SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
Duncan Laurence namens Nederland naar het songfestival.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exact die, beiden!quote:Op zaterdag 23 maart 2019 21:36 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Had je er ook van die bielzen of mannekes pis tussen zitten? Die vind ik![]()
maar zijn heel vaak niet in de gewone supermarkt te vinden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
Vanwege je goede smaak in drop neem ik je de topickaap niet kwalijkquote:Op zaterdag 23 maart 2019 21:38 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Exact die, beiden!
Die schep ik altijd als laatste, dan hoef ik niet zo diep in het zakje te graaien
quote:Op zaterdag 23 maart 2019 21:39 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Wordt gewoon het topic gekaaptZo lang was ik nog niet aan het openen, heus niet!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zat redelijk in de buurt qua TT
Dat klinkt heel engquote:Op zaterdag 23 maart 2019 21:40 schreef Greys het volgende:
Geloof dat ze bij Jamin ook een soort heel zachte gladde drop hadden die echt mierzoet was. Van die beetje donkergrijze ruiten oid. Echt heel klef. Bestaan die nog? Ik heb geen Jamin in de buurt.
Duimdrop is behoorlijk klef, maar rechthoekigquote:Op zaterdag 23 maart 2019 21:40 schreef Greys het volgende:
Geloof dat ze bij Jamin ook een soort heel zachte gladde drop hadden die echt mierzoet was. Van die beetje donkergrijze ruiten oid. Echt heel klef. Bestaan die nog? Ik heb geen Jamin in de buurt.
Zoute drop...quote:Op zaterdag 23 maart 2019 21:42 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat klinkt heel eng
Komt me niet bekend voor maar ik schep vooral zout, salmiak en zout... zei ik al zout?
Viesquote:Op zaterdag 23 maart 2019 21:46 schreef MaGNeT het volgende:
Vroegah had je bij onze drogist op het dorp (nog zo'n zelfstandige) van die echte drogisten laurierdrop. Het was taai maar kauwbaar, rondjes van 1cm ø gesneden uit een lange sliert, niet gepolijst, ieder exemplaar had een iets andere vorm en de smaak was héél sterk laurier... het spul was duur, een gulden of 5 voor 100 gram maar zo lekker... ik zou een moord doen voor die drop maar sinds die drogist verdween, heb ik het nooit meer teruggevonden, ook niet online...
Hier bij het zwembad.....eerst zwemmen en dan snoepjes kiezen....quote:Op zaterdag 23 maart 2019 21:50 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik vind het wel fijn dat de witte muizen van Haribo nu goed verkrijgbaar zijnDie zag je af en toe in een bioscoop, maar waren dan altijd uitgedroogd en keihard
https://www.annekeszoetwa(...)-gram-sirea/a-1908-8quote:Op zaterdag 23 maart 2019 21:46 schreef MaGNeT het volgende:
Vroegah had je bij onze drogist op het dorp (nog zo'n zelfstandige) van die echte drogisten laurierdrop. Het was taai maar kauwbaar, rondjes van 1cm ø gesneden uit een lange sliert, niet gepolijst, ieder exemplaar had een iets andere vorm en de smaak was héél sterk laurier... het spul was duur, een gulden of 5 voor 100 gram maar zo lekker... ik zou een moord doen voor die drop maar sinds die drogist verdween, heb ik het nooit meer teruggevonden, ook niet online...
Het Rokertje kan ik me niet specifiek herinerren, maar ik heb er ook nooit naar gezochtquote:Op zaterdag 23 maart 2019 21:51 schreef MaGNeT het volgende:
Als kind ging er al veel geld op aan drop... toen ik naar het voortgezet ging in Leeuwarden (Tjerk Walles Mavo) zat daar vlakbij het winkelcentrum Bilgaard... en in dat winkelcentrum zat "Het Rokertje"... en daar was ik zo'n 3x per week om drop te scheppen![]()
Later is dat winkelcentrum afgebrand, geen idee of die winkel nog is teruggekomen... school is ook gesloopt inmiddels... heb er ook maar 2 jaar gezeten, verhuisde toen van Leeuwarden naar een dorp.
Wonderlijk genoeg heb ik ondanks dit alles maar 1 vulling in m'n kiezen en die zit er al sinds 1993
quote:Op zaterdag 23 maart 2019 21:52 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik ben nu de opening van vorig jaar aan het kijken en weet nu al dat ik de fadomuziek dit jaar niet ga missen
Dit lijkt op een valstrik! Ik klik nietquote:
It's safe.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 21:57 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Dit lijkt op een valstrik! Ik klik niet
Later, okay?quote:
Was dat niet van die harde, glazige, Italiaanse laurierdrop?quote:Op zaterdag 23 maart 2019 21:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vies
Werd in mijn jeugd door kinderen zelf dropwater van gemaakt. Ook vies
Zwarte rondjes. Hele zwarte. Ondoorzichtig. Wat bedoel je met glazig?quote:Op zaterdag 23 maart 2019 22:08 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Was dat niet van die harde, glazige, Italiaanse laurierdrop?
Want dat vind ik voor een keer wel lekker maar toch snel te bitter.
Ik bedoel dat ze knoerthard waren, alsof je op glas zat te bijtenquote:Op zaterdag 23 maart 2019 22:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zwarte rondjes. Hele zwarte. Ondoorzichtig. Wat bedoel je met glazig?
Dat weet ik niet meer.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 22:13 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ze knoerthard waren, alsof je op glas zat te bijten
Ow, dan hebben we het wss toch over dezelfdequote:Op zaterdag 23 maart 2019 22:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet meer.
EDIT nav plaatje: Nee, rond en plat.
Hoe verschillen die met wat jij bedoelt? Want qua vorm en omvang lijkt dat plaatje wel te kloppenquote:Op zaterdag 23 maart 2019 22:15 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ow, dan hebben we het wss toch over dezelfde
Deze had je ook nog, die vind ik ook wel eetbaar maar missen die sterke lauriersmaak:
[ afbeelding ]
Die op de foto zijn meer "drop" dan "laurier" en perfect rond.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 22:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe verschillen die met wat jij bedoelt? Want qua vorm en omvang lijkt dat plaatje wel te kloppen
Ah, ok. Dan ken ik alleen die vh plaatje denk ik.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 22:33 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Die op de foto zijn meer "drop" dan "laurier" en perfect rond.
De drop die ik bedoelde zag er gesneden uit, ruwer, taaier en veel sterkere lauriersmaak.
Helaas niet meer vindbaar...
quote:Op zaterdag 23 maart 2019 22:33 schreef MaGNeT het volgende:
Poseren doen ze niet... dan maar zo...
"Let me go, let me goooooo"![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 23 maart 2019 22:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]![]()
Die hou jij in bedwang met 1 hand? Die nog heel is?
Hoe oud zijn ze? En hoe oud worden fretten gemiddeld? Weet vrij weinig van frettenquote:Op zaterdag 23 maart 2019 22:37 schreef MaGNeT het volgende:
[..]met gevaar voor eigen leven...
Nagels knippen is pas een uitdaging... ze zijn nogal sterk en beweeglijk... nu ze ouder worden gaat het wel beter, vooral omdat ze weten dat ze wat lekkers krijgen na afloop...
Ze worden in mei 2 jaar.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 22:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe oud zijn ze? En hoe oud worden fretten gemiddeld? Weet vrij weinig van fretten
Die gaat aardig tekeer jaquote:Op zaterdag 23 maart 2019 22:47 schreef MaGNeT het volgende:
Hielke in z'n oude kooi![]()
Dan zie je hoe sterk ze zijn... en hier was hij pas een maand of 3 oud...
Owh fijn, dan heb je ze als het goed is nog wel even!quote:Op zaterdag 23 maart 2019 22:48 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ze worden in mei 2 jaar.
Een jaar of 7 tot 8 als ze gezond blijven.
Een enkele fret wordt wel ouder.
Af en toe schoot de deur open dus had 'm met ijzerdraad dicht zitten...quote:
Owh, wow...quote:Op zaterdag 23 maart 2019 22:52 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Af en toe schoot de deur open dus had 'm met ijzerdraad dicht zitten...
Toen maar een stevige kooi gekocht, Ferret Nation (model 182)... na een paar dagen in de nieuwe kooi probeerden ze het niet eens meer...
Nee, het is gezellig, 2 van die deugnieten die in je tenen hangen om aandacht te vragen, achter je langs over de bank lopen en je nog even in de nek happen om te laten weten hoeveel ze van je houden...quote:Op zaterdag 23 maart 2019 22:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh fijn, dan heb je ze als het goed is nog wel even!
Het grootste nadeel van huisdieren is dat ze relatief snel sterven (afhankelijk vd soort uiteraard. Papegaaien kunnen flink oud worden).
Maar alsnog geen reden om ze dan maar niet te nemen. De nadelen wegen niet op tegen de voordelen.
Haha, nee, ik had daar eerder al 3 fretten in, dat was een Furet Tower XL, speciaal voor Fretten...quote:Op zaterdag 23 maart 2019 22:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh, wow...
Wat voor soort kooi was die eerste dan? Of gewoon een goedkoprr model?
Flink formaat ookquote:Op zaterdag 23 maart 2019 22:57 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Haha, nee, ik had daar eerder al 3 fretten in, dat was een Furet Tower XL, speciaal voor Fretten...
Maar deze 2 zijn net even wat handiger dan m'n vorige fretten
Op 0:34 zie je de vader van deze 2 rakkers, dat is ook al zo'n dikke doerak:
Ohquote:Op zaterdag 23 maart 2019 22:33 schreef MaGNeT het volgende:
Poseren doen ze niet... dan maar zo...
"Let me go, let me goooooo"![]()
[ afbeelding ]
Ik heb bij fretten toch altijd wat kleiners in gedachte, maar zo te zien kunnen ze nog best flink worden.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 22:57 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Haha, nee, ik had daar eerder al 3 fretten in, dat was een Furet Tower XL, speciaal voor Fretten...
Maar deze 2 zijn net even wat handiger dan m'n vorige fretten
Op 0:34 zie je de vader van deze 2 rakkers, dat is ook al zo'n dikke doerak:
Zo te zien heeft ze weer een paar nestjes in de planning dus als je op zoek bent![]()
Jaquote:Op zaterdag 23 maart 2019 23:06 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik heb bij fretten toch altijd wat kleiners in gedachte, maar zo te zien kunnen ze nog best flink worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |