2x na een crash.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 19:28 schreef THEFXR het volgende:
de bak is dit jaar het probleem voor RB, vandaag alweer kapot
Vandaag hadden ze die nodig.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 20:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Pas over twee weken nodig. Dus zal wel snor zitten
Is wel erg pro red bull ingevuld. Ik verwacht een traditionele 3de team. Daarnaast vind ik alfa Romeo beter op dit moment dan torro Rosso.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 22:34 schreef THEFXR het volgende:
Top 10 team voorspelling
1) Ferrari
2) Red Bull
3) Mercedes
4) Haas
5) Renault
6) Torro Rosso
7) Alfo Romeo
8) Racing point
9) Mclaren
10) Williams
Duurt langquote:
davina is met je eensquote:
Ik denk dat Red Bull idd achter Ferrari staat. Echter ontwikkelen Mercedes en Red Bull zich sterker in het seizoen de afgelopen jaren. Ik denk dus dat Vettel snel is de eerste paar races maar dat vanaf Barcelona Mercedes en Red Bull ze voorbij gaan.quote:Op zondag 3 maart 2019 10:32 schreef aesop het volgende:
Afgaande op het uberoptimisme bij Marko, en het relatieve positivisme bij Max, zet ik RBR op gelijke hoogte met Mercedes en op sommige circuits al erboven omdat de Mercs nog steeds bandenvreters blijken.
Ferrari zal er een paar tienden voor zitten normaalgesproken. Game on wat dat betreft, en Max lijkt te beseffen dat hij de titel niet in Melbourne kan winnen, maar wel door degelijk te zijn in de race kan blijven tot na de zomer.
Daarachter is het nog meer koffiedikkijken. Ik verwacht Haas, Alfa en Renault als grootste kanshebbers op de titel best of the rest.
Wie is dat in godsnaam??quote:
als er al verandering in de top 3 is zie ik eerder Ferrari van 2 naar 1 gaan dan Red Bull van 3 naar hoger, erachter is het een stuk spannender, kan Renault hun plek 4 behouden, is dringen daar.quote:Op zondag 3 maart 2019 10:32 schreef aesop het volgende:
Afgaande op het uberoptimisme bij Marko, en het relatieve positivisme bij Max, zet ik RBR op gelijke hoogte met Mercedes en op sommige circuits al erboven omdat de Mercs nog steeds bandenvreters blijken.
Ferrari zal er een paar tienden voor zitten normaalgesproken. Game on wat dat betreft, en Max lijkt te beseffen dat hij de titel niet in Melbourne kan winnen, maar wel door degelijk te zijn in de race kan blijven tot na de zomer.
Daarachter is het nog meer koffiedikkijken. Ik verwacht Haas, Alfa en Renault als grootste kanshebbers op de titel best of the rest.
je hebt ook nog zoiets als betrouwbaarheid en dat moeten we echt nog wel even afwachtenquote:Op zondag 3 maart 2019 12:24 schreef tja77 het volgende:
RBR heeft echt wel stappen gemaakt met deze krachtbron. Ik verwacht Ferrari op 1, met daarachter Mercedes en RBR op vrijwel gelijke hoogte.
Als Max in z’n eerste kilometers al meer vermogen voelde, zegt dat natuurlijk wel iets.
Dit, ik verwacht echter niet eens zozeer problemen met de motor, maar eerder met RB onderdelen, zoals de versnellingsbak, ineens niet werkende sensoren, en dat soort ongein (wat we eigenlijk in eerdere seizoenen ook al gezien hebben). Ik hoop dat ook RB (naast Honda) in dat opzicht nu eens hun zaakjes op orde krijgen.quote:Op zondag 3 maart 2019 12:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
je hebt ook nog zoiets als betrouwbaarheid en dat moeten we echt nog wel even afwachten
Ik heb het niet bijgehouden, maar hoe zat het met het aantal totaal rondjes in de testweek vorig jaar en dit jaar bij RBR? En dat desondanks de uitstapjes in de grindbak.quote:Op zondag 3 maart 2019 12:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
je hebt ook nog zoiets als betrouwbaarheid en dat moeten we echt nog wel even afwachten
Ik heb Gasly hoger zitten dan de bitch van Lewis als ik eerlijk benquote:Op zondag 3 maart 2019 12:43 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik heb het niet bijgehouden, maar hoe zat het met het aantal totaal rondjes in de testweek vorig jaar en dit jaar bij RBR? En dat desondanks de uitstapjes in de grindbak.
Daarnaast doelde ik ook op Q- en racepace. Want het zou zomaar kunnen dat je in de eerste paar races 1 of meerdere DNF’s zult scoren. Maar dat geldt voor meer teams. En dat je dus na 1 of 2 races als team 4e of 5e staat. Tevens ben ik nog niet geheel overtuigd van het stokbroodje in de RBR. Van de 3 topteams, is dat de minste coureur.
Versnellingsbak heeft probleemloos gedraaid bij STR, en die gebruiken dezelfde. Bij RBR waren de problemen te wijten aan de crashes van Gasly. Maar ik ben het met je eens dat de afgelopen jaren de schuld wel erg makkelijk in de schoenen van Renault werd geschoven.quote:Op zondag 3 maart 2019 12:35 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Dit, ik verwacht echter niet eens zozeer problemen met de motor, maar eerder met RB onderdelen, zoals de versnellingsbak, ineens niet werkende sensoren, en dat soort ongein (wat we eigenlijk in eerdere seizoenen ook al gezien hebben). Ik hoop dat ook RB (naast Honda) in dat opzicht nu eens hun zaakjes op orde krijgen.
gebaseerd op?quote:Op zondag 3 maart 2019 12:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb Gasly hoger zitten dan de bitch van Lewis als ik eerlijk ben
van de Ferrari en zeker de Mercedes krachtbronnen weten we dat ze power en betrouwbaarheid kunnen leveren, het feit dat Red Bull al incalculeert dat ze meer motoren nodig gaan hebben zegt toch wel iets, nu is het te hopen dat ze die wissels "normaal" uit kunnen voeren ipv met DNF's door opgeblazen motorenquote:Op zondag 3 maart 2019 12:43 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik heb het niet bijgehouden, maar hoe zat het met het aantal totaal rondjes in de testweek vorig jaar en dit jaar bij RBR? En dat desondanks de uitstapjes in de grindbak.
Daarnaast doelde ik ook op Q- en racepace. Want het zou zomaar kunnen dat je in de eerste paar races 1 of meerdere DNF’s zult scoren. Maar dat geldt voor meer teams. En dat je dus na 1 of 2 races als team 4e of 5e staat. Tevens ben ik nog niet geheel overtuigd van het stokbroodje in de RBR. Van de 3 topteams, is dat de minste coureur.
Overeenkomst tussen die twee is dat ze in races onder druk foutjes beginnen te maken. Verschil is dat Bottas bewust vaker is opgeofferd voor Lewis, iets dat RBR nu nog niet doet in het begin van het seizoenquote:Op zondag 3 maart 2019 12:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb Gasly hoger zitten dan de bitch van Lewis als ik eerlijk ben
Bottas kan best een stukje sturen hoor. Maar die speelt inderdaad echt de 2e viool.quote:Op zondag 3 maart 2019 12:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb Gasly hoger zitten dan de bitch van Lewis als ik eerlijk ben
Als blijkt dat de Honda ervoor zorgt dat het gat geminimaliseerd wordt, dan zullen er nog meer PK’s worden geperst uit de Ferrari en Mercedes. Blijven ze dan nog steeds zo betrouwbaar? RBR heeft dankzij Newey doorgaans een top chassis. Dus met iets minder vermogen kan RBR wellicht toch bijblijven of zelfs winnen.quote:Op zondag 3 maart 2019 12:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
van de Ferrari en zeker de Mercedes krachtbronnen weten we dat ze power en betrouwbaarheid kunnen leveren, het feit dat Red Bull al incalculeert dat ze meer motoren nodig gaan hebben zegt toch wel iets, nu is het te hopen dat ze die wissels "normaal" uit kunnen voeren ipv met DNF's door opgeblazen motoren
Geen ideequote:
Mijn befaamde onderbuik die er niet vlug naast zitquote:
Als ze meer motoren gaan gebruiken is het zoals het er nu voorstaat vanwege de extra PKs die Honda gedurende het seizoen belooft. De betrouwbaarheid lijkt op orde.quote:Op zondag 3 maart 2019 12:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
van de Ferrari en zeker de Mercedes krachtbronnen weten we dat ze power en betrouwbaarheid kunnen leveren, het feit dat Red Bull al incalculeert dat ze meer motoren nodig gaan hebben zegt toch wel iets, nu is het te hopen dat ze die wissels "normaal" uit kunnen voeren ipv met DNF's door opgeblazen motoren
Is de definitieve kalender uit dan?quote:Op zondag 3 maart 2019 17:46 schreef Sunri5e het volgende:
ZANDVOORT IS ROND! Eerste race 3 mei 2020. De deal is voor 3 jaar.
Bottas is niet brutaal genoeg. Gasly is mee een "klootzak".quote:Op zondag 3 maart 2019 14:00 schreef tja77 het volgende:
[..]
Bottas kan best een stukje sturen hoor. Maar die speelt inderdaad echt de 2e viool.
Gasly heeft werkelijk nog niks indrukwekkends in de F1 laten zien. Hij zit bij RBR bij gebrek aan beter.
op dit moment alleen nog sterke geruchtenquote:Op zondag 3 maart 2019 17:46 schreef Sunri5e het volgende:
ZANDVOORT IS ROND! Eerste race 3 mei 2020. De deal is voor 3 jaar.
Voor mij niet.quote:Op zondag 3 maart 2019 18:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op dit moment alleen nog sterke geruchten
De definitieve kalender komt pas aan het eind van het jaar.quote:Op zondag 3 maart 2019 17:56 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Is de definitieve kalender uit dan?
Zie het nergens gemeld
Eerst zien dan gelovenquote:Op zondag 3 maart 2019 17:46 schreef Sunri5e het volgende:
ZANDVOORT IS ROND! Eerste race 3 mei 2020. De deal is voor 3 jaar.
Start van het Europese seizoen dan welquote:Op zondag 3 maart 2019 19:08 schreef Tinos85 het volgende:
Volgens mij was er sowieso sprake van een Grand Prix begin mei als er een in Zandvoort komt.
Coldest race (Air temperature) 5 °C Canada 1978 Canadian Grand Prixquote:Op zondag 3 maart 2019 18:54 schreef XL het volgende:
Ook die datum, 3 mei. Kans op de koudste GP ooit?
Party mode is leuk en aardig, maar als je race pace een paar tienden lager is dan win je als nog geen races.quote:Op maandag 4 maart 2019 03:20 schreef twiFight het volgende:
Ik geloof er niets van dat mercedes aanzienlijk achter ligt op ferrari. Die party mode gaat echt wel weer verrassen in Q3 op zaterdag. Maar ze zullen vast amper een voorsprong over hebben. Ik gok nek aan nek de eerste vier races.
Wel als je daardoor op pole start en vooraan kan weg rijden, geen last hebt van dirty air bij het managen van je banden en niet ingehaald kan worden omdat de autos elkaar niet kunnen volgen/er nauwelijks mogelijkheden zijn om in te halen op sommige circuitsquote:Op maandag 4 maart 2019 06:52 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Party mode is leuk en aardig, maar als je race pace een paar tienden lager is dan win je als nog geen races.
m.a.w. Zandvoort heeft dan zijn originele plek weer terug op de kalender... Namelijk de race waar alle grote updates voor het eerst gebruikt worden in een race.quote:Op zondag 3 maart 2019 20:03 schreef Nattekat het volgende:
Hmm... dan zal Zandvoort de race worden waar teams al hun grote updates voor het eerst inzetten gezien het voor Spanje gaat vallen dan.
En dat zou nou juist in 2019 niet meer het geval mogen zijnquote:Op maandag 4 maart 2019 08:07 schreef opreis het volgende:
[..]
Wel als je daardoor op pole start en vooraan kan weg rijden, geen last hebt van dirty air bij het managen van je banden en niet ingehaald kan worden omdat de autos elkaar niet kunnen volgen/er nauwelijks mogelijkheden zijn om in te halen op sommige circuits
Er moet onder andere een nieuw pitgebouw komen (lijkt mij), maar dat stampen ze eind van het jaar zo uit de grond. Hebben ze vanaf Oktober tot en met medio April om het circuit op te knappen.quote:Op zondag 3 maart 2019 18:19 schreef franklop het volgende:
Ik kan het me nog steeds moeilijk voorstellen, zeker met hoe circuit nu is (althans, ze moeten nog een hoop doen in een jaar).
Die hele auto is de afgelopen jaren gebouwd met het idee van vooraan starten en wegrijden.quote:Op maandag 4 maart 2019 06:52 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Party mode is leuk en aardig, maar als je race pace een paar tienden lager is dan win je als nog geen races.
bouwvak werkt niet tijdens de vorst, dus hopen op een zachte winter.quote:Op maandag 4 maart 2019 09:09 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Er moet onder andere een nieuw pitgebouw komen (lijkt mij), maar dat stampen ze eind van het jaar zo uit de grond. Hebben ze vanaf Oktober tot en met medio April om het circuit op te knappen.
Ja, heb je gelijk in. Wel hopen dat ze er inderdaad wat nieuws neer zetten en dat het er een beetje tof uit ziet. Ergens heb ik ook wel het idee dat het voor het circuit wel wenselijk is dat er een 2e oversteek komt ipv alleen het tunneltje, dus wellicht een pitgebouw met oversteek naar tribune ala China?quote:Op maandag 4 maart 2019 09:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
bouwvak werkt niet tijdens de vorst, dus hopen op een zachte winter.
Eens, maar we hebben vorig jaar gezien dat het Mercedes ook in de races niet aan pace ontbrak. Het is niet zo dat hun qualy rondjes uitzonderingen waren. Wel waren ze niet geweldig met bandengebruik. Ferrari was weer niet zo goed met strategie. Maar er wordt nu in de pers veel geroepen dat Ferrari flink sterker is in pace dan mercedes, maar ik denk dus dat dat wel meevalt en ze dus even sterk zijn wanneer we uiteindelijk echt om puntjes rijden.quote:Op maandag 4 maart 2019 06:52 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Party mode is leuk en aardig, maar als je race pace een paar tienden lager is dan win je als nog geen races.
Het was wel te merken dat mercedes moeite had in traffic om zo snel te blijven als dat waren als ze voorop reden. Handling was in onstabiele lucht was vaak niet zo fijn volgens lewisquote:Op maandag 4 maart 2019 11:25 schreef twiFight het volgende:
[..]
Eens, maar we hebben vorig jaar gezien dat het Mercedes ook in de races niet aan pace ontbrak. Het is niet zo dat hun qualy rondjes uitzonderingen waren. Wel waren ze niet geweldig met bandengebruik. Ferrari was weer niet zo goed met strategie. Maar er wordt nu in de pers veel geroepen dat Ferrari flink sterker is in pace dan mercedes, maar ik denk dus dat dat wel meevalt en ze dus even sterk zijn wanneer we uiteindelijk echt om puntjes rijden.
Hier zit echt niemand op te wachten...quote:Op maandag 4 maart 2019 11:21 schreef Goudenvis het volgende:
https://www.formule1.nl/n(...)-plooij-commentator/
Gelukkig is dat de kortste training
Lewis heeft altijd wat te klagen als hij niet op zijn gemak kan wegrijden van veel mindere auto's. Misschien heeft hij er gewoon meer moeite mee en niet de Mercedes?quote:Op maandag 4 maart 2019 12:47 schreef Bensel het volgende:
[..]
Het was wel te merken dat mercedes moeite had in traffic om zo snel te blijven als dat waren als ze voorop reden. Handling was in onstabiele lucht was vaak niet zo fijn volgens lewis
Maar gelukkig wel weer de Technische updates te zien in de showquote:Op maandag 4 maart 2019 11:21 schreef Goudenvis het volgende:
https://www.formule1.nl/n(...)-plooij-commentator/
Gelukkig is dat de kortste training
Nope, Mercedes heeft al sinds de invoering van de turbomotoren de auto zó gebouwd dat hij goed presteert in schone lucht. Dwz, als hij vooraan rijdt of na een pitstop alleen de baan op komt. Zodra Lewis en Nico en later Lewis en Valtteri in vuile lucht van andere auto's terechtkwamen ging het veel minder. Wie herinnert zich niet het herhaalde "Can't pass this guy" toen Lewis in Australië Max (toen nog in een STR) niet voorbij kwam omdat hij door de turbulentie teveel grip verloor.quote:Op maandag 4 maart 2019 13:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Lewis heeft altijd wat te klagen als hij niet op zijn gemak kan wegrijden van veel mindere auto's. Misschien heeft hij er gewoon meer moeite mee en niet de Mercedes?
Dat was inderdaad Hamilton, en niet alleen die ene keer en niet alleen bij Verstappen. Het is ook altijd Hamilton die klaagt dat er iets mis is met de motor of de balans terwijl die auto daarna prima blijkt te gaan.quote:Op maandag 4 maart 2019 14:22 schreef Sabata het volgende:
[..]
Nope, Mercedes heeft al sinds de invoering van de turbomotoren de auto zó gebouwd dat hij goed presteert in schone lucht. Dwz, als hij vooraan rijdt of na een pitstop alleen de baan op komt. Zodra Lewis en Nico en later Lewis en Valtteri in vuile lucht van andere auto's terechtkwamen ging het veel minder. Wie herinnert zich niet het herhaalde "Can't pass this guy" toen Lewis in Australië Max (toen nog in een STR) niet voorbij kwam omdat hij door de turbulentie teveel grip verloor.
Weltschmerz is verliefd op Vettel, neem zijn reacties dus niet te serieus.quote:Op maandag 4 maart 2019 14:53 schreef Sabata het volgende:
[..]
Meelezer, maar post niet zoveel. Vertel? Wat mis ik?
en ik heb ook wel m'n hoop gevestigd op Vettel en Ferrari voor het komende seizoen, als het aan mij ligt zeikt Hamilton alle raceweekendenquote:Op maandag 4 maart 2019 15:01 schreef BroesWillems het volgende:
Wat flauw dit.
Je kunt het niet met zijn reacties eens zijn, maar Weltschmerz doet het niet om te trollen.
Noouuuuuuu.... Ik zou hem een stuk geloofwaardiger vinden als hij Lewis ook wat credit zou geven. Maar dwars doen om dat de massa Lewis goed vindt, vind ik ook een soort van trollen.quote:Op maandag 4 maart 2019 15:01 schreef BroesWillems het volgende:
Wat flauw dit.
Je kunt het niet met zijn reacties eens zijn, maar Weltschmerz doet het niet om te trollen.
Haha, ik hoop op mooie gevechten tussen Seb en Max.quote:Op maandag 4 maart 2019 15:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
en ik heb ook wel m'n hoop gevestigd op Vettel en Ferrari voor het komende seizoen, als het aan mij ligt zeikt Hamilton alle raceweekenden
Dat klopt, maar constant hetzelfde punt proberen te maken tot vervelens toe is ook wel een keer genoeg.quote:Op maandag 4 maart 2019 15:01 schreef BroesWillems het volgende:
Wat flauw dit.
Je kunt het niet met zijn reacties eens zijn, maar Weltschmerz doet het niet om te trollen.
de max hooligans, ja dat vind ik ook wel het enige jammere aan een NL top coureur in F1quote:Op maandag 4 maart 2019 15:39 schreef Sabata het volgende:
Ach ik ben wel wat gewend hoor. Is weer eens wat anders dan een stampvoetende horde nieuwe f1 fans die ieder puntje van kritiek richting Neerlands Hoop meteen met scheldwoorden begroeten
Ach, tokkies gonna tok. Een klein beetje nuance is bij de gemiddelde Max dan niet te vinden helaas.quote:Op maandag 4 maart 2019 15:39 schreef Sabata het volgende:
Ach ik ben wel wat gewend hoor. Is weer eens wat anders dan een stampvoetende horde nieuwe f1 fans die ieder puntje van kritiek richting Neerlands Hoop meteen met scheldwoorden begroeten
2010 en 2012 waren mooi en daar was geen sprake van red bull dominantie.quote:Op maandag 4 maart 2019 22:21 schreef Kickinalfa het volgende:
Eens,en we zijn verwend afgelopen twee seizoenen dat het spannend was en dat het mogelijk was dat er 3 teams meedingen naar de overwinning/podiumplaatsen.in2014 ,2015 en 2016 won Mercedes zo een beetje alles. Dat na jarenlange red bull dominantie.
Klopt en ergens bekruipt mij het gevoel dat mercedes aan ziet komen dat hun uberl33twtfhaxx voorsprong weg is en ze dit jaar de auto iets meer afgestemd hebben op verkeer. Nog steeds wel sterk in vrije lucht hoor, maar ook wat meer balans er in. We zullen het zien.quote:Op maandag 4 maart 2019 12:47 schreef Bensel het volgende:
[..]
Het was wel te merken dat mercedes moeite had in traffic om zo snel te blijven als dat waren als ze voorop reden. Handling was in onstabiele lucht was vaak niet zo fijn volgens lewis
Het is Lewis. Dezelfde Lewis die klaagt over een "kapotte" auto en doodleuk van laatste naar 2 rijd. Kapotte auto mijn ass, geweldige coureur maar zeurt te veel als het ff niet lekker gaat imo.quote:Op maandag 4 maart 2019 12:47 schreef Bensel het volgende:
[..]
Het was wel te merken dat mercedes moeite had in traffic om zo snel te blijven als dat waren als ze voorop reden. Handling was in onstabiele lucht was vaak niet zo fijn volgens lewis
Beetje een Diva... maar goed... Max klaagt na elk tikje over heftige schade terwijl hij 2 tiende per ronde sneller verder rijdt, Vettel roept huilend om blauwe vlaggen en klaagt over alle coureurs die verdedigen. Wij zitten slechts op de bank en beoordelen vanaf daar wat zij voelen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 01:04 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Het is Lewis. Dezelfde Lewis die klaagt over een "kapotte" auto en doodleuk van laatste naar 2 rijd. Kapotte auto mijn ass, geweldige coureur maar zeurt te veel als het ff niet lekker gaat imo.
Als dit waar is, is het mogelijk weer een grove blunder van Paddy Lowe.twitter:wbuxtonofficial twitterde op dinsdag 05-03-2019 om 08:49:28Oh dear. @NorthHertsSam and I had discussed the seemingly borderline legality of the Williams in F1TV Tech Talk... seems the opinion is that the mirrors and suspension are not. Another headache they didn’t need. FP1 in 10 days. Suspension not a quick fix.https://t.co/hkYfYA0cot reageer retweet
ik heb het al eens eerder gezegd maar dit lijkt toch bijna sabotage, er moet toch echt wel iets heel goed fout zijn daar.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 09:36 schreef sasquatsch het volgende:
Spiegels en ophanging van de Williams niet legaal?Als dit waar is, is het mogelijk weer een grove blunder van Paddy Lowe.twitter:wbuxtonofficial twitterde op dinsdag 05-03-2019 om 08:49:28Oh dear. @:NorthHertsSam and I had discussed the seemingly borderline legality of the Williams in F1TV Tech Talk... seems the opinion is that the mirrors and suspension are not. Another headache they didn’t need. FP1 in 10 days. Suspension not a quick fix.https://t.co/hkYfYA0cot reageer retweet
Dat zou echt een ramp zijn. Maar F1 teams bespreken toch hun hele ontwerp vooraf met de FIA om te kijken of het een en ander legaal geacht wordt?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 09:36 schreef sasquatsch het volgende:
Spiegels en ophanging van de Williams niet legaal?Als dit waar is, is het mogelijk weer een grove blunder van Paddy Lowe.twitter:wbuxtonofficial twitterde op dinsdag 05-03-2019 om 08:49:28Oh dear. @:NorthHertsSam and I had discussed the seemingly borderline legality of the Williams in F1TV Tech Talk... seems the opinion is that the mirrors and suspension are not. Another headache they didn’t need. FP1 in 10 days. Suspension not a quick fix.https://t.co/hkYfYA0cot reageer retweet
Holy moly...quote:Op dinsdag 5 maart 2019 09:36 schreef sasquatsch het volgende:
Spiegels en ophanging van de Williams niet legaal?Als dit waar is, is het mogelijk weer een grove blunder van Paddy Lowe.twitter:wbuxtonofficial twitterde op dinsdag 05-03-2019 om 08:49:28Oh dear. @:NorthHertsSam and I had discussed the seemingly borderline legality of the Williams in F1TV Tech Talk... seems the opinion is that the mirrors and suspension are not. Another headache they didn’t need. FP1 in 10 days. Suspension not a quick fix.https://t.co/hkYfYA0cot reageer retweet
Als Max klaagt over heftige schade, heeft ie ook heftige schade. In Brazilië bijvoorbeeld was hij echt veel downforce kwijt. Een ander voorbeeld wat ik kan bedenken is Singapore 2017 toen zijn ophanging kapot was vlak voor Kimi hem collecteerde.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 07:22 schreef XL het volgende:
[..]
Beetje een Diva... maar goed... Max klaagt na elk tikje over heftige schade terwijl hij 2 tiende per ronde sneller verder rijdt, Vettel roept huilend om blauwe vlaggen en klaagt over alle coureurs die verdedigen. Wij zitten slechts op de bank en beoordelen vanaf daar wat zij voelen.
De kans is groot dat wij het beter weten, maar nooit helemaal zeker of het klopt natuurlijk
Dit!!!quote:Op dinsdag 5 maart 2019 07:22 schreef XL het volgende:
[..]
Beetje een Diva... maar goed... Max klaagt na elk tikje over heftige schade terwijl hij 2 tiende per ronde sneller verder rijdt, Vettel roept huilend om blauwe vlaggen en klaagt over alle coureurs die verdedigen. Wij zitten slechts op de bank en beoordelen vanaf daar wat zij voelen.
De kans is groot dat wij het beter weten, maar nooit helemaal zeker of het klopt natuurlijk
Ik geef hem de credits die hij volgens mij verdient. Ik doe alleen niet mee met de chauvinistische en marketinggedreven geschiedvervalsing. Als hij voor de verandering eens een keer niet de allersnelste auto heeft die perfect werkt en op kop ligt of alsnog weer eens verslagen wordt door zijn teamgenoot dan heeft hij altijd wat te zeuren.quote:Op maandag 4 maart 2019 15:10 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Noouuuuuuu.... Ik zou hem een stuk geloofwaardiger vinden als hij Lewis ook wat credit zou geven. Maar dwars doen om dat de massa Lewis goed vindt, vind ik ook een soort van trollen.
Dat zou Vettel nooit doen toch?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 10:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik geef hem de credits die hij volgens mij verdient. Ik doe alleen niet mee met de chauvinistische en marketinggedreven geschiedvervalsing. Als hij voor de verandering eens een keer niet de allersnelste auto heeft die perfect werkt en op kop ligt of alsnog weer eens verslagen wordt door zijn teamgenoot dan heeft hij altijd wat te zeuren.
Behalve dan als het om Alonso gaat die volgens jou regelmatig onder deed voor Massa, of dat het gat tussen Vettel en Raikonen vergelijkbaar was als tussen Alonso en Raikonenquote:Op dinsdag 5 maart 2019 10:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik doe alleen niet mee met de chauvinistische en marketinggedreven geschiedvervalsing.
Ik kan niet in de toekomst kijken maar volgens mij is het geen gewoonte van hem. Hij gaat altijd voor zijn team staan en communiceert vrij zakelijk over echte problemen met de auto, een stuur dat scheef staat of zo, of een onderdeel dat tussen zijn benen valt.quote:
O ja, dat was ik nog vergeten, behalve dat Hamilton veel minder heeft gedaan met veel betere auto's had hij ook nog eens de assistentie van Whiting en de stewards nodig. Dat de enige straf voor het hinderen door achterblijvers is uitgedeeld toen Hamilton de benadeelde was past in een patroon. Vettel mag je gewoon ongestoord in de weg rijden.quote:En niet te vergeten...BLUE FLAGS! BLUE FLAGS!
Nee, dat heb ik niet gezegd. Ik gezegd dat Alonso gewoon een normale marge had op Massa, zoals een topcoureur dat tov een subtopper heeft, en zoals Vettel dat tov Raikkonen had. Wat Alonso wel heeft is dat hij overal relatief snel mee is, van de Minardo tot nauwelijks te besturen Ferrari's en McLarens. Alleen dat brengt hem vooral nauwelijks te besturen auto's waarmee hij het niet redt en niet redde tegen Vettel die een bepaalde balans moet hebben om snel te zijn.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 11:14 schreef opreis het volgende:
[..]
Behalve dan als het om Alonso gaat die volgens jou regelmatig onder deed voor Massa, of dat het gat tussen Vettel en Raikonen vergelijkbaar was als tussen Alonso en Raikonen
Je vraagt je af hoe het mogelijk is. Lowe zal er, indien dit waar blijkt, toch op zeker uitvliegen lijkt me. Hoe kan zoiets in hemelsnaam???quote:Op dinsdag 5 maart 2019 09:36 schreef sasquatsch het volgende:
Spiegels en ophanging van de Williams niet legaal?Als dit waar is, is het mogelijk weer een grove blunder van Paddy Lowe.twitter:wbuxtonofficial twitterde op dinsdag 05-03-2019 om 08:49:28Oh dear. @:NorthHertsSam and I had discussed the seemingly borderline legality of the Williams in F1TV Tech Talk... seems the opinion is that the mirrors and suspension are not. Another headache they didn’t need. FP1 in 10 days. Suspension not a quick fix.https://t.co/hkYfYA0cot reageer retweet
Daar staat 3 aspecten. Verder lees ik alleen de ophanging en de spiegels. Wat is die derde dan; heb ik die gemist of faalt google translate met vertalen hier?quote:Op de FW42 zijn er drie verschillende technische aspecten van de machine die onder het vergrootglas van de Internationale Federatie liggen.
het zijn 2 aspecten van de voorwielophanging.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 12:08 schreef vosss het volgende:
Ik heb die Italiaanse link even door gooogle translate gekiepert:[..]
Daar staat 3 aspecten. Verder lees ik alleen de ophanging en de spiegels. Wat is die derde dan; heb ik die gemist of faalt google translate met vertalen hier?
Flauwekul inderdaad...quote:Op dinsdag 5 maart 2019 14:22 schreef dz5b604 het volgende:
Ja, dit is echt veel duidelijker dan 5 verschillende kleuren banden en gewoon namen in plaats van deze c1 t/m c5 bullshit
Je rijtje kloptquote:Op dinsdag 5 maart 2019 14:24 schreef Goudenvis het volgende:
[..]
Flauwekul inderdaad...
C1 = hard
C2 = medium
C3 = soft
C4 = ultra
C5 = hyper
Als ik het goed heb onthouden?
Voor de casualkijker is het perfect zo maar mensen zoals bijvoorbeeld in dit topic moeten nu elke race weer omrekenen naar de echte compound...quote:Op dinsdag 5 maart 2019 14:28 schreef Lionheaad het volgende:
ik vind het eigenlijk wel prima zo.[..]
Je rijtje klopt
Voor die casual kijker was het hebben van 3 kleuren toch al genoeg, ik snap niet waarom dan ook de namen van de banden opeens veranderd moeten worden naar codes.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 14:31 schreef Goudenvis het volgende:
[..]
Voor de casualkijker is het perfect zo maar mensen zoals bijvoorbeeld in dit topic moeten nu elke race weer omrekenen naar de echte compound...
Dat is hem, maar ik haal tijdens de tests bijvoorbeeld al de hele tijd de C1 met de C5 in de war, bij hard/hypersoft heb je dat al niet en zowiezo zijn de namen al zo ingeburgerd in de F1 en dan ga je nu beginnen met hard (wit)/medium (geel)/soft (rood) met rare codes.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 14:24 schreef Goudenvis het volgende:
[..]
Flauwekul inderdaad...
C1 = hard
C2 = medium
C3 = soft
C4 = ultra
C5 = hyper
Als ik het goed heb onthouden?
Dat ook inderdaad, moet je de gele band nu ineens medium noemen en vice versa...quote:Op dinsdag 5 maart 2019 14:32 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Dat is hem, maar ik haal tijdens de tests bijvoorbeeld al de hele tijd de C1 met de C5 in de war, bij hard/hypersoft heb je dat al niet en zowiezo zijn de namen al zo ingeburgerd in de F1 en dan ga je nu beginnen met hard (wit)/medium (geel)/soft (rood) met rare codes.
Ik denk dat je daar over een paar races al geen last meer van hebt.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 14:31 schreef Goudenvis het volgende:
[..]
Voor de casualkijker is het perfect zo maar mensen zoals bijvoorbeeld in dit topic moeten nu elke race weer omrekenen naar de echte compound...
Dit ja, waarom zou je omrekenen. Doe je misschien de eerste paar racesquote:Op dinsdag 5 maart 2019 14:35 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar over een paar races al geen last meer van hebt.
En omrekenen naar de compounds van vorig jaar heeft toch al weinig zin, omdat de supersoft er tussenuit is gevallen.
Waarom moet dat? Wat levert je dat als die hard op?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 14:31 schreef Goudenvis het volgende:
[..]
Voor de casualkijker is het perfect zo maar mensen zoals bijvoorbeeld in dit topic moeten nu elke race weer omrekenen naar de echte compound...
Jij rekent ook nog in guldens?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 14:31 schreef Goudenvis het volgende:
[..]
Voor de casualkijker is het perfect zo maar mensen zoals bijvoorbeeld in dit topic moeten nu elke race weer omrekenen naar de echte compound...
Misschien hetzelfde als Mclaren met hun ophanging vorig jaar? Hopen op een gedoog constructie, ding bouwen en te laat er achter komen dat het toch illegaal is?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 12:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Je vraagt je af hoe het mogelijk is. Lowe zal er, indien dit waar blijkt, toch op zeker uitvliegen lijkt me. Hoe kan zoiets in hemelsnaam???
