Stefan Tetelepta, op FOK! beter bekend als SunChaser, publiceerde in 2018 de feelgoodroman Kismet, die in acht maanden tijd een succes werd. Stefan besloot de roman, die gaat over twee mensen die voorbestemd zijn voor een bijzondere liefde, gratis weg te geven aan lezers in ruil voor een recensie. Inmiddels hebben meer dan tweeduizend belangstellende lezers een exemplaar van zijn roman aangevraagd.
Dit weekend houdt SunChaser in Leiden een lezing en vertelt hij over zijn boek. FOK! is er bij om hem aan de tand te voelen. Bijvoorbeeld met de vraag waarom hij zijn roman zolang verborgen heeft gehouden op de community waar hij al twintig jaar komt. Verder willen we alles weten over het verhaal, hoe hij schrijft, waarom hij Kismet gratis weggeeft en wat zijn toekomstplannen zijn. Dit verslag lees je dit weekend op FOK!
Wil je meer weten of Kismet lezen in ruil voor een recensie, kijk dan op www.stefanschrijft.nl
Rond de 350 als het een gedrukt boek zou zijnquote:Op vrijdag 22 maart 2019 23:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
Tof Sun! Wist helemaal niet dat je schrijver bent.
Hoeveel bladzijden heeft het boek?
Dank jequote:Op vrijdag 22 maart 2019 23:41 schreef Delenlill het volgende:
2000 boeken over 8 maanden tijd die je ook nog eens gratis weg hebt moeten geven?
Mijn definitie van een succesroman is toch iets anders
Maar een boek schrijven en publiceren is een prestatie op zich. Gefeliciteerd.
Is het alleen als ebook verkrijgbaar dan? Dan houdt het voor mij al op, ik lees alleen ouderwetse boekenquote:Op vrijdag 22 maart 2019 23:48 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Rond de 350 als het een gedrukt boek zou zijn
Uit de OP:quote:
quote:de roman, die gaat over twee mensen die voorbestemd zijn voor een bijzondere liefde
Bij Owan Drake waren de recensies ook goed - het boek absoluut niet. Mensen kijken een gegeven paard niet in de bek.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 23:53 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dank je
Ik geef ze expres weg om lezers te vinden, met succes bedoelt dmjo denk ik dat de recensies goed zijn. Geen financieel succes.
Omdat Sunchaser!quote:Op zaterdag 23 maart 2019 01:39 schreef golfer het volgende:
Overigens zijn er talloze Fok!ers die meer of mindere romans/boeken hebben geschreven en geen gratis publiciteit of sticky/aankondigs topics daarover kregen.
Vanwaar wel deze specifieke actie?
Dan moet ie wel eerst een uitgever vinden die kaartjes mag weggeven...quote:Op zaterdag 23 maart 2019 02:03 schreef Schanulleke het volgende:
Hey Sunny, mooi man! Ben je nu ook op het boekenbal geweest? Heb je die ouwe Freek nog even in zijn hol geschopt?
quote:Op vrijdag 22 maart 2019 23:16 schreef JimmyDean het volgende:
"Succesroman", maar hij moet ze gratis weggeven... heb je dan een succes behaald?
bereidtquote:Op zaterdag 23 maart 2019 06:33 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Succes met je roman! Lijkt me ontzettend leuk, een boek schrijven. Misschien als ik @:GGMM en @:onlogisch bereidt vind om alle spelfouten eruit te halen dat ik ook een poging ga wagen.
Wel jammer dat de TT weer direct zo cringeworthy moet zijn (en reactie uitlokkend), maar daar kan de schrijver van het boek niet zoveel aan doen.
Als ze daarmee naar voren komen krijgen ze die publiciteit ook hoorquote:Op zaterdag 23 maart 2019 01:39 schreef golfer het volgende:
Overigens zijn er talloze Fok!ers die meer of mindere romans/boeken hebben geschreven en geen gratis publiciteit of sticky/aankondigs topics daarover kregen.
Vanwaar wel deze specifieke actie?
FOK! is een community, waar Stefan heel wat positief aan heeft bijgedragen.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 02:33 schreef ZetaOS het volgende:
Dit is gewoon spam, reclame van een dikkige 50er waarschijnlijk nog maagd is en mij zijn moeder woont.
Stefan Tetelepta, Do you even lift bro!?
quote:Op zaterdag 23 maart 2019 02:33 schreef ZetaOS het volgende:
Dit is gewoon spam, reclame van een dikkige 50er waarschijnlijk nog maagd is en mij zijn moeder woont.
Stefan Tetelepta, Do you even lift bro!?
Misschien gaat het wel over een jonge bodybuilder die een leuke collega MILF ontmoet en het hof maakt.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 08:14 schreef ijs_beer het volgende:
Zitten er geen stiekeme verwijzingen naar fok in? Zoals het hoofdkarakter die door een bushokje wordt getyft?
hoeveel punten heeft hij danquote:Op zaterdag 23 maart 2019 07:35 schreef iteejer het volgende:
[..]
FOK! is een community, waar Stefan heel wat positief aan heeft bijgedragen.
En nu krijgt dit dan even aandacht. Niks mis mee.
En die veronderstellingen kloppen geen van allen
Zonde, ja alleen e-book, kun je ook lezen op tablet en telefoonquote:Op zaterdag 23 maart 2019 00:45 schreef MaJo het volgende:
[..]
Is het alleen als ebook verkrijgbaar dan? Dan houdt het voor mij al op, ik lees alleen ouderwetse boeken
Is er nog niet helaasquote:Op zaterdag 23 maart 2019 01:26 schreef golfer het volgende:
Ik wil graag een een gedrukt exemplaar van je ontvangen.
Valt je nog tegen hoor, mensen zijn best eerlijk.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 01:39 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Bij Owan Drake waren de recensies ook goed - het boek absoluut niet. Mensen kijken een gegeven paard niet in de bek.
Had ik m kunnen filmenquote:Op zaterdag 23 maart 2019 02:03 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Omdat Sunchaser!
Hey Sunny, mooi man! Ben je nu ook op het boekenbal geweest? Heb je die ouwe Freek nog even in zijn hol geschopt? Zo nee, jammer. Had die oude man vroeger wel mooi gevonden. Als het een ander was overkomen dan...
50 kilo iddquote:Op zaterdag 23 maart 2019 09:03 schreef speknek het volgende:
Leuk SunChaser! Hopelijk krijg je een groter publiek! Je bent volgens mij ook best wel afgevallen over de jaren, of niet.
www.stefanschrijft.nlquote:Op zaterdag 23 maart 2019 07:48 schreef Ferdii het volgende:
Leuk man, waar kan ik de epub downloaden?
Ik zal even kijken of ik het red, ben toch in de buurt dan.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 09:06 schreef SunChaser het volgende:
Vanmiiddag om 12.30 is er een lezing in Leiden, als je in de buurt bent, kom langs
Bieb, Nieuwstraat 4
Leuk, na de lezing is er een korte wandeltoer langs wat plekken uit t boek en eindigen we bij de boekenzolderquote:Op zaterdag 23 maart 2019 09:30 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik zal even kijken of ik het red, ben toch in de buurt dan.
Leuk te horenquote:Op zaterdag 23 maart 2019 09:19 schreef Samhain het volgende:
Leuk zeg! Ik heb net mijn e-mailadres ingevuld, ben nieuwsgierig!
Mijn digitale boekenplank is heel vol, maar ik ga dit boek wel even voorrang geven
Superleuk SunChaser, heel veel succes voor vanmiddag!!quote:Op zaterdag 23 maart 2019 09:06 schreef SunChaser het volgende:
Vanmiiddag om 12.30 is er een lezing in Leiden, als je in de buurt bent, kom langs
Bieb, Nieuwstraat 4
Thanks.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 09:45 schreef moemoe het volgende:
[..]
Superleuk SunChaser, heel veel succes voor vanmiddag!!
350 bladzijden zijn op zich niet zo heel veel, ik denk dat ik het zeker wel ga downloaden.
@:Moira. er is een boek over je geschreven.
In dat geval heb ik misschien ook nog wel een WFL-waardig boek dat straks wat publiciteit kan gebruikenquote:Op zaterdag 23 maart 2019 07:32 schreef iteejer het volgende:
[..]
Als ze daarmee naar voren komen krijgen ze die publiciteit ook hoorZoiets hebben we nimmer iemand geweigerd.
Noem me naief, maar van mij zou dat wel mogenquote:Op zaterdag 23 maart 2019 01:39 schreef golfer het volgende:
Het is een e-boek.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 15:54 schreef Harlekien het volgende:
Wat koste het om een boek te drukken?
Hoeveel boeken drukte je ?
Wat was de investering?
heb je ook een kobo account? hij staat daar ook.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 18:36 schreef MacorgaZ het volgende:
Wow, Stefan, je bent een stuk ouder en vooral veel afgevallen van hoe ik me je herinner van wat foto's jaren terug met jou als fotograaf. Respect! Ik kan hier in Azië zo geen epubs op m'n Kobo zetten anders had ik hem aan m'n te lange lijstje toegevoegd.
Neen helaasch nog nietquote:Op zaterdag 23 maart 2019 16:30 schreef superniger het volgende:
Is er ook een hardkuffer beschikbaar?
Stickie? Motte bij d'n coffeeshop zijn.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 20:11 schreef Roces18 het volgende:
[..]
hij heeft maar 4000 punten. gvd dan wil ik ook een sticky
@:ijs_beer @:iteejer
Ik neem de vraag mee in t interviewquote:Op zondag 24 maart 2019 10:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Sun, ik heb een vraag over het schrijven van een boek zelf.
Had je van te voren al helemaal uitgedoktert hoe het verhaal zou gaan? Of kwamen er gaandeweg nieuwe dingen bij die opeens in hoofd kwamen.
Een gothicquote:Op zaterdag 23 maart 2019 16:20 schreef Nadinarama het volgende:
Feel-good roman, nou, wie wil zich niet goed voelen? Ik heb hem aangevraagd.
De meest gedrukte boeken op aarde zijn de IKEA catalogus en de Bijbel. Beiden zeer succesvol. En beiden worden gratis weggegeven.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 23:16 schreef JimmyDean het volgende:
"Succesroman", maar hij moet ze gratis weggeven... heb je dan een succes behaald?
Het is pas een succes als je er wat mee hebt verdient.quote:Op zondag 24 maart 2019 20:59 schreef autoknutselaar het volgende:
[..]
De meest gedrukte boeken op aarde zijn de IKEA catalogus en de Bijbel. Beiden zeer succesvol. En beiden worden gratis weggegeven.
Zoals iteejer al aangeeft.quote:Op zondag 24 maart 2019 21:50 schreef ArnieAlberts het volgende:
Ik dacht dat er op FOK! wel succesvollere schrijvers rondliepen. @:Wonderer heeft toch als Micha Meinderts ook een paar boeken geschreven? Ook echt bij een uitgever als ik me niet vergis.
quote:Op zaterdag 23 maart 2019 07:32 schreef iteejer het volgende:
[..]
Als ze daarmee naar voren komen krijgen ze die publiciteit ook hoorZoiets hebben we nimmer iemand geweigerd.
En televisieverschijnsel al enige tijd.quote:Op zondag 24 maart 2019 22:54 schreef SunChaser het volgende:
Misschien hebben jullie wel eens gehoord van Doordevil, dat is toch wel de bekendste schrijvende FOK!ker van Nederland.
Klopt, al ligt het aan je definitie van succesvolquote:Op zondag 24 maart 2019 21:50 schreef ArnieAlberts het volgende:
Ik dacht dat er op FOK! wel succesvollere schrijvers rondliepen. @:Wonderer heeft toch als Micha Meinderts ook een paar boeken geschreven? Ook echt bij een uitgever als ik me niet vergis.
Badum tssssquote:Op zondag 24 maart 2019 23:17 schreef shiznuts het volgende:
Ben je al aan 't nadenken over deeltje twee 'Kiszonder'?
Jaja, ik ga wel weer...![]()
Wat????quote:
Wie dirtdevil?quote:Op zondag 24 maart 2019 22:54 schreef SunChaser het volgende:
Misschien hebben jullie wel eens gehoord van Doordevil, dat is toch wel de bekendste schrijvende FOK!ker van Nederland.
En je kan het "gratis" download in ruil voor een goede feedbackquote:Op maandag 25 maart 2019 10:28 schreef No239SquadronRAF het volgende:
Best leuk dat jullie dit pluggen hoor, maar door het als een 'succesroman' te presenteren terwijl het om een gratis pdf gaat veroorzaak je alleen maar extra wrevel. Kun je niet gewoon zeggen 'Fokker heeft een ebook geschreven, wie wil het gratis lezen?'
quote:Op vrijdag 22 maart 2019 23:16 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Kan me er wel iets bij voorstellen dat hij eerst even een lading normale reacties wil, voor de positieve EN negatieve reacties vanuit FOK de boel overspoelen.
Hoezo kan het niet in Azie? ALs je een epub in je mail hebt kun je m toch gewoon eropzetten?quote:Op zaterdag 23 maart 2019 18:36 schreef MacorgaZ het volgende:
Wow, Stefan, je bent een stuk ouder en vooral veel afgevallen van hoe ik me je herinner van wat foto's jaren terug met jou als fotograaf. Respect! Ik kan hier in Azië zo geen epubs op m'n Kobo zetten anders had ik hem aan m'n te lange lijstje toegevoegd.
Heb het beantwoordquote:Op zondag 24 maart 2019 10:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Sun, ik heb een vraag over het schrijven van een boek zelf.
Had je van te voren al helemaal uitgedoktert hoe het verhaal zou gaan? Of kwamen er gaandeweg nieuwe dingen bij die opeens in hoofd kwamen.
Heb geen laptop/desktop tot m'n beschikking tijdens het backpackenquote:Op donderdag 28 maart 2019 11:14 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Hoezo kan het niet in Azie? ALs je een epub in je mail hebt kun je m toch gewoon eropzetten?
TTK / Sunchaser's interview over zijn debuutroman Kismet
Waar reis je nu?quote:Op donderdag 28 maart 2019 15:05 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Heb geen laptop/desktop tot m'n beschikking tijdens het backpacken
Zelfs vergeten de Lonely Planet erop te zetten dus heb ik die alleen op m'n telefoon.
Maar misschien kan het via de browser en dan een download wel, heb ik zo niet naar gekeken.
Geinig. Nog niet eerder van gehoord. Maar ook dan heb je niet meteen lezers, dat was mijn belangrijkste doel.quote:Op donderdag 28 maart 2019 15:26 schreef ZetaOS het volgende:
Even een serieuze vraag, waarom heb je niet Lulu gebruikt?
https://www.lulu.com/nl
Nou zeg dat niet te snel, Lulu gaat je hierbij wel helpen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 16:35 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Geinig. Nog niet eerder van gehoord. Maar ook dan heb je niet meteen lezers, dat was mijn belangrijkste doel.
Ik ben eind januari begonnen met 3+ weken in Bali reizen, daar zelfs met een gehuurde scooter, dat is echt een aanrader (en 45 euro voor 30 dagenquote:
Klinkt goed. Mijn boek speelt zich af tijdens een bloedhete zomer dus zou perfect zijn om je in te levenquote:Op donderdag 28 maart 2019 17:26 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Ik ben eind januari begonnen met 3+ weken in Bali reizen, daar zelfs met een gehuurde scooter, dat is echt een aanrader (en 45 euro voor 30 dagen) . Ik ben nu al 5 weken in Sri Lanka en voor een best klein land heb ik dus echt meer dan genoeg tijd om relaxed alles te zien. Voor mij is het m'n langste reis ooit, ook de eerste keer alleen en ook direct zo ver weg, maar het is wel een mooi avontuur! De laatste 3 weken zijn nu aangebroken en het meeste kijk ik toch wel uit naar de 14 graden overdag
Ik word langzaam gek van de zweterige 32 graden, every freaking day! Maar goed, heb nu airco in m'n kamer en dat is dan genieten.
Enfin, teveel off-topic
Lulu kan (heeft een goede kwaliteit boek), maar via Amazon werkt ook. Bij Amazon kun je met coupons werken zodat je je (e)boek gratis kunt weggeven. Smashwords is een ander platform voor e-boeken, die hebben veel mogelijkheden, waaronder coupons.quote:Op donderdag 28 maart 2019 16:35 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Geinig. Nog niet eerder van gehoord. Maar ook dan heb je niet meteen lezers, dat was mijn belangrijkste doel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |