abonnement Unibet Coolblue
pi_185769750
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 17:33 schreef opreis het volgende:
Ik heb de laatste jaren de politiek in Nederland nauwelijks gevolgd maar kan iemand mij zeggen of ik met mijn assumptie redelijk goed zit of niet?

De huidige tweede kamer coalitie heeft nu dus geen meerderheid in de eerste kamer dus die moeten opzoek naar 1 of 2 andere partijen om toch nog beleid te kunnen maken.

Nu hoor ik dat GL als 1 van de mogelijke partijen wordt gezien, met name Jetten ziet dat wel zitten en Klaver wil er ook wel wat klimaat eisen voor terug. Maar de overige 3 partijen lijken niet zo happig om met Klaver in zee te gaan. Bovendien hebben de overige 3 partijen het nog best behoorlijk gedaan in de uitslag tov de tweede kamer dus mochten ze er niet uit komen en de regering klappen dan is het voor die 3 geen grote ramp maar D66 heeft een flink pak slag gehad dus zal ook moeten realiseren dat als ze een powerplay doen die niet goed uitpakt ze behalve in de eerste kamer ook nog eens in de tweede kamer kunnen verliezen.

Aan de andere kant is FvD dus de grote winnaar deze verkiezing en ze hebben iig al aangegeven te willen gaan praten. En ook de VVD, CU en CDA zijn bereid tot praten. Bovendien hebben ze evt ook nog de PvdA achter de hand. En omdat D66 dus geen goede verkiezing heeft gedraaid is het slikken of stikken voor D66

Is het optimisme bij GL en D66 dus iets te voorbarig of zie ik iets over het hoofd?
Ik denk dat CU best wel wilt praten met GL. VVD zal inhoudelijk niet happig zijn en CDA zal persoonlijk (vooral Buma) wat wrok koesteren.

Ik denk niet dat CU bereid is met FvD te praten als ze niet indammen met hun antiklimaatgedram. En het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat PvdA bereid is om het eventuele gat van D66 op te vullen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_185769767
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 17:35 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je hebt het blijkbaar aan je handen, want zelf iets opzoeken - wat natuurlijk niet nodig is, je weet best waar het over gaat - zit er niet in.

https://www.nu.nl/politie(...)orum-democratie.html
[..]

Ik lees nog steeds niet dat Baudet een racist is. Reageer even niet als een sneeuwvlok maar als realist. Als wij DOORGAAN met die volslagen idiote immigratie dan heb je dalijk geen Fransman, Nederlander of wat dan ook meer over. Dat is wat hij bedoelt met de ziekte waar Europa aan lijd.

Tevens wil de FvD JUIST gecontroleerde immigratie (mensen die iets toevoegen aan de samenleving) Een ECHTE racist wil dat niet. Die HEKELT zwarte mensen of Chinezen of wat dan ook.
pi_185769787
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 17:36 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik denk dat CU best wel wilt praten met GL. VVD zal inhoudelijk niet happig zijn en CDA zal persoonlijk (vooral Buma) wat wrok koesteren.

Ik denk niet dat CU bereid is met FvD te praten als ze niet indammen met hun antiklimaatgedram. En het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat PvdA bereid is om het eventuele gat van D66 op te vullen.
CU doet alles voor het pluche. Partij die lekker in de marge rommelt. VVD + FvD + CDA kan prima, eventueel PvdA zelfs.
pi_185769788
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 17:36 schreef Hanca het volgende:

[..]

Er was geen optie. GL wilde niet meer. SP en PvdA wilden niet en CDA wilde niet met de PVV en PvdD niet met het CDA. 50+ stelde een onredelijke eis die ver boven hun aantal zetels uit ging, Denk was niet echt een optie en FvD wilde ook zelf niet. Waar had Rutte een grotere meerderheid vandaan moeten toveren?
En vergeet ook niet dat Rutte het klappen van de regering in het Catshuis niet vergeten was. Die kon echt niet meer door één coalitiedeur met Wilders. Nog afgezien van dat D66 (destijds nog Pechtold) nooit met Wilders zou samenwerken.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_185769795
CU praat het liefst met GL, dat is duidelijk. Dat is van de drie opties de partij die het dichtst bij hen staan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185769821
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 17:38 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

CU doet alles voor het pluche. Partij die lekker in de marge rommelt. VVD + FvD + CDA kan prima, eventueel PvdA zelfs.
Ehm..... dan heb jij heel erg weinig, echt extreem weinig, van de CU begrepen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185769833
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 17:38 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

CU doet alles voor het pluche. Partij die lekker in de marge rommelt. VVD + FvD + CDA kan prima, eventueel PvdA zelfs.
Je hebt eerder al te kennen gegeven dat je geen idee hebt waar de partijen voor staan, maar CU is misschien nog wel meer voor het klimaat dan D66. (nog afgezien van de andere thema's waarbij de CU niet overweg kan met de partijen die jij noemt)

En je vergeet voor het gemak even dat FvD in de TK nauwelijks zetels inbrengt. De combinatie die jij noemt heeft bij lange na geen meerderheid in de TK.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_185769852
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 17:40 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je hebt eerder al te kennen gegeven dat je geen idee hebt waar de partijen voor staan, maar CU is misschien nog wel meer voor het klimaat dan D66.

En je vergeet voor het gemak even dat FvD in de TK nauwelijks zetels inbrengt. De combinatie die jij noemt heeft bij lange na geen meerderheid in de TK.
Ik heb het dan ook over de EK, niet TK. Was CU 20 jaar geleden ook zo voor klimaat? Volgens mij niet. Draaien om te blijven zitten.
pi_185769856
quote:
17s.gif Op donderdag 21 maart 2019 17:35 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Krol is wel echt hoor. Wat een lieve man is dat.
Nou vooruit. Maar dat is dan ook de enige :P
pi_185769869
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 17:41 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook over de EK, niet TK.
Je weet dat er niets in de EK komt voordat het in de TK aangenomen is?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_185769874
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 17:41 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook over de EK, niet TK. Was CU 20 jaar geleden ook zo voor klimaat? Volgens mij niet. Draaien om te blijven zitten.
Jawel, zorg voor de schepping stond al hoog in het vaandel bij beide voorgangers, vanaf de oprichting.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185769877
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 17:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je weet dat er niets in de EK komt voordat het in de TK aangenomen is?
Die klimaatwet is er toch al door ouwe reus?
pi_185769886
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 17:23 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat Baudet pocht, ik zeg dat hij zich gedraagt als een 15 jarig jochie dat wil pochen. Dat dat pseudo-intellectuele bij hem een inherente eigenschap is weet ik ook wel.
Ik denk dat je de boel aardig probeert te relativeren.

We moeten de feiten onder ogen zien. Hij is een intellectueel, is gepromoveerd en begeeft zich ook in intellectuele rechtse kringen.

Je kan zijn speech afdoen als pochen, en semi-intellectueel interessant doenerij, maar daarmee bagatelliseer je wel heel erg wat hij zegt. Hij is slim, en weet deksels goed welke terminologie hij bezigt en hoe dit kan vallen in Nederland en het buitenland. Hij komt zelfs in het buitenland en begeeft zich ook daar in de rechtse intellectuele kringen.

Waar Wilders in het extreem-rechtse verdomhoekje zat, is Thierry salonfähig. Wiegel en Scheffer willen nu met hem samenwerken. Dus je mag zijn woorden best serieus nemen en hem zeker niet afdoen als de eerste de beste gymnasiast.
  donderdag 21 maart 2019 @ 17:42:29 #264
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_185769887
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:32 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Ik vond het ook erg grappig dat hij gisteren in zijn speech suggereerde dat veel bestuurders nog nooit een boek hebben gelezen. FVD als pleitbezorger van het intellectualisme en het boek, jawel!

Maar het ironische is dat het grootste deel van zijn kiezers laagopgeleid zijn en waarschijnlijk nooit een boek lezen.
Meer hoog dan laag :')
pi_185769888
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 17:42 schreef Hanca het volgende:

[..]

Jawel, zorg voor de schepping stond al hoog in het vaandel bij beide voorgangers.
Zorg voor de schepping, lekker algemeen :P
  donderdag 21 maart 2019 @ 17:42:32 #266
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_185769890
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 17:37 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik lees nog steeds niet dat Baudet een racist is. Reageer even niet als een sneeuwvlok maar als realist. Als wij DOORGAAN met die volslagen idiote immigratie dan heb je dalijk geen Fransman, Nederlander of wat dan ook meer over. Dat is wat hij bedoelt met de ziekte waar Europa aan lijd.

Tevens wil de FvD JUIST gecontroleerde immigratie (mensen die iets toevoegen aan de samenleving) Een ECHTE racist wil dat niet. Die HEKELT zwarte mensen of Chinezen of wat dan ook.
Lekkere trol, want ik zeg ook nergens dat hij een racist is, maar alleen dat er genoeg aanwijzingen ervoor zijn, aangezien hij geregeld termen gebruikt die door racisten gemunt zijn, om zogenaamde 'problemen' (lees: homeopathische verdunning ed) aan te kaarten.

En zeggen dat je 'geen Fransman' meer overhebt, terwijl Frankrijk gewoon nog bestaat, is overigens ook een racistische uitspraak als je daarmee de mogelijkheid uitsluit dat migranten ooit Fransman zouden worden. Als je dat namelijk niet voor mogelijk houdt, zou er zoiets zijn als 'de zuivere Fransman' en dan ben je gewoon bezig met rassentheorie.
pi_185769898
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 17:42 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Die klimaatwet is er toch al door ouwe reus?
De eerste kamer kan geen wetten aanpassen, dat weet je?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185769903
Krol is wel de grootste griezel in de Nederlandse politiek.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_185769918
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 17:42 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Zorg voor de schepping, lekker algemeen :P
Daar werd absoluut ook dit zorgen voor het klimaat onder verstaan. Maar blijkbaar begrijp jij de 'taal' van de ChristenUnie niet en begrijp jij niet wat ze drijft.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185769924
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 17:42 schreef VoMy het volgende:

[..]

Lekkere trol, want ik zeg ook nergens dat hij een racist is, maar alleen dat er genoeg aanwijzingen ervoor zijn, aangezien hij geregeld termen gebruikt die door racisten gemunt zijn, om zogenaamde 'problemen' (lees: homeopathische verdunning ed) aan te kaarten.

En zeggen dat je 'geen Fransman' meer overhebt, terwijl Frankrijk gewoon nog bestaat, is overigens ook een racistische uitspraak als je daarmee de mogelijkheid uitsluit dat migranten ooit Fransman zouden worden. Als je dat namelijk niet voor mogelijk houdt, zou er zoiets zijn als 'de zuivere Fransman' en dan ben je gewoon bezig met rassentheorie.
Er zijn 0 aanwijzingen. Zie hun programma en men hekelt allochtonen niet. Dan kun je geen racist zijn, onbestaanbaar. Hitler dat was een racist. En ja het is belangrijk dat landen in ere worden gehouden of wil jij dalijk op vakantie naar Nederland 2.0 en 34.0? Dan kun je net zo goed thuis blijven. Ook jij bezoekt landen om culturen te bekijken etc.
pi_185769932
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 17:42 schreef Hanca het volgende:

[..]

De eerste kamer kan geen wetten aanpassen, dat weet je?
Hoeft ook niet. Blokkeren is al een signaal.
pi_185769944
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 17:42 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Die klimaatwet is er toch al door ouwe reus?
En jij denkt:
a. dat de partijen die in de TK vóór gestemd hebben (waaronder de CU met klimaat als één van de belangrijkste speerpunten), in de EK tegen gaan stemmen?
b. andere partijen (bv. de D66) vervolgens in de TK doen alsof dat niet gebeurd is en rustig doorgaan met de coalitie in de TK?

Juist ja.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 21 maart 2019 @ 17:45:02 #273
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_185769945
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 17:44 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Er zijn 0 aanwijzingen. Zie hun programma en men hekelt allochtonen niet. Dan kun je geen racist zijn, onbestaanbaar. Hitler dat was een racist. En ja het is belangrijk dat landen in ere worden gehouden of wil jij dalijk op vakantie naar Nederland 2.0 en 34.0? Dan kun je net zo goed thuis blijven. Ook jij bezoekt landen om culturen te bekijken etc.
Die zijn er dus wel. Namelijk zijn taalgebruik. Dat wil je alleen niet zien.
pi_185769959
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 17:45 schreef VoMy het volgende:

[..]

Die zijn er dus wel. Namelijk zijn taalgebruik. Dat wil je alleen niet zien.
Of jij ziet iets dat er niet is.
pi_185769969
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 17:44 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Hoeft ook niet. Blokkeren is al een signaal.
Een initiatiefwet van partijen die 56 zetels in de eerste kamer hebben blokkeren. Lekker realistisch... het is geen wet van de regering, dat weet je toch hopelijk wel? Het komt ook niet uit het regeerakkoord.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185769970
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 17:45 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En jij denkt:
a. dat de partijen die in de TK vóór gestemd hebben (waaronder de CU met klimaat als één van de belangrijkste speerpunten), in de EK tegen gaan stemmen?
b. andere partijen (bv. de D66) vervolgens in de TK doen alsof dat niet gebeurd is en rustig doorgaan met de coalitie in de TK?

Juist ja.
Tweakeruser omschrijft het prima:

Er kan op meerdere manieren iets gedaan worden aan het klimaat, echter zijn er zat terechte bedenkingen bij de manier waarop men dat op dit moment wil doen (volgens de klimaatwet). Daarnaast wil ik de houding van de VVD nog wel eens zien als ze samen met de FvD (en met de PVV) een aanzienlijk dikkere vinger in de pap hebben. Ik heb een beetje het gevoel dat de VVD niet anders kon dan grotendeels instemmen. Nee zeggen zou waarschijnlijk einde kabinet betekend hebben...
  donderdag 21 maart 2019 @ 17:46:33 #277
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_185769982
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 17:45 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Of jij ziet iets dat er niet is.
Je vroeg toch om bronnen. Ik heb ze gegeven. Dan moet je ook accepteren dat ze bestaan.
pi_185769984
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 17:42 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]

Ik denk dat je de boel aardig probeert te relativeren.

We moeten de feiten onder ogen zien. Hij is een intellectueel, is gepromoveerd en begeeft zich ook in intellectuele rechtse kringen.

Je kan zijn speech afdoen als pochen, en semi-intellectueel interessant doenerij, maar daarmee bagatelliseer je wel heel erg wat hij zegt. Hij is slim, en weet deksels goed welke terminologie hij bezigt en hoe dit kan vallen in Nederland en het buitenland. Hij komt zelfs in het buitenland en begeeft zich ook daar in de rechtse intellectuele kringen.

Waar Wilders in het extreem-rechtse verdomhoekje zat, is Thierry salonfähig. Wiegel en Scheffer willen nu met hem samenwerken. Dus je mag zijn woorden best serieus nemen en hem zeker niet afdoen als de eerste de beste gymnasiast.
Dat doet niets af dat de speech zelf volstrekt pseudo-intellectuel gewauwel was dat kant nog wal raakte. Het deed mij een beetje denken aan Hans Teeuwen die een "diepzinnig gedicht" voordraagt wat volstrekte lariekoek is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_185769995
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 17:46 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je vroeg toch om bronnen. Ik heb ze gegeven. Dan moet je ook accepteren dat ze bestaan.
Iets zien is geen bron tering :') Ik wil resultaat zien, niets iets wat jij denkt te zien.
  donderdag 21 maart 2019 @ 17:48:41 #280
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_185770019
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 17:46 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Tweakeruser omschrijft het prima:

Er kan op meerdere manieren iets gedaan worden aan het klimaat, echter zijn er zat terechte bedenkingen bij de manier waarop men dat op dit moment wil doen (volgens de klimaatwet). Daarnaast wil ik de houding van de VVD nog wel eens zien als ze samen met de FvD (en met de PVV) een aanzienlijk dikkere vinger in de pap hebben. Ik heb een beetje het gevoel dat de VVD niet anders kon dan grotendeels instemmen. Nee zeggen zou waarschijnlijk einde kabinet betekend hebben...
Ze gaan natuurlijk het kabinet niet laten vallen om daarna met FvD en PVV door te gaan... Huidig kabinet is een waar VVD overhand heeft en kan krijgen wat zij willen.
pi_185770033
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 17:46 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Daarnaast wil ik de houding van de VVD nog wel eens zien als ze samen met de FvD (en met de PVV) een aanzienlijk dikkere vinger in de pap hebben.
En vervolgens lekker met 55 zetels in de TK gaan zitten. Succes daarmee.

Dat betekent nieuwe verkiezingen en geen enkele linkse of middenpartij die dan nog bereid is in een coalitie te gaan met zulke onbetrouwbare partijen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 21 maart 2019 @ 17:49:49 #282
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_185770037
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 17:47 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Iets zien is geen bron tering :') Ik wil resultaat zien, niets iets wat jij denkt te zien.
Ik kwam met teksten uit toespraken van Thierry Baudet. Die zijn zoals ze zijn, de woorden die hij kiest, kiest hij zelf. Toevalligerwijs citeert hij nogal graag racisten. Lijkt mij tenminste een aanwijzing voor racisme van zijn kant.
pi_185770046
https://www.telegraaf.nl/(...)evoland-te-voorkomen

Verhuizen naar Flevoland, eerlijk is eerlijk, dan heb je wel hart voor de zaak.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 21 maart 2019 @ 17:52:19 #284
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_185770073
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 17:50 schreef Monolith het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)evoland-te-voorkomen

Verhuizen naar Flevoland, eerlijk is eerlijk, dan heb je wel hart voor de zaak.
Wel meteen de ultieme test van loyaliteit.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_185770088
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 17:50 schreef Monolith het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)evoland-te-voorkomen

Verhuizen naar Flevoland, eerlijk is eerlijk, dan heb je wel hart voor de zaak.
En terecht. Verkiesbaar = plaatsnemen, vind ik.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 21 maart 2019 @ 17:53:45 #286
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_185770098
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 17:50 schreef Monolith het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)evoland-te-voorkomen

Verhuizen naar Flevoland, eerlijk is eerlijk, dan heb je wel hart voor de zaak.
Er staat niet dat iemand dat heeft toegezegd toch? Henk Otten zegt dat het moet gaan gebeuren, maar nog niet dat ze iemand dit ook daadwerkelijk wil doen... Ik denk dat het op lootjestrekken aan gaat komen :p.
pi_185770126
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 17:53 schreef VoMy het volgende:

[..]

Er staat niet dat iemand dat heeft toegezegd toch? Henk Otten zegt dat het moet gaan gebeuren, maar nog niet dat ze iemand dit ook daadwerkelijk wil doen... Ik denk dat het op lootjestrekken aan gaat komen :p.
Ik lees dit toch anders: "Partijoprichter Henk Otten laat weten dat één van de kandidaten gaat verhuizen om te voorkomen dat FvD een zetel kwijtraakt."
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_185770128
quote:
Om die reden zou de nummer drie van Forum voor Democratie moeten verhuizen naar Zuid-Holland. Deze kandidaat woont in het Gelderse Hattem.
Van tevoren had je ook wel kunnen weten dat deze derde plek een zetel op zou gaan leveren, dus lijkt me dat dit al ingecalculeerd was.

Hoewel ik ook best geloof dat ze daar zo incapabel zijn dat ze niet bedacht hadden dat je er dan ook daadwerkelijk moest wonen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_185770147
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 17:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik lees dit toch anders: "Partijoprichter Henk Otten laat weten dat één van de kandidaten gaat verhuizen om te voorkomen dat FvD een zetel kwijtraakt."
Zou ook zomaar een brievenbusfirma kunnen worden toch? Gewoon bij iemand inschrijven en verder lekker in Hattem blijven wonen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 maart 2019 @ 17:57:35 #290
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185770168
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 17:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Van tevoren had je ook wel kunnen weten dat deze derde plek een zetel op zou gaan leveren, dus lijkt me dat dit al ingecalculeerd was.

Hoewel ik ook best geloof dat ze daar zo incapabel zijn dat ze niet bedacht hadden dat je er dan ook daadwerkelijk moest wonen.
Als ze incapabel waren hadden ze de lijst met willekeurige mensen aangevuld. Hier is echt wel over nagedacht. Alleen Flevoland zal een ander verhaal zijn denk ik zo.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_185770173
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 17:42 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Meer hoog dan laag :')
[ afbeelding ]
Relatief toch veel laag- en weinig hoogopgeleiden.
pi_185770195
Overigens heeft het FvD haar grote aantal zetels in de eerste kamer te danken aan D66:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)eke-stelsel-a3954124
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_185770202
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 17:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als ze incapabel waren hadden ze de lijst met willekeurige mensen aangevuld. Hier is echt wel over nagedacht. Alleen Flevoland zal een ander verhaal zijn denk ik zo.
Dus een lijst voor de provinciale verkiezingen vullen met mensen die daadwerkelijk in de provincie wonen is volgens jou al een teken dat je capabel bent? Die lat ligt wel erg laag.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 21 maart 2019 @ 17:59:56 #294
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_185770209
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 17:47 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Iets zien is geen bron tering :') Ik wil resultaat zien, niets iets wat jij denkt te zien.
https://www.volkskrant.nl(...)vandalisme~b0fdb96e/

Blijkbaar zijn de aanhangers van FvD het niet eens met de geschiedenis en gebruik van het woord boreaal, want ze proberen nogal krampachtig wat onder het tapijt te vegen. :')

Wikipedia is natuurlijk ook indoctrinatie.
pi_185770215
https://www.google.com/am(...)e-Provinciale-Staten

https://www.bd.nl/tilburg(...)x-moet-weg~af381322/

SmoldersGod

Die tweet ook van wethouder van D66:
'Ik hoop dat mensen in Tilburg zich realiseren dat een stem op Hans Smolders, lijstduwer Forum v Democratie, een stem tegen onze inclusieve stad is. Het is een stem voor racisme, afbraak rechtsstaat, haat & verdeeldheid. Dat heeft Baudet afgelopen weken weer duidelijk laten zien.’

Hoe kan je denken dat het verstandig is om deze Tweet te plaatsen? :')
pi_185770250
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 17:59 schreef Monolith het volgende:
Overigens heeft het FvD haar grote aantal zetels in de eerste kamer te danken aan D66:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)eke-stelsel-a3954124
Een meerderheid van die commissie was vóór het rechtstreeks kiezen van de Eerste Kamer. Via de bevolking dus. Dat voorstel werd begin jaren zeventig na veel debat afgeschoten, want de Eerste Kamer zou dan een politieke kamer worden, net als de Tweede.
Oh, de ironie.

Interessant stuk trouwens.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_185770283
quote:

Bij het verwijt van demonisering, dat in reacties veelvuldig opduikt, haalt Boogers de schouders op,,Dat is nu eenmaal de toon waarop het debat momenteel wordt gevoerd. Smolders zit zelf meestal ook niet om een scherpe mening verlegen. En is Baudet er niet mee begonnen? Hij wees over de aanslag in Utrecht al met de vinger naar het kabinet, zonder dat er een duidelijk verband was met wat daar is gebeurd.”


Verstandige woorden. Jammer alleen dat het weer zo'n elitaire hoogleraar is. Heeft hij wel gegoogeld?

(Tweet is overigens wel onverstandig, ja)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_185770293
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 18:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
https://www.google.com/am(...)e-Provinciale-Staten

https://www.bd.nl/tilburg(...)x-moet-weg~af381322/

SmoldersGod

Die tweet ook van wethouder van D66:
'Ik hoop dat mensen in Tilburg zich realiseren dat een stem op Hans Smolders, lijstduwer Forum v Democratie, een stem tegen onze inclusieve stad is. Het is een stem voor racisme, afbraak rechtsstaat, haat & verdeeldheid. Dat heeft Baudet afgelopen weken weer duidelijk laten zien.’

Hoe kan je denken dat het verstandig is om deze Tweet te plaatsen? :')
Ik las het. Idiote tweet, zeker van een wethouder van alle Tilburgers.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 maart 2019 @ 18:05:21 #299
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185770307
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 17:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dus een lijst voor de provinciale verkiezingen vullen met mensen die daadwerkelijk in de provincie wonen is volgens jou al een teken dat je capabel bent? Die lat ligt wel erg laag.
:?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_185770322
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 17:34 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mwoah, als je de FvD / PVV stemmers tevreden had willen houden, dan had je volgens mij zo ongeveer morgen een migratiestop moeten invoeren, waarmee je weer de partijen ter linkerzijde en in je coalitie op de kast hebt zitten.
Niet voor het eerst gaat Rutte langs het randje van draagvlak om zoveel mogelijk van zijn extremistische economische beleid er doorheen te rammen. Het was helemaal nooit zo gebruikelijk om de 76 zetels als norm te nemen.

Het draagvlak voor zijn massa-immigratie is er ook gewoon niet, en al heel lang niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')