Alles moet perfect zijn, maar volgens mij zijn juist veel minder levens perfect (tenminste als je perfect als term aanhoudt voor de traditionele / ouderwetse ideale invulling van 't leven).quote:Op zaterdag 23 februari 2019 00:29 schreef Mishu het volgende:
Ja. Voor een deel is de tijdsgeest anders, mensen denken te veel na over relaties en alles moet perfect zijn tegenwoordig. Deels moesten onze ouders er ook gewoon aan trekken.
Sommige dingen worden wat lastiger om aan jezelf te verkopen jaquote:Op zaterdag 23 februari 2019 00:30 schreef Jaume_I het volgende:
Of ik een relatie heb of niet heb ik schijt aanZou het wel leuk vinden, maar het is iets wat me moet overkomen.
Wat ik wel herken is dat je jezelf begin dertig even opnieuw moet programmeren als het ware. Heb één maat met wie ik al vanaf mijn 20e 1x per maand ca. kansloze avondjes houd (hele avond gamen, op vrijdagavond doner halen en daarna blowen ergens op een bankje buiten). Als twintiger dacht ik er uberhaupt nooit over na, toen ik net dertig was had ik wel voor het eerst zoiets van : Mensen van mijn leeftijd zitten nu thuis op de bank met het vrouwtje, baby ligt in de wieg. En wij zitten hier als pubers kebab te eten en te blowen. Mja fuck it. Verder wel gewoon steady baan, eigen huis. Doe niemand kwaad
Haha dit. Hopend dat je geen collega tegen komt.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 00:30 schreef Jaume_I het volgende:
En wij zitten hier als pubers kebab te eten en te blowen. Mja fuck it. Verder wel gewoon steady baan, eigen huis. Doe niemand kwaad
Tussen geen vrouw op je 30e en 2 avonden jezelf volzuipen en jouw achter buurman zit best een verschil.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 00:39 schreef DesertGlory het volgende:
[..]
Maar je accepteert wel opeens iets, dat je jaren geleden liever niet had geaccepteerd. En als je die lat blijft verlagen, eindig je als mijn achterbuurman die op 55 jarige leeftijd aan een alcoholvergiftiging in eenzaamheid is overleden op een zolderkamer vol met sekspoppen. Extreem voorbeeld, maar altijd maar alles accepteren onder het mom van ''het zij zo'', dat g aat steeds verder.
Preciesquote:Op zaterdag 23 februari 2019 00:40 schreef Jardis het volgende:
[..]
Haha dit. Hopend dat je geen collega tegen komt.
Maar uiteindelijk loopt je collega van 32 vol stress rond omdat hij zijn baan net aan kan, een huilende koter heeft, en weinig echte ontspanning heeft.
En jij hebt 0 stress en alles gaat goed.
Tja, alles heeft zijn voor en zijn tegens.
Godzijdank wel ja. Maar wel een goede om in het achterhoofd te houden vind ik. Best prima om een beetje soepel voor jezelf te zijn en jezelf niet gek te maken met dingen die ''moeten'' (want dat zorgt voor stress), maar ook niet te snel denken : nou laat dan maar. Zoiets.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 00:46 schreef Jardis het volgende:
[..]
Tussen geen vrouw op je 30e en 2 avonden jezelf volzuipen en jouw achter buurman zit best een verschil.
Je moet een balans vinden tussen ontspanning en spanning denk ik. Blijf jezelf ontwikkelen, doe vrijwilligers werk, blijf je gedachten houden bij je werk. En zuip zo af en toe eens.
Een relatie is ook niet zaligmakend hoor. Misschien gaat je vriendin wel vreemd na 3 jaar.
Echt in élk topic zoals deze wordt meteen het argument ''peer pressure'' of iets van die strekking erbij gehaald. Alsof dat de enige reden is waarom mensen een relatie willen. Misschien is het ook gewoon leuk? Sterker nog, waarschijnlijk zit het zelfs in de manier waarop de mens is geprogrammeerd om een relatie te willen. Alsof het alleen maar te doen is om tegemoet te komen aan verwachtingen van de omgeving.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 08:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het enige wat jij "moet' doen is leven zoals jij het prettig vindt.
Dat de rest om je heen conformeert naar "hoe het moet", is puur psychologisch en ook wel redelijk door de cultuur bepaald.
Wat je noemt he, huisje boompje beestje, aka trouwen en dan kind huis erbij etc.
Het is een soort peer-pressure, alsof zo het leven moet lopen en zijn.
Maar tegenwoordig met bijna 8 miljard mensen, is het niet meer zo logisch.
Dat wil zeggen, het "trouwen" is geschiedkundig gezien niet iets wat men deed uit liefde maar uit noodzaak.
Het als stel overleven want het leven was redelijk zwaar en een lang leven was niemand beschoren, kinderen waren het nageslacht he, dus die moesten zorgen voor voortzetting van hoe pa en ma leefde en wat ze deden. (vaak als beroep)
Wat je tegenwoordig ziet, trouwen uit liefde en dan huisje etc., is eigenlijk iets van letterlijk de laatste tientallen jaren, misschien 200 jaar al met al, naar mate het beter en beter met de mensheid ging qua welvaart.
Long story short, je moet leven zoals jij het prettig ervaart, de helft van iedereen die jij kent die trouwt en een huis koopt samen, zal scheiden binnen 5 jaar.
Wat een lol zeg nou nou.
Zeker niet de enige reden, maar zo lijkt TS het wel te ervaren.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 08:41 schreef TATW het volgende:
[..]
Echt in élk topic zoals deze wordt meteen het argument ''peer pressure'' of iets van die strekking erbij gehaald. Alsof dat de enige reden is waarom mensen een relatie willen. Misschien is het ook gewoon leuk? Sterker nog, waarschijnlijk zit het zelfs in de manier waarop de mens is geprogrammeerd om een relatie te willen. Alsof het alleen maar te doen is om tegemoet te komen aan verwachtingen van de omgeving.
Bijna elke week wordt er wel een topic over geopend waar men moeite heeft met het contrast van mensen met huisje-boompje-beestje.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 00:18 schreef DesertGlory het volgende:
Zijn er fokkers die dit ook hebben?
Ach ja, als je 30 wordt is er niet ineens een magische grens overschreden ofzo. Eigenlijk is het net een dag als de voorgaande en dat is wellicht ook net waarom je nu zo hier gearriveerd bent. Het is leven dendert gewoon door en je zal (pro-)actiever moeten gaan handelen om bepaalde doelen te gaan bereiken, anders blijf je als het ware hangen.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 00:18 schreef DesertGlory het volgende:
Over twee weken bereik ik de voor mij nogal confronterende leeftijd van 30 jaar. Geen idee waarom ik het precies confronterend vind, maar al een paar jaar tel ik af naar deze leeftijd.
Ik vind het een rare leeftijdsgrens. Als twintiger zag ik mijzelf altijd als een jonge gast die het leven nog voor zich heeft liggen. Binnen redelijke grenzen maakt het allemaal niet zo veel uit wat je doet, de wereld is nog een soort speeltuin, beetje snuffelen links en rechts, alles kan en mag nog. Hoe moet je tegen jezelf aankijken als je dertig bent? Ik moet dat nog een beetje gaan ontdekken.
Spijt is wat de koe schijt, dus wat boeit het hoe je twintigjarige ik nu zou zien? Beter richt je je op het hier en nu en houd je het simpeler door gewoon te kijken naar hoe je nu over de huidige situatie denkt, wat je zoal wil cq moet gaan veranderen en hoe je daar naar toe gaat werken.quote:Wat vind ik van wat ik tot nu toe heb bereikt en waar ik nu sta? Hoe had de 20 jarige ik aangekeken tegen hoe mijn leven er nu uit ziet? Ik heb geen idee, je kunt bij mij beide kanten op redeneren : of ik ben best wel aan het falen, of ik heb het eigenlijk verdomd lekker voor elkaar. Voor beide standpunten is wel wat te zeggen. De waarheid zal er wel ergens tussenin liggen.
Ja en dan glijdt het leven langs je heen en ben je ineens ouder dan verwacht enzo.quote:Mijn hele leven ben ik er zonder enige twijfel vanuit gegaan dat de toekomst die ik altijd voor ogen had, vanzelf wel aan zou komen waaien : grofweg tussen 25-30 de moeder van je kinderen ontmoeten, tussen 30-35 kinderen, huisje boompje beestje. Ik was hierin vrij lang behoorlijk naïef. Zelfs toen ik net 28 was, had ik het wanneer het over een koophuis, kinderen, trouwen etc. ging nog heel kinderlijk over ''later''. Ik was ook helemaal nog niet zo bezig met of het niet eens tijd voor mij werd om een serieuze relatie te krijgen. Ik ging er standaard vanuit dat dit ''vanzelf wel goed kwam'', ik was immers nog zo jong. Dit kwam ook omdat ik in mijn sociale omgeving hier nog nauwelijks mee te maken had.
Gelukkig heb je het als man iets relaxter qua tijd. Maar als dit een doel van je is, zul je nu wel actiever moeten gaan worden. Je huidige sociale kring zal behoorlijk kunnen veranderen als die zich grotendeels gaat settlen, waardoor je minder makkelijk met gelijkgestemden opgescheept zit.quote:Eigenlijk pas het laatste jaar is het om mij heen allemaal vrij explosief op gang gekomen : trouwerijen, mensen die ''grote mensen huizen'' kopen, kinderen krijgen, etc. Pas sinds een klein jaartje besef ik mij pas echt : zo jong ben ik helemaal niet meer. Sterker nog : misschien ben ik zelfs al best oud als ik bedenk dat überhaupt de eerste voortekenen van een relatie nog niet definieerbaar zijn. Voordat je dan een keer aan trouwen / kinderen toe bent ben je (als je uberhaupt het geluk hebt binnen redelijke termijn iemand te ontmoeten) alweer gauw een jaar of 4/5 verder en ben je alweer hard opweg naar de 40.
Best een luxe om daar pas op deze leeftijd achter te komen. Ik had die luxe niet door omstandigheden en heb dat eerlijk gezegd ook niet als negatief ervaren. Niet alles ligt in je macht en ook al bereik je je doel misschien niet, het kan wel heel fijn zijn om ergens naar toe proberen te werken. Ook al wordt het niet wat je wil, dan nog kan het waardevol blijken en prettig zijn dat je in ieder geval de koe bij de horens vatte en dingen deed zeg maar. Je leert jezelf ook beter kennen, wat je nu en later wil en wat wel en niet werkt etc.quote:Waar ik dus de laatste tijd steeds meer over nadenk en mij ook besef : het is helemaal niet zo vanzelfsprekend als ik altijd had verwacht, dat mijn leven verloopt zoals ik altijd had gedacht / verwacht. Of zoals het leven van mijn ouders, al mijn ooms/tantes (en tot op heden ook neven/nichten/meeste vrienden) verloopt. De kans is ook behoorlijk groot (en wordt steeds groter) dat het heel anders gaat lopen.
De grap is dat je bepaalde dingen moeilijk kan forceren, dus je zal dan genoegen moeten gaan (leren) nemen met de inzet die je er evengoed toch voor gedaan hebt, ongeacht het eindresultaat. Het nooit geprobeerd hebben is voor mij falen, niet zozeer het behalen van een specifiek doel, zeker niet als dat van een zeker iemand afhangt.quote:En hoewel dat helemaal niet erg hoeft te zijn, merk ik wel dat ik van die gedachte wel enigszins .in paniek raak. Simpelweg vanwege het feit dat ik uberhaupt nooit serieus over dit alternatief heb nagedacht en het dus opeens een hele andere blik op mijn eventuele toekomst is dan ik altijd voor ogen heb gehad. Mijn houding t.a.v. dit alles, is in het afgelopen jaar ook best wel veranderd. Voorheen sliep ik nog geen minuut minder om dit hele verhaal, maar de laatste tijd gebeurt het me steeds vaker dat ik hier in bed over lig te malen, waardoor ik soms pas midden in de nacht in slaap val. Vooral als ik begin te rekenen zoals eerder in dit topic, waardoor ik een soort .stress voel dat ik wel moet opschieten.
Aan een kant ja, ik heb redelijk wat shizzle geprobeerd en niet bepaald succes geboekt op alle vlakken. Mijn leven had er heel anders uit kunnen zien, maar ik heb wel gewerkt aan een zekere basis en daar werd ik gelukkiger van dat vast klampen aan het plaatje dat ik in eerste instantie voor ogen had. Ouder worden kan ook betekenen dat je prioriteiten veranderen en je dat soort plaatjes los moet laten voor nieuwe. Of het nou die van je omgeving zijn of die van jezelf, je bent bij machte om keuzes te maken.quote:Zijn er fokkers die dit ook hebben?
Ik zie gelukkig ook wel voorbeelden van mensen die er op die en latere leeftijd juist heel voordelig mee om gaan. Iedere dag om medische redenen, tijdens kunstige activiteiten of gewoon één dag in de week of bij speciale gelegenheden maken het soms juist prettigere, actievere en meer gebalanceerde mensen. Daarom zou ik zeggen vraag eerst even door en wijs iemand niet meteen af, want niet iedereen rookt couchlockers om lekker in die luie leef te blijven hangen. Functionaliteit jwquote:Op zaterdag 23 februari 2019 09:43 schreef Mishu het volgende:
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik mannen die op hun 30e nog blowen niet heel aantrekkelijk vind persoonlijk. En een collega van mij is met haar man gescheiden om die reden. Je wordt er heel inactief van.
Sure. Om medische redenen. Of ‘gewoon’ een dag in de week. Ik zou het sowieso een vette afknapper vinden, vooral als je de zestien bent gepasseerd. Beetje hetzelfde met alle drugs.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:07 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ik zie gelukkig ook wel voorbeelden van mensen die er op die en latere leeftijd juist heel voordelig mee om gaan. Iedere dag om medische redenen, tijdens kunstige activiteiten of gewoon één dag in de week of bij speciale gelegenheden maken het soms juist prettigere, actievere en meer gebalanceerde mensen. Daarom zou ik zeggen vraag eerst even door en wijs iemand niet meteen af, want niet iedereen rookt couchlockers om lekker in die luie leef te blijven hangen. Functionaliteit jw
Dit, behalve dat van scheiden etc. Verder: leef zoals jij wil, het relatie hebben komt vanzelf wel als je een beetje ‘open staat’ voor vrouwen.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 08:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het enige wat jij "moet' doen is leven zoals jij het prettig vindt.
Dat de rest om je heen conformeert naar "hoe het moet", is puur psychologisch en ook wel redelijk door de cultuur bepaald.
Wat je noemt he, huisje boompje beestje, aka trouwen en dan kind huis erbij etc.
Het is een soort peer-pressure, alsof zo het leven moet lopen en zijn.
Maar tegenwoordig met bijna 8 miljard mensen, is het niet meer zo logisch.
Dat wil zeggen, het "trouwen" is geschiedkundig gezien niet iets wat men deed uit liefde maar uit noodzaak.
Het als stel overleven want het leven was redelijk zwaar en een lang leven was niemand beschoren, kinderen waren het nageslacht he, dus die moesten zorgen voor voortzetting van hoe pa en ma leefde en wat ze deden. (vaak als beroep)
Wat je tegenwoordig ziet, trouwen uit liefde en dan huisje etc., is eigenlijk iets van letterlijk de laatste tientallen jaren, misschien 200 jaar al met al, naar mate het beter en beter met de mensheid ging qua welvaart.
Long story short, je moet leven zoals jij het prettig ervaart, de helft van iedereen die jij kent die trouwt en een huis koopt samen, zal scheiden binnen 5 jaar.
Wat een lol zeg nou nou.
Dan zoek je dus sowieso iemand die ook straight edge is.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:15 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Sure. Om medische redenen. Of ‘gewoon’ een dag in de week. Ik zou het sowieso een vette afknapper vinden, vooral als je de zestien bent gepasseerd. Beetje hetzelfde met alle drugs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |