abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 maart 2019 @ 14:00:24 #151
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185765483
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 13:21 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Daarom kan ik er toch wel een pest aan hebben ? Hopen dat de boel flink op laten schudden de huidige politici een beetje minder zelfgenoegzaam zal maken.
Maar is dat nuttig? Zonder samenwerking, water bij de wijn doen, wordt het niets. Beetje als een wekker, de meeste mensen vervloeken dat ding grondig als hij weer afgaat, maar zonder is echt veel erger.

En minder zelfgenoegzaam? Je weet dat er bij die defintie een foto van Baudet staat?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_185765689
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:00 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Maar is dat nuttig? Zonder samenwerking, water bij de wijn doen, wordt het niets. Beetje als een wekker, de meeste mensen vervloeken dat ding grondig als hij weer afgaat, maar zonder is echt veel erger.

En minder zelfgenoegzaam? Je weet dat er bij die defintie een foto van Baudet staat?
Deze uitslag kan een behoorlijke koerswijziging op leveren voor de VVD. Ik benoemde het ook al in een andere reactie. Gaat Rutte teveel mee met Jette en Klaver dan geeft hij als het ware zijn VVD-zetels aan FvD. Daarom denk ik ook dat deze coalitie de komende maanden stukloopt op het te vormen klimaatakkoord. Ik denk dat ze zich bij de VVD kapot geschrokken zijn.

Verder zal men moeten stoppen met het opleggen van het uitsluiten van bepaalde partijen. Dat kan alleen wanneer Rutte aftreedt. Balkenende wilde toentertijd ook doorgaan, maar op een gegeven moment is genoeg genoeg. Het tijdperk Rutte is voorbij. Alleen Mark schijnt dit nog te moeten beseffen, net als Jan-Peter toen.
pi_185765957
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:10 schreef Elzies het volgende:

[..]

Deze uitslag kan een behoorlijke koerswijziging op leveren voor de VVD. Ik benoemde het ook al in een andere reactie. Gaat Rutte teveel mee met Jette en Klaver dan geeft hij als het ware zijn VVD-zetels aan FvD. Daarom denk ik ook dat deze coalitie de komende maanden stukloopt op het te vormen klimaatakkoord. Ik denk dat ze zich bij de VVD kapot geschrokken zijn.

Verder zal men moeten stoppen met het opleggen van het uitsluiten van bepaalde partijen. Dat kan alleen wanneer Rutte aftreedt. Balkenende wilde toentertijd ook doorgaan, maar op een gegeven moment is genoeg genoeg. Het tijdperk Rutte is voorbij. Alleen Mark schijnt dit nog te moeten beseffen, net als Jan-Peter toen.
Tuurlijk snapt Rutte en de rest van de VVD wel dat zijn tijd er bijna op zit. Dat is dan ook de reden dat al geruime tijd Klaas Dijkhoff wordt klaargestoomd als zijn vervanger.
pi_185766010
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 11:53 schreef deedeetee het volgende:
Natuurlijk gaan we teleurgesteld worden. De huidige politieke macht is ( bijna )niet te breken. Maar we hebben iig geprobeerd om protest tegen die samen heulende politici aan te tekenen. Niks doen en gelaten afwachten is niet de juiste houding in deze.
Niets doen is wat Wilders jaren heeft gedaan. Lijkt er nu op dat Baudet diezelfde keuze gaat maken, maar wellicht verrast hij een keer.
pi_185766131
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:28 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Niets doen is wat Wilders jaren heeft gedaan. Lijkt er nu op dat Baudet diezelfde keuze gaat maken, maar wellicht verrast hij een keer.
Moet het eerst nog maar zien, inderdaad. Wilders heeft ook meerdere verkiezingen gewonnen en telkens riep hij dat de PVV 'Nederland ging terugveroveren'. Vervolgens zat hij weer een paar jaar in de oppositiebankjes te bedenken hoe hij nu weer gevat uit de hoek moest komen.

Ons poldermodel maakt dat partijen met te scherpe randjes zichzelf snel buitenspel zetten. Dat is het zelfreinigende en temporiserende effect van ons systeem. Dat is teleurstellend voor partijen zoals FvD en de PVV, die hun grote woorden daardoor zelden tot nooit waar kunnen maken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Official ESF Kreviewer donderdag 21 maart 2019 @ 14:44:09 #156
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_185766277
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2019 20:12 schreef Boca_Raton het volgende:
Minder immigratie. Sterker nog: helemáál geen immigratie meer. WE ZIJN VOL.
Really? Ik merk daar echt helemaal niets van, zo buiten de randstad. Nederland is bijna 80% weiland. Dat weet ik wel.
pi_185766446
Maar even serieus: als je op FvD hebt gestemd, op wat voor provinciale punten heb je dan gestemd? Weet je dat?

Ik weet het wel van de partij waar ik op heb gestemd. Ik heb alleen niet meer gecheckt wat hun standpunten op specifieke thema's zijn. Wel wat van horen zeggen, maar niet grondig bestudeerd.
Somebody that I used to know
pi_185766538
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:52 schreef Postbus100 het volgende:
Maar even serieus: als je op FvD hebt gestemd, op wat voor provinciale punten heb je dan gestemd? Weet je dat?

Ik weet het wel van de partij waar ik op heb gestemd. Ik heb alleen niet meer gecheckt wat hun standpunten op specifieke thema's zijn. Wel wat van horen zeggen, maar niet grondig bestudeerd.
Weg met groen, meer snelwegen vroem vroem...

Owja en ruim baan voor megastallen en wegwerpproducten, oprotten met nadenken over duurzaamheid en zeuren over negatieve effecten op onze leefomgeving...

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2019 15:03:06 ]
  donderdag 21 maart 2019 @ 15:16:01 #159
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185766824
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ons poldermodel maakt dat partijen met te scherpe randjes zichzelf snel buitenspel zetten. Dat is het zelfreinigende en temporiserende effect van ons systeem. Dat is teleurstellend voor partijen zoals FvD en de PVV, die hun grote woorden daardoor zelden tot nooit waar kunnen maken.
En GroenLinks en SP, die ook nog nooit regeringsverantwoordelijkheid hebben gedragen... Wilders had tenminste nog een positie van gedoogsteun in de TK, hoewel dat uiteindelijk mis ging.
  donderdag 21 maart 2019 @ 15:19:00 #160
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_185766866
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:00 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Het is nuttig aangezien de huidige samenwerking mij totaal niet aanstaat. Het gaat mij er om de rest eens te laten zien dat ze wat beter hun best moeten doen om eens een frissere kijk op zaken te krijgen ipv oude paadjes steeds weer te volgen. Ze gaan natuurlijk proberen Baudet zo veel mogelijk buiten spel te houden en dat alleen al geeft mij de overtuiging dat er wel meer aan de hand is dan * samenwerking, compromis en water bij de wijn doen * Het is meer een kwestie van de oude machine zo soepel mogelijk laten doorrollen en dan met welbekende partijen want ons kent ons. De politici zijn er gewoon omdat ze t zo leuk vinden om het politieke spel te spelen en dat doen ze op een tergend voorspelbare zich steeds herhalende manier.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_185766879
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:16 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

En GroenLinks en SP, die ook nog nooit regeringsverantwoordelijkheid hebben gedragen... Wilders had tenminste nog een positie van gedoogsteun in de TK, hoewel dat uiteindelijk mis ging.
Klopt. Dat is ook de reden dat partijen zoals SP en GL altijd buitenspel staan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_185767072
Baudet wil NU nieuwe verkiezingen voor de 2de Kamer. Dit zijn gewoon oude stoffige Wilders uitspraken die een beetje zijn opgepimpt met een zakje lavendel.
pi_185768369
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2019 20:12 schreef Boca_Raton het volgende:
Minder immigratie. Sterker nog: helemáál geen immigratie meer. WE ZIJN VOL.
Maar hoezo is dat een provinciaal thema?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 maart 2019 @ 16:53:23 #164
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185768718
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:36 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar hoezo is dat een provinciaal thema?
Doe alsjeblieft niet alsof er überhaupt partijen waren bij wie het niet om de EK draaide. FvD komt er eerlijk voor uit.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 21 maart 2019 @ 17:06:29 #165
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_185768990
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Doe alsjeblieft niet alsof er überhaupt partijen waren bij wie het niet om de EK draaide. FvD komt er eerlijk voor uit.
Zag je goed bij het RTL debat ja, bij de discussie tussen D66 en GL ging het nota bene over een Europees leger.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  donderdag 21 maart 2019 @ 19:06:21 #166
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_185771271
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 23:04 schreef the-eye het volgende:

[..]

De PVV bestaat alweer wat jaartjes hè. Een partij die niet meer weg te denken is. Met een nu veranderend politiek landschap wordt het misschien in de toekomst nog weleens mogelijk daadwerkelijk zaken voor elkaar te krijgen. Aan een groeiend FvD zal de PVV zeker een bondgenoot hebben
Nee, hoor. Want hun programma's zijn beiden onuitvoerbaar. Het is oude wijn in nieuwe zakken. Fortuyn, Wilders, Verdonk en Baudet herhalen dit trucje nu al vele jaren. Gebeurt niks mee.
Dit, dus.
pi_185775012
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 10:33 schreef Vader_Aardbei het volgende:

'Wij moeten in Nederland het goede voorbeeld geven zodat o.a. Frankrijk en Duitsland bewonderend naar ons kijken en in onze voetsporen volgen qua klimaatbeleid'.

Dat is dus de omgekeerde wereld. Dat gaat totaal niet om wat anderen doen of willen.
Nederland moet gewoon zelf zijn best doen voor het milieu.
Wat anderen dan doen ten goede of slechte, niet ons probleem (nou ja uiteindelijk wel).

quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 11:12 schreef satecl het volgende:
Een combinatie van. Het huidige kabinet belooft elke weer dat wij er beter van worden.

Verder ben ik geen voorstander van het klimaatakkoord. Lekker het braafste jochie van de klas zijn, waar wij moeten boeten. Ik hoef helemaal geen warmtepomp in mijn huis. Ik wacht liever de ontwikkelingen af naar een betere manier.
Dat titeltje onder je naam zegt genoeg lol. ''Dorpsidioot''.
Alsof een ander kabinet het iets anders zou gaan doen. Nee natuurlijk niet, is altijd hetzelfde.
Braafste jochie, nou wees blij. Het klimaat gaat iedereen aan. En zo goed doet Nederland het qua klimaat niet eens, zo braaf zijn we niet.
Afwachten? Dat past precies bij de typische Schilderswijk stemmer van de FvD.
Wachten tot het te laat is......

Gemiddelde IQ in Nederland is onder de 80 gedaald zo te zien.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 08:32:23 #168
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_185781076
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 21:30 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dat is dus de omgekeerde wereld. Dat gaat totaal niet om wat anderen doen of willen.
Wat anderen dan doen ten goede of slechte, niet ons probleem (nou ja uiteindelijk wel).
[..]

Dat titeltje onder je naam zegt genoeg lol. ''Dorpsidioot''.
Alsof een ander kabinet het iets anders zou gaan doen. Nee natuurlijk niet, is altijd hetzelfde.
Braafste jochie, nou wees blij. Het klimaat gaat iedereen aan. En zo goed doet Nederland het qua klimaat niet eens, zo braaf zijn we niet.
Afwachten? Dat past precies bij de typische Schilderswijk stemmer van de FvD.
Wachten tot het te laat is......

Gemiddelde IQ in Nederland is onder de 80 gedaald zo te zien.
Ik heb de indruk dat je milieu en klimaat gewoon door elkaar haalt, terwijl deze slechts enkele raakvlakken hebben. Waar veel mensen tegen zijn (en zodoende FvD hebben gestemd) is niet de wens om beter voor ons milieu te zorgen. Ik denk dat het milieu iedereen aanbelangt en iedereen (misschien exclusief de typische vervuilende fabrieksbaas) het fijn vindt om in een gezonde leefomgeving met voldoende groen en respect voor de natuur te leven. Dat is echter niet waar het klimaatakkoord om draait. Dat draait om nietszeggende zaken zoals CO2. GroenLinks zou onze economie en welvaart nog de das om doen om zo wat minder CO2 uit te stoten, terwijl er los van bepaalde innovaties die deze uitstoot kunnen verminderen- wat overigens een prima idee is- juist milieumaatregelen mogelijk zijn die de uitstoot van CO2 deels kunnen neutraliseren. Ik denk bijvoorbeeld aan de herbebossing van Nederland. Bomen produceren zuurstof, bieden een welkome verlichting op hete zomerdagen en zijn goed voor alles wat leeft in Nederland (of in eender welk land). Andere maatregelen die nuttig kunnen zijn een immigratiestop, behalve voor mensen die meteen aan het werk kunnen. Werken een aan bevolkingsdaling. Investeren in moderne kerncentrales. Minder inwoners is meer ruimte voor groen. De zeespiegel gaat wat stijgen? Investeer in betere dijken, in plaats van horrorverhalen te verspreiden over hoe heel NL gaat onderlopen.

Allemaal zaken die ik amper hoor bij onze groene vrienden. Daar gaat het vooral over hoe we het zo slecht doen in vergelijking met andere landen & dat het 5 voor 12 is (!!!!!) en dat we vliegtuigreizen moeten belasten en CO2 belastingen, allemaal zaken die vooral veel geld opbrengen en helemaal niks helpen aan ons milieu, wat altijd centraal moet staan, want zoals Baudet zelf ook aanhaalt: op wereldwijd vlak haalt het quasi niks uit wat NL of zelfs Europa doet. Maar ons milieu hebben we wel grotendeels zelf in de hand. Het antwoord daarop is niet het heffen van extra belastingen, maar betekenisvolle maatregelen nemen, zoals ik hierboven betoogd heb.

Ik zelf heb (nog) geen stemrecht in NL, maar ik zou ook FvD gestemd hebben bij wijze van proteststem. Hoe een incompetente idioot als Rutte nog steeds aan de macht is en zich als een ezel voor de kar van de klimaatgekken laat spannen gaat, is mij een raadsel.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  vrijdag 22 maart 2019 @ 08:49:16 #169
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185781253
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 21:30 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik herhaal enkel wat Rob Jetten heeft gezegd. Hij erkent, erkent dat Nederland nauwelijks invloed heeft op het klimaat. Wat ik net schreef is zijn motivatie. Hij wil miljarden spenderen om andere landen over de streep te trekken.

Ik zie niet hoe dat in het belang is van de NL belastingbetaler.

En met het milieu heeft het helemaal niets te maken.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 09:00:03 #170
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_185781358
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 08:32 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ik heb de indruk dat je milieu en klimaat gewoon door elkaar haalt, terwijl deze slechts enkele raakvlakken hebben. Waar veel mensen tegen zijn (en zodoende FvD hebben gestemd) is niet de wens om beter voor ons milieu te zorgen. Ik denk dat het milieu iedereen aanbelangt en iedereen (misschien exclusief de typische vervuilende fabrieksbaas) het fijn vindt om in een gezonde leefomgeving met voldoende groen en respect voor de natuur te leven. Dat is echter niet waar het klimaatakkoord om draait. Dat draait om nietszeggende zaken zoals CO2. GroenLinks zou onze economie en welvaart nog de das om doen om zo wat minder CO2 uit te stoten, terwijl er los van bepaalde innovaties die deze uitstoot kunnen verminderen- wat overigens een prima idee is- juist milieumaatregelen mogelijk zijn die de uitstoot van CO2 deels kunnen neutraliseren. Ik denk bijvoorbeeld aan de herbebossing van Nederland. Bomen produceren zuurstof, bieden een welkome verlichting op hete zomerdagen en zijn goed voor alles wat leeft in Nederland (of in eender welk land). Andere maatregelen die nuttig kunnen zijn een immigratiestop, behalve voor mensen die meteen aan het werk kunnen. Werken een aan bevolkingsdaling. Investeren in moderne kerncentrales. Minder inwoners is meer ruimte voor groen. De zeespiegel gaat wat stijgen? Investeer in betere dijken, in plaats van horrorverhalen te verspreiden over hoe heel NL gaat onderlopen.

Allemaal zaken die ik amper hoor bij onze groene vrienden. Daar gaat het vooral over hoe we het zo slecht doen in vergelijking met andere landen & dat het 5 voor 12 is (!!!!!) en dat we vliegtuigreizen moeten belasten en CO2 belastingen, allemaal zaken die vooral veel geld opbrengen en helemaal niks helpen aan ons milieu, wat altijd centraal moet staan, want zoals Baudet zelf ook aanhaalt: op wereldwijd vlak haalt het quasi niks uit wat NL of zelfs Europa doet. Maar ons milieu hebben we wel grotendeels zelf in de hand. Het antwoord daarop is niet het heffen van extra belastingen, maar betekenisvolle maatregelen nemen, zoals ik hierboven betoogd heb.

Ik zelf heb (nog) geen stemrecht in NL, maar ik zou ook FvD gestemd hebben bij wijze van proteststem. Hoe een incompetente idioot als Rutte nog steeds aan de macht is en zich als een ezel voor de kar van de klimaatgekken laat spannen gaat, is mij een raadsel.
Helemaal mee eens.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_185784160
quote:

[..]

^O^
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_185784190
Interessante info dus:
1. klimaatdebat.
2. immigratie.
I´m back.
pi_185785267
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 08:49 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ik herhaal enkel wat Rob Jetten heeft gezegd. Hij erkent, erkent dat Nederland nauwelijks invloed heeft op het klimaat. Wat ik net schreef is zijn motivatie. Hij wil miljarden spenderen om andere landen over de streep te trekken.

Ik zie niet hoe dat in het belang is van de NL belastingbetaler.

En met het milieu heeft het helemaal niets te maken.
Niet nodig, Rob Jetten herhaald al wat Rob Jetten gezegd heeft... een keer of 5000 met exact dezelfde intonatie.

Verder is dat idee natuurlijk inderdaad kansloos. Als Nederland miljarden gaat uitgeven is er geen enkele garantie dat ook maar één enkel ander land dat ook gaat doen. Dat maakt het een zeer zwak argument.
pi_185790871
quote:

[..]

Gezien je reactie maar goed ook dat je geen stemrecht hebt.
Zou geen enkele FvD stemmer moeten hebben.
En dan nog zeggen ook als protest stem.
Iedereen snapt dat die mensen van FvD niet kunnen leiding geven en er de ballen van snappen.

Rutte is dan ten minste realistisch en komt niet met rare verhalen en beloftes om de laaggeletterden over te halen zoals Baudet dat doet.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 19:08:38 #175
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_185791010
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 18:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Gezien je reactie maar goed ook dat je geen stemrecht hebt.
Zou geen enkele FvD stemmer moeten hebben.
En dan nog zeggen ook als protest stem.
Iedereen snapt dat die mensen van FvD niet kunnen leiding geven en er de ballen van snappen.

Rutte is dan ten minste realistisch en komt niet met rare verhalen en beloftes om de laaggeletterden over te halen zoals Baudet dat doet.
Man wat ben jij een omhooggevallen snotventje, Jezus Christus te paard

Ik heb een Nederlandse vriendin en ik werk reeds in NL. We moeten dan ook nog verhuizen naar Nederland & ik heb m’n Belgische nationaliteit nog, dat is de enige reden. Dat jij dat opvat als dat ik een 15 jarige kutjoch zou zijn is jouw zaak. Geen idee wat een laaggeletterde is, misschien bedoelde je laaggeschoold of ongeletterd; wel ik heb een universitair diploma dus ik vrees voor jou dat dat niet op mij van toepassing is!

Jouw reactie toont meteen aan waarom FvD aanhang heeft, zo openlijk neerkijken op je medemens is gewoon ziekelijk. Ik heb duidelijk geargumenteerd waarom ik tegen het zogenaamde klimaatplan ben - wat alles bij elkaar gewoon een lege doos is en vooral dient om extra belastingen te heffen - en aangezien je daar niet inhoudelijk op ingaat ga ik er maar vanuit dat je gewoon geen fatsoenlijk weerwoord weet te formuleren. Weten we meteen dat ik gelijk heb met betrekking tot mijn analyse van het klimaatdossier zoals het nu op tafel ligt.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')