abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185808487
Over een week word ik dertig, en al met al ben ik al zo'n goede vijf jaar vrijgezel.

Nooit heel erg tegen mijn zin overigens, ook wel de nodige mogelijkheden gehad bij vrouwen, maar het waren telkens op zich wel leuke, lieve, slimme vrouwen, maar ik werd er niet echt warm/koud van.

Mijn eigen leven ging ook in een flink tempo door, carriere, weekenden gevuld met sociale activiteiten. Af en toe dacht ik wel eens bij mezelf : ''gast, het wordt nu wel tijd om even iets meer moeite in je liefdesleven te steken''. Maargoed ik had het verder prima naar mijn zin, nooit eenzaam of verveeld, dus in die zin ontbrak ook een beetje de motivatie om ineens actief te gaan daten.

En zo verstreken weken, maanden, jaren. Toen ik 25 was vertelde ik mijzelf : boeie, je bent jong, alle tijd. Nu is dat op zich nog steeds wel zo, maar toch wel die dertig die boven mijn hoofd hangt. En bovendien toch al een tijdje uit de scene verdwenen.

Ik heb eigenlijk niet specifiek een doel met dit topic, behalve dat ik benieuwd ben naar ervaringen van andere 30+ daters. Het klinkt in mijn oren eigenlijk als best wel oud, en bovendien heb ik er in mijn twintiger jaren een soort beeld bij gevormd van allemaal veel te serieuze mensen waarbij de tijdsklok tikt en die wanhopig (aan het worden) zijn en/of waarmee iets mis is. Ergens zie ik er ook een beetje tegenop om te gaan daten. De laatste keer dat ik echt actief aan het daten was, was rond mijn 23e, met meiden tussen de 18 en 25. Lekker onbevangen, iedereen moest zich nog een beetje vormen, mensen zijn rond die leeftijd doorgaans makkelijker denk ik.

Ben dus vooral benieuwd naar ervaringen. Ervaar je daten als 30+ er anders? En zo ja, waarom of juist waarom niet?
pi_185809207
Ik denk dat elke 30er er hetzelfde over denkt.
Het enige verschil is, is dat je je al een stukje verder ontwikkeld hebt in je werk etc..

Ligt er ook maar aan, er zijn mensen van 30 die een carriere tijger zijn en 30ers die elke dag stappen en zuipen.
pi_185809209
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 19:39 schreef Autoscooter het volgende:
Over een week word ik dertig, en al met al ben ik al zo'n goede vijf jaar vrijgezel.

Nooit heel erg tegen mijn zin overigens, ook wel de nodige mogelijkheden gehad bij vrouwen, maar het waren telkens op zich wel leuke, lieve, slimme vrouwen, maar ik werd er niet echt warm/koud van.

Mijn eigen leven ging ook in een flink tempo door, carriere, weekenden gevuld met sociale activiteiten. Af en toe dacht ik wel eens bij mezelf : ''gast, het wordt nu wel tijd om even iets meer moeite in je liefdesleven te steken''. Maargoed ik had het verder prima naar mijn zin, nooit eenzaam of verveeld, dus in die zin ontbrak ook een beetje de motivatie om ineens actief te gaan daten.

En zo verstreken weken, maanden, jaren. Toen ik 25 was vertelde ik mijzelf : boeie, je bent jong, alle tijd. Nu is dat op zich nog steeds wel zo, maar toch wel die dertig die boven mijn hoofd hangt. En bovendien toch al een tijdje uit de scene verdwenen.

Ik heb eigenlijk niet specifiek een doel met dit topic, behalve dat ik benieuwd ben naar ervaringen van andere 30+ daters. Het klinkt in mijn oren eigenlijk als best wel oud, en bovendien heb ik er in mijn twintiger jaren een soort beeld bij gevormd van allemaal veel te serieuze mensen waarbij de tijdsklok tikt en die wanhopig (aan het worden) zijn en/of waarmee iets mis is. Ergens zie ik er ook een beetje tegenop om te gaan daten. De laatste keer dat ik echt actief aan het daten was, was rond mijn 23e, met meiden tussen de 18 en 25. Lekker onbevangen, iedereen moest zich nog een beetje vormen, mensen zijn rond die leeftijd doorgaans makkelijker denk ik.

Ben dus vooral benieuwd naar ervaringen. Ervaar je daten als 30+ er anders? En zo ja, waarom of juist waarom niet?
quote:
  zaterdag 23 maart 2019 @ 20:15:23 #5
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_185809359
Ben 35 en heb gemiddeld 2 dates per week.
Het daten zelf is niet anders dan 10 jaar geleden, alleen dat het via tinder en dergelijke makkelijk is om dates te regelen. Dat is wel handig als je niet meer zo vaak uitgaat.
Ik merk dat ik zelf wel ben veranderd naarmate ik ouder ben geworden.
Ik ben mezelf voornamelijk.

Eigenlijk is het makkelijker geworden daardoor.
pi_185809743
quote:
insinueer je dat die topics van mij zijn? Want dat is namelijk niet het geval.

Dit topic is ook helemaal niet bedoeld als klaagzang of als neerslachtige reflectie op een leven dat niet voldoet aan de eigen geluksstandaarden. Ik heb het prima naar mijn zin, maar ben gewoon benieuwd naar date-ervaringen, specifiek van dertig plussers.
pi_185809779
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 20:15 schreef SugeLucky het volgende:
Ben 35 en heb gemiddeld 2 dates per week.
Het daten zelf is niet anders dan 10 jaar geleden, alleen dat het via tinder en dergelijke makkelijk is om dates te regelen. Dat is wel handig als je niet meer zo vaak uitgaat.
Ik merk dat ik zelf wel ben veranderd naarmate ik ouder ben geworden.
Ik ben mezelf voornamelijk.

Eigenlijk is het makkelijker geworden daardoor.
Dat herken ik wel ja. Maar wat ik, bijvoorbeeld op tinder, ook herken, is dat vrouwen die ik spreek (zelf ook rond de 30) erg sceptisch zijn/lijken. Alsof je als vrijgezelle vent rond de dertig schuldig bent, tot het tegendeel is bewezen.

En met schuldig bedoel ik dan, dat er iets aan je 'mankeert', wat vaak een uitgangspunt lijkt te zijn.
  zaterdag 23 maart 2019 @ 20:35:24 #8
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_185809822
Daten na je 30e kan prima. Ik denk zelfs dat het makkelijker is. Je bent beter persoonlijk ontwikkeld als zeg maar 10 jaar geleden, waardoor je waarschijnlijk ook beter weet wat je in een partner zoekt.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  zaterdag 23 maart 2019 @ 20:38:02 #9
406944 SugeLucky
pi_185809891
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 20:33 schreef Autoscooter het volgende:

[..]

Dat herken ik wel ja. Maar wat ik, bijvoorbeeld op tinder, ook herken, is dat vrouwen die ik spreek (zelf ook rond de 30) erg sceptisch zijn/lijken. Alsof je als vrijgezelle vent rond de dertig schuldig bent, tot het tegendeel is bewezen.

En met schuldig bedoel ik dan, dat er iets aan je 'mankeert', wat vaak een uitgangspunt lijkt te zijn.
Hmm heb ik geen last van. Ik heb een vrij lange relatie achter de rug en ben nog niet zo lang vrijgezel.

Kan me voorstellen als je zegt 10 jaar vrijgezel te zijn of iets, dat ze wel afvragen waarom ja. Dat zou ik overigens ook afvragen als een vrouw dat zou zeggen.
pi_185809960
Volgens mij komen op hun 30e veel mensen weer vrij. Dan hebben ze een aantal jaren een relatie gehad, en gaan ze ineens nadenken over of ze die relatie wel willen. En dan weten ze beter wat ze wel willen.

Maar misschien heb ik het mis.
Somebody that I used to know
pi_185812398
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 20:40 schreef Postbus100 het volgende:
Volgens mij komen op hun 30e veel mensen weer vrij. Dan hebben ze een aantal jaren een relatie gehad, en gaan ze ineens nadenken over of ze die relatie wel willen. En dan weten ze beter wat ze wel willen.

Niet per sé dat ze beter weten wat ze wel willen. Maar inderdaad: rond die leeftijd gaan mensen wel opeens denken : is dit de vader/moeder van mijn kinderen? Was dit leuk om de onschuldige twintiger jaren avonturen mee te beleven, of is dit ook geschikt om iets serieus mee te beginnen?

Rond de 30 is het wat dat betreft wel een beetje een nu of nooit moment. En wat je dan idd regelmatig ziet is dat mensen van hun partner afstappen, maar vervolgens wel in de zesde versnelling op zoek gaan naar iemand die wel geschikt lijkt, en dat daarmee alle stappen opeens in razend tempo worden doorlopen en dat er binnen een tijdsbestek van twee jaar word getrouwd, kinderen gekregen, etc.
  zaterdag 23 maart 2019 @ 22:33:02 #12
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_185812647
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 22:22 schreef DesertGlory het volgende:

[..]

Niet per sé dat ze beter weten wat ze wel willen. Maar inderdaad: rond die leeftijd gaan mensen wel opeens denken : is dit de vader/moeder van mijn kinderen? Was dit leuk om de onschuldige twintiger jaren avonturen mee te beleven, of is dit ook geschikt om iets serieus mee te beginnen?

Rond de 30 is het wat dat betreft wel een beetje een nu of nooit moment. En wat je dan idd regelmatig ziet is dat mensen van hun partner afstappen, maar vervolgens wel in de zesde versnelling op zoek gaan naar iemand die wel geschikt lijkt, en dat daarmee alle stappen opeens in razend tempo worden doorlopen en dat er binnen een tijdsbestek van twee jaar word getrouwd, kinderen gekregen, etc.
Of je breekt na een lange relatie, waarbij je wel lief en leed gedeeld hebt en al voor nageslacht gezorgd hebt.

Dan heb je feitelijk alles al (gehad) en is de noodzaak niet zo aanwezig je te binden. Dat maakt dat je selectiever kan zijn in aan wie je je tijd en aandacht schenkt.
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_185812809
Rond je 30ste word het toch makkelijker als man? Omdat de vrouwen van die leeftijd dan allemaal op zoek gaan vanwege rammelende eierstoken.
pi_185812883
Ik ben 32 en vind ‘t daten nu een stuk makkelijker dan 10 jaar terug. Via Tinder is het zoveel makkelijker om dates te regelen.

Daarnaast vind ik dat je op deze leeftijd een stuk sterker in je schoenen staat. Ikzelf althans wel. Daarnaast leid ik best een volwassen leven met een goede/leuke baan etc. Ik date over het algemeen met vrouwen tussen de 25 en 32. De ware voorlopig nog niet tegengekomen, dat dan weer wel :D
pi_185813629
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 20:32 schreef Autoscooter het volgende:

[..]

insinueer je dat die topics van mij zijn? Want dat is namelijk niet het geval.

Dit topic is ook helemaal niet bedoeld als klaagzang of als neerslachtige reflectie op een leven dat niet voldoet aan de eigen geluksstandaarden. Ik heb het prima naar mijn zin, maar ben gewoon benieuwd naar date-ervaringen, specifiek van dertig plussers.
Nee ik verwijs je naar topics van users die met hetzelfde worstelen.. Jij vroeg naar ervaringen van mensen van jouw leeftijd met daten..
pi_185814014
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 22:39 schreef Solid-Snake het volgende:
Rond je 30ste word het toch makkelijker als man? Omdat de vrouwen van die leeftijd dan allemaal op zoek gaan vanwege rammelende eierstoken.
Daar moet je toch juist zover mogelijk vandaan blijven
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 23 maart 2019 @ 23:39:52 #17
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_185814081
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 23:37 schreef Geerd het volgende:

[..]

Daar moet je toch juist zover mogelijk vandaan blijven
Afhankelijk van je intenties.
Blog
pi_185814150
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 19:39 schreef Autoscooter het volgende:

ook wel de nodige mogelijkheden gehad bij vrouwen, maar het waren telkens op zich wel leuke, lieve, slimme vrouwen, maar ik werd er niet echt warm/koud van.

Oké? :{w
pi_185815253
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 23:42 schreef Everythingexist het volgende:

[..]

Oké? :{w
Nou ja ik date ook niet snel met 25+ dames (ben zelf 28). Die hebben inderdaad een heel eisenlijstje en moet alles meteen serieus zijn terwijl de meiden van rond de 22 nog een beetje onbevangen zijn.
pi_185817799
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 22:39 schreef Solid-Snake het volgende:
Ben 28 en inderdaad echt bizar hoeveel 30+ matches ik heb op tinder in verhouding tot mijn eigen leeftijd en jonger (lopend tot wel 36). Ik weet ook uit reacties op mijn uitstraling / uiterlijk dat ik nogal de ideale schoonzoon/vader van mijn kinderen uitstraling heb voor vrouwen.

Op zich begrijpelijk van die eierstokken, maar ik heb bij die chicks wel echt het idee dat ze flink gas willen geven wat dat betreft. Terwijl ik het zelf wel noodzakelijk vind om minimaal even twee jaar in te bouwen om bijvoorbeeld eerst eens samen een maand te gaan reizen, rustig e.e.a. opbouwen.Terwijl als ik dan het soort vragen van die dames aanhoor, willen ze bij aanvang al 100% zeker weten dat je de juiste bent, en dan meteen doorgaan voor kinderen en een koopwoning samen.
pi_185818998
Ik snap die vrouwen prima, aan ons mannen de eer om met eerlijke communicatie een goede middenweg te vinden.
  Moderator zondag 24 maart 2019 @ 19:59:41 #22
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_185828107
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 08:43 schreef DesertGlory het volgende:

[..]

Ben 28 en inderdaad echt bizar hoeveel 30+ matches ik heb op tinder in verhouding tot mijn eigen leeftijd en jonger (lopend tot wel 36). Ik weet ook uit reacties op mijn uitstraling / uiterlijk dat ik nogal de ideale schoonzoon/vader van mijn kinderen uitstraling heb voor vrouwen.

Op zich begrijpelijk van die eierstokken, maar ik heb bij die chicks wel echt het idee dat ze flink gas willen geven wat dat betreft. Terwijl ik het zelf wel noodzakelijk vind om minimaal even twee jaar in te bouwen om bijvoorbeeld eerst eens samen een maand te gaan reizen, rustig e.e.a. opbouwen.Terwijl als ik dan het soort vragen van die dames aanhoor, willen ze bij aanvang al 100% zeker weten dat je de juiste bent, en dan meteen doorgaan voor kinderen en een koopwoning samen.
Kan prima hoor, want die vrouwen die rustig aan op willen bouwen bestaan echt wel. Mijn vrouw wordt dit jaar 30, maar ik heb dr leren kennen toen ze 24 was. Ik was toen, in 2014, 33, ik ben nu 38. We zijn na grofweg 10 maanden gaan samenwonen in het huis wat ik al had, en ik (ik, niet wij) heb dit huis gekocht in 2017. In 2017 zijn we ook getrouwd onder huwelijkse voorwaarden, en vorig jaar samen een dochtertje gekregen.

Het kan, maar of je ze op Tinder gaat vinden weet ik niet.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_185828264
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Kan prima hoor, want die vrouwen die rustig aan op willen bouwen bestaan echt wel. Mijn vrouw wordt dit jaar 30, maar ik heb dr leren kennen toen ze 24 was. Ik was toen, in 2014, 33, ik ben nu 38. We zijn na grofweg 10 maanden gaan samenwonen in het huis wat ik al had, en ik (ik, niet wij) heb dit huis gekocht in 2017. In 2017 zijn we ook getrouwd onder huwelijkse voorwaarden, en vorig jaar samen een dochtertje gekregen.

Het kan, maar of je ze op Tinder gaat vinden weet ik niet.
Dat is toch totaal iets anders dan waar hij het over heeft? Je vrouw had op haar 24e nog geen last van rammelende eierstokken neem ik aan..
  Moderator zondag 24 maart 2019 @ 20:25:18 #24
16180 crew  CoolGuy
pi_185828535
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 20:09 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Dat is toch totaal iets anders dan waar hij het over heeft? Je vrouw had op haar 24e nog geen last van rammelende eierstokken neem ik aan..
Nee maar hij wil juist geen vrouw van 30+ met rammelende eierstokken, maar dat is wel wat hij vooral krijgt op tinder. Daarom zeg ik, tinder is wellicht niet het beste medium voor wat hij zoekt.
  zondag 24 maart 2019 @ 20:55:21 #25
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_185829458
Ik ging vanaf m'n 30e steeds beter met daten.
pi_185829593
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 20:55 schreef Trashcanman het volgende:
Ik ging vanaf m'n 30e steeds beter met daten.
Hoe kwam je aan die dates ?
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 24 maart 2019 @ 21:01:48 #27
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_185829719
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 20:59 schreef Geerd het volgende:

[..]

Hoe kwam je aan die dates ?
Meestal bij het uitgaan. Soms datingsite/tinder.
  zondag 24 maart 2019 @ 21:19:40 #28
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_185830379
30 is ook eigenlijk al te oud natuurlijk. Nu zijn er alleen nog baby-mommas over en kortroodpittigen. Jammer wel.
Prrrrr
pi_185832633
Ik ben niet 30+, maar mijn doelgroep mannen wel. Het is een moeilijk doelgroep, want bij begin 30 zijn ze nog jongetjes. Ik voel me helemaal niet geborgen bij ze. Bij ouder vind ik ze oud, want dik, kaal en rimpels.

Ik heb zelfs aanbod gekregen van mannen tegen de 50, terwijl ik nog geeneens 30 ben. M.a.w. als man zijnde zou ik niet wachten op de utopie, iemand die niet bestaat, en uiteindelijk dik en kaal worden.

Mensen zeggen vaak dat mannen altijd net jongetjes zijn, dus sinds recentelijk heb ik pas inzicht gekregen ook eigenlijk aandacht moet hebben op jongere mannen.
  zondag 24 maart 2019 @ 22:35:46 #30
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_185833018
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 22:25 schreef Yiwei het volgende:
Ik ben niet 30+, maar mijn doelgroep mannen wel. Het is een moeilijk doelgroep, want bij begin 30 zijn ze nog jongetjes. Ik voel me helemaal niet geborgen bij ze. Bij ouder vind ik ze oud, want dik, kaal en rimpels.

Ik heb zelfs aanbod gekregen van mannen tegen de 50, terwijl ik nog geeneens 30 ben. M.a.w. als man zijnde zou ik niet wachten op de utopie, iemand die niet bestaat, en uiteindelijk dik en kaal worden.

Mensen zeggen vaak dat mannen altijd net jongetjes zijn, dus sinds recentelijk heb ik pas inzicht gekregen ook eigenlijk aandacht moet hebben op jongere mannen.
Een gast van 30 nog een jongetje noemen?? Wat voor verwachtingen heb je wel niet van je potentiële liefdes?
pi_185834332
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 22:35 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Een gast van 30 nog een jongetje noemen?? Wat voor verwachtingen heb je wel niet van je potentiële liefdes?
Een goede vraag, je zet me aan het denken. Ik heb last van roekeloos gedrag, rommelige mensen, als ze niet zo goed weten wie ze zijn en wat ze willen, slecht eten, enz.

M.a.w. Ik wil hun moeder niet zijn, en ben ook niet hun moeder. Leven op orde is niet een huis en carriere vind ik. Bijv. als ze slecht eten, vind ik al teveel gedoe voor mij. Net als geld management, vind ik gezond eten een vaardigheid die elk volwassene moet hebben. Hoe moet ik nou een man kunnen vertrouwen die niet goed voor zichzelf wil en/of kan verzorgen. Neemt hij zichzelf wel serieus, ik kan het in zo'n geval niet.
  maandag 25 maart 2019 @ 00:13:53 #32
406944 SugeLucky
pi_185834775
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 23:44 schreef Yiwei het volgende:

[..]

Een goede vraag, je zet me aan het denken. Ik heb last van roekeloos gedrag, rommelige mensen, als ze niet zo goed weten wie ze zijn en wat ze willen, slecht eten, enz.

M.a.w. Ik wil hun moeder niet zijn, en ben ook niet hun moeder. Leven op orde is niet een huis en carriere vind ik. Bijv. als ze slecht eten, vind ik al teveel gedoe voor mij. Net als geld management, vind ik gezond eten een vaardigheid die elk volwassene moet hebben. Hoe moet ik nou een man kunnen vertrouwen die niet goed voor zichzelf wil en/of kan verzorgen. Neemt hij zichzelf wel serieus, ik kan het in zo'n geval niet.
De fuck is dit nou weer
  maandag 25 maart 2019 @ 07:15:24 #33
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_185836612
quote:

[..]

Denk dat je rond de 30 ook al wel genoeg mannen kan vinden die qua levensstijl en doelen bij je passen. Of geen duidelijke langetermijnsplanning hebben of zoekende zijn onvolwassen is ben ik het niet per se mee eens, iedereen ontwikkelt zich op eigen tempo en dat hoeft ook niet allemaal dezelfde richting op te zijn.

(eten ben ik het sowieso mee eens, iedereen moet een beetje fatsoenlijk kunnen koken).
pi_185837008
quote:

[..]

Net alsof het zo eenvoudig voor starters is om op een salaris een huis te kopen tegenwoordig ;')
  maandag 25 maart 2019 @ 08:28:10 #35
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_185837085
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 08:17 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Net alsof het zo eenvoudig voor starters is om op een salaris een huis te kopen tegenwoordig ;')
Is niet helemaal haar punt.
  maandag 25 maart 2019 @ 08:35:18 #36
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_185837168
Ik ben 30, wordt volgende jaar 31.

Daten gaat op zich makkelijker, omdat ik veel ervarender ben. Ook is dat stukje onzeker weg, wat mensen van me vinden boeit mij steeds minder. Waar ik vroeger mijn uiterste best deed om indruk te maken, blijf ik nu helemaal mezelf en handel naar hoe ik me voel. Ik lieg over niets, verberg niets, en ga mezelf niet stoerder voordoen dan dat ik ben.

Wat ik wel jammer vind, is dat ik het idee heb dat ik de boot heb gemist. Ik heb niet echt een serieuze verliefdheid achter de rug, veel leuke vrouwen en mooie kansen laten gaan. Ik denk toch wel als je iets van een soulmate wil vinden, moet het toch iemand zijn waar je je jeugd mee heb gedeeld. Het is beter om rond je 25ste iemand te hebben gevonden waar je je leven mee wil delen en rond je dertigste dat officieel maken.

Ik heb niet het idee dat ik snel verliefd zal worden meer. Ik heb te veel gezien en meegemaakt om zomaar verliefd te worden op een nieuw persoon, hoe lief en knap ze ook is.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_185837329
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2019 08:28 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Is niet helemaal haar punt.
Ze zegt het anders letterlijk. Ik citeer: leven niet op orde is geen huis en carriere.
pi_185837524
Ik ben 30 en wil nu wel settlen eigenlijk. Maakt daten moeilijker.
pi_185837774
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 08:56 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ze zegt het anders letterlijk. Ik citeer: leven niet op orde is geen huis en carriere.
Dat zegt ze juist helemaal niet joh. Lees goed en stop met trollen.
pi_185841802
Ik heb ook geen eigen huis of spetterende carriere. Een man moet zijn boontjes kunnen doppen maar ik blijf realistisch. Een huis koop je beter samen.
  maandag 25 maart 2019 @ 15:11:46 #41
406944 SugeLucky
pi_185843022
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:55 schreef BoTheParakeet het volgende:
Een huis koop je beter samen.
Niet mee eens. Ben blij dat ik een eigen huis heb en niet samen met een partner of iets.
Mocht je uit elkaar gaan, is 1 van de 2 z'n woonruimte kwijt of moet het huis verkocht worden etc etc. Alleen maar extra moeilijkheden.
pi_185853980
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 08:35 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik ben 30, wordt volgende jaar 31.

Daten gaat op zich makkelijker, omdat ik veel ervarender ben. Ook is dat stukje onzeker weg, wat mensen van me vinden boeit mij steeds minder. Waar ik vroeger mijn uiterste best deed om indruk te maken, blijf ik nu helemaal mezelf en handel naar hoe ik me voel. Ik lieg over niets, verberg niets, en ga mezelf niet stoerder voordoen dan dat ik ben.

Wat ik wel jammer vind, is dat ik het idee heb dat ik de boot heb gemist. Ik heb niet echt een serieuze verliefdheid achter de rug, veel leuke vrouwen en mooie kansen laten gaan. Ik denk toch wel als je iets van een soulmate wil vinden, moet het toch iemand zijn waar je je jeugd mee heb gedeeld. Het is beter om rond je 25ste iemand te hebben gevonden waar je je leven mee wil delen en rond je dertigste dat officieel maken.

Ik heb niet het idee dat ik snel verliefd zal worden meer. Ik heb te veel gezien en meegemaakt om zomaar verliefd te worden op een nieuw persoon, hoe lief en knap ze ook is.
Dit is inderdaad wel een serieus nadeel.

Ik word volgende week dertig, maar denk wel dat als ik nu iemand tegen kom, dat je niet meer heel lang die fase zult hebben van samen reizen, samen flierefluiten, onbezonnen leuke dingen doen op mooie zomerdagen.

Het wordt, hoe je het ook wendt of keert, toch eerder serieus. Ik hoop zelf een meid van een paar jaar jonger te treffen, maar als ik een vrouw van 30 tegen het lijf loop en het klikt goed, ga ik dat niet uit de weg. Dan ga je toch eerder zo'n relatie concretiseren en serieus maken en beland je ook eerder in een fase van (proberen) kinderen te krijgen, etc.
pi_185854068
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 07:38 schreef LlucMajor het volgende:

[..]

Dit is inderdaad wel een serieus nadeel.

Ik word volgende week dertig, maar denk wel dat als ik nu iemand tegen kom, dat je niet meer heel lang die fase zult hebben van samen reizen, samen flierefluiten, onbezonnen leuke dingen doen op mooie zomerdagen.

Het wordt, hoe je het ook wendt of keert, toch eerder serieus. Ik hoop zelf een meid van een paar jaar jonger te treffen, maar als ik een vrouw van 30 tegen het lijf loop en het klikt goed, ga ik dat niet uit de weg. Dan ga je toch eerder zo'n relatie concretiseren en serieus maken en beland je ook eerder in een fase van (proberen) kinderen te krijgen, etc.
Je wil dus gewoon een lang leve de lol vriendin
pi_185854096
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 07:54 schreef MCH het volgende:

[..]

Je wil dus gewoon een lang leve de lol vriendin
Dat ook weer niet.

Maar in mijn jaren 24-heden kon ik wel eens jaloers zijn op stelletjes : beiden een baan, nog jong genoeg om niet héél serieus met je geld bezig te zijn, random doordeweeks uit eten. In het weekend op avontuur.

Die fase in een relatie is gewoon leuk, lijkt me. Maar je hebt daar langer de tijd voor als je begin/halverwege 20 bent, dan wanneer je de dertig gepasseerd bent (en je wilt kinderen). Wat ik nu ook vaak zie is dat stelletjes bijvoorbeeld nog één grote reis gaan maken, en daarna gaan trouwen bijvoorbeeld. om daarna meer serieus te gaan leven.
pi_185854134
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 07:58 schreef LlucMajor het volgende:

[..]

Dat ook weer niet.

Maar in mijn jaren 24-heden kon ik wel eens jaloers zijn op stelletjes : beiden een baan, nog jong genoeg om niet héél serieus met je geld bezig te zijn, random doordeweeks uit eten. In het weekend op avontuur.

Die fase in een relatie is gewoon leuk, lijkt me. Maar je hebt daar langer de tijd voor als je begin/halverwege 20 bent, dan wanneer je de dertig gepasseerd bent (en je wilt kinderen). Wat ik nu ook vaak zie is dat stelletjes bijvoorbeeld nog één grote reis gaan maken, en daarna gaan trouwen bijvoorbeeld. om daarna meer serieus te gaan leven.
Fix gewoon eerst een partner en kom erachter
pi_185854680
Op je 30e of erna wordt het echt niet lastiger dan op je 18e, 21e, 25e of wat dan ook. En je kunt gerust met jongere vrouwen daten als je niet op kinderen van een ander zit te wachten.

Tenzij je echt lelijk bent of onzeker.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 10:21:45 #47
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_185855589
quote:
En nog een heleboel andere klonen die hier deels ook posten
  dinsdag 26 maart 2019 @ 10:34:02 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_185855777
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 20:33 schreef Autoscooter het volgende:

[..]

Dat is toch echt je eigen projectie. Volgens mij meen je vooral zelf dat een ander wat mankeert.

Ik ben twee jaar geleden op mn 33e na 10 jaar relatie weer vrijgezel geworden en toen dus als dertiger gaan daten tot ik weer iemand vond. Weinig abnormaals aan. Relaties gaan immers wel eens uit.

Het is inderdaad wel net iets anders dan als twintiger.
-Je kijkt iets serieuzer naar het toekomstperspectief
-Je weet beter wat je wil en niet wil
-Je hebt wat meer sociale ervaring dus het gaat wat minder onbeholpen
-In seks zijn 30+ vrouwen veel minder onzeker

Dus ja je moet het gewoon eens doen. Een stuk effectiever dan hier het ene na het andere topic met allerlei vooroordelen, generalisaties en projecties posten.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 10:50:49 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_185856046
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 15:11 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Niet mee eens. Ben blij dat ik een eigen huis heb en niet samen met een partner of iets.
Mocht je uit elkaar gaan, is 1 van de 2 z'n woonruimte kwijt of moet het huis verkocht worden etc etc. Alleen maar extra moeilijkheden.
Nouja dat is toch altijd het geval als je uit elkaar gaat?
  dinsdag 26 maart 2019 @ 10:58:53 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_185856166
quote:

[..]

Nouja ze zegt niet dat je per se een koophuis moet hebben.

Maar als je het na je 30e nog steeds niet voor elkaar hebt om zelfstandig te wonen dan begrijp ik wel dat veel vrouwen er niet erg enthousiast van worden.
  Moderator dinsdag 26 maart 2019 @ 11:20:37 #51
16180 crew  CoolGuy
pi_185856455
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:55 schreef BoTheParakeet het volgende:
Ik heb ook geen eigen huis of spetterende carriere. Een man moet zijn boontjes kunnen doppen maar ik blijf realistisch. Een huis koop je beter samen.
Hell no.
pi_185857464
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 07:58 schreef LlucMajor het volgende:

[..]

Dat ook weer niet.

Serieus leven :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_185857550
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 11:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hell no.
Why not?

Als je alles goed regelt als het fout gaat is er niets aan de hand.
  Moderator dinsdag 26 maart 2019 @ 12:49:33 #54
16180 crew  CoolGuy
pi_185857802
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 12:32 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Why not?

Als je alles goed regelt als het fout gaat is er niets aan de hand.
Ja, maar ik denk zomaar dat dat niet is wat zij bedoelde.

Ik heb dit huis gekocht. Daarnaast zijn wij getrouwd onder huwelijkse voorwaarden en hebben we daar ook in vast laten leggen dat het huis ten alle tijden van mij is en blijft (zij betaald er dan ook geen stuiver aan)..
pi_185857890
Ga al richting midden 30, ik heb nog nooit gedate, gewoon werken en halve liters klappen _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 13:00:17 #56
406944 SugeLucky
pi_185857949
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 10:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nouja dat is toch altijd het geval als je uit elkaar gaat?
Nee hoor, als ik samen zou gaan wonen, zou ik m'n eigen huis verhuren. Dat brengt geld op en is altijd een plek om op terug te vallen.
  Moderator dinsdag 26 maart 2019 @ 13:02:46 #57
16180 crew  CoolGuy
pi_185857994
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:00 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Nee hoor, als ik samen zou gaan wonen, zou ik m'n eigen huis verhuren. Dan brengt geld op en is altijd een plek om op terug te vallen.
Dat mag niet voor altijd dacht ik, maar zeker weten doe ik dat niet.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 13:02:55 #58
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_185857996
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:00 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Nee hoor, als ik samen zou gaan wonen, zou ik m'n eigen huis verhuren. Dan brengt geld op en is altijd een plek om op terug te vallen.
Als het dan uitgaat verliest er ook iemand zn woonruimte alleen ben je het zelf niet.

Maar los daarvan moet je dan ook iedere potentiele partner opleggen dat ze in jouw huis komt wonen.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 13:03:23 #59
406944 SugeLucky
pi_185858006
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat mag niet voor altijd dacht ik, maar zeker weten doe ik dat niet.
Je moet het gewoon per jaar verhuren, niet permanent uiteraard. Dan krijgen de huurders rechten.
pi_185858010
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 12:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, maar ik denk zomaar dat dat niet is wat zij bedoelde.

Ik heb dit huis gekocht. Daarnaast zijn wij getrouwd onder huwelijkse voorwaarden en hebben we daar ook in vast laten leggen dat het huis ten alle tijden van mij is en blijft (zij betaald er dan ook geen stuiver aan)..
Ja precies. Dat huis had je al zelf gekocht. Dan snap ik dat je dat huis voor jezelf houdt en dat niet gaat splitten. Zou ik ook niet doen overigens.
  Moderator dinsdag 26 maart 2019 @ 13:04:28 #61
16180 crew  CoolGuy
pi_185858025
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:03 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Je moet het gewoon per jaar verhuren, niet permanent uiteraard. Dan krijgen de huurders rechten.
Dat is niet wat ik bedoel. Het gaat er niet om of de huurders rechten krijgen, het gaat er om dat je volgens mij niet zomaar je huis kunt verhuren tot in de eeuwigheid. Maar nogmaals, zeker weten doe ik dat niet.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 13:04:33 #62
406944 SugeLucky
pi_185858027
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als het dan uitgaat verliest er ook iemand zn woonruimte alleen ben je het zelf niet.

Maar los daarvan moet je dan ook iedere potentiele partner opleggen dat ze in jouw huis komt wonen.
Het kan toch zo zijn dat mijn partner hetzelfde doet, of dat we in haar huis samen wonen?
  dinsdag 26 maart 2019 @ 13:05:18 #63
406944 SugeLucky
pi_185858041
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik bedoel. Het gaat er niet om of de huurders rechten krijgen, het gaat er om dat je volgens mij niet zomaar je huis kunt verhuren tot in de eeuwigheid. Maar nogmaals, zeker weten doe ik dat niet.
Dat mag gewoon hoor. Zijn zoveel mensen die dat doen.
  Moderator dinsdag 26 maart 2019 @ 13:05:51 #64
16180 crew  CoolGuy
pi_185858056
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:03 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Ja precies. Dat huis had je al zelf gekocht. Dan snap ik dat je dat huis voor jezelf houdt en dat niet gaat splitten. Zou ik ook niet doen overigens.
Maar dat huis heb ik wel gekocht TERWIJL ik al met haar samen was he. Het eerste huis heb ik gekocht voor ik haar kende, dit huis heb ik gekocht tijdens dat ik haar kende.
pi_185858058
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, dat mag gewoon. Dat huis is dan je tweede huis geworden (box 3).
pi_185858076
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar dat huis heb ik wel gekocht TERWIJL ik al met haar samen was he. Het eerste huis heb ik gekocht voor ik haar kende, dit huis heb ik gekocht tijdens dat ik haar kende.
Snap ik. Ik bedoel meer dat JIJ het huis hebt gekocht en jullie niet samen dat huis hebben gekocht (als ik het goed begrijp)
  Moderator dinsdag 26 maart 2019 @ 13:08:16 #67
16180 crew  CoolGuy
pi_185858090
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:05 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Dat mag gewoon hoor. Zijn zoveel mensen die dat doen.
Dat is niet wat ik op internet (maar op internet staat zoveel). Daarnaast wordt jij dan ook verantwoordelijk voor de staat van het huis, immers, die anderen huren het maar, dus als er wat stuk gaat moet jij het repareren, even los van als het aso's blijken te zijn die dat huis tot een uitgeleefd hol maken.

Volgens mij kost het je dan meer geld dan het je oplevert. Je hebt een huis gekocht, jij bent de eigenaar maar je staat ineens ingeschreven op een ander adres, ik zou specifieker moeten zoeken, nu even geen tijd voor. Wellicht heb ik ook geen gelijk hoor.
  Moderator dinsdag 26 maart 2019 @ 13:08:38 #68
16180 crew  CoolGuy
pi_185858097
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:06 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Ja, dat mag gewoon. Dat huis is dan je tweede huis geworden (box 3).
Ah kijk, dan heb ik dus niets gezegd :)
  Moderator dinsdag 26 maart 2019 @ 13:09:27 #69
16180 crew  CoolGuy
pi_185858113
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:07 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Snap ik. Ik bedoel meer dat JIJ het huis hebt gekocht en jullie niet samen dat huis hebben gekocht (als ik het goed begrijp)
Dat is correct. We wonen hier wel samen, maar officieel is het mijn huis. Heeft vooral te maken met een groot verschil in inkomen blablabla. Het ging er maar om dat ik de opmerking 'beter koop je samen een huis' en nogal kort-door-de-bocht-opmerking vond :P
  dinsdag 26 maart 2019 @ 13:10:13 #70
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_185858124
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:04 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Het kan toch zo zijn dat mijn partner hetzelfde doet, of dat we in haar huis samen wonen?
Ja maar dan krijg je dus nog steeds de situatie dat er iemand uit gaat als de relatie stuk loopt.

Bovendien is het ook niet per se zo dat een van beide een geschikt huis heeft. Als je als vrijgezel een klein appartement bezit en je hebt een kinderwens dan ontkomt je er ook vaak niet aan een groter huis te kopen.
pi_185858126
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is correct. We wonen hier wel samen, maar officieel is het mijn huis. Heeft vooral te maken met een groot verschil in inkomen blablabla. Het ging er maar om dat ik de opmerking 'beter koop je samen een huis' en nogal kort-door-de-bocht-opmerking vond :P
Dat is wel zo haha.

Dus je hebt nu 2 woningen?
  dinsdag 26 maart 2019 @ 13:10:48 #72
406944 SugeLucky
pi_185858137
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik op internet (maar op internet staat zoveel). Daarnaast wordt jij dan ook verantwoordelijk voor de staat van het huis, immers, die anderen huren het maar, dus als er wat stuk gaat moet jij het repareren, even los van als het aso's blijken te zijn die dat huis tot een uitgeleefd hol maken.

Volgens mij kost het je dan meer geld dan het je oplevert. Je hebt een huis gekocht, jij bent de eigenaar maar je staat ineens ingeschreven op een ander adres, ik zou specifieker moeten zoeken, nu even geen tijd voor. Wellicht heb ik ook geen gelijk hoor.
Nou, het zou mij in ieder geval niet meer geld kosten dan het oplevert. Wellicht heb je geen gelijk inderdaad.

Het zal er ook nog wel vanaf hangen waar je woont. Ik woon in een stad waar de huren behoorlijk hoog zijn.

Als je ergens in een gehucht woont, zal het wellicht niet zo rendabel zijn.
pi_185858156
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:10 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Nou, het zou mij in ieder geval niet meer geld kosten dan het oplevert. Wellicht heb je geen gelijk inderdaad.

Het zal er ook nog wel vanaf hangen waar je woont. Ik woon in een stad waar de huren behoorlijk hoog zijn.

Als je ergens in een gehucht woont, zal het wellicht niet zo rendabel zijn.
Trust me: je woning verhuren is de makkelijkste manier om geld binnen te harken ^O^

De huurbaten zijn niet belast in box 3 en je hebt een heffingsvrij vermogen van 30k.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 13:11:52 #74
406944 SugeLucky
pi_185858157
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja maar dan krijg je dus nog steeds de situatie dat er iemand uit gaat als de relatie stuk loopt.

Bovendien is het ook niet per se zo dat een van beide een geschikt huis heeft. Als je als vrijgezel een klein appartement bezit en je hebt een kinderwens dan ontkomt je er ook vaak niet aan een groter huis te kopen.
- Reageer inhoudelijk of gewoon niet -

[ Bericht 4% gewijzigd door CoolGuy op 26-03-2019 13:15:11 ]
  dinsdag 26 maart 2019 @ 13:13:37 #75
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_185858178
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:11 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Trust me: je woning verhuren is de makkelijkste manier om geld binnen te harken ^O^
En ook de makkelijkste manier om je huis gedwongen verkocht te krijgen: In nagenoeg elke hypotheekakte staat dat je een woning niet mag verhuren. Doe je dat wel, dan pleeg je dus contractbreuk en mag de bank jouw huis verkopen... en blijf je met een dikke restschuld zitten.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Moderator dinsdag 26 maart 2019 @ 13:13:48 #76
16180 crew  CoolGuy
pi_185858182
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:10 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Dat is wel zo haha.

Dus je hebt nu 2 woningen?
Huh?

Oh wacht, nee nee :) Nee ik heb dat 1e huis verkocht. Dat heb ik gekocht in 2008, sinds 2015 in samengewoond met mijn huidige vrouw (toen nog vriendin), toen in 2017 dat huis verkocht, een ander huis terug gekocht en toen getrouwd :)
pi_185858203
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:13 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

En ook de makkelijkste manier om je huis gedwongen verkocht te krijgen: In nagenoeg elke hypotheekakte staat dat je een woning niet mag verhuren. Doe je dat wel, dan pleeg je dus contractbreuk en mag de bank jouw huis verkopen... en blijf je met een dikke restschuld zitten.
Niet helemaal waar. Het klopt dat het in je contract staat.

Maar als je het met de bank overlegt en je laat zien dat je een baan hebt met een vast inkomen, dan zou dat nog wel mogen. Ik zie ontzettend veel mensen die dit doen.

Je moet het wel overleggen met de bank. Zomaar verhuren mag idd niet.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 13:15:34 #78
406944 SugeLucky
pi_185858208
Ik heb geen hypotheek gelukkig.

Meeste mensen die huizen verhuren zijn vermogend. Die kopen een huis om te verhuren, zonder hypotheek.
  Moderator dinsdag 26 maart 2019 @ 13:15:45 #79
16180 crew  CoolGuy
pi_185858209
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:15 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Niet helemaal waar. Het klopt dat het in je contract staat.

Maar als je het met de bank overlegt en je laat zien dat je een baan hebt met een vast inkomen, dan zou dat nog wel mogen. Ik zie ontzettend veel mensen die dit doen.

Je moet het wel overleggen met de bank. Zomaar verhuren mag idd niet.
En volgens mij mag dát niet tot in het einde der tijden.
pi_185858217
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

En volgens mij mag dát niet tot in het einde der tijden.
Dat klopt.
  Moderator dinsdag 26 maart 2019 @ 13:18:40 #81
16180 crew  CoolGuy
pi_185858251
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:16 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Dat klopt.

Nou, dus dan heb je een huis, krijgt een relatie, gaat met die persoon samenwonen in een 2e huis, en dat 1e huis verhuur je dan, en dat is leuk, voor het aantal jaren dat dat mag, maar daarna moet je iets. Of terug naar dat huis of het huis verkopen lijkt mij.

Dan heb je dus het issue waar het nu even om ging dus uitgesteld, want uiteindelijk kom je toch in die situatie, of zie ik dat nou verkeerd?
pi_185858375
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, dus dan heb je een huis, krijgt een relatie, gaat met die persoon samenwonen in een 2e huis, en dat 1e huis verhuur je dan, en dat is leuk, voor het aantal jaren dat dat mag, maar daarna moet je iets. Of terug naar dat huis of het huis verkopen lijkt mij.

Dan heb je dus het issue waar het nu even om ging dus uitgesteld, want uiteindelijk kom je toch in die situatie, of zie ik dat nou verkeerd?
Nee, je ziet het goed. Dat is inderdaad wat er zou moeten gebeuren. De bank stelt een limiet aan het aantal jaar dat je het mag verhuren (ik weet even niet hoelang).

Maar tegenwoordig moet je je hypotheek verplicht aflossen (binnen 30 jaar). Stel nou dat je 10-15 jaar in je huis woont en vervolgens gaat verhuizen naar een andere woning. Vervolgens spreek je met de bank af dat je dat pand 15 jaar mag verhuren. Als je het een beetje goed plant, heb je dan je hypotheek afgelost. Als de hypotheek afgelost is, dan is het pand van jou. Dan heb je 15 jaar huur kunnen opstrijken en heb je geld in je stenen zitten.

Als je die 15 jaar huur hebt opgespaard kan je wellicht weer een nieuw pand kopen. Die verhuur je dan weer (kan weer gedeeltelijk met een hypotheek als de bank akkoord gaat). Ik zie veel particuliere beleggers dit zo doen. Zij hebben bijvoorbeeld nu al 3 a 4 huizen die ze verhuren. Als je het nog ingewikkelder wil maken kan je die panden in een b.v. stoppen.

In theorie zou dit kunnen. Alleen is de vraag of je het 10-15 jaar volhoudt op dezelfde plek. Zeker als je een starter bent en nog niet zoveel baanzekerheid hebt. Ook is de vraag of de bank akkoord gaat. Vaak zie ik dat als je een goede baan hebt met een vast contract en in een sector werkt waar veel werk is, de bank niet zo moeilijk doet.

[ Bericht 4% gewijzigd door black-soldier op 26-03-2019 13:41:51 ]
pi_185858424
Heb je dan ook al 5 jaar niet gewipt?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_185858507
quote:

[..]

En terecht. Ga toch heen, van die 30-ers die nog thuis wonen, kutbaantje hebben en niet meer kunnen koken dan een blik ravioli opwarmen. Daar scoor je geen leuke vrouw mee en terecht.
pi_185858694
Ik merk dat het moeizamer gaat. Bij het uitgaan zijn velen veel te jong.
En apps moet je ook maar liggen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 26 maart 2019 @ 14:35:01 #86
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_185859437
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Genoeg plekken waar 30'ers komen toch?
pi_185859880
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:34 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

En terecht. Ga toch heen, van die 30-ers die nog thuis wonen, kutbaantje hebben en niet meer kunnen koken dan een blik ravioli opwarmen. Daar scoor je geen leuke vrouw mee en terecht.
Als je het voor elkaar krijgt dat soort mannen in het echt te treffen mag je jezelf wel eens achter de oren krabben of je wel in de juiste vijver aan het vissen bent.
pi_185860089
quote:
Gaat juist steeds makkelijker joh. Sterker nog, hoe meer je naar de 40 gaat, hoe makkelijker het wordt _O-

Je moet natuurlijk wel op een gegeven moment kappen met in discotheken (bestaan die nog?) of party-cafe's te zoeken.
pi_185860735
Ik ben over 1,5 jaar 30 maar je moet vooral zorgen dat je onder de mensen blijft en dan vooral niet degene die bezet zijn maar ook in hetzelfde schuitje als jezelf. En ja dat is wat lastiger want de meeste blijven liever veilig thuis swipen.

En ja zorgen maken over dat je minder tijd hebt om leuke dingen samen te doen maak ik mij ook zorgen over, maar dat komt denk ik deels omdat je ondertussen die dingen zelf ook al hebt gedaan dus dan heb je het al beleefd? Ik ga nu iig wel zelf op reis. Samen is leuker maar ja verander je nu niks aan. En woon ook al een tijd op mezelf ipv dat je vanuit je ouderlijke woning ineens gaat samenwonen, dan is alles nog wennen en nieuw in te richten. Later is het gewoon beide levens op elkaar afstemmen.

[ Bericht 51% gewijzigd door IsItMeOrYou op 26-03-2019 16:14:06 ]
pi_185860897
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 20:40 schreef Postbus100 het volgende:

ik denk dat mensen op elke leeftijd wel uit elkaar gaan alleen heeft men het beeld van als je jong bent settel je en ben je voor altijd nij elkaar en dan worden ze 30 en is t van "onee mensen gaan nu ook nog uit elkaar " en dan worden ze 40 en is het weer van " onee mensen gaan ook nu nog uit elkaar " etc. In principe kun je voor elke leeftijd wel een reden verzinnen waarom dat gebeurd. Bij 40ers dat ze op hun 30ste snel settelden met iemand om kinderen te krijgen en na het settelen en de eerste jaren baby opvoeden zich ineens realiseren dat hun partner toch niet de juiste is . Etc.

Maar de echte reden is denk ik meer dat mensen hun hele leven groeien (en daardoor uit elkaar groeien) en omgeven worden door veel keuzes kwa mannen en vrouwen door o.a. het internet waardoor uit elkaar gaan altijd op de loer ligt.
Dus hou je wereld klein en je hebt een grotere slagingskans haha

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2019 16:20:15 ]
pi_185864912
quote:
Ga je wel op de juiste plaatsen uit?

Ik heb twee verschillende vriendengroepen, één met figuren die een beetje in hun begin 20'er jaren zijn blijven hangen.

De ander met allemaal gasten rond de dertig die zich ook kleden / gedragen naar hun leeftijd, en die ook dito uitgaansgelegenheden zoeken.

Eerste groep beland ik nog wel eens in de kleine cooldown cafe, waar ik me écht een ouwe lul voel tussen die studenten. Ook logisch, want toen ik zelf een 22 jarige student was, was ik trots dat ik een (toen in mijn ogen) ''milf'' van 28 had gezoend in die kroeg. Nu ben ik zelf dus binnenkort dertig, dus begrijp wel hoe die meiden daar binnen nu naar mij kijken.

Maar met die tweede groep ga ik meer naar gelegenheden met live muziek, waar speciaalbiertjes worden geschonken bijvoorbeeld, waar de sfeer wat minder party hardy / confetti / DJ Jean is maar wat meer relaxed. En ik moet eerlijk zeggen : het is dat ik wat verlegen ben aangelegd, maar je merkt echt enorm snel de aandacht van vrouwen in zulke gelegenheden. Die zijn doorgaans ook zeker 27 +, en als ze niet met een vent zitten maar met een vriendin, of nog beter: groepje vriendinnen, dan weet je dat ze er 9/10 keer niet zonder reden zijn.
pi_185866544
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 14:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Genoeg plekken waar 30'ers komen toch?
Ik ken ze niet echt veel is jong grut.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 26 maart 2019 @ 21:28:53 #93
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_185866664
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 21:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik ken ze niet echt veel is jong grut.
Geen idee waar je woont maar in hier in Eindhoven heb je heel wat plekken waar vooral dertigers komen. De speciaalbiercafe;s zijn tegenwoordig vooral populair.
pi_185866689
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 20:12 schreef LlucMajor het volgende:

[..]
Maar met die tweede groep ga ik meer naar gelegenheden met live muziek, waar speciaalbiertjes worden geschonken bijvoorbeeld, waar de sfeer wat minder party hardy / confetti / DJ Jean is maar wat meer relaxed. En ik moet eerlijk zeggen : het is dat ik wat verlegen ben aangelegd, maar je merkt echt enorm snel de aandacht van vrouwen in zulke gelegenheden. Die zijn doorgaans ook zeker 27 +, en als ze niet met een vent zitten maar met een vriendin, of nog beter: groepje vriendinnen, dan weet je dat ze er 9/10 keer niet zonder reden zijn.
Ik ben ook 30+ en ben al jaren getrouwd en ga geregeld naar dat soort gelegenheden met mijn vriendinnen, maar toch echt niet dat wij allemaal nog single zijn. Hoe kom je erbij?

Uitgaan stopt niet ineens als je een relatie hebt en het is niet alleen bedoeld om iemand te vinden. Ik zit daar gewoon voor de gezelligheid, de muziek, het bier en om bij te praten met mijn vriendinnen. Soms kletsen we ook met anderen die we niet kennen. Heel gezellig allemaal, maar niet bedoeld om er iets uit te slepen.
pi_185866993
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 21:29 schreef Rosa-Lynn het volgende:

[..]

Ik ben ook 30+ en ben al jaren getrouwd en ga geregeld naar dat soort gelegenheden met mijn vriendinnen, maar toch echt niet dat wij allemaal nog single zijn. Hoe kom je erbij?

Uitgaan stopt niet ineens als je een relatie hebt en het is niet alleen bedoeld om iemand te vinden. Ik zit daar gewoon voor de gezelligheid, de muziek, het bier en om bij te praten met mijn vriendinnen. Soms kletsen we ook met anderen die we niet kennen. Heel gezellig allemaal, maar niet bedoeld om er iets uit te slepen.
Oke, maar het gaat niet over jou.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 21:48:18 #96
379794 thats_meh
Wil je een koekje?
pi_185867026
Ik ben 30+ en mijn relatie is afgelopen december uitgegaan. We waren 14 jaar samen. Ik was nog niet bezig met daten, maar het lijkt me nu wel weer erg leuk om te doen. Ik heb wel iemand op het oog, maar ik merk aan mezelf dat ik het lastig vind erop af te stappen. Ik had altijd verwacht dat daten na je dertigste makkelijk zou zijn haha.

Maar ik denk dat het voor iedereen anders is. Het ligt er maar net aan hoe je zelf bent ook en wat je verwachtingen zijn.
Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?
pi_185867122
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 21:48 schreef thats_meh het volgende:
Ik ben 30+ en mijn relatie is afgelopen december uitgegaan. We waren 14 jaar samen. Ik was nog niet bezig met daten, maar het lijkt me nu wel weer erg leuk om te doen. Ik heb wel iemand op het oog, maar ik merk aan mezelf dat ik het lastig vind erop af te stappen. Ik had altijd verwacht dat daten na je dertigste makkelijk zou zijn haha.

Maar ik denk dat het voor iedereen anders is. Het ligt er maar net aan hoe je zelf bent ook en wat je verwachtingen zijn.
Hoe kun je nou nu alweer iemand op het oog hebben :D ?

No offence en moet je ook lekker zelf weten allemaal, maar zie het wel vaker : mensen die echt serieuze, lange relaties hebben gehad. Gaat dan over, en binnen 4 maanden zijn ze alweer helemaal happy met iemand anders.

Had zelf na een relatie van 9 maanden bijna een jaar nodig om daar voldoende van los te 'groeien' zeg maar.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 21:59:52 #98
379794 thats_meh
Wil je een koekje?
pi_185867230
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 21:53 schreef LlucMajor het volgende:

[..]

No offence en moet je ook lekker zelf weten allemaal, maar zie het wel vaker : mensen die echt serieuze, lange relaties hebben gehad. Gaat dan over, en binnen 4 maanden zijn ze alweer helemaal happy met iemand anders.

Had zelf na een relatie van 9 maanden bijna een jaar nodig om daar voldoende van los te 'groeien' zeg maar.
Nou ja, het was ook eigenlijk niet de bedoeling, maar het gebeurde gewoon :) Het was niet dat ik op zoek was naar iemand, integendeel.
Maar wel bedankt voor je eerlijke reactie :)
Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?
pi_185868280
nevermind.
pi_185869044
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 21:53 schreef LlucMajor het volgende:

[..]

Bij mij wisselt dat. Ik heb na een relatie van nog geen jaar meer dan een jaar nodig gehad om er overheen te komen. Maar anderzijds was ik na een relatie van 5,5 jaar, met de chick waarvan ik overtuigd was dat ‘t voor altijd zou zijn, binnen 3 maanden met iemand anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')