontwerpen. En bovenal worden we ondermijnd door onze bestuurders."
kwam op mij eigenlijk wel een beetje als een vorm van anti-intellectualisme over....
Tails tell tales
  zondag 24 maart 2019 @ 22:13:35 #88
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_185832251
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 22:11 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik heb altijd medelijden met de achteblijvers in landen zoals Syrië en Afghanistan. Wie knopt er in die landen? Wie bouwt de puinhoop daar weer op?

Jaren geleden kregen we te horen dat er veel “hoog opgeleiden” tussen de vluchtelingen zaten.

Ik zou zo graag willen zien dat deze gestimuleerd worden om hun thuisland op te bouwen, veilig dat voorop. Die discussie mis ik in de huidige politiek, en ik geloof dat dat is wat FvD ook bedoeld. Idem met de Marokanen, maak een keuze en doe mee of ga terug.
Heb je enig idee hoeveel er al teruggekeerd zijn?

Ik vind het altijd zo vreemd dat we daar niks over horen.

Ik weet dat er ieder jaar ook veel vrijwillig terugkeren, maar hoeveel??
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
  zondag 24 maart 2019 @ 22:14:07 #89
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185832265
quote:
17s.gif Op zondag 24 maart 2019 21:45 schreef Mickytjuh het volgende:
Mag ik even een knuppel in het hoenderhok denderen?

Gewoon even ter discussie en niet om een mening op te leggen.

Maar even de volgende uitleg horende bij fascisme
[..]

Hier staat niets, maar dan ook niets, over gruweldaden.

Waarom worden sommige mensen als er door iemand gezegd wordt dat hij het FvD als fascistische partij ziet, ofwel de speech van Thierry erg vond neigen naar fascisme, totaal onredelijk en roepen ze dat je de vergelijking met Hitler niet mag maken.

Maar mijn vraag is... Maak je de vergelijking met Hitler wel?

Ja in de jaren dertig was er ook een fascistische golf waar ook de NSDAP op meevoer, maar dat betekent niet dat fascisme automatisch gelinkt is aan het uitmoorden van hele rassen.

Dus, graag even jullie visie op deze vragen..
Wat is toch die fascinatie van jou voor pluimvee behuizingen? :')
  zondag 24 maart 2019 @ 22:15:01 #90
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_185832293
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 22:14 schreef the-eye het volgende:

[..]

Wat is toch die fascinatie van jou met kippenhokken? :')
Ik ben docent. Ik heb er dus 5 dagen in de week mee te maken hahaha
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
  zondag 24 maart 2019 @ 22:15:18 #91
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_185832303
Ninja edit
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
  zondag 24 maart 2019 @ 22:17:00 #92
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185832355
quote:
17s.gif Op zondag 24 maart 2019 22:15 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]

Ik ben docent. Ik heb er dus 5 dagen in de week mee te maken hahaha
Shit, ik verwisselde je met iemand anders
KLB / Buurvrouw 6 huizen verderop hangt schotel op
Sorry :)
  zondag 24 maart 2019 @ 22:17:39 #93
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_185832375
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 22:17 schreef the-eye het volgende:

[..]

Shit, ik verwisselde je met iemand anders
KLB / Buurvrouw 6 huizen verderop hangt schotel op
Sorry :)
Hahah geeft niks.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_185832426
quote:
2s.gif Op zondag 24 maart 2019 22:09 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]

In dat opzicht is hij wel anti democratisch en hij heeft het absoluut niet op wetenschap

Maar het was niet mijn punt dat FvD fascistisch zou zijn.

Dus daar ga ik verder ook niet op in, mijn vragen waren echt over andere dingen.
Maar wat is dan de vraag? Waarom je de term fascisme niet zou gebruiken? Of waarom 'fascisme' en 'de jaren 30' gelijk zouden moeten staan aan Hitler? Als het iets anders is dan bij voorbaat excuus. Maar ik zou het wel vervelend vinden als iemand tegen mij zegt: "Als ik jou hoor praten, dan moet ik aan de jaren '30 denken." "Wat, aan Hitler?" "Nee, aan Mussolini, Salazar en Franco". Ik zou me daar niet veel beter door voelen ondanks dat Hitler nog wel een paar trappen erger was.

quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 22:13 schreef Forbry het volgende:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Anti-intellectualisme

O.a. dit gedeelte:
[..]

kwam op mij eigenlijk wel een beetje als een vorm van anti-intellectualisme over....
Snap ik ergens wel maar ik zou een Latijns lullende lavendelliefhebber en een advocaat wel een beetje hypocriet vinden als anti-intellectueel. Ze kijken wel met argwaan naar de rol van de universiteit en media anno nu, maar daar zijn ook goede redenen voor.
pi_185832492
quote:
17s.gif Op zondag 24 maart 2019 22:13 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]

Heb je enig idee hoeveel er al teruggekeerd zijn?

Ik vind het altijd zo vreemd dat we daar niks over horen.

Ik weet dat er ieder jaar ook veel vrijwillig terugkeren, maar hoeveel??
daar hoor je niets over, alleen over degene die niet terugwillen.

Mijn dochter’s bff komt uit Afghanistan en die kunnen echt niet terug. Hoe graag ze ook zouden willen, maar spreken vloeiend Nederlands, werken en doen vrijwilligerswerk voor de wijk.

Heel Syrië ligt in puin, zie soms beelden van vrouwen die hun mannen in het westen terugfluiten.

Misschien kan Sinan daar eens een mooie docu overmaken.
  Moderator zondag 24 maart 2019 @ 22:27:19 #96
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_185832688
quote:
17s.gif Op zondag 24 maart 2019 21:58 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]

Fascisme en nationalisme gaan hand in hand.

Maar ook nationalisme is niet synoniem voor het vergassen van joden en de holocaust by bullets...

Het zijn connotaties die gevormd zijn, maar de vraag is dus of we die connotaties moeten gaan losbreken van die woorden omdat er nu eenmaal een nieuwe fascistische golf is, die overigens al sinds de jaren 80 opkomt.

Of moeten we hier een nieuwe naam voor gaan verzinnen, ook al past die oude naam gewoon 1 op 1..
een andere term zoeken lijkt me een dingetje of je moet jezelf wat harden voor de reacties want je weet dat het beladen ligt maar je moet niet gaan doen alsof je niet snapt waarom mensen niet blij worden als je ze voor fascist uitmaakt

als een jood verzucht dat hij wil emigreren dan roep je ook niet Auswitz ondanks dat het nu ongetwijfeld een leuke plaats is met lieve en gezellige mensen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 24 maart 2019 @ 22:27:48 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_185832699
ik geloof ook niet echt dat mensen die de term gebruiken Hitler en zijn gruweldaden niet in het achterhoofd hebben eerlijk gezegd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 24 maart 2019 @ 22:30:52 #98
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_185832787
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 22:27 schreef sp3c het volgende:
ik geloof ook niet echt dat mensen die de term gebruiken Hitler en zijn gruweldaden niet in het achterhoofd hebben eerlijk gezegd
Nee ik betwijfel dat ook. Want ook bij hen zal die connotatie er zijn, net als bij d'r gene die zich daardoor aangevallen voelen.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_185832951
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 22:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

een andere term zoeken lijkt me een dingetje of je moet jezelf wat harden voor de reacties want je weet dat het beladen ligt maar je moet niet gaan doen alsof je niet snapt waarom mensen niet blij worden als je ze voor fascist uitmaakt

als een jood verzucht dat hij wil emigreren dan roep je ook niet Auswitz ondanks dat het nu ongetwijfeld een leuke plaats is met lieve en gezellige mensen
Zoals ik de afgelopen dagen al zei, we hebben hier in de regio (België, Nederland, Denemarken en delen van Engeland) een prachtige en lange geschiedenis. Ik ben daar erg trots op, zeker op de periode rond 500-1200. Daadwerkelijk een inspiratievol tijd, met heel veel ontdekkingen en ontwikkelingen.

Ons verleden en het trots zijn op onze cultuur heeft daar de oorsprong. Juist dat tijdperk maar tegenwoordig mag je niet meer zeggen dat je dat geweldig vind want: trots op de roots= rechts en nazi.

Zo kort door de bocht.
  Moderator zondag 24 maart 2019 @ 22:56:05 #100
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_185833438
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 22:34 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zoals ik de afgelopen dagen al zei, we hebben hier in de regio (België, Nederland, Denemarken en delen van Engeland) een prachtige en lange geschiedenis. Ik ben daar erg trots op, zeker op de periode rond 500-1200. Daadwerkelijk een inspiratievol tijd, met heel veel ontdekkingen en ontwikkelingen.

Ons verleden en het trots zijn op onze cultuur heeft daar de oorsprong. Juist dat tijdperk maar tegenwoordig mag je niet meer zeggen dat je dat geweldig vind want: trots op de roots= rechts en nazi.

Zo kort door de bocht.
maar van wie mag dat niet dan?

de periode die je noemt vind ik wat eigenaardig want daarin gebeurt geen reet in NL maar ik roep constant dat ik trots ben op onze cultuur en onze geschiedenis (bloemen, scheepvaart, scheepsbouw, VOC, Engeland de moeder neuken, dit, dat, alles) en niemand heeft mij ooit voor nazi uitgemaakt voor zover ik weet hoor ... daar zou ik ook een beetje om moeten lachen denk ik _O-

ik geloof ook niet dat trots op Nederland per definitie iets rechts is ofzo al is trots zijn voor de Nederlander wel iets wat je binnen doet want mensen vinden het wel iets raars hier maar voor mijn gevoel niet per se iets negatiefs
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')