In de huidige situatie of na de brexit?quote:Op woensdag 13 maart 2019 18:42 schreef Ajaxcied10 het volgende:
[..]
Is de visumplicht niet iets waar het VK zelf over mag beslissen?
Na de no deal brexit, daar ging het overquote:Op woensdag 13 maart 2019 18:44 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
In de huidige situatie of na de brexit?
Sophie > Britse Lagerhuisquote:Op woensdag 13 maart 2019 18:52 schreef Wombcat het volgende:
Op de Instagram van Donald Tusk is een eenhoorn gesignaleerd:
https://www.instagram.com(...)b_button_share_sheet
(Een engels meisje van 6 heeft hem een briefje geschreven dat ze vrienden wil blijven en daarop een eenhoorn getekend).
Ze heeft nu al meer wijsheid en inzicht dan er in de hele Britse politiek te vinden is.quote:Op woensdag 13 maart 2019 18:52 schreef Wombcat het volgende:
Op de Instagram van Donald Tusk is een eenhoorn gesignaleerd:
https://www.instagram.com(...)b_button_share_sheet
(Een engels meisje van 6 heeft hem een briefje geschreven dat ze vrienden wil blijven en daarop een eenhoorn getekend).
Natuurlijk. Britten zullen overal visa aan moeten gaan vragen, andersom mogen ze als ze willen iedereen binnen laten.quote:Op woensdag 13 maart 2019 18:42 schreef Ajaxcied10 het volgende:
[..]
Is de visumplicht niet iets waar het VK zelf over mag beslissen?
Really???quote:Op woensdag 13 maart 2019 19:42 schreef beantherio het volgende:
Zelfs sommige MP's lijken er niet van op de hoogte dat GB momenteel nog lid is van de EU. Een ervan jubelt net dat "alle negatieve voorspellingen niet zijn uitgekomen".
Ik snap het idee maar dat kan niet. Er zijn wel juridische uitspraken geweest van het ECJ dat GB eenzijdig artikel 50 in kan trekken, maar daarbij is ook aangegeven dat het dan heel duidelijk moet zijn dat ze dit niet doen om later alsnog weer artikel 50 aan te roepen.quote:Op woensdag 13 maart 2019 19:52 schreef Schroevendraaier het volgende:
Geen idee of dit al eens is besproken/gevraagd, maar:
Stel, VK stemt morgen vóór uitstel, maar de EU gaat uiteindelijk niet akkoord. De EU gaat bovendien ook niet akkoord met een 2 jaar lange uitstel. Kan de VK beslissen om artikel 50 terug te draaien en daarna meteen een nieuwe artikel 50 inzetten, als het ware de artikel 50 klok "resetten"? Aangenomen als ze koste wat kost een no deal willen vermijden.
Of denk ik nu te simpel?
Iets te simpel. EU gaat dat nooit accepteren; dan is je onderhandelingspositie helemaal 0,0.quote:Op woensdag 13 maart 2019 19:52 schreef Schroevendraaier het volgende:
Geen idee of dit al eens is besproken/gevraagd, maar:
Stel, VK stemt morgen vóór uitstel, maar de EU gaat uiteindelijk niet akkoord. De EU gaat bovendien ook niet akkoord met een 2 jaar lange uitstel. Kan de VK beslissen om artikel 50 terug te draaien en daarna meteen een nieuwe artikel 50 inzetten, als het ware de artikel 50 klok "resetten"? Aangenomen als ze koste wat kost een no deal willen vermijden.
Of denk ik nu te simpel?
Zie: https://www.bbc.com/news/uk-politics-47031312quote:he European Court of Justice (ECJ) has ruled that a revocation should be "unequivocal and unconditional", suggesting that the ECJ would take a dim view of any attempt to withdraw an Article 50 notification and then resubmit it again later.
Ah dat wist ik niet, bedankt.quote:Op woensdag 13 maart 2019 19:54 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik snap het idee maar dat kan niet. Er zijn wel juridische uitspraken geweest van het ECJ dat GB eenzijdig artikel 50 in kan trekken, maar daarbij is ook aangegeven dat het dan heel duidelijk moet zijn dat ze dit niet doen om later alsnog weer artikel 50 aan te roepen.
Dus de datum vervalt en het is een oneindige uitsluiting van no deal? Waar de uk helemaal niet eenzijdig over kan beslissenquote:Op woensdag 13 maart 2019 20:04 schreef L3gend het volgende:
Spelman amendment (die moved is door de oppositie)
The amendment (a) from Labour MP Jack Dromey and Conservative Dame Caroline Spelman changes the wording of the government motion to "this House rejects the United Kingdom leaving the European Union without a Withdrawal Agreement and a Framework for the Future Relationship".
Broekkie op de enkelsquote:Op woensdag 13 maart 2019 20:09 schreef Moustachio het volgende:
Zit klaar met skynews livestream. Popcorn erbij
Vanmiddag zei een van die gasten dat het vk een grotere groei heeft dan duitsland.........quote:Op woensdag 13 maart 2019 19:42 schreef beantherio het volgende:
Zelfs sommige MP's lijken er niet van op de hoogte dat GB momenteel nog lid is van de EU. Een ervan jubelt net dat "alle negatieve voorspellingen niet zijn uitgekomen".
In principe zegt het amendement dat de regering geen no deal mag na streven (zo goed als compleet uitsluit), terwijl de originele motie van de regering de no deal als default optie zietquote:Op woensdag 13 maart 2019 20:07 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dus de datum vervalt en het is een oneindige uitsluiting van no deal? Waar de uk helemaal niet eenzijdig over kan beslissen
Als ze tegen no deal stemmen, dan volgt morgen een stemming over een uitstel.quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:15 schreef Ajaxcied10 het volgende:
Wacht even volgens de bbc stemmen ze over amandement to reject any no deal action.
Snappen ze nog steeds niet hoe het werkt? Dat de no deal automatisch komt?
Als dit amendement het haalt betekent dat dat ze er alles aan moeten doen om een deal te regelen voor ze de EU verlaten... dat kan door alsnog een deal te accepteren voor de 29e of door uitstel aan te vragen om zo meer tijd te krijgen om aan een nieuwe deal te werken...quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:15 schreef Ajaxcied10 het volgende:
Wacht even volgens de bbc stemmen ze over amandement to reject any no deal action.
In theorie kan het de regering dwingen om artikel 50 te revoken als het niet anders kanquote:Op woensdag 13 maart 2019 20:15 schreef Ajaxcied10 het volgende:
MPs BACK AMENDMENT CALLING FOR LEAVING THE EU WITHOUT A DEAL TO BE RULED OUT UNDER ANY CIRCUMSTANCEquote:
With the heels over the ditchquote:Op woensdag 13 maart 2019 20:18 schreef L3gend het volgende:
[..]
MPs BACK AMENDMENT CALLING FOR LEAVING THE EU WITHOUT A DEAL TO BE RULED OUT UNDER ANY CIRCUMSTANCE
Votes for: 312
Votes against: 308
dat lees je verkeerd. Dit was een stemming over een aanscherping van het voorstel van de regering waar de regering tegen wasquote:Op woensdag 13 maart 2019 20:20 schreef Montov het volgende:
Best veel steun voor een No Deal? Of lees ik het verkeerd?
Het gaat om 'at any time'quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:20 schreef Montov het volgende:
Dit resultaat maakt geen drol uit. Als er geen deal of uitstel ligt op de 29e is er alsnog een "no deal". Omdat dat de default is waar we op uitkomen als er voor niets overeenstemming is.quote:
?quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:21 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
dat lees je verkeerd. Dit was een stemming over een aanscherping van het voorstel van de regering waar de regering tegen was
That's what I saidquote:Op woensdag 13 maart 2019 20:22 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dit resultaat maakt geen drol uit. Als er geen deal of uitstel ligt op de 29e is er alsnog een "no deal". Omdat dat de default is waar we op uitkomen als er voor niets overeenstemming is.
Nee toch de stemming tegen en no deal onder alle omstandigheden is aangenomen tochquote:Op woensdag 13 maart 2019 20:20 schreef Montov het volgende:
quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:23 schreef Citizen.Erased het volgende:
Nu begint het spel pas, want ze hebben geen goed plan om uitstel aan te vragen. Hoop dat er in dat geval minstens 1 land is in de EU die daar een punt van maakt.
Ja, klopt, maar geen meerderheid.quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:20 schreef Montov het volgende:
/???quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:24 schreef Ajaxcied10 het volgende:
[..]
Je kunt niet beweren dat de 308 tegenstemmers voor een no deal zijn!
May was tegen dit amendement omdat ze in het waanidee gelooft dat dit hun onderhandelingspositie met de EU verzwakt.quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:25 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]
Is dit een nederlaag of juist niet voor May? Ik vind het maar verwarrend waar ze nou precies voor stemmen en wie nou precies wat wil en waarom en waarom niet en wat er dan wel of niet gebeurt
Dus een kleine nederlaag voor haar?quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:26 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
May was tegen dit amendement omdat ze in het waanidee gelooft dat dit hun onderhandelingspositie met de EU verzwakt.
De regering van May was tegen deze amendement dus het was al bekend dat het close ging worden met Tory rebels die pro referendum zijnquote:Op woensdag 13 maart 2019 20:26 schreef westwoodblvd het volgende:
Oei. Dat is close. Had een grotere meerderheid verwacht. Wat zegt dat over een stemming voor extension?
Maargoed, wat heb je hier aan? Dit is een betekenisloze stemming.
De nederlaag van May was gisteren. Ze willen haar deal niet.quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:25 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]
Is dit een nederlaag of juist niet voor May? Ik vind het maar verwarrend waar ze nou precies voor stemmen en wie nou precies wat wil en waarom en waarom niet en wat er dan wel of niet gebeurt
Ik snapte deze uitspraak nietquote:Op woensdag 13 maart 2019 20:27 schreef Raskolnikow het volgende:
[..]
Tegen het amendement betekent niet automatisch voor een no deal.
Best een grote nederlaag omdat het andermaal onderstreept dat May totaal de regie kwijt is.quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dus een kleine nederlaag voor haar?
Ow, ja die zin snap ik ook niet.quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik snapte deze uitspraak niet
“Dit was een stemming over een aanscherping van het voorstel van de regering waar de regering tegen was”
Amandement beoogt om het voorstel van de regering aan te passen zodat no deal geen optie meer is. De regering is daar tegen.quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
“Dit was een stemming over een aanscherping van het voorstel van de regering waar de regering tegen was”
twitter:KateEMcCann twitterde op woensdag 13-03-2019 om 20:23:30To be clear: Spelman amendment passing commons makes the government’s big vote tonight complicated. If government votes for it (as planned) they are also voting FOR the amendment in effect, as it has been added to the overall motion reageer retweet
twitter:lizrawlings twitterde op woensdag 13-03-2019 om 20:24:43Government now whipping against the main motion - having previously said it would be a free vote. Yvette Cooper’s amendment has changed everything. reageer retweet
twitter:nicholaswatt twitterde op woensdag 13-03-2019 om 20:21:45Govt now facing ministerial resignation alert. Govt planning to whip against their no deal motion because it has now been amended to rule out no deal in all circumstances. If govt whips against that ministers say they will resign reageer retweet
De bewoording van de motie was veranderd (amendment A), wat de regering eigenlijk niet wilde. Zo begrijp ik het tenminste.quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is allemaal ook niet eenvoudig te volgen. Zoals ik het begrijp: May is ook tegen een no deal Brexit en heeft daar een motie over ingediend. Waar nu over gestemd is, is een amendement bij die motie die er op neerkomt dat no deal Brexit onder geen enkele omstandigheid mag gebeuren. Gaat dus verder dan wat May wilde. M.a.w. het bindt May's handen en daarom was ze er ook tegen.quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Preciesquote:Op woensdag 13 maart 2019 20:35 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Het is allemaal ook niet eenvoudig te volgen. Zoals ik het begrijp: May is ook tegen een no deal Brexit en heeft daar een motie over ingediend. Waar nu over gestemd is, is een amendement bij die motie die er op neerkomt dat no deal Brexit onder geen enkele omstandigheid mag gebeuren. Gaat dus verder dan wat May wilde. M.a.w. het bindt May's handen en daarom was ze er ook tegen.
Kloptquote:Op woensdag 13 maart 2019 20:35 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Het is allemaal ook niet eenvoudig te volgen. Zoals ik het begrijp: May is ook tegen een no deal Brexit en heeft daar een motie over ingediend. Waar nu over gestemd is, is een amendement bij die motie die er op neerkomt dat no deal Brexit onder geen enkele omstandigheid mag gebeuren. Gaat dus verder dan wat May wilde. M.a.w. het bindt May's handen en daarom was ze er ook tegen.
Dat is gewoon logisch hoor... De bewoording van die motie is net namelijk veranderd. Zoals je zojuist zelf uitlegde...quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:36 schreef westwoodblvd het volgende:
Wie het nog snapt, May probeert nu haar parlementariërs tegen haar eigen motie te laten stemmen.
De vraag is wat dat waard gaat zijn. De UK had een deal met de EU, maar die deal is blijkbaar zonder mandaat gemaakt. Waarom zou de EU dan de UK wel op hun blauwe ogen moeten vertrouwen?quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:37 schreef BasEnAad het volgende:
Wat een bende. Het wordt voor het VK nu wel tijd eens tijd dat partijen over alles heen stappen en samen een standpunt innemen tegenover de EU. En vanuit daar uitstel aanvragen. Niet omdat het kan, maar omdat het moet.
Makkelijker gezegd dan gedaan uiteraard.
Ik snap het wel, maar het blijft grappig.quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is gewoon logisch hoor... De bewoording van die motie is net namelijk veranderd. Zoals je zojuist zelf uitlegde...
Dat doen ze expres ze jagen er de komende dagen even een zooi voorstellen door zodat niemand het meer snapt en dan trekken ze het in en vertellen dat dit is wat iedereen wil 😀quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik snap er niets meer van. Maar het is nog steeds een grote clusterfuck
Hetgeen gewoon logisch is..quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:38 schreef L3gend het volgende:
Samengevat: Motie van May was tegen no deal. Maar amendement die net was aangenomen ging verder en benadrukte dat no deal nooit mag gebeuren onder alle omstandigheden. May probeert nu haar partij tegen haar eigen geamendeerde motie te laten stemmen.
twitter:SamCoatesTimes twitterde op woensdag 13-03-2019 om 20:40:054 cabinet ministers have abstained - Gauke Rudd Mundell Clark - I’m told and are hoping to keep their job. “It was made clear ministers who voted against will be sacked”Sarah Newton, Steve Brine amongst those rumoured to have voted against and possibly resign reageer retweet
twitter:faisalislam twitterde op woensdag 13-03-2019 om 20:36:33So the Government if it is whipping against this motion now - is effectively whipping FOR No Deal in a fortnight?? Even though it didn't mean to?This is why ministers are willing to resign here.What a mess. reageer retweet
twitter:bbclaurak twitterde op woensdag 13-03-2019 om 20:39:30So... the main vote is now on whether UK can EVER leave the EU without a deal (because of earlier Spelman vote) - govt is now said to be trying to force its own MP s to vote against its own motion - frankly things so chaotic this could implode by mistake reageer retweet
Omdat nu wel min of meer gegarandeerd is dat er wel mandaat is. Omdat nu wel de meerderheid voor gaat stemmen.quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:39 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
De vraag is wat dat waard gaat zijn. De UK had een deal met de EU, maar die deal is blijkbaar zonder mandaat gemaakt. Waarom zou de EU dan de UK wel op hun blauwe ogen moeten vertrouwen?
Hoe dan ook no deal???quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:42 schreef westwoodblvd het volgende:
Remain neemt nu duidelijk de touwtjes in handen in de Commons. Geen Malthouse, wel Spellman (dus hoe dan ook No Deal). Morgen hoogstwaarschijnlijk uitstel. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat de Brexiteers het gigantisch door hun handen hebben laten glippen gister. Meaningful vote 3 lijkt me nu een steeds betere kanshebber.
Hoe dan ook geen no deal. Sorry. Op papier dan.quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe dan ook no deal???
Wat heb ik gemist?
4 ministers schijnen voor hebben gestemd wat mocht want dat was de enige amendement waar een free vote goldquote:Op woensdag 13 maart 2019 20:44 schreef beantherio het volgende:
Mooi dat die Malthouse-flauwekul is weggestemd
De echte stemming is nu pas toch?quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:46 schreef _--_ het volgende:
Hahaha hahaha fucking 4 stemmen verschil.
Nou wel jammer
4 ministers hebben schijnbaar niet gestemd wat het verschil hebben kunnen maken als ze de partijlijn hebben gevolgdquote:Op woensdag 13 maart 2019 20:46 schreef _--_ het volgende:
Hahaha hahaha fucking 4 stemmen verschil.
Nou wel jammer
Kans ook dat de conservatieve remainers de hand gaan uitsteken naar de oppositie voor een zachte brexitquote:Op woensdag 13 maart 2019 20:42 schreef westwoodblvd het volgende:
Remain neemt nu duidelijk de touwtjes in handen in de Commons. Geen Malthouse, wel Spellman (dus hoe dan ook No Deal). Morgen hoogstwaarschijnlijk uitstel. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat de Brexiteers het gigantisch door hun handen hebben laten glippen gister. Meaningful vote 3 lijkt me nu een steeds betere kanshebber.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |