abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_185745609
Frankrijk heeft nog even wat extra aandelen gekocht opties op obligaties genomen ter waarde van ¤71,45 miljoen:

https://www.globenewswire(...)OCEANE-due-2026.html

quote:
The French state has subscribed to 3,987,165 Bonds in the context of the Offering, corresponding to a nominal amount of ¤71.45 million.


[ Bericht 1% gewijzigd door Tourniquet op 21-03-2019 10:09:07 ]
  woensdag 20 maart 2019 @ 19:36:16 #127
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_185745653
En dan te bedenken dat Nederland expres al net iets onder het Franse aandeel is gebleven, juist om dit soort kinderachtig gedrag te voorkomen.

Na na nananana, ik heb lekker iets meer dan jij! Ongelofelijk :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 20 maart 2019 @ 19:37:18 #128
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_185745676
Het is echt enorm nieuws. In West-Europa is het groot nieuws als de staat ingrijpt in de economie met het oog op liberale en vrijemarktwerking orthodoxie. Heidenen. Kuffaars. Op de brandstapel met de verantwoordelijken in Den Haag. Hooivorken uit de schuur! De ondernemende staat. Poeh, kom maar mee aan. Ik zou het niet durven voorstellen met die elitaire idioten die 100% zeker zijn van hun zaak. Daar kom je niet doorheen in een middag. Het enige wat mist zijn tempels om die economische orthodoxie elke zondag te aanbidden. Je moet wat om de leegte op te vullen nu het christendom een minder prominente plaats heeft in de maatschappij.

https://www.bol.com/nl/f/de-ondernemende-staat/9200000040491737/

[ Bericht 23% gewijzigd door Jellereppe op 20-03-2019 19:47:19 ]
  woensdag 20 maart 2019 @ 19:38:23 #129
286575 Roces18
Chef de party
pi_185745701
VERKLAAR DIE STOKBROOD-ETERS DE OORLOG
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_185745799
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 19:36 schreef Drekkoning het volgende:
En dan te bedenken dat Nederland expres al net iets onder het Franse aandeel is gebleven, juist om dit soort kinderachtig gedrag te voorkomen.

Na na nananana, ik heb lekker iets meer dan jij! Ongelofelijk :')
Nederland zat 70 miljoen onder het Franse aandeel, nu is het 140 miljoen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_185753005
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 19:33 schreef Tourniquet het volgende:
Frankrijk heeft nog even wat extra aandelen gekocht ter waarde van ¤71,45 miljoen:

https://www.globenewswire(...)OCEANE-due-2026.html
[..]

Laat NL dan maar de rest opkopen.
Ze kopen die aandelen met de subsidies die ze van ons krijgen.
  donderdag 21 maart 2019 @ 09:10:20 #132
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185760084
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 19:33 schreef Tourniquet het volgende:
Frankrijk heeft nog even wat extra aandelen gekocht ter waarde van ¤71,45 miljoen:
Volgens mij hebben ze alleen een optie geenomen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185760505
Frankrijk heeft echt een veel te grote mond, ook op Europees niveau, voor hoe weinig dat land tegenwoordig nog voorstelt. Gedragen zich alsof ze net zo relevant zijn als Duitsland.
pi_185760995
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 19:33 schreef Tourniquet het volgende:
Frankrijk heeft nog even wat extra aandelen gekocht ter waarde van ¤71,45 miljoen:
Bonds zijn obligaties, geen aandelen. Zijn daar wel in te converteren, maar da's voorlopig nog niet aan de orde.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_185761270
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze alleen een optie geenomen.
quote:
7s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:56 schreef nostra het volgende:

[..]

Bonds zijn obligaties, geen aandelen. Zijn daar wel in te converteren, maar da's voorlopig nog niet aan de orde.
Thanks, I stand corrected. :)
pi_185761979
quote:
7s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:56 schreef nostra het volgende:

[..]

Bonds zijn obligaties, geen aandelen. Zijn daar wel in te converteren, maar da's voorlopig nog niet aan de orde.
Het heeft wel een kelderend effect op de aandelenkoers. Dus Nederland kan misschien alvast wat langlopende callopties kopen
  donderdag 21 maart 2019 @ 11:27:34 #137
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_185762624
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:32 schreef Defcon55 het volgende:
Frankrijk heeft echt een veel te grote mond.
Niet raar na een paar eeuwen aan de top van een voedselketen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Jellereppe op 21-03-2019 12:27:07 ]
pi_185766901
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 11:27 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Niet raar na een paar eeuwen aan de top van een voedselketen.
Klopt, dat is het ook. En aangezien Duitsland zich ongemakkelijk voelt bij een rol als Europese leider i.v.m. hun geschiedenis hebben die Fransen veel te veel invloed vergeleken met hoeveel ze (economisch) nog voorstellen. Frans moet ook afgeschaft worden als verplicht vak op middelbare scholen en vervangen met het Mandarijn, leven goddomme niet meer in de 19e eeuw.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 15:10:01 #139
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_186585997
Air France-KLM maakt duikvlucht door hoge brandstofprijzen en concurrentie

Hoewel de omzet met twee procent steeg, heeft Air France-KLM een moeilijk kwartaal achter de rug waarin het te kampen kreeg met een operationeel verlies van 303 miljoen euro. Dat komt voornamelijk door hogere brandstofprijzen en toenemende prijsdruk door concurrentie.

De Franse tak van de luchtvaartcombinatie kreeg de grootste klap te verduren. Bij Air France was er sprake van een operationeel verlies van 256 miljoen euro. Bij KLM ontstond er een tekort van 56 miljoen euro. Volgens topman Ben Smith wist Air France-KLM wat hen te wachten stond. De prijzen voor vliegtickets van het luchtvaartbedrijf daalden door toenemende concurrentie, de brandstofprijzen stegen en negatieve wisselkoerseffecten zaten Air France-KLM ook dwars.

Een jaar eerder leed Air France-KLM een operationeel verlies van 185 miljoen euro in het eerste kwartaal. Destijds zadelden stakingen bij personeel van Air France het concern op met een extra kostenpost van 75 miljoen euro. De omzet steeg dit jaar in het eerste kwartaal met twee procent tot bijna zes miljard euro, mede door de capaciteitsgroei van de luchtvaartgroep. De omzet per gevlogen kilometer per stoeltje daalde wel.

Personeelskosten
Smith wist kort na zijn aanstelling de plooien met het personeel van Air France glad te strijken. Daarvoor trok hij wel de portemonnee. De personeelskosten in het voorbije kwartaal stegen op jaarbasis met 6,4 procent. Het bedrijf maakte ook extra kosten om de capaciteitsgroei het hoofd te bieden. Al met al ging het om 1050 extra medewerkers, waaronder 450 piloten.

Op de beurs was het operationele verlies van de luchtvaartcombinatie ook te voelen, daar zakte Air France-KLM met 3,1 procent op het Damrak.

https://www.ad.nl/economi(...)ncurrentie~a3afdef2/

Koers nu 9.72 euro
Koers 14% belang 12 euro
https://www.iex.nl/Aandeel-Koers/360114884/Air-France-KLM.aspx

Slimme zet weer van Rutte en Hoekstra :|W
pi_186586052
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 15:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
Air France-KLM maakt duikvlucht door hoge brandstofprijzen en concurrentie

Hoewel de omzet met twee procent steeg, heeft Air France-KLM een moeilijk kwartaal achter de rug waarin het te kampen kreeg met een operationeel verlies van 303 miljoen euro. Dat komt voornamelijk door hogere brandstofprijzen en toenemende prijsdruk door concurrentie.

De Franse tak van de luchtvaartcombinatie kreeg de grootste klap te verduren. Bij Air France was er sprake van een operationeel verlies van 256 miljoen euro. Bij KLM ontstond er een tekort van 56 miljoen euro. Volgens topman Ben Smith wist Air France-KLM wat hen te wachten stond. De prijzen voor vliegtickets van het luchtvaartbedrijf daalden door toenemende concurrentie, de brandstofprijzen stegen en negatieve wisselkoerseffecten zaten Air France-KLM ook dwars.

Een jaar eerder leed Air France-KLM een operationeel verlies van 185 miljoen euro in het eerste kwartaal. Destijds zadelden stakingen bij personeel van Air France het concern op met een extra kostenpost van 75 miljoen euro. De omzet steeg dit jaar in het eerste kwartaal met twee procent tot bijna zes miljard euro, mede door de capaciteitsgroei van de luchtvaartgroep. De omzet per gevlogen kilometer per stoeltje daalde wel.

Personeelskosten
Smith wist kort na zijn aanstelling de plooien met het personeel van Air France glad te strijken. Daarvoor trok hij wel de portemonnee. De personeelskosten in het voorbije kwartaal stegen op jaarbasis met 6,4 procent. Het bedrijf maakte ook extra kosten om de capaciteitsgroei het hoofd te bieden. Al met al ging het om 1050 extra medewerkers, waaronder 450 piloten.

Op de beurs was het operationele verlies van de luchtvaartcombinatie ook te voelen, daar zakte Air France-KLM met 3,1 procent op het Damrak.

https://www.ad.nl/economi(...)ncurrentie~a3afdef2/

Koers nu 9.72 euro
Koers 14% belang 12 euro
https://www.iex.nl/Aandeel-Koers/360114884/Air-France-KLM.aspx

Slimme zet weer van Rutte en Hoekstra :|W
Ik hoop wel dat je iets gevolgd hebt rond de aanschaf van de aandelen en dat je weet dat het niet gaat om KLM maar om Schiphol. Dit "kleine" verlies is niks in vergelijking wanneer KLM vertrekt van Schiphol
pi_186586075
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 15:14 schreef Pendora het volgende:

[..]

Ik hoop wel dat je iets gevolgd hebt rond de aanschaf van de aandelen en dat je weet dat het niet gaat om KLM maar om Schiphol. Dit "kleine" verlies is niks in vergelijking wanneer KLM vertrekt van Schiphol
Volledig met jou eens. :Y

De (voor 1973 voor onmogelijk gehouden) faillissementen van Pan AM en TWA hebben in de VS ook voor bepaalde hub-plaatsen grote negatieve gevolgen gehad.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 08:40:00 #142
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_187366150
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 15:14 schreef Pendora het volgende:
..Dit "kleine" verlies is niks in vergelijking wanneer KLM vertrekt van Schiphol
Koers gisteren:
Air France-KLM
8,09 EUR
Uitstaande Aandelen 427.488.000

quote:
De Nederlandse Staat neemt een belang in de luchtvaartcombinatie Air France-KLM. Het gaat om 12,68 procent, met een actuele waarde van 680 miljoen euro, laat minister Wopke Hoekstra (Financiën) dinsdagavond weten. https://www.nu.nl/onderne(...)-air-france-klm.html
Waarde nu 427488000*0.1268* 8.09=438.522.320

Koerswinst :') 680.000.000-438522320=241.477.679 :(
Slim :') maar gelukkig is het een klein verlies :') :')
  dinsdag 11 juni 2019 @ 09:49:25 #143
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187366765
Jij snapt de reden van deze actie geloof ik niet helemaal.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 09:52:39 #144
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_187366790
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 09:49 schreef Hexagon het volgende:
Jij snapt de reden van deze actie geloof ik niet helemaal.
Nou vertel mij eens even wat deze actie heeft opgeleverd, afgezien van koersverlies ;)
pi_187366834
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 15:16 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Volledig met jou eens. :Y

De (voor 1973 voor onmogelijk gehouden) faillissementen van Pan AM en TWA hebben in de VS ook voor bepaalde hub-plaatsen grote negatieve gevolgen gehad.
Waarom willen we in een dichtbevolkt land waar het luchtvaartverkeer voor veel overlast zorgt eigenlijk perse een van de grootste Europese hubs zijn?
  dinsdag 11 juni 2019 @ 10:00:15 #146
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_187366862
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 09:52 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nou vertel mij eens even wat deze actie heeft opgeleverd, afgezien van koersverlies ;)
Medezeggenschap. :*
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 10:01:56 #147
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187366873
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 09:52 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Nou vertel mij eens even wat deze actie heeft opgeleverd, afgezien van koersverlies ;)
Dat we meer controle hebben over KLM en zo de belangen van Schiphol veilig kunnen stellen.

Het is niet dat Wopke Hoekstra dit doet omdat hij het in beursgenoten heeft gelezen ofzo
  dinsdag 11 juni 2019 @ 13:15:47 #148
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_187368822
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 09:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom willen we in een dichtbevolkt land waar het luchtvaartverkeer voor veel overlast zorgt eigenlijk perse een van de grootste Europese hubs zijn?
Om aantrekkelijk te blijven voor bedrijven. Door de hub functie kan je vanuit NL naar heel veel bestemmingen vliegen (ook direct).
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 11 juni 2019 @ 13:28:33 #149
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_187368996
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 09:52 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Nou vertel mij eens even wat deze actie heeft opgeleverd, afgezien van koersverlies ;)
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 10:00 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Medezeggenschap. :*
Veiligstellen van baantjes voor VVD vriendjes?
  dinsdag 11 juni 2019 @ 13:33:19 #150
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_187369056
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 13:28 schreef the-eye het volgende:
Veiligstellen van baantjes voor VVD vriendjes?
*kuch* CDA *kuch*
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')