quote:The French state has subscribed to 3,987,165 Bonds in the context of the Offering, corresponding to a nominal amount of ¤71.45 million.
twitter:ArendJanKamp twitterde op woensdag 20-03-2019 om 18:51:20 U verwacht het niet... #AiFranceKLM https://t.co/qU21VuzUJS reageer retweet
Nederland zat 70 miljoen onder het Franse aandeel, nu is het 140 miljoen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 19:36 schreef Drekkoning het volgende:
En dan te bedenken dat Nederland expres al net iets onder het Franse aandeel is gebleven, juist om dit soort kinderachtig gedrag te voorkomen.
Na na nananana, ik heb lekker iets meer dan jij! Ongelofelijk
Laat NL dan maar de rest opkopen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 19:33 schreef Tourniquet het volgende:
Frankrijk heeft nog even wat extra aandelen gekocht ter waarde van ¤71,45 miljoen:
https://www.globenewswire(...)OCEANE-due-2026.html
[..]twitter:ArendJanKamp twitterde op woensdag 20-03-2019 om 18:51:20 U verwacht het niet... #AiFranceKLM https://t.co/qU21VuzUJS reageer retweet
Volgens mij hebben ze alleen een optie geenomen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 19:33 schreef Tourniquet het volgende:
Frankrijk heeft nog even wat extra aandelen gekocht ter waarde van ¤71,45 miljoen:
Bonds zijn obligaties, geen aandelen. Zijn daar wel in te converteren, maar da's voorlopig nog niet aan de orde.quote:Op woensdag 20 maart 2019 19:33 schreef Tourniquet het volgende:
Frankrijk heeft nog even wat extra aandelen gekocht ter waarde van ¤71,45 miljoen:
quote:Op donderdag 21 maart 2019 09:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze alleen een optie geenomen.
Thanks, I stand corrected.quote:Op donderdag 21 maart 2019 09:56 schreef nostra het volgende:
[..]
Bonds zijn obligaties, geen aandelen. Zijn daar wel in te converteren, maar da's voorlopig nog niet aan de orde.
Het heeft wel een kelderend effect op de aandelenkoers. Dus Nederland kan misschien alvast wat langlopende callopties kopenquote:Op donderdag 21 maart 2019 09:56 schreef nostra het volgende:
[..]
Bonds zijn obligaties, geen aandelen. Zijn daar wel in te converteren, maar da's voorlopig nog niet aan de orde.
Niet raar na een paar eeuwen aan de top van een voedselketen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 09:32 schreef Defcon55 het volgende:
Frankrijk heeft echt een veel te grote mond.
Klopt, dat is het ook. En aangezien Duitsland zich ongemakkelijk voelt bij een rol als Europese leider i.v.m. hun geschiedenis hebben die Fransen veel te veel invloed vergeleken met hoeveel ze (economisch) nog voorstellen. Frans moet ook afgeschaft worden als verplicht vak op middelbare scholen en vervangen met het Mandarijn, leven goddomme niet meer in de 19e eeuw.quote:Op donderdag 21 maart 2019 11:27 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Niet raar na een paar eeuwen aan de top van een voedselketen.
Ik hoop wel dat je iets gevolgd hebt rond de aanschaf van de aandelen en dat je weet dat het niet gaat om KLM maar om Schiphol. Dit "kleine" verlies is niks in vergelijking wanneer KLM vertrekt van Schipholquote:Op vrijdag 3 mei 2019 15:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
Air France-KLM maakt duikvlucht door hoge brandstofprijzen en concurrentie
Hoewel de omzet met twee procent steeg, heeft Air France-KLM een moeilijk kwartaal achter de rug waarin het te kampen kreeg met een operationeel verlies van 303 miljoen euro. Dat komt voornamelijk door hogere brandstofprijzen en toenemende prijsdruk door concurrentie.
De Franse tak van de luchtvaartcombinatie kreeg de grootste klap te verduren. Bij Air France was er sprake van een operationeel verlies van 256 miljoen euro. Bij KLM ontstond er een tekort van 56 miljoen euro. Volgens topman Ben Smith wist Air France-KLM wat hen te wachten stond. De prijzen voor vliegtickets van het luchtvaartbedrijf daalden door toenemende concurrentie, de brandstofprijzen stegen en negatieve wisselkoerseffecten zaten Air France-KLM ook dwars.
Een jaar eerder leed Air France-KLM een operationeel verlies van 185 miljoen euro in het eerste kwartaal. Destijds zadelden stakingen bij personeel van Air France het concern op met een extra kostenpost van 75 miljoen euro. De omzet steeg dit jaar in het eerste kwartaal met twee procent tot bijna zes miljard euro, mede door de capaciteitsgroei van de luchtvaartgroep. De omzet per gevlogen kilometer per stoeltje daalde wel.
Personeelskosten
Smith wist kort na zijn aanstelling de plooien met het personeel van Air France glad te strijken. Daarvoor trok hij wel de portemonnee. De personeelskosten in het voorbije kwartaal stegen op jaarbasis met 6,4 procent. Het bedrijf maakte ook extra kosten om de capaciteitsgroei het hoofd te bieden. Al met al ging het om 1050 extra medewerkers, waaronder 450 piloten.
Op de beurs was het operationele verlies van de luchtvaartcombinatie ook te voelen, daar zakte Air France-KLM met 3,1 procent op het Damrak.
https://www.ad.nl/economi(...)ncurrentie~a3afdef2/
Koers nu 9.72 euro
Koers 14% belang 12 euro
https://www.iex.nl/Aandeel-Koers/360114884/Air-France-KLM.aspx
Slimme zet weer van Rutte en Hoekstra
Volledig met jou eens.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 15:14 schreef Pendora het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat je iets gevolgd hebt rond de aanschaf van de aandelen en dat je weet dat het niet gaat om KLM maar om Schiphol. Dit "kleine" verlies is niks in vergelijking wanneer KLM vertrekt van Schiphol
Koers gisteren:quote:Op vrijdag 3 mei 2019 15:14 schreef Pendora het volgende:
..Dit "kleine" verlies is niks in vergelijking wanneer KLM vertrekt van Schiphol
Waarde nu 427488000*0.1268* 8.09=438.522.320quote:De Nederlandse Staat neemt een belang in de luchtvaartcombinatie Air France-KLM. Het gaat om 12,68 procent, met een actuele waarde van 680 miljoen euro, laat minister Wopke Hoekstra (Financiën) dinsdagavond weten. https://www.nu.nl/onderne(...)-air-france-klm.html
Nou vertel mij eens even wat deze actie heeft opgeleverd, afgezien van koersverliesquote:Op dinsdag 11 juni 2019 09:49 schreef Hexagon het volgende:
Jij snapt de reden van deze actie geloof ik niet helemaal.
Waarom willen we in een dichtbevolkt land waar het luchtvaartverkeer voor veel overlast zorgt eigenlijk perse een van de grootste Europese hubs zijn?quote:Op vrijdag 3 mei 2019 15:16 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Volledig met jou eens.
De (voor 1973 voor onmogelijk gehouden) faillissementen van Pan AM en TWA hebben in de VS ook voor bepaalde hub-plaatsen grote negatieve gevolgen gehad.
Medezeggenschap.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 09:52 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nou vertel mij eens even wat deze actie heeft opgeleverd, afgezien van koersverlies
Dat we meer controle hebben over KLM en zo de belangen van Schiphol veilig kunnen stellen.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 09:52 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Nou vertel mij eens even wat deze actie heeft opgeleverd, afgezien van koersverlies
Om aantrekkelijk te blijven voor bedrijven. Door de hub functie kan je vanuit NL naar heel veel bestemmingen vliegen (ook direct).quote:Op dinsdag 11 juni 2019 09:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom willen we in een dichtbevolkt land waar het luchtvaartverkeer voor veel overlast zorgt eigenlijk perse een van de grootste Europese hubs zijn?
quote:Op dinsdag 11 juni 2019 09:52 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Nou vertel mij eens even wat deze actie heeft opgeleverd, afgezien van koersverlies
Veiligstellen van baantjes voor VVD vriendjes?quote:
*kuch* CDA *kuch*quote:Op dinsdag 11 juni 2019 13:28 schreef the-eye het volgende:
Veiligstellen van baantjes voor VVD vriendjes?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |