abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 26 maart 2019 @ 13:13:48 #76
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_185858182
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:10 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Dat is wel zo haha.

Dus je hebt nu 2 woningen?
Huh?

Oh wacht, nee nee :) Nee ik heb dat 1e huis verkocht. Dat heb ik gekocht in 2008, sinds 2015 in samengewoond met mijn huidige vrouw (toen nog vriendin), toen in 2017 dat huis verkocht, een ander huis terug gekocht en toen getrouwd :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_185858203
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:13 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

En ook de makkelijkste manier om je huis gedwongen verkocht te krijgen: In nagenoeg elke hypotheekakte staat dat je een woning niet mag verhuren. Doe je dat wel, dan pleeg je dus contractbreuk en mag de bank jouw huis verkopen... en blijf je met een dikke restschuld zitten.
Niet helemaal waar. Het klopt dat het in je contract staat.

Maar als je het met de bank overlegt en je laat zien dat je een baan hebt met een vast inkomen, dan zou dat nog wel mogen. Ik zie ontzettend veel mensen die dit doen.

Je moet het wel overleggen met de bank. Zomaar verhuren mag idd niet.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 13:15:34 #78
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_185858208
Ik heb geen hypotheek gelukkig.

Meeste mensen die huizen verhuren zijn vermogend. Die kopen een huis om te verhuren, zonder hypotheek.
  Moderator dinsdag 26 maart 2019 @ 13:15:45 #79
16180 crew  CoolGuy
pi_185858209
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:15 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Niet helemaal waar. Het klopt dat het in je contract staat.

Maar als je het met de bank overlegt en je laat zien dat je een baan hebt met een vast inkomen, dan zou dat nog wel mogen. Ik zie ontzettend veel mensen die dit doen.

Je moet het wel overleggen met de bank. Zomaar verhuren mag idd niet.
En volgens mij mag dát niet tot in het einde der tijden.
pi_185858217
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

En volgens mij mag dát niet tot in het einde der tijden.
Dat klopt.
  Moderator dinsdag 26 maart 2019 @ 13:18:40 #81
16180 crew  CoolGuy
pi_185858251
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:16 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Dat klopt.

Nou, dus dan heb je een huis, krijgt een relatie, gaat met die persoon samenwonen in een 2e huis, en dat 1e huis verhuur je dan, en dat is leuk, voor het aantal jaren dat dat mag, maar daarna moet je iets. Of terug naar dat huis of het huis verkopen lijkt mij.

Dan heb je dus het issue waar het nu even om ging dus uitgesteld, want uiteindelijk kom je toch in die situatie, of zie ik dat nou verkeerd?
pi_185858375
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, dus dan heb je een huis, krijgt een relatie, gaat met die persoon samenwonen in een 2e huis, en dat 1e huis verhuur je dan, en dat is leuk, voor het aantal jaren dat dat mag, maar daarna moet je iets. Of terug naar dat huis of het huis verkopen lijkt mij.

Dan heb je dus het issue waar het nu even om ging dus uitgesteld, want uiteindelijk kom je toch in die situatie, of zie ik dat nou verkeerd?
Nee, je ziet het goed. Dat is inderdaad wat er zou moeten gebeuren. De bank stelt een limiet aan het aantal jaar dat je het mag verhuren (ik weet even niet hoelang).

Maar tegenwoordig moet je je hypotheek verplicht aflossen (binnen 30 jaar). Stel nou dat je 10-15 jaar in je huis woont en vervolgens gaat verhuizen naar een andere woning. Vervolgens spreek je met de bank af dat je dat pand 15 jaar mag verhuren. Als je het een beetje goed plant, heb je dan je hypotheek afgelost. Als de hypotheek afgelost is, dan is het pand van jou. Dan heb je 15 jaar huur kunnen opstrijken en heb je geld in je stenen zitten.

Als je die 15 jaar huur hebt opgespaard kan je wellicht weer een nieuw pand kopen. Die verhuur je dan weer (kan weer gedeeltelijk met een hypotheek als de bank akkoord gaat). Ik zie veel particuliere beleggers dit zo doen. Zij hebben bijvoorbeeld nu al 3 a 4 huizen die ze verhuren. Als je het nog ingewikkelder wil maken kan je die panden in een b.v. stoppen.

In theorie zou dit kunnen. Alleen is de vraag of je het 10-15 jaar volhoudt op dezelfde plek. Zeker als je een starter bent en nog niet zoveel baanzekerheid hebt. Ook is de vraag of de bank akkoord gaat. Vaak zie ik dat als je een goede baan hebt met een vast contract en in een sector werkt waar veel werk is, de bank niet zo moeilijk doet.

[ Bericht 4% gewijzigd door black-soldier op 26-03-2019 13:41:51 ]
pi_185858424
Heb je dan ook al 5 jaar niet gewipt?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_185858507
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 08:56 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ze zegt het anders letterlijk. Ik citeer: leven niet op orde is geen huis en carriere.
En terecht. Ga toch heen, van die 30-ers die nog thuis wonen, kutbaantje hebben en niet meer kunnen koken dan een blik ravioli opwarmen. Daar scoor je geen leuke vrouw mee en terecht.
pi_185858694
Ik merk dat het moeizamer gaat. Bij het uitgaan zijn velen veel te jong.
En apps moet je ook maar liggen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 26 maart 2019 @ 14:35:01 #86
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_185859437
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Genoeg plekken waar 30'ers komen toch?
pi_185859880
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:34 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

En terecht. Ga toch heen, van die 30-ers die nog thuis wonen, kutbaantje hebben en niet meer kunnen koken dan een blik ravioli opwarmen. Daar scoor je geen leuke vrouw mee en terecht.
Als je het voor elkaar krijgt dat soort mannen in het echt te treffen mag je jezelf wel eens achter de oren krabben of je wel in de juiste vijver aan het vissen bent.
pi_185860089
quote:
Gaat juist steeds makkelijker joh. Sterker nog, hoe meer je naar de 40 gaat, hoe makkelijker het wordt _O-

Je moet natuurlijk wel op een gegeven moment kappen met in discotheken (bestaan die nog?) of party-cafe's te zoeken.
pi_185860735
Ik ben over 1,5 jaar 30 maar je moet vooral zorgen dat je onder de mensen blijft en dan vooral niet degene die bezet zijn maar ook in hetzelfde schuitje als jezelf. En ja dat is wat lastiger want de meeste blijven liever veilig thuis swipen.

En ja zorgen maken over dat je minder tijd hebt om leuke dingen samen te doen maak ik mij ook zorgen over, maar dat komt denk ik deels omdat je ondertussen die dingen zelf ook al hebt gedaan dus dan heb je het al beleefd? Ik ga nu iig wel zelf op reis. Samen is leuker maar ja verander je nu niks aan. En woon ook al een tijd op mezelf ipv dat je vanuit je ouderlijke woning ineens gaat samenwonen, dan is alles nog wennen en nieuw in te richten. Later is het gewoon beide levens op elkaar afstemmen.

[ Bericht 51% gewijzigd door IsItMeOrYou op 26-03-2019 16:14:06 ]
pi_185860897
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 20:40 schreef Postbus100 het volgende:
Volgens mij komen op hun 30e veel mensen weer vrij. Dan hebben ze een aantal jaren een relatie gehad, en gaan ze ineens nadenken over of ze die relatie wel willen. En dan weten ze beter wat ze wel willen.

Maar misschien heb ik het mis.
ik denk dat mensen op elke leeftijd wel uit elkaar gaan alleen heeft men het beeld van als je jong bent settel je en ben je voor altijd nij elkaar en dan worden ze 30 en is t van "onee mensen gaan nu ook nog uit elkaar " en dan worden ze 40 en is het weer van " onee mensen gaan ook nu nog uit elkaar " etc. In principe kun je voor elke leeftijd wel een reden verzinnen waarom dat gebeurd. Bij 40ers dat ze op hun 30ste snel settelden met iemand om kinderen te krijgen en na het settelen en de eerste jaren baby opvoeden zich ineens realiseren dat hun partner toch niet de juiste is . Etc.

Maar de echte reden is denk ik meer dat mensen hun hele leven groeien (en daardoor uit elkaar groeien) en omgeven worden door veel keuzes kwa mannen en vrouwen door o.a. het internet waardoor uit elkaar gaan altijd op de loer ligt.
Dus hou je wereld klein en je hebt een grotere slagingskans haha

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2019 16:20:15 ]
pi_185864912
quote:
Ga je wel op de juiste plaatsen uit?

Ik heb twee verschillende vriendengroepen, één met figuren die een beetje in hun begin 20'er jaren zijn blijven hangen.

De ander met allemaal gasten rond de dertig die zich ook kleden / gedragen naar hun leeftijd, en die ook dito uitgaansgelegenheden zoeken.

Eerste groep beland ik nog wel eens in de kleine cooldown cafe, waar ik me écht een ouwe lul voel tussen die studenten. Ook logisch, want toen ik zelf een 22 jarige student was, was ik trots dat ik een (toen in mijn ogen) ''milf'' van 28 had gezoend in die kroeg. Nu ben ik zelf dus binnenkort dertig, dus begrijp wel hoe die meiden daar binnen nu naar mij kijken.

Maar met die tweede groep ga ik meer naar gelegenheden met live muziek, waar speciaalbiertjes worden geschonken bijvoorbeeld, waar de sfeer wat minder party hardy / confetti / DJ Jean is maar wat meer relaxed. En ik moet eerlijk zeggen : het is dat ik wat verlegen ben aangelegd, maar je merkt echt enorm snel de aandacht van vrouwen in zulke gelegenheden. Die zijn doorgaans ook zeker 27 +, en als ze niet met een vent zitten maar met een vriendin, of nog beter: groepje vriendinnen, dan weet je dat ze er 9/10 keer niet zonder reden zijn.
pi_185866544
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 14:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Genoeg plekken waar 30'ers komen toch?
Ik ken ze niet echt veel is jong grut.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 26 maart 2019 @ 21:28:53 #93
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_185866664
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 21:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik ken ze niet echt veel is jong grut.
Geen idee waar je woont maar in hier in Eindhoven heb je heel wat plekken waar vooral dertigers komen. De speciaalbiercafe;s zijn tegenwoordig vooral populair.
pi_185866689
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 20:12 schreef LlucMajor het volgende:

[..]
Maar met die tweede groep ga ik meer naar gelegenheden met live muziek, waar speciaalbiertjes worden geschonken bijvoorbeeld, waar de sfeer wat minder party hardy / confetti / DJ Jean is maar wat meer relaxed. En ik moet eerlijk zeggen : het is dat ik wat verlegen ben aangelegd, maar je merkt echt enorm snel de aandacht van vrouwen in zulke gelegenheden. Die zijn doorgaans ook zeker 27 +, en als ze niet met een vent zitten maar met een vriendin, of nog beter: groepje vriendinnen, dan weet je dat ze er 9/10 keer niet zonder reden zijn.
Ik ben ook 30+ en ben al jaren getrouwd en ga geregeld naar dat soort gelegenheden met mijn vriendinnen, maar toch echt niet dat wij allemaal nog single zijn. Hoe kom je erbij?

Uitgaan stopt niet ineens als je een relatie hebt en het is niet alleen bedoeld om iemand te vinden. Ik zit daar gewoon voor de gezelligheid, de muziek, het bier en om bij te praten met mijn vriendinnen. Soms kletsen we ook met anderen die we niet kennen. Heel gezellig allemaal, maar niet bedoeld om er iets uit te slepen.
pi_185866993
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 21:29 schreef Rosa-Lynn het volgende:

[..]

Ik ben ook 30+ en ben al jaren getrouwd en ga geregeld naar dat soort gelegenheden met mijn vriendinnen, maar toch echt niet dat wij allemaal nog single zijn. Hoe kom je erbij?

Uitgaan stopt niet ineens als je een relatie hebt en het is niet alleen bedoeld om iemand te vinden. Ik zit daar gewoon voor de gezelligheid, de muziek, het bier en om bij te praten met mijn vriendinnen. Soms kletsen we ook met anderen die we niet kennen. Heel gezellig allemaal, maar niet bedoeld om er iets uit te slepen.
Oke, maar het gaat niet over jou.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 21:48:18 #96
379794 thats_meh
Wil je een koekje?
pi_185867026
Ik ben 30+ en mijn relatie is afgelopen december uitgegaan. We waren 14 jaar samen. Ik was nog niet bezig met daten, maar het lijkt me nu wel weer erg leuk om te doen. Ik heb wel iemand op het oog, maar ik merk aan mezelf dat ik het lastig vind erop af te stappen. Ik had altijd verwacht dat daten na je dertigste makkelijk zou zijn haha.

Maar ik denk dat het voor iedereen anders is. Het ligt er maar net aan hoe je zelf bent ook en wat je verwachtingen zijn.
Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?
pi_185867122
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 21:48 schreef thats_meh het volgende:
Ik ben 30+ en mijn relatie is afgelopen december uitgegaan. We waren 14 jaar samen. Ik was nog niet bezig met daten, maar het lijkt me nu wel weer erg leuk om te doen. Ik heb wel iemand op het oog, maar ik merk aan mezelf dat ik het lastig vind erop af te stappen. Ik had altijd verwacht dat daten na je dertigste makkelijk zou zijn haha.

Maar ik denk dat het voor iedereen anders is. Het ligt er maar net aan hoe je zelf bent ook en wat je verwachtingen zijn.
Hoe kun je nou nu alweer iemand op het oog hebben :D ?

No offence en moet je ook lekker zelf weten allemaal, maar zie het wel vaker : mensen die echt serieuze, lange relaties hebben gehad. Gaat dan over, en binnen 4 maanden zijn ze alweer helemaal happy met iemand anders.

Had zelf na een relatie van 9 maanden bijna een jaar nodig om daar voldoende van los te 'groeien' zeg maar.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 21:59:52 #98
379794 thats_meh
Wil je een koekje?
pi_185867230
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 21:53 schreef LlucMajor het volgende:

[..]

No offence en moet je ook lekker zelf weten allemaal, maar zie het wel vaker : mensen die echt serieuze, lange relaties hebben gehad. Gaat dan over, en binnen 4 maanden zijn ze alweer helemaal happy met iemand anders.

Had zelf na een relatie van 9 maanden bijna een jaar nodig om daar voldoende van los te 'groeien' zeg maar.
Nou ja, het was ook eigenlijk niet de bedoeling, maar het gebeurde gewoon :) Het was niet dat ik op zoek was naar iemand, integendeel.
Maar wel bedankt voor je eerlijke reactie :)
Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?
pi_185868280
nevermind.
pi_185869044
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 21:53 schreef LlucMajor het volgende:

[..]

Bij mij wisselt dat. Ik heb na een relatie van nog geen jaar meer dan een jaar nodig gehad om er overheen te komen. Maar anderzijds was ik na een relatie van 5,5 jaar, met de chick waarvan ik overtuigd was dat ‘t voor altijd zou zijn, binnen 3 maanden met iemand anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')