abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 april 2019 @ 14:50:53 #176
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186477324
Ik hoop dat het iets regenachtige is @krijgerrtje! Twee weken is lang, maar ik zou er ook zenuwachtig van worden hoor. Want meestal komt het goed maar soms niet, en hoe weet je nou dat het bij jou goed komt. Maar meer dan rustig blijven en aanbieden kan je niet doen.

Andere vormen dan een fles al geprobeerd? Andere gevers?

Sterkte, geen leuk laatste stukje van je verlof zo :* .

@Nolita, bedankt voor het delen. Wat me opvalt is dat jullie een standaard ritme hadden qua drinktijden rond 1 jaar. Ik vertrouw mijn eigen geheugen niet 100%, maar denk dat wij naast vaste momenten zoals voor slapen, na de opvang etc vooral geen ritme hadden. En dat het heel afhankelijk was van hoe hij zich voelde. Hij dronk drinkt graag zijn pijn en ongemak weg, en dat stopte niet in het tweede levensjaar.

quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2019 23:12 schreef LadyBlack het volgende:
Tolstoi, mijn zoontje (inmiddels 3 jaar) 'drinkt' al tijden alleen nog maar rechts. Links is nooit meer helemáál goedgekomen sinds major kloven rond 9 maanden, maar dat is geen enkel probleem. Ik ben er niet scheef door gaan lopen ofzo oO<
Dat is de heerlijkheid van dat lange voeden: er gebeurt niks meer met mijn borstgrootte.* Dus scheef word ik er nooit meer van en gestuwd ook niet. Ik geloof dat Jacob in vlagen wel een voorkeur heeft voor rechts maar andere weken merk ik dat niet.
* dat betekent dat ik gewoon weer fulltime cup mini heb. des te fascinerender dat Jacob er zo blij mee is :D .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 28 april 2019 @ 15:02:48 #177
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186477617
Over natuurlijk stoppen:
Mijn oudste heeft toen ze 9 maanden was ongeveer een keer gehad dat ze 4 dagen niet wilde drinken. Uiteindelijk vond ik het zelf toen nog niet de bedoeling dat het klaar was en heb ik aangeboden en toen wilde ze wel drinken en is ze weer verder gegaan waar we gebleven waren.

Daarna is ze toen ik zwanger werd (zij was toen 2,5 jaar) een heleboel geminderd, van 8 voedingen overdag en ook nog 's nachts af en toe drinken naar alleen voor het slapen gaan 's middags en 's avonds. Nachtvoedingen dus helemaal gestopt. Ze is de hele zwangerschap wel door blijven drinken. Na de geboorte van de baby is het ritme er zo'n beetje ingebleven van 2x per dag. Toen ze nog wat groter werd, vielen haar middagslapen eraf en werd het drinken 1x per dag. Soms met uit logeren of als papa haar naar bed bracht, dan zelfs 0x drinken.

Toen ze haar eerste melk(!)tand wisselde, is ze ook opeens de drinktechniek verloren. Ik merkte de hele week al dat ze alleen sabbelde en niet meer dronk. Dan spoorde ik haar aan om te drinken, maar dan zei ze: Maar ik weet niet meer hoe dat moet...! Ze heeft het in de weken daarna heel af en toe nog eens geprobeerd, maar verder dan sabbelen kwam het niet meer. Dit viel overigens ook precies samen met het begin van de derde zwangerschap en terugloop van productie. Ze was toen 5,5 jaar.

Bij ons ging het natuurlijk stoppen dus zo. Voor ons voelde dat ook heel logisch, dat het melktandwisselen precies zo die periode mooi afsloot. In de maanden voor het definitieve stoppen dronk ze trouwens al vaker 's avonds niet meer. Dus ook dat werd gewoon geleidelijk afgebouwd. Alleen als ik het aanbood (want handig, ze sliep binnen enkele minuten) of als er iets anders aan de hand was, dan dronk ze nog voor het slapen. Ze slaapt nu overigens ook binnen enkele minuten, ik ga naast haar liggen en hou haar hand vast, en ze is zo vertrokken. O+ ;) Dus de borst is daar ook echt niet meer voor nodig.
  zondag 28 april 2019 @ 15:09:05 #178
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186477754
Over kanten:
Bij m'n oudste heb ik een paar keer een borstontsteking gehad waarvan 1 best wel erg heftig is geweest. De productie in m'n linkerborst is sindsdien altijd minder geweest. Maar nooit dusdanig dat ze er last van had, maar ik merkte het zelf, dat daar minder melk was.

Toen mijn zoon werd geboren, heb ik in het prille begin 1x een venijnige kloof gehad aan m'n rechterborst. Die heb ik toen een paar dagen gekolfd ipv live gegeven en toen was de linkerborst opeens echt de 'hoofdborst' geworden. Dat is na een poosje weer rechtgetrokken, maar ik vond het wel tof dat de productie links toen opeens wel echt weer helemaal op gang is gekomen en zelfs sterker was dan rechts.

Het is in ieder geval niet gek dat de ene borst een andere productie heeft dan de andere. Er zijn ook mensen die meerdere kindjes voeden waarbij elk kindje een eigen kant heeft bijv.
pi_186478885
Mijn oudste is echt vanzelf gestopt met twee jaar, jong wellicht ook met zwangerschap samen. Hij dronk meestal in de morgen en voor het slapen gaan nog, en hoewel ik het aanbood wou hij echt niet meer. Tot mijn grote verdriet destijds, want ik vond het nog zo gezellig. Nu met de jongste aan de borst wil hij het af en toe eens proberen, maar hij kan het echt niet meer. Het voelt nu voor mij ook heel gek, zijn mond op m'n borst.

Qua kanten heb ik hier een sterke voorkeur voor links, omdat ik O aan die baby fijner vindt liggen. Niet heel bewust ook rechts eerst geven, want onbewust kies ik altijd voor eerst links. O lijkt geen voorkeur te hebben.
  zondag 28 april 2019 @ 16:53:30 #180
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186480338
Prul heeft inmiddels een dubbele oorontsteking ipv een enkele en ze had altijd al een voorkeur voor links en nu helemaal. Rechts doet blijkbaar meer pijn ofzo, want ze zet 't na drie slokken op een krijsen.

Overigens is rechts wel de borst die bij het kolven meer produceert, raar hoe dat werkt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_186481218
tink89, wat sneu! Ken je de rugbyhouding? Dan zit ze wat meer rechtop en is er minder druk op de oren.

Oh, en in "mijn" tijd heette de slacker boob "stieftiet" ;-)
Al hoor ik hier niet meer. Ik heb mijn dochter 5,5 jaar borstvoeding gegeven. Ging op een gegeven moment weer pijn doen, dus gestopt en een maand later had ze een wiebeltand. Vergelijkbaar met ela dus. Mond verandert, dus gaat het drinken niet meer.

Mijn kinderen zijn nu 11 (zoon) en 9 (dochter), dus ik lees mee uit sentimentele waarde. Ik wil niet meer online over ze posten op deze leeftijd.
Trotse mama van 2 :)
  zondag 28 april 2019 @ 20:22:20 #182
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186484224
Davien, rugby is hier altijd al favoriet geweest O+ nu rechts rugby en links 'gewoon' (hoe het dat?). Dat lijkt het minste pijn te doen.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 28 april 2019 @ 20:23:13 #183
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_186484248
Madonna ;).
KuikenGuppy
  zondag 28 april 2019 @ 20:34:18 #184
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186484496
En meer rechtop? Zelf meer of minder onderuit gezakt en je dochter dan verticaal tegen je aan. Dat scheelt misschien ook qua druk op oren.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 29 april 2019 @ 13:01:18 #185
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186495127
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2019 20:23 schreef Burdie het volgende:
Madonna ;).
Txs, ja dat dus :D

quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 20:34 schreef Lemijn het volgende:
En meer rechtop? Zelf meer of minder onderuit gezakt en je dochter dan verticaal tegen je aan. Dat scheelt misschien ook qua druk op oren.
Heb ik geprobeerd en werkt eventjes, maar m'n borsten zijn nogal gigantisch en zwaar en dan moet ik prul met één hand ondersteunen/rechtop houden en met één hand die borst ondersteunen en dat hou ik niet zo lang vol...

Kolfopbrengst van vandaag so far is 225 ml in twee keer. Merk dat ik relaxter ben over de ml's nu ik weet dat ik over 22 nachtjes slapen ga afbouwen. En dat kolven ineens ook veel meer stressvol is ofzo. Ik geniet dus nog even van de laatste drie weken.
  zaterdag 4 mei 2019 @ 11:04:06 #186
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_186602666
Heeft iemand ervaring met een zeer hardnekkige kloof of tips wat ik nog kan doen? Ik heb eerst lanoline geprobeerd. Daarna mothermates (geen succes, die ademen niet. Infectie sloeg naar binnen en kreeg aan beide kanten een borstontsteking). Nu anderhalve week gebruik ik Polymem tepelpads. De kloof is al een stuk beter, maar springt steeds weer open, zowel bij kolven als voeden. Omdat het aanhappen nog steeds nier optimaal gaat, kolf ik aan de kloof-kant voor ongeveer 80% en 20% voed ik live.
Het zou heerlijk zijn om gewoon twee dagen helemaal niets met die tepel te doen, maar dat is natuurlijk geen optie. -O-
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_186603302
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 11:04 schreef Mariposas het volgende:
Heeft iemand ervaring met een zeer hardnekkige kloof of tips wat ik nog kan doen? Ik heb eerst lanoline geprobeerd. Daarna mothermates (geen succes, die ademen niet. Infectie sloeg naar binnen en kreeg aan beide kanten een borstontsteking). Nu anderhalve week gebruik ik Polymem tepelpads. De kloof is al een stuk beter, maar springt steeds weer open, zowel bij kolven als voeden. Omdat het aanhappen nog steeds nier optimaal gaat, kolf ik aan de kloof-kant voor ongeveer 80% en 20% voed ik live.
Het zou heerlijk zijn om gewoon twee dagen helemaal niets met die tepel te doen, maar dat is natuurlijk geen optie. -O-
Ik heb ook ooit een mega kloof gehad die continu open sprong. Met kolven nog erger als met voeden. Wat hier echt goed hielp was andersom aanleggen. Dan wordt het voor een deel ontzien want is de belasting ook anders ofzo. Dus als je normaal gewoon buik tegen buik voed kan de rugby houding helpen.
  zaterdag 4 mei 2019 @ 21:32:16 #188
171422 LadyBlack
paint it black
pi_186614332
Mijn mega kloof werd uiteindelijk alleen beter toen ik er fusidinezalf op smeerde omdat het helemaal uit de hand was gelopen.

Geen idee hoe het bij jou zit maar het kan wel verstandig zijn om een huisarts even te laten kijken.
  maandag 6 mei 2019 @ 16:30:43 #189
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_186651690
Dank voor de tips! Voed al uitsluitend in rugby houding, dat gaat zeker beter. Heb nu net 2 dagen uitsluitend gekolfd aan kloof-kant, dat heeft wel geholpen. Springt nu wel weer een beetje open na twee keer slecht aanhappen. 😖
Ermee naar de huisarts gaan was nog niet bij me opgekomen maar dat is wel een goed idee als het nu nog niet helemaal geneest.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_186652798
Zouden jullie met mij mee willen denken?

Zoontje is 9 maanden en heeft helaas de afgelopen 5 maanden al 9 keer een oorontsteking gehad. Hierdoor heeft hij dus ook al langere tijd pijn ondanks dat hij altijd pijnstilling krijgt. Doordat hij dus zo vaak ziek is schiet het nog niet echt op met het aanbieden van vast voedsel en komt hij iedere 3 uur of vaker voor een voeding, ook s'nachts. Ik merk dat het me op begint te breken en uitgeput raak. Ook heb ik het idee dat ik niet voldoende melk meer heb. Ik zit nu te denken om de voeding voor het slapen gedeeltelijk aan te vullen met iets wat meer vult. Ik heb nog genoeg vrr in de vriezer die ik wil gebruiken om indien nodig overdag wat extra te geven. Wat zouden jullie doen?
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  maandag 6 mei 2019 @ 19:47:36 #191
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186655431
Ik zou een doorverwijzing vragen naar de KNO-arts bij zoveel bewezen oorontstekingen. En als ik er zelf zowat aan onderdoor ga zou ik kunstvoeding proberen ‘s nachts zodat ik langer kan slapen (met partner om dat te geven).
pi_186655764
Volgens mij drinken kindjes met oorontsteking ook vaker aan de borst omdat dat de druk op de oren (en dus de pijn) wat verlicht.. Niet dat je aanvullen niet kunt proberen, maar dat je er alvast op voorbereid bent dat het misschien niet gaat helpen. En eens met Lemijn over de KNO-arts! Succes :*
Make your own kind of music.
pi_186656494
We zijn van de week eindelijk naar een KNO arts geweest na lopen zeuren om een doorverwijzing en hebben vandaag de pre operatieve screening gehad. Wachttijd tot operatie: 2 maanden... Dat betekent dus ongeveer nog 4 oorontstekingen :'( En 2 maanden met zeer beperkte slaap. Ik heb mijn zorgverzekering gebeld en die gaat kijken of we ergens eerder aan de beurt zijn maar nog 2 van zulke maanden hou ik gewoon niet vol. Ik wil sowieso wel bv blijven geven maar heb nu het idee dat ik niet aan zijn vraag kan voldoen.
pi_186656616
Welke operatie, Wolken? (omdat regio en pas zelf ook bij de KNO geweest)

Kun je bij jezelf meer rust inbouwen? Kan iemand iets voor je opvangen (en zou je dat willen)? :*
Make your own kind of music.
pi_186657211
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 20:32 schreef CassElliot het volgende:
Welke operatie, Wolken? (omdat regio en pas zelf ook bij de KNO geweest)

Kun je bij jezelf meer rust inbouwen? Kan iemand iets voor je opvangen (en zou je dat willen)? :*
Ze gaan buisjes plaatsen maar omdat Bikkel onder de 1 is doen ze het niet overal. In dit geval dus alleen in Leiderdorp.

Het rottige is, is dat ik hem niet weg wil brengen als hij pijn heeft. Hij wilt dan echt alleen mama en niemand anders en vind dat voor hem ook niet eerlijk. En van de afgelopen maand zijn de "goede" dagen op 1 hand te tellen. Volgende week zijn mijn ouders er weer en dan kan hij hopelijk even heen. En anders vrijdag een paar uur op het kdv. Maar dan moet hij dus niet weer een nieuwe ontsteking krijgen.
pi_186658462
Geen idee of je het wil (of al hebt geprobeerd of kan) en of het helpt Wolken, maar Kees heeft 6 weken een onderhoudskuur antibiotica gehad, aansluitend op de gewone antibiotica. Daarmee bleef de oorontsteking wel weg. Helpt wellicht overbruggen tot de operatie.

En Kees ging ook pas nadat de oorontsteking echt een tijdje weg was (nadat hij buisjes had), pas goed eten. Hoop dat het sneller kan voor jullie. En qua iets vullends (naast kunstvoeding en/of pap?), volle Griekse yoghurt?

Heel veel sterkte, enorm rot voor zo'n ukkie toch hč :*
pi_186658708
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 21:30 schreef elliebell het volgende:
Geen idee of je het wil (of al hebt geprobeerd of kan) en of het helpt Wolken, maar Kees heeft 6 weken een onderhoudskuur antibiotica gehad, aansluitend op de gewone antibiotica. Daarmee bleef de oorontsteking wel weg. Helpt wellicht overbruggen tot de operatie.

En Kees ging ook pas nadat de oorontsteking echt een tijdje weg was (nadat hij buisjes had), pas goed eten. Hoop dat het sneller kan voor jullie. En qua iets vullends (naast kunstvoeding en/of pap?), volle Griekse yoghurt?

Heel veel sterkte, enorm rot voor zo'n ukkie toch hč :*
Hij heeft nu voor de derde keer een kuur gehad omdat het vorige week een dubbele ontsteking was, normaal gesproken heeft hij hem aan 1 oor en nu dus beide. Ik kan het met de huisarts bespreken de volgende keer.

Het breekt je hart. Mijn vrolijke mannetje is gewoon 75% van de tijd aan het huilen en jammeren. Vandaag was een goede dag en dan zie je hoe het eigenlijk zou moeten zijn.

Net voor het slapen na de bv nog een flesje gekolfte melk gegeven van 70ml en het ging schoon op. Blijkbaar heeft hij dus niet meer genoeg aan alleen bv. Dus ik ga kijken of hij nu iets beter slaapt en dan s'avonds wat bijvoeden. Om mijn eigen productie op te krikken, is dan bv thee aan te raden? Baby nog meer aanleggen is geen optie omdat hij dus al bijna iedere 2 a 3 uur komt.
pi_186658927
@Wolken Onderhoudskuur was trouwens voorgeschreven door KNO arts, dus misschien die even vragen. Die hebben net weer ander beleid (bij ons dan) dan de huisarts.

En van die goede dagen herken ik ook enorm. Wij hebben er echt een ander kind voor terug gekregen toen die oorontstekingen eindelijk klaar waren.

Ik heb een tijdje fenegriek en gezegende distel geslikt voor opkrikken productie, op aanraden lactatiekundige (zie hier https://www.borstvoeding.com/problemen/mproductie/kruiden1.html ). Leek mij wel te helpen. Geen ervaring met borstvoedingsthee verder.
pi_186659602
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2019 21:45 schreef elliebell het volgende:
@:Wolken Onderhoudskuur was trouwens voorgeschreven door KNO arts, dus misschien die even vragen. Die hebben net weer ander beleid (bij ons dan) dan de huisarts.

En van die goede dagen herken ik ook enorm. Wij hebben er echt een ander kind voor terug gekregen toen die oorontstekingen eindelijk klaar waren.

Ik heb een tijdje fenegriek en gezegende distel geslikt voor opkrikken productie, op aanraden lactatiekundige (zie hier https://www.borstvoeding.com/problemen/mproductie/kruiden1.html ). Leek mij wel te helpen. Geen ervaring met borstvoedingsthee verder.
Thanks voor de tip, ik heb gelijk boezemvriendjes besteld. Hopelijk zijn het niet van die mega capsules...
pi_186660896
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2019 20:28 schreef Wolken het volgende:
We zijn van de week eindelijk naar een KNO arts geweest na lopen zeuren om een doorverwijzing en hebben vandaag de pre operatieve screening gehad. Wachttijd tot operatie: 2 maanden... Dat betekent dus ongeveer nog 4 oorontstekingen :'( En 2 maanden met zeer beperkte slaap. Ik heb mijn zorgverzekering gebeld en die gaat kijken of we ergens eerder aan de beurt zijn maar nog 2 van zulke maanden hou ik gewoon niet vol. Ik wil sowieso wel bv blijven geven maar heb nu het idee dat ik niet aan zijn vraag kan voldoen.
Wat sneu zeg, dat is echt heel zwaar. Toen Sjaak zo vaak oorontsteking had kregen wij als tip om zijn bedje schuin te zetten. Dat schijnt tegen de pijn te helpen. Plat liggen geeft druk op de oortjes en door het hoofdje wat hoger te leggen, kan dat wat schelen. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')