Nederland staat er weer goed opquote:Op dinsdag 19 maart 2019 08:54 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
twitter:TomasBXL twitterde op maandag 18-03-2019 om 21:28:52#Utrecht several journalists had their cars smashed and equipment stolen while reporting in Kanaleneiland, including us. All this under the nose of the Dutch police https://t.co/ATYHCyuR30 reageer retweet
quote:Op dinsdag 19 maart 2019 08:53 schreef Loekie1 het volgende:
Arm kind, negentien lentes zo pril, ach wat lig je daar stil, langs de kant van de weg.
Welterusten mister Terrorturk, slaap zacht.
Ik probeer dat beeld te schetsen, er is daar zoveel politie op de been, en blijkbaar worden nog auto's leeggehaald. Dat is toch gewoon niet meer te geloven, wat een lachertje, en zie je maar hoeveel tuig er rondloopt in NL.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 08:55 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Nederland staat er weer goed ophet vaasje heeft aardig wat barsten.
Ik zeg verder niks over wat het allemaal moet of mag zijn. Ik vind dat enkel het roepen van allah akhbar het in mijn ogen geen terreur maakt. Sorry daar voor.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 08:43 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Maar waarom denken mensen dan dat het eerwraak is? De politie heeft meermaals aangegeven dat het vermoedelijk terreur is, al sluiten ze eerwraak ook niet uit? Waarom wordt die eerwraak theorie dan onderbouwt? Omdat "Niels" roept in het AD dat het leek alsof het om één persoon ging? of omdat de islamitische gemeenschap in die buurt roept dat het geen aanslag was? Terwijl andere getuigenverslagen spreken over "allah akbar" en een briefje met "allah" in de auto. Het verhaal dat het een afrekening was van het meisje wat aangifte tegen hem zou gedaan ging gisteren ook rond, en dat bleek ook al niet te kloppen gezien die meid nog springlevend is.
De feiten wijzen niet naar eerwraak, dat wijzen de "geruchten". Maar blijkbaar mogen aannames ook alleen zodra die in een bepaald straatje passen. Er is veel nepnieuws gebaseerd op geruchten, maar dat maakt opeens niks zodra het maar deze aanslag downplayed.
Er loopt tuig rond in Kanaleneiland, nee duh. In Sterrenwijk was een buitenlandse auto met dure apparatuur ook gekraakt. TomasXBL wil graag oorlogscorrespondentje spelen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 08:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ik probeer dat beeld te schetsen, er is daar zoveel politie op de been, en blijkbaar worden nog auto's leeggehaald. Dat is toch gewoon niet meer te geloven, wat een lachertje, en zie je maar hoeveel tuig er rondloopt in NL.
Klopt, dat maakt toch wel heel erg duidelijk dat deze man verward was.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 08:57 schreef Boca_Raton het volgende:
Is het niet veelzeggend dat de dader de twee te hulp schietende mensen ook heeft neergeschoten? Althans, zo heb ik het begrepen.
no uquote:Op dinsdag 19 maart 2019 08:41 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ah, een goed onderbouwde 'WELLUS'!
Zo ken ik Fok! weer
Klopt, NOS journaal van middernacht, zie 07:00: https://www.npostart.nl/nos-journaal/19-03-2019/POW_04059779quote:Op dinsdag 19 maart 2019 08:03 schreef .Sparkling. het volgende:
Er was toch al bekend gemaakt dat de dader en slachtoffers geen banden met elkaar hadden?
Precies, is gewoon normaal.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 08:59 schreef speknek het volgende:
[..]
Er loopt tuig rond in Kanaleneiland, nee duh. In Sterrenwijk was een buitenlandse auto met dure apparatuur ook gekraakt. TomasXBL wil graag oorlogscorrespondentje spelen.
Nou ik bedoel eigenlijk dat hij dus op die ene vrouw uit was. Dan denk ik aan wraak.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 08:59 schreef Tengano het volgende:
[..]
Klopt, dat maakt toch wel heel erg duidelijk dat deze man verward was.
Een Turkse terrorist die meteen afloopt op een Turkse vrouw en schiet die dan dood als zijnde een aanslag ? om dan daarna nog wat omstanders neer te knallen bedoel je ?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 08:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Want als de derde dode een Turkse vrouw is kan het geen terrorisme zijn?
Tja...quote:Op dinsdag 19 maart 2019 09:00 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Klopt, NOS journaal van middernacht, zie 07:00: https://www.npostart.nl/nos-journaal/19-03-2019/POW_04059779
"De politie heeft nog geen link gevonden tussen de dader en de dodelijke slachtoffers."
Ik ben toch wel erg benieuwd wat er op dat briefje staat. De vrouw die de politie getipt heeft over de rode Clio gaf duidelijk aan dat ze niet tegen de pers wilde zeggen wat er op het briefje stond (ongetwijfeld ingegeven door de politie). Dat doet me wel vermoeden dat er in ieder geval iets op stond wat van belang is voor het onderzoek. Als er iets op stond wat niet van belang was geweest, had de politie dit ongetwijfeld al wel gemeld om speculatie te voorkomen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 08:57 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Ik zeg verder niks over wat het allemaal moet of mag zijn. Ik vind dat enkel het roepen van allah akhbar het in mijn ogen geen terreur maakt. Sorry daar voor.
Voor de rest is het hele verhaal doordrenkt van roddels en achterklap. Neem nu dat briefje. Voor zo ver mijn info rijkt kan daar net zo goed 2 pond gehakt en een pak melk op staan.
allah akhbarquote:Op dinsdag 19 maart 2019 09:02 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Ik ben toch wel erg benieuwd wat er op dat briefje staat.
Ze had alleen de onderste regel gezien, en door stond ALLAH.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 09:02 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Ik ben toch wel erg benieuwd wat er op dat briefje staat. De vrouw die de politie getipt heeft over de rode Clio gaf duidelijk aan dat ze niet tegen de pers wilde zeggen wat er op het briefje stond (ongetwijfeld ingegeven door de politie). Dat doet me wel vermoeden dat er in ieder geval iets op stond wat van belang is voor het onderzoek. Als er iets op stond wat niet van belang was geweest, had de politie dit ongetwijfeld al wel gemeld om speculatie te voorkomen.
Jij hebt kennelijk de kennis om eea al uit te sluiten, terwijl de politie gisteravond nog zei dat ze nog geen link tussen dader en slachtoffers gevonden hadden.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 09:01 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Een Turkse terrorist die meteen afloopt op een Turkse vrouw en schiet die dan dood als zijnde een aanslag ? om dan daarna nog wat omstanders neer te knallen bedoel je ?
Hij is een Turk en er dus bij gebaat om het te downplayen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 09:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jij hebt kennelijk de kennis om eea al uit te sluiten, terwijl de politie gisteravond nog zei dat ze nog geen link tussen dader en slachtoffers gevonden hadden.
Dit heb ik nog niet meegekregen. Is hier een bron voor?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 09:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jij hebt kennelijk de kennis om eea al uit te sluiten, terwijl de politie gisteravond nog zei dat ze nog geen link tussen dader en slachtoffers gevonden hadden.
Dus toch. Ik kan het inderdaad, behalve als reacties door mensen, niet terug vinden in nieuwsberichten. Ik ben heel benieuwd wat vandaag gaat brengen qua informatie.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 09:00 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Klopt, NOS journaal van middernacht, zie 07:00: https://www.npostart.nl/nos-journaal/19-03-2019/POW_04059779
"De politie heeft nog geen link gevonden tussen de dader en de dodelijke slachtoffers."
Lijkt me toch wel een belangrijk gegeven, die verder vrijwel nergens anders wordt aangehaald.
Het kan ook zelfbescherming zijn, Misschien wist ze wel iets van zijn delicten en probeerde hij haar als een volleerde Holleeder het zwijgen op te leggen. Nu is hij van de regen in de drup geraakt. Misschien zit er wel een bende achter die gast.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 09:00 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou ik bedoel eigenlijk dat hij dus op die ene vrouw uit was. Dan denk ik aan wraak.
Stukje hierboven, het journaal.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 09:05 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Dit heb ik nog niet meegekregen. Is hier een bron voor?
Bij Pauw en Jinek, maar er is net ook een ander linkje gepost.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 09:05 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Dit heb ik nog niet meegekregen. Is hier een bron voor?
Mee eens.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 06:30 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als je andere partijen min of meer de schuld geeft van het incident is dat wel een minpunt voor mij. Doorgaan waar je mee bezig bent is prima, maar terwijl de lijken nog nauwelijks koud zijn ze inzetten om andere partijen zwart te maken vind ik smerig
Nee, helemaal niet.quote:
Waarom zou het hele land op zijn gat moeten omdat er 3 mensen zijn vermoord? Sorry hoor maar wat een gezanik. Mensen sterven continu.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 09:14 schreef FYazz het volgende:
[..]
Mee eens.
Ik dacht gister dat Baudet gewoon bij elkaar wilde komen om te praten, maar vanochtend las ik dat hij ordinair campagne heeft gevoerd en direct met het vingertje is gaan wijzen.
Iets met sprookjes.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 09:13 schreef DuizendGezichten het volgende:
[..]
Allah, ik wil bar graag een pond gehakt?
Het eerste wat ik vanochtend op tv zag was dat geacteerde spotje van Rutte met zijn 'naast elkaar'.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 09:14 schreef FYazz het volgende:
[..]
Mee eens.
Ik dacht gister dat Baudet gewoon bij elkaar wilde komen om te praten, maar vanochtend las ik dat hij ordinair campagne heeft gevoerd en direct met het vingertje is gaan wijzen.
[..]
Nee, helemaal niet.
Maar wat ik al zei, als ik erover nadenk dat hij ooit als hij vrij is gekomen gewoon naast me in de trein kan zitten ofzo, geeft dat wel een naar gevoel.
En misschien word ik ook wel heel boos als dat echt gebeurd, maar gelukkig zit hij voorlopig nog vast.
Deed hij een Erdogannetje ja?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 06:30 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als je andere partijen min of meer de schuld geeft van het incident is dat wel een minpunt voor mij. Doorgaan waar je mee bezig bent is prima, maar terwijl de lijken nog nauwelijks koud zijn ze inzetten om andere partijen zwart te maken vind ik smerig
Hmm, is er dan ook nooit een bestuurder van de vluchtauto geweest?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 09:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Twee andere verdachten vrijgelaten.
Lone wolf.
Wel vreemd ja. Maar nieuwe aanhoudingen worden niet uitgesloten (er wordt vrij weinig uitgesloten):quote:Op dinsdag 19 maart 2019 09:23 schreef Physsic het volgende:
[..]
Hmm, is er dan ook nooit een bestuurder van de vluchtauto geweest?
- hoe lang mag je die vasthouden? die heeft geen moord gepleegt.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 09:23 schreef Physsic het volgende:
Medeplichtigheid aan meervoudige moord / terroristische aanslag kan je wel even vasthoudenquote:Op dinsdag 19 maart 2019 09:25 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
- hoe lang mag je die vasthouden? die heeft geen moord gepleegt.
- misschien zat die niet tussen de verdachten?
- was dat niet de eigenaar van de auto? Het was toch MOGELIJK car-jacking?
Die mag je sowieso nog wel enige tijd vasthouden. De andere twee opties had ik inderdaad ook al aan gedacht.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 09:25 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
- hoe lang mag je die vasthouden? die heeft geen moord gepleegt.
- misschien zat die niet tussen de verdachten?
- was dat niet de eigenaar van de auto? Het was toch MOGELIJK car-jacking?
Dat spotje draait al een paar dagen hoor. Net als alle andere campagnespotjes.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 09:21 schreef Persefoneia het volgende:
[..]
Het eerste wat ik vanochtend op tv zag was dat geacteerde spotje van Rutte met zijn 'naast elkaar'.
Maar dat zal wel 'anders' zijn.
Baudet is dus een lijkenpikker. da's mooi om te weten.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 09:20 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Waarom zou het hele land op zijn gat moeten omdat er 3 mensen zijn vermoord? Sorry hoor maar wat een gezanik. Mensen sterven continu.
'We zijn het aan de slachtoffers verplicht niet meer VVD en CDA te stemmen' ofzo, toch?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 09:27 schreef FYazz het volgende:
[..]
Dat spotje draait al een paar dagen hoor. Net als alle andere campagnespotjes.
Voor mij is het zeker anders. Reeds opgenomen campagnefilmpjes vertonen een dag na het incident is wat anders dan een bijeenkomst houden op de dag zelf en dan direct je collegapartijen beschuldigen.
Dat is campagne voeren over de rug van de slachtoffers.
De rechtmatige bestuurder zat op het moment van de vlucht niet meer in de auto. Of hij was gevlucht voor het incident of andere bedreiging van een wapen was gedwongen uit te stappen, kon de politie gisteravond nog niet zeggen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 09:23 schreef Physsic het volgende:
[..]
Volgens mij zeg ik nergens dat het hele land op zijn gat moet.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 09:20 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Waarom zou het hele land op zijn gat moeten omdat er 3 mensen zijn vermoord? Sorry hoor maar wat een gezanik. Mensen sterven continu.
Omdat het in onze cultuur niet zo normaal is dat onschuldige mensen voor niets overhoop worden geschoten in de tram.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 09:20 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Volgens een getuige was de schutter aan de passagierskant van de auto ingestapt toen hij er vandoor ging. Dat zou betekenen dat iemand anders de bestuurder was. Daar doelde ik op.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 09:29 schreef maan_man het volgende:
[..]
De rechtmatige bestuurder zat op het moment van de vlucht niet meer in de auto. Of hij was gevlucht voor het incident of andere bedreiging van een wapen was gedwongen uit te stappen, kon de politie gisteravond nog niet zeggen.
Vertel verder ,jij weet de ins en outs al ?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 09:30 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Omdat het in onze cultuur niet zo normaal is dat onschuldige mensen voor niets overhoop worden geschoten in de tram.
quote:Op dinsdag 19 maart 2019 09:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bron van dat ?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 09:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |