abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 26 april 2019 @ 10:25:52 #151
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186433381
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 09:54 schreef Elleska het volgende:
Bijna 6maand tink *O* Dat is echt wel een jompel waard na alle problemen in het begin, wat zeg ik een dubbele jompel *O*

Wat ik heb geleerd is dat je productie pas stabiel wordt na de 9maand.
Maar 1 a 2x per werkdag kolven en als je thuis bent gewoon op verzoek blijven voeden zijn meer voedingen dan enkel sochtends/savonds.
Er zijn anderen met meer kolfkennis maar ipv een volledige kolfsessie tussendoor kort kolven voor de productie ipv voor de opbrengst?
:@ O+

En txs beiden! Ik ga gewoon eerst maar eens naar 2 keer kolven op een werkdag ipv 3-4 keer, dan brengt vast al heel veel rust. En dan zien we wel. Ik wilde per se een half jaar volhouden en ik durf nu met enige zekerheid te zeggen dat dat gaat lukken. Alles wat prul daarna nog krijgt, is mooi meegenomen. Ik zou het alleen bij vlagen zo missen...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 26 april 2019 @ 11:28:45 #152
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_186434531
Inderdaad, wat een goed geheugen, Vivi! De lk stelde inderdaad vast dat ik onderontwikkelde borsten heb. En ze zijn er volgens mij ook nog niet uit of mijn PCOS wel of geen invloed heeft op de melkproductie.

@Gogo83 'fijn' om jouw verhaal te lezen. Als je op internet zoekt, lees je vooral dat maar 1-2% van de vrouwen gewoon echt niet genoeg kan produceren, waardoor het verhaal al snel gaat over wat je allemaal kunt doen om het beter te maken. Maar ik lees weinig van die 1-2%, waardoor je toch snel het gevoel krijgt dat je alleen bent in deze situatie.
Ondanks dat ik bij dochter een kleine 10 maanden in meer of mindere mate borstvoeding heb kunnen geven, herken ik wel wat je zegt over je gevoel als je er aan terug denkt of een andere vrouw ziet voeden. Het ziet er allemaal zo vanzelfsprekend en natuurlijk uit.. vol jaloezie vraag ik me dan af waarom het bij ons dan zo'n gedoe moest zijn.

@Tink89 Bij dochter hadden we na verloop van tijd een mooi ritme en dan is het inderdaad beter te accepteren. Maar nu is zoon nog zo klein, zijn vraag neemt natuurlijk ook nog toe.. We zijn dus nog een beetje zoekende.
Heb jij overdag dan wel genoeg productie om een volledige voeding te geven? Bij mij is het namelijk bij elke voeding duidelijk dat ze nog honger hadden/hebben. Pas toen dochter door sliep en m'n borsten dus echt helemaal goed vol zaten na een nacht, was dat voldoende voor haar ochtendvoeding.

Bedankt allemaal voor jullie lieve, steunende woorden O+
  vrijdag 26 april 2019 @ 11:36:37 #153
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186434679
@Stroopwafelmeisje Ik produceer 's nachts en 's ochtends redelijk, maar vanaf de middag echt nog maar heel weinig. Door dan een hele voeding over te slaan, kan ik voor het slapen gaan vaak nog wel een beetje voeden. Prul krijgt dan een fles na. Op kantoor merk ik dat ook... ik voed Prul 's ochtends voor ik wegga (rond 5:15 meestal) en dan kan ik één keer fatsoenlijk kolven en daarna nog maar 40-50 ml per keer. Dus met vier keer kolven, haal ik soms net twee voedingen, maar meestal niet. Vanaf 13:30 kolf ik niet meer (dat frustreerde meer dan het opleverde) en dan als ik rond 18 uur thuis ben, kan ik nog een voeding doen, al is het dus niet genoeg voor een hele.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 27 april 2019 @ 02:07:39 #154
269689 crew  Viv
pi_186451058
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 11:36 schreef Tink89 het volgende:
Dus met vier keer kolven, haal ik soms net twee voedingen, maar meestal niet. Vanaf 13:30 kolf ik niet meer (dat frustreerde meer dan het opleverde) en dan als ik rond 18 uur thuis ben, kan ik nog een voeding doen, al is het dus niet genoeg voor een hele.
Was die frustratie omdat het zo weinig opleverde? Je kolft niet alleen voor de opbrengst van die dag hè, maar ook zodat je lichaam een seintje krijgt dat de melkproductie nog steeds nodig is (door er niet te lang tussen te laten). Ik zou daarom wel adviseren je kolfsessies op het werk gelijkmatiger te verdelen over de dag.

Ongeveer twee voedingen kolven onder werktijd is overigens helemaal niet slecht. ^O^ Dat had ik ook, zelfs in de hoogtijdagen waarin ik geen kunstvoeding hoefde te gebruiken.
pi_186451801
Ik kolfde ook 2 keer op werk toen Jip nog volledig bv kreeg en ik nog kolfrecht had. Ik voedde hem rond 8 uur zelf en dan kolfde ik om 11 en 14 uur op werk. En ik had het dan zo geregeld dat ik om 16 uur weg mocht van werk en dan voedde ik hem rond 17 uur dus weer zelf. Op zich had ik daarmee dan wel genoeg melk, maar op de opvang wilden ze altijd 1 voeding extra voor de zekerheid als dat ging, dus ik kolfde op vrije dagen wel ook nog 1 x per dag. Maar door die regelmaat van elke 3 uur een voeding live of gekolfd, had ik dus wel lange tijd genoeg melk.
  zaterdag 27 april 2019 @ 10:00:07 #156
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186453125
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 02:07 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Was die frustratie omdat het zo weinig opleverde? Je kolft niet alleen voor de opbrengst van die dag hè, maar ook zodat je lichaam een seintje krijgt dat de melkproductie nog steeds nodig is (door er niet te lang tussen te laten). Ik zou daarom wel adviseren je kolfsessies op het werk gelijkmatiger te verdelen over de dag.

Ongeveer twee voedingen kolven onder werktijd is overigens helemaal niet slecht. ^O^ Dat had ik ook, zelfs in de hoogtijdagen waarin ik geen kunstvoeding hoefde te gebruiken.
Ik ben om kwart voor vijf thuis en leg dan meteen aan. Ik begin om 7:15, en voed/kolf nu meestal ergens middernacht, 5:15, 8, 11 en rond 13:30-14:00. Laatste is een powerkolfsessie en dan voed ik dus weer rond vijf uur. Ik vind dat best een prima verdeling.

Overigens lijkt prul m'n productie met haar ziek zijn niet platgelegd te hebben, ik kolfde donderdag ongeveer net zo veel als vroeger.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 27 april 2019 @ 11:06:26 #157
327807 Mariposas
יה&#14
pi_186454223
Even van me afschrijven hoor. Wat een hel die borstvoeding, wat een pijn. Een halve dag na de bevalling had ik al de eerste wondjes op mijn tepel. En dat terwijl ik heel erg op het aanleggen heb gelet, omdat ik bij de eerste ook zulke kloven had. De verloskundige en kraamzorg vonden de techniek er ook goed uitzien. IBCLC lactatiekundige laten komen, die vond de aanlegtechniek en het drinken perfect. Helaas heb ik een hele lichte en gevoelige huid en zijn mijn tepels daarom gewoon extreem gevoelig. Kak dus, want dat betekent dat er eigenlijk ook niets aan valt te doen. :'(
Inmiddels al een borstontsteking links gehad, vermoedelijk infectie door de kloven. Nu een beginnende borstontsteking aan de andere kant.
Kolf nu links omdat de pijn bij drinken aan de borst ondraaglijk is door een enorme kloof, maar dat lukt ook voor geen meter omdat ik geen goeie tsr krijg. Kolf tussen de 10 en 40 ml per keer, dus ik zit nu ook met onderproductie.
Het is dat ik weet dat het beter wordt dan dit (bij de eerste kon ik na 11 weken eindelijk pijnloos voeden), anders was ik nu al gestopt.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zaterdag 27 april 2019 @ 11:15:00 #158
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186454429
Mariposas, ik stuur je even een hele dikke knuffel. Jij heldin!

Zou voor je tsr bij het kolven een oxytocine neusspray kunnen helpen? En mijn beste vriendinnetje voedt bij kloven met een tepelhoedje. Ook niet ideaal, maar wel veel minder pijnlijk...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 27 april 2019 @ 12:26:40 #159
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186456259
Mariposas, knuffel!
Herkenbaar, mijn oudste heb ik in 5,5 jaar nooit volledig pijnloos kunnen voeden. Maar de oxytocine maakte het toch gelukkig goed en ik ben er erg trots op dat ik het zolang heb kunnen doen, tot ze helemaal natuurlijk ermee is gestopt. Bij de jongste heb ik nergens last van gehad! Ook niet tijdens tandemmen. Heel bizar!

Ik vermoed hier bij de oudste ergens een tekort riempje (niet tong, maar een lip dan wellicht, wat nooit goed gezien is of op is gelet). Maar nooit iets mee gedaan dus. Het vermoeden kwam pas later, toen ze ook moeite had met de uitspraak van bepaalde klanken en ik dingen aan elkaar ging linken. Inmiddels praat ze hartstikke mooi en drinkt ze niet meer aan de borst en is er volgens mij geen reden meer om iets te doen met riempjes.

Ik hoop dat de kloven en ontstekingen vlug bij je oplossen. Wolvet op m'n tepel hielp hier het best bij kloven, om het soepel te houden en tegelijk te laten herstellen. En heel rustig aan doen, zoveel mogelijk ontspannen, voor het kolven en voor de borstontstekingen. :*
  zaterdag 27 april 2019 @ 13:54:04 #160
327807 Mariposas
יה&#14
pi_186458030
Oxytocine neusspray ga ik inderdaad maar proberen, want ik heb echt al het mogelijke geprobeerd om op een andere manier een tsr op te wekken. Vandaag ook weer de linkerborst geprobeerd maar baby laat steeds los, en dat zal waarschijnlijk te maken hebben met uitblijven tsr.
Heb alleen een soort snuif fobie dus ugh.

Ela, tongriempje is door twee mensen gecontroleerd, waaronder de lk, en die was echt prima. Dus daar vertrouw ik dan maar op. Wat fijn dat het wel zo goed ging bij je tweede. Ik had echt niet verwacht dat het nu zo k** zou gaan vanwege de ervaring die ik heb opgedaan bij de eerste.

Ik heb eerst lanoline gesmeerd en rite aid pads geprobeerd en ik heb nu van de lk polymem pads gekregen. Dit materiaal gebruiken ze ook in de wondverzorging in ziekenhuizen. Dat helpt gelukkig wel, maar het blijft natuurlijk wel zo dat het steeds is alsof je schoenen moet aantrekken terwijl je enorme blaren op je voeten hebt.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zaterdag 27 april 2019 @ 14:04:16 #161
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186458134
Wat klote zeg, dat het zo pijnlijk is. Je hoeft er niet doorheen he? Of zeg ik nou iets stoms. Superstoer dat je zo bezig bent, ik hoop dat het snel beter wordt. 11 weken klinkt best lang.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 27 april 2019 @ 14:05:26 #162
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186458147
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 10:00 schreef Tink89 het volgende:
Overigens lijkt prul m'n productie met haar ziek zijn niet platgelegd te hebben, ik kolfde donderdag ongeveer net zo veel als vroeger.
Fijn!

quote:
2s.gif Op donderdag 25 april 2019 21:36 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik was dus acht dagen weg. Niet gekolfd. En het werkte nog. Ik sta er zelf ook versteld van. Mijn vriend had de wat naïeve gedachte dat Ysje na de onthouding van 8 dagen wel zou kunnen stoppen met de borst. Maar nee. Als ik echt had gewild, had dat wel gekund natuurlijk. Maar dan had Ysje echt de hele boel bij elkaar geschreeuwd en gehuild. Ik heb het namelijk even geprobeerd omdat ik na ruim 5 jaar bv geven op zich best wel klaar zou willen zijn, maar hij werd echt hysterisch. En dan kan ik het ook weer niet goed over mijn hart verkrijgen het hem te weigeren, zeker niet als hij me duidelijk gemist heeft.

Ik weet niet hoe het kan dat ik twee totaal borstverslaafde kinderen heb gekregen. Oudste vraagt ook nog steeds af en toe of ze nog mag. Ik vind dat wel fascinerend eigenlijk. Waarom het zo is dat sommige kinderen al redelijk snel zelf aangeven niet meer te willen en anderen tot in het oneindige willen doorgaan. Ik vind het een lust en een last tegelijk. Want mijn idee was steeds dat ik het moment zou afwachten dat het op hun initiatief zou stoppen, dat het natuurlijk en harmonieus zou gaan, maar dat moment komt geloof ik bij Ysje ook niet vanzelf.

Ik weet ook niet waarom ik dit hier schrijf, inderdaad beetje #liefdagboek. Maar deze kant van het (lang) geven van borstvoeding daar lees ik eigenlijk nooit over.
Dat is de reden dat ik het deelde, dat je er niet zo veel over leest. Jij ook bedankt @Cholula voor je reactie. Ik schreef 'alleen de lusten' maar ik vraag me soms ook wel af hoe hij ooit gaat stoppen. En waarom andere kinderen dat dan wel al doen. Is dat niet toch dat ze een poosje minder interesse hebben en moeders dat aangrijpen om te stoppen? Waar niks mis mee is, natuurlijk. Of heb je 2 groepen kinderen: die binnen een jaar stoppen omdat het minder nodig is voor de calorieën , en die eindeloos doorgaan omdat het lekker/fijn is?

[ Bericht 69% gewijzigd door Lemijn op 27-04-2019 14:11:18 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 27 april 2019 @ 14:33:54 #163
269689 crew  Viv
pi_186458503
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 10:00 schreef Tink89 het volgende:
Ik ben om kwart voor vijf thuis en leg dan meteen aan. Ik begin om 7:15, en voed/kolf nu meestal ergens middernacht, 5:15, 8, 11 en rond 13:30-14:00. Laatste is een powerkolfsessie en dan voed ik dus weer rond vijf uur. Ik vind dat best een prima verdeling.
Dat klinkt inderdaad heel wat beter dan tussen 13:30 en 18:00 niet kolven/voeden (zo stond het in je vorige post). :)

Mariposas wat kut, sterkte! :* Volgens mij heb je alle hulpmiddelen al in huis, behalve misschien van die beschermkapjes tegen schurende kleding, maar die vond ik zelf niet fijn (die van Medela tenminste).
pi_186458508
Lemijn, ik denk dat het inderdaad per kind verschilt maar ook hoe je daar als moeder op reageert.

L is nu bijna 1 jaar en vraagt niet om een voeding (of ik pik de signalen niet op). Hij laat wel merken dat hij honger heeft maar sinds hij goed eet kan dat net zo makkelijk worden gestild met vast voedsel. Hij drinkt nog wel graag wanneer ik het aanbied dus dat blijf ik doen na elk slaapje en voor de nacht. Maar ik kan me voorstellen dat ik dit ook had kunnen interpreteren als "hij heeft het niet meer nodig" en was gestopt met aanbieden.
  zaterdag 27 april 2019 @ 14:48:39 #165
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186458699
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 14:34 schreef Elleska het volgende:
Lemijn, ik denk dat het inderdaad per kind verschilt maar ook hoe je daar als moeder op reageert.

L is nu bijna 1 jaar en vraagt niet om een voeding (of ik pik de signalen niet op). Hij laat wel merken dat hij honger heeft maar sinds hij goed eet kan dat net zo makkelijk worden gestild met vast voedsel. Hij drinkt nog wel graag wanneer ik het aanbied dus dat blijf ik doen na elk slaapje en voor de nacht. Maar ik kan me voorstellen dat ik dit ook had kunnen interpreteren als "hij heeft het niet meer nodig" en was gestopt met aanbieden.
Dit doet me herinneren dat er zeker een tijd is geweest, rond zijn verjaardag? dat Jacob overdag nooit om drinken vroeg. Pas toen hij een manier had om te vragen (ik heb heel lang op mijn borst geklopt bij het aanbieden, dat is hij gaan nadoen) kwam hij het ook vragen. Toen had ik dus makkelijk kunnen afbouwen naar alleen in/rond de nacht of naar nul. Maar als ik het aanbood nam hij meestal wel en ik heb nooit geaarzeld om dat te doen, omdat het mij onlogisch leek als het al stopte.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_186460306
Precies dat inderdaad, het voelt niet logisch om al te stoppen en hij drinkt graag als ik het aanbied dus er is voor mij geen reden om te stoppen. Goed idee om met een gebaar te gaan werken.
  zaterdag 27 april 2019 @ 16:55:55 #167
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186461176
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 14:33 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dat klinkt inderdaad heel wat beter dan tussen 13:30 en 18:00 niet kolven/voeden (zo stond het in je vorige post). :)

Mariposas wat kut, sterkte! :* Volgens mij heb je alle hulpmiddelen al in huis, behalve misschien van die beschermkapjes tegen schurende kleding, maar die vond ik zelf niet fijn (die van Medela tenminste).
Ja klopt ook wel, ik heb vaak een half uur vertraging en pik prul dus ergens tussen half vijf en half zes op de opvang op. Maar ik vind het wel prima zo. M'n productie is inmiddels best stabiel en ik werd echt heel ongelukkig van blijven proberen om de boel op te krikken. Het had - ook na een maand lang vier keer kolven op kantoor enzo - ook geen zin. M'n productie bleef hetzelfde.

Hier heb ik gisteren een knoop doorgehakt: over een paar weken is het klaar. Ik heb eindelijk een voldaan gevoel en merk dat voeden me langzaam begint tegen te staan. Prul wil steeds zitten en het echt intieme, kleine, zachte, fijne is er voor mijn gevoel een beetje af aan het gaan. Prul krijgt nu antibiotica, dus ik zet nog even door voor haar darmflora, maar ga niet meer keihard m'n best doen om koste wat kost te voeden. En dat brengt zo veel rust... Het is echt bizar.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 27 april 2019 @ 17:25:04 #168
327807 Mariposas
יה&#14
pi_186461654
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 14:04 schreef Lemijn het volgende:
Wat klote zeg, dat het zo pijnlijk is. Je hoeft er niet doorheen he? Of zeg ik nou iets stoms. Superstoer dat je zo bezig bent, ik hoop dat het snel beter wordt. 11 weken klinkt best lang.
Nee hoor, niet stom. Maar stoppen is echt geen optie voor mij. Ik weet dat ik daar echt heel erg spijt van ga krijgen. Ook omdat het uiteindelijk wel beter wordt en het dan heel erg fijn is.
Maar, ik denk niet dat ik het nog een derde keer aan zou kunnen.

Tink, wat fijn dat je een knoop hebt kunnen doorhakken en dat dit ook goed voelt. Je hebt het super goed gedaan. ^O^
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_186468201
Mari, klote van die pijn! Hopelijk gaat het snel beter, kloven suck!

Tink, fijn dat je een beslissing genomen hebt, waar je je goed bij voelt! Je doet het super!

Simon is nu bijna 22 maanden en drinkt nog 2 keer per dag ('s ochtends en 's avonds).
De afgelopen paar dagen gaf hij 's avonds 2 keer aan bij de rechterborst, dat "die het niet doet" en "dat die op is". Ik heb zelf dan ook het gevoel dat het heel lang duurt voordat de melk op gang komt. Als ik echter in mijn borst knijp, komt er wel meteen melk.
's Ochtends drinkt ie rechts wel goed en komt er redelijk snel melk.
Vanavond heb ik hem daarna links aangelegd en na een slokje gaf Simon aan dat "die het wel doet".

Is dit herkenbaar? Is het teken van dalende productie? Is het verstandig om de komende dagen steeds rechts als eerste aan te bieden?

Ik merk dat ik me er stiekem toch wel een beetje zorgen over maak, dat het dan opeens voorbij zou kunnen zijn. Ik geniet nog echt van het kunnen voeden, zou het graag nog een tijdje doen.
  zaterdag 27 april 2019 @ 22:51:49 #170
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186468378
Ik heb werkelijk waar geen flauw idee van of er melk komt en wanneer en hoe lang. Ik voel daar niks meer van. En ik denk niet dat Jacob stopt als het op is want soms drinkt hij 1 minuut en soms een groot veelvoud daarvan.
Maar dat het opeens inzakt lijkt me onlogisch. Zeker als je de verhalen van hier meeneemt over dagen niet voeden en dan gewoon verder waar ze gebleven waren.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_186468560
Ik voel het zelf ook niet echt of er melk komt of niet, ik merk het meer aan Simon en of ie redelijk vlot echt gaat drinken/slikken.

Klopt, die verhalen van jou en Franny maken een opeens inzakkende productie onlogisch.

Het viel me de laatste dagen echt op, dat ie rechts wel drinkt/sabbelt, maar na een tijdje aangeeft dat er niks komt. Eén keer ging hij nog wel 2 keer proberen rechts, maar gaf ie redelijk snel aan dat die borst het niet deed. Vanavond wilde hij rechts na 1 keer ook niet meer proberen en wel links nog drinken.
  zaterdag 27 april 2019 @ 23:12:56 #172
171422 LadyBlack
paint it black
pi_186468782
Tolstoi, mijn zoontje (inmiddels 3 jaar) 'drinkt' al tijden alleen nog maar rechts. Links is nooit meer helemáál goedgekomen sinds major kloven rond 9 maanden, maar dat is geen enkel probleem. Ik ben er niet scheef door gaan lopen ofzo oO<

En Simon wacht misschien op een tsr waarbij hij gelijk een goeie slok in zn mond krijgt. Can't blame him, als dat aan de andere kant wel komt.

Ik zou me er niet te druk om maken en gewoon lekker aan hem laten wat hij wil.
pi_186470323
@Lemijn: en @Elleska: ik zal mijn ervaring even delen over het stoppen van N op haar initiatief. N heeft altijd op verzoek borstvoeding gekregen, na een aantal maanden waren dat redelijk standaard momenten in ons ritme. Dan bood ik dus standaard aan op bepaalde momenten en dan wilde ze altijd wel. (Soms ook nog wel meer momenten als ze erom vroeg). Nadat ze 1 jaar is geweest dronk ze nog ‘s ochtends, ‘s avonds en 1 keer ‘s nachts. Na 15 maanden is de nachtvoeding eraf gegaan, na 16 maanden de avondvoeding en met 17 maanden de ochtendvoeding. In eerste instantie merkte ik dat ze steeds korter dronk, op een gegeven moment was het bij aanbieden consequent ‘nee’, dan stopte ik na een week met aanbieden en was het klaar. Toen ze alleen nog een ochtendvoeding kreeg zij ze nee of ze hapte aan en keek me dan aan met een vies gezicht...soms probeerde ze de andere kant eens, maar dan was het dezelfde reactie. Na een week aanbieden met bovenstaande reactie ben ik gestopt met aanbieden en was het dus klaar.

Het aanbieden zelf was dus geen probleem in mijn geval; ze weigerde zelf op het moment dat ze er klaar mee was.

Overigens had ik wel met mezelf afgesproken dat iedere voeding die afgebouwd werd (minstens een week consequent overgeslagen) ik niet meer zou opbouwen. Dat werkte hier voor beiden fijn. Ik had nooit verwacht dat het zo simpel zou gaan want met 14 maanden zag ik die nachtvoeding niet eens eraf gaan. Heel snel heeft ze het toch zelf gestopt.
pi_186476222
Mijn baby is waanzinnig ontevreden met de melk die m’n borsten op het moment te bieden en hebben én weigert pertinent alle kunst- én borstvoeding uit een fles :( Het is hier dus súper gezellig in huis de laatste dagen en al mijn frustraties helpen m’n productie ook niet mee. En oh ja, over twee weken moet ik weer aan het werk en ‘moet’ dat flesweigeren eigenlijk voorbij zijn. Ik heb voor m’n gevoel alles al geprobeerd eigenlijk, maar misschien is hier iemand met de gouden tip? :'(
  zondag 28 april 2019 @ 14:11:28 #175
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_186476463
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2019 13:59 schreef krijgerrtje het volgende:
Mijn baby is waanzinnig ontevreden met de melk die m’n borsten op het moment te bieden en hebben én weigert pertinent alle kunst- én borstvoeding uit een fles :( Het is hier dus súper gezellig in huis de laatste dagen en al mijn frustraties helpen m’n productie ook niet mee. En oh ja, over twee weken moet ik weer aan het werk en ‘moet’ dat flesweigeren eigenlijk voorbij zijn. Ik heb voor m’n gevoel alles al geprobeerd eigenlijk, maar misschien is hier iemand met de gouden tip? :'(


Twee weken zijn lang in het leven van een baby, probeer je er niet te druk om te maken, het komt echt wel goed :*.
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')