abonnement Unibet Coolblue
pi_185759273
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 07:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ze kunnen wetsvoorstellen afschieten. Is redelijk relevant.
Ook niet zomaar meende ik.

"Ze letten daarbij vooral op de technische kanten van het voorstel: de deugdelijkheid van de wet en de samenhang met andere wetten."
pi_185759277
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 07:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik moet het allemaal nog maar zien. FvD heeft veel kiezers op been gekregen terwijl de opkomst altijd laag is bij de Statenverkiezingen. We weten meer als we gaan stemmen voor de Tweede Kamer.
Ik heb me helemaal kapot gelachen bij deze uitkomst. _O-

Nederland stemde overduidelijke tegen de klimaathysterie, tegen de verfoeilijke linkse politieke correctheid, tegen de onzinnige immigratie van kanslozen. Dit is hoe de meerderheid van Nederlanders denkt en stemt.

Dit is gewoon de realiteit.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 21 maart 2019 @ 07:58:08 #253
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_185759285
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 07:47 schreef bombmannl het volgende:

[..]

Walgelijk al die linkse GL hippies in utrecht zonder enig realiteitsbesef
Topargumenten _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 21 maart 2019 @ 07:58:41 #254
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_185759290
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 07:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ons land is rijk genoeg.
Zeker en daarom verbaas ik me er ook over dat voor zo'n energie transitie een enorm budget vrijgemaakt kan worden en dat voor zaken die ons allemaal dicht aan het hart liggen (jawel, zorg, onderwijs, politie,en dreun t hele rijtje maar op wat de afgelopen 30jaar is gedecimeerd) geen geld is :{
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_185759294
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 07:57 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik heb me helemaal kapot gelachen bij deze uitkomst. _O-

Nederland stemde overduidelijke tegen de klimaathysterie, tegen de verfoeilijke linkse politieke correctheid, tegen de onzinnige immigratie van kanslozen. Dit is hoe de meerderheid van Nederlanders denkt en stemt.

Dit is gewoon de realiteit.
Tegen? GL is ook groot. :')
  donderdag 21 maart 2019 @ 07:59:19 #256
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185759298
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 07:57 schreef so.original het volgende:

[..]

Ook niet zomaar meende ik.
Zeker wel.

quote:
De leden van de Eerste Kamer komen in principe slechts één dag in de week (op dinsdag) bijeen om de wetsontwerpen die al door de Tweede Kamer zijn aangenomen, nog eens te bespreken en erover te stemmen. Ze letten daarbij vooral op de technische kanten van het voorstel: de deugdelijkheid van de wet en de samenhang met andere wetten.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185759303
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 07:58 schreef so.original het volgende:

[..]

Tegen? GL is ook groot. :')
Nou vooruit, laten we ons Klavertje vier ook wat gunnen. :)
pi_185759304
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 07:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zeker wel.
[..]

Zie ook de tekst onder die dikgedrukte zin. Dus niet tegen stemmen omdat ze het er niet mee eens zijn.
pi_185759305
Ik denk dat FVD nog veel groter gaat worden als straks blijkt dat de economie minder word, en men het geld gaat sprokkelen voor het klimaataccoord, men heeft doorgaans al moeite om 2 miljard te vinden laat staan als dat straks 20 miljard per jaar word.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_185759310
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 07:43 schreef speknek het volgende:
Utrecht _O_

Gewoon 1. GL, 2. D66, 3. VVD, en FvD pas ergens op plaats zeven. Zo trots op mijn liberale plaatsgenoten. En nog met recordhoge opkomst ook.

Terroristen winnen hier niet.
Denk heeft in Utrecht meer stemmen dan de Christenunie en SGP gecombineerd.
Liberaal genot hoor :')
  donderdag 21 maart 2019 @ 08:01:42 #261
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185759321
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 07:59 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nou vooruit, laten we ons Klavertje vier ook wat gunnen. :)
Klavertje vier gaat er wel voor zorgen dat de klimaatplannen doorgaan. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185759324
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 07:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dan kost het wat meer. Lekker belangrijk. Ons land is rijk genoeg.
Waarom liggen dan ouderen te creperen in verzorgingstehuizen?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  donderdag 21 maart 2019 @ 08:02:29 #263
8369 speknek
Another day another slay
pi_185759334
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 07:47 schreef bombmannl het volgende:
In die doorrekening zaten nog nieteens mega-kosten zoals de aanschaf van een warmtepomp.
:').

Die warmtepomp moet er sowieso komen in strijd tegen Rusland. Misschien kan het van het defensiebudget af die Thierry wilde verhogen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 21 maart 2019 @ 08:02:44 #264
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185759337
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 07:59 schreef so.original het volgende:

[..]

Zie ook de tekst onder die dikgedrukte zin. Dus niet tegen stemmen omdat ze het er niet mee eens zijn.
Ok, ga maar eigenwijs doen. :)

De eerste kamer kan wetsvoorstellen tegenhouden door tegen stemmen. Punt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185759341
Ik heb even zitten rekenen wat de meest waarschijnlijke coalitie zou zijn als dit de 2e kamer zou zijn. Ik kom eigenlijk tot de verrassende conclusie dat een ruk naar links best eens kan gaan gebeuren dan.

Dit zijn de opties, denk ik... je begint met FvD. PVV wil daar wel mee doen. VVD misschien ook wel. Maar dan houdt het op, CDA gaat echt niet meer met PVV samenwerken. Dan kom je er dus niet, de kans dat met zo'n uitslag het FvD aan de macht komt is dus nog steeds erg klein.

Dan de variant VVD met GL. Daar zouden dan CDA, PvdA en D66 of CU bij moeten. Lijkt niet onwaarschijnlijk.

Maar nu het vreemdste: de variant die Buma in 2017 "Buma en de 7 dwergen" noemde, is dichterbij gekomen. PvdD (de aartsvijand van CDA) hoeft niet meer mee te doen. GL, CDA, PvdA, D66, CU, SP is zowaar een best wel werkbare variant. Al zal het voor niemand een droomcoalitie zijn en moet je SP over halen om met verlies mee te regeren. En dan zou CDA nog wel wat meer naar links moeten opschuiven, maar daar zijn ze al mee begonnen (zie ook het kinderpardon).


Maar goed, de middelste variant zou het meest waatschijnlijk zijn. En toch een behoorlijke ruk naar links betekenen, met zowel GL als PvdA aan de macht.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 21 maart 2019 @ 08:03:40 #266
8369 speknek
Another day another slay
pi_185759346
quote:
99s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:00 schreef CrashO het volgende:

[..]

Denk heeft in Utrecht meer stemmen dan de Christenunie en SGP gecombineerd.
Liberaal genot hoor :')
Denk is inderdaad een stuk liberaler dan CU en SGP.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_185759349
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:02 schreef Hanca het volgende:
Ik heb even zitten rekenen wat de meest waarschijnlijke coalitie zou zijn als dit de 2e kamer zou zijn. Ik kom eigenlijk tot de verrassende conclusie dat een ruk naar links best eens kan gaan gebeuren dan.

Dit zijn de opties, denk ik... je begint met FvD. PVV wil daar wel mee doen. VVD misschien ook wel. Maar dan houdt het op, CDA gaat echt niet meer met PVV samenwerken. Dan kom je er dus niet, de kans dat met zo'n uitslag het FvD aan de macht komt is dus nog steeds erg klein.

Dan de variant VVD met GL. Daar zouden dan CDA, PvdA en D66 of CU bij moeten. Lijkt niet onwaarschijnlijk.

Maar nu het vreemdste: de variant die Buma in 2017 "Buma en de 7 dwergen" noemde, is dichterbij gekomen. PvdD (de aartsvijand van CDA) hoeft niet meer mee te doen. GL, CDA, PvdA, D66, CU, SP is zowaar een best wel werkbare variant. Al zal het voor niemand een droomcoalitie zijn en moet je SP over halen om met verlies mee te regeren. En dan zou CDA nog wel wat meer naar links moeten opschuiven, maar daar zijn ze al mee begonnen (zie ook het kinderpardon).


Maar goed, de middelste variant zou het meest waatschijnlijk zijn. En toch een behoorlijke ruk naar links betekenen, met zowel GL als PvdA aan de macht.
CDA en GL samen lijkt me echt onmogelijk.
  donderdag 21 maart 2019 @ 08:05:01 #268
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_185759356
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:02 schreef Hanca het volgende:
Ik heb even zitten rekenen wat de meest waarschijnlijke coalitie zou zijn als dit de 2e kamer zou zijn. Ik kom eigenlijk tot de verrassende conclusie dat een ruk naar links best eens kan gaan gebeuren dan.

Dit zijn de opties, denk ik... je begint met FvD. PVV wil daar wel mee doen. VVD misschien ook wel. Maar dan houdt het op, CDA gaat echt niet meer met PVV samenwerken. Dan kom je er dus niet, de kans dat met zo'n uitslag het FvD aan de macht komt is dus nog steeds erg klein.

Dan de variant VVD met GL. Daar zouden dan CDA, PvdA en D66 of CU bij moeten. Lijkt niet onwaarschijnlijk.

Maar nu het vreemdste: de variant die Buma in 2017 "Buma en de 7 dwergen" noemde, is dichterbij gekomen. PvdD (de aartsvijand van CDA) hoeft niet meer mee te doen. GL, CDA, PvdA, D66, CU, SP is zowaar een best wel werkbare variant. Al zal het voor niemand een droomcoalitie zijn en moet je SP over halen om met verlies mee te regeren. En dan zou CDA nog wel wat meer naar links moeten opschuiven, maar daar zijn ze al mee begonnen (zie ook het kinderpardon).

Maar goed, de middelste variant zou het meest waatschijnlijk zijn. En toch een behoorlijke ruk naar links betekenen, met zowel GL als PvdA aan de macht.
Kans dat SP en GL of SP en d66 samen gaan regeren acht ik klein. Ze zijn echt twee tegenpolen op immigratiegebied.
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
  donderdag 21 maart 2019 @ 08:05:37 #269
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185759359
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:01 schreef JeSuisDroppie het volgende:

Waarom liggen dan ouderen te creperen in verzorgingstehuizen?
Beetje overgedramatiseerde reactie, vind je niet?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185759360
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:02 schreef Hanca het volgende:
Ik heb even zitten rekenen wat de meest waarschijnlijke coalitie zou zijn als dit de 2e kamer zou zijn. Ik kom eigenlijk tot de verrassende conclusie dat een ruk naar links best eens kan gaan gebeuren dan.

Dit zijn de opties, denk ik... je begint met FvD. PVV wil daar wel mee doen. VVD misschien ook wel. Maar dan houdt het op, CDA gaat echt niet meer met PVV samenwerken. Dan kom je er dus niet, de kans dat met zo'n uitslag het FvD aan de macht komt is dus nog steeds erg klein.

Dan de variant VVD met GL. Daar zouden dan CDA, PvdA en D66 of CU bij moeten. Lijkt niet onwaarschijnlijk.

Maar nu het vreemdste: de variant die Buma in 2017 "Buma en de 7 dwergen" noemde, is dichterbij gekomen. PvdD (de aartsvijand van CDA) hoeft niet meer mee te doen. GL, CDA, PvdA, D66, CU, SP is zowaar een best wel werkbare variant. Al zal het voor niemand een droomcoalitie zijn en moet je SP over halen om met verlies mee te regeren. En dan zou CDA nog wel wat meer naar links moeten opschuiven, maar daar zijn ze al mee begonnen (zie ook het kinderpardon).

Maar goed, de middelste variant zou het meest waatschijnlijk zijn. En toch een behoorlijke ruk naar links betekenen, met zowel GL als PvdA aan de macht.
Ik zie ze ook wel een ruk naar links maken. Maar goed, we hebben in principe nog 2 jaar een Kabinet zoals het is. De EU verkiezingen eind mei komen er nog aan en het is kijken of er nog zware politiek gevoelige dingen aan zitten te komen die Rutte ten val kunnen brengen. Op het Klimaatakkoord na zie ik voorlopig nog niets dat de boel kan laten klappen.
pi_185759361
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Klavertje vier gaat er wel voor zorgen dat de klimaatplannen doorgaan. :)
Ik denk van niet. Wat we in ieder geval weten is dat de positie van Rob Jetten als tijdelijke partijleider van D66 is uitgespeeld en dat de kans dat Rutte eieren voor zijn geld kiest en toch naar Brussel vertrekt aanzienlijk is toegenomen.

Het is beter zo. Nederland heeft gisteren overduidelijk afscheid genomen van de achteraf gekonkel kamertjes politiek. Opstappen, wegwezen en nooit meer terugkomen.
pi_185759365
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:04 schreef so.original het volgende:

[..]

CDA en GL samen lijkt me echt onmogelijk.
Ik denk dat dat vanaf vandaag al de realiteit is op veel onderwerpen. En CDA heeft best een grote linkervleugel, misschien dat inderdaad Buma plaats zou moeten maken voor iemand uit die vleugel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185759367
Gefeliciteerd FvD'ers ^O^
  donderdag 21 maart 2019 @ 08:06:34 #274
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_185759369
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:02 schreef Hanca het volgende:
Maar nu het vreemdste: de variant die Buma in 2017 "Buma en de 7 dwergen" noemde, is dichterbij gekomen. PvdD (de aartsvijand van CDA) hoeft niet meer mee te doen. GL, CDA, PvdA, D66, CU, SP is zowaar een best wel werkbare variant. Al zal het voor niemand een droomcoalitie zijn en moet je SP over halen om met verlies mee te regeren.
Dat zou echt zo onwijs fucked zjin, om alles er maar aan de haren bij te slepen zodat de nieuwkomers buiten de regering blijven, ik vind dat echt een kutmentaliteit, het volk stemt en vervolgens probeer je dan toch maar zelf te blijven plakken :{

Maar tussendoor, de zure kop van Ron Fresen en dat commentaar van hem sinds FvD de grootste is blijft genieten :D
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  donderdag 21 maart 2019 @ 08:06:52 #275
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185759370
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:05 schreef Elzies het volgende:

Ik denk van niet.
Dan denk je verkeerd. Klaver heeft al gezegd dat de klimaatplannen zo uit het boekje van GL lijken te komen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185759373
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik denk dat dat vanaf vandaag al de realiteit is op veel onderwerpen. En CDA heeft best een grote linkervleugel, misschien dat inderdaad Buma plaats zou moeten maken voor iemand uit die vleugel.
Een grotere boertjes achterban. Die zijn helemaal niet blij als de vervuiler moet betalen.
pi_185759374
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik denk dat dat vanaf vandaag al de realiteit is op veel onderwerpen. En CDA heeft best een grote linkervleugel, misschien dat inderdaad Buma plaats zou moeten maken voor iemand uit die vleugel.
Dat gaat wel spannend worden. Je zag bij Buma in de live debatten al wel dat hij niet meer ad rem was, je merkte aan hem dat het iets te snel ging. Benieuwd wie er bij het CDA aan het roer komt te staan als hij plaats zou maken.
pi_185759382
quote:
14s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:05 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik zie ze ook wel een ruk naar links maken. Maar goed, we hebben in principe nog 2 jaar een Kabinet zoals het is. De EU verkiezingen eind mei komen er nog aan en het is kijken of er nog zware politiek gevoelige dingen aan zitten te komen die Rutte ten val kunnen brengen. Op het Klimaatakkoord na zie ik voorlopig nog niets dat de boel kan laten klappen.
Klimaatakkoord ben ik niet bang voor, dat komt er wel door. De plannen voor de hervorming van de arbeidsmarkt van Koolmees (die heeft een drietal losse grote hervormingen in de planning) zouden wel heel lastig kunnen worden als hij het FNV er niet achter krijgt (want dan gaan GL en PvdA ook niet mee).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185759396
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:07 schreef Hanca het volgende:

[..]

Klimaatakkoord ben ik niet bang voor. De plannen voor de hervorming van de arbeidsmarkt van Koolmees (die heeft een drietal losse grote hervormingen in de planning) zouden wel heel lastig kunnen worden als hij het FNV er niet achter krijgt (want dan gaan GL en PvdA ook niet mee).
Interessant, ik had daar nog niets over gehoord. Wel dat Koolmees nog een pittig debat staat te wachten over de ellende bij het UWV. Welke hervormingen wilt hij doorvoeren en is het een beetje een fatsoenlijk plan in z´n algemeenheid?
pi_185759397
Heerlen heeft er weer een puinhoop van gemaakt. Tellers waren te moe.......
speak only if it improves the silence.
  donderdag 21 maart 2019 @ 08:12:47 #281
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185759422
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 07:43 schreef speknek het volgende:
Utrecht _O_

Alle boertjes in het land: Oh nee een aanslag!! We leven met jullie mee! #JESUISUTRECHT! STEM ETHNONATIONALISTISCH!
Nee, dat riepen de boertjes niet. De aanslag had weinig tot geen invloed op de opkomst, dat heeft men natuurlijk onderzocht. Wat denk jij nou?

Buiten Utrecht geeft niemand een fuck om Utrecht. Sorry.
pi_185759425
quote:
14s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:09 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Interessant, ik had daar nog niets over gehoord. Wel dat Koolmees nog een pittig debat staat te wachten over de ellende bij het UWV. Welke hervormingen wilt hij doorvoeren en is het een beetje een fatsoenlijk plan in z´n algemeenheid?
Hervorming pensioenstelsel, een zzp plan en een plan om de flexibilisering van de arbeidsmarkt tegen te gaan. Die laatste (de WAB) is al door de 2e kamer, ik denk dat ze gaan kijken of die voor eind mei ook door de eerste kamer kan (dat is nog met de huidige samenstelling).


Edit: dit was de uitslag van de stemming in de tweede kamer voor de WAB:
Voor: D66, VVD, SGP, CDA, ChristenUnie en FvD.

Tegen: 50PLUS, PvdA, SP, GroenLinks, PVV, PvdD en DENK.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  FOK!fotograaf donderdag 21 maart 2019 @ 08:13:36 #283
842 Zorro
Z
pi_185759436
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 07:43 schreef speknek het volgende:
Utrecht _O_

Alle boertjes in het land: Oh nee een aanslag!! We leven met jullie mee! #JESUISUTRECHT! STEM ETHNONATIONALISTISCH!

Utrecht:

[ afbeelding ]

Gewoon 1. GL, 2. D66, 3. VVD, en FvD pas ergens op plaats zeven. Zo trots op mijn liberale plaatsgenoten. En nog met recordhoge opkomst ook.

Terroristen winnen hier niet.

Nu een muur om Utrecht, het Gooi en Amsterdam bouwen. En Zuid-Holland betaalt ervoor.
Gedeeltelijk eens. Die muur staat me wel aan namelijk. Laat die afvoerputjes maar lekker samen wegrotten.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_185759446
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:12 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Nee, dat riepen de boertjes niet. De aanslag had weinig tot geen invloed op de opkomst, dat heeft men natuurlijk onderzocht. Wat denk jij nou?

Buiten Utrecht geeft niemand een fuck om Utrecht. Sorry.
Mwoah, ik denk dat veel mensen wel een fuck geven, maar dat ze meer realiseren dat het er al een tijdje aan zat te komen. Maar dat men het groter maakt.
Dit soort gebeurtenissen moet je inderdaad zorgen voor gewonden en de schok, maar je moet zo snel mogelijk gelijk over tot de orde van de dag. Dat menselijk stuk afval nooit meer benoemen en gewoon weer door. Fuck zo'n droeftoeter.
pi_185759450
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:12 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hervorming pensioenstelsel, een zzp plan en een plan om de flexibilisering van de arbeidsmarkt tegen te gaan. Die laatste (de WAB) is al door de 2e kamer, ik denk dat ze gaan kijken of die voor eind mei ook door de eerste kamer kan (dat is nog met de huidige samenstelling).
Spannend. Zal me daar over inlezen de komende tijd. Dat is wel interessant.
  donderdag 21 maart 2019 @ 08:16:52 #286
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_185759461
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 07:43 schreef speknek het volgende:
Utrecht _O_

Alle boertjes in het land: Oh nee een aanslag!! We leven met jullie mee! #JESUISUTRECHT! STEM ETHNONATIONALISTISCH!

Utrecht:

[ afbeelding ]

Gewoon 1. GL, 2. D66, 3. VVD, en FvD pas ergens op plaats zeven. Zo trots op mijn liberale plaatsgenoten. En nog met recordhoge opkomst ook.

Terroristen winnen hier niet.

Nu een muur om Utrecht, het Gooi en Amsterdam bouwen. En Zuid-Holland betaalt ervoor.
_O_
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 21 maart 2019 @ 08:17:20 #287
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_185759466
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 07:57 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik heb me helemaal kapot gelachen bij deze uitkomst. _O-

Nederland stemde overduidelijke tegen de klimaathysterie, tegen de verfoeilijke linkse politieke correctheid, tegen de onzinnige immigratie van kanslozen. Dit is hoe de meerderheid van Nederlanders denkt en stemt.

Dit is gewoon de realiteit.
Dit _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_185759477
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dan denk je verkeerd. Klaver heeft al gezegd dat de klimaatplannen zo uit het boekje van GL lijken te komen.
Er is geen brede steun voor die klimaatplannen. Ik denk dat de uitkomst van gisteren daarover boekdelen spreekt.

Vermoedelijk zal de coalitie hierover ook gaan vallen. En terecht. De discussie over het klimaat heeft intussen zo'n Fabeltjeskrant niveau gehaald. Dit tart ieders gezonde verstand. Logisch dat ze dan naar Baudet rennen. Het is niet anders, maar wel een gevolg.

Al had ik zelf niet verwacht dat ze zelfs groter dan de VVD zouden worden. Vaak worden dit soort partijen in de media overschat waarna de uitkomst tegenvalt. Had ik eerlijk gezegd ook verwacht. Dus niet.
  donderdag 21 maart 2019 @ 08:18:59 #289
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185759483
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 07:57 schreef so.original het volgende:

[..]

Ook niet zomaar meende ik.

"Ze letten daarbij vooral op de technische kanten van het voorstel: de deugdelijkheid van de wet en de samenhang met andere wetten."
Als je gaat stemmen, hoef je echt niet te verantwoorden waarom je voor of tegen stemt. :)

Nooit van de nacht van Wiegel gehoord, bijvoorbeeld?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185759492
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:18 schreef Elzies het volgende:

[..]

Er is geen brede steun voor die klimaatplannen. Ik denk dat de uitkomst van gisteren daarover boekdelen spreekt.

Vermoedelijk zal de coalitie hierover ook gaan vallen. En terecht. De discussie over het klimaat heeft intussen zo'n Fabeltjeskrant niveau gehaald. Dit tart ieders gezonde verstand. Logisch dat ze dan naar Baudet rennen. Het is niet anders, maar wel een gevolg.

Al had ik zelf niet verwacht dat ze zelfs groter dan de VVD zouden worden. Vaak worden dit soort partijen in de media overschat waarna de uitkomst tegenvalt. Had ik eerlijk gezegd ook verwacht. Dus niet.
Er is wel een brede steun, partijen die de plannen steunen hebben een meerderheid, GL is enorm gegroeid. Dat klimaatakkoord komt er echt wel. Vrij simpel zelfs, omdat de coalitie alleen maar met GL of PvdA zaken hoeft te doen. Dit was een vrij gunstige uitslag voor de coalitie, ik was bang dat ze zowel PvdA als GL nodig zouden hebben, maar dat valt dus mee.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 21 maart 2019 @ 08:19:53 #291
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185759493
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:18 schreef Elzies het volgende:

Er is geen brede steun voor die klimaatplannen.
Het kabinet samen met GL heeft voldoende stemmen in de eerste kamer.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 21 maart 2019 @ 08:20:12 #292
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_185759497
Verkiezingen waren gewoon een referendum voor het klimaat beleid.
Dit krijg je als je geen referendum hebt gehouden over het klimaat.
  donderdag 21 maart 2019 @ 08:20:34 #293
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185759501
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:20 schreef KingRadler het volgende:
Verkiezingen waren gewoon een referendum voor het klimaat beleid.
Dit krijg je als je geen referendum hebt gehouden over klimaat beleid.
Nou, dat is dus maar goed ook. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator donderdag 21 maart 2019 @ 08:21:31 #294
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_185759511
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:18 schreef Elzies het volgende:

[..]

Er is geen brede steun voor die klimaatplannen. Ik denk dat de uitkomst van gisteren daarover boekdelen spreekt.

Vermoedelijk zal de coalitie hierover ook gaan vallen. En terecht. De discussie over het klimaat heeft intussen zo'n Fabeltjeskrant niveau gehaald. Dit tart ieders gezonde verstand. Logisch dat ze dan naar Baudet rennen. Het is niet anders, maar wel een gevolg.

Al had ik zelf niet verwacht dat ze zelfs groter dan de VVD zouden worden. Vaak worden dit soort partijen in de media overschat waarna de uitkomst tegenvalt. Had ik eerlijk gezegd ook verwacht. Dus niet.
NNou Elzies, zolang FVD niet een absolute meerderheid heeft valt dat niet zo direct te zeggen, hé? (Baudet is overigens naar mijn mening ook op Fabeltjeskrant niveau bezig qua klimaat, maar soit, ik snap wat je bedoelt)
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 21 maart 2019 @ 08:22:03 #295
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_185759518
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het kabinet samen met GL heeft voldoende stemmen in de eerste kamer.
Misschien was de draai naar links wel een verkiezingsstunt van de VVD. Dan gaat het feestje nu niet door
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_185759520
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:20 schreef KingRadler het volgende:
Verkiezingen waren gewoon een referendum voor het klimaat beleid.
Dit krijg je als je geen referendum hebt gehouden over het klimaat.
Prima, dan is het 19 zetels tegen klimaatbeleid en 56 voor. Lijkt me een duidelijke uitslag.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 21 maart 2019 @ 08:22:37 #297
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185759522
quote:
6s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:22 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Misschien was de draai naar links wel een verkiezingsstunt van de VVD. Dan gaat het feestje nu niet door
Welk feestje?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 21 maart 2019 @ 08:23:02 #298
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_185759527
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Welk feestje?
Klimaatakkoord
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_185759528
De nacht van Baudet
  donderdag 21 maart 2019 @ 08:24:07 #300
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185759533
quote:
6s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:23 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Klimaatakkoord
Jij hebt niet opgelet, he? :)

Het kabinet samen met GL hebben voldoende stemmen in de eerste kamer. Dus dat klimaatakkoord komt er wel. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')