Nja, ik ben gewoon benieuwd hoe daar hier tegenaan gekeken wordt. Het valt me op dat de enigszins ''nuchtere'' blik in de media vaak ontbreekt, omdat het vaak ''not done'' is om te zeggen. Terwijl op een anoniem forum zoals hier, mensen veel eerder durven te zeggen wat ze denken. Vandaar dat ik daar even benieuwd naar ben, hoe jullie hier tegenaan kijken.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 19:28 schreef MaGNeT het volgende:
Wat is jouw belang bij het openen van dit topic?
Wat is de kans dat jou dit overkomt? En stel dat jij degene was die dood werd geschoten? Wat dan? Als je dood bent maak je het toch niet meer mee dus waarom zou je je daar bij voorbaat al druk over maken.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 19:46 schreef Autoscooter het volgende:
Ik ervaar het. ook zoals de TS
Aan de andere kant snap ik het ook wel weer : het maakt in feite niet zo uit wie er dood is, het is een ''aanval'' op de westerse vrije samenleving, dus hij had net zo makkelijk jou of mij doodgeschoten, dat is misschien wat mensen raakt? Dat ze zichzelf persoonlijk aangevallen voelen en dat dit ze moveert?
Eens hoor, maar stel je hebt een grote neus en je hoort iemand (tegen een ander, niet over jou) zeggen dat diegene walgt van mensen met grote neuzen.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 19:51 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wat is de kans dat jou dit overkomt? En stel dat jij degene was die dood werd geschoten? Wat dan? Als je dood bent maak je het toch niet meer mee dus waarom zou je je daar bij voorbaat al druk over maken.
Dit is ook wat ik een paar keer gedacht heb afgelopen week.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 19:35 schreef _--_ het volgende:
Ben benieuwd wat er zal gebeuren met een aanslag waar 50 doden bij vallen? Tocht van de haag naar Amsterdam met miljoenen mensen?
Volgens mij gaat het er niet om dat ze het niet mogen doen, iedereen moet ermee omgaan zoals hij/zij wil, maar of we er ons in kunnen herkennen.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 20:55 schreef FlippingCoin het volgende:
Daarnaast hebben jullie er last van? Voor die mensen is dit fijn laat die lui lekker,
Het gaat o.a. over de oprechtheid van die mensen, afgaande op de tekst in de OP iig.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 20:56 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het er niet om dat ze het niet mogen doen, iedereen moet ermee omgaan zoals hij/zij wil, maar of we er ons in kunnen herkennen.
Het is zal denk ik toch te maken hebben met het feit dat mensen ergens bij willen horen en iets “goeds” willen doen. Voor de nabestaanden is het heel erg hoor maar nabestaanden van een willekeurig verkeersslachtoffer zijn ook nabestaanden. Voor verkeersslachtoffers lopen we toch ook niet elke week een stille tocht?quote:Op zaterdag 23 maart 2019 12:51 schreef Fietsertje70 het volgende: Het is heel sneu wat wat er toen gebeurd is, maar het zou voor je gevoel toch niet moeten uitmaken hoe iemand die je niet kent omkomt? Of dat nou bij een auto-ongeluk of een vliegtuigcrash is?
Dit ja. En je dan raar aankijken omdat je niet meedoet aan de national rouwquote:Op zaterdag 23 maart 2019 12:51 schreef Fietsertje70 het volgende:
ook als er elders een aardbeving is geweest en dan hoor je op de radio: "het is nog niet bekend of er Nederlanders bij de slachtoffers zijn". Dus 3000 dode chinezen is minder erg dan 1 Nederlander?
Of toen met de MH17, gingen er allemaal mensen naar deA2 om bloemen naar die lijkauto's te gooien. Het is heel sneu wat wat er toen gebeurd is, maar het zou voor je gevoel toch niet moeten uitmaken hoe iemand die je niet kent omkomt? Of dat nou bij een auto-ongeluk of een vliegtuigcrash is?
Ik vind het vervelend voor de mensen die er door geraakt zijn.quote:
Nee.quote:Ervaren jullie wel oprecht verdriet?
Ja.quote:Of denken jullie ook dat 95% van die lui een zwaarmoedig zwelg-toneelstukje aan het opvoeren is?
Ja “want het komt dan opeens wel heel dichtbij”.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 13:25 schreef J.Caesar het volgende:
[..]
Dit ja. En je dan raar aankijken omdat je niet meedoet aan de national rouw
Echt he, 'ik wil voor de verkiezingen antwoord hebben waarom die man rond liep'.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 14:03 schreef Vollenhoven het volgende:
Verbroedering is toch normaal?
We kunnen ook doen alsof het een ver van onze bed show is. Maar goed qua politici heb je wel gelijk, die doen dit alleen voor hun achterban en sommige proberen er zelfs goedkoop mee te scoren zoals Wilders.
Als je oma overlijdt en er zit een vreemde bij de afscheidsdienst die niemand van de familie kent en je vraagt aan diegene wat hij in vredesnaam bij de dienst voor oma komt doen en hij zegt, ja, ik vind het allemaal zo erg voor jullie, dan werk je zo iemand toch ook de deur uit?quote:Op zaterdag 23 maart 2019 13:25 schreef J.Caesar het volgende:
[..]
Dit ja. En je dan raar aankijken omdat je niet meedoet aan de national rouw
Het is nog niet zo lang geleden dat wanneer een rouwstoet langskwam iedereen stopte, stil was en de heren hun hoed afnamen.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 17:18 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Als je oma overlijdt en er zit een vreemde bij de afscheidsdienst die niemand van de familie kent en je vraagt aan diegene wat hij in vredesnaam bij de dienst voor oma komt doen en hij zegt, ja, ik vind het allemaal zo erg voor jullie, dan werk je zo iemand toch ook de deur uit?
Ik zit er dan ook totaal niet op te wachten dat een wildvreemde me zou komen 'steunen'.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 18:01 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Het is nog niet zo lang geleden dat wanneer een rouwstoet langskwam iedereen stopte, stil was en de heren hun hoed afnamen.
Samen rouwen of herdenken doe je vanuit het idee dat iedereen in je omgeving met je verwant is, dat je er hoe dan ook mee te maken krijgt dat er iemand is overleden.
Het is de kapper van de zus van je buurman of zo.
Dat we de overledenen die in de buurt woonden niet meer kennen en er dus niks meer bij voelen (ook niet toen ze nog leefden) is een van de grootste maatschappelijke problemen van deze tijd.
Het idee is dat er een hechtere samenleving is als je mensen in je buurt wel persoonlijk kent en ermee omgaat. Dus ook "de burgemeester". En dat je empathie voelt voor die mensen als er binnen hun kring van naasten iemand dood gaat.quote:Op zondag 24 maart 2019 09:07 schreef J.Caesar het volgende:
[..]
Ik zit er dan ook totaal niet op te wachten dat een wildvreemde me zou komen 'steunen'.
Wat heb ik daar aan?
Een van de grootste maatschappelijke problemen? Joh, dat valt toch echt wel mee![]()
Ze zitten er al, die kleine kinderen hun speeltje afnemen gaat denk jij zonder geweld?quote:Op zondag 24 maart 2019 10:21 schreef Aneurism het volgende:
Wou dat deze duizenden mensen eindelijk iets deden, meelopen is zo goedkoop. Het is 2019, geloof heeft geen plek in onze samenleving. Zeker een agressief sektarisch geloof als de Islam mag en kan geen plek in onze samenleving hebben.
JIJ vindt dat een groot probleem.quote:Op zondag 24 maart 2019 10:12 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Het idee is dat er een hechtere samenleving is als je mensen in je buurt wel persoonlijk kent en ermee omgaat. Dus ook "de burgemeester". En dat je empathie voelt voor die mensen als er binnen hun kring van naasten iemand dood gaat.
Vroeger werden begrafenissen door de buren verzorgd.
Dat individualisme en de bijbehorende relatieve anonimiteit waarbij men niet eens weet wie zijn buren zijn is echt een van de grootste problemen van deze tijd. Zie Baudet en Wilders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |