abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 maart 2019 @ 09:51:53 #101
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_185684410
quote:
7s.gif Op maandag 18 maart 2019 07:09 schreef Ringo het volgende:
Haar uitspraken zijn een baken van redelijkheid.

Bonusvraag: zou deze mevrouw TS willen doen?
Ik zeg alvast nee.
Waarom niet??!?
The End Times are wild
pi_185684473
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 09:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Waarom niet??!?
Dat bepaalt ze zelf wel.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_185684488
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 13:46 schreef Oostwoud het volgende:
Het is best wel verkeerd dat dit soort mensen een platform krijgen. Zo worden allerlei diep gestoorde seksuele afwijkingen genormaliseerd.
Waarom zou dat niet mogen. We leven in een land waar dat gewoon mag en wat je daarmee doet is helemaal aan jou.
pi_185684977
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2019 09:06 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Intersubjectief dus, vooral voor bepaalde afwijkende gedragingen die directe fysieke en/of mentale schade leveren bij slachtoffers. Daarom zeg ik oog om oog, tand om tand indien dat gewenst wordt door het slachtoffer. Een verdubbeling van deze straf wanneer er aangetoond kan worden dat de dader bewust en met intent gehandeld heeft. Het is niet meer dan rechtvaardigheid, maar ook gewenst onder mensen. Het huidige systeem brengt mensen totaal geen gevoel van veiligheid en gerechtigheid en dat komt omdat het puur gebaseerd is op rede. De rede wordt verhefd boven emotie en gevoel, een onjuiste benadering. Volgens mij wordt er ook verbazingwekkend vaak geen aangifte gedaan, omdat de "kosten" niet opwegen tegen de "baten". En hoeveel mensen lopen er rond met psychische klachten omdat de daders nooit voldoende gestrafd zijn?

Het belang van het slachtoffer en daarna de samenleving heeft altijd prioriteit, niet het herstellen van de dader.

De zaken horen natuurlijk wel beoordeeld en uitgevoerd te worden door justitieel systeem. Maar de straffen moeten worden veranderd, vooral voor zware delicten en fysiek geweld.
Intersubjectief is nog steeds subjectief, zij het op uitgebreidere schaal en minder puur. In dit geval: iedereen kent, steunt, begrijpt en (in ruime zin) houdt zich aan de afgesproken wetgeving van zijn/haar samenleving, ook al is niet ieder individu het volledig met elke wet of represaille eens.

Dat toon je zelf aan door na twee woorden over te springen op je geheel eigen mening :P
  maandag 18 maart 2019 @ 10:43:43 #105
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_185684996
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 09:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Sinds wanneer wordt dieren gevraagd het ergens mee eens te zijn?
Vragen is wat lastig maar je kan prima aan dieren merken of ze iets wel of niet prettig vinden natuurlijk.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 18 maart 2019 @ 10:57:33 #106
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185685206
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 09:59 schreef HSG het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet mogen. We leven in een land waar dat gewoon mag en wat je daarmee doet is helemaal aan jou.
Nee hoor, in dit land is bestialiteit niet toegestaan. Het wordt beschouwd als dierenmishandeling. Dus nee, het mag helemaal niet en je mag zeker niet zelf bepalen we je daarmee doet.
pi_185685216
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 10:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Nee hoor, in dit land is bestialiteit niet toegestaan. Het wordt beschouwd als dierenmishandeling. Dus nee, het mag helemaal niet en je mag zeker niet zelf bepalen we je daarmee doet.
Bestialiteit is inderdaad niet toegestaan maar dat doet zij niet. Zij geeft een mening en dat mag wel.
  maandag 18 maart 2019 @ 11:00:02 #108
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185685237
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 09:15 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik vind dierensex en pedo's toch wel 2 totaal verschillende zaken eigenlijk. Dieren geven het echt wel aan als ze niet willen en
Als ze niet willen? :') Dieren hebben helemaal geen wil. Je hebt teveel Disneyfilms gekeken. Dieren hebben geen morele waarden of ethiek en snappen het verschil niet tussen goed en kwaad. Net als een kind.
  maandag 18 maart 2019 @ 11:03:06 #109
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_185685277
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 11:00 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Als ze niet willen? :') Dieren hebben helemaal geen wil.
Probeer eens een kip te nemen, dan merk je echt wel dat ie niet wil hoor :+
pi_185685424
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 10:41 schreef Dingest het volgende:

[..]

Intersubjectief is nog steeds subjectief, zij het op uitgebreidere schaal en minder puur. In dit geval: iedereen kent, steunt, begrijpt en (in ruime zin) houdt zich aan de afgesproken wetgeving van zijn/haar samenleving, ook al is niet ieder individu het volledig met elke wet of represaille eens.

Dat toon je zelf aan door na twee woorden over te springen op je geheel eigen mening :P
Want de huidige wetgeving mag niet bekritiseerd worden? Vertel overigens maar aan de slachtoffers hoe goed de wet in elkaar steekt. En natuurlijk spring ik over naar mijn mening en overtuiging. Ik beredeneer vanuit mijn ervaring, kennis, etc. Op wiens mening had ik over moeten springen?

Intersubjectiviteit kan duiden op onderliggende natuurlijke/biologische wetmatigheden die aanwezig zijn in bepaalde situaties.
pi_185685452
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 13:58 schreef tfors het volgende:
Voor dichtgetikte mensen is het misschien moeilijk te verteren, maar ik kan me best vinden in veel van haar uitspraken.
Nuance is niet meer van deze tijd natuurlijk. ;)
pi_185685731
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2019 11:11 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Want de huidige wetgeving mag niet bekritiseerd worden? Vertel overigens maar aan de slachtoffers hoe goed de wet in elkaar steekt. En natuurlijk spring ik over naar mijn mening en overtuiging. Ik beredeneer vanuit mijn ervaring, kennis, etc. Op wiens mening had ik over moeten springen?

Intersubjectiviteit kan duiden op onderliggende natuurlijke/biologische wetmatigheden die aanwezig zijn in bepaalde situaties.
Jawel, en daarom leven wij in een vrije democratie. Het volk heeft het recht om mening/kritiek te uitten, en de macht om - vaak wel heel traag :') - veranderingen door te voeren. Wat ons rechtssysteem per definitie al subjectief maakt.
Dat jij overspringt op jouw mening had eigenlijk geheel niets te maken met mijn post over de reden waarom elk 'ethiek en rechtssysteem' subjectief van aard is.

En nee, dat doet het niet. Dan zou het objectief zijn.
  maandag 18 maart 2019 @ 11:46:18 #113
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185686043
Nou ja tja...

Er is denk ik wel een verschil tussen degene die seks heeft met zijn/haar dier en dat dier als een soort relatie/seks vervanger bekijkt en de industrie eromheen die het dier misbruikt voor financiele doeleindes.

Het verbod is (hier iig) pas gekomen toen er al een hele industrie was waar misbruik en mishandeling aan de orde van de dag zijn.
Niet omdat Miep van op de hoek haar hondje pindakaas van haar doos af liet likken.

Dat laatste klinkt heel goor, maar vrijwel niemand zal zeggen dat het dier daar slachtoffer van is.
Afkeuring van dat laatste is vrij normaal, sorry, maar het is dan ook best goor. Vrij letterlijk zelfs.
Maar het is niet de reden van het verbod (hier iig). Dat ligt bij misbruik, de schade die aangericht wordt bij dieren. Wat door oa financieel gewin steeds groter werd.

Is dat hypocriet als je het naast de bio industrie legt? Ja, eigenlijk wel. Maar laten we blij zijn dat er iig ergens een grens getrokken wordt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 18 maart 2019 @ 11:49:20 #114
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_185686101
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 09:51 schreef LXIV het volgende:
Waarom niet??!?
Ik val niet op kankerpitten met een stoppelbaard en zure adem.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 18 maart 2019 @ 12:22:42 #115
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_185686824
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 11:00 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Als ze niet willen? :') Dieren hebben helemaal geen wil.
Dieren hebben geen wil :')? Wel eens een hond of kat iets laten doen wat ie niet wil? Gegarandeerd dat je dan een paar tanden of nagels in je armen hebt staan.

Natuurlijk hebben dieren wel een wil, wat is dat nou voor domme opmerking.
Dat ze geen goed of kwaad kennen staat verder los van deze hele discussie. Het ging erom of het dier iets wil of niet, niet of ze vinden dat het moreel wel of niet kan.

quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 11:46 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Nou ja tja...

Er is denk ik wel een verschil tussen degene die seks heeft met zijn/haar dier en dat dier als een soort relatie/seks vervanger bekijkt en de industrie eromheen die het dier misbruikt voor financiele doeleindes.

Het verbod is (hier iig) pas gekomen toen er al een hele industrie was waar misbruik en mishandeling aan de orde van de dag zijn.
Niet omdat Miep van op de hoek haar hondje pindakaas van haar doos af liet likken.

Dat laatste klinkt heel goor, maar vrijwel niemand zal zeggen dat het dier daar slachtoffer van is.
Afkeuring van dat laatste is vrij normaal, sorry, maar het is dan ook best goor. Vrij letterlijk zelfs.
Maar het is niet de reden van het verbod (hier iig). Dat ligt bij misbruik, de schade die aangericht wordt bij dieren. Wat door oa financieel gewin steeds groter werd.

Is dat hypocriet als je het naast de bio industrie legt? Ja, eigenlijk wel. Maar laten we blij zijn dat er iig ergens een grens getrokken wordt.
Ik denk inderdaad dat dat eerder de oorzaak is ja en dierenmishandeling vind ik ook vreselijk.
Dat het goor is als mien dr doos laat aflebberen door een hond, ja absoluut maar het dier heeft daar niks van en zolang een dier niet gedwongen wordt ... leef je uit. Zodra er echter dwang of mishandeling bij komt kijken trek je de grens .
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 18 maart 2019 @ 12:31:46 #116
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185687035
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 12:22 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dieren hebben geen wil :')? Wel eens een hond of kat iets laten doen wat ie niet wil? Gegarandeerd dat je dan een paar tanden of nagels in je armen hebt staan.

Dat ze geen goed of kwaad kennen staat verder los van deze hele discussie. Het ging erom of het dier iets wil of niet, niet of ze vinden dat het moreel wel of niet kan.
[..]

Ik denk inderdaad dat dat eerder de oorzaak is ja en dierenmishandeling vind ik ook vreselijk.
Dat het goor is als mien dr doos laat aflebberen door een hond, ja absoluut maar het dier heeft daar niks van en zolang een dier niet gedwongen wordt ... leef je uit. Zodra er echter dwang of mishandeling bij komt kijken trek je de grens .

Weer nou ja tja...

Ja, dieren hebben een eigen wil, maar er bestaat daarnaast iets dat zelfs een naam heeft. Learned helplessness.
Dieren (Inc mensen) kennen dit. Bij mensen is een extreme vorm daarvan bv het 'stockholm syndroom'.

Wezens leren door narigheid niet te protesteren, erger nog, ze kunnen het zo 'gewoon' gaan vinden dat anders ongemak/stress oplevert.

Zo ben ik ooit gebeten door een hond omdat ik hem beloonde voor goed gedrag. Dat was zo 'vreemd' voor dat dier dat het conflict opleverde in zijn hoofd. Maar dat is hetzelfde 'systeem' dat maakt dat dat zwaar mishandelde persoon terugkeert naar de mishandelaar, zich daar op dat moment in tijd 'veiliger' voelt.

In de training van dieren is 'learned helplessness' een groot aandachtspunt. We kunnen dieren makkelijker dan ons lief is dwingen. Waardoor ze mee lijken te werken, gelaten ondergaan. Vanuit 'angst' voor de gevolgen ipv zelf te willen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_185687373
quote:

[..]

[..]

Ja, maarja ... Geen dwang is al een moeilijk criterium. Er zijn echt legio van zaken waar een standaard huisdier geen zin in heeft, maar toch moeten gebeuren en waar jij als eigenaar toch enige mate van dwang moet tonen. Vaak vinden huisdieren dat hele persoonlijke verzorging gebeuren niet heel chill. Hell, zo'n beetje elk commando wat je je hond geeft is gebaseerd op een vorm van dwang.
"Pools are perfect for holding water"
pi_185688196
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 12:31 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Weer nou ja tja...

Ja, dieren hebben een eigen wil, maar er bestaat daarnaast iets dat zelfs een naam heeft. Learned helplessness.
Dieren (Inc mensen) kennen dit. Bij mensen is een extreme vorm daarvan bv het 'stockholm syndroom'.

Wezens leren door narigheid niet te protesteren, erger nog, ze kunnen het zo 'gewoon' gaan vinden dat anders ongemak/stress oplevert.

Zo ben ik ooit gebeten door een hond omdat ik hem beloonde voor goed gedrag. Dat was zo 'vreemd' voor dat dier dat het conflict opleverde in zijn hoofd. Maar dat is hetzelfde 'systeem' dat maakt dat dat zwaar mishandelde persoon terugkeert naar de mishandelaar, zich daar op dat moment in tijd 'veiliger' voelt.

In de training van dieren is 'learned helplessness' een groot aandachtspunt. We kunnen dieren makkelijker dan ons lief is dwingen. Waardoor ze mee lijken te werken, gelaten ondergaan. Vanuit 'angst' voor de gevolgen ipv zelf te willen.
Ja dit dus.

Over het algemeen kan je dan denk ik toch wel vrij veilig stellen dat de meeste interactie tussen mens en dier gebaseerd is op dwang.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 18 maart 2019 @ 13:27:58 #119
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185688450
quote:

[..]

Maar die ''wil'' of het gebrek eraan wordt ingegeven door instinct, niet door logisch nadenken en afwegingen maken. Dat is mijn punt. Het is geen echte vrije wil zoals mensen die hebben, het is biologische programmering. Dieren zijn niet in staat om een actie een waarde toe te kennen, positief op negatief. Ze handelen zonder na te denken.

Dieren zitten niet op hetzelfde niveau als mensen.
  maandag 18 maart 2019 @ 13:33:30 #120
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185688626
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 12:48 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja, maarja ... Geen dwang is al een moeilijk criterium. Er zijn echt legio van zaken waar een standaard huisdier geen zin in heeft, maar toch moeten gebeuren en waar jij als eigenaar toch enige mate van dwang moet tonen. Vaak vinden huisdieren dat hele persoonlijke verzorging gebeuren niet heel chill. Hell, zo'n beetje elk commando wat je je hond geeft is gebaseerd op een vorm van dwang.
Nee joh, niet elk commando.
Bij normale training wordt er vooral gericht op 'puzzels oplossen' en daar beloning voor krijgen (en geen negatieve gevolgen als het niet lukt).

Het 'straf' systeem is erg ouderwets, net als het oude 'dominantie' systeem dat is. Ouderwets en achterhaald.
Motivatie is veel meer aan de orde nu, waarbij naar soortgedrag wordt gekeken en er samenwerking, nadenken wordt gepromoot.

Heel simpel, leer een hond zitten. Je neemt een koekje en beweegt die over het hoofd naar achteren bij de stilstaande hond. Doordat de hond op het koekje richt is de kans groot dat hij gaat zitten (kop omhoog, kont neer). Je geeft koekje, hond koppelt dat aan de 'zit'. Nou ja, dat is de bedoeling iig. Er is wat herhaling nodig voor een goede koppeling.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cause_Mayhem op 18-03-2019 13:49:28 ]
  maandag 18 maart 2019 @ 13:45:42 #121
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185688964
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 13:27 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Maar die ''wil'' of het gebrek eraan wordt ingegeven door instinct, niet door logisch nadenken en afwegingen maken. Dat is mijn punt. Het is geen echte vrije wil zoals mensen die hebben, het is biologische programmering. Dieren zijn niet in staat om een actie een waarde toe te kennen, positief op negatief. Ze handelen zonder na te denken.

Dieren zitten niet op hetzelfde niveau als mensen.
Absoluut wel. Het lijkt verdomde veel op de manier waarop mensen leren.
Mensen zijn als soort goed in 'puzzels' oplossen, probleemoplossend vermogen dus. Maar het idee is vrijwel 1 op 1.

Een actie waarde toekennen is precies wat dieren ook doen en wat het verschil maakt is 'make vs want'. Dat kan net zo goed bij mensen. Ook jij gaat door hoepels springen als het niet doen nogal naar is voor je. Ik hoef jou enkel onder mijn beheer te hebben om dat te veroorzaken.
Is niet ok, want het kan ook anders. En het kent zijn beperkingen, alhoewel ik anderen oe en ah kan laten zeggen terwijl ik jou toch echt dwing, wat amper te zien zal zijn in de uitvoering. Want jij springt met overtuigingen door die hoepel en toont 'blijheid', wat dan enkel een ik krijg geen ellende is.
  maandag 18 maart 2019 @ 15:04:10 #122
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_185691156
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2019 13:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nee joh, niet elk commando.
Bij normale training wordt er vooral gericht op 'puzzels oplossen' en daar beloning voor krijgen (en geen negatieve gevolgen als het niet lukt).

Het 'straf' systeem is erg ouderwets, net als het oude 'dominantie' systeem dat is. Ouderwets en achterhaald.
Motivatie is veel meer aan de orde nu, waarbij naar soortgedrag wordt gekeken en er samenwerking, nadenken wordt gepromoot.

Heel simpel, leer een hond zitten. Je neemt een koekje en beweegt die over het hoofd naar achteren bij de stilstaande hond. Doordat de hond op het koekje richt is de kans groot dat hij gaat zitten (kop omhoog, kont neer). Je geeft koekje, hond koppelt dat aan de 'zit'. Nou ja, dat is de bedoeling iig. Er is wat herhaling nodig voor een goede koppeling.
Net zoals je mensen "traint" om dingen te doen die ze niet willen en toch gaan doen..... de kunst is een ander (zg) zelf te laten kiezen voor iets dat verlangd wordt.

Natuurlijk is er in dat leerproces WEL degelijk een soort van negatief gevolg, voor de betrokkene die dan geen koekjes krijgt of (sociaal/maatschappelijk) wordt buitengesloten. Op een later moment, de goede koppeling, wordt het wenselijke gedrag een gepolijste gewoonte.

Eens dat dominantie en geweld, met de kennis van nu, niet meer goed werkt om gebruikt te worden als trainingsmethode. Er zijn nu tal van subtielere methoden (zonder pijnlijke bloedspetters) om iemand ergens toe aan te zetten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 18 maart 2019 @ 15:23:34 #123
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185691777
quote:
14s.gif Op maandag 18 maart 2019 15:04 schreef Vallon het volgende:

[..]

Net zoals je mensen "traint" om dingen te doen die ze niet willen en toch gaan doen..... de kunst is een ander (zg) zelf te laten kiezen voor iets dat verlangd wordt.

Natuurlijk is er in dat leerproces WEL degelijk een soort van negatief gevolg, voor de betrokkene die dan geen koekjes krijgt of (sociaal/maatschappelijk) wordt buitengesloten. Op een later moment, de goede koppeling, wordt het wenselijke gedrag een gepolijste gewoonte.

Eens dat dominantie en geweld, met de kennis van nu, niet meer goed werkt om gebruikt te worden als trainingsmethode. Er zijn nu tal van subtielere methoden (zonder pijnlijke bloedspetters) om iemand ergens toe aan te zetten.
Niet doen of juist wel doen?

Dat iemand niet op zichzelf op het idee kwam om letters en daarna zinnen te leren maakt niet dat ze het niet wilde. Ze dachten er gewoon niet aan, maar eenmaal gewezen erop vinden ze het ook zelf waardevol/leuk.

Daarop is dieren training tegenwoordig meer ingericht. Inc het 'nee' kunnen zeggen door het dier. Dat daarnaar geluisterd wordt.
Dat er gericht wordt op waarom zegt het dier 'nee' of is er (lichte) tegenstand. Gaat het om iets dat ze nog niet kunnen zien, maar waar ze beter van worden? (Dat ABC wordt woorden, woorden worden zinnen en zinnen maken waardvolle communicatie?). En hoe kunnen we wat beter is (meerwaarde heeft) uitleggen?

Hetzelfde systeem kan idd misbruikt worden, maar deze insteek is heel normaal in training tegenwoordig. Is het uitgangspunt.
Zo min mogelijk stress, bruggetjes naar dat gewenste gedrag dat meerwaarde heeft. Dwang is vrij achterhaald.
pi_185692606
Op basis van

1) de frequentie waarin pedofilie in Nederland voorkomt en het aantal slachtoffers
2) de lage straffen die praktiserende pedofielen vaak krijgen en de tolerantie ervan door de rechterlijke macht
3) het gemak waarmee pedofielen aan hun trekken kunnen komen door kinderen te verwekken of crèche-eigenaar te worden of die te adopteren etc
4) de aanwezigheid, tolerantie, en massale verzwijging ervan in de kerk
5) het kindersekstoerisme van Nederlanders in het buitenland die met name oudere, blanke mannelijke daders betreft (dit is ook zo bij #4)

Kun je niet anders dan concluderen dat pedofilie een niet weg te denken deel uitmaakt van de Nederlandse cultuur en samenleving en dat de vaak buitenproportioneel aggressieve en vijandelijke respons daarop ('alle pedo's moeten dood') een soort van onbewuste psychologische poging is deze waarheid te onderdrukken en in zekere mate ook een uiting van frustratie.

Ipv dat te doen kan je beter toe- en aangeven dat pedofilie een inherent deel van de mens is,.althans bij een groot aandeel van ons, en begeleidingstrajecten en hulpmiddelen inrichten voor de kwetsbare mensen van deze groep.

Ik geloof dat Julia een baanbreker is op dat gebied aangezien haar beroep alhoewel ik ook een aantal jaar terug ervoor had gepleit mensen met bepaalde afwijkingen in hun geaardheid niet zomaar te veroordelen en te marginaliseren. Al is dat van mij niet in beroepsverband geweest.
pi_185693483
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 13:58 schreef tfors het volgende:
Voor dichtgetikte mensen is het misschien moeilijk te verteren, maar ik kan me best vinden in veel van haar uitspraken.
Mee eens. Het is mijn hobby ook niet maar waarom wel dieren eten?
Tevens mooie vrouw.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_185693734
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 20:14 schreef LXIV het volgende:
En seks met dieren is natuurlijk niet verboden vanwege de dieren. Je mag dieren doodmaken, opeten, hun huiden als mode-assesoire gebruiken, tot lijm verkoken, noem maar op. Dan is het hebben van seks ermee, vanuit het perspectief van het dier, nog een van de aardigere dingen die je doen kunt.
Het is gaat echter om het naar omlaag halen van de mens die de daad verricht met een dier. Dat willen we niet.
En eventuele verspreiding van ziektes. Dus vanuit dat oogpunt is iets te zeggen voor verbieden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_185693888
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 16:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Mee eens. Het is mijn hobby ook niet maar waarom wel dieren eten?
Tevens mooie vrouw.
Het gaat er meer om dat als het wél je 'hobby' was, dat je daar dan openlijk voor uit zou kunnen komen zonder gelijk uitgemaakt te woorden voor crimineel, ernstig gestoorde, of weet ik wat voor beledingen nog meer allemaal of bedreigd te worden met de dood of verwenst te worden of anders gemarginaliseerd etc.

Eigenlijk laat je met het gebruik van het woord hobby al zien dat je er geen snars van snapt. Want hobby insinueert dat ze het voor de lol doen of dat enkel een keuze is. Wij zeggen juist dat het in veel gevallen geen keuze is maar een geaardheid oftewel onvrijwillig bepaald.

Overduidelijk hebben we als samenleving nog een enorme weg af te leggen voordat die tolerantie er komt, aangezien deze ingeprente denkwijzen en vooroordelen waarvan je zelf onbewust zojuist blijk van hebt gegeven, zo moeilijk zijn om kwijt te raken.

Wat er nu gaande is, is niets anders dan een heksenjacht. De mensen die daarvan verdacht worden of wiens geaardheid het betreft, zitten in een soort van schaamtekast opgesloten zoals de homo's van enkele decennia geleden.

Dit lost het probleem echter niet op, in tegendeel. Het verergt het alleen maar.
  maandag 18 maart 2019 @ 18:38:29 #128
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_185696995
Ik zou graag met haar in gesprek gaan bij een diner met kaarslicht en rozen en een band en koffie achteraf en daarna evt meer.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_185700667
quote:
17s.gif Op maandag 18 maart 2019 09:07 schreef EdvandeBerg het volgende:
[ afbeelding ]

Nondeju, wat een prachtvrouw trouwens.
Don't stick...
pi_185701811

[ Bericht 100% gewijzigd door DuranK op 18-03-2019 21:28:44 ]
pi_185705906
Ja hier kon je op wachten natuurlijk. Na alle gegenderbender krijg je dat we sex met dieren normaal moeten vinden, anders ben je geen echte climate belieber
pi_185706002
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:39 schreef Salvad0R het volgende:
Ja hier kon je op wachten natuurlijk. Na alle gegenderbender krijg je dat we sex met dieren normaal moeten vinden, anders ben je geen echte climate belieber
Als ze echt heel consequent is en de wetenschap volgt moet ze hierbij ook stellen dat bij bepaalde dieren het wel als onzedelijk wordt gezien.

Als wij stellen dat sommige dieren fungeren en voelen op dezelfde wijze als een kind van 4 (bv apen en papegaaien) dan is sex hebben met deze dieren dus kinderdierenporno :D
pi_185706072
quote:
Vergeet niet dat uit de kast komen van de relnichtjes eh, pas toen onstond die maffe cultuur van alles accepteren wat een afwijking was waaronder die van geaardheid. Je kan niet de verkeerde richting inslaan en vervolgens de ander die met je meeliep verwijten dat die nog meer dan jij de weg op was gevorderd? Zo zie ik dat.
pi_185706078
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:48 schreef FYazz het volgende:

[..]

Als ze echt heel consequent is en de wetenschap volgt moet ze hierbij ook stellen dat bij bepaalde dieren het wel als onzedelijk wordt gezien.

Als wij stellen dat sommige dieren fungeren en voelen op dezelfde wijze als een kind van 4 (bv apen en papegaaien) dan is sex hebben met deze dieren dus kinderdierenporno :D
Hahahaha :D Grappug :D

nee

inhetzelfde artikel wordt gesteld dat we medelijden moeten hebben met pedos omdat zeker tweederde van de pedos geen kinderen aanraakt.

Wat :')

en ook dat ISIS strijders eigenlijk zielig zijn en dat we medelijden moeten hebben, want ze hebben "een verkeerde keuze" gemaakt.
pi_185706089
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:48 schreef FYazz het volgende:

[..]

Dieren mits volwassen kunnen anders aardig toestemming verlenen aan de daad. Of dacht je dat die inmiddels hard gegroeide hondenlul door de vrouw zelf met lucht werd opgepompt? :')
pi_185706090
Het trekt echt alles uit de kast in dit artikel, en ik ben net voor 30 dagen van FB verbannen, dus ik kan de wanhopige huisvrouwen er niet over waarschuwen op de AD FB pagina
pi_185706107
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:55 schreef Salvad0R het volgende:
Het trekt echt alles uit de kast in dit artikel, en ik ben net voor 30 dagen van FB verbannen, dus ik kan de wanhopige huisvrouwen er niet over waarschuwen op de AD FB pagina
Bans bespreken is hier verboden. Ik gok dat je dat met de redactie zal moeten uitpuzzelen. Verder niet voor niets, toch?
pi_185706117
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:55 schreef Brood-op-de-plank het volgende:

[..]

Dieren mits volwassen kunnen anders aardig toestemming verlenen aan de daad. Of dacht je dat die inmiddels hard gegroeide hondenlul door de vrouw zelf met lucht werd opgepompt? :')
Ik heb het niet over honden en niet over dieren die als volwassen worden gezien.

Dus je reactie (of grapje?) plaats ik even niet.
pi_185706144
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:59 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ik heb het niet over honden en niet over dieren die als volwassen worden gezien.

Ah, dus je zegt dat seks met honden weer uitgezonderd is en dus helemaal oke. Bedankt voor de nuancering. ^O^ Goed dat ik je nu begrijp.
pi_185706175
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:59 schreef FYazz het volgende:

[..]

En o, qua intelligentie scoren de meeste apensoorten dichterbij de mens dan honden. Niet dat ik ergens toe wil met dat punt, gewoon even een kanttekening om je te laten zien dat je vergelijkingen op lucht zijn gebaseerd.
pi_185706234
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 01:02 schreef Brood-op-de-plank het volgende:

[..]

Ah, dus je zegt dat seks met honden weer uitgezonderd is en dus helemaal oke. Bedankt voor de nuancering. ^O^ Goed dat ik je nu begrijp.
Nee, dat zeg ik niet, ik stel niets en je begrijpt me ook niet.

Misschien een biertje minder drinken?
pi_185706263
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 01:10 schreef FYazz het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik niet, ik stel niets en je begrijpt me ook niet.

Misschien een biertje minder drinken?
Of je gebruikt klare taal gewoon. Kan ook.

Maar goed, zou eerder zeggen dat we met een biertje op meer ontspannen zouden worden. Maar zoals het je blieft.
pi_185706287
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 01:04 schreef Brood-op-de-plank het volgende:

[..]

En o, qua intelligentie scoren de meeste apensoorten dichterbij de mens dan honden. Niet dat ik ergens toe wil met dat punt, gewoon even een kanttekening om je te laten zien dat je vergelijkingen op lucht zijn gebaseerd.
Kanttekening:
Ik vergelijk helemaal niets. Je bazelt.

Ik maakte een opmerking over de consequente denkwijze van de dame en dat als ze deze zou doortrekken wel bezwaren moet zien.

Over het wel/niet hebben van sex met dieren en of dit wel/niet goed is heb ik niks gezegd.

Nogmaals: ik zou er niet nog 1 nemen.
pi_185706334
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 01:12 schreef Brood-op-de-plank het volgende:

[..]

Of je gebruikt klare taal gewoon. Kan ook.

Maar goed, zou eerder zeggen dat we met een biertje op meer ontspannen zouden worden. Maar zoals het je blieft.
Door bier wordt je amygdala extra gestimuleerd waardoor je situaties verkeerd inschat en eerder als bedreigend ervaart en meer kans hebt om agressief te worden.

Geen ontspanningsmiddel dus.

Overigens moet je lekker een biertje drinken als je dat wilt, maar weet dan wel van jezelf dat je vermogen om begrijpend te lezen wat daalt ;)
pi_185706392
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 01:14 schreef FYazz het volgende:

[..]

Kanttekening:
Ik vergelijk helemaal niets. Je bazelt.

Ik maakte een opmerking over de consequente denkwijze van de dame en dat als ze deze zou doortrekken wel bezwaren moet zien.

Over het wel/niet hebben van sex met dieren en of dit wel/niet goed is heb ik niks gezegd.

Nogmaals: ik zou er niet nog 1 nemen.
Je trekt niet zomaar stellingen door, niet iedere heeft stemming heeft toepassing op allss. De vrouw heeft gewoon gelijk! Nou klaar?
pi_185706849
Als Julia dat vraagt zal ze het ook wel weten, en kan zij met ervaring dat ook wel toelichten, of niet?
  dinsdag 19 maart 2019 @ 03:19:22 #147
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_185706967
Als die beesten geen bezwaar hebben :D Ze laten zich ook zonder problemen door de kop schieten toch?
pi_185707242
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:55 schreef Brood-op-de-plank het volgende:

[..]

Een 14jarig jochie kan ook prima een harde lul krijgen als meneer pastoor er aan sabbelt. Toch hebben we daar wat twijfels bij.
pi_185712408
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:57 schreef Brood-op-de-plank het volgende:

[..]

Bans bespreken is hier verboden. Ik gok dat je dat met de redactie zal moeten uitpuzzelen. Verder niet voor niets, toch?
Wat ijl jij dan, heb een FB ban, geen AD ban.

Omdat weke, zwakke mensen dit soort posts rapporteren:

pi_185712468
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 11:03 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Probeer eens een kip te nemen, dan merk je echt wel dat ie niet wil hoor :+
De kipfilet van vanmorgen had niets te klagen. :)
pi_185718698
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 12:57 schreef Elzies het volgende:

[..]

De kipfilet van vanmorgen had niets te klagen. :)
Heb je die eromheen gedraaid en je daar eentje mee gedaan?
pi_185720435
Hoe kan je je tollie nou weer in een dier steken? :')

Wat een volk loopt er ook rond op deze wereld.
pi_185722518
pi_185733233
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 18:19 schreef john2406 het volgende:

[..]

Heb je die eromheen gedraaid en je daar eentje mee gedaan?
Nee, hoor. Zeventien minuten koekenpan en daarna smullen met een beetje zoute ketjap eroverheen.

Seks heb ik wel met mijn goudvis.
  woensdag 20 maart 2019 @ 11:58:19 #155
471637 TomStall
I buried Joey
pi_185734729
quote:
exact dit.
pi_185735889
Komt omdat we in een Luciferiaanse samenleving leven... waarin onze "leiders" moraal failliet zijn, dat soort shit doen, en hun kwaadaardige manier van perceptie van het leven op de rest van het volk willen projecteren. Als iedereen varkens in de kont neukt, valt hun verwerpelijke anti-leven mentaliteit niet zo op.

https://en.wikipedia.org/wiki/Piggate
  woensdag 20 maart 2019 @ 14:05:25 #157
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_185737724
Een ejaculerend paard is een machtig schouwspel.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_185738692
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 10:38 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nee, hoor. Zeventien minuten koekenpan en daarna smullen met een beetje zoute ketjap eroverheen.

Seks heb ik wel met mijn goudvis.
En die goudvis kan dat hebben of hoeft die geen angst te hebben?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')