Waarom is het krom dat iemand die minimumloon verdient geen 220k (incl kk) bij de bank kan lenen?quote:Op zondag 10 maart 2019 22:37 schreef Mickytjuh het volgende:
Nee. Of je moet het op twee salarissen kopen.
Het is super krom want de huur die je mag betalen is duurder dan de hypotheek die je niet mag hebben.
Helaas is 2 salarissen niet mogelijk, omdat ik niet genoeg verdien en een aantal dagen werk.quote:Op zondag 10 maart 2019 22:37 schreef Mickytjuh het volgende:
Nee. Of je moet het op twee salarissen kopen.
Het is super krom want de huur die je mag betalen is duurder dan de hypotheek die je niet mag hebben.
Nee het is krom dat je wel de huur mag betalen die duurder is dan je maandlasten van die lening die je niet mag hebben omdat je te weinig verdiend.quote:Op zondag 10 maart 2019 22:39 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Waarom is het krom dat iemand die minimumloon verdient geen 220k (incl kk) bij de bank kan lenen?
Precies dat ja.quote:Op zondag 10 maart 2019 22:41 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Nee het is krom dat je wel de huur mag betalen die duurder is dan je maandlasten van die lening die je niet mag hebben omdat je te weinig verdiend.
Misschien nog iets met een starterslening.quote:Op zondag 10 maart 2019 22:41 schreef CrashO het volgende:
130.000 klinkt erg hoog met 25k per jaar. Weet je zeker dat dat klopt?
Alles is meegenomen.quote:Op zondag 10 maart 2019 22:40 schreef anitapatat het volgende:
[..]
Helaas is 2 salarissen niet mogelijk, omdat ik niet genoeg verdien en een aantal dagen werk.
Dat klopt, de huurprijs voor een huis is gemiddeld al zo'n 1100 euro.
Er was 1 site die aangaf voor 130K een hypotheek te kunnen nemen.quote:Op zondag 10 maart 2019 22:41 schreef CrashO het volgende:
130.000 klinkt al erg hoog met 25k per jaar. Weet je zeker dat dat klopt?
180 gaat hem helemaal niet worden. Dan zal je het op naam van beide moeten zetten.
Waarom is dat krom?quote:Op zondag 10 maart 2019 22:41 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Nee het is krom dat je wel de huur mag betalen die duurder is dan je maandlasten van die lening die je niet mag hebben omdat je te weinig verdiend.
Weet je. Laat maar.quote:Op zondag 10 maart 2019 22:43 schreef Santello het volgende:
[..]
Waarom is dat krom?
Je leent 220k. Je dient 220k terug te betalen. Dat lijkt me nogal wat anders dan schuldenvrij een duurder huis huren. Als je het niet meer kan betalen is er toch net iets minder aan de hand dan als je dat niet meer kan terwijl je een schuld van 220k moet terugbetalen.
Doe eens; ik ben wel benieuwdquote:Op zondag 10 maart 2019 22:44 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Weet je. Laat maar.
Ik heb helemaal geen zin deze super logische zaak uit te leggen.
Huur van 1100 met 25k bruto inkomen? Ik denk dat erg weinig verhuurders dat accepteren.quote:Op zondag 10 maart 2019 22:41 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Niemand dwingt je om voor 1100 euro per maand te gaan huren, hoor. Net zoals niemand een bank dwingt om een lening te verstrekken aan iemand die hem met aangrenzende waarschijnlijkheid niet gaat kunnen terugbetalen.quote:Op zondag 10 maart 2019 22:44 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Weet je. Laat maar.
Hoezo niet? Leer mij.quote:Op zondag 10 maart 2019 22:44 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Weet je. Laat maar.
Iets verder kijkenquote:Op zondag 10 maart 2019 22:35 schreef anitapatat het volgende:
Het hoogste wat wij tegenkwamen is 130.000 euro.
We hebben in verschillende dorpen en steden gekeken maar daarvoor zien we geen fatsoenlijk rijtjeshuis, logisch misschien.
quote:Op zondag 10 maart 2019 22:44 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Weet je. Laat maar.
Den Helder is dan wel goedkoop!quote:Op zondag 10 maart 2019 22:46 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Iets verder kijken
https://www.funda.nl/koop(...)898-crocusstraat-56/
https://www.funda.nl/koop(...)24-huygensstraat-45/
220k hypotheek is zo'n 1.000 euro maandlasten.quote:Op zondag 10 maart 2019 22:44 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Weet je. Laat maar.
Nou het is niet echt een probleem, maar voor ons is het verstandiger als het op zijn naam komt te staan.quote:Op zondag 10 maart 2019 22:51 schreef Vliegbaard het volgende:
Wat is exact het probleem om de hypotheek op beider naam te zetten? Zelfs zonder vast contract kun je bij een aantal banken gewoon lenen.
Klinkt heel verstandig om de huidige markt een woning met een tophypotheek kopen die 6+ maanden te koop staat en zelfs al in prijs is gezaktquote:Op zondag 10 maart 2019 22:46 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Iets verder kijken
https://www.funda.nl/koop(...)898-crocusstraat-56/
https://www.funda.nl/koop(...)24-huygensstraat-45/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |