abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186660995
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 22:55 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Wat sneu zeg, dat is echt heel zwaar. Toen Sjaak zo vaak oorontsteking had kregen wij als tip om zijn bedje schuin te zetten. Dat schijnt tegen de pijn te helpen. Plat liggen geeft druk op de oortjes en door het hoofdje wat hoger te leggen, kan dat wat schelen. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Had hebben we idd in het begin gedaan maar dan werd hij nog schreeuwend wakker. Nu als hij een oorontsteking heeft slaapt hij zo schuin bovenop mij. Ik slaap dan wel wat minder maar dan pakt hij iig nog wat uurtjes. Ik hoop zo dat de boezemmaatjes pillen gaan werken...
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_186661214
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2019 22:59 schreef Wolken het volgende:

[..]

Had hebben we idd in het begin gedaan maar dan werd hij nog schreeuwend wakker. Nu als hij een oorontsteking heeft slaapt hij zo schuin bovenop mij. Ik slaap dan wel wat minder maar dan pakt hij iig nog wat uurtjes. Ik hoop zo dat de boezemmaatjes pillen gaan werken...
Ik ken het, die nachten. Wij wisselden meestal af, ik een halve nacht rechtop met Sjaak op de bank en daarna vrouw. Ik had het pasgeleden nog met mijn collega’s erover, hoe ik toen in vredesnaam heb gefunctioneerd. Ze zeiden dat het best goed ging. Ik kan het me niet voorstellen.
Ik heb helaas niet meer tips voor je dan alles wat je al doet/hebt gekregen aan tips, maar wil je wel sterkte wensen. Ik hoop dat de wachttijdbemiddeling iets voor je kan doen :*
  dinsdag 7 mei 2019 @ 09:52:03 #203
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186665951
Hier heeft prul nu voor de tweede keer oorontsteking (waren er nog geen week vanaf na een antibiotiocakuur), dus ik ga morgen ook maar de huisarts weer bellen. Ik rugby aan de ene kant en madonna aan de andere en probeer zo maar om het voor haar zo comfortabel mogelijk te maken. Ik heb verder geen tips voor je, mijn productie is altijd onvoldoende geweest...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 9 mei 2019 @ 10:58:14 #204
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186717534
Kennen jullie dat? Die eeuwige twijfel over wel of niet doorgaan?

Prul is over 1,5 week een half jaar (holy shit, waar blijft de tijd? Ze wordt zo snel groot...) en ik had een week of twee geleden definitief de knoop doorgehakt: daarna zou ik gaan afbouwen.

Maar nu had ik vannacht weer twee heerlijke voedingen. Ze dronk goed, was tevreden, viel heerlijk in slaap en ik voelde me op en top mama. En ik weet gewoon niet of ik dat al wil missen. Gisteren heeft ze ook veel bij mij gedronken en 'maar' 1,5 fles kv gehad.

Wat waren/zijn jullie overwegingen over stoppen?
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 9 mei 2019 @ 11:14:28 #205
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186717795
Wat hebben onze overwegingen met die van jou te maken? Niets, toch?
pi_186717962
Je hebt een paar week geleden heel weloverwogen de knoop doorgehakt toch?

Als je het omdenkt? Zijn die heerlijke voedingen geen geweldige afsluiting van de borstvoedingsperiode?
Het lijkt me fijner om zo af te sluiten dan doorgaan, weer tegen dezelfde problemen aan te lopen en dan alsnog stoppen. Ik weet niet meer wie daar een tijd terug iets over schreef, dat ze er spijt van had dat ze het niet bij de laatste fijne voeding had gelaten. Dat is iets wel wat ik in gedachten probeer te houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 09-05-2019 11:44:44 ]
pi_186718143
Die ervaring had ik ook, Elleska.

@Tink89, mijn overweging was rust in de tent. Maar mijn situatie en voorgeschiedenis waren heel anders, dus daar heb je niks aan. Waarom kijk je niet gewoon hoe het gaat? Ik heb je hier al vaker de knoop door zien hakken en je bent er al vaker op teruggekomen. Dat is natuurlijk prima, maar kun je de knoop dan niet beter de knoop laten en gewoon maar zien hoe het (af)loopt? Voedt hoe het gaat, kolf als je dat kan en wil. Mijn productie stortte al snel in toen ik weer ging werken, omdat ik amper kolfde en daardoor ging het afbouwen heel erg vanzelf.
Ik heb ook zitten snikken tijdens de voedingen waarvan ik toen al wist dat het zo'n beetje de laatste zouden zijn. Maar ik wilde wel echt mijn lijf terug, mijn bewegingsvrijheid terug, meer ruimte voor mijn oudste en zo nog wat dingen. En nadat ik echt gestopt was, waren al die emotionele argumenten en moeilijke gevoelens ook heel snel weg. Hormonen zijn gekke dingen, wat dat betreft.

Maar wat Spees zegt: aan mijn input heb je ook weinig, want het is zó persoonlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jentin op 09-05-2019 11:49:52 ]
pi_186718183
Wat Spees zegt :)

Ieder haar eigen overwegingen. Als jij wil stoppen, dan moet je dat gewoon doen. Misschien helpt het om eens na te gaan hoe vaak het heel fijn is voor jou en hoe vaak het voor onrust zorgt.

Mijn overwegingen om wel/niet door te gaan hebben denk ik ook een heel andere basis. Ik zou in ieder geval voor een half jaar gaan, dat lukte en ook zonder problemen eigenlijk. Dus was mijn instelling, waarom niet gewoon nog kijken of het lukt tot hij één jaar is. Het ging namelijk allemaal zonder al te veel moeite, het is lekker makkelijk en Jip en ik vonden het ook allebei nog prima. Er waren nooit echte issues eigenlijk en we zijn er nooit onrustig door geweest. In het afgelopen half jaar is dat gaande weg over gegaan op een combinatie van bv en flesvoeding (en vast voedsel uiteraard), om verschillende redenen eigenlijk. We zijn s'avonds een papfles gaan proberen in de hoop dat ie beter zou slapen (ging ie niet doen, maar het ritueel is prettig dus hebben we er in gehouden). En het slechte slapen van Jip en kolven op werk werd mij teveel, dus hij kreeg op een gegeven moment ook een fles flesvoeding op de opvang zodat ik niet meer hoefde te kolven. Deze veranderingen zijn trouwens allemaal om mij meer rust te geven, omdat ik dan beter in mijn vel zit en dat vind ik weer belangrijk voor ons allemaal eigenlijk, maar op de eerste plaats voor mezelf. Straks is hij één en dan gaan we het rustig aan verder afbouwen deze zomer. Het heeft geen haast, maar voor mij hoeft het ook niet meer per se nog lang door te gaan.
  donderdag 9 mei 2019 @ 11:54:14 #209
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186718432
Txs dames. Ik weet dat ieders overwegingen anders zijn, maar het helpt toch om jullie verhalen te lezen. Ik had inderdaad (al een keer of drie) weloverwogen besloten om te stoppen, maar dat doe ik meestal in periodes dat het niet lekker gaat. Nu gaat het weer best prima en dan voelt het alsof stoppen niet nodig is ofzo... en als het dan weer minder gaat, baal ik weer dat ik niet geëindigd ben met een fijne voeding en dan 'wil ik door tot het mijn keuze is om te stoppen en niet een 'ik gooi de handdoek in de ring-moment'. En zo blijven we doordraaien.
pi_186718634
Lastig, Tink :*

[ Bericht 78% gewijzigd door Jentin op 09-05-2019 21:56:35 ]
  donderdag 9 mei 2019 @ 12:09:34 #211
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_186718724
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 11:54 schreef Tink89 het volgende:
Ik had inderdaad (al een keer of drie) weloverwogen besloten om te stoppen, maar dat doe ik meestal in periodes dat het niet lekker gaat.
Misschien accepteren dat het gewoon niet altijd goed gaat? ;)

Wij hebben ook een moeilijke tijd achter de rug. Dat is ook niet allemaal makkelijk gegaan. Overproductie, koemelkallergie (waardoor ik dus ook strenge diëten heb gevolgd en nog steeds volg), grote productiedippen. Maar nu, na 13,5 maand, ben ik nog steeds blij dat ik heb doorgezet.

As we speak ben ik op dit moment aan het kolven.

Even een verhaal van de andere kant. ;)
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 9 mei 2019 @ 12:20:03 #212
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186718923
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2019 12:09 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Misschien accepteren dat het gewoon niet altijd goed gaat? ;)

Wij hebben ook een moeilijke tijd achter de rug. Dat is ook niet allemaal makkelijk gegaan. Overproductie, koemelkallergie (waardoor ik dus ook strenge diëten heb gevolgd en nog steeds volg), grote productiedippen. Maar nu, na 13,5 maand, ben ik nog steeds blij dat ik heb doorgezet.

As we speak ben ik op dit moment aan het kolven.

Even een verhaal van de andere kant. ;)
Ook txs voor jouw input! Ik heb de neiging omdat snel het gevoel te hebben dat ik op m'n bek ga. Elke kolfsessie die 'te weinig' opbrengt, voelt als falen... en dat is echt stom van me, maar zo werkt m'n hormonale hoofd -O-

Jentin, ik ga het lezen en zal - als vakidioot op tekstgebied - over de dingen die je mateloos storen heen lezen.
  donderdag 9 mei 2019 @ 13:06:44 #213
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186719572
Ik heb simpelweg enkel het plan gehad om te starten. Ik zou daarna wel zien, zonder eindpunt in mijn hoofd. Resultaat is dat ik nu met 21 maanden nog voed, en dat past wel met hoe ik borstvoeding zie, maar het is mede mogelijk gemaakt door het gemak waarmee het gaat. Ik ben me zeer bewust van alle emoties die het met zich mee brengt en dat daar snel afstand van komt als ik eenmaal gestopt zou zijn, zo ging het met stoppen met nachtvoedingen namelijk ook. Het was toen een enorme stap en achteraf haal ik er mijn schouders over op. Met die wetenschap kan ik dus wel verstandelijke beslissingen nemen, als ik dat nodig vind.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 9 mei 2019 @ 14:24:18 #214
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186720926
Tink, ik zou zelf juist helemaal tureluurs worden van het nemen van een beslissing en er dan op terug komen, en repeat.

Oh en nu ik hier toch ben (was). Hoe houden jullie het voeden van een baby met tanden vol?!

Mijn dochter kreeg met 7-8 maanden een tandje, volgens mij vlak nadat ik stopte met voeden. Dus dit is mn eerste baby met (pas nieuwe mini-)tand die ik voed. En nu is het dus zijn nieuwe hobby om tijdens het drinken ineens keihard te bijten, tot bloedens aan toe. :X :X hij schrikt zich elke keer kapot van mijn uitroep, want djiezes wat doet dat pijn. Maar het is niet dat het hem afschrikt ofzo :')
  donderdag 9 mei 2019 @ 14:46:05 #215
327807 Mariposas
יה&#14
pi_186721352
Oei, wat pijnlijk spees! Ik koppelde dan direct af bij bijten. En volgens mij koppelde ik ook af zodra het goed doordrinken klaar was, want dan begon het klooien meestal. Ik heb gelukkig nooit tot bloedens toe bijten gehad. :o

Tink, ik zou het ook nemen zoals het is. Minder kolven, waar je niet gelukkig van wordt, je verlies nemen qua opbrengst, en dan maar zien waar het schip strand. Misschien kan je zo nog een tijdje blijven voeden, aangevuld met wat meer kunstvoeding.

[ Bericht 26% gewijzigd door Mariposas op 09-05-2019 15:39:09 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Manager PR/Moderator donderdag 9 mei 2019 @ 15:06:27 #216
269689 crew  Viv
pi_186721707
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2019 14:24 schreef Spees_Eend het volgende:
Tink, ik zou zelf juist helemaal tureluurs worden van het nemen van een beslissing en er dan op terug komen, en repeat.
Dit! En iedere keer dat je de knoop weer eens doorgehakt hebt (die arme knoop toch :D ) zeg je daarna dat het enorm veel rust geeft Tink, en laatst was je het aantal nachtjes al aan het aftellen. Dat zegt mij genoeg. :)
  donderdag 9 mei 2019 @ 16:04:13 #217
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186722777
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2019 14:46 schreef Mariposas het volgende:
Oei, wat pijnlijk spees! Ik koppelde dan direct af bij bijten. En volgens mij koppelde ik ook af zodra het goed doordrinken klaar was, want dan begon het klooien meestal. Ik heb gelukkig nooit tot bloedens toe bijten gehad. :o

Tink, ik zou het ook nemen zoals het is. Minder kolven, waar je niet gelukkig van wordt, je verlies nemen qua opbrengst, en dan maar zien waar het schip strand. Misschien kan je zo nog een tijdje blijven voeden, aangevuld met wat meer kunstvoeding.
Ik ontdekte vlak na mijn post dat hij boven ook een puntje/streep tand door heeft! Die is nieuw. Dus ik hoop dat het daar even mee te maken had en het snel weer overgaat. Want het voeden met die kleine bijtwondjes doet best pijn 😬
  donderdag 9 mei 2019 @ 16:19:37 #218
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186723058
Hier redelijk effectief bij bijten: smoren in de borst. Dan krijgen ze geen lucht en laten ze los, vond ik makkelijker en sneller dan een vinger ertussen voor afkoppelen.
Sterkte, bijten is waardeloos.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_186723701
Jip 'beet' al toen hij nog geen tanden had (doet ook zeer trouwens) en ik heb hem steeds afgekoppeld en dan mocht ie ook niet meer verder drinken van mij. Na een tijdje beet ie eigenlijk niet meer. Nu heeft hij al 7 tanden en maar heeeel soms gebeten (zachtjes, zonder bloed). De laatste tijd eigenlijk nooit meer.
pi_186724496
Smoren doe ik ook, vooral ook om te voorkomen dat ik van schrik lostrek want AUW!
  donderdag 9 mei 2019 @ 18:10:49 #221
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186724921
Jullie hebben gelijk! Ik laat de knoop doorgehakt :)
pi_186725488
Fijn Tink. Ik hoop dat het je rust geeft.

Hier wordt weinig gebeten gelukkig. Alleen soms als hij loslaat omdat hij ergens naar wil kijken dat hij z'n mond niet wijsr genoeg open doet...

Ik had gedacht deze keer met een jaar wel te stoppen, maar ik ga het steeds fijner vinden. Gek, eigenlijk.
pi_186725505
Hier inmiddels oorontsteking nummer 10 en ben inmiddels zo ver dat of het nou live bv, gekolfte melk, kv of urine van de duivel is, het mij niet meer uitmaakt, als mijn mannetje maar eens pijnvrij is en s'nachts langer dan 30 minuten aaneengesloten slaapt zonder schreeuwend wakker te worden.

Ik drink wel bv thee en slik boezemmaatjes maar ga niet meer extra kolven ofzo. Ik trek het allemaal niet meer.

Operatiedatum is 7 juni. Dus in theorie nog 2 oorontstekingen te gaan.
pi_186725812
Hopelijk is het snel 7 juni, Wolken! Dit is zo ook geen doen, voor jullie allemaal niet.

Tanden... Boh! Wat kunnen ze hard bijten! Vaak is het een fase. Hier beet Billy ook heel vaak toen de eerste 2 tanden door waren. Nu is het alleen sporadisch (hij heeft nu 6 tanden). Laatst wel zo hard dat ik er een flinke melkblaar van kreeg.
Au zeggen zorgde hier voor een schaterlach door nog een hardere bijt. Tanden op elkaar, de kleine piranha loskoppelen en negeren was hier de oplossing.
pi_186726031
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2019 18:45 schreef Wolken het volgende:
Hier inmiddels oorontsteking nummer 10 en ben inmiddels zo ver dat of het nou live bv, gekolfte melk, kv of urine van de duivel is, het mij niet meer uitmaakt, als mijn mannetje maar eens pijnvrij is en s'nachts langer dan 30 minuten aaneengesloten slaapt zonder schreeuwend wakker te worden.

Ik drink wel bv thee en slik boezemmaatjes maar ga niet meer extra kolven ofzo. Ik trek het allemaal niet meer.

Operatiedatum is 7 juni. Dus in theorie nog 2 oorontstekingen te gaan.
Poh, wat heftig. Kan me voorstellen dat 7 juni dan nog erg ver lijkt te zijn. Sterkte!
  donderdag 9 mei 2019 @ 19:41:02 #226
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186726777
@Wolken het is misschien al ter sprake gekomen, maar hebben jullie al onderhoudsbehandeling antibiotica mogen proberen?
Ik vind het zo ellendig voor jullie!
pi_186726948
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:41 schreef Lemijn het volgende:
@:Wolken het is misschien al ter sprake gekomen, maar hebben jullie al onderhoudsbehandeling antibiotica mogen proberen?
Ik vind het zo ellendig voor jullie!
Nee, we zijn naar huis gestuurd met een neusspray en zetpillen. En we moeten maar beroep doen op onze familie waar a) niemand tijd heeft en b) je zieke kindje ook niet uit gaat besteden.

Ik kan het wel even vanavond bespreken met vriend en dan morgen de ha weer bellen. Hij gaat nu iig vast op de pijnstillers tot 7 juni.

Het verbaasd me echt hoeveel moeite je moet doen voordat de professionals ingrijpen. Ook na meerdere keren te hebben aangegeven het niet meer te trekken. Ik snap nu wel beter dat er vrouwen zijn die hun kind iets aan doen. Absoluut niet dat ik me zo voel hoor!! Maar je word gewoon niet serieus genomen.
pi_186727431
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:47 schreef Wolken het volgende:

[..]

Nee, we zijn naar huis gestuurd met een neusspray en zetpillen. En we moeten maar beroep doen op onze familie waar a) niemand tijd heeft en b) je zieke kindje ook niet uit gaat besteden.

Ik kan het wel even vanavond bespreken met vriend en dan morgen de ha weer bellen. Hij gaat nu iig vast op de pijnstillers tot 7 juni.

Het verbaasd me echt hoeveel moeite je moet doen voordat de professionals ingrijpen. Ook na meerdere keren te hebben aangegeven het niet meer te trekken. Ik snap nu wel beter dat er vrouwen zijn die hun kind iets aan doen. Absoluut niet dat ik me zo voel hoor!! Maar je word gewoon niet serieus genomen.
Weet dat het niet ideaal is en ook niet is wat je zoekt, maar wij kunnen je helpen als dat nodig is. Ik rij met liefde langs als jij daardoor (al is het maar even) kunt douchen en bijslapen. Het is loodzwaar met een ziek kindje, laat staan als je ook nog voor jezelf en je bedrijf moet zorgen :*
Make your own kind of music.
  donderdag 9 mei 2019 @ 20:58:50 #229
327807 Mariposas
יה&#14
pi_186729314
Wat ontzettend sneu voor jullie jongetje, Wolken. 7 juni is al met wachtlijstbemiddeling voor elkaar gekregen?

Wat fijn jagar, al een jaar! Wat heerlijk dat het zo fijn voelt.

Voor mij is nu elke week mooi meegenomen. De eerste vrij moeiteloos gevoed tot 1,5 jaar, maar nu is elke week mooi meegenomen. De baby is nog geen drie weken oud en ik vind het als sinds dag twee een hel. Drie borstontstekingen, al bijna drie weken kloven, en nu ook nog spruw erbij. Ik kolf nu maar alles omdat ik alleen maar kan janken van de pijn bij live voeden. Als het over twee weken niet beter gaat, zal ik er echt mee moeten stoppen. Dit is geen doen. :{
pi_186730473
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:47 schreef Wolken het volgende:

[..]

En anders via de KNO? Daar willen ze niet dat hij ziek is op de dag van de operatie.
  donderdag 9 mei 2019 @ 21:48:34 #231
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186730632
Het klinkt enorm pittig allemaal Wolken. Veel sterkte. Goed om nog 1x wat te proberen. En je kan ook vragen aan de poli of ze aan je denken als er onverwacht een plekje vrij komt.

En @Mariposas wat jammer dat het nog niks beter gaat. Het klinkt alsof het voeden nu onevenredig veel pijn en energie kost. Je zei eerder dat stoppen geen optie was en daarom ben ik wel blij om te horen dat je nu een grens hebt gesteld. Geen doen = geen doen! :* .
pi_186730723
Wolken, wat vreselijk ellendig voor je kleine mannetje en ook voor jullie :*

Mariposas, voor jou ook :* Hopelijk genezen de kloven snel! En stoppen is ook prima, mocht het uiteindelijk niet lukken.

Opeens maak ik me zorgen of het verstandig is om nog BV te geven na het tanden poetsen, of je dan toch geen gaatjes in hand werkt? Wilde eigenlijk bij 2 jaar de volgorde wisselen, maar denk nu dat we het misschien meteen moeten omdraaien, vanwege risico op gaatjes.
  donderdag 9 mei 2019 @ 21:59:45 #233
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186730979
Sterkte Mariposas en Wolken !

Als ik dat zo lees, dan valt een beet her en der nog wel mee.
  donderdag 9 mei 2019 @ 22:11:14 #234
327807 Mariposas
יה&#14
pi_186731345
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 21:48 schreef Lemijn het volgende:
Het klinkt enorm pittig allemaal Wolken. Veel sterkte. Goed om nog 1x wat te proberen. En je kan ook vragen aan de poli of ze aan je denken als er onverwacht een plekje vrij komt.

En @:Mariposas wat jammer dat het nog niks beter gaat. Het klinkt alsof het voeden nu onevenredig veel pijn en energie kost. Je zei eerder dat stoppen geen optie was en daarom ben ik wel blij om te horen dat je nu een grens hebt gesteld. Geen doen = geen doen! :* .
Eigenlijk nog steeds geen optie, ik schreef dat wel maar weet eigenlijk wel dat ik dan toch door blijf gaan in de hoop dat het volgende week weer jets beter gaat. Dit is mijn laatste kans, er komt geen derde, dus ik zal er eeuwig spijt van hebben als ik na een paar weken al stop. Vooral omdat ik weet van mijn oudste hoe fijn en makkelijk het kan zijn.
  donderdag 9 mei 2019 @ 22:26:59 #235
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186731847
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 22:11 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Eigenlijk nog steeds geen optie, ik schreef dat wel maar weet eigenlijk wel dat ik dan toch door blijf gaan in de hoop dat het volgende week weer jets beter gaat. Dit is mijn laatste kans, er komt geen derde, dus ik zal er eeuwig spijt van hebben als ik na een paar weken al stop. Vooral omdat ik weet van mijn oudste hoe fijn en makkelijk het kan zijn.
Wel of niet een volgende zou geen rol moeten spelen. Je geeft borstvoeding omdat je een baby hebt, niet andersom. Ik zou het ook echt verschrikkelijk vinden als het bij een volgende niet lukt, maar tegelijk weet ik dat alle moeders die kunstvoeding geven net zoveel van hun kind genieten en hier meelezen heeft me wel geleerd dat stoppen soms een beter idee is.
Tegelijk weet ik niet genoeg van jouw situatie natuurlijk om echt een advies te geven, dus dat is dit niet. Maar denk je ook een beetje om jezelf alsjeblieft?
  donderdag 9 mei 2019 @ 22:29:23 #236
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186731927
@TolstoiFan ja ik zou zeker de volgorde omwisselen. Hoe kom je hier opeens bij? Heb je iets gelezen? En wat is de reden dat je het nu nog zo doet? Ik ben ook even kwijt of je nog 's nachts voedt. Toen ik de nachtvoedingen stopte deed ik dat oa door het avondritueel te veranderen, dus toen ging ik beneden voeden en daarna boven poetsen. Ik wijk daar zelden vanaf en zijn tanden helpen me daarbij. Je kan op verschillende plekken verschillende verhalen lezen over tandbederf bij borstvoeding, maar mijn conclusie was destijds dat het zo beter was in ieder geval.
  donderdag 9 mei 2019 @ 23:04:55 #237
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_186732953
Mijnes pikt dat dus echt niet en heeft de borst echt nodig om in slaap te vallen. Ze is nu 14 maanden. Ben ik haar (tanden) nu stuk aan het maken? :@

@alle stop/nietstop perikelen: uiteindelijk worden kindjes echt wel groot, als de voordelen niet meer opwegen tegen de nadelen en/of de pijn dan wel onzekerheid te groot wordt, zou ik vooral kijken naar wat je zélf wilt en belangrijk vindt. Als je stopt met x periode of om x reden terwijl je eigenlijk helemaal niet wílt stoppen, zou ik daar persoonlijk juist spijt van krijgen. En andersom: m’n oudste heb ik 33 mnd gevoed, waarvan de laatste maanden echt veel te vaak met tegenzin. Tot een tikje nursing agitation aan toe. Ik hoop nu eerder voor mezelf te kiezen en te stoppen wanneer ík dat nodig heb, niet pas wanneer ik voor mezelf kan verdedigen dat het voor die kleine dame ok is. Die is belangrijk, maar een positieve bv ervaring uiteindelijk evenzo. Sterkte!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_186733089
Volgens la leche league en mijn tandarts kan het gewoon.

Ik vroeg dit toevallig gisteren aan mijn tandarts. Zij gaf aan dat je tandplak weg poetst en dat borstvoeding zelf geen tandplak veroorzaakt.
pi_186739504
De reden dat ik er nu opeens bij stil sta, is dat er gister in de Ikea ( :') ) 2 mensen achter me liepen, waarvan de vrouw het had over dat zij BV gaf en dat haar kindje gaatjes had gekregen. Daar was ze heel erg van geschrokken.

Ik voed 's nachts niet meer, alleen nog 's ochtends en 's avonds bij het naar bed gaan. Die avondvoeding doe ik dus na het tandenpoetsen en is ook bedoeld als rustmoment voordat ik hem in bed leg. Simon is dan vaak wel een beetje hyper na het tandenpoetsen (drama momenteel, dus flink overstuur dan) en been inzwachtelen vanwege eczeem. Hij heeft de voeding (gelukkig) niet meer nodig om bij in slaap te vallen.
pi_186739918
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 22:11 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Kom ik weer met Mn stokpaard: zijn je baby’s tong- en lipriem gecheckt door iemand met verstand van zaken?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  vrijdag 10 mei 2019 @ 11:04:39 #241
327807 Mariposas
יה&#14
pi_186740492
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 10:28 schreef Morretje het volgende:

[..]

Kom ik weer met Mn stokpaard: zijn je baby’s tong- en lipriem gecheckt door iemand met verstand van zaken?
Yep, door vlk en IBCLC lactatiekundige. Is prima in orde, zelfs niet aan de korte kant.
pi_186744258
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:01 schreef CassElliot het volgende:

[..]

Weet dat het niet ideaal is en ook niet is wat je zoekt, maar wij kunnen je helpen als dat nodig is. Ik rij met liefde langs als jij daardoor (al is het maar even) kunt douchen en bijslapen. Het is loodzwaar met een ziek kindje, laat staan als je ook nog voor jezelf en je bedrijf moet zorgen :*
Superlief van je :* Bikkel gaat vanaf volgende week een dag extra naar het kdv en over 1,5 week zijn mijn ouders weer in NL. Ik hoop dat dat wat meer lucht geef en mocht het echt te heftig worden weet ik je te vinden.

quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:58 schreef Mariposas het volgende:
Wat ontzettend sneu voor jullie jongetje, Wolken. 7 juni is al met wachtlijstbemiddeling voor elkaar gekregen?

Wat fijn jagar, al een jaar! Wat heerlijk dat het zo fijn voelt.

Voor mij is nu elke week mooi meegenomen. De eerste vrij moeiteloos gevoed tot 1,5 jaar, maar nu is elke week mooi meegenomen. De baby is nog geen drie weken oud en ik vind het als sinds dag twee een hel. Drie borstontstekingen, al bijna drie weken kloven, en nu ook nog spruw erbij. Ik kolf nu maar alles omdat ik alleen maar kan janken van de pijn bij live voeden. Als het over twee weken niet beter gaat, zal ik er echt mee moeten stoppen. Dit is geen doen. :{
Nee, raar genoeg niet. Ik denk dat mijn tranen en wanhoop de vrouw van de planning toch wat heeft aangegrepen waardoor ik het eerst beschikbare plekje heb gekregen. De wachttijdbemiddeling gaf aan dat ergens anders niet eerder een plek was omdat door de jonge leeftijd van Bikkel we al snel in een kinderziekenhuis terecht komen waar de wachttijden nog langer zijn.

Bikkel is vandaag naar het kdv en net na 4 uur heb ik gekolft en de opbrengst was 130ml *O* . Het is nog steeds minder dan wat ik normaal zou hebben maar we gaan de goede kant op. De boezemmaatjes pillen weet ik wonderbaarlijk genoeg goed weg te krijgen met drinkjoghurt en neem verder een paar koppen bv thee.
pi_186754474
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 11:04 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Yep, door vlk en IBCLC lactatiekundige. Is prima in orde, zelfs niet aan de korte kant.
En wat gaat er dan niet goed bij het aanleggen? Das toch gek dan, anatomisch niks bijzonders maar wel drama 🤔
  zaterdag 11 mei 2019 @ 03:51:24 #244
327807 Mariposas
יה&#14
pi_186757596
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 23:09 schreef Morretje het volgende:

[..]

En wat gaat er dan niet goed bij het aanleggen? Das toch gek dan, anatomisch niks bijzonders maar wel drama 🤔
Baby hapt als een vis (open-dicht) dus timing is everything. En dan nog hapt hij aan de zuinige kant met mond open. Oefenen wel een grote hap maken, maar nog niet veel succes. Daarnaast heb ik vrij kleine en vlakke tepels wat een goede diepe hap moeilijk voor de baby maakt. Tot slot is mijn huid is erg dun en gevoelig dus kan heel weinig hebben. Geen ideale match dus. De lk is twee keer geweest maar kon verder niets verbeteren nog in het aanleggen. :{
  zaterdag 11 mei 2019 @ 20:09:13 #245
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186771507
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 03:51 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Baby hapt als een vis (open-dicht) dus timing is everything. En dan nog hapt hij aan de zuinige kant met mond open. Oefenen wel een grote hap maken, maar nog niet veel succes. Daarnaast heb ik vrij kleine en vlakke tepels wat een goede diepe hap moeilijk voor de baby maakt. Tot slot is mijn huid is erg dun en gevoelig dus kan heel weinig hebben. Geen ideale match dus. De lk is twee keer geweest maar kon verder niets verbeteren nog in het aanleggen. :{
Herkenning dus ik ontlurk even.
Bij mij hielp het om liggend te voeden. Dus ik lag op Mn zij en de baby ook. Dan frotte ik Mn borst er tegenaan, kriebelde achter haar oor/kaak en dan hopen op het moment van aanzuigen.

Een vriendin van mij voedt met zo’n tepelhoedje en zweert erbij. Zij had een luie drinker, maar inmiddels -af en aan- alweer 16 maanden bezig.

Verder wilde ik ook nog tegen je zeggen: Meis, wat doe jij je best. Soms is het moeilijkste toegeven aan het feit dat het gewoon echt niet wil. Loop jezelf niet voorbij. KV is niet het einde van de wereld he :*
Zonder hoop geen leven.
  Manager PR/Moderator zaterdag 11 mei 2019 @ 23:36:39 #246
269689 crew  Viv
pi_186776323
quote:
Baby hapt als een vis (open-dicht) dus timing is everything. En dan nog hapt hij aan de zuinige kant met mond open.
Herkenbaar, ben je te laat (wat logisch is, je moet toch even een drempel over als je weet dat het weer fucking veel pijn gaat doen :X ) dan is de hap dus nóg kleiner. Wat hier qua timing hielp was biological nurturing, maar die methode is juist weer heel onhandig als je de aanhap-techniek in de gaten wil houden en bijsturen, dus ik schoot er alsnog niks mee op.

Gaat het qua genezing al beter nu je alles kolft? Hier was dat veel effectiever dan al die andere maatregelen.

:*
  zondag 12 mei 2019 @ 09:26:18 #247
327807 Mariposas
יה&#14
pi_186779952
@Sisu liggend heb ik inderdaad geprobeerd (alleen ondersteboven voeden heb ik geloof ik nog niet geprobeerd :') ) maar ook dat is niet de oplossing helaas.
Tepelhoedjes worden afgeraden begreep ik, omdat dat niet de oplossing is bij kloven door een slechte / verkeerde hap. Ik heb ze bij de oudste wel even geprobeerd maar kon er ook niet goed mee overweg.

@ViviRAWRS de drempel is inderdaad hoog. Het aanleggen kost daardoor nog langer. :X
Biological nurturing durf ik denk ik niet. Ik bied mij borst nu steeds vis hamburgergreep of nipple flip aan, anders is de hap sowieso te klein.
Door het kolven en smeren met fusidinezuur en miconazol geneest het wel goed ja. Behalve de kloof aan de ene tepel. Dat was een diepe snee over de helft van mijn tepel. Wond is wel dicht maar de snee blijft zichtbaar. :{
Jouw dochter heeft nooit een goede hap kunnen maken, toch? Of lag het aan haar drinktechniek? Ook nooit een duidelijke oorzaak geboden?

Ik kolf nu de ene dag en voed de andere dag live. Op die manier is het goed vol te houden. Na een dag live voeden heb ik wel weer pijnlijke tepels, duidelijk dus dat het drinken niet goed gaat. Hopelijk kom ik snel op een punt waar ik geen pijnlijke tepels heb na een dag voeden.

[ Bericht 8% gewijzigd door Mariposas op 12-05-2019 09:40:57 ]
  Manager PR/Moderator maandag 13 mei 2019 @ 11:23:34 #248
269689 crew  Viv
pi_186803919
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2019 09:26 schreef Mariposas het volgende:
@:ViviRAWRS de drempel is inderdaad hoog. Het aanleggen kost daardoor nog langer. :X
Biological nurturing durf ik denk ik niet. Ik bied mij borst nu steeds vis hamburgergreep of nipple flip aan, anders is de hap sowieso te klein.
Door het kolven en smeren met fusidinezuur en miconazol geneest het wel goed ja. Behalve de kloof aan de ene tepel. Dat was een diepe snee over de helft van mijn tepel. Wond is wel dicht maar de snee blijft zichtbaar. :{
Jouw dochter heeft nooit een goede hap kunnen maken, toch? Of lag het aan haar drinktechniek? Ook nooit een duidelijke oorzaak geboden?

Ik kolf nu de ene dag en voed de andere dag live. Op die manier is het goed vol te houden. Na een dag live voeden heb ik wel weer pijnlijke tepels, duidelijk dus dat het drinken niet goed gaat. Hopelijk kom ik snel op een punt waar ik geen pijnlijke tepels heb na een dag voeden.
Klopt, ze heeft nooit een goede hap kunnen maken. Haar tongriempje was aan de korte kant, niet overduidelijk de oorzaak van het probleem, maar toch hebben we het laten klieven. Ook daarna en met een goede lk erbij bleef mijn tepel vervormd (zoals een nieuwe lipstick, met zo'n platte kant) na het voeden, een teken van een te kleine hap.

Ik heb destijds wel gedacht dat het ook aan haar drinktechniek lag. Ze slikte namelijk alleen de melk van de toeschietreflex weg en dronk daarna niet door, ze sabbelde tot de volgende tsr. Later zag ik een heel duidelijk filmpje (zal ik vanavond terugzoeken) over het effect van een te kleine hap op de melkstroom, het zou goed kunnen dat dát vooral het probleem was.

Hier dus geen duidelijke oorzaak gevonden, en ook geen oplossing. Ik heb haar nog aangelegd tot ze 7 maanden was (van dagelijks in het begin naar sporadisch op het einde), het is niet dat het beter ging toen haar mondje groter werd (wat je wel eens leest).
pi_186809911
quote:

[..]

Ah man wat ruk. Ik lees dat je voor jezelf een werkbare situatie hebt gemaakt, good for you! Per dag bekijken hoe werkbaar het blijft! Elke dag is er een, en ik hoop dat als de mond van je baby groeit het pijnloos voeden wordt voor je!
pi_186815530
Oef mari wat klinkt dat rot ;( :* Verder geen tips voor je. Hoop dat het nog beter wordt dan dit..

Ik ben vandaag weer begonnen met werken. Heb 3x gekolfd, gedurende de dag nam m’n opbrengst steeds verder af :') 100cc, 80cc en 70cc. Geen probleem, ik vul wel verder aan met KV als ik niet genoeg kolf, maar vroeg me ineens af of het kwaad kan voor m’n productie als je niet genoeg kolft? :@ ik voed op verzoek en daar is eigenlijk echt geen touw aan vast te knopen moet ik zeggen, maar om nou elke twee uur een half uur te kolven wordt me wat te gek :')
  maandag 13 mei 2019 @ 21:00:13 #251
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186815979
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2019 20:46 schreef krijgerrtje het volgende:
Oef mari wat klinkt dat rot ;( :* Verder geen tips voor je. Hoop dat het nog beter wordt dan dit..

Ik ben vandaag weer begonnen met werken. Heb 3x gekolfd, gedurende de dag nam m’n opbrengst steeds verder af :') 100cc, 80cc en 70cc. Geen probleem, ik vul wel verder aan met KV als ik niet genoeg kolf, maar vroeg me ineens af of het kwaad kan voor m’n productie als je niet genoeg kolft? :@ ik voed op verzoek en daar is eigenlijk echt geen touw aan vast te knopen moet ik zeggen, maar om nou elke twee uur een half uur te kolven wordt me wat te gek :')
Ik merk dat ik - als ik niet vier keer kolf of drie keer waarvan eentje powerkolf - steeds minder produceer. Van 320 per dag langzaam naar nu gemiddeld 240. Van twee hele voedingen naar 1,5 dus. Dat vind ik kut, maar in combinatie met een promotie heb ik besloten dat ik niet 3 uur per dag wil en kan kolven en dat ik prul bij mij laat inhalen als ze overdag gewoon tevreden is (tot nu toe steeds tevreden na de voeding) en dat ze één fles krijgt (die kreeg ze altijd al, dus geen extra kv zegmaar).
pi_186816343
Ah ja, dus jij biedt in principe gewoon aan wat je kolft als ik ‘t begrijp? Ik werk ‘maar’ 3 dagen per week dus heb gelukkig nog wel 4 dagen over om voldoende aan te leggen maar nou ga ik me toch weer druk zitten maken he :')

Komt ook omdat ik geen idee heb of m’n borsten nou echt leeg zijn of dat het gewoon niet meer lukt een tsr op te wekken. Stuwing voel ik nie, tsr voel ik nie, ik lek nie, ik kan echt niks merken aan die borsten van mij }:|
  maandag 13 mei 2019 @ 21:28:44 #253
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186817158
@krijgerrtje:
- voor je productie is het vooral belangrijk om om de zoveel uur een tsr op te wekken; goed leegdrinken doet je baby wel weer als je thuis bent.
- wat je kolft zegt niks over wat je baby drinkt.
- volgens mij neemt het vaak af in de loop vd dag
- je kan geen conclusies trekken na je eerste week, laat staan na je eerste dag.

Fijn dat je er relaxed in kan staan! Dat scheelt ook al. Drinkt je baby goed uit de fles?
pi_186817305
@Lemijn thanks! Rationeel weet je ‘t dan eigenlijk wel he maar toch zorgen maken :@ terwijl vaker dan 3 keer kolven voor mij echt niet te doen is ook dus kan er toch weinig aan veranderen :') Maar goed, dan gaan we gewoon op deze voet verder ^O^

Fles gaat, maar niet van harte en zéker niet van mij :')
  maandag 13 mei 2019 @ 21:36:30 #255
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186817507
Oh joh meer dan 3x zou ik ook niet trekken, ik vond 3x al veel (maar deed het ook hoor in het begin, anders ontplofte ik. En dan niet goed leeg kunnen kolven, heerlijk).
En begrijpelijk, het weten in theorie maar dan die praktijk he, met de hectiek van überhaupt weer werken... succes daarmee :* .
  dinsdag 14 mei 2019 @ 07:27:19 #256
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186823752
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 21:36 schreef Lemijn het volgende:
Oh joh meer dan 3x zou ik ook niet trekken, ik vond 3x al veel (maar deed het ook hoor in het begin, anders ontplofte ik. En dan niet goed leeg kunnen kolven, heerlijk).
En begrijpelijk, het weten in theorie maar dan die praktijk he, met de hectiek van überhaupt weer werken... succes daarmee :* .
Ja, die hectiek blijft een ding. Krijger, vergeet ook niet dat je moet wennen aan kolven. Tenminste, ik wel... ik ben er in de eerste paar weken beter in geworden.

En 3-4 keer kolven per dag is ook ingewikkeld. Ik heb net van die borsten als jij. Ik voel geen stuwing, geen tsr, ik lek nooit, ik weet niet of ze leeg zijn of niet. Heel irritant!
  dinsdag 14 mei 2019 @ 07:33:39 #257
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_186823796
Ik kolf nog steeds twee keer op een werkdag. :P
#doeiverlofuren
  dinsdag 14 mei 2019 @ 07:42:40 #258
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186823856
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 07:33 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik kolf nog steeds twee keer op een werkdag. :P
#doeiverlofuren
Red je het anders niet? Drinkt U. nog zo veel? Doe je het nog zonder tegenzin? En zou je daar geen ouderschapsverlofuren voor kunnen gebruiken?
  dinsdag 14 mei 2019 @ 08:25:03 #259
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186824265
Ik vind kolven ook wel echt het vervelendste deel van bv geven. Het gooit m'n hele werkritme overhoop en 3-4 keer kolven voor 2 voedingen blijft best frustrerend...

En DUMAN: ouderschapsverlof dan?
  dinsdag 14 mei 2019 @ 08:49:18 #260
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_186824595
Die uren gebruik ik voor de maandag en zijn zo goed als op. Ik ga vanaf volgende maand over op onbetaald ouderschapsverlof.

Hij drinkt niet alles op wat ik kolf, maar op de dagen dat we samen zijn, komt hij nog zo’n 10 keer. Ik wil m’n productie graag op pijl houden.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 09:05:53 #261
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_186824835
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 08:49 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Die uren gebruik ik voor de maandag en zijn zo goed als op. Ik ga vanaf volgende maand over op onbetaald ouderschapsverlof.

Hij drinkt niet alles op wat ik kolf, maar op de dagen dat we samen zijn, komt hij nog zo’n 10 keer. Ik wil m’n productie graag op pijl houden.
Maar zou je productie onderhand niet gestabiliseerd zijn? Hij is nu 1.5, niet? Toen kon ik zelfs wel een nacht erg gaan zonder te kolven en daarna weer verder voeden alsof er niets gebeurd was..
  dinsdag 14 mei 2019 @ 12:42:44 #262
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_186828704
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 09:05 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Maar zou je productie onderhand niet gestabiliseerd zijn? Hij is nu 1.5, niet? Toen kon ik zelfs wel een nacht erg gaan zonder te kolven en daarna weer verder voeden alsof er niets gebeurd was..
Weet ik niet, maar ik wil geen risico nemen.
Uras heeft koemelkallergie, dus ik vind mijn melk voor hem nu net zo belangrijk (300 ml zuivel per dag krijgt hij nu via mij binnen).

Hij is nu 13,5 maand.
  Manager PR/Moderator dinsdag 14 mei 2019 @ 16:19:16 #263
269689 crew  Viv
pi_186832558
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 21:28 schreef Lemijn het volgende:
- volgens mij neemt het vaak af in de loop vd dag
@krijgerrtje Ja, is heel normaal! Je prolactine (het hormoon dat de melkproductie stimuleert) neemt ook af in de loop van de dag, om daarna 's nachts weer te stijgen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 08:25 schreef Tink89 het volgende:
3-4 keer kolven voor 2 voedingen blijft best frustrerend...
Maar waarom? Zelfs in de tijd dat ik een liter per dag kolfde, bracht ik ongeveer 2 voedingen mee naar huis na 3 keer kolven op het werk. Wat mij betreft is het dus heel normaal dat 1 kolfsessie niet per se 1 voeding oplevert. Misschien scheelt het wat frustratie als je er anders naar kijkt? (Voor zolang het nog van toepassing is.) Zoals eerder gezegd kolf je ook om je productie op peil te houden, het maakt wat dat betreft niet uit wat de opbrengst is.
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 12:42 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Weet ik niet, maar ik wil geen risico nemen.
Met jouw forse productiedip van nog niet zo lang geleden, zou ik het ook niet aandurven om nu te stoppen met kolven.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 16:41:27 #264
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_186832979
@D.U.M.A.N. ik zou juist wel stoppen met kolven, tenzij je de afgekolfde melk echt nodig hebt. Je productie is nu anders ingeregeld dan toen je zoontje nog echt baby was, er is nu niet echt meer sprake van 'op peil houden', zie ook dit artikel: https://www.eurolac.net/stabiel/
KuikenGuppy
pi_186880983
Ik vind het wel knap dat je het nog volhoudt hoor Duman!

Ik ben nog steeds elke dag blij dat ik niet meer kolf :D Alleen laatst toen Jip 5 dagen weg was wel elke dag een keertje gekolfd. Wist ook meteen weer waarom ik er mee ben gestopt :')
  donderdag 16 mei 2019 @ 15:22:04 #266
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186881578
Weet iemand of je het ergens kunt aangeven als je denkt dat een LK (gecertificeerd enzo) wat ongenuanceerd is of er voor je gevoel zelfs naast zit? Ik wil liever (nog) niet in detail treden, maar ben gisteren wel ergens van geschrokken...
  donderdag 16 mei 2019 @ 15:50:54 #267
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_186884272
Mijn vrouw gaat een nachtje met een vriendin in een hotel en ik had een paar bakjes met afgekolfde moedermelk uit de vriezer gehaald vanmorgen en zojuist haal ik een plankje uit de koelkast los en tyft de hele bende naar beneden en nu ligt er een halve liter moedermelk op mijn keukenvloer :|W :|W :|W
-nee-
  donderdag 16 mei 2019 @ 17:55:11 #269
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_186885018
quote:
14s.gif Op donderdag 16 mei 2019 17:16 schreef Marsenal het volgende:
Mijn vrouw gaat een nachtje met een vriendin in een hotel en ik had een paar bakjes met afgekolfde moedermelk uit de vriezer gehaald vanmorgen en zojuist haal ik een plankje uit de koelkast los en tyft de hele bende naar beneden en nu ligt er een halve liter moedermelk op mijn keukenvloer :|W :|W :|W
Ik zou je echt wat aan doen. :Y) :D
  donderdag 16 mei 2019 @ 18:07:57 #270
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_186885273
quote:
14s.gif Op donderdag 16 mei 2019 17:16 schreef Marsenal het volgende:
Tip, vertel het haar niet, of achteraf. :P.
KuikenGuppy
pi_186885304
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2019 18:07 schreef Burdie het volgende:

[..]

Tip, vertel het haar niet, of achteraf. :P.
Nou ze mag straks als de wiederweerga zichzelf droog kolven anders kan ze niet weg vanavond _O- Ze zal wel goed over de zeik gaan zo. :P
-nee-
  donderdag 16 mei 2019 @ 20:04:41 #272
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186887902
Ik zou je echt echt echt iets aangedaan hebben. Mijn man is - net als ik - echt heel voorzichtig met m'n melk... En terecht.
  donderdag 16 mei 2019 @ 20:07:44 #273
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186887986
Ik heb zelf ook wel eens twee volle bekers melk op de grond laten vallen omdat het mis ging bij iets uit de koelkast pakken. Kon wel janken toen :X maar kan gebeuren.

Wat ik zelf wel zo fijn zou vinden als mijn man dat per ongeluk gedaan zou hebben, is dat hij dan ook al voor een backup plan gezorgd had, buiten 'kolf jezelf maar even onder hoge druk droog' :P oftewel: misschien even een snel ritje Albert Heijn voor wat poedermelk zodat haar weekendje weg gewoon door kan gaan?

Edit: oh jouw bericht is al twee uur geleden, wellicht lig je nu al tussen zes planken :+
  donderdag 16 mei 2019 @ 20:22:40 #274
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186888420
Ik was gaan huilen (als ik daardoor niet weg kon en ik had me verheugd), maar ik zou niet boos worden. Iemand doet het niet expres toch. Maar goed ik ben misschien te mellow.
pi_186888585
Ik zou ook niet boos worden hoor Lemijn. Wel flink balen ja.
  Manager PR/Moderator donderdag 16 mei 2019 @ 20:29:19 #276
269689 crew  Viv
pi_186888626
Oei, een halve liter zou ik ook om gehuild hebben, en dat aan het einde van de middag nog even ongepland opnieuw bij elkaar kolven gaat nooit lukken. :X

Hopelijk kan ze toch nog van haar nachtje weg genieten. :o
  vrijdag 17 mei 2019 @ 09:21:28 #277
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186902591
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 20:22 schreef Lemijn het volgende:
Ik was gaan huilen (als ik daardoor niet weg kon en ik had me verheugd), maar ik zou niet boos worden. Iemand doet het niet expres toch. Maar goed ik ben misschien te mellow.
Ik ben het eigenlijk wel met je eens, al riep ik hierboven heel hard dat ik hem iets aangedaan zou hebben. Da's natuurlijk grote bek, klein hartje. Wrs had ik inderdaad even heel hard gehuild en verder niks O-)
pi_186988103
Ik zou d’r wel goed chagrijnig om zijn geworden hoor, of het nou een ongeluk was of niet :') nog goedgekomen met de melk?

Yo effe klaagmodus want ik vind de bv op het moment echt even ruk. Ik weet dat ik pas een week aan het werk ben maar sjeeeez, vandaag kolfde ik 90, 70 en 60 cc. Da’s niet eens twee voedingen en hij drinkt er op een dag drie als ik weg ben }:| En dan kom ik thuis en dan lukt de bv ook nog eens niet, want hij is de hele dag een fles gewend waar het zo uit komt natuurlijk dus moeite doen is stom }:| Zonet lag ‘ie wat aan m’n tepel te zuigen maar hij dronk niet effectief dus zal ook wel weer een ruknacht worden }:|

/klaagmodus
  maandag 20 mei 2019 @ 20:57:56 #279
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186990802
Balen krijgertje! Ik heb geen tips voor je, maar wil je wel even een knuffel sturen :*

En hoewel we momenteel alweer een zieke baby hebben en de nachten ruk zijn en ik me behoorlijk zorgen maak, is prul vandaag wel gewoon zes maanden en krijgt ze nog steeds bv, ondanks alle tegenslag en het heel erg moeten wennen in het begin. Ze krijgt ook nog steeds kv bij, maar da's nooit meer geworden dan 1 en soms 1,5-2 flessen per dag *O* #stiekemeenbeetjetrots
pi_187023406
Zes maanden *O* Mag je echt verrekte trots op zijn hoor Tink O+ dat je het al zo lang volgehouden hebt :D

Hier gaat ‘t echt nog niet beter. Hij hapt aan maar laat ook direct weer los omdat er geen melk komt. Vannacht kon ik ‘m dus niet voeden en hebben we uiteindelijk (na anderhalf uur proberen te voeden/troosten/sussen) een fles kv gegeven, waarna hij van 2 tot 7:15 sliep, dat deed ‘ie nog nooit zo lang! :o Vanochtend dus veel melk, en toen dronk ‘ie fatsoenlijk. Sindsdien lukt het hem niet meer en zit ik noodgedwongen de voedingen maar af te kolven. Maar bwuh, dit is zo frustrerend en a-relaxed zeg. Is dit een fase? Want dan issie echt heel erg stom :(
  woensdag 22 mei 2019 @ 14:11:26 #281
327807 Mariposas
יה&#14
pi_187023610
Oh wat rot zeg, krijgerrtje! Ik denk dat 1,5 uur proberen sowieso geen goed idee is. Dan is je baby al te gefrustreerd en dan wil hij al helemaal niet meer. Een negatieve ervaring aan de borst kan ook al leiden tot borstweigeren. Zou het misschien kunnen komen door de fles? Dat daardoor zuigverwarring is ontstaan? Ik heb niet echt een goede suggestie voor je, behalve niet te lang door blijven proberen zodat het geen negatieve ervaring wordt, en veel huid-op-huid contact in een rustige en ontspannen setting.
Ik heb hetzelfde probleem (buiten de duizend andere problemen :') ) en ik denk bij mij door de slechte hap en ook zuigverwarring door de vele flessen. Met volle borsten gaat het idd beter omdat ze dan minder moeite hoeven te doen.
pi_187023729
Ja zoiets vermoed ik, hij lijkt echt gefrustreerd als er niet direct melk komt. Hij hapt dus wel steeds aan en zuigt maar gaat dan huilen. Op dit punt is het voor mij frustrerender dan voor hem denk ik, maar dat is ook niet goed. Probeer het nu regelmatig even maar het lukt gewoon niet ;( kolven vind ik op het werk al akelig, maar nu thuis terwijl m’n baby er gewoon is al helemaal :@
  Manager PR/Moderator woensdag 22 mei 2019 @ 14:35:47 #283
269689 crew  Viv
pi_187024034
Mariposas en krijgerrtje wat een klotezooi, moeten kolven terwijl je thuis bent met je baby is echt zo, zo jammer. :{ Je zou denken dat we anno 2019 wel een manier hadden gevonden om alle kinderen aan de borst te krijgen en te houden als de moeder dat wil, maar nee. Veel sterkte! :* :*
  woensdag 22 mei 2019 @ 15:11:12 #284
327807 Mariposas
יה&#14
pi_187024629
Ja heel jammer, klote zelfs. :+ zeker als je een drukke peuter hebt rondlopen en je een baby hebt die zich niet makkelijk laat wegleggen (dubbelzijdig kolven en een baby vasthouden lukt mij echt niet).
Ik weiger gewoon te accepteren dat baby geen goede hap kan maken als alles anatomisch in orde is, ergens moet er in de techniek iets mis gaan lijkt mij. Bovendien heb ik 1,5 jaar aan mijn oudste borstvoeding kunnen geven, ik weet dus dat ik het kan. Als ik kijk op YouTube naar filmpjes, zoals Jack Newman’s asymmetrical latch, ziet het er zo logisch uit en heb ik meteen goede moed om dat te proberen, maar mij lukt het dan niet. }:|

[ Bericht 17% gewijzigd door Mariposas op 23-05-2019 08:54:56 ]
  Manager PR/Moderator woensdag 22 mei 2019 @ 15:36:00 #285
269689 crew  Viv
pi_187025132
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 15:11 schreef Mariposas het volgende:
Als ik kijk op YouTube naar filmpjes, zoals Jack Newman’s asymmetrical latch, ziet het er zo logisch uit en heb ik meteen goede moed om dat te proberen, maar mij lukt het dan niet. }:|
Ah die Jack Newman, hadden we in Nederland maar zo iemand met zo veel kennis en ervaring en die zo geduldig meehelpt! _O_ Ik heb ook wel gedacht dat het dan misschien wél gelukt zou zijn.

Hier nog dat filmpje wat ik laatst bedoelde, over het verschil in melkstroom tussen een kleine en een grote hap, dat is ook van hem (vanaf 6:21):
  woensdag 22 mei 2019 @ 15:36:29 #286
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187025140
Ooh, ik herinner me nog goed hoe ontzettend frustrerend het was toen Prul niet wilde/kon drinken aan de borst. Mariposas, een andere lk lijkt me een goed idee. Wat een geld kosten ze he... ik vond het toen ook echt veel geld.

En Krijger, hier hielp het om samen in bad te gaan zitten: lekker warm, huid op huid, door de warmte een makkelijkere toeschietrelfex + melkstroom en dan lukte het soms wel. En ik moet soms nog wel borstcompressie toepassen tijdens het voeden om prul te helpen...
pi_187025235
Oef wat een geld mari ;( snap dat je dan toch verwacht dat er in ieder geval íets verbetert.

Hier geen bad tink ;( maar onder de douche kan ik nog proberen inderdaad! Borstcompressies probeer ik wel steeds, maar hij is zo wild dat ik niet goed grip krijg als ik hem ook nog aan wil laten happen :')
pi_187025969
krijgerrtje welke speen gebruik je? valt daar misschien nog winst te behalen door het drinken uit de fles moeilijker te maken zodat het verschil tussen fles en borst niet zo groot is?
pi_187027447
Nu gewoon de nr 2 van avent! Doel je dan op een nr 1 fles of een specifieke speen? Kan ik ook nog eens uitproberen inderdaad!
pi_187027663
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 20:29 schreef ViviRAWRS het volgende:
Oei, een halve liter zou ik ook om gehuild hebben, en dat aan het einde van de middag nog even ongepland opnieuw bij elkaar kolven gaat nooit lukken. :X

Hopelijk kan ze toch nog van haar nachtje weg genieten. :o
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 09:21 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik ben het eigenlijk wel met je eens, al riep ik hierboven heel hard dat ik hem iets aangedaan zou hebben. Da's natuurlijk grote bek, klein hartje. Wrs had ik inderdaad even heel hard gehuild en verder niks O-)
Ik kan mobiel niet zo goed multiquoten over twee pagina’s maar jullie hebben allemaal gelijk, m’n vrouw was flink verdrietig ervan. Ik ben heen en weer naar d’r werk gereden om daar nog twee bekertjes uit de vriezer te halen, en toen heb ik het precies gered, ze heeft wel een half uur snikkend zitten kolven, leuk was hrt niet. Heb m’n pinpasje meegegeven, haar nachtje weg is een succes geworden op mijn kosten. :')

Dit overkomt me geen tweede keer. :|W
-nee-
pi_187031900
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2019 17:25 schreef krijgerrtje het volgende:
Nu gewoon de nr 2 van avent! Doel je dan op een nr 1 fles of een specifieke speen? Kan ik ook nog eens uitproberen inderdaad!
ik doel vooral op de snelheid van de speen maar een andere speen zou ook kunnen.

L heeft melk enkel uit de nr 0 avent speen gedronken. Die speen zit op het flesje uit de gratis doos mocht je die hebben opgehaald. Daarmee dronk L prima en duurde een voeding ongeveer net zo lang als aan de borst dus ik ben bij die maat gebleven.
Moet eerlijk zeggen dat ik niet veel fleservaring heb dus misschien zijn er nog anderen met betere tips.

[ Bericht 13% gewijzigd door Elleska op 22-05-2019 20:47:32 ]
pi_187032259
Nee :') Maar zal even kijken in de babyspam morgen, thanks! ^O^
  Manager PR/Moderator woensdag 22 mei 2019 @ 22:59:49 #293
269689 crew  Viv
pi_187036332
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 15:11 schreef Mariposas het volgende:
Ik weiger gewoon te accepteren dat baby geen goede hap kan maken als alles anatomisch in orde is, ergens moet er in de techniek iets mis gaan lijkt mij. Bovendien heb ik 1,5 jaar aan mijn oudste borstvoeding kunnen geven, ik weet dus dat ik het kan.
Ik zei destijds ook wel: "ik heb me wel goed ingelezen, maar mijn baby niet". }:| Dit soort memo's had ze duidelijk niet gehad: Zodra hij de tepel tegen zijn lipjes voelt doet hij zijn mondje wijd open (hapreflex) en richt zijn hoofdje iets op om een zo wijd mogelijke hap te maken.

Oh en qua flesspenen heb ik ook gezocht naar de allerlangzaamste, zodat het zoveel mogelijk op borstvoeding leek qua stroomsnelheid. Hier was dat de prematurenspeen van Dr Brown (dus niet "Fase 1", maar "Level P"). Miskopen op dat gebied: Avent Natural 0, Medela Calma, NUK maat S en Difrax Dental Small.
  donderdag 23 mei 2019 @ 02:11:06 #294
327807 Mariposas
יה&#14
pi_187040392
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 22:59 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik zei destijds ook wel: "ik heb me wel goed ingelezen, maar mijn baby niet". }:| Dit soort memo's had ze duidelijk niet gehad: Zodra hij de tepel tegen zijn lipjes voelt doet hij zijn mondje wijd open (hapreflex) en richt zijn hoofdje iets op om een zo wijd mogelijke hap te maken.

Nou inderdaad. Zowel de wijde hap als het naar boven happen. :N
Heb jij prelogopedie geprobeerd?

Ik kreeg deze week alle foto’s van de bevalling. Van de foto’s waarop ik baby voor het eeest aanleg, word ik naar. ;( Dat was het begin van deze flop, daar begon het slopen van mijn tepels.

Net nog bij andere lactatiekundige geweest. Toch een te strak tongriempje. :{ hap is wel groot genoeg.

[ Bericht 8% gewijzigd door Mariposas op 23-05-2019 13:23:44 ]
pi_187053115
Goed dat je naar een andere lactatiekundige bent gegaan. Is er direct iets aan het te strakke tongriempje gedaan of hoe gaat zoiets?
  donderdag 23 mei 2019 @ 21:20:18 #296
327807 Mariposas
יה&#14
pi_187053705
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 20:53 schreef Elleska het volgende:
Goed dat je naar een andere lactatiekundige bent gegaan. Is er direct iets aan het te strakke tongriempje gedaan of hoe gaat zoiets?
Moet worden gekliefd, ik heb het advies gekregen om dit bij een gespecialiseerde kaakchirurg te doen (volgens mij is het een verborgen tongriempje?). Hoop dat het snel kan!
Vind het wel dubieus dat een IBCLC lactatiekundige dit eerder niet heeft opgemerkt. :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Mariposas op 23-05-2019 21:44:30 ]
  donderdag 23 mei 2019 @ 21:29:00 #297
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187053886
Wat klote mariposas :* .
  Manager PR/Moderator donderdag 23 mei 2019 @ 21:39:17 #298
269689 crew  Viv
pi_187054110
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 21:20 schreef Mariposas het volgende:
Moet worden gekliefd, ik heb het advies gekregen om dit bij een gespecialiseerde kinderarts te doen (volgens mij is het een verborgen tongriempje?). Hoop dat het snel kan!
Hier dus hetzelfde. En over logopedie: de poli kindergeneeskunde van ons ziekenhuis zou volgens een nieuw protocol eerst een logopedist laten kijken en daarna zo nodig de kinderarts laten klieven. Toen wij er waren kregen we echter meteen de kinderarts, geen logopedist gezien.
quote:
Vind het wel dubieus dat een IBCLC lactatiekundige dit eerder niet heeft opgemerkt. :{
Die van mij had het wel opgemerkt, maar vond het niet overduidelijk de oorzaak van de problemen. Klieven was hier niet de oplossing, misschien omdat ze al bijna 5 weken was (qua techniek al te veel gewend aan de beperkte bewegingsruimte?), misschien omdat het tongriempje toch niet de oorzaak was.

Hopelijk bij jullie wél resultaat! :*
  donderdag 23 mei 2019 @ 22:08:22 #299
327807 Mariposas
יה&#14
pi_187054769
@ViviRAWRS dat zou inderdaad dus kunnen, dat het nu al aan de late kant is, baby is morgen al 5 weken. Als dat zo is zou ik wel extreem teleurgesteld zijn (understatement), want dan heb je dus gewoon de boot gemist doordat iemand je de verkeerde route heeft verteld. Als de eerdere lactatiekundige had verteld dat het tongriempje niet optimaal was had ik veel eerder actie ondernomen, maar volgens haar was daar helemaal niets mis mee. Daardoor ben ik maar blijven denken aan een te kleine hap, maar die blijkt dus wél groot genoeg te zijn. Mogelijk was het eerder wel wat aan de kleine kant, maar op dit moment in elk geval niet. En zijn drinktechniek is ook goed, op het oog ziet het er echt perfect uit.
Ik schreef trouwens eerder kinderarts maar het is een kaakchirurg.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mariposas op 23-05-2019 22:33:21 ]
pi_187054838
Als de techniek verder allemaal perfect is dan is er nog hoop lijkt me. Misschien heb je na het klieven iets aan logopedie?

Als het klieven de oplossing is zou ik dit nog wel terugkoppelen naar de IBCLC lactatiekundige om te voorkomen dat anderen in de toekomst tegen hetzelfde probleem aanlopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')