https://www.avrotros.nl/e(...)al-2019-in-tel-aviv/quote:21 JAN 2019
Singer-songwriter Duncan Laurence gaat Nederland vertegenwoordigen op de 64ste editie van het Eurovisie Songfestival 2019 in Tel Aviv.
De Nederlandse inzending van het Songfestival heeft de afgelopen jaren een absolute kwaliteitsslag gemaakt. Met Duncan Laurence zet AVROTROS deze lijn voort. Algemeen directeur AVROTROS en lid van de selectiecommissie Eric van Stade: “We werden van onze stoel geblazen door deze song. Het is zo krachtig dat we unaniem hebben besloten dat Duncan onze man is.”
Over Duncan Laurence
Duncan Laurence ( Spijkenisse, 11 april 1994) studeerde afgelopen jaar af aan de Rockacademie in Tilburg. Hij ontwikkelde zich daar als zanger, songwriter en producer en deed tijdens zijn studie ervaring op in onder andere Londen en Stockholm.
Duncan Laurence: “De afgelopen jaren deden voor Nederland A-artiesten mee met grote naamsbekendheid. Voor mij geldt dat laatste niet maar dat is juist ook mooi: er zijn heel veel jonge muzikale talenten in Nederland. Mijn deelname bewijst dat je zomaar de kans kunt krijgen om op zo’n groot platform te laten zien wat je waard bent. Ik ben heel trots dat ik Nederland ga vertegenwoordigen en ik ga alles geven.”
Ilse DeLange – die de selectiecommissie wees op deze inzending: “Duncan is heel bijzonder. Wat hij schrijft is heel erg internationaal. Het is authentiek. Het raakt in alles vind ik. Verder heeft hij ook de persoonlijkheid die bij zo’n groot avontuur hoort. Zijn prioriteiten liggen altijd bij de muziek.”
Alle details rondom de Nederlandse inzending worden op donderdag 7 maart bekend gemaakt. Duncan zal zich tot die tijd in alle rust volledig focussen en voorbereiden op zijn inzending.
yep Apple Musicquote:Op donderdag 7 maart 2019 19:04 schreef iBenny het volgende:
Arcade bevestigd! Staat op Apple Music en Spotify!
Inderdaadquote:Op donderdag 7 maart 2019 19:04 schreef miss_dynastie het volgende:
Nou Sjonnie je staat 10-0 voor omdat je papa miljardair is maar okι...
Zie daarom kijk ik dit nooit :’)
Staat ook in de OPquote:
Huh ik zie niets?quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:04 schreef iBenny het volgende:
Arcade bevestigd! Staat op Apple Music en Spotify!
John de Mol zet zijn zoon in om het Songfestival te kapenquote:Op donderdag 7 maart 2019 19:04 schreef Cee het volgende:
Moet nu heel Eurovisieland z’n plas ophouden vanwege Johnny de Mol?
Echt he, alsof het niets isquote:Op donderdag 7 maart 2019 19:05 schreef Guanabana het volgende:
hahahha, Matthijs maakt het even tussen neus en lippen bekend
En mijn vlaggetjequote:Op donderdag 7 maart 2019 19:05 schreef libranl het volgende:
[..]
John de Mol zet zijn zoon in om het Songfestival te kapen
Met blauwe lichten?quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:06 schreef Dave het volgende:
Morgen live met strijkkwartet, weet niet of dat zon goede zet is
Wij kunnen niet stemmen op hemquote:Op donderdag 7 maart 2019 19:07 schreef Gerard-Joling het volgende:
Gepest. Het zielige verhaal is ook present! Altijd goed voor de punten.
quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:07 schreef Gerard-Joling het volgende:
Oh goddank ik durfde het niet te zeggenquote:Op donderdag 7 maart 2019 19:07 schreef Gerard-Joling het volgende:
Maar hij is man en wit!quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:07 schreef Gerard-Joling het volgende:
Hij is bi/fluid geloof ik.quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:08 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Maar hij is man en wit!Is ie ook heteroseksueel? Dan krijgt hij geen zieligpunten he
Johnny zei het net ook
Teken dat het goed komt inderdaad.quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:08 schreef Dave het volgende:
De VBL trollen zijn ook weer present. Het komt helemaal goed dit jaar.
Ja, heel de fandom dacht zo'n beetje dat ze er super bij betrokken was en had het al over "revenge"quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:09 schreef miss_dynastie het volgende:
Haha Ilse had hem gewoon gebeld met ‘wil je meedoen?’Beetje voorbarig maar
Hij is de foetus die we later de schuld kunnen geven als het mis gaatquote:
quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:11 schreef Greys het volgende:
Iedereen heeft het nr al gehoord en ik kijk nog naar DWDD en zie nog niks
Idemquote:Op donderdag 7 maart 2019 19:11 schreef Greys het volgende:
Ja ik doe kennelijk ook iets fout. Figures :’)quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:11 schreef Greys het volgende:
Doel je op je posts? Akkoord.quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:12 schreef superniger het volgende:
Generieke meuk. Is al 1000 keer eerder gedaan.
Idd!quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:13 schreef Guanabana het volgende:
Ik vind dat begin erg mooi met die stemmen zo.
Denk dat dit zeker in combinatie met heel sfeervolle staging zeker wel iets kan worden!
echt ja, inclusief geweldige staging kan dit echt geweldig wordenquote:Op donderdag 7 maart 2019 19:14 schreef Greys het volgende:
Met een mysterieuze staging wordt dit awesomer dan awesome.
Zo'n moderne feel!
Wonderschoon.
Waarom?quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:14 schreef FruitofUtopia het volgende:
Kan die superniger ff geblockt wordensneuneus.
quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:14 schreef DevK het volgende:
'The fuck was that?! Powerful, emotional, and captivating. Is this Sam Smith and James Bay combined??? This is now my new favorite, and I don't mind seeing tulips in Eurovision 2020.'
Comment op Reddit! <3
Dit. Maar met deze clip op de achtergrond of dergelijke visuals op het podium zal het vast meer publiekstemmen trekken.quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:14 schreef Fascination het volgende:
Klinkt wel modern maar ben er niet kapot van.
Dat is toch ook goed? Als dat in Europa goed te horen is (zoals Euphoria) dan scoort het ook flink.quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:15 schreef Dj_Day-V het volgende:
Dit is toch gewoon een standaard liedje wat je de hele dag op de radio hoort?
Jaaaaaaquote:Op donderdag 7 maart 2019 19:14 schreef DevK het volgende:
'The fuck was that?! Powerful, emotional, and captivating. Is this Sam Smith and James Bay combined??? This is now my new favorite, and I don't mind seeing tulips in Eurovision 2020.'
Comment op Reddit! <3
a-side johquote:Op donderdag 7 maart 2019 19:16 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik vind het beetje op een Coldplay b-side lijken. Klinkt best prima.
We moeten zo weer even een reactie topictwitter:escmacrae twitterde op donderdag 07-03-2019 om 19:15:08To the NetherlandsTo Duncan LaurenceThis song is sensational and has somehow made me emotional, stunning, absolutely stunning 👏🏼❤️🇳🇱 reageer retweet
Apple Music was eerstquote:Op donderdag 7 maart 2019 19:15 schreef Peter het volgende:
En Matthijs had door zo lang te lullen dus niet meer de premiθre.. die was op youtube.
twitter:KatrienVon twitterde op donderdag 07-03-2019 om 19:17:19Lieve Duncan Niet op Twitter kijken reageer retweet
Ja! Ja!quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:17 schreef Aoibhin het volgende:
IK VIND DIT MOOI!![]()
![]()
Kan live ook mooi worden met goede staging. Dit is toch 100x beter dan alles wat nu al bekend is?
Dat is ook t eerste wat ik dacht. Geen idee hoe hij presteert onder druk. Maar ik moet zeggen dat t nummers toch wel interessant klinkt nu, in tegenstelling tot de demo. Nummer op zich is geen winnaar, maar met een goede staging kan ie dat wel worden.quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:15 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Best ok, nu hopen sat hij live niet vals zingt
Nederlanders zeker?quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:17 schreef Momo... het volgende:
twitter:KatrienVon twitterde op donderdag 07-03-2019 om 19:17:19Lieve Duncan Niet op Twitter kijken reageer retweet
Die staat al een tijdje in de OP poppiequote:
Ach dat was calm after the storm ook en meerdere ballads die ESF wonnenquote:Op donderdag 7 maart 2019 19:18 schreef VeX- het volgende:
Wat een langzaam janknummer. Zit de hele tijd te wachten tot ie eindelijk begint, is ie opeens voorbij. 5.5/10
We gaan er weer af hoor, maak je maar geen illusies.
staat op de FPquote:Op donderdag 7 maart 2019 19:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Kan ik hem ergens terugkijken/horen?
Nee maar ik hoef het toch niet verplicht te lezen? Ik ga het negeren vandaar fuck emquote:
Ik wachtte inderdaad ook op hθt moment. Maar die kwam maar niet.quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:18 schreef VeX- het volgende:
Wat een langzaam janknummer. Zit de hele tijd te wachten tot ie eindelijk begint, is ie opeens voorbij. 5.5/10
ho ho. Kritiek is verboden in ESF.quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:19 schreef RipCity het volgende:
Jezus wat matig (voor een Esf). Hier gaat niemand voor juichen. Veels te ingewikkeld. Z’n Engels bijna niet te verstaan. Lelijke pukkel in zijn nek in de clip. Boodschap komt totaal niet over in die 3 minuten bij de leek. Alleen bij vakjury gaat dit scoren in bepaalde landen. Totaal geen hoogtepunt in het nummer of er moet een 20 koppig koor mee.
Als zelfs jij positief bent komt het goed! En het kwam al goed dus nu komt het dubbel goed!quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:18 schreef Elfletterig het volgende:
Het valt me alleszins mee. En dat komt vooral dankzij de uitstekende productie van de plaat. Petje af voor de producenten.
Het is echt enorm afwachten hoe dit live wordt neergezet en hoe de staging eruit ziet. Dat gaat bepalen hoe ver dit nummer komt. Het kan een heel eind komen.
Beste Nederlandse inzending sinds Anouk.
Vond ik juist meevallen. Ik heb ook altijd een beetje moeite met 'kabbelnummers', maar dit nummer heeft juist wel een sterke hook vond ik.quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:20 schreef justnathan321 het volgende:
[..]
Ik wachtte inderdaad ook op hθt moment. Maar die kwam maar niet.
Jij bent positief!quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:18 schreef Elfletterig het volgende:
Het valt me alleszins mee. En dat komt vooral dankzij de uitstekende productie van de plaat. Petje af voor de producenten.
Het is echt enorm afwachten hoe dit live wordt neergezet en hoe de staging eruit ziet. Dat gaat bepalen hoe ver dit nummer komt. Het kan een heel eind komen.
Beste Nederlandse inzending sinds Anouk.
T lijkt er best wel op maar maakt toch een totaal andere indruk op deze manierquote:Op donderdag 7 maart 2019 19:19 schreef Guanabana het volgende:
Maar voor de mensen die 'm al hadden gehoord: in hoeverre lijkt het nog op die demo/liveversie?
Kap eens joh.quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:20 schreef superniger het volgende:
[..]
ho ho. Kritiek is verboden in ESF.
Daar denk ik dus ook. Een sterk nummer dat een mooie aankleding op het podium verdient.quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:20 schreef Keyos het volgende:
Dit gaat echt vallen en staan met de staging en de kwaliteit van de live zang. Als je de staging van je leven maakt kan dit volgens mij niets anders dan heel hoog eindigen.
Absoluut, dat is ook de reden dat het vast wel goed gaat scoren.quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:20 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Vond ik juist meevallen. Ik heb ook altijd een beetje moeite met 'kabbelnummers', maar dit nummer heeft juist wel een sterke hook vond ik.
Thanksquote:Op donderdag 7 maart 2019 19:19 schreef DJMO het volgende:
[..]
staat op de FP
En hiermee gaan we het ESF 2019 winnen!!
De demo/live was met piano en een stuk langzamer. Deze versie is stukken eterquote:Op donderdag 7 maart 2019 19:19 schreef Guanabana het volgende:
Maar voor de mensen die 'm al hadden gehoord: in hoeverre lijkt het nog op die demo/liveversie?
Neequote:Op donderdag 7 maart 2019 19:20 schreef GlennQuagmire het volgende:
Wow niet eens een lading schijtlollige filmpjes van andere landen
Het klinkt goed in de ether inderdaad.quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:22 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
De demo/live was met piano en een stuk langzamer. Deze versie is stukken eter
Dit ja! Ik ben blij!quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:22 schreef Niels93 het volgende:
Ik heb het bloedheet. Maar ik ben zo trots.
Zal morgen vast komen.quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:20 schreef GlennQuagmire het volgende:
Wow niet eens een lading schijtlollige filmpjes van andere landen
Beterquote:Op donderdag 7 maart 2019 19:23 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het klinkt goed in de ether inderdaad.
Die hebben hun hersencellen en smaak verloren van de carnavalquote:
quote:
quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:25 schreef Guanabana het volgende:
Is er al een buitenlandse reacties topic?
Ik ga deze post even opslaan voor later.quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:25 schreef VeX- het volgende:
Mannen die bleren.
Nu hebben wij nog een zwak voor em omdat ie de NLse inzending is, maar in het buitenland horen ze het liedje puur alleen voor wat het is: kattengejank.
En wat vind jij goede nederlandse muziek?quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:25 schreef VeX- het volgende:
Mannen die bleren.
Nu hebben wij nog een zwak voor em omdat ie de NLse inzending is, maar in het buitenland horen ze het liedje puur alleen voor wat het is: kattengejank.
Reacties op YouTube worden vast wel tof.quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:26 schreef FruitofUtopia het volgende:
Ok ik ga stoppen met reacties lezen.
YouTube νs enthousiastquote:Op donderdag 7 maart 2019 19:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Reacties op YouTube worden vast wel tof.
quote:Arcade is very pretty and has a fantastic hook. This is very much one to watch.
quote:@songfestival @dunclaurence @Eurovision Just wow... what a song! It’s so so so good 😲😍😍 congratulations and thank you 🇳🇱💙
Hopelijk ik live in Tel Aviv!quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:25 schreef Greys het volgende:
[..]
In de kroeg op groot scherm kijken de 16e
Ik ook!quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:27 schreef Guanabana het volgende:
Doet Matt eigenlijk nog reactievideo's van inzendingen, ja toch? (ook al mocht hij geen fragmenten meer laten zien toch?)
Ben heel benieuwd wat hij vindt
Winnen ben ik altijd heel sceptisch in, maar top 3 is natuurlijk al realistischer. Mijn hart maakte gewoon een sprongetje bij de gedachte dat het dit jaar ECHT kan.quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb serieus sinds jaren het gevoel dat dit het wel eens kan gaan worden. Ik zeg top 3 in de finale.
Volgens mij is er zowiezo over nagedachtquote:Op donderdag 7 maart 2019 19:29 schreef libranl het volgende:
Ik hoop echt dat hij live dit goed kan uitvoeren en dat er een mooie act omheen is bedacht. Juries gaan dit sowieso belonen.
Jaaaaaaaquote:Op donderdag 7 maart 2019 19:29 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Winnen ben ik altijd heel sceptisch in, maar top 3 is natuurlijk al realistischer. Mijn hart maakte gewoon een sprongetje bij de gedachte dat het dit jaar ECHT kan.
Ik denk het ook wel, ook omdat Ilse erbij betrokken is en die heeft hier ook eerder mee te maken gehad. Hij kwam wel wat nerveus over en optreden op het ESF is natuurlijk niet niets. Daar maak me meer zorgen over.quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:30 schreef Momo... het volgende:
[..]
Volgens mij is er zowiezo over nagedacht
Dat dus ja! Ik heb en had vrij weinig met de inzendingen van de afgelopen jaren, zelfs Calm after the storm deed me vrij weinig.quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:29 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Winnen ben ik altijd heel sceptisch in, maar top 3 is natuurlijk al realistischer. Mijn hart maakte gewoon een sprongetje bij de gedachte dat het dit jaar ECHT kan.
Mijn kat liep over de laptop en stapte op de mute knopquote:Op donderdag 7 maart 2019 19:27 schreef Dave het volgende:
1 minuut in het nummer belt Mn moeder.![]()
Ik luister nu opnieuw
twitter:CalmAfterTheTim twitterde op donderdag 07-03-2019 om 19:18:03#DagVanDeErectie gaat dit over de videoclip van Duncan Laurence? #DWDD #Eurovision reageer retweet
Het valt dit jaar echt enorm tegen. Maar gevaar is dat een hoop ook wel in eenzelfde richting zit.quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:32 schreef Guanabana het volgende:
Ik heb nog geen enkele inzending gehoord voor dit jaar, maar als ik jullie moet geloven is het allemaal niks? Dus extra kans
Mwah, niet allemaal, maar het is wel echt een matig jaar welquote:Op donderdag 7 maart 2019 19:32 schreef Guanabana het volgende:
Ik heb nog geen enkele inzending gehoord voor dit jaar, maar als ik jullie moet geloven is het allemaal niks? Dus extra kans
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |