Niet waar overigens. Galileo kreeg huisarrest. Hij voerde de paus op in een boek als zijn tegenstander en legde simplistische dingen in zijn mond, hierdoor voelde de paus zich genoodzaakt om in te grijpen zeker doordat het katholicisme te maken kreeg met het opkomende protestantisme elders.quote:Op woensdag 13 maart 2019 18:37 schreef Vlicious87 het volgende:
[..]
Vroeger dacht ook Galileo (of Copernicus.. Wie was het?) dat de zon in het midden van ons zonnestelsel stond en de rest vond van niet. Hij werd als idioot bestempeld, gevaarlijk, zelfs de cel ingegooid.
Die vergelijking zie ik hier ook. De zogenaamde 97% willen niet verder kijken dan hun neus lang is en waaien met alle winden mee, zolang ze maar betaald krijgen. De linkse klimaatdrammers wijzen vol haat naar iedereen die het niet met ze eens zijn.
Ah nog niet gelezen.quote:Op woensdag 13 maart 2019 22:56 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Forum heeft nog geen stemgedrag vertoond in de Eerste Kamer. Kan de microfoon aan?
Bron voor het feit dat de hele moderne wetenschap dit ook vind?quote:Op woensdag 13 maart 2019 18:42 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Nee. Mijn argument is dat letterlijk de HELE MODERNE WETENSCHAP dit vindt. Dat is mijn argument. Als je dan meent het alsnog beter te weten kan ik niks voor je betekenen.
Je past gewoon in het rijtje aarde is plat, maanlanding is nep, 9/11 is door Bush gedaan etc.
Stuitende arrogantie.quote:Op woensdag 13 maart 2019 18:37 schreef Vlicious87 het volgende:
[..]
Vroeger dacht ook Galileo (of Copernicus.. Wie was het?) dat de zon in het midden van ons zonnestelsel stond en de rest vond van niet. Hij werd als idioot bestempeld, gevaarlijk, zelfs de cel ingegooid.
Die vergelijking zie ik hier ook. De zogenaamde 97% willen niet verder kijken dan hun neus lang is en waaien met alle winden mee, zolang ze maar betaald krijgen. De linkse klimaatdrammers wijzen vol haat naar iedereen die het niet met ze eens zijn.
Ik denk binnen een termijn van tien a vijftien jaar. Maar het kan ook heel snel uit elkaar vallen bij een politieke of economische crisis.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Doe eens een voorspelling. Welk termijn en welke landen denk je aan?
Het VK gaat er inderdaad uit. In Italië heeft de grootste partij Lega juist net het standpunt dat ze uit de EU willen laten vallen.quote:Op donderdag 14 maart 2019 11:56 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik denk binnen een termijn van tien a vijftien jaar. Maar het kan ook heel snel uit elkaar vallen bij een politieke of economische crisis.
Het VK, Italië, Polen en Hongarije zijn landen die een scheuring kunnen veroorzaken. Maar ik denk dat vooral de nasleep van een Brexit het domino steentje zal doen omvallen.
Maar denk ook aan een Le Pen die de volgende verkiezingen in Frankrijk kan winnen. Het uiteindelijke opstappen van Merkel die een tijdperk achter zich laat.
Verder wint het populisme steeds meer terrein binnen de EU lidstaten. Toen die geest uit die fles kwam is het niet uitgedoofd. Het tegendeel gebeurde. We zien het hier ook in Nederland waar een Nexit- partij als FvD de grootste opmars maakt.
Macron was zo'n antwoord op die zwevende kiezer die uiteindelijk niet voor de gevestigde orde maar ook niet op Le Pen wilde stemmen.quote:Op donderdag 14 maart 2019 12:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het VK gaat er inderdaad uit. In Italië heeft de grootste partij Lega juist net het standpunt dat ze uit de EU willen laten vallen.
Merkel wordt opgevolgd door "mini-Merkel", ik denk niet dat dat veel gaat veranderen. De tegenkandidaat was trouwens erg pro-eu en toch wel populair in de partij.
Wat Le Pen gaat doen is onduidelijk, ik begreep dat inmiddels 75% van de Fransen een zwevende kiezer is. Maar Le Pen roept zo veel weerstand op, dat ik denk dat die in het Franse systeem nooit de president kan worden.
Of ze voor of tegen zijn maakt voor hun achterban niet uit. De meeste mensen stemmen toch op de waan van de dag of op hun evenbeeld / iemand die bij hen past. Dat zie je ook aan de klimaatdiscussie. Het klimaat wordt door links geclaimd; als reactie krijg je veel FvD-stemmers, ondanks overweldigend wetenschappelijk bewijs voor een nakend doemscenario.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 17:13 schreef CarbonC het volgende:
FvD is inconsistent, lekkerbekkend, populistisch gezwam.
Zijn ze nou voor of tegen een Nexit?
https://www.omroepzeeland(...)and-Verkiezingsdebatquote:DEEL DIT ARTIKEL:
Dertien Zeeuwse lijsttrekkers gaan de strijd aan in het Omroep Zeeland Verkiezingsdebat
Het CineCafé in Vlissingen is vanavond het decor van het Omroep Zeeland Lijsttrekkersdebat. Bijna alle politieke partijen waar je volgende week op kunt stemmen zijn present. Alleen de lijsttrekker van Forum voor Democratie wilde niet meedoen aan het debat.
Presentatoren Floris-Jan Sietsema en Ariane Lafort leiden de discussie. Er wordt gedebatteerd over vier onderwerpen:
- Openbaar vervoer
- Zeeuwse economie
- Bestuurlijk Zeeland
- Kernenergie
Liveblog
Via een liveblog op omroepzeeland.nl is het debat vanavond te volgen. Op vrijdagavond wordt het in zijn geheel om 20.30 uur uitgezonden op televisie. De herhalingen zijn te zien op zaterdag 16 maart om 16.30 uur, zondag 17 maart om 12.00 en 16.30 uur en tot slot nog op dinsdagavond 19 maart, de vooravond van de verkiezingen voor Provinciale Staten om 20.30 uur.
Je kunt erbij zijn vanavond! Het debat begint om 20.00 uur en is openbaar. De locatie is het CineCafé bij de bioscoop in Vlissingen. Ben je geïnteresseerd in de Zeeuwse politiek, loop dan even naar binnen, luister naar discussie en moedig jouw favoriete lijsttrekker aan.
Ik heb helemaal niets met Baudet, maar er zijn wel betere punten om kritiek te leveren. FvD zit nog niet bij ACRE en dit gaat over donaties in de afgelopen jaren. Dat kun je FvD moeilijk verwijten.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 08:38 schreef Klopkoek het volgende:
Verrassing, Baudet is gewoon een corporate trekpopje
https://twitter.com/LiseWitteman/status/1106166561830772738
Probleem is alleen dat wat hij anderen verwijt, de zogenaamde globalisten, dus zelf doet.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 09:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niets met Baudet, maar er zijn wel betere punten om kritiek te leveren. FvD zit nog niet bij ACRE en dit gaat over donaties in de afgelopen jaren. Dat kun je FvD moeilijk verwijten.
Ik zie trouwens niet in dat het ontvangen van donaties per definitie slecht is. Zolang je je standpunten er niet van af laat hangen is het prima.
Hij zit dus niet in ACRE.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 09:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Probleem is alleen dat wat hij anderen verwijt, de zogenaamde globalisten, dus zelf doet.
https://twitter.com/JoshuaLivestro/status/1106471675951046656quote:Op maandag 11 maart 2019 19:56 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Nee, dat staat me ook niet aan. Radicalen staan me per definitie niet aan. Maar het is Erkenbrand dat flirt met FvD en niet andersom naar mijn weten. Er staan me nog meer dingen niet aan, waaronder dus dat EU standpunt. Dat dat nu wijzigt vind ik opvallend.
Daarbij neem ik die verwijten in alle eerlijkheid met een korrel zout. Het komt altijd uit dezelfde hoek. De hoek waar ook de kogel vandaan komt zeg maar. Die hoek neem ik inhoudelijk niet al te serieus.
Enfin - ik hoef die club verder niet te verdedigen. Ik ben lid, noch stem ik op ze. Maar van die flirt is wel sprake ja. Ik ben erg gecharmeerd van de agenda wat betreft bestuurlijke vernieuwing en de immigratie standpunten.
Uhm nee de aanslag in Nieuwzeeland bewijst het failliet van de multiculturele samenleving. De aanslagpleger spreekt specifiek van een wraak actie voor de eerdere Moslim terreur.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 13:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
https://twitter.com/JoshuaLivestro/status/1106471675951046656
De kogels en de haat kwamen ditmaal, zoals zo vaak, van rechts
De multiculturele samenleving als concept is letterlijk een CDA uitvinding geweest. Letterlijk.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 14:08 schreef soeverein het volgende:
[..]
Uhm nee de aanslag in Nieuwzeeland bewijst het failliet van de multiculturele samenleving. De aanslagpleger spreekt specifiek van een wraak actie voor de eerdere Moslim terreur.
En de multiculturele samenleving is echt alles behalve een rechtse uitvinding. Ondanks dat sommige centrum rechtse partijen het wel gesteund hebben.
Goh ik wist niet dat het concept in Nederland was uitgevonden?quote:Op vrijdag 15 maart 2019 14:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De multiculturele samenleving als concept is letterlijk een CDA uitvinding geweest. Letterlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |