KLM wordt daar niet genoemd. Misschien je verkeerde bril op?quote:Op woensdag 27 februari 2019 16:18 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Lees je in;
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gouden_aandeel
Dat zeg ik.quote:Op woensdag 27 februari 2019 16:20 schreef Hexagon het volgende:
Het is alleen geen staatsbedrijf geweest.
Voor gas zijn er genoeg alternatieven.quote:Op woensdag 27 februari 2019 16:21 schreef xzaz het volgende:
[..]
Gas ook niet, toch gaat het gebeuren.
Nee niet alle bedrijven waar de staat ooit een gouden aandeel in heeft gehad staan erin dat klopt en nu?quote:Op donderdag 28 februari 2019 15:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
KLM wordt daar niet genoemd. Misschien je verkeerde bril op?
Je hebt dus geen verhaal.quote:Op donderdag 28 februari 2019 16:48 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Nee niet alle bedrijven waar de staat ooit een gouden aandeel in heeft gehad staan erin dat klopt en nu?
Jawel zoek zelf eens.quote:Op donderdag 28 februari 2019 17:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je hebt dus geen verhaal.
Ik moet de onderbouwing leveren voor jouw foutieve stelling? Dacht het niet.quote:Op donderdag 28 februari 2019 17:22 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Jawel zoek zelf eens.
Daar zat ik vandaag ook al aan te denken. Daar is nog een mooie docu uit gerold.quote:Op donderdag 28 februari 2019 23:38 schreef MakkieR het volgende:
Ik vroeg me trouwens af, wat we nu meemaken met KLM, lijkt dat niet verdacht veel op ABN AMRO?
Immers met dat bedrijf ging het ook niet goed, werd dat niet overgenomen door Royal Bank of Scotland. Kon trouwens ook wel Fortis/ SNS zijn geweest, haal het misschien door elkaar. In ieder geval hou ik hier toch een deja vu gevoel aan over.
Nouja in principe zal zelfs Macron ons geen ongelijk geven. Het is alleen voor de Franse belangen minder aangenaamquote:Op donderdag 28 februari 2019 23:51 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Daar zat ik vandaag ook al aan te denken. Daar is nog een mooie docu uit gerold.
Le Maire heeft trouwens getweet over de situatie maar het is opvallend om te zien hoeveel Fransen de Nederlandse overheid gelijk geven. Zal ook veel met de impopulariteit van het zittende kabinet en vooral met Macron te maken hebben.
Niet echt, AirFrance/KLM zit niet in zwaar weer op dit moment, wel is het zo dat het Franse deel de Nederlandse winst opslokt. KLM is op zich niet zo heel interessant qua vluchten, maar nog meer omdat ze heel veel onderhoud doen voor andere maatschappijen. Klm heeft een verhouding van 1:000 personeel op vliegtuigen.quote:Op donderdag 28 februari 2019 23:38 schreef MakkieR het volgende:
Ik vroeg me trouwens af, wat we nu meemaken met KLM, lijkt dat niet verdacht veel op ABN AMRO?
Immers met dat bedrijf ging het ook niet goed, werd dat niet overgenomen door Royal Bank of Scotland. Kon trouwens ook wel Fortis/ SNS zijn geweest, haal het misschien door elkaar. In ieder geval hou ik hier toch een deja vu gevoel aan over.
Ik heb het niet zozeer over nu, eerder over toen KLM bijna failliet was, dat Air France het bedrijf heeft opgekocht net als RBS ABN AMRO destijds heeft opgekocht. En later toen het wat beter ging kocht Nederland de gezonde delen van ABN Amro op om het te nationaliseren, daar was RBS helemaal niet blij mee. KLM in deze is nog niet genationaliseerd, maar hey wat nog niet is dat kan nog komen. En het later dus weer terug brengt naar de financiële markt, net als dat met ABN AMRO is gebeurd. ( Natuurlijk het is echt niet een op een te vergelijken, maar ik krijg het gevoel dat we hier enigszins dezelfde tactiek van onze overheid zien onder het motto to big to fall, ABN mocht niet vallen, KLM mag niet vallen )quote:Op vrijdag 1 maart 2019 08:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Niet echt, AirFrance/KLM zit niet in zwaar weer op dit moment, wel is het zo dat het Franse deel de Nederlandse winst opslokt. KLM is op zich niet zo heel interessant qua vluchten, maar nog meer omdat ze heel veel onderhoud doen voor andere maatschappijen. Klm heeft een verhouding van 1:000 personeel op vliegtuigen.
Het is niet aannemelijk dat KLM het alleen nog kan redden in de huidige luchtvaartmarkt. Dus het bedrijf lospeuteren van Air France lijkt geen goed idee. Het mooist is eigenlijk zoals de situatie nu is. Samen met Air France maar nog best veel eigen zeggenschap.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 21:49 schreef MakkieR het volgende:
KLM in deze is nog niet genationaliseerd, maar hey wat nog niet is dat kan nog komen. En het later dus weer terug brengt naar de financiële markt, net als dat met ABN AMRO is gebeurd.
Absoluut. Het zou alleen fijn zijn als AF eenzelfde efficiëntieslag kan malen als KLM.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 22:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het is niet aannemelijk dat KLM het alleen nog kan redden in de huidige luchtvaartmarkt. Dus het bedrijf lospeuteren van Air France lijkt geen goed idee. Het mooist is eigenlijk zoals de situatie nu is. Samen met Air France maar nog best veel eigen zeggenschap.
Voordat KLM samen ging met Air France hadden ze een vloot waarmee ze elke slag verloor van de concurrentie. Vliegtuigen in jaren 90 stijl tegen hypermoderne boeings.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 22:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het is niet aannemelijk dat KLM het alleen nog kan redden in de huidige luchtvaartmarkt. Dus het bedrijf lospeuteren van Air France lijkt geen goed idee. Het mooist is eigenlijk zoals de situatie nu is. Samen met Air France maar nog best veel eigen zeggenschap.
Was niks mis met de vloot van de KLM. De 747-combi heeft de maatschappij door menig crisis getrokken.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 22:22 schreef YebCar het volgende:
Voordat KLM samen ging met Air France hadden ze een vloot waarmee ze elke slag verloor van de concurrentie. Vliegtuigen in jaren 90 stijl tegen hypermoderne boeings.
Die uit de jaren 90? Die kon echt niet meer hoor. Die stammen nog uit de tijd waar roken nog is toegestaan tijdens het vliegenquote:Op vrijdag 1 maart 2019 22:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Was niks mis met de vloot van de KLM. De 747-combi heeft de maatschappij door menig crisis getrokken.
Jij hebt niet zo veel verstand van de burgerluchtvaart, hoor ik al.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 22:35 schreef YebCar het volgende:
Die uit de jaren 90? Die kon echt niet meer hoor.
Boeing 747-300 1983 2003quote:Op maandag 4 maart 2019 16:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij hebt niet zo veel verstand van de burgerluchtvaart, hoor ik al.
Oh, die jaartallen ken ik wel. Maar dat betekent niet dat het in 2001 oude vliegtuigen zijn. Dat is wat ik bedoel als ik zeg dat je niet veel verstand hebt van de burgerluchtvaart.quote:Op maandag 4 maart 2019 18:27 schreef YebCar het volgende:
[..]
Boeing 747-300 1983 2003
Boeing 737-300 1986 2011
Boeing 737-400 1989 2011
Boeing 747-400 1989
Van de wiki, Klopt toch wel zo een beetje.
Ben geen expert nee,quote:Op maandag 4 maart 2019 18:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Oh, die jaartallen ken ik wel. Maar dat betekent niet dat het in 2001 oude vliegtuigen zijn. Dat is wat ik bedoel als ik zeg dat je niet veel verstand hebt van de burgerluchtvaart.
Is je goed recht.quote:Op maandag 4 maart 2019 18:44 schreef YebCar het volgende:
Ben geen expert nee,
Als ik intercontinaal vlieg en ik kies een maatschappij dan vergelijk ik ze op basis van prijs en comfort.
Emirates, zeker.quote:Als KLM in de jaren 2000 in 'oude' vliegtuigen rondvliegt en andere toen in nieuwe rondvloog is mijn keuze snel gemaakt.
Emirates (en Etihad) zat in 2008-2016 heel goedkoop in de markt weet ik nog.quote:Op maandag 4 maart 2019 18:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Is je goed recht.[..]
Emirates, zeker.
Tov Emirates heeft elke maatschappij een oude vloot. Maar de koek is wel een beetje op daar. En dat is goed.quote:Op maandag 4 maart 2019 18:51 schreef YebCar het volgende:
Emirates (en Etihad) zat in 2008-2016 heel goedkoop in de markt weet ik nog.
quote:The French state has subscribed to 3,987,165 Bonds in the context of the Offering, corresponding to a nominal amount of ¤71.45 million.
twitter:ArendJanKamp twitterde op woensdag 20-03-2019 om 18:51:20 U verwacht het niet... #AiFranceKLM https://t.co/qU21VuzUJS reageer retweet
Nederland zat 70 miljoen onder het Franse aandeel, nu is het 140 miljoen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 19:36 schreef Drekkoning het volgende:
En dan te bedenken dat Nederland expres al net iets onder het Franse aandeel is gebleven, juist om dit soort kinderachtig gedrag te voorkomen.
Na na nananana, ik heb lekker iets meer dan jij! Ongelofelijk
Laat NL dan maar de rest opkopen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 19:33 schreef Tourniquet het volgende:
Frankrijk heeft nog even wat extra aandelen gekocht ter waarde van ¤71,45 miljoen:
https://www.globenewswire(...)OCEANE-due-2026.html
[..]twitter:ArendJanKamp twitterde op woensdag 20-03-2019 om 18:51:20 U verwacht het niet... #AiFranceKLM https://t.co/qU21VuzUJS reageer retweet
Volgens mij hebben ze alleen een optie geenomen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 19:33 schreef Tourniquet het volgende:
Frankrijk heeft nog even wat extra aandelen gekocht ter waarde van ¤71,45 miljoen:
Bonds zijn obligaties, geen aandelen. Zijn daar wel in te converteren, maar da's voorlopig nog niet aan de orde.quote:Op woensdag 20 maart 2019 19:33 schreef Tourniquet het volgende:
Frankrijk heeft nog even wat extra aandelen gekocht ter waarde van ¤71,45 miljoen:
quote:Op donderdag 21 maart 2019 09:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze alleen een optie geenomen.
Thanks, I stand corrected.quote:Op donderdag 21 maart 2019 09:56 schreef nostra het volgende:
[..]
Bonds zijn obligaties, geen aandelen. Zijn daar wel in te converteren, maar da's voorlopig nog niet aan de orde.
Het heeft wel een kelderend effect op de aandelenkoers. Dus Nederland kan misschien alvast wat langlopende callopties kopenquote:Op donderdag 21 maart 2019 09:56 schreef nostra het volgende:
[..]
Bonds zijn obligaties, geen aandelen. Zijn daar wel in te converteren, maar da's voorlopig nog niet aan de orde.
Niet raar na een paar eeuwen aan de top van een voedselketen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 09:32 schreef Defcon55 het volgende:
Frankrijk heeft echt een veel te grote mond.
Klopt, dat is het ook. En aangezien Duitsland zich ongemakkelijk voelt bij een rol als Europese leider i.v.m. hun geschiedenis hebben die Fransen veel te veel invloed vergeleken met hoeveel ze (economisch) nog voorstellen. Frans moet ook afgeschaft worden als verplicht vak op middelbare scholen en vervangen met het Mandarijn, leven goddomme niet meer in de 19e eeuw.quote:Op donderdag 21 maart 2019 11:27 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Niet raar na een paar eeuwen aan de top van een voedselketen.
Ik hoop wel dat je iets gevolgd hebt rond de aanschaf van de aandelen en dat je weet dat het niet gaat om KLM maar om Schiphol. Dit "kleine" verlies is niks in vergelijking wanneer KLM vertrekt van Schipholquote:Op vrijdag 3 mei 2019 15:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
Air France-KLM maakt duikvlucht door hoge brandstofprijzen en concurrentie
Hoewel de omzet met twee procent steeg, heeft Air France-KLM een moeilijk kwartaal achter de rug waarin het te kampen kreeg met een operationeel verlies van 303 miljoen euro. Dat komt voornamelijk door hogere brandstofprijzen en toenemende prijsdruk door concurrentie.
De Franse tak van de luchtvaartcombinatie kreeg de grootste klap te verduren. Bij Air France was er sprake van een operationeel verlies van 256 miljoen euro. Bij KLM ontstond er een tekort van 56 miljoen euro. Volgens topman Ben Smith wist Air France-KLM wat hen te wachten stond. De prijzen voor vliegtickets van het luchtvaartbedrijf daalden door toenemende concurrentie, de brandstofprijzen stegen en negatieve wisselkoerseffecten zaten Air France-KLM ook dwars.
Een jaar eerder leed Air France-KLM een operationeel verlies van 185 miljoen euro in het eerste kwartaal. Destijds zadelden stakingen bij personeel van Air France het concern op met een extra kostenpost van 75 miljoen euro. De omzet steeg dit jaar in het eerste kwartaal met twee procent tot bijna zes miljard euro, mede door de capaciteitsgroei van de luchtvaartgroep. De omzet per gevlogen kilometer per stoeltje daalde wel.
Personeelskosten
Smith wist kort na zijn aanstelling de plooien met het personeel van Air France glad te strijken. Daarvoor trok hij wel de portemonnee. De personeelskosten in het voorbije kwartaal stegen op jaarbasis met 6,4 procent. Het bedrijf maakte ook extra kosten om de capaciteitsgroei het hoofd te bieden. Al met al ging het om 1050 extra medewerkers, waaronder 450 piloten.
Op de beurs was het operationele verlies van de luchtvaartcombinatie ook te voelen, daar zakte Air France-KLM met 3,1 procent op het Damrak.
https://www.ad.nl/economi(...)ncurrentie~a3afdef2/
Koers nu 9.72 euro
Koers 14% belang 12 euro
https://www.iex.nl/Aandeel-Koers/360114884/Air-France-KLM.aspx
Slimme zet weer van Rutte en Hoekstra
Volledig met jou eens.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 15:14 schreef Pendora het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat je iets gevolgd hebt rond de aanschaf van de aandelen en dat je weet dat het niet gaat om KLM maar om Schiphol. Dit "kleine" verlies is niks in vergelijking wanneer KLM vertrekt van Schiphol
Koers gisteren:quote:Op vrijdag 3 mei 2019 15:14 schreef Pendora het volgende:
..Dit "kleine" verlies is niks in vergelijking wanneer KLM vertrekt van Schiphol
Waarde nu 427488000*0.1268* 8.09=438.522.320quote:De Nederlandse Staat neemt een belang in de luchtvaartcombinatie Air France-KLM. Het gaat om 12,68 procent, met een actuele waarde van 680 miljoen euro, laat minister Wopke Hoekstra (Financiën) dinsdagavond weten. https://www.nu.nl/onderne(...)-air-france-klm.html
Nou vertel mij eens even wat deze actie heeft opgeleverd, afgezien van koersverliesquote:Op dinsdag 11 juni 2019 09:49 schreef Hexagon het volgende:
Jij snapt de reden van deze actie geloof ik niet helemaal.
Waarom willen we in een dichtbevolkt land waar het luchtvaartverkeer voor veel overlast zorgt eigenlijk perse een van de grootste Europese hubs zijn?quote:Op vrijdag 3 mei 2019 15:16 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Volledig met jou eens.
De (voor 1973 voor onmogelijk gehouden) faillissementen van Pan AM en TWA hebben in de VS ook voor bepaalde hub-plaatsen grote negatieve gevolgen gehad.
Medezeggenschap.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 09:52 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nou vertel mij eens even wat deze actie heeft opgeleverd, afgezien van koersverlies
Dat we meer controle hebben over KLM en zo de belangen van Schiphol veilig kunnen stellen.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 09:52 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Nou vertel mij eens even wat deze actie heeft opgeleverd, afgezien van koersverlies
Om aantrekkelijk te blijven voor bedrijven. Door de hub functie kan je vanuit NL naar heel veel bestemmingen vliegen (ook direct).quote:Op dinsdag 11 juni 2019 09:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom willen we in een dichtbevolkt land waar het luchtvaartverkeer voor veel overlast zorgt eigenlijk perse een van de grootste Europese hubs zijn?
quote:Op dinsdag 11 juni 2019 09:52 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Nou vertel mij eens even wat deze actie heeft opgeleverd, afgezien van koersverlies
Veiligstellen van baantjes voor VVD vriendjes?quote:
*kuch* CDA *kuch*quote:Op dinsdag 11 juni 2019 13:28 schreef the-eye het volgende:
Veiligstellen van baantjes voor VVD vriendjes?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |