Stond ook in het Parool meen ik. Dat 4 ooggetuigen dat zeiden.quote:Op maandag 18 maart 2019 20:14 schreef franklop het volgende:
[..]
Eerste keer dat ik iemand vanuit de tram hoor die zegt dat hij Allahoe akbar riep.
Nu ja, het doden van mensen om te ontsnappen is uiteraard geen terreur. Als je een specifiek slachtoffer hebt dan is dat een liquidatie.quote:Op maandag 18 maart 2019 20:13 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dus als je één iemand wilt vermoorden, en om te ontsnappen schiet je nog veel meer mensen dood, dan gaat het gewoon om een liquidatie? Benieuwd of hij ook voor slechts liquidatie veroordeeld gaat worden dan
Kan ook gewoon een combi van beiden zijn; als ie toch iemand uit eerwraak wil vermoorden, waarom dan niet meteen all-in gaan en ook nog wat ongelovige honden afschieten? Daar lijkt het iig meer op als het al eerwraak is.quote:Op maandag 18 maart 2019 20:14 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd ook dat er wel een religieus motief meespeelt (eerwraak).
Maar dat maakt het nog niet meteen terrorisme natuurlijk.
Dat kán het wel zijn hoor, maar op basis van wat ik nu weet neig ik nog steeds meer naar eerwraak.
Ook de signalen in de gekaapte Clio wezen daaropquote:Op maandag 18 maart 2019 20:16 schreef Kyran het volgende:
Nogmaals, het roepen van Allahoe Akbar wil nog steeds niet zeggen dat het om terrorisme gaat.
In dat geval ben ik wel héél normaalquote:Op maandag 18 maart 2019 20:14 schreef Monolith het volgende:
"toen was hij nog normaal, want hij dronk.
Is dat niet een beetje het straattaalequivalent van 'oh my gooossshh oh my god...OH EM GEE!!'?quote:
Jij hebt ze ingezien?quote:Op maandag 18 maart 2019 20:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ook de signalen in de gekaapte Clio wezen daarop
Terrorisme is dan ook niet beperkt tot religie. Wat is volgens jou de definitie van terrorisme?quote:Op maandag 18 maart 2019 20:16 schreef Kyran het volgende:
Nogmaals, het roepen van Allahoe Akbar wil nog steeds niet zeggen dat het om terrorisme gaat.
Dat is zo'n beetje de letterlijke vertaling zelfs...quote:Op maandag 18 maart 2019 20:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje het straattaalequivalent van 'oh my gooossshh oh my god...OH EM GEE!!'?
Ja want het kan tevens een uiting van blijdschap of droefenis zijn, en als je het roept terwijl je wat in het rond aan het knallen bent zegt verder helemaal niks.quote:Op maandag 18 maart 2019 20:16 schreef Kyran het volgende:
Denken dat dat wel zo is is een beetje als denken dat iedereen die 'Oh my God!' zegt gelijk om hulp van de christelijke God vraagt of iets in zijn naam doet.quote:Op maandag 18 maart 2019 20:16 schreef Kyran het volgende:
Is dat zo? Volgens mij is er niet bekend gemaakt wat daar op stond. Gerucht erover is er wel.quote:Op maandag 18 maart 2019 20:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Kan weer op jihadisme wijzen. Overcompenseren voor je eerdere zondige leven en dus doden voor Allah.quote:Op maandag 18 maart 2019 20:14 schreef Monolith het volgende:
"toen was hij nog normaal, want hij dronk.
Misschien heeft hij van te voren al gedacht dat hij dit niet zou overleven/op vrije voeten zou blijven en heeft hij het daarom in een ‘islam-jasje’ gegoten, maar dat is eerlijk gezegd pure speculatie van mijn kant.quote:Op maandag 18 maart 2019 20:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat klopt.quote:Op maandag 18 maart 2019 20:14 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat jij het graag zo wil noemen maakt het nog geen feit. Helaas.
Dat werd bij de persco verteld. Het was ook de reden waarom men nog steeds uitgaat van terroristische motieven.quote:Op maandag 18 maart 2019 20:17 schreef Kyran het volgende:
[..]
Jij hebt ze ingezien?
Of ik heb iets gemist.
quote:Op maandag 18 maart 2019 20:17 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Terrorisme is dan ook niet beperkt tot religie. Wat is volgens jou de definitie van terrorisme?
quote:Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld, of ernstige dreiging daarmee, met een politiek doel. In de meeste opvattingen over wat terrorisme is, moet het om illegaal geweld gaan, doorgaans gekoppeld aan burgers als slachtoffers.
quote:Terrorisme is het plegen van geweld of het uitoefenen van ernstige dreiging met een politieke of religieuze reden. Het doel van terrorisme is om politieke verandering te bewerkstelligen
Geen flauw idee. Ik spreek geen straattaal. Daarom vraag ik hetquote:Op maandag 18 maart 2019 20:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje het straattaalequivalent van 'oh my gooossshh oh my god...OH EM GEE!!'?
Ja mensen, laten we rechts niet in de kaart spelen.quote:Op maandag 18 maart 2019 20:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat klopt.
Waar jij vandaan haalt dat ik dat graag wil is mij een raadsel. Ik wil dat juist niet. PVV, FvD en VVD gaan hiervan profiteren.
Daar doelde de geïnterviewde ook op, dat hij geradicaliseerde was.quote:Op maandag 18 maart 2019 20:18 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Kan weer op jihadisme wijzen. Overcompenseren voor je eerdere zondige leven en dus doden voor Allah.
Maarja. Lage bloedsuikerspiegel zal de politie wel vinden
Ah, dank beiden!quote:Op maandag 18 maart 2019 20:18 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat is zo'n beetje de letterlijke vertaling zelfs...
Ik heb het niet alleen over het briefje. Letterlijke woorden waren 'de signalen die in de achtergelaten auto gevonden werden wijzen daar ook naar'quote:Op maandag 18 maart 2019 20:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Is dat zo? Volgens mij is er niet bekend gemaakt wat daar op stond. Gerucht erover is er wel.
Terrorisme heeft in beginsel altijd een politieke of religieuze insteek met als doel onrust/angst zaaien.quote:Op maandag 18 maart 2019 20:17 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Terrorisme is dan ook niet beperkt tot religie. Wat is volgens jou de definitie van terrorisme?
Interne/persoonlijke jihad inderdaad.quote:Op maandag 18 maart 2019 20:18 schreef Kassamiep het volgende:
Kan weer op jihadisme wijzen. Overcompenseren voor je eerdere zondige leven en dus doden voor Allah.
Maarja. Lage bloedsuikerspiegel zal de politie wel vinden
Dat herinner ik me niet. Maar dat kan aan mij liggen. Erg veel "info" vandaagquote:Op maandag 18 maart 2019 20:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat werd bij de persco verteld. Het was ook de reden waarom men nog steeds uitgaat van terroristische motieven.
Nee, maar het blijft nog steeds een aanslag, alleen misschien geen terroristische aanslagquote:Op maandag 18 maart 2019 20:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
Terrorisme heeft in beginsel altijd een politieke of religieuze insteek met als doel onrust/angst zaaien.
Als dit in principe een actie was om zijn ex-vrouw dood te schieten, maar daarbij ook anderen zijn omgekomen heeft het niets met terrorisme te maken.
Bijzonder dat er mensen zijn die dat na al die aanslagen nog steeds niet weten.quote:Op maandag 18 maart 2019 20:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
Terrorisme heeft in beginsel altijd een politieke of religieuze insteek met als doel onrust/angst zaaien.
Als dit in principe een actie was om zijn ex-vrouw dood te schieten, maar daarbij ook anderen zijn omgekomen heeft het niets met terrorisme te maken.
Welke zaak?quote:Op maandag 18 maart 2019 20:15 schreef speknek het volgende:
Hij hing gewoon veel in mijn wijkie rond op de Kanaalstraat waar ik ook mijn kebab haal, komt wel heel dichtbij zo.