Opzich niks maar dat doe je toch vanzelf. En vind dat ook wel leuk om te weten.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 14:46 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Waarom moet dat? Wat levert je dat als die hard op?
Doe je bestquote:Op dinsdag 5 maart 2019 14:49 schreef Goudenvis het volgende:
[..]
Opzich niks maar dat doe je toch vanzelf. En vind dat ook wel leuk om te weten.
Ze hadden gewoon soft, medium, hard moeten noemen met elke week dezelfde kleuren. Dat een soft dan de ene GP harder of zachter is dan de andere GP doet niet ter zake.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 14:34 schreef Goudenvis het volgende:
[..]
Dat ook inderdaad, moet je de gele band nu ineens medium noemen en vice versa...
Die C-code hadden ze altijd al in gedachten, want de teams moeten dat wel weten. Ze zouden het alleen buiten de officiële uitingen moeten houden.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 14:52 schreef vosss het volgende:
En onduidelijker voor de nieuwe kijkers, want dan is de ene GP de gele band een medium en de andere GP de gele band ineens de soft. WTF?!!?
Slaat nergens op.
Kan wel duidelijker. Gewoon zo:quote:Op dinsdag 5 maart 2019 14:57 schreef BroesWillems het volgende:
DIt is toch veel duidelijker dan Hyper, ultra, super blablabla?
Je hebt nu gewoon Hard, middel, zacht. Met voor de liefhebbers er nog achter welke compound het echt is.
Kan niet duidelijker imo.
Jawel, dat gaan ze wel doen, alleen zetten ze de onderliggende C-code er ook bij, waardoor die hards moeite gaan krijgen met terug rekenen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Kan wel duidelijker. Gewoon zo:
[ afbeelding ]
Kleurtjes zijn fictief. Bovenste rij is een GP en elke rij eronder ook.
Veel duidelijker, want dan is geel altijd de medium; ongeacht welke compound er achter steekt. En dat is nou net wat ze volgens mij nu NIET gaan doen toch?
Er hoeft toch niet teruggerekend te worden? De hardste compound is altijd het langzaamst van het weekend en gaat het langste mee etc. Wat wil je omrekenen dan? Hoe snel men op een ander circuit met een andere compound was? Er is niks om te rekenen lijkt mij zo.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:03 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Jawel, dat gaan ze wel doen, alleen zetten ze de onderliggende C-code er ook bij, waardoor die hards moeite gaan krijgen met terug rekenen.
Elke race wit-geel-roodquote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:03 schreef vosss het volgende:
Of blijven de 3 kleurtjes wel gewoon hetzelfde? Dus elke GP wit, geel en rood?
Ben ik het helemaal mee eensquote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Er hoeft toch niet teruggerekend te worden? De hardste compound is altijd het langzaamst van het weekend en gaat het langste mee etc. Wat wil je omrekenen dan? Hoe snel men op een ander circuit met een andere compound was? Er is niks om te rekenen lijkt mij zo.
Die doen er toch in zijn geheel niet toe? Waarom zou het interessant zijn om te weten welke van de 3 compounds in een gegeven GP nou C3 is? Waarom zou dat interessant zijn?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:06 schreef Lionheaad het volgende:
De C-codes zijn voor de wat meer dieper geïnteresseerde kijker
Dit gaan ze dus ook doen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Kan wel duidelijker. Gewoon zo:
[ afbeelding ]
Kleurtjes zijn fictief. Bovenste rij is een GP en elke rij eronder ook.
Veel duidelijker, want dan is geel altijd de medium; ongeacht welke compound er achter steekt. En dat is nou net wat ze volgens mij nu NIET gaan doen toch?
Omdat een C3 soft langer meegaat dan een C5 soft. Meer kan ik ook niet bedenkenquote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:07 schreef vosss het volgende:
[..]
Die doen er toch in zijn geheel niet toe? Waarom zou het interessant zijn om te weten welke van de 3 compounds in een gegeven GP nou C3 is? Waarom zou dat interessant zijn?
Dat verschilt toch per circuit. Op deze manier kun je nog aangeven dat een middel overal ongeveer even veel rondjes mee gaat.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:14 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Omdat een C3 soft langer meegaat dan een C5 soft. Meer kan ik ook niet bedenken
Op hetzelfde circuit ja, maar aangezien een C3 soft en een C5 soft niet op hetzelfde circuit gebruikt gaan worden heb je daar niks aan.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:14 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Omdat een C3 soft langer meegaat dan een C5 soft. Meer kan ik ook niet bedenken
En is ook al 6 maanden bekend ofzo. Maar ja, sommige mensen zijn speciaal he.quote:
Ja ik snap het; was even in de veronderstelling dat ze dat dus juist NIET zouden gaan doen. Ik vind het wel een vooruitgang dan.quote:
Sommige mensen zijn limburgerquote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En is ook al 6 maanden bekend ofzo. Maar ja, sommige mensen zijn speciaal he.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |