abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185795101
Ik heb hetzelfde hoor. Ik werk precies met uitzicht op de plek waar het gebeurde, de dagen dat er geen camera's waren (woensdag en donderdag) waren er amper mensen bij de rouwplek. Vandaag kwamen er weer camera ploegen en plots waren er weer heel mensen die kwamen rouwen. Zal vast geen toeval zijn.

Ik vind het erg voor de getroffen families maar ik kan er zelf niet om rouwen.
pi_185797245
Kijk eens hoe ze het in Amerika doen. Daar is het normaal dat zo'n burgemeester er ook nog serieus bij gaat janken en dat de meute daarin meegaat.

Denk je dat het allemaal oprecht is?

Ik ben persoonlijk wel geschrokken van de aanslag in Utrecht, maar dat had ook te maken met dat ik diverse mensen ken die in Utrecht wonen en het door me heen ging of ze toevallig in die betreffende tram zaten, of dat zij erg geschrokken en ontdaan waren.

Wat mij ook wat emotioneler maakte, was omdat zoveel mensen hier zo naief op reageren "dat zoiets in Nederland kan gebeuren!" Er is altijd wel ergens op de wereld terreur gaande, zowel grootschalig als kleinschalig. Dat het relatief weinig in Nederland voorkomt, wil nog niet garanderen dat het dus niet gebeurt. Ik word er nogal triest van als er zoveel van die onnozele naivelingen in Nederland zijn met hun boerenkool met worst mentaliteit.

Ik lig er eerlijk gezegd niet wakker van dat er drie doden en 5 gewonden zijn, omdat er dagelijks onschuldige mensen geliquideerd worden. Dierenleed raakt me meestal meer dan mensenleed.
  zaterdag 23 maart 2019 @ 12:51:18 #28
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_185802690
ook als er elders een aardbeving is geweest en dan hoor je op de radio: "het is nog niet bekend of er Nederlanders bij de slachtoffers zijn". Dus 3000 dode chinezen is minder erg dan 1 Nederlander?
Of toen met de MH17, gingen er allemaal mensen naar deA2 om bloemen naar die lijkauto's te gooien. Het is heel sneu wat wat er toen gebeurd is, maar het zou voor je gevoel toch niet moeten uitmaken hoe iemand die je niet kent omkomt? Of dat nou bij een auto-ongeluk of een vliegtuigcrash is?

[ Bericht 0% gewijzigd door Fietsertje70 op 23-03-2019 12:57:18 ]
pi_185802714
Helemaal met TO eens.

Tweede wereld oorlog en 9-11 vind ik ook interessant. En dan zit ik niet de hele tijd van 'oh wat erg', maar meer van, hoe had Hitler het dan moeten aanpakken om te te winnen.

Dat in Utrecht vond ik ook behoorlijk overdreven allemaal. NOS die dan de hele dag live is, mensen die in Utrecht gaan interviewen omdat ze in Utrecht wonen. Iemand die net de trein miste om naar Utrecht te gaan en 20x Mark Rutte die zegt dat hij geen interview wil geven nu.

Ik erger me kapot dan, als ik heel lang zou kijken. Ik kijk dan ook amper.
pi_185802899
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 12:51 schreef Fietsertje70 het volgende: Het is heel sneu wat wat er toen gebeurd is, maar het zou voor je gevoel toch niet moeten uitmaken hoe iemand die je niet kent omkomt? Of dat nou bij een auto-ongeluk of een vliegtuigcrash is?
Het is zal denk ik toch te maken hebben met het feit dat mensen ergens bij willen horen en iets “goeds” willen doen. Voor de nabestaanden is het heel erg hoor maar nabestaanden van een willekeurig verkeersslachtoffer zijn ook nabestaanden. Voor verkeersslachtoffers lopen we toch ook niet elke week een stille tocht?
pi_185803086
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 12:51 schreef Fietsertje70 het volgende:
ook als er elders een aardbeving is geweest en dan hoor je op de radio: "het is nog niet bekend of er Nederlanders bij de slachtoffers zijn". Dus 3000 dode chinezen is minder erg dan 1 Nederlander?
Of toen met de MH17, gingen er allemaal mensen naar deA2 om bloemen naar die lijkauto's te gooien. Het is heel sneu wat wat er toen gebeurd is, maar het zou voor je gevoel toch niet moeten uitmaken hoe iemand die je niet kent omkomt? Of dat nou bij een auto-ongeluk of een vliegtuigcrash is?
Dit ja. En je dan raar aankijken omdat je niet meedoet aan de national rouw :'(
pi_185803175
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 19:27 schreef TATW het volgende:

Hoe kijken jullie tegen zoiets aan?
Ik vind het vervelend voor de mensen die er door geraakt zijn.
quote:
Ervaren jullie wel oprecht verdriet?
Nee.
quote:
Of denken jullie ook dat 95% van die lui een zwaarmoedig zwelg-toneelstukje aan het opvoeren is?
Ja.

Nog meer vragen? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
pi_185803367
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 13:25 schreef J.Caesar het volgende:

[..]

Ja “want het komt dan opeens wel heel dichtbij”.
Zolang het mij persoonlijk niet getroffen wordt kan ik er moeilijk emotie bij hebben.
  zaterdag 23 maart 2019 @ 13:54:43 #34
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185803432
Het zijn verschillende dingen waar je het over hebt:
- medelijden met de slachtoffers
- nut van stille tocht
- gevoelens van nabestaanden
- randverschijnselen

Je kunt ook eens aan een ander denken. Gedeelde smart is halve smart.
pi_185803518
Tja, het is overdreven door de media enzo.

Maargoed er zijn mensen wel familieleden kwijtgeraakt.
Ik zal er niet voor naar Utrecht afreizen om mee te lopen.

Maar het is ook niet erg dat er een stille tocht wordt georganiseerd?
Bedoel als je er aan mee wil doen dan kan dat. Zoniet ook goed?
Do what you love, love what you do!
pi_185803545
Verbroedering is toch normaal?

We kunnen ook doen alsof het een ver van onze bed show is. Maar goed qua politici heb je wel gelijk, die doen dit alleen voor hun achterban en sommige proberen er zelfs goedkoop mee te scoren zoals Wilders.
pi_185803811
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 14:03 schreef Vollenhoven het volgende:
Verbroedering is toch normaal?

We kunnen ook doen alsof het een ver van onze bed show is. Maar goed qua politici heb je wel gelijk, die doen dit alleen voor hun achterban en sommige proberen er zelfs goedkoop mee te scoren zoals Wilders.
Echt he, 'ik wil voor de verkiezingen antwoord hebben waarom die man rond liep'.

Blijkbaar vindt hij die verkiezingen belangrijker dan wat er gebeurd is.
  zaterdag 23 maart 2019 @ 17:18:22 #38
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_185806074
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 13:25 schreef J.Caesar het volgende:

[..]

Als je oma overlijdt en er zit een vreemde bij de afscheidsdienst die niemand van de familie kent en je vraagt aan diegene wat hij in vredesnaam bij de dienst voor oma komt doen en hij zegt, ja, ik vind het allemaal zo erg voor jullie, dan werk je zo iemand toch ook de deur uit?
  zaterdag 23 maart 2019 @ 18:01:17 #39
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185806864
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 17:18 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]

Als je oma overlijdt en er zit een vreemde bij de afscheidsdienst die niemand van de familie kent en je vraagt aan diegene wat hij in vredesnaam bij de dienst voor oma komt doen en hij zegt, ja, ik vind het allemaal zo erg voor jullie, dan werk je zo iemand toch ook de deur uit?
Het is nog niet zo lang geleden dat wanneer een rouwstoet langskwam iedereen stopte, stil was en de heren hun hoed afnamen.
Samen rouwen of herdenken doe je vanuit het idee dat iedereen in je omgeving met je verwant is, dat je er hoe dan ook mee te maken krijgt dat er iemand is overleden.
Het is de kapper van de zus van je buurman of zo.

Dat we de overledenen die in de buurt woonden niet meer kennen en er dus niks meer bij voelen (ook niet toen ze nog leefden) is een van de grootste maatschappelijke problemen van deze tijd.
pi_185810723
Je hebt niet vaak genoeg klappen ontvangen in je leven. Kom eens uit je grot, wellicht is er nog hoop.
pi_185817964
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 18:01 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het is nog niet zo lang geleden dat wanneer een rouwstoet langskwam iedereen stopte, stil was en de heren hun hoed afnamen.
Samen rouwen of herdenken doe je vanuit het idee dat iedereen in je omgeving met je verwant is, dat je er hoe dan ook mee te maken krijgt dat er iemand is overleden.
Het is de kapper van de zus van je buurman of zo.

Dat we de overledenen die in de buurt woonden niet meer kennen en er dus niks meer bij voelen (ook niet toen ze nog leefden) is een van de grootste maatschappelijke problemen van deze tijd.
Ik zit er dan ook totaal niet op te wachten dat een wildvreemde me zou komen 'steunen'.
Wat heb ik daar aan?

Een van de grootste maatschappelijke problemen? Joh, dat valt toch echt wel mee :D

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2019 09:08:38 ]
  zondag 24 maart 2019 @ 09:29:00 #42
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_185818142
Bij die aanslagen denk ik altijd maar: Dit wilden we toch? Nog meer van dit soort tijdbommen binnenhalen?
Soort sarcastische bevestiging.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_185818293
Als mens heb je nu eenmaal bepaalde irrationele denkpatronen. Het is niet erg dat je die hebt, maar het is wel handig om te beseffen dat je ze hebt, zodat je ze in het juiste perspectief kunt plaatsen. Dat laatste, is waar het bij veel mensen fout gaat.

Zo zal bij die utrecht- mensen toch een beetje meespelen dat ze zichzelf beter voelen, omdat ze ''erbij'' waren. Alsof je daardoor meer recht hebt om je uit te spreken bij de situatie, dan iemand in limburg, omdat het meer op jou betrekking heeft.

Moet toegeven dat ik het zelf ook wel eens heb, zoals laatst met Ajax-Real Madrid. Ik zat in het stadion, en kwam de volgende ochtend op mijn werk, waar mensen erover spraken. Ik merkte dat bij mij heel kort het idee ontstond dat de wedstrijd meer met mij verband hield dan met mijn collega's, omdat ik er daadwerkelijk bij was in het stadion, ik voelde me daardoor heel even wat toffer dan mijn collega's. 10 seconden ofzo, daarna besefte ik : gast, dit slaat echt nergens op.

Zelfde als dat mensen trots kunnen zijn op hun ouders die rijk/succesvol zijn. Terwijl je in zekere zin gewoon geluk hebt dat je in het juiste gezin bent geboren. Gewoon bepaalde gedachtekronkels die niet logisch zijn, maar waar veel mensen ook niet de denkcapaciteit voor hebben om deze te ontrafelen.
  zondag 24 maart 2019 @ 10:12:39 #44
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185818704
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 09:07 schreef J.Caesar het volgende:

[..]

Ik zit er dan ook totaal niet op te wachten dat een wildvreemde me zou komen 'steunen'.
Wat heb ik daar aan?

Een van de grootste maatschappelijke problemen? Joh, dat valt toch echt wel mee :D
Het idee is dat er een hechtere samenleving is als je mensen in je buurt wel persoonlijk kent en ermee omgaat. Dus ook "de burgemeester". En dat je empathie voelt voor die mensen als er binnen hun kring van naasten iemand dood gaat.
Vroeger werden begrafenissen door de buren verzorgd.

Dat individualisme en de bijbehorende relatieve anonimiteit waarbij men niet eens weet wie zijn buren zijn is echt een van de grootste problemen van deze tijd. Zie Baudet en Wilders.
pi_185818852
Wou dat deze duizenden mensen eindelijk iets deden, meelopen is zo goedkoop. Het is 2019, geloof heeft geen plek in onze samenleving. Zeker een agressief sektarisch geloof als de Islam mag en kan geen plek in onze samenleving hebben.
pi_185819021
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 10:21 schreef Aneurism het volgende:
Wou dat deze duizenden mensen eindelijk iets deden, meelopen is zo goedkoop. Het is 2019, geloof heeft geen plek in onze samenleving. Zeker een agressief sektarisch geloof als de Islam mag en kan geen plek in onze samenleving hebben.
Ze zitten er al, die kleine kinderen hun speeltje afnemen gaat denk jij zonder geweld?
Zo onwenselijk vind ik het niet dat ik het zoveel gezeik waard vind, gewoon homo spotjes blijven tonen op de televisie, incl op de Turkse zenders dan komt het vanzelf wel goed.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 24 maart 2019 @ 10:39:34 #47
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_185819145
Ja, je bent een hork.
Nee, dat is niet erg.
pi_185819235
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 10:12 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het idee is dat er een hechtere samenleving is als je mensen in je buurt wel persoonlijk kent en ermee omgaat. Dus ook "de burgemeester". En dat je empathie voelt voor die mensen als er binnen hun kring van naasten iemand dood gaat.
Vroeger werden begrafenissen door de buren verzorgd.

Dat individualisme en de bijbehorende relatieve anonimiteit waarbij men niet eens weet wie zijn buren zijn is echt een van de grootste problemen van deze tijd. Zie Baudet en Wilders.
JIJ vindt dat een groot probleem.
Ik vind het heerlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')