Ik heb ook nergens gezegd dat het geen aanslag was toch? Ik zeg dat het geen terrorisme is als er geen politieke of religieuze motief is. Dat het een aanslag is kan je moeilijk tegenspreken als je 3 doden en 5 gewonden hebt door een mafkees met een pistool.quote:Op maandag 18 maart 2019 20:22 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Nee, maar het blijft nog steeds aanslag, alleen misschien geen terroristische aanslag
Heel strikt genomen is eerwraak natuurlijk ook bedoeld om angst te zaaien, maar dan wel binnen de eigen familie of de familie van je ex...quote:Op maandag 18 maart 2019 20:22 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Bijzonder dat er mensen zijn die dat na al die aanslagen nog steeds niet weten.
quote:
Ik ben knetterprogressief, maar hij is wel allahu akbar aan het roepen tijdens het neerschieten van mensen he. Dat is vrij algemeen bekend als uitroep bij een terroristische aanslag.quote:Op maandag 18 maart 2019 20:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Denken dat dat wel zo is is een beetje als denken dat iedereen die 'Oh my God!' zegt gelijk om hulp van de christelijke God vraagt of iets in zijn naam doet.
Mwa, ja, ... kan meespelen.quote:Op maandag 18 maart 2019 20:23 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Heel strikt genomen is eerwraak natuurlijk ook bedoeld om angst te zaaien, maar dan wel binnen de eigen familie of de familie van je ex...
Bakkerij Lombok meestal, naast de Eurobike.quote:
Dat is uiteindelijk toch niet belangrijk of het nu wel of niet om terrorisme gaat? Het lost niets op en de daad blijft net zo walgelijk en de doden blijven dood. Man, heb je niets zinnigers te melden?quote:Op maandag 18 maart 2019 20:16 schreef Kyran het volgende:
Keurig.quote:Op maandag 18 maart 2019 20:25 schreef speknek het volgende:
[..]
Bakkerij Lombok meestal, naast de Eurobike.
Nee. Eerwraak is om je eer te herstellen door het vermoorden van diegenen die je eer hebben geschonden. Niet echt bedoeld om angst te zaaien.quote:Op maandag 18 maart 2019 20:23 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Heel strikt genomen is eerwraak natuurlijk ook bedoeld om angst te zaaien, maar dan wel binnen de eigen familie of de familie van je ex...
Precies. Maar nee, hij kiest voor de tram waar zoveel mensen zitten die hij helemaal niet kent. Dus nee, ik denk niet dat het alleen eerwraak was.quote:Op maandag 18 maart 2019 20:23 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
In principe maakt angst wel deel uit van de werking van en gedachte achter dergelijke 'wetten'... lijkt mij.quote:Op maandag 18 maart 2019 20:27 schreef Kyran het volgende:
Nee. Eerwraak is om je eer te herstellen door het vermoorden van diegenen die je eer hebben geschonden. Niet echt bedoeld om angst te zaaien.
Nou ja, er zal ook wel een afschrikwekkend effect bij komen kijken.quote:Op maandag 18 maart 2019 20:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee. Eerwraak is om je eer te herstellen door het vermoorden van diegenen die je eer hebben geschonden. Niet echt bedoeld om angst te zaaien.
HIJI KOOS doelbewust zijn slachtoffers in de tramquote:Op maandag 18 maart 2019 20:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Precies. Maar nee, hij kiest voor de tram waar zoveel mensen zitten die hij helemaal niet kent. Dus nee, ik denk niet dat het alleen eerwraak was.
Alle acht?quote:Op maandag 18 maart 2019 20:28 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
HIJI KOOS doelbewust zijn slachtoffers in de tram
dan is het geen terroristisch aanslag
Harvard
kogels kunnen alle kanten afketsen hequote:
Wij weten dat toch helemaal niet. Misschien riep hij wel Allahu Akbar tijdens het schieten op zijn ex. Dat is heel wat anders dan dat hij het zou roepen tijdens het schieten op willekeurige mensen.quote:Op maandag 18 maart 2019 20:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
[..]
Ik ben knetterprogressief, maar hij is wel allahu akbar aan het roepen tijdens het neerschieten van mensen he. Dat is vrij algemeen bekend als uitroep bij een terroristische aanslag.
Wel even wat anders dan als je dat roept met de azan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |