abonnement Unibet Coolblue
pi_185447625
Vooral in het begin kan een PT van een prima toegevoegde waarde zijn qua voeding/schema, als je iets verder bent qua sporten is het mijn inziens minder nodig als het op voeding of schema's aankomt. Wel is het een mooie stok achter de deur om de motivatie tot sporten te behouden :)
pi_185447661
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 09:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]

ik weet dat het zo werkt, en dat is mooi shit :P

Ik ga weer een afspraak maken met een begeleider van de sportschool en een nieuw plan de campagne maken. Zo lang ik hier nog woon en deze sportschool heb, ga ik er maar maximaal gebruik van maken!
Klinkt als een goed plan ^O^
  Moderator donderdag 7 maart 2019 @ 10:13:54 #153
5428 crew  miss_sly
pi_185447692
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 10:10 schreef Questular het volgende:
Vooral in het begin kan een PT van een prima toegevoegde waarde zijn qua voeding/schema, als je iets verder bent qua sporten is het mijn inziens minder nodig als het op voeding of schema's aankomt. Wel is het een mooie stok achter de deur om de motivatie tot sporten te behouden :)

Er zijn heel veel dingen in het leven niet nodig, maar soms maken ze het leven wel aangenamer. Zo zie ik een PT :)

Als ik het geld had, nam ik er echt een voor een jaar, twee keer per week. Ik vind het echt prettig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185460701
Had vandaag geen tijd meer voor de sportschool dus had voor het eerst in heel lang thuis getraind. Ik kan nu echt veel meer push ups als een tijd terug, had ik niet verwacht. Blij mee :7

Verder ben ik deze week sowieso een beetje slackende in de gym. Maar blijf wel op m'n voeding letten.
Faka G
  vrijdag 8 maart 2019 @ 10:35:39 #155
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_185473110
Ik heb me enkele dagen geleden voor het eerst in mijn leven aangemeld bij een sportschool. Morgenochtend eens een kijkje nemen daar. Aanmelding komt omdat ik thuis alleen push-ups, pull-ups, dips en leg raises doe en hierdoor de spierontwikkeling in de onderste helft van mijn lijf nogal achterloopt op dat van de bovenste helft. 10 dips of pull-ups achteréén zijn geen probleem, maar 10 squats zónder extra gewicht wél ...
pi_185474792
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 10:35 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik heb me enkele dagen geleden voor het eerst in mijn leven aangemeld bij een sportschool. Morgenochtend eens een kijkje nemen daar. Aanmelding komt omdat ik thuis alleen push-ups, pull-ups, dips en leg raises doe en hierdoor de spierontwikkeling in de onderste helft van mijn lijf nogal achterloopt op dat van de bovenste helft. 10 dips of pull-ups achteréén zijn geen probleem, maar 10 squats zónder extra gewicht wél ...
Wat is het probleem met de squats dan?
  vrijdag 8 maart 2019 @ 12:24:31 #157
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_185474927
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 12:16 schreef Chia het volgende:
[..]

Wat is het probleem met de squats dan?
Benen voelen dan nadien aan als spaghetti en méérdere sets 10 x squats zijn dan quasi niet haalbaar, terwijl bijvoorbeeld 4 x 10 dips / pull-ups wél mogelijk zijn.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 12:30:58 #158
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_185475028
Zelfde als met de pull-ups enzo. Veel doen en dan wordt het vanzelf beter.
pi_185475339
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 12:24 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]

Benen voelen dan nadien aan als spaghetti en méérdere sets 10 x squats zijn dan quasi niet haalbaar, terwijl bijvoorbeeld 4 x 10 dips / pull-ups wél mogelijk zijn.
Je bodyweight squats zijn gewoon veel meer een echte krachtinspanning voor jou dan de andere oefeningen die je doet. Dus ik zou wel meer sets gaan doen, maar dan met 3-5 minuten er tussen en dan gewoon het maximale aantal herhalingen dat je redt. Wat dat betreft kan je thuis dus nog even vooruit. :P

Maar in de sportschool wil je ze gewoon meer gaan doen met (lege) stang en van daaruit opbouwen?
  Moderator zaterdag 9 maart 2019 @ 12:09:10 #160
5428 crew  miss_sly
pi_185493687
In de sportschool vandaag ging de man waar ik altijd al de kriebels van krijg (een van de weinige, meeste mannen zijn heel prettig in de omgang) uitgebreid staan kijken hoe ik de glute bridge met barbell aan het doen was. Echt, dat snap je toch wel dat je dat niet doet?

Anyway, ik heb een afspraak voor donderdagavond staan. In de tussentijd wil ik me wat voorbereiden op wat ik in mijn schema wil. Ik wil afvallen, maar ik wil dat niet door meer cardio-apparaten, maar juist met krachttraining. Ik vind dat zoveel leuker. Cardio met krachttraining, dat is meer herhalingen met minder gewicht?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 9 maart 2019 @ 12:11:03 #161
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_185493720
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 12:09 schreef miss_sly het volgende:
Cardio met krachttraining, dat is meer herhalingen met minder gewicht?
Ja
  zaterdag 9 maart 2019 @ 12:11:14 #162
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
  Moderator zaterdag 9 maart 2019 @ 12:13:18 #163
5428 crew  miss_sly
pi_185493756
Crossfit is niet meer bij onze sportschool.
Mijn idee is twee maal per week een full body te doen met het schema dat ik ga krijgen. Daarnaast minstens een keer naar de spartan work out les, die is zo fijn. En daarnaast fiets ik 80 km per week en let ik op mijn eten.

Ik wil die full body dus zo inrichten dat het meer is om af te vallend dan om spieren te kweken. Ik heb dat de laatste jaren wel gedaan, maar ik heb er, vind ik, fysiek niet het gewenste resultaat mee. Dus nu wil ik het eens anders gaan proberen. Maar ik hou van krachttraining, dus dat wil ik wel blijven doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185494074
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 12:13 schreef miss_sly het volgende:
Crossfit is niet meer bij onze sportschool.
Mijn idee is twee maal per week een full body te doen met het schema dat ik ga krijgen. Daarnaast minstens een keer naar de spartan work out les, die is zo fijn. En daarnaast fiets ik 80 km per week en let ik op mijn eten.

Ik wil die full body dus zo inrichten dat het meer is om af te vallend dan om spieren te kweken. Ik heb dat de laatste jaren wel gedaan, maar ik heb er, vind ik, fysiek niet het gewenste resultaat mee. Dus nu wil ik het eens anders gaan proberen. Maar ik hou van krachttraining, dus dat wil ik wel blijven doen.
Dus gewoon iets om je fullbody training mee te vullen totdat je dat schema krijgt a.s. donderdag? Of begrijp ik je verkeerd?
  Moderator zaterdag 9 maart 2019 @ 12:37:25 #165
5428 crew  miss_sly
pi_185494170
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 12:30 schreef Chia het volgende:
[..]

Dus gewoon iets om je fullbody training mee te vullen totdat je dat schema krijgt a.s. donderdag? Of begrijp ik je verkeerd?
Nee, ik wil met mijn begeleider samen een goed schema opstellen. Eens zien hier hoe jullie denken hoe zo'n schema er dan uit zou kunnen zien. Input, dus :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 9 maart 2019 @ 12:38:26 #166
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_185494179
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 12:13 schreef miss_sly het volgende:
Crossfit is niet meer bij onze sportschool.
Ik wil die full body dus zo inrichten dat het meer is om af te vallend dan om spieren te kweken.
Meeh
Als je wil afvallen, moet je minder eten in je mond stoppen
Als je meer uithoudingsvermogen wil hebben, sterker wil worden of gewoon een beter functionerend lichaam wil hebben, moet je sporten
  Moderator zaterdag 9 maart 2019 @ 12:48:55 #167
5428 crew  miss_sly
pi_185494333
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 12:38 schreef hugecooll het volgende:
[..]

Meeh
Als je wil afvallen, moet je minder eten in je mond stoppen
Als je meer uithoudingsvermogen wil hebben, sterker wil worden of gewoon een beter functionerend lichaam wil hebben, moet je sporten
Dat weet ik en dan doe ik ook.
Ik wil daarnaast met sport wat doen. Om al die dingen die je doet, maar ik wil het dus nu toespitsen op slanker worden, niet meer spieren kweken. Dat komt erna wel weer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185494715
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 12:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]

Nee, ik wil met mijn begeleider samen een goed schema opstellen. Eens zien hier hoe jullie denken hoe zo'n schema er dan uit zou kunnen zien. Input, dus :)
Oh zo.

Volgens mij is puur op kracht trainen ook gewoon goed voor kcalverbruik (ook ivm behouden van spiermassa), dus dat is niet iets wat ik zou uitsluiten. Bovendien kun je gewoon daarna alsnog cardio doen dmv krachtoefeningen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 12:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]

Dat weet ik en dan doe ik ook.
Ik wil daarnaast met sport wat doen. Om al die dingen die je doet, maar ik wil het dus nu toespitsen op slanker worden, niet meer spieren kweken. Dat komt erna wel weer.
In principe kun je met eenzelfde sportschema afvallen en spieren kweken. Alleen om die spieren te kweken moet je boven verbruik eten en voor afvallen juist onder. Even heel grofweg gesproken dan.
  zaterdag 9 maart 2019 @ 13:19:42 #169
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_185494828
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 13:12 schreef Chia het volgende:
In principe kun je met eenzelfde sportschema afvallen en spieren kweken. Alleen om die spieren te kweken moet je boven verbruik eten en voor afvallen juist onder. Even heel grofweg gesproken dan.
Als je wil afvallen, hoeft dat in principe niet omdat je eigen vetmassa compenseert voor het stukje tussen wat je eet en nodig hebt
  Moderator zaterdag 9 maart 2019 @ 13:26:08 #170
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_185494950
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 12:11 schreef hugecooll het volgende:
Of crossfitten
Heel efficient :Y
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_185495008
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 13:19 schreef hugecooll het volgende:
[..]

Als je wil afvallen, hoeft dat in principe niet omdat je eigen vetmassa compenseert voor het stukje tussen wat je eet en nodig hebt
Is maar net wat je onder verbruik noemt he. :T verlies is onder verbruik, dus afhankelijk van wat je als uitgangspunt voor verbruik neemt. Met sporten zit je met inname op BMR al op verlies ja.

Iets anders: Waar ligt eigenlijk de grens tussen cardio en kracht? Is dat bijvoorbeeld op basis van hartslag(verloop) nog een beetje te duiden in de vorm van een soort spectrum?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2019 13:36:53 ]
  zaterdag 9 maart 2019 @ 14:12:52 #172
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_185495726
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 13:29 schreef Chia het volgende:
Iets anders: Waar ligt eigenlijk de grens tussen cardio en kracht? Is dat bijvoorbeeld op basis van hartslag(verloop) nog een beetje te duiden in de vorm van een soort spectrum?
Naja oefeningen zijn doorgaans niet 100% het een of het ander.
Bij cardio of aerobe (met zuurstof) oefeningen is zuurstof de voornaamste energiebron. Door middel van langdurig oefeningen te doen met relatief lage intensiteit verbeter je je cardiovasculaire systeem (vandaar de naam cardio).

Bij krachttraining of anaerobe (zonder zuurstof) oefeningen wordt je lichaam soort van verrast door de plotselinge hoge intensiteit en krijgt het niet de tijd om op het gemakje energie te produceren m.b.v. zuurstof, dus schakelt het over op een andere energiebron: koolhydraten, die als glycogeen in je spieren en lever zijn opgeslagen. Die glycogeenvoorraad is beperkt dus zo'n oefening kun je ook niet lang volhouden (vergeleken met aerobe oefeningen).

Je zou dus kunnen stellen dat iedere oefening die je lang KUNT volhouden cardio/aeroob is en iedere oefening die je niet lang kunt volhouden krachttraining/anaeroob is. Je ziet vaak dat mensen zeggen dat bijv 1-5 reps krachttraining is, 6-8 voor spiergroei en 8-12 voor cardio oid. Die getallen veranderen weleens maar gaat om het idee. Dat zal vast wel ergens kloppen, maar het gaat er niet per se om hoeveel reps je dan doet, maar hoeveel je er met die intensiteit kunt doen.

Als je bijv 5x50 kg kunt squatten, dan zal 5x50 kg een anaerobe oefening zijn. Als je 5x20 kg doet, is de intensiteit daar te laag voor en is het aeroob/cardio (of in ieder geval niet anaeroob)

En sprinten is anaeroob, terwijl joggen aeroob is :P
  Moderator zaterdag 9 maart 2019 @ 14:23:39 #173
5428 crew  miss_sly
pi_185495861
Wat een fijne, duidelijke uitleg!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 9 maart 2019 @ 14:25:56 #174
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_185495893
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 14:12 schreef hugecooll het volgende:
[..]

Naja oefeningen zijn doorgaans niet 100% het een of het ander.
Bij cardio of aerobe (met zuurstof) oefeningen is zuurstof de voornaamste energiebron. Door middel van langdurig oefeningen te doen met relatief lage intensiteit verbeter je je cardiovasculaire systeem (vandaar de naam cardio).

Bij krachttraining of anaerobe (zonder zuurstof) oefeningen wordt je lichaam soort van verrast door de plotselinge hoge intensiteit en krijgt het niet de tijd om op het gemakje energie te produceren m.b.v. zuurstof, dus schakelt het over op een andere energiebron: koolhydraten, die als glycogeen in je spieren en lever zijn opgeslagen. Die glycogeenvoorraad is beperkt dus zo'n oefening kun je ook niet lang volhouden (vergeleken met aerobe oefeningen).

Je zou dus kunnen stellen dat iedere oefening die je lang KUNT volhouden cardio/aeroob is en iedere oefening die je niet lang kunt volhouden krachttraining/anaeroob is. Je ziet vaak dat mensen zeggen dat bijv 1-5 reps krachttraining is, 6-8 voor spiergroei en 8-12 voor cardio oid. Die getallen veranderen weleens maar gaat om het idee. Dat zal vast wel ergens kloppen, maar het gaat er niet per se om hoeveel reps je dan doet, maar hoeveel je er met die intensiteit kunt doen.

Als je bijv 5x50 kg kunt squatten, dan zal 5x50 kg een anaerobe oefening zijn. Als je 5x20 kg doet, is de intensiteit daar te laag voor en is het aeroob/cardio (of in ieder geval niet anaeroob)

En sprinten is anaeroob, terwijl joggen aeroob is :P
Goeie wod gehad dus vandaag. 7xrelatief zware kettlebell swings. 5xoverhead squats en 200m rennen. Mooie combo.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_185496158
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 14:12 schreef hugecooll het volgende:
[..]

Naja oefeningen zijn doorgaans niet 100% het een of het ander.
Bij cardio of aerobe (met zuurstof) oefeningen is zuurstof de voornaamste energiebron. Door middel van langdurig oefeningen te doen met relatief lage intensiteit verbeter je je cardiovasculaire systeem (vandaar de naam cardio).

Bij krachttraining of anaerobe (zonder zuurstof) oefeningen wordt je lichaam soort van verrast door de plotselinge hoge intensiteit en krijgt het niet de tijd om op het gemakje energie te produceren m.b.v. zuurstof, dus schakelt het over op een andere energiebron: koolhydraten, die als glycogeen in je spieren en lever zijn opgeslagen. Die glycogeenvoorraad is beperkt dus zo'n oefening kun je ook niet lang volhouden (vergeleken met aerobe oefeningen).

Je zou dus kunnen stellen dat iedere oefening die je lang KUNT volhouden cardio/aeroob is en iedere oefening die je niet lang kunt volhouden krachttraining/anaeroob is. Je ziet vaak dat mensen zeggen dat bijv 1-5 reps krachttraining is, 6-8 voor spiergroei en 8-12 voor cardio oid. Die getallen veranderen weleens maar gaat om het idee. Dat zal vast wel ergens kloppen, maar het gaat er niet per se om hoeveel reps je dan doet, maar hoeveel je er met die intensiteit kunt doen.

Als je bijv 5x50 kg kunt squatten, dan zal 5x50 kg een anaerobe oefening zijn. Als je 5x20 kg doet, is de intensiteit daar te laag voor en is het aeroob/cardio (of in ieder geval niet anaeroob)

En sprinten is anaeroob, terwijl joggen aeroob is :P
Goede uitleg thnx. Ik kon zo gauw geen fijne uitleg meer vinden met googlen.

Had afgelopen week bijvoorbeeld een EMOM* met overhead lunges (op een gewicht dat zwaar voor je is) en toen hing mijn tong echt op mijn knieën. _O-

*Every Minute On the Minute, elke minuut is een nieuwe ronde. Je moet dan bijv. x herhalingen van een oefening doen en hebt daarna de rest van de minuut rust. Kan zowel met verschillende oefeningen als met eenzelfde oefening zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2019 14:48:01 ]
  zaterdag 9 maart 2019 @ 14:55:03 #176
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_185496334
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 14:43 schreef Chia het volgende:
[..]

Goede uitleg thnx. Ik kon zo gauw geen fijne uitleg meer vinden met googlen.

Had afgelopen week bijvoorbeeld een EMOM* met overhead lunges (op een gewicht dat zwaar voor je is) en toen hing mijn tong echt op mijn knieën. _O-

*Every Minute On the Minute, elke minuut is een nieuwe ronde. Je moet dan bijv. x herhalingen van een oefening doen en hebt daarna de rest van de minuut rust. Kan zowel met verschillende oefeningen als met eenzelfde oefening zijn.
En welke vd twee is dat dan? c_/
pi_185496516
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 14:55 schreef hugecooll het volgende:
[..]

En welke vd twee is dat dan? c_/
Kracht. En ik deed hem met alleen stang, dus heb na een paar minuten maar minder aantallen gedaan ipv te scalen naar front rack. Dat was denk ik wel cardio geweest.
  zaterdag 9 maart 2019 @ 15:44:30 #178
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_185497150
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 15:06 schreef Chia het volgende:
[..]

Kracht. En ik deed hem met alleen stang, dus heb na een paar minuten maar minder aantallen gedaan ipv te scalen naar front rack. Dat was denk ik wel cardio geweest.
Waarschijnlijk wel ja
EMOM voorzover ik weet bedoeld als HIIT en de High Intensity in HIIT geeft al aan dat t anaeroob is :P

Als je gaat hijgen en zo, is dat dus ook een goede indicator dat je anaeroob bezig bent.

Cardiofitness heb je ook, da's misschien waar je op doelde met je vraag aan het begin. Dat is een soort mix van de twee waarbij het intensief genoeg is om je hartslag te verhogen tot ... maar niet intensief genoeg dat je binnen een minuut bekaf bent. Het doel is dan om je hartslag gedurende langere tijd te verhogen. Ik geloof dat dat steady state cardio oid heet. Dus bijv op een lekker tempo fietsen of joggen
  maandag 11 maart 2019 @ 09:40:52 #179
248821 Rauw.
op je bord.
pi_185535224
Als je gewoon lekker wil sporten om af te vallen maakt het geen flikker uit wat je doet;
Eet minder dan dat je verbruikt en get off your ass.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 11 maart 2019 @ 09:54:34 #180
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_185535414
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 09:40 schreef Rauw. het volgende:
Als je gewoon lekker wil sporten om af te vallen maakt het geen flikker uit wat je doet;
Eet minder dan dat je verbruikt en get off your ass.
Wat je doet, maakt op zich niet zo veel uit. Je eetpatroon en zo natuurlijk wel.
  Moderator maandag 11 maart 2019 @ 09:55:21 #181
5428 crew  miss_sly
pi_185535423
Ik weet dat ik op mijn eten moet letten. Van mij ass afkomen is echt geen probleem, want dat die ik al jaren. Daar ging mijn vraag dan ook niet over.

Ik vraag om tips over oefeningen, maar kennelijk is dit topic daar dan niet voor bedoeld. Jammer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 11 maart 2019 @ 09:58:14 #182
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_185535449
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 09:55 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet dat ik op mijn eten moet letten. Van mij ass afkomen is echt geen probleem, want dat die ik al jaren. Daar ging mijn vraag dan ook niet over.

Ik vraag om tips over oefeningen, maar kennelijk is dit topic daar dan niet voor bedoeld. Jammer.
Jawel jawel dit topic is voor van alles joh :P
  Moderator maandag 11 maart 2019 @ 10:04:37 #183
5428 crew  miss_sly
pi_185535531
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 09:58 schreef hugecooll het volgende:
[..]

Jawel jawel dit topic is voor van alles joh :P
De antwoorden doen anders vermoeden.

Ik hoef niet te horen dat ik in beweging moet komen en moet letten op mijn intake. Ik vraag iets anders en ik zou het fijn vinden als de ervaren sporters daar dan in mee willen denken. Ik wil er zelf echt wat meer over weten in plaats van rücksichtslos doen wat een trainer zegt, en dan zou wat input hier in het topic fijn zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 11 maart 2019 @ 10:10:12 #184
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_185535592
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 09:55 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet dat ik op mijn eten moet letten. Van mij ass afkomen is echt geen probleem, want dat die ik al jaren. Daar ging mijn vraag dan ook niet over.

Ik vraag om tips over oefeningen, maar kennelijk is dit topic daar dan niet voor bedoeld. Jammer.
Naja, tips voor oefeningen, alles wat je ook met kracht kan doen, maar met lichter gewicht (of zonder extra gewicht) en meer herhalingen/op tempo dus. Zolang de hartslag er maar verhoogd van blijft. Dus wat vind je leuk?

Mooi uitgelegd @hugecooll! Deze sukkel snapt eindelijk wat ze bedoelen met anaerobe oefeningen en aerobe oefeningen. _O- Maakt die drempel die ze vaak benoemen ook wat beter in te schatten. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  maandag 11 maart 2019 @ 10:46:08 #185
248821 Rauw.
op je bord.
pi_185536127
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 09:55 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet dat ik op mijn eten moet letten. Van mij ass afkomen is echt geen probleem, want dat die ik al jaren. Daar ging mijn vraag dan ook niet over.

Ik vraag om tips over oefeningen, maar kennelijk is dit topic daar dan niet voor bedoeld. Jammer.
Wat vind je leuk om te doen?
De keuze is oneindig.

Wandelen
Hardlopen
Sprinten
Fietsen (recreatief)
Fietsen (wielrennen)
Gewichtheffen (lage gewichten hoog aantal herhalingen voor conditie)
Gewichtheffen (hoge gewichten laag aantal herhalingen voor spierbouw)
Fitness (Alleen een rondje machines in je sportschool)
Fitness (Groepsles)

et cetera.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  Moderator maandag 11 maart 2019 @ 10:57:21 #186
5428 crew  miss_sly
pi_185536352
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 10:46 schreef Rauw. het volgende:
[..]

Wat vind je leuk om te doen?
De keuze is oneindig.

Wandelen
Hardlopen
Sprinten
Fietsen (recreatief)
Fietsen (wielrennen)
Gewichtheffen (lage gewichten hoog aantal herhalingen voor conditie)
Gewichtheffen (hoge gewichten laag aantal herhalingen voor spierbouw)
Fitness (Alleen een rondje machines in je sportschool)
Fitness (Groepsles)

et cetera.
Dat heb ik al een paar posts eerder gezegd en ook waarom ik deze vraag hier stel: ik hou van krachttraining en dat wil ik dan ook inzetten.


Ik heb al een afspraak dus ik bespreek het wel met de begeleider.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 11 maart 2019 @ 11:04:36 #187
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_185536491
Dus de vraag is vooral, hoe kan je de krachttraining oefeningen het beste inzetten als je je wilt focussen op gewichtsverlies. Meeste kcal verbranding enzo.
  maandag 11 maart 2019 @ 11:10:41 #188
248821 Rauw.
op je bord.
pi_185536621
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 10:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]

Dat heb ik al een paar posts eerder gezegd en ook waarom ik deze vraag hier stel: ik hou van krachttraining en dat wil ik dan ook inzetten.

Ik heb al een afspraak dus ik bespreek het wel met de begeleider.
Ben zelf zo'n 80kg afgevallen terwijl ik HIIT (Crossfit) deed, zeer efficient.
Positieve Community die je waarschijnlijk vaker wel dan niet door de donkere tijden sleept. Meestal heerst er een soort sociale controle "Goh, jou heb ik lang niet gezien" en "Ben je hier alweer, goed hoor" doen onbewust denk ik behoorlijk wat met je motivatie.
Ook vind je in een Crossfit Box veel healthnuts die je ongevraagd allerlei voedingtips geven waar je zelf van kan bepalen wat je ermee doet.
't is een stukje krachtraining, gymastiek en een deel hoge intensiteit. Zeer gevarieerd.

ik denk dat je gewoon het beste een en ander kan proberen, een begeleider kan je niet vertellen wat je leuk vindt.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  Moderator maandag 11 maart 2019 @ 11:14:03 #189
5428 crew  miss_sly
pi_185536691
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 11:04 schreef Cue_ het volgende:
Dus de vraag is vooral, hoe kan je de krachttraining oefeningen het beste inzetten als je je wilt focussen op gewichtsverlies. Meeste kcal verbranding enzo.
Dit. Dank voor de vertaling. Ik had het idee dat ik dit ook had gepost, maar kennelijk niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 11 maart 2019 @ 11:17:05 #190
5428 crew  miss_sly
pi_185536745
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2019 11:10 schreef Rauw. het volgende:
[..]

Ben zelf zo'n 80kg afgevallen terwijl ik HIIT (Crossfit) deed, zeer efficient.
Positieve Community die je waarschijnlijk vaker wel dan niet door de donkere tijden sleept. Meestal heerst er een soort sociale controle "Goh, jou heb ik lang niet gezien" en "Ben je hier alweer, goed hoor" doen onbewust denk ik behoorlijk wat met je motivatie.
Ook vind je in een Crossfit Box veel healthnuts die je ongevraagd allerlei voedingtips geven waar je zelf van kan bepalen wat je ermee doet.
't is een stukje krachtraining, gymastiek en een deel hoge intensiteit. Zeer gevarieerd.

ik denk dat je gewoon het beste een en ander kan proberen, een begeleider kan je niet vertellen wat je leuk vindt.
Er is geen CrossFit waar ik sport en ook niet in de omgeving. Ik heb een fijne sportschool met goede begeleiding waar ik al jaren kom. Ik vind krachttraining fijn en dat wil ik is doen.

Mijn begeleider kent me inmiddels voldoende om voor een groot deel te weten wat ik leuk vind. Ik wilde alleen eens wat input van anderen voor mijn specifieke vraag: hebben jullie ideeën over hoe ik krachttraining het beste kan inzetten voor wat gewichtsverlies.

Om misschien eens een andere blik mee te nemen bij het opstellen van een fijn fulltime body schema.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 11 maart 2019 @ 11:18:40 #191
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_185536768
Ik zou niet weten wat ik er na die uitleg over aeroob/anaeroob nog aan toe kan voegen, tbh.

Ander ding, denk je dat je veel herhalingen van dezelfde oefening met lichter gewicht/op hoger tempo net zo leuk gaat vinden als zwaardere gewichten? Dat lijkt mij om "zelf" te doen helemaal niet zo leuk namelijk.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  maandag 11 maart 2019 @ 11:22:43 #192
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_185536847
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 11:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]

Er is geen CrossFit waar ik sport en ook niet in de omgeving. Ik heb een fijne sportschool met goede begeleiding waar ik al jaren kom. Ik vind krachttraining fijn en dat wil ik is doen.

Mijn begeleider kent me inmiddels voldoende om voor een groot deel te weten wat ik leuk vind. Ik wilde alleen eens wat input van anderen voor mijn specifieke vraag: hebben jullie ideeën over hoe ik krachttraining het beste kan inzetten voor wat gewichtsverlies.

Om misschien eens een andere blik mee te nemen bij het opstellen van een fijn fulltime body schema.
Naja het ligt er ook een beetje aan wat je leuk vindt. Ik gok dat circuittraining wel jouw ding is, maar dat kun je dan bijv met of zonder gewichten doen of allebei.
pi_185536866
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 11:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]

Dit. Dank voor de vertaling. Ik had het idee dat ik dit ook had gepost, maar kennelijk niet.
Ik heb je overige posts niet gelezen, maar bij krachttraining verbrandt je het meeste kcal's met de compound oefeningen. Squat, bench press, deadlift, military press en de bent-over-row. Deze oefeningen spreken niet 1 spiergroep aan, maar meerdere spiergroepen per oefening. Als je het tempo ook nog een omhoog gooit, dus weinig rust houdt tussen de oefeningen, heb je echt een workout. Ik heb deze oefeningen ook gedaan, 5 oefeningen, 5 setjes van 5 herhalingen en dan 3x per week. Eventueel kan je de workout nog aanvullen met isolatieoefeningen (oefeningen waarbij je maar 1 spiergroep pakt).
pi_185536876
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 11:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]

Er is geen CrossFit waar ik sport en ook niet in de omgeving. Ik heb een fijne sportschool met goede begeleiding waar ik al jaren kom. Ik vind krachttraining fijn en dat wil ik is doen.

Mijn begeleider kent me inmiddels voldoende om voor een groot deel te weten wat ik leuk vind. Ik wilde alleen eens wat input van anderen voor mijn specifieke vraag: hebben jullie ideeën over hoe ik krachttraining het beste kan inzetten voor wat gewichtsverlies.

Om misschien eens een andere blik mee te nemen bij het opstellen van een fijn fulltime body schema.
PT kan ook een crossfitchatig fullbody schema voor je maken. Bijvoorbeeld door de meer herhalingen met lichter gewicht in een WOD-vorm te gieten en daarbij rekening te houden met de faciliteiten van je sportschool.
  maandag 11 maart 2019 @ 11:26:49 #195
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_185536921
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 11:23 schreef SausDip het volgende:
[..]

Ik heb je overige posts niet gelezen, maar bij krachttraining verbrandt je het meeste kcal's met de compound oefeningen. Squat, bench press, deadlift, military press en de bent-over-row. Deze oefeningen spreken niet 1 spiergroep aan, maar meerdere spiergroepen per oefening. Als je het tempo ook nog een omhoog gooit, dus weinig rust houdt tussen de oefeningen, heb je echt een workout. Ik heb deze oefeningen ook gedaan, 5 oefeningen, 5 setjes van 5 herhalingen en dan 3x per week. Eventueel kan je de workout nog aanvullen met isolatieoefeningen (oefeningen waarbij je maar 1 spiergroep pakt).
Zo'n 5x5-schema is wel gebouwd met voldoende rust tussen de setjes in het achterhoofd, omdat het is gericht op krachttoename ipv kcalverbranding
  maandag 11 maart 2019 @ 11:28:58 #196
248821 Rauw.
op je bord.
pi_185536961
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 11:18 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik zou niet weten wat ik er na die uitleg over aeroob/anaeroob nog aan toe kan voegen, tbh.

Ander ding, denk je dat je veel herhalingen van dezelfde oefening met lichter gewicht/op hoger tempo net zo leuk gaat vinden als zwaardere gewichten? Dat lijkt mij om "zelf" te doen helemaal niet zo leuk namelijk.
Ik heb de 13-weeks BBB challenge (Boring but Big) gedaan van Wendler, onderdeel daarvan is 5x10 met 50% van je Trainingmax als Supplement op je werksets. Dus eerst 3 opbouwende (zwaar maar submaximaal) werksets en dan nog 5x10 op een lager percentage.

ik voel mij niet snel een "Winnaar" maar holy shit wat voel je je een alpha-mens als je na 6 a 7 weken die laatste 10-set reps eruit grind. _O_
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 11 maart 2019 @ 11:29:27 #197
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_185536966
quote:
12s.gif Op maandag 11 maart 2019 11:28 schreef Rauw. het volgende:
[..]

Ik heb de 13-weeks BBB challenge (Boring but Big) gedaan van Wendler, onderdeel daarvan is 5x10 met 50% van je Trainingmax als Supplement op je werksets. Dus eerst 3 opbouwende (zwaar maar submaximaal) werksets en dan nog 5x10 op een lager percentage.

ik voel mij niet snel een "Winnaar" maar holy shit wat voel je je een alpha-mens als je na 6 a 7 weken die laatste 10-set reps eruit grind. _O_
klink saai
  maandag 11 maart 2019 @ 11:29:38 #198
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
  maandag 11 maart 2019 @ 11:30:07 #199
248821 Rauw.
op je bord.
pi_185536978
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 11:29 schreef hugecooll het volgende:
[..]

klink saai
Daarom heet het ook zo.
Toch het meeste plezier wat ik met mijn broek aan heb gehad in die periode.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 11 maart 2019 @ 11:30:14 #200
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_185536979
Zoiets is volgens mij ook wel nice als je een tijdje niet hebt getraind en weer wil beginnen maar er niet meteen keihard in kan gaan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')