En welke vd twee is dat dan?quote:Op zaterdag 9 maart 2019 14:43 schreef Chia het volgende:
[..]
Goede uitleg thnx. Ik kon zo gauw geen fijne uitleg meer vinden met googlen.
Had afgelopen week bijvoorbeeld een EMOM* met overhead lunges (op een gewicht dat zwaar voor je is) en toen hing mijn tong echt op mijn knieën.
*Every Minute On the Minute, elke minuut is een nieuwe ronde. Je moet dan bijv. x herhalingen van een oefening doen en hebt daarna de rest van de minuut rust. Kan zowel met verschillende oefeningen als met eenzelfde oefening zijn.
Kracht. En ik deed hem met alleen stang, dus heb na een paar minuten maar minder aantallen gedaan ipv te scalen naar front rack. Dat was denk ik wel cardio geweest.quote:
Waarschijnlijk wel jaquote:Op zaterdag 9 maart 2019 15:06 schreef Chia het volgende:
[..]
Kracht. En ik deed hem met alleen stang, dus heb na een paar minuten maar minder aantallen gedaan ipv te scalen naar front rack. Dat was denk ik wel cardio geweest.
Wat je doet, maakt op zich niet zo veel uit. Je eetpatroon en zo natuurlijk wel.quote:Op maandag 11 maart 2019 09:40 schreef Rauw. het volgende:
Als je gewoon lekker wil sporten om af te vallen maakt het geen flikker uit wat je doet;
Eet minder dan dat je verbruikt en get off your ass.
Jawel jawel dit topic is voor van alles johquote:Op maandag 11 maart 2019 09:55 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet dat ik op mijn eten moet letten. Van mij ass afkomen is echt geen probleem, want dat die ik al jaren. Daar ging mijn vraag dan ook niet over.
Ik vraag om tips over oefeningen, maar kennelijk is dit topic daar dan niet voor bedoeld. Jammer.
De antwoorden doen anders vermoeden.quote:Op maandag 11 maart 2019 09:58 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Jawel jawel dit topic is voor van alles joh
Naja, tips voor oefeningen, alles wat je ook met kracht kan doen, maar met lichter gewicht (of zonder extra gewicht) en meer herhalingen/op tempo dus. Zolang de hartslag er maar verhoogd van blijft. Dus wat vind je leuk?quote:Op maandag 11 maart 2019 09:55 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet dat ik op mijn eten moet letten. Van mij ass afkomen is echt geen probleem, want dat die ik al jaren. Daar ging mijn vraag dan ook niet over.
Ik vraag om tips over oefeningen, maar kennelijk is dit topic daar dan niet voor bedoeld. Jammer.
Wat vind je leuk om te doen?quote:Op maandag 11 maart 2019 09:55 schreef miss_sly het volgende:
Dat heb ik al een paar posts eerder gezegd en ook waarom ik deze vraag hier stel: ik hou van krachttraining en dat wil ik dan ook inzetten.quote:Op maandag 11 maart 2019 10:46 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Wat vind je leuk om te doen?
De keuze is oneindig.
Wandelen
Hardlopen
Sprinten
Fietsen (recreatief)
Fietsen (wielrennen)
Gewichtheffen (lage gewichten hoog aantal herhalingen voor conditie)
Gewichtheffen (hoge gewichten laag aantal herhalingen voor spierbouw)
Fitness (Alleen een rondje machines in je sportschool)
Fitness (Groepsles)
et cetera.
Ben zelf zo'n 80kg afgevallen terwijl ik HIIT (Crossfit) deed, zeer efficient.quote:Op maandag 11 maart 2019 10:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat heb ik al een paar posts eerder gezegd en ook waarom ik deze vraag hier stel: ik hou van krachttraining en dat wil ik dan ook inzetten.
Ik heb al een afspraak dus ik bespreek het wel met de begeleider.
Dit. Dank voor de vertaling. Ik had het idee dat ik dit ook had gepost, maar kennelijk niet.quote:Op maandag 11 maart 2019 11:04 schreef Cue_ het volgende:
Dus de vraag is vooral, hoe kan je de krachttraining oefeningen het beste inzetten als je je wilt focussen op gewichtsverlies. Meeste kcal verbranding enzo.
Er is geen CrossFit waar ik sport en ook niet in de omgeving. Ik heb een fijne sportschool met goede begeleiding waar ik al jaren kom. Ik vind krachttraining fijn en dat wil ik is doen.quote:Op maandag 11 maart 2019 11:10 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ben zelf zo'n 80kg afgevallen terwijl ik HIIT (Crossfit) deed, zeer efficient.
Positieve Community die je waarschijnlijk vaker wel dan niet door de donkere tijden sleept. Meestal heerst er een soort sociale controle "Goh, jou heb ik lang niet gezien" en "Ben je hier alweer, goed hoor" doen onbewust denk ik behoorlijk wat met je motivatie.
Ook vind je in een Crossfit Box veel healthnuts die je ongevraagd allerlei voedingtips geven waar je zelf van kan bepalen wat je ermee doet.
't is een stukje krachtraining, gymastiek en een deel hoge intensiteit. Zeer gevarieerd.
ik denk dat je gewoon het beste een en ander kan proberen, een begeleider kan je niet vertellen wat je leuk vindt.
Naja het ligt er ook een beetje aan wat je leuk vindt. Ik gok dat circuittraining wel jouw ding is, maar dat kun je dan bijv met of zonder gewichten doen of allebei.quote:Op maandag 11 maart 2019 11:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is geen CrossFit waar ik sport en ook niet in de omgeving. Ik heb een fijne sportschool met goede begeleiding waar ik al jaren kom. Ik vind krachttraining fijn en dat wil ik is doen.
Mijn begeleider kent me inmiddels voldoende om voor een groot deel te weten wat ik leuk vind. Ik wilde alleen eens wat input van anderen voor mijn specifieke vraag: hebben jullie ideeën over hoe ik krachttraining het beste kan inzetten voor wat gewichtsverlies.
Om misschien eens een andere blik mee te nemen bij het opstellen van een fijn fulltime body schema.
Ik heb je overige posts niet gelezen, maar bij krachttraining verbrandt je het meeste kcal's met de compound oefeningen. Squat, bench press, deadlift, military press en de bent-over-row. Deze oefeningen spreken niet 1 spiergroep aan, maar meerdere spiergroepen per oefening. Als je het tempo ook nog een omhoog gooit, dus weinig rust houdt tussen de oefeningen, heb je echt een workout. Ik heb deze oefeningen ook gedaan, 5 oefeningen, 5 setjes van 5 herhalingen en dan 3x per week. Eventueel kan je de workout nog aanvullen met isolatieoefeningen (oefeningen waarbij je maar 1 spiergroep pakt).quote:Op maandag 11 maart 2019 11:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit. Dank voor de vertaling. Ik had het idee dat ik dit ook had gepost, maar kennelijk niet.
PT kan ook een crossfitchatig fullbody schema voor je maken. Bijvoorbeeld door de meer herhalingen met lichter gewicht in een WOD-vorm te gieten en daarbij rekening te houden met de faciliteiten van je sportschool.quote:Op maandag 11 maart 2019 11:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is geen CrossFit waar ik sport en ook niet in de omgeving. Ik heb een fijne sportschool met goede begeleiding waar ik al jaren kom. Ik vind krachttraining fijn en dat wil ik is doen.
Mijn begeleider kent me inmiddels voldoende om voor een groot deel te weten wat ik leuk vind. Ik wilde alleen eens wat input van anderen voor mijn specifieke vraag: hebben jullie ideeën over hoe ik krachttraining het beste kan inzetten voor wat gewichtsverlies.
Om misschien eens een andere blik mee te nemen bij het opstellen van een fijn fulltime body schema.
Zo'n 5x5-schema is wel gebouwd met voldoende rust tussen de setjes in het achterhoofd, omdat het is gericht op krachttoename ipv kcalverbrandingquote:Op maandag 11 maart 2019 11:23 schreef SausDip het volgende:
[..]
Ik heb je overige posts niet gelezen, maar bij krachttraining verbrandt je het meeste kcal's met de compound oefeningen. Squat, bench press, deadlift, military press en de bent-over-row. Deze oefeningen spreken niet 1 spiergroep aan, maar meerdere spiergroepen per oefening. Als je het tempo ook nog een omhoog gooit, dus weinig rust houdt tussen de oefeningen, heb je echt een workout. Ik heb deze oefeningen ook gedaan, 5 oefeningen, 5 setjes van 5 herhalingen en dan 3x per week. Eventueel kan je de workout nog aanvullen met isolatieoefeningen (oefeningen waarbij je maar 1 spiergroep pakt).
Ik heb de 13-weeks BBB challenge (Boring but Big) gedaan van Wendler, onderdeel daarvan is 5x10 met 50% van je Trainingmax als Supplement op je werksets. Dus eerst 3 opbouwende (zwaar maar submaximaal) werksets en dan nog 5x10 op een lager percentage.quote:Op maandag 11 maart 2019 11:18 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik zou niet weten wat ik er na die uitleg over aeroob/anaeroob nog aan toe kan voegen, tbh.
Ander ding, denk je dat je veel herhalingen van dezelfde oefening met lichter gewicht/op hoger tempo net zo leuk gaat vinden als zwaardere gewichten? Dat lijkt mij om "zelf" te doen helemaal niet zo leuk namelijk.
klink saaiquote:Op maandag 11 maart 2019 11:28 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ik heb de 13-weeks BBB challenge (Boring but Big) gedaan van Wendler, onderdeel daarvan is 5x10 met 50% van je Trainingmax als Supplement op je werksets. Dus eerst 3 opbouwende (zwaar maar submaximaal) werksets en dan nog 5x10 op een lager percentage.
ik voel mij niet snel een "Winnaar" maar holy shit wat voel je je een alpha-mens als je na 6 a 7 weken die laatste 10-set reps eruit grind.
Daarom heet het ook zo.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |