abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185597485
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2019 18:37 schreef Vlicious87 het volgende:
[..]

Vroeger dacht ook Galileo (of Copernicus.. Wie was het?) dat de zon in het midden van ons zonnestelsel stond en de rest vond van niet. Hij werd als idioot bestempeld, gevaarlijk, zelfs de cel ingegooid.

Die vergelijking zie ik hier ook. De zogenaamde 97% willen niet verder kijken dan hun neus lang is en waaien met alle winden mee, zolang ze maar betaald krijgen. De linkse klimaatdrammers wijzen vol haat naar iedereen die het niet met ze eens zijn.
Niet waar overigens. Galileo kreeg huisarrest. Hij voerde de paus op in een boek als zijn tegenstander en legde simplistische dingen in zijn mond, hierdoor voelde de paus zich genoodzaakt om in te grijpen zeker doordat het katholicisme te maken kreeg met het opkomende protestantisme elders.
pi_185597674
PVV 16
50Plus 14
SGP 14
VVD 13
CDA 12
PvdD 12
D66 11
OSF 11
SP 11
ChristenUnie 10
GroenLinks 9
PvdA 8

Waar is FvD? En Stemwijzer was: SP :')
pi_185597953
SGP 15
VVD 13
ChristenUnie 13
D66 13
OSF 12
CDA 12
PVV 12
50Plus 10
PvdD 9
PvdA 9
SP 8
GroenLinks 8

Bij mij was het eerst altijd CDA, is nu CU geworden.
SGP gaat 't iig niet worden, maar D66 gaat 't al helemaal nooit worden.
pi_185598067
Buma had nog de mond vol over minder regeldruk, maar pleit samen met een bult andere partijen dus juist voor meer regeldruk voor het onderwijs. Pff.. :X
pi_185598090
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 22:41 schreef EipNiC het volgende:
Waar is FvD? En Stemwijzer was: SP :')
Forum heeft nog geen stemgedrag vertoond in de Eerste Kamer. Kan de microfoon aan?
pi_185598181
quote:
6s.gif Op woensdag 13 maart 2019 22:56 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]

Forum heeft nog geen stemgedrag vertoond in de Eerste Kamer. Kan de microfoon aan?
Ah nog niet gelezen.
pi_185602473
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 18:42 schreef Quotidien het volgende:
[..]

Nee. Mijn argument is dat letterlijk de HELE MODERNE WETENSCHAP dit vindt. Dat is mijn argument. Als je dan meent het alsnog beter te weten kan ik niks voor je betekenen.

Je past gewoon in het rijtje aarde is plat, maanlanding is nep, 9/11 is door Bush gedaan etc.
Bron voor het feit dat de hele moderne wetenschap dit ook vind?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  donderdag 14 maart 2019 @ 09:47:50 #108
8369 speknek
Another day another slay
pi_185602496
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2019 18:37 schreef Vlicious87 het volgende:
[..]

Vroeger dacht ook Galileo (of Copernicus.. Wie was het?) dat de zon in het midden van ons zonnestelsel stond en de rest vond van niet. Hij werd als idioot bestempeld, gevaarlijk, zelfs de cel ingegooid.

Die vergelijking zie ik hier ook. De zogenaamde 97% willen niet verder kijken dan hun neus lang is en waaien met alle winden mee, zolang ze maar betaald krijgen. De linkse klimaatdrammers wijzen vol haat naar iedereen die het niet met ze eens zijn.
Stuitende arrogantie.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_185602649
Grappig testje:

VVD 21
CDA 20
D66 19
ChristenUnie 17
OSF 16
PvdA 15
SGP 15
50Plus 14
GroenLinks 14
PVV 10
SP 10
PvdD 7
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 14 maart 2019 @ 10:32:30 #110
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_185603158
Stemwijzer Brabant ingevuld:
1) D66
2) Partij van de Dieren
3) Senioren Brabant

Komt denk ik omdat ik behoud van natuur en landschap belangrijk vind.
The End Times are wild
pi_185603227
Eindstand:

50Plus 17
PVV 17
VVD 13
CDA 12
GroenLinks 12
OSF 12
D66 11
PvdD 11
SP 10
PvdA 9
SGP 9
ChristenUnie 7
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_185604602
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 20:09 schreef capricia het volgende:
[..]

Doe eens een voorspelling. Welk termijn en welke landen denk je aan?
Ik denk binnen een termijn van tien a vijftien jaar. Maar het kan ook heel snel uit elkaar vallen bij een politieke of economische crisis.

Het VK, Italië, Polen en Hongarije zijn landen die een scheuring kunnen veroorzaken. Maar ik denk dat vooral de nasleep van een Brexit het domino steentje zal doen omvallen.

Maar denk ook aan een Le Pen die de volgende verkiezingen in Frankrijk kan winnen. Het uiteindelijke opstappen van Merkel die een tijdperk achter zich laat.

Verder wint het populisme steeds meer terrein binnen de EU lidstaten. Toen die geest uit die fles kwam is het niet uitgedoofd. Het tegendeel gebeurde. We zien het hier ook in Nederland waar een Nexit- partij als FvD de grootste opmars maakt.
pi_185604816
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 11:56 schreef Elzies het volgende:
[..]

Ik denk binnen een termijn van tien a vijftien jaar. Maar het kan ook heel snel uit elkaar vallen bij een politieke of economische crisis.

Het VK, Italië, Polen en Hongarije zijn landen die een scheuring kunnen veroorzaken. Maar ik denk dat vooral de nasleep van een Brexit het domino steentje zal doen omvallen.

Maar denk ook aan een Le Pen die de volgende verkiezingen in Frankrijk kan winnen. Het uiteindelijke opstappen van Merkel die een tijdperk achter zich laat.

Verder wint het populisme steeds meer terrein binnen de EU lidstaten. Toen die geest uit die fles kwam is het niet uitgedoofd. Het tegendeel gebeurde. We zien het hier ook in Nederland waar een Nexit- partij als FvD de grootste opmars maakt.
Het VK gaat er inderdaad uit. In Italië heeft de grootste partij Lega juist net het standpunt dat ze uit de EU willen laten vallen.

Merkel wordt opgevolgd door "mini-Merkel", ik denk niet dat dat veel gaat veranderen. De tegenkandidaat was trouwens erg pro-eu en toch wel populair in de partij.

Wat Le Pen gaat doen is onduidelijk, ik begreep dat inmiddels 75% van de Fransen een zwevende kiezer is. Maar Le Pen roept zo veel weerstand op, dat ik denk dat die in het Franse systeem nooit de president kan worden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185605125
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 12:08 schreef Hanca het volgende:
[..]

Het VK gaat er inderdaad uit. In Italië heeft de grootste partij Lega juist net het standpunt dat ze uit de EU willen laten vallen.

Merkel wordt opgevolgd door "mini-Merkel", ik denk niet dat dat veel gaat veranderen. De tegenkandidaat was trouwens erg pro-eu en toch wel populair in de partij.

Wat Le Pen gaat doen is onduidelijk, ik begreep dat inmiddels 75% van de Fransen een zwevende kiezer is. Maar Le Pen roept zo veel weerstand op, dat ik denk dat die in het Franse systeem nooit de president kan worden.
Macron was zo'n antwoord op die zwevende kiezer die uiteindelijk niet voor de gevestigde orde maar ook niet op Le Pen wilde stemmen.

Maar Macron lijkt een politieke eendagsvlieg waardoor het politieke veld voor het Front National weer open ligt.

Dus het kan twee kanten op. Of men gaat weer stemmen op de gevestigde orde, of men gaat dit keer voor Le Pen.

Gebeurd het laatste dan veroorzaakt dit een scheur binnen de huidige EU-politiek. Wil je dit soort sentimenten bestrijden dan zul je preventief de EU moeten gaan hervormen. Hopelijk na het tijdperk Juncker.
pi_185607725
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 17:13 schreef CarbonC het volgende:
FvD is inconsistent, lekkerbekkend, populistisch gezwam.
Zijn ze nou voor of tegen een Nexit?
Of ze voor of tegen zijn maakt voor hun achterban niet uit. De meeste mensen stemmen toch op de waan van de dag of op hun evenbeeld / iemand die bij hen past. Dat zie je ook aan de klimaatdiscussie. Het klimaat wordt door links geclaimd; als reactie krijg je veel FvD-stemmers, ondanks overweldigend wetenschappelijk bewijs voor een nakend doemscenario.
AI-experimenten: https://kopsnel.nl
pi_185609780
quote:
DEEL DIT ARTIKEL:

Dertien Zeeuwse lijsttrekkers gaan de strijd aan in het Omroep Zeeland Verkiezingsdebat

Het CineCafé in Vlissingen is vanavond het decor van het Omroep Zeeland Lijsttrekkersdebat. Bijna alle politieke partijen waar je volgende week op kunt stemmen zijn present. Alleen de lijsttrekker van Forum voor Democratie wilde niet meedoen aan het debat.

Presentatoren Floris-Jan Sietsema en Ariane Lafort leiden de discussie. Er wordt gedebatteerd over vier onderwerpen:

- Openbaar vervoer
- Zeeuwse economie
- Bestuurlijk Zeeland
- Kernenergie

Liveblog

Via een liveblog op omroepzeeland.nl is het debat vanavond te volgen. Op vrijdagavond wordt het in zijn geheel om 20.30 uur uitgezonden op televisie. De herhalingen zijn te zien op zaterdag 16 maart om 16.30 uur, zondag 17 maart om 12.00 en 16.30 uur en tot slot nog op dinsdagavond 19 maart, de vooravond van de verkiezingen voor Provinciale Staten om 20.30 uur.

Je kunt erbij zijn vanavond! Het debat begint om 20.00 uur en is openbaar. De locatie is het CineCafé bij de bioscoop in Vlissingen. Ben je geïnteresseerd in de Zeeuwse politiek, loop dan even naar binnen, luister naar discussie en moedig jouw favoriete lijsttrekker aan.
https://www.omroepzeeland(...)and-Verkiezingsdebat
  vrijdag 15 maart 2019 @ 08:38:35 #117
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_185622270
Verrassing, Baudet is gewoon een corporate trekpopje

https://twitter.com/LiseWitteman/status/1106166561830772738
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185622647
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 08:38 schreef Klopkoek het volgende:
Verrassing, Baudet is gewoon een corporate trekpopje

https://twitter.com/LiseWitteman/status/1106166561830772738
Ik heb helemaal niets met Baudet, maar er zijn wel betere punten om kritiek te leveren. FvD zit nog niet bij ACRE en dit gaat over donaties in de afgelopen jaren. Dat kun je FvD moeilijk verwijten.

Ik zie trouwens niet in dat het ontvangen van donaties per definitie slecht is. Zolang je je standpunten er niet van af laat hangen is het prima.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 15 maart 2019 @ 09:13:55 #119
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_185622684
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 09:10 schreef Hanca het volgende:
[..]

Ik heb helemaal niets met Baudet, maar er zijn wel betere punten om kritiek te leveren. FvD zit nog niet bij ACRE en dit gaat over donaties in de afgelopen jaren. Dat kun je FvD moeilijk verwijten.

Ik zie trouwens niet in dat het ontvangen van donaties per definitie slecht is. Zolang je je standpunten er niet van af laat hangen is het prima.
Probleem is alleen dat wat hij anderen verwijt, de zogenaamde globalisten, dus zelf doet.

Hij trekt een gordijn op van 'ons tegen de multinationals', waar men ook hier op Fok erg gevoelig voor is.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 15 maart 2019 @ 10:26:22 #120
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185623715
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 09:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]

Probleem is alleen dat wat hij anderen verwijt, de zogenaamde globalisten, dus zelf doet.
Hij zit dus niet in ACRE.

Wel de ChristenUnie en SGP.
  vrijdag 15 maart 2019 @ 13:23:43 #121
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_185627155
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 19:56 schreef AgLarrr het volgende:
[..]

Nee, dat staat me ook niet aan. Radicalen staan me per definitie niet aan. Maar het is Erkenbrand dat flirt met FvD en niet andersom naar mijn weten. Er staan me nog meer dingen niet aan, waaronder dus dat EU standpunt. Dat dat nu wijzigt vind ik opvallend.

Daarbij neem ik die verwijten in alle eerlijkheid met een korrel zout. Het komt altijd uit dezelfde hoek. De hoek waar ook de kogel vandaan komt zeg maar. Die hoek neem ik inhoudelijk niet al te serieus.

Enfin - ik hoef die club verder niet te verdedigen. Ik ben lid, noch stem ik op ze. Maar van die flirt is wel sprake ja. Ik ben erg gecharmeerd van de agenda wat betreft bestuurlijke vernieuwing en de immigratie standpunten.
https://twitter.com/JoshuaLivestro/status/1106471675951046656

De kogels en de haat kwamen ditmaal, zoals zo vaak, van rechts
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_185627939
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 13:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]

https://twitter.com/JoshuaLivestro/status/1106471675951046656

De kogels en de haat kwamen ditmaal, zoals zo vaak, van rechts
Uhm nee de aanslag in Nieuwzeeland bewijst het failliet van de multiculturele samenleving. De aanslagpleger spreekt specifiek van een wraak actie voor de eerdere Moslim terreur.

En de multiculturele samenleving is echt alles behalve een rechtse uitvinding. Ondanks dat sommige centrum rechtse partijen het wel gesteund hebben.
  vrijdag 15 maart 2019 @ 14:45:49 #123
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_185628628
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 14:08 schreef soeverein het volgende:
[..]

Uhm nee de aanslag in Nieuwzeeland bewijst het failliet van de multiculturele samenleving. De aanslagpleger spreekt specifiek van een wraak actie voor de eerdere Moslim terreur.

En de multiculturele samenleving is echt alles behalve een rechtse uitvinding. Ondanks dat sommige centrum rechtse partijen het wel gesteund hebben.
De multiculturele samenleving als concept is letterlijk een CDA uitvinding geweest. Letterlijk.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_185628706
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 14:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]

De multiculturele samenleving als concept is letterlijk een CDA uitvinding geweest. Letterlijk.
Goh ik wist niet dat het concept in Nederland was uitgevonden?
pi_185628773
Want als een politiek filosofisch concept hoort het wel degelijk bij de linker kant van het spectrum.

Maar aangezien jij mijn opmerking meteen in een Nederlandse context plaatst is die theoretische blik op de zaak te hoog gegrepen.

Daarnaast is het CDA centrum en niet rechts.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')