Kwestie van tijd. Uitsluiten van partijen werkt niet. baudet heeft nu het momentum.quote:Op donderdag 21 maart 2019 07:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je slechts 10% van de stemmen krijgt kan je moeilijk stellen dat het roer omgaat, daarvoor is het veel te versplinterd en daarvoor zijn er vooral te weinig partijen die uberhaupt met forum willen samenwerken.
Het is niet zoals voorheen dat een partij gewoon even 30% opeiste.
Voor wat precies?quote:Op donderdag 21 maart 2019 07:41 schreef Doublepain het volgende:
In theorie zou FvD, VVD, CDA en PVV genoeg zijn
De regels zijn heel duidelijk.quote:Op donderdag 21 maart 2019 07:36 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Misschien heeft ie gezondheidsproblemen, weet jij het
Wat je op de foto ziet mag niet, maar gebeurt toch en mag zelfs in de krant zonder dat iemand zich er druk om maakt.quote:In de Kieswet - artikel J28 - staat dat bijstand voor mensen met een lichamelijke beperking is toegestaan.
Het gaat dan bijvoorbeeld om blinden en mensen in een rolstoel.
Andere groepen mogen NIET geholpen worden.
Analfabeten, allochtonen die geen Nederlands kunnen lezen en geestelijke gehandicapten hebben strikt genomen geen lichamelijke beperking, zegt de Kiesraad.
Ze moeten dus alleen het vakje rood kleuren.
Ik kom nergens mee, want je weet niet wat de situatie wasquote:Op donderdag 21 maart 2019 07:43 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
De regels zijn heel duidelijk.
[..]
Wat je op de foto ziet mag niet, maar gebeurt toch en mag zelfs in de krant zonder dat iemand zich er druk om maakt.
Nu zul je waarschijnlijk met het argument komen dat de man of vrouw op de foto misschien wel blind is.....maar daar geloof ik niks van en ben van mening dat men in stembureau's daarop zouden moeten letten, regels zijn nu eenmaal regels, en die gelden voor iedereen.
Meerderheid voor wat? Die 4 partijen zijn het nergens over eens.quote:
Volgens de NOS wil de VVD liever samenwerken met GroenLinks.quote:Op donderdag 21 maart 2019 07:41 schreef Doublepain het volgende:
In theorie zou FvD, VVD, CDA en PVV genoeg zijn
quote:Op donderdag 21 maart 2019 07:43 schreef speknek het volgende:
Utrecht
Alle boertjes in het land: Oh nee een aanslag!! We leven met jullie mee! #JESUISUTRECHT! STEM ETHNONATIONALISTISCH!
Utrecht:
[ afbeelding ]
Gewoon 1. GL, 2. D66, 3. VVD, en FvD pas ergens op plaats zeven. Zo trots op mijn liberale plaatsgenoten. En nog met recordhoge opkomst ook.
Terroristen winnen hier niet.
Nu een muur om Utrecht, het Gooi en Amsterdam bouwen. En Zuid-Holland betaalt ervoor.
Dat snap ik grapjas, maar je snapt wat ik bedoelde hopelijkquote:Op donderdag 21 maart 2019 07:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dat is nog echt altijd de VVD met 33 zetels in de Tweede Kamer, gevolgd door de PVV.
Yep. Wel met de kanttekening dat de grootste partij het met maar 16% moet doen wat voor een grootste partij bijzonder weinig is. Dat geeft aan hoe groot de verdeling in de samenleving is. Dat wordt lastig coalities smeden.quote:Op donderdag 21 maart 2019 07:39 schreef Faux. het volgende:
Dan word je wakker en is FvD opeens de grootste partij van het land...
Ik zie dit soort taferelen irl ook.quote:Op donderdag 21 maart 2019 07:44 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik kom nergens mee, want je weet niet wat de situatie was
Wat begrijp je niet aan ‘in theorie’quote:Op donderdag 21 maart 2019 07:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Meerderheid voor wat? Die 4 partijen zijn het nergens over eens.
Wat voor meerderheid precies? Wat denk je wat er nu gaat gebeuren?quote:
Walgelijk al die linkse GL hippies in utrecht zonder enig realiteitsbesefquote:Op donderdag 21 maart 2019 07:43 schreef speknek het volgende:
Utrecht
Alle boertjes in het land: Oh nee een aanslag!! We leven met jullie mee! #JESUISUTRECHT! STEM ETHNONATIONALISTISCH!
Utrecht:
[ afbeelding ]
Gewoon 1. GL, 2. D66, 3. VVD, en FvD pas ergens op plaats zeven. Zo trots op mijn liberale plaatsgenoten. En nog met recordhoge opkomst ook.
Nu een muur om Utrecht, het Gooi en Amsterdam bouwen. En Zuid-Holland betaalt ervoor.
Ik moet het allemaal nog maar zien. FvD heeft veel kiezers op been gekregen terwijl de opkomst altijd laag is bij de Statenverkiezingen. We weten meer als we gaan stemmen voor de Tweede Kamer.quote:Op donderdag 21 maart 2019 07:45 schreef Faux. het volgende:
[..]
Dat snap ik grapjas, maar je snapt wat ik bedoelde hopelijk
De theorie is kul als er geen praktijksituatie denkbaar is.quote:Op donderdag 21 maart 2019 07:46 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan ‘in theorie’
Ja, en de enige die over links klaagt is rechts.quote:Op donderdag 21 maart 2019 06:44 schreef KingRadler het volgende:
Hij raakt wel kiezers.
Alleen links klaagt hierover op Twitter
Inderdaad, trots op Utrecht.quote:Op donderdag 21 maart 2019 07:43 schreef speknek het volgende:
Utrecht
Utrecht:
[ afbeelding ]
Dan kost het wat meer. Lekker belangrijk. Ons land is rijk genoeg.quote:Op donderdag 21 maart 2019 07:47 schreef bombmannl het volgende:
En degene die hierboven stelt dat het klimaatakoord 2 miljard per jaar kost, ga je eens inlezen voordat je stemt. In die doorrekening zaten nog nieteens mega-kosten zoals de aanschaf van een warmtepomp.
Ik denk niet alleen met mijn portemonnee.quote:Op donderdag 21 maart 2019 07:47 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Walgelijk al die linkse GL hippies in utrecht zonder enig realiteitsbesef
En degene die hierboven stelt dat het klimaatakoord 2 miljard per jaar kost, ga je eens inlezen voordat je stemt. In die doorrekening zaten nog nieteens mega-kosten zoals de aanschaf van een warmtepomp.
Mooi dat er eindelijk een tegengeluid is in de EK
De eerste kamer heeft in wezen toch enkel een controlerende functie. Niet echt inspraak.quote:Op donderdag 21 maart 2019 07:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat voor meerderheid precies? Wat denk je wat er nu gaat gebeuren?
En dat zegt iets over die kiezers.quote:
Mwoh, niet alleen links, hoor.quote:Alleen links klaagt hierover op Twitter
Ze kunnen wetsvoorstellen afschieten. Is redelijk relevant.quote:Op donderdag 21 maart 2019 07:53 schreef so.original het volgende:
[..]
De eerste kamer heeft in wezen toch enkel een controlerende functie. Niet echt inspraak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |