abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185511902
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 03:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]

Zeker. Maar dat gaan we niet door bedrijven laten sturen. Die moeten gewoon meedoen aan wat ze wordt opgelegd. En als ze dan op termijn besparen, dan is dat mooi.
Waarom die hebben de middelen en geld ervoor, waarom kan daar de kleine man niet zijn voordeel van plukken, 70% van de uitstoot komt van bedrijven, dan heeft Nederland de 50% al binnen, dan kunnen de kleintjes nog altijd volgen.
  zondag 10 maart 2019 @ 03:27:39 #202
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185511933
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 03:12 schreef john2406 het volgende:
70% van de uitstoot komt van bedrijven,
Nee, dat is niet zo. Dat percentage is veel minder.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185511935
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 03:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]

Dan zorgen we dat zo dicht mogelijk bij die doelstellingen komen. Is geen quantum mechanica, toch?
Nou we hebben wel kwantum mechanica nodig voor zulks abssurd ingewikkelde doelstelling. Wanneer klein Nederland braaf C02 uitstoot reduceert en de rest van de wereld niet. CO2 reductie dat klinkt toch ook al als een grap. En dat is het ook.
  zondag 10 maart 2019 @ 03:28:31 #204
Why is all the rum gone?
pi_185511937
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 03:27 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

CO2 reductie dat klinkt toch ook al als een grap.
Nope.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185511948
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 03:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]

Jij wil een rapport de grond in boren en jij eigen hier presenteren?
  zondag 10 maart 2019 @ 04:08:00 #206
Why is all the rum gone?
pi_185512008
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 03:33 schreef john2406 het volgende:
[..]

Jij wil een rapport de grond in boren en jij eigen hier presenteren?
Laat dat rapport eerst maar zien, dan. Volgens mij ben jij ten prooi gevallen aan wat populistische rethoriek. Het aandeel CO2-uitstoot van de industrie in Nederland wordt geschat op 22%, als ik het goed heb.
pi_185512108
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 04:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]

Laat dat rapport eerst maar zien, dan. Volgens mij ben jij ten prooi gevallen aan wat populistische rethoriek. Het aandeel CO2-uitstoot van de industrie in Nederland wordt geschat op 22%, als ik het goed heb.
Al het leven op aarde is gebasseerd op C. Ik zie een verband met het tientallen jaren gedoceerde dogma over het zogenaamde gevaar van overpopulatie op hogescholen en uni's. Kwade krachten willen gewoon depopulatie.

Anti-Cholesterol is ook zoiets. Letterlijk elke lichaamscel bestaat uit cholestrol. Het is een wasachtig stofje en elke celwand bestaat uit cholesterol. Zonder cholesterol geen leven. Wat raadt de overheid aan: verlaag uw cholesterol!
Ik vertrouw de overheid gewoon niet meer.
  zondag 10 maart 2019 @ 05:47:34 #208
Why is all the rum gone?
pi_185512237
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2019 04:50 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]

Al het leven op aarde is gebasseerd op C. Ik zie een verband met het tientallen jaren gedoceerde dogma over het zogenaamde gevaar van overpopulatie op hogescholen en uni's. Kwade krachten willen gewoon depopulatie.

Anti-Cholesterol is ook zoiets. Letterlijk elke lichaamscel bestaat uit cholestrol. Het is een wasachtig stofje en elke celwand bestaat uit cholesterol. Zonder cholesterol geen leven. Wat raadt de overheid aan: verlaag uw cholesterol!
Ik vertrouw de overheid gewoon niet meer.
In jouw geval is het vermoedelijk het best om eerst je issues te bespreken met een therapeut.
pi_185512259
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 05:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]

In jouw geval is het vermoedelijk het best om eerst je issues te bespreken met een therapeut.
Kunnen forumdiscussies ook niet een vorm van therapie voorstellen?
  zondag 10 maart 2019 @ 06:00:49 #210
Why is all the rum gone?
pi_185512262
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2019 05:58 schreef Brood-op-de-plank het volgende:
[..]

Kunnen forumdiscussies ook niet een vorm van therapie voorstellen?
Ik ben daar licht sceptisch over. :)

Het is overigens niet de overheid die zegt dat je op je cholesterol moet letten, maar de medische wetenschap. Vertrouw je die ook niet?
pi_185512265
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 06:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]

Het is overigens niet de overheid die zegt dat je op je cholesterol moet letten, maar de medische wetenschap. Vertrouw je die ook niet?
Ik weet niet waarom je die commentasr op mij richt want

1) ik vertrouw de overheid gewoon op veel gebieden, misschien teveel zelfs, in traditionele zin
2) ik had het niet eens over cholesterol en geloof wel dat een overmaat net zoals een ondermaat een slechte zaak is

Tot zover, de inhoudelijke afdwaling. :)
  zondag 10 maart 2019 @ 06:04:46 #212
Why is all the rum gone?
pi_185512266
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2019 06:03 schreef Brood-op-de-plank het volgende:

Ik weet niet waarom je die commentasr op mij richt want
Sorry. user-mixup.
pi_185513988
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 23:56 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]

Arrogantie, hoogmoed. Ben jij getraind als zogenaamde wetenschapper?
Ja, als iemand zo overduidelijk dom zit te ouwehoeren en het niet eens kan toegeven als hij een basale denkfout maakt, dan kan ik wel arrogant uit de hoek komen. Hij invalideert zichzelf volledig daarmee wat mij betreft.

Ja, ik ben opgeleid tot wetenschapper (gepromoveerd natuurkundige). Zal ook wel bij het complot horen.
pi_185514006
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 03:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]

Ruim 50 procent.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zondag 10 maart 2019 @ 11:04:09 #215
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_185514502
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 09:17 schreef Iblardi het volgende:
[..]

De negatieve stelling volgt niet automatisch uit de positieve. Volgens mij is dat een vrij basale regel.

"Als mijn buurman zijn auto wast, wordt de straat nat." (Dat klopt.)
"Als mijn buurman zijn auto niet wast, wordt de straat niet nat." (Dat klopt niet; de straat wordt ook nat van een regenbui.)

Je kunt het probleem niet oplossen door het in een drogreden te persen.
Bravo! Je laat zien hoe de AGW-ers de fout ingaan.
De AGW-aanhangers schetsen aan de hand van een auto wassen. Persoonlijk heb ik het liever over wetenschappelijke aangelegenheden. Maar vooruit, in een discussie overdenk je elkaars standpunten.

AGW:"Vanmorgen was de straat droog, ik ging mijn auto wassen en toen was de straat nat."
Vanaf 1900 hebben we thermometer metingen die een opwaartse trend laten zien, en gelijktijdig een opstoken van fossiele brandstoffen.

Dit is de voornaamste redeneerlijn van de AGW.

AGW"Vorige week heeft het niet geregend, dat heb ik gereconstrueerd"
Er zijn voor 1900 meerdere opwarmingen geweest, zo was er bijvoorbeeld de Medeavel Warming Period, zoals getoond in het eerste Assessment Report van de IPCC (1990). Deze is hierna verdwenen. De Hockeystick poetste deze MWP weg. Natuurlijke variatie werd weggemoffeld.

Ik heb de vraag al eerder gesteld. Waardoor komen toch de warme perioden van voor de industriële revolutie? Er zijn aanwijzingen dat de natuurlijke variatie toch wel steviger aanwezig is dan gesuggereerd. Ik heb de vraag ook al bij #teamhaushofer neergelegd, die zijn nog aan het nadenken:
Aanwijzing 1:
In de jaren 30 was de temperatuur 5 graden warmer dan nu op Franz Joseph land, oostelijk van Spitsbergen. Valt "toevallig" samen met de Dust bowl periode in de Verenigde Staten
http://notrickszone.com/2(...)es-during-the-1930s/

Aanwijzing 2:
Verbouwen van Gerst op Groenland op georganiseerde schaal in de 10e eeuw. Dit zou vandaag de dag niet zinvol zijn. Dan moet de temperatuur dan structureel enkele graden hoger zijn geweest dan nu. Dit was niet alleen in Groenland, op meerdere plekken is bevestiging voor deze Medeavel Warming Period gevonden.
http://sciencenordic.com/vikings-grew-barley-greenland

Aanwijzing 3:
Gedurende de laatste 10.000 jaar was het ongeveer 90% van de tijd warmer dan nu. Resten van 4000 jaar oude bossen die tevoorschijn komen bij het terugtrekken van een Zwitserse gletsjer. En ook op andere plekken zijn sporen gevonden die wijzen op warmte, zoals:
http://notrickszone.com/2(...)rmer-9000-years-ago/

Het kan natuurlijk niet zo zijn dat je anderen van wetenschapsontkenning gaat beschuldigen en dan zelf delen van de wetenschap gaat ontkennen. Ik heb begrepen dat in de psychiatrie projectie genoemd wordt: wanneer een persoon slechte karaktertrekjes van zichzelf toedicht bij anderen.
Tot nu toe heb ik geen antwoord gezien.

AGW "Doordat we onze auto's wassen gaan we er over 12 jaar aan"
Er is een sterke alarmistische trend bij de prognoses. Dit werkt natuurlijk heel goed om emotie los te maken, en om het onderwerp op de agenda te krijgen. En om een klimaatmars te organiseren van volgelingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door MrRatio op 10-03-2019 11:42:10 ]
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
  zondag 10 maart 2019 @ 11:14:12 #216
463668 MrRatio
pi_185514671
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2019 10:32 schreef Haushofer het volgende:
[..]

Ja, als iemand zo overduidelijk dom zit te ouwehoeren en het niet eens kan toegeven als hij een basale denkfout maakt, dan kan ik wel arrogant uit de hoek komen. Hij invalideert zichzelf volledig daarmee wat mij betreft.

Ja, ik ben opgeleid tot wetenschapper (gepromoveerd natuurkundige). Zal ook wel bij het complot horen.
Ben je dan niet aan je niveau verplicht om je niet iedere keer te laten beetnemen door oplichters zoals Mann, John Cook? Noblesse oblige.

Basale denkfout? Nee, een invulling van jouw zijde dat ik niet bekend zou zijn positieve feedback. Daar heb ik al antwoord op gegeven. Positieve feedback bestaat vooral in de klimaatmodellen die te hoge temperaturen geven ten opzichte van de temperatuurmetingen met weerballonnen en satellieten.

Arrogant uit de hoek komen. Ja, dat was me opgevallen. Ik kan nog begrip hebben voor arrogantie mits daar een terechte basis voor is. Jezelf structureel in de luren laten leggen door activisten is niet die basis die ik hiermee bedoel.

Even een zen-momentje inlassen en leg dan maar uit waar de Medeavel Warming Period vandaan kwam. Je mag daarbij ook nog even het de Vries-effect opvoeren, it's up to you.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
  zondag 10 maart 2019 @ 11:20:13 #217
463668 MrRatio
pi_185514779
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 06:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]

Medische wetenschap was ook ooit voorstander van het structureel knippen van amandelen. Opereren bij lage rugpijn. Psycho-analyse. Volgens mij is het hoge-cholesterol verhaal nog steeds in ontwikkeling, met receptoren, erfelijke aanleg, HDL en LDL en verstrengeling met andere factoren als zout, overgewicht/gebrek aan beweging enz.
Václav Klaus
  zondag 10 maart 2019 @ 11:23:35 #218
463668 MrRatio
pi_185514825
quote:
[..]

Ik zal ook eens wat vriendelijks zeggen. Ik zag in het wetenschapsforum inderdaad enkele zeer goede bijdragen van jouw hand over zaken als relativiteit, zwarte gaten, quantummechanica, dark matter en aanverwante artikelen.
Daarin is wel de gepromoveerde natuurkundige te herkennen.
Václav Klaus
  zondag 10 maart 2019 @ 11:26:30 #219
463668 MrRatio
pi_185514879
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 02:50 schreef john2406 het volgende:
[..]

Als ze aan de pensioen kas zouden kunnen zou men het dan nog doen, en inzetten voor het klimaat?
Zonder twijfel. En de EU kijkt ook al met een schuin oog naar de Nederlandse vette pensioen pot.

[ Bericht 0% gewijzigd door MrRatio op 10-03-2019 11:45:20 ]
Václav Klaus
  zondag 10 maart 2019 @ 11:33:11 #220
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185515023
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 10:34 schreef BoneThugss het volgende:

Ruim 50 procent.
Wat je daar onder wil scharen kun je over discussieren, feit is wel dat de huishoudens verantwoordelijk zijn voor slechts 22.2% van het geheel:
  zondag 10 maart 2019 @ 11:35:25 #221
463668 MrRatio
pi_185515066
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 04:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]

Je bedoelt fossiele CO2 uitstoot?
Václav Klaus
pi_185526926
quote:
[..]

Is de mensheid volgens jou schuldig aan de klimaatopwarming?
Zoja, hoe?
pi_185527008
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 11:35 schreef MrRatio het volgende:
[..]

Je bedoelt fossiele CO2 uitstoot?
Hij bedoelt wat hem toevallig in het straatje past, gelukkig hoef ik niet meer @AchJa heeft het al gepost.
  maandag 11 maart 2019 @ 00:09:08 #224
Why is all the rum gone?
pi_185532530
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 11:20 schreef MrRatio het volgende:
[..]

Medische wetenschap was ook ooit voorstander van het structureel knippen van amandelen. Opereren bij lage rugpijn. Psycho-analyse. Volgens mij is het hoge-cholesterol verhaal nog steeds in ontwikkeling, met receptoren, erfelijke aanleg, HDL en LDL en verstrengeling met andere factoren als zout, overgewicht/gebrek aan beweging enz.
Be that as it may, het is niet de overheid die dat verzint. :)
pi_185532551
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 11:33 schreef AchJa het volgende:
[..]

Wat je daar onder wil scharen kun je over discussieren, feit is wel dat de huishoudens verantwoordelijk zijn voor slechts 22.2% van het geheel:
[ afbeelding ]
Want huishoudens / consumenten consumeren niet de productie van al die bedrijfstakken? Tuurlijk wel.

Huishoudens zijn verantwoordelijk
voor 100% van de uitstoot. Per definitie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')