FOK!forum / Formule 1 / [PRE-SEASON] Wintertests 2019 #5 - Tweede week
franklopdinsdag 26 februari 2019 @ 16:03
cb855bfc-7353-41d9-a590-82895a30b398_800.jpg
ender_xenocidedinsdag 26 februari 2019 @ 16:11
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 15:56 schreef Coelho het volgende:

[..]

Dan lijkt RB echt een stap gezet te hebben in het weekend, aangezien ze vorige week nog flink langzamer leken dan Ferrari.
Ze gingen vorige week nog niet op vol vermogen toch?
https://racingnews365.nl/(...)dens-tweede-testweek

quote:
De positieve geluiden over de nieuwe Honda-motoren houden in Barcelona aan. Toro Rosso-teammanager Graham Watson laat weten dat de Japanse krachtbron met de rem erop rijdt in de eerste testweek.

"Honda leverde exact wat het beloofde. Ze hebben deze winter echt een grote stap gezet. De cijfers ga ik hier niet bekendmaken, maar het is een aanzienlijke stap", laat hij op F1 TV weten.

De eerste testweek staat voor Toro Rosso, Red Bull en Honda in het teken van rustig opbouwen. Kilometers maken en data verzamelen staat daarin centraal.

"We rijden de eerste week met een teruggeschroefde motor, maar dat doet de rest ook. Volgende week schroeven we het vermogen pas op", blikt Watson vooruit.
alpekodinsdag 26 februari 2019 @ 16:15
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 15:56 schreef Coelho het volgende:

[..]

Dan lijkt RB echt een stap gezet te hebben in het weekend, aangezien ze vorige week nog flink langzamer leken dan Ferrari.
Zal niet enkel door dit weekend komen. Ze hadden toch bewust zaken achter de hand gehouden. Als je én met nieuwe motor gaat rijden én nieuwe aero in één keer dan is het stuk lastiger je data te interpreteren. Hadden ze niet gezegd dat ze bewust met een simpele vleugel reden vorige week?
Coelhodinsdag 26 februari 2019 @ 16:17
Ik ging er alleen van uit dat de anderen ook niet volle bak gegaan waren vorige week. Het verschil in verbetering valt me echter op (maar goed, ook Ferrari kan nu sandbaggen).
alpekodinsdag 26 februari 2019 @ 16:23
Motorwissel Bottas
beantheriodinsdag 26 februari 2019 @ 16:27
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 16:23 schreef alpeko het volgende:
Motorwissel Bottas
Oei
beantheriodinsdag 26 februari 2019 @ 16:29
Gasly inmiddels op 100 ronden.
Frozen-assassindinsdag 26 februari 2019 @ 17:25
Prima dag voor RBR, Haas en Williams. Mercedes pech met motorwissel en Ferrari relatief weinig laps.
Sinister-D-dinsdag 26 februari 2019 @ 17:28
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 16:23 schreef alpeko het volgende:
Motorwissel Bottas
sandbagging.....
opreisdinsdag 26 februari 2019 @ 17:28
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 17:28 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

sandbagging.....
zand in de motor
Tinos85dinsdag 26 februari 2019 @ 17:38
Norris weer rode vlag.
beantheriodinsdag 26 februari 2019 @ 17:53
Bottas mag nog even een rondje doen?

McLaren WC bevestigd trouwens. _O_

Zolang ze niet stilvallen
Lionheaaddinsdag 26 februari 2019 @ 17:57
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 17:53 schreef beantherio het volgende:
Bottas mag nog even een rondje doen?

McLaren WC bevestigd trouwens. _O_

Zolang ze niet stilvallen
Want ze rijden dezelfde tijd op 2 compounds zachter. Ik zeg Max4WC :P
beantheriodinsdag 26 februari 2019 @ 18:03
Bottas lijkt weer stilgevallen te zijn.

edit: de tijdwaarneming gaf het even aan maar hij lijkt toch wel gepit te zijn.
beantheriodinsdag 26 februari 2019 @ 18:07
En dat was dag 1 van week 2 dan. Weer 239 probleemloze rondjes voor Honda. _O_
franklopdinsdag 26 februari 2019 @ 18:07
Gasly - 136
Magnussen - 130
Russell - 119
Albon - 103
Giovinazzi - 99
Hamilton - 83
Stroll - 82
Vettel - 81
Hulkenberg - 80
Norris - 80
Ricciardo - 77
Leclerc - 29
Bottas - 7
vosssdinsdag 26 februari 2019 @ 18:17
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:07 schreef beantherio het volgende:
En dat was dag 1 van week 2 dan. Weer 239 probleemloze rondjes voor Honda. _O_
Gasly WDC 2019 confirmed _O_
Tinos85dinsdag 26 februari 2019 @ 18:22
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 17:57 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

Want ze rijden dezelfde tijd op 2 compounds zachter. Ik zeg Max4WC :P
1 compound ;)

C3 om C4
beantheriodinsdag 26 februari 2019 @ 18:24
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:22 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

1 compound ;)

C3 om C4
Op de live blog van autosport hadden ze het over C5. Maar inmiddels is het aangepast.
beantheriodinsdag 26 februari 2019 @ 18:32
Ik ben benieuwd of het Renault dit jaar gaat lukken om "klantenteam" McLaren voor te blijven. Kan nog een leuke strijd worden voor de 4e plek.
Lionheaaddinsdag 26 februari 2019 @ 19:07
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:32 schreef beantherio het volgende:
Ik ben benieuwd of het Renault dit jaar gaat lukken om "klantenteam" McLaren voor te blijven. Kan nog een leuke strijd worden voor de 4e plek.
Zou wel heel pijnlijk zijn.
Maar toch verwacht ik Renault ergens als 4e of 5e team. Kijkend naar de long-runs
opreisdinsdag 26 februari 2019 @ 19:36
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:32 schreef beantherio het volgende:
Ik ben benieuwd of het Renault dit jaar gaat lukken om "klantenteam" McLaren voor te blijven. Kan nog een leuke strijd worden voor de 4e plek.
Misschien heeft renault niet de best auto van de middenmoot maar ze hebben wel de beste line up. Ik denk dat die de doorslag geeft in de strijd om plek 4. Het gemis van Alonso is natuurlijk groot bij Mclaren en ik denk dat die nog wel eens moeite gaan hebben om hoger dan 8ste te eindigen
sasquatschdinsdag 26 februari 2019 @ 19:42
Alfa Romeo Racing kan ook nog wel eens gaan verrassen in de strijd om plek 4.
Lionheaaddinsdag 26 februari 2019 @ 20:37
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 19:42 schreef sasquatsch het volgende:
Alfa Romeo Racing kan ook nog wel eens gaan verrassen in de strijd om plek 4.
Dat is inderdaad de andere die ik op 4 of 5 verwacht
opreisdinsdag 26 februari 2019 @ 20:40
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 19:42 schreef sasquatsch het volgende:
Alfa Romeo Racing kan ook nog wel eens gaan verrassen in de strijd om plek 4.
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 20:37 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de andere die ik op 4 of 5 verwacht
Schrijf jullie verwachtingen op in dit topic en dan kunnen we aan het eind van het jaar kijken wie er het dichtsbij zat :)
F1 / 2019 Drivers en constructeurs kampioenschappen voorspellingen
nils7dinsdag 26 februari 2019 @ 20:54
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 20:40 schreef opreis het volgende:

[..]


[..]

Schrijf jullie verwachtingen op in dit topic en dan kunnen we aan het eind van het jaar kijken wie er het dichtsbij zat :)
F1 / 2019 Drivers en constructeurs kampioenschappen voorspellingen
Onderschat Haas ook niet als ze niet stilvallen.
Ferrari motor is niet slecht.

Met de tijden van vandaag kunnen we voorzichtig wel stellen dat de top de tijden van de middenmoot op C4 met een C3 kan pareren.
Sunri5edinsdag 26 februari 2019 @ 21:24
Nog geen podcast online?
ondeugenddinsdag 26 februari 2019 @ 23:22
Lionheaaddinsdag 26 februari 2019 @ 23:28
Van Autosport
Sunri5ewoensdag 27 februari 2019 @ 07:34
Morgen c_/
Doevelaerwoensdag 27 februari 2019 @ 07:52
Joe :)
Doevelaerwoensdag 27 februari 2019 @ 07:53
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 21:24 schreef Sunri5e het volgende:
Nog geen podcast online?
Ook nog steeds geen Ted's notebook, die zou nu ook weer moeten komen toch? :o
beantheriowoensdag 27 februari 2019 @ 07:58
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 07:53 schreef Doevelaer het volgende:

[..]

Ook nog steeds geen Ted's notebook, die zou nu ook weer moeten komen toch? :o
Ted is ontslagen ;( :{

edit: ik lees nu dat ie toch aanblijft! *O*

Zie https://www.motorsport.co(...)speculation/4343741/

[ Bericht 18% gewijzigd door beantherio op 27-02-2019 08:03:44 ]
Doevelaerwoensdag 27 februari 2019 @ 08:14
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 07:58 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ted is ontslagen ;( :{

edit: ik lees nu dat ie toch aanblijft! *O*

Zie https://www.motorsport.co(...)speculation/4343741/
Daarom had ik dus ook wel een Ted's notebook verwacht. :)
Janewoensdag 27 februari 2019 @ 08:55
Goedemorgen. c_/

Wederom een prachtige dag in Barcelona, zo te zien.
D_Awoensdag 27 februari 2019 @ 09:00
We slingeren autosport maar weer even aan, benieuwd *O*
sasquatschwoensdag 27 februari 2019 @ 09:07
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 08:14 schreef Doevelaer het volgende:

[..]

Daarom had ik dus ook wel een Ted's notebook verwacht. :)
Ik las dat er geen notebook meer ging komen, maar dat hij een andere rol zou krijgen.
Dvenwoensdag 27 februari 2019 @ 09:07
RB nog niet buiten DIT GAAT HELEMAAL MIS
Bobbjewoensdag 27 februari 2019 @ 09:08
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 09:07 schreef Dven het volgende:
RB nog niet buiten DIT GAAT HELEMAAL MIS
quote:
09:07 Verstappen heads out on the C3 tyre.
vossswoensdag 27 februari 2019 @ 09:09
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 09:07 schreef Dven het volgende:
RB nog niet buiten DIT GAAT HELEMAAL MIS
:'( Max moet dit jaar nog naar Ferrari anders is zijn carrière voorbij. ;(
Weltschmerzwoensdag 27 februari 2019 @ 09:10
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 19:36 schreef opreis het volgende:

[..]

Misschien heeft renault niet de best auto van de middenmoot maar ze hebben wel de beste line up. Ik denk dat die de doorslag geeft in de strijd om plek 4. Het gemis van Alonso is natuurlijk groot bij Mclaren en ik denk dat die nog wel eens moeite gaan hebben om hoger dan 8ste te eindigen
Is het een gemis of een verlossing? Het is nou niet bepaald een loyale teamplayer en is het helemaal toevallig dat die McLaren weer eens een wegligging heeft waar ook andere coureurs dan de grote Alonso wat mee kunnen?
quote:
Slap gelul. Als deze update in de planning lag dan waren ze gewoon een week te laat. Niet onoverkomelijk maar dan ging de ontwikkeling niet volgens plan. Of ze hebben aan twee verschillende oplossingen gewerkt en dan zal dat toch moeten zijn omdat ze niet echt een goed beeld hebben van wat werkt.

Beiden kunnen alsnog in hun voordeel uitpakken, maar laten we niet doen alsof alles al maanden volgens plan gaat bij Mercedes omdat het Mercedes is.
beantheriowoensdag 27 februari 2019 @ 09:12
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 09:07 schreef Dven het volgende:
RB nog niet buiten DIT GAAT HELEMAAL MIS
Max nu eerste! WERELDKAMPIOENSCHAP BEVESTIGD!! *O*
Dvenwoensdag 27 februari 2019 @ 09:12
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 09:08 schreef Bobbje het volgende:

[..]

[..]

Pfff godzijdank
Dvenwoensdag 27 februari 2019 @ 09:14
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 09:12 schreef beantherio het volgende:

[..]

Max nu eerste! WERELDKAMPIOENSCHAP BEVESTIGD!! *O*
Anderhalve seconde sneller dan de Merc die er een zachtere band op heeft liggen!!!!!!!!!!!!
Lionheaadwoensdag 27 februari 2019 @ 09:15
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 09:07 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik las dat er geen notebook meer ging komen, maar dat hij een andere rol zou krijgen.
Hoe durven ze :(
Notebook was altijd zo'n lekker begin van mijn maandag
bokkepootwoensdag 27 februari 2019 @ 09:16
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 09:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
[..]

Slap gelul. Als deze update in de planning lag dan waren ze gewoon een week te laat. Niet onoverkomelijk maar dan ging de ontwikkeling niet volgens plan. Of ze hebben aan twee verschillende oplossingen gewerkt en dan zal dat toch moeten zijn omdat ze niet echt een goed beeld hebben van wat werkt.

Beiden kunnen alsnog in hun voordeel uitpakken, maar laten we niet doen alsof alles al maanden volgens plan gaat bij Mercedes omdat het Mercedes is.
Zo'n update als er dat er nu opzit maakt geen enkel bedrijf ter wereld in een week.

Alleen het maken van de composiet delen en het spuiten van de delen kost al 3/4 dagen. Dan praat je nog over een ontwerp wat getekend, gevalideerd en een release moet krijgen. Het maken van mallen kost ook nog tussen de 1/2 weken etc.

Dit is iets waar je als je echt de grenzen van engineering pushed binnen 3 a 4 weken kan, maar meestal 1/2 maanden kost.
Weltschmerzwoensdag 27 februari 2019 @ 09:20
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 09:16 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Zo'n update als er dat er nu opzit maakt geen enkel bedrijf ter wereld in een week.

Alleen het maken van de composiet delen en het spuiten van de delen kost al 3/4 dagen. Dan praat je nog over een ontwerp wat getekend, gevalideerd en een release moet krijgen. Het maken van mallen kost ook nog tussen de 1/2 weken etc.

Dit is iets waar je als je echt de grenzen van engineering pushed binnen 3 a 4 weken kan, maar meestal 1/2 maanden kost.
Klopt, maar dan waren ze dus of een week te laat met dit aero design, of ze hebben aan twee verschillende oplossingen gewerkt omdat ze geen goed beeld hebben van wat werkt.

Beide kunnen best goed uitpakken, het is geen scenario waarvan Toto in november had gezegd 'zo wil ik het'.
Lionheaadwoensdag 27 februari 2019 @ 09:21
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 09:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

[..]

Slap gelul. Als deze update in de planning lag dan waren ze gewoon een week te laat. Niet onoverkomelijk maar dan ging de ontwikkeling niet volgens plan. Of ze hebben aan twee verschillende oplossingen gewerkt en dan zal dat toch moeten zijn omdat ze niet echt een goed beeld hebben van wat werkt.

Beiden kunnen alsnog in hun voordeel uitpakken, maar laten we niet doen alsof alles al maanden volgens plan gaat bij Mercedes omdat het Mercedes is.
Ieder team komt in deze week met updates. Dus ook RB en Ferrari.
Ze komen allemaal eerst met een basispakket, omdat die auto nou eenmaal een keer af moet.
Daarna gaat het ontwerpen gewoon door en vinden ze altijd wel wat nieuws. Bij de grote jongens gaat dit echter wat sneller dan bij de kleinere.
Bij Mercedes wordt er alleen een probleem aangepraat en valt de neus direct op.
Als je kijkt naar de tests van vorig jaar en het jaar ervoor zie je dat ze in de eerste week (en ook de 2e) ook geen snelle tijden reden.
Weltschmerzwoensdag 27 februari 2019 @ 09:31
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 09:21 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

Ieder team komt in deze week met updates. Dus ook RB en Ferrari.
Ze komen allemaal eerst met een basispakket, omdat die auto nou eenmaal een keer af moet.
Daarna gaat het ontwerpen gewoon door en vinden ze altijd wel wat nieuws. Bij de grote jongens gaat dit echter wat sneller dan bij de kleinere.
Bij Mercedes wordt er alleen een probleem aangepraat en valt de neus direct op.
Als je kijkt naar de tests van vorig jaar en het jaar ervoor zie je dat ze in de eerste week (en ook de 2e) ook geen snelle tijden reden.
Maar dit is niet zomaar een update, maar een andere aero oplossing beginnend bij de voorvleugel. Dat kan uiteindelijk best de snelste van allemaal blijken, als alles volgens plan ging dan waren ze daar een week eerder mee gekomen.
Lionheaadwoensdag 27 februari 2019 @ 09:34
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 09:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar dit is niet zomaar een update, maar een andere aero oplossing beginnend bij de voorvleugel. Dat kan uiteindelijk best de snelste van allemaal blijken, als alles volgens plan ging dan waren ze daar een week eerder mee gekomen.
Zo enorm is de voorvleugel nou ook weer niet gewijzigd.
Het is alleen een endplate die nu naar buiten staat ipv naar binnen.

Maar wat jij nu beweert is dat alle teams die nu met updates komen, er iets niet volgens plan verloopt. En alle updates die ze nu brengen en je van buiten kunt zien, zijn aero updates
Weltschmerzwoensdag 27 februari 2019 @ 09:42
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 09:34 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

Zo enorm is de voorvleugel nou ook weer niet gewijzigd.
Het is alleen een endplate die nu naar buiten staat ipv naar binnen.

Maar wat jij nu beweert is dat alle teams die nu met updates komen, er iets niet volgens plan verloopt. En alle updates die ze nu brengen en je van buiten kunt zien, zijn aero updates
Nee, ik zeg dat dit niet zomaar een update is maar een gewijzigde ontwikkelingsrichting tov de auto van vorige week die balansproblemen had.
TagForcewoensdag 27 februari 2019 @ 10:00
Verstappen wordt zoek gereden door een McLarry en Ferrie&Arie...

Dit gaat fout.

Mijn voorspelling van vandaag: Max snelste tijd: 1:16.2xx tijdens een kwalificatie simulatie.
TagForcewoensdag 27 februari 2019 @ 10:03
Ik ben nog niet helemaal gewend aan de move van Raikkonen... Elke keer als Vettel buiten is en Raikkonen de baan op rijdt denk ik: "Heh? Ferrari met 2 auto's op de baan? WTF"
NaturalSciencewoensdag 27 februari 2019 @ 10:22
1.17.144 voor Sainz.
Snelste tijd dit jaar.
D_Awoensdag 27 februari 2019 @ 10:24
In other shocking news, Verstappen is on the C3 tyre.

:') _O-
Janewoensdag 27 februari 2019 @ 10:31
Rode vlag?

-edit- Sainz dus
TagForcewoensdag 27 februari 2019 @ 10:31
Sainz staat aan het einde van de pitstraat.
Tinos85woensdag 27 februari 2019 @ 10:33
Dus McLaren gaar na elke kwalificatie stilvallen :P
sasquatschwoensdag 27 februari 2019 @ 10:37
De Renault motor kapt er mee als die wordt opgeschroefd voor een snel rondje. Hulkenberg vorige week ook al _O-
alpekowoensdag 27 februari 2019 @ 10:41
Het is ook niet de bedoeling dat de Renault op 100% gezet wordt. Ik neem aan dat we uit Frankrijk nu ook wel weer geluiden gaan horen dat ze bij McLaren eigenwijs zijn.
opreiswoensdag 27 februari 2019 @ 10:46
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 09:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Is het een gemis of een verlossing? Het is nou niet bepaald een loyale teamplayer en is het helemaal toevallig dat die McLaren weer eens een wegligging heeft waar ook andere coureurs dan de grote Alonso wat mee kunnen?
Een gemis.
Levitaswoensdag 27 februari 2019 @ 10:48
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 09:34 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

Zo enorm is de voorvleugel nou ook weer niet gewijzigd.
Het is alleen een endplate die nu naar buiten staat ipv naar binnen.

Maar wat jij nu beweert is dat alle teams die nu met updates komen, er iets niet volgens plan verloopt. En alle updates die ze nu brengen en je van buiten kunt zien, zijn aero updates
Ik vind de Mercedes upgrades in week 2 wel drastisch genoeg om aan te mogen nemen dat er iets niet helemaal volgens plan is gegaan. Het is veel meer dan alleen de neus/vleugel
Dvenwoensdag 27 februari 2019 @ 10:53
De Honda's zijn weer goed rondjes aan het tikken in ieder geval. Nu over alle testdagen verspreid iets meer dan 1250 rondes. 20 GP's zonder plof _O_
Lionheaadwoensdag 27 februari 2019 @ 10:58
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 10:53 schreef Dven het volgende:
De Honda's zijn weer goed rondjes aan het tikken in ieder geval. Nu over alle testdagen verspreid iets meer dan 1250 rondes. 20 GP's zonder plof _O_
Je mag voor Barcelona wel een rondje of 100 tellen per weekend.
En ze doen het met 3 motoren. (vorige week 1 gewisseld)
Dat is dus gemiddeld 4 gp's per motor nu.
snakeman123woensdag 27 februari 2019 @ 10:59
Hoeveel setjes van iedere compound hebben ze tot hun beschikking per dag/per week?
Dvenwoensdag 27 februari 2019 @ 11:03
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 10:58 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

Je mag voor Barcelona wel een rondje of 100 tellen per weekend.
En ze doen het met 3 motoren. (vorige week 1 gewisseld)
Dat is dus gemiddeld 4 gp's per motor nu.
De GP zelf is gewoon 66 rondes. 1 gewisseld en dus 3 motoren? Wat?
ondeugendwoensdag 27 februari 2019 @ 11:03
Max stilgevallen
franklopwoensdag 27 februari 2019 @ 11:03
Verstappen staat stil!!!

OMFGWTFKUTHONDA
NaturalSciencewoensdag 27 februari 2019 @ 11:03
#EXITMAX2019
ondeugendwoensdag 27 februari 2019 @ 11:04
Bij het uitrijden van de pitsstraat... misschien proefstartfail?
Lionheaadwoensdag 27 februari 2019 @ 11:05
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:03 schreef Dven het volgende:

[..]

De GP zelf is gewoon 66 rondes. 1 gewisseld en dus 3 motoren? Wat?
Je vergeet dat ze ook nog vrije trainingen en kwalificatie moeten rijden met diezelfde motor.
alpekowoensdag 27 februari 2019 @ 11:08
Einde seizoen RB?
Tinos85woensdag 27 februari 2019 @ 11:09
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:08 schreef alpeko het volgende:
Einde seizoen RB?
Zeker. Dit komen ze niet meer te boven.
beantheriowoensdag 27 februari 2019 @ 11:09
Onbetrouwbare troep van Honda :(
ondeugendwoensdag 27 februari 2019 @ 11:10
Waardeloze rommel :{w
alpekowoensdag 27 februari 2019 @ 11:11
RIP Honda medewerker, die nemen dit niet zachtzinnig op natuurlijk
TagForcewoensdag 27 februari 2019 @ 11:11
Vettel gecrashed.
beantheriowoensdag 27 februari 2019 @ 11:11
Ferrari van de baan?
Frozen-assassinwoensdag 27 februari 2019 @ 11:12
Op welke compound was de 1.17.7 van Gasly gisteren?
alpekowoensdag 27 februari 2019 @ 11:12
HAM wereldkampioen... en dat binnen een paar minuten
alpekowoensdag 27 februari 2019 @ 11:13
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
Op welke compound was de 1.17.7 van Gasly gisteren?
Dacht de C4... edit nee 3
opreiswoensdag 27 februari 2019 @ 11:13
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
Op welke compound was de 1.17.7 van Gasly gisteren?
C3
Frozen-assassinwoensdag 27 februari 2019 @ 11:13
straight on into the barriers.

Reparatiewerkzaamheden dus
Tinos85woensdag 27 februari 2019 @ 11:13
quote:
11:12 Recovery crews and marshals are straight on the scene. Looks like Vettel has gone off at the start of Turn 3 and straight on into the barriers.
Au. Na Gasly pas de tweede crash. Dat valt mee.
Dvenwoensdag 27 februari 2019 @ 11:14
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:05 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

Je vergeet dat ze ook nog vrije trainingen en kwalificatie moeten rijden met diezelfde motor.
Vergeet ik niet, feit blijft gewoon dat de GP 66 rondes telt en je dus prima kan stellen dat er x-aantal GP's zijn verreden. De vrije trainingen en kwali zijn immers geen onderdeel van de GP zelf. Allemaal geen hogere wiskunde :?
Tinos85woensdag 27 februari 2019 @ 11:14
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
Op welke compound was de 1.17.7 van Gasly gisteren?
De compound waar ze alleen maar op rijden, C3 :P
Dvenwoensdag 27 februari 2019 @ 11:14
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:11 schreef alpeko het volgende:
RIP Honda medewerker, die nemen dit niet zachtzinnig op natuurlijk
Seppuku ;(
Frozen-assassinwoensdag 27 februari 2019 @ 11:14
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:13 schreef alpeko het volgende:

[..]

Dacht de C4... edit nee 3
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:13 schreef opreis het volgende:

[..]

C3
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:14 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

De compound waar ze alleen maar op rijden, C3 :P
Okee dank u wel. Strakke tijd dan
beantheriowoensdag 27 februari 2019 @ 11:15
Auto van Vettel beschandigd neem ik aan? Dat gaat Ferrari waardevolle testtijd kosten.
alpekowoensdag 27 februari 2019 @ 11:15
Al iets bekend over Max? Zal toch wel iets meer zijn dan af laten slaan denk ik?
beantheriowoensdag 27 februari 2019 @ 11:16
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:15 schreef alpeko het volgende:
Al iets bekend over Max? Zal toch wel iets meer zijn dan af laten slaan denk ik?
Ik denk niet dat het een heel spannend probleem is. Maar verder geen details.
DeeBeewoensdag 27 februari 2019 @ 11:17
Vettel bezwijkt nu alweer onder de druk...
Mothzorwoensdag 27 februari 2019 @ 11:17
Volgens mij valt het wel mee bij Vettel. Heel stuk door het grind en de tepco barrier is amper verplaatst.
ShaoliNwoensdag 27 februari 2019 @ 11:18
Wat een rund die vettel.
ondeugendwoensdag 27 februari 2019 @ 11:19
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:15 schreef beantherio het volgende:
Auto van Vettel beschandigd neem ik aan? Dat gaat Ferrari waardevolle testtijd kosten.
Vettel's walk of shame!
ondeugendwoensdag 27 februari 2019 @ 11:20
br2r5et7mazcw.jpg large.jpg
beantheriowoensdag 27 februari 2019 @ 11:20
quote:
10s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:19 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Vettel's walk of shame!
Hey ik heb per ongeluk een nieuw woord uitgevonden. Beschandiging. Beschande. *)
opreiswoensdag 27 februari 2019 @ 11:21
Vettel crashed meestal 2 of 3 keer per jaar dus bij ferrari moet dat ook getest worden.
ondeugendwoensdag 27 februari 2019 @ 11:21
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:20 schreef beantherio het volgende:

[..]

Hey ik heb per ongeluk een nieuw woord uitgevonden. Beschandiging. Beschande. *)
Ik vind hem mooi!
Frozen-assassinwoensdag 27 februari 2019 @ 11:21
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:17 schreef Mothzor het volgende:
Volgens mij valt het wel mee bij Vettel. Heel stuk door het grind en de tepco barrier is amper verplaatst.
Dan alsnog moeten ze alles gaan checken en voorvleugel zal wel vervangen moeten worden (niet dat het lang hoeft duren). Einde ochtendsessie zou ik zeggen
Dvenwoensdag 27 februari 2019 @ 11:22
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:21 schreef opreis het volgende:
Vettel crashed meestal 2 of 3 keer per jaar dus bij ferrari moet dat ook getest worden.
:')
Taradowoensdag 27 februari 2019 @ 11:23
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:21 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dan alsnog moeten ze alles gaan checken en voorvleugel zal wel vervangen moeten worden (niet dat het lang hoeft duren). Einde ochtendsessie zou ik zeggen
hij moet eerst met de dokters mee al zal dat sneller gaan dan de auto repareren en checken
Whiskers2009woensdag 27 februari 2019 @ 11:34
Uitlaat is bij RBR anders dan bij de rest kennelijk:
https://www.gpblog.com/nl(...)laatgassen-rb15.html
Whiskers2009woensdag 27 februari 2019 @ 11:36
Vettel heeft iig schade ad voorvleugel en de linkervoorwielophanging: https://racingnews365.nl/vettel-crasht-tijdens-testdag-barcelona
Whiskers2009woensdag 27 februari 2019 @ 11:43
Neus ook los en er zou een mechanisch probleem ten grondslag liggen ad crash:
https://www.gpblog.com/nl(...)intertest-dag-6.html
Lionheaadwoensdag 27 februari 2019 @ 11:44
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
Uitlaat is bij RBR anders dan bij de rest kennelijk:
https://www.gpblog.com/nl(...)laatgassen-rb15.html
gpblog ;(
beantheriowoensdag 27 februari 2019 @ 11:46
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
Neus ook los en er zou een mechanisch probleem ten grondslag liggen ad crash:
https://www.gpblog.com/nl(...)intertest-dag-6.html
Benieuwd of we Ferrari vandaag nog op de baan terugzien.
beantheriowoensdag 27 februari 2019 @ 11:53
Verstappen rijdt alweer
alpekowoensdag 27 februari 2019 @ 11:53
Max weer de baan op iig. Geen idee wat er loos was. Nog altijd de meest productieve deze ochtend.
Frozen-assassinwoensdag 27 februari 2019 @ 11:55
Gas op de lolly dames en heren. Kostbare tijd verspild
Dvenwoensdag 27 februari 2019 @ 12:34
Aardige klap toch van Vettel

38c89b4ae078990036e63f65d362b93ceabee1249169ad1e262be5b00320c21a.jpg

Klik hier voor een video
DeeBeewoensdag 27 februari 2019 @ 12:41
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:44 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

gpblog ;(
quote:
De wastegates van de Red Bull hange daarentegen
Dyslectisch clickbait genot
Tinos85woensdag 27 februari 2019 @ 12:49
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:34 schreef Dven het volgende:
Aardige klap toch van Vettel

[ afbeelding ]

Klik hier voor een video
Beste klapper nog inderdaad.
NaturalSciencewoensdag 27 februari 2019 @ 12:50
1 Sainz McLaren 1m17.144s
2 Vettel Ferrari 1m18.195s
3 Verstappen Red Bull 1m18.395s
4 Bottas Mercedes 1m18.941s
5 Kvyat Toro Rosso 1m19.060s
6 Raikkonen Alfa Romeo 1m19.194s
7 Perez Racing Point 1m19.202s
8 Grosjean Haas 1m19.717s
9 Kubica Williams 1m19.991s
10 Ricciardo Renault 1m22.597s

Zal McLaren dit jaar gaan scoren tijdens de quali's?
opreiswoensdag 27 februari 2019 @ 12:55
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:50 schreef NaturalScience het volgende:
1 Sainz McLaren 1m17.144s
2 Vettel Ferrari 1m18.195s
3 Verstappen Red Bull 1m18.395s
4 Bottas Mercedes 1m18.941s
5 Kvyat Toro Rosso 1m19.060s
6 Raikkonen Alfa Romeo 1m19.194s
7 Perez Racing Point 1m19.202s
8 Grosjean Haas 1m19.717s
9 Kubica Williams 1m19.991s
10 Ricciardo Renault 1m22.597s

Zal McLaren dit jaar gaan scoren tijdens de quali's?
Nee
Tinos85woensdag 27 februari 2019 @ 12:55
Tot nu toe niet want ze vallen uit tijdens de cool down lap :P
Lionheaadwoensdag 27 februari 2019 @ 13:08
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:50 schreef NaturalScience het volgende:
1 Sainz McLaren 1m17.144s
2 Vettel Ferrari 1m18.195s
3 Verstappen Red Bull 1m18.395s
4 Bottas Mercedes 1m18.941s
5 Kvyat Toro Rosso 1m19.060s
6 Raikkonen Alfa Romeo 1m19.194s
7 Perez Racing Point 1m19.202s
8 Grosjean Haas 1m19.717s
9 Kubica Williams 1m19.991s
10 Ricciardo Renault 1m22.597s

Zal McLaren dit jaar gaan scoren tijdens de quali's?
Dan zullen ze toch eerst de pole-tijd van vorig jaar moeten gaan halen.
Verwacht namelijk dat Fer-RB-Merc nog wel een tandje harden dan de pole van vorig jaarkunnen gaan. Alleen met die kilo's zand doen ze dat nog niet
sasquatschwoensdag 27 februari 2019 @ 13:22
quote:
9s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:41 schreef DeeBee het volgende:

[..]

[..]

Dyslectisch clickbait genot
En de helft van de tijd schrijven ze de namen van de coureurs verkeerd :)

Of maken ze andere stomme fouten.
Sunri5ewoensdag 27 februari 2019 @ 14:27
RB is lekker aan het draaien.
Lionheaadwoensdag 27 februari 2019 @ 14:32
Fernando Alonso will test McLaren's 2019 Formula 1 car as part of a new role as team "ambassador"

quote:
He will drive at "selected tests to support the development of MCL34 and MCL35 for 2020", McLaren has confirmed.
Want hij staat er natuurlijk om bekend een F1-auto enorm goed te kunnen ontwikkelen :X 8)7
Lionheaadwoensdag 27 februari 2019 @ 14:38
Verstappen naar buiten op C2's......
HerrFritzwoensdag 27 februari 2019 @ 14:38
ff race sim, hij doet het lekker vandaag, geen snelle tijden maar wel lekker veel laps en consistent goede pace
beantheriowoensdag 27 februari 2019 @ 14:38
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 14:38 schreef Lionheaad het volgende:
Verstappen naar buiten op C2's......
Here we go *O*

edit: foutje. Dat zijn natuurlijk de hardere banden -O-
Lionheaadwoensdag 27 februari 2019 @ 14:39
Voor een long run.... :(
HerrFritzwoensdag 27 februari 2019 @ 14:44
al bijna als eerste 100 ronden afgelegd, op eenzame hoogte inmiddels
beantheriowoensdag 27 februari 2019 @ 14:46
Hele constante ronden weer van Max. Steeds weer een 1.22.4 of 1.22.5 ronden achter elkaar.
Sunri5ewoensdag 27 februari 2019 @ 14:47
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 14:39 schreef Lionheaad het volgende:
Voor een long run.... :(
Wat wil je dan? Dat hij telkens Q runs gaat doen?
Lionheaadwoensdag 27 februari 2019 @ 14:49
Deden de grote 3 nou maar eens fatsoenlijke Kwalificatie runs.
Weg met die zandzakken...
Wij liefhebbers willen ook eens wat leuks zien :P
Sunri5ewoensdag 27 februari 2019 @ 14:49
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 14:49 schreef Lionheaad het volgende:
Deden de grote 3 nou maar eens fatsoenlijke Kwalificatie runs.
Weg met die zandzakken...
Wij liefhebbers willen ook eens wat leuks zien :P
Over 2 weken
#ANONIEMwoensdag 27 februari 2019 @ 14:51
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 14:49 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Over 2 weken
2 weken al _O_ dat is net zo lang als de tijd tussen twee races _O_
Tinos85woensdag 27 februari 2019 @ 14:53
quote:
6s.gif Op woensdag 27 februari 2019 14:44 schreef HerrFritz het volgende:
al bijna als eerste 100 ronden afgelegd, op eenzame hoogte inmiddels
102 inmiddels _O_
Dvenwoensdag 27 februari 2019 @ 14:58
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 14:53 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

102 inmiddels _O_
En nog drie uur te gaan _O_
Frozen-assassinwoensdag 27 februari 2019 @ 14:59
Het gaat niet goed met RBR :o

VER rijdt op C2, dat kan toch niet jongens
beantheriowoensdag 27 februari 2019 @ 15:03
Iedereen is snel op de zachte banden. Het is veel interessanter om uit te vinden hoe je de harde banden optimaal kunt benutten.
HerrFritzwoensdag 27 februari 2019 @ 15:04
Verstappen's now up to 20 laps on the C2 and is still in the low 1m22s, an impressive-looking stint.
bedachtzaamwoensdag 27 februari 2019 @ 15:24
Vergeleken met de rondetijden van Red Bull tijdens de race in Barcelona is dat een seconde per ronde langzamer.
Zo impressive is het dus niet.
opreiswoensdag 27 februari 2019 @ 15:26
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2019 15:03 schreef beantherio het volgende:
Iedereen is snel op de zachte banden. Het is veel interessanter om uit te vinden hoe je de harde banden optimaal kunt benutten.
Of hoe je de zachte banden zo lang mogelijk mee kan laten doen. Aangezien je daar op wil kwalificeren en dan een 1stopper.
Taradowoensdag 27 februari 2019 @ 15:27
quote:
7s.gif Op woensdag 27 februari 2019 15:24 schreef bedachtzaam het volgende:
Vergeleken met de rondetijden van Red Bull tijdens de race in Barcelona is dat een seconde per ronde langzamer.
Zo impressive is het dus niet.
het constant zijn wel
beantheriowoensdag 27 februari 2019 @ 15:32
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 15:26 schreef opreis het volgende:

[..]

Of hoe je de zachte banden zo lang mogelijk mee kan laten doen. Aangezien je daar op wil kwalificeren en dan een 1stopper.
Is lastiger te testen omdat je dan ook afhankelijk bent van de temperatuur van baan en omgeving. Maar ze zullen het vast nog wel gaan doen.
Dvenwoensdag 27 februari 2019 @ 15:33
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 15:32 schreef beantherio het volgende:

[..]

Is lastiger te testen omdat je dan ook afhankelijk bent van de temperatuur van baan en omgeving. Maar ze zullen het vast nog wel gaan doen.
Zullen het laatste dagje wel gaan schroeien :~
Justevowoensdag 27 februari 2019 @ 15:35
De tijden even daargelaten, maar het aantal ronden in verhouding tot vorig jaar is echt een wereld van verschil. Vorig jaar steeds kleine problemen, weinig ronden en dit jaar lijkt het soepeltjes te gaan. Stemt mij positief.
franklopwoensdag 27 februari 2019 @ 15:38
Morgen en vrijdag zullen wel kwalificatie en race-sims worden bij de meeste teams.
Tinos85woensdag 27 februari 2019 @ 15:41
quote:
7s.gif Op woensdag 27 februari 2019 15:24 schreef bedachtzaam het volgende:
Vergeleken met de rondetijden van Red Bull tijdens de race in Barcelona is dat een seconde per ronde langzamer.
Zo impressive is het dus niet.
Dan is het ook iets warmer hè ;)
beantheriowoensdag 27 februari 2019 @ 15:42
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 15:35 schreef Justevo het volgende:
De tijden even daargelaten, maar het aantal ronden in verhouding tot vorig jaar is echt een wereld van verschil. Vorig jaar steeds kleine problemen, weinig ronden en dit jaar lijkt het soepeltjes te gaan. Stemt mij positief.
Vooral de motoren lijken toch wel beter en betrouwbaarder geworden te zijn t.o.v. voorgaande jaren. Weinig echte problemen op dat vlak dit jaar bij de teams.
Tijnwoensdag 27 februari 2019 @ 15:48
Olav_Mol twitterde op woensdag 27-02-2019 om 15:45:45 Motorwissel bij RedBull as we speak. Max nog zeker 1,5 uur aan de kant dus. Geen idee of het uit voorzorg is, of dat er echt een probleem was. reageer retweet
Sunri5ewoensdag 27 februari 2019 @ 15:49
quote:
11s.gif Op woensdag 27 februari 2019 15:48 schreef Tijn het volgende:
Olav_Mol twitterde op woensdag 27-02-2019 om 15:45:45 Motorwissel bij RedBull as we speak. Max nog zeker 1,5 uur aan de kant dus. Geen idee of het uit voorzorg is, of dat er echt een probleem was. reageer retweet
Jammer. Het leek allemaal zo goed te gaan.
Tijnwoensdag 27 februari 2019 @ 15:53
Olav_Mol twitterde op woensdag 27-02-2019 om 15:50:30 Wellicht is het een versnellingsbakwissel bij Verstappen, blijft nog steeds een klusje van dik een uur dussss...... reageer retweet
Sunri5ewoensdag 27 februari 2019 @ 16:00
quote:
5s.gif Op woensdag 27 februari 2019 15:53 schreef Tijn het volgende:
Olav_Mol twitterde op woensdag 27-02-2019 om 15:50:30 Wellicht is het een versnellingsbakwissel bij Verstappen, blijft nog steeds een klusje van dik een uur dussss...... reageer retweet
"gelukkig".
beantheriowoensdag 27 februari 2019 @ 16:06
Tijdens een wintertest vind ik een motorwissel niet zo spannend. Dat kan allerlei redenen hebben.
Taradowoensdag 27 februari 2019 @ 16:10
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:06 schreef beantherio het volgende:
Tijdens een wintertest vind ik een motorwissel niet zo spannend. Dat kan allerlei redenen hebben.
ja maar is toch beter dat om 18uur te doen ipv 16uur, dus vrijwillig kan het niet zijn
Fir3flywoensdag 27 februari 2019 @ 16:19
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 15:41 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Dan is het ook iets warmer hè ;)
En dus is de baan langzamer.
Karstmanwoensdag 27 februari 2019 @ 16:19
Hij heeft er al 116 rondjes opzitten dus dat is netjes. Geplande vervanging zal het inderdaad niet zijn.
StephanLwoensdag 27 februari 2019 @ 16:21
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:10 schreef Tarado het volgende:

[..]

ja maar is toch beter dat om 18uur te doen ipv 16uur, dus vrijwillig kan het niet zijn
18 uur naar het hotel. Misschien al vast voor morgen. Motor met updates er nu in lepelen en morgen knallen.
Tijnwoensdag 27 februari 2019 @ 16:23
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:21 schreef StephanL het volgende:

[..]

18 uur naar het hotel. Misschien al vast voor morgen. Motor met updates er nu in lepelen en morgen knallen.
Ze werken ook 's avonds en 's nachts aan die auto. Als het de bedoeling was geweest om een grote ingreep te doen, hadden ze het dan wel gedaan en niet terwijl de baan open is.
StephanLwoensdag 27 februari 2019 @ 16:24
quote:
2s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:23 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ze werken ook 's avonds en 's nachts aan die auto. Als het de bedoeling was geweest om een grote ingreep te doen, hadden ze het dan wel gedaan en niet terwijl de baan open is.
Ja zou je zeggen. Misschien lopen ze wel voor op schema :P
beantheriowoensdag 27 februari 2019 @ 16:31
We kunnen over al die zaken alleen maar gissen. Ik lees trouwens nog nergens anders iets over een motorwissel of versnellingsbakwissel.
Tinos85woensdag 27 februari 2019 @ 16:37
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:24 schreef StephanL het volgende:

[..]

Ja zou je zeggen. Misschien lopen ze wel voor op schema :P
Dan zouden ze het nog niet tijdens het testen doen :P dit is immers verloren tijd.

En hij heeft die racesimulatie niet afgemaakt volgens mij.
Tinos85woensdag 27 februari 2019 @ 16:38
quote:
2s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:19 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En dus is de baan langzamer.
Oh ik dacht dat ie dan sneller was :P
Dvenwoensdag 27 februari 2019 @ 16:42
Ook nog een spinnetje gemaakt eerder

D0a5D0sW0AECai9.jpg
Tinos85woensdag 27 februari 2019 @ 16:44
Misschien is daar iets fout gegaan dan.

Overigens, kubica over de 100 rondjes. Best knap met 1 arm.
sasquatschwoensdag 27 februari 2019 @ 16:44
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:44 schreef Tinos85 het volgende:
Misschien is daar iets fout gegaan dan.

Overigens, kubica over de 100 rondjes. Best knap met 1 arm.
1,5
Fir3flywoensdag 27 februari 2019 @ 17:00
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:38 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Oh ik dacht dat ie dan sneller was :P
Over het algemeen geldt dat hoe warmer de baan hoe langzamer. Er zijn uitzonderingen maar het is een goede vuistregel.
Tinos85woensdag 27 februari 2019 @ 17:02
Thanks. Weer wat geleerd.

Zal mij benieuwen of Red Bull of Ferrari nog naar buiten komen voor een paar rondjes.
Taradowoensdag 27 februari 2019 @ 17:12
tgruener twitterde op woensdag 27-02-2019 om 16:58:11 First good pic of Vettels crash earlier today. What an impact! #AMuS https://t.co/crMba60n3E reageer retweet
D0bIAVwWkAAmLPb.jpg
Tinos85woensdag 27 februari 2019 @ 17:29
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 14:58 schreef Dven het volgende:

[..]

En nog drie uur te gaan _O_
Nou was dat even een deceptie :D
Whiskers2009woensdag 27 februari 2019 @ 17:35
Verstappen gaat nu (of iig binnen enkele minuten) weer rijden vernam ik zonet
Dvenwoensdag 27 februari 2019 @ 17:37
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:29 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Nou was dat even een deceptie :D
Hoho, lijkt de 115 laps gewoon te gaan redden hoor :P
sasquatschwoensdag 27 februari 2019 @ 17:39
Leclerc zal zo ook naar buiten komen. De motor is gestart.
nils7woensdag 27 februari 2019 @ 17:42
De Alfa heeft wat nieuwe vinnen op de neus.
Kan lastig plaatje kopiëren uit de reddit app :-(
Tinos85woensdag 27 februari 2019 @ 17:46
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:37 schreef Dven het volgende:

[..]

Hoho, lijkt de 115 laps gewoon te gaan redden hoor :P
Was toch wel van minimaal 150 uitgegaan :P
Dvenwoensdag 27 februari 2019 @ 17:51
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:46 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Was toch wel van minimaal 150 uitgegaan :P
Of toch op z'n minst 2 GP's :'(
Lionheaadwoensdag 27 februari 2019 @ 17:52
Of je doet ff 5 pitstops achter elkaar aan.
Dvenwoensdag 27 februari 2019 @ 17:55
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:52 schreef Lionheaad het volgende:
Of je doet ff 5 pitstops achter elkaar aan.
Dat is om de pitstop in Melbourne onder de 1.92 te krijgen.
sasquatschwoensdag 27 februari 2019 @ 17:55
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:42 schreef nils7 het volgende:
De Alfa heeft wat nieuwe vinnen op de neus.
Kan lastig plaatje kopiëren uit de reddit app :-(
mOO7KRI.jpg
Dvenwoensdag 27 februari 2019 @ 17:56
Ook Leclerc mag nog wat rondjes maken.
beantheriowoensdag 27 februari 2019 @ 18:02
Dat was het dan voor vandaag

Kimi zet hem nog even stil op de baan in de laatste ronde.
Tinos85woensdag 27 februari 2019 @ 18:15
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:51 schreef Dven het volgende:

[..]

Of toch op z'n minst 2 GP's :'(
Kut-Honda
Gezichtwoensdag 27 februari 2019 @ 18:40
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:55 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Lelijk zeg
franklopwoensdag 27 februari 2019 @ 19:15
quote:
Het grootste tijdverlies werd in de middag echter veroorzaak doordat de Red Bull-monteurs lang moesten sleutelen aan de RB15. Even leek het erop dat de versnellingsbak van de Red Bull werd vervangen, maar volgens Verstappen was het gesleutel niet meer dan een uitgebreide controle uit voorzorg.

“Er was niks aan de krachtbron,” aldus Verstappen, die daarmee de wilde geruchten over een eventuele motorwissel meteen de kop indrukte. “Er zijn echter altijd wel dingen die je uit voorzorg even wilt checken in plaats van ze kapot te rijden. We wilden in dit geval dus even kijken of de versnellingsbak in orde was. Het was puur uit voorzorg, maar dat neemt natuurlijk wel tijd in beslag.”
Smacked_Actorwoensdag 27 februari 2019 @ 19:18
Zo'n mooie PU en bak, ze wilden hem gewoon nog eens van dichtbij bekijken. w/
Tinos85woensdag 27 februari 2019 @ 19:23
Door die spin dus. Zonde van de tijd.
Sinister-D-woensdag 27 februari 2019 @ 20:26
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 18:40 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Lelijk zeg
dan was de Honda ra107 Earthcar idd veel beter .....


B7eiDvEIgAAh9hH.jpg

[ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 27-02-2019 20:48:47 ]
Lionheaadwoensdag 27 februari 2019 @ 21:31
Of de arrows a22

Arrows-A22-Asiatech-98133.jpg
XLwoensdag 27 februari 2019 @ 21:37
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 21:31 schreef Lionheaad het volgende:
Of de arrows a22

[ afbeelding ]

vU6SNGp.jpg
TheRipperwoensdag 27 februari 2019 @ 21:54
Sauber was ook zelf al eerder druk met vleugels
Bmw-f108-12.jpg
Knurft-Zork3donderdag 28 februari 2019 @ 04:17
quote:
99s.gif Op woensdag 27 februari 2019 21:37 schreef XL het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
was wel handig, konden ze 'm na de pitstop aanduwen.

52f28ccdecad04ad6bc251ac-750-562.jpg
Sunri5edonderdag 28 februari 2019 @ 06:47
Morgen ☕
Sinister-D-donderdag 28 februari 2019 @ 07:28
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 21:31 schreef Lionheaad het volgende:
Of de arrows a22

[ afbeelding ]

uiteraard de EJ11 van datzelfde jaar op Monaco niet te vergeten:


f8fb98472c66cecc65ac09659e88d8ae.jpg
Tinos85donderdag 28 februari 2019 @ 07:38
Bijna tijd voor de een na laatste testdag alweer. En nog maar twee weken en een dag voor de eerste vrije training *O*
Lionheaaddonderdag 28 februari 2019 @ 08:16
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 06:47 schreef Sunri5e het volgende:
Morgen ☕
Morgen laatste testdag :)
sasquatschdonderdag 28 februari 2019 @ 08:33
De analyse van Karun Chandhok

karunchandhok twitterde op woensdag 27-02-2019 om 22:03:25 Fuel and tyre corrected times with 75% of pre-season testing finished.... When are we going to see Mercedes show their hand?? Maybe we have to wait for Saturday in Melbourne... https://t.co/u935P9nNxH reageer retweet
Nfce5Ao.jpg
nils7donderdag 28 februari 2019 @ 08:43
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 08:33 schreef sasquatsch het volgende:
De analyse van Karun Chandhok

karunchandhok twitterde op woensdag 27-02-2019 om 22:03:25 Fuel and tyre corrected times with 75% of pre-season testing finished.... When are we going to see Mercedes show their hand?? Maybe we have to wait for Saturday in Melbourne... https://t.co/u935P9nNxH reageer retweet
[ afbeelding ]
Hoe moet ik die fuel laps lezen? of is dat al gecorrigeerd?
opreisdonderdag 28 februari 2019 @ 08:46
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 08:33 schreef sasquatsch het volgende:
De analyse van Karun Chandhok

karunchandhok twitterde op woensdag 27-02-2019 om 22:03:25 Fuel and tyre corrected times with 75% of pre-season testing finished.... When are we going to see Mercedes show their hand?? Maybe we have to wait for Saturday in Melbourne... https://t.co/u935P9nNxH reageer retweet
[ afbeelding ]
Mclaren 4 tienden van de top lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Ik denk dat de verschillen in deze tabel nog wel eens een stukje verder van elkaar zitten. Al zo het natuurlijk mooi zijn als dat niet zo is
Janedonderdag 28 februari 2019 @ 08:46
Goedemorgen!
TAV74donderdag 28 februari 2019 @ 08:48
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 08:46 schreef opreis het volgende:

[..]

Mclaren 4 tienden van de top lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Ik denk dat de verschillen in deze tabel nog wel eens een stukje verder van elkaar zitten. Al zo het natuurlijk mooi zijn als dat niet zo is
Het is ook nog steeds niet zo heel veelzeggend, lang niet alle parameters zijn bekend en gecorrigeerd.
beantheriodonderdag 28 februari 2019 @ 09:21
We zijn weer onderweg.
NaturalSciencedonderdag 28 februari 2019 @ 09:25
Hamilton heeft alweer een rondje gedraaid buiten de baan.
Karstmandonderdag 28 februari 2019 @ 09:28
Wasrek!
8c659b7e-3494-418e-a204-1d4efdf61ccb_800.jpg
Smacked_Actordonderdag 28 februari 2019 @ 10:01
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 09:25 schreef NaturalScience het volgende:
Hamilton heeft alweer een rondje gedraaid buiten de baan.
Gruelling...
snakeman123donderdag 28 februari 2019 @ 10:04
quote:
2s.gif Op donderdag 28 februari 2019 09:28 schreef Karstman het volgende:
Wasrek!
[ afbeelding ]
Heb je die van Williams gezien! Die is nog veel erger :P
Frozen-assassindonderdag 28 februari 2019 @ 10:04
quote:
2s.gif Op donderdag 28 februari 2019 09:28 schreef Karstman het volgende:
Wasrek!
[ afbeelding ]
Kleintje zeg. Williams is niet onder indruk
NaturalSciencedonderdag 28 februari 2019 @ 10:05
0fc91fcb-dee6-4a23-8498-c58e4b1bcbec_800.jpg
beantheriodonderdag 28 februari 2019 @ 10:08
Mercedes lijkt een beetje onder de zandzakken vandaan te kruipen.
Dvendonderdag 28 februari 2019 @ 10:11
De Bulletjes worden ook wakker
Lionheaaddonderdag 28 februari 2019 @ 10:20
Hammi een 1:18.097 op de C2 (harde band dus) in de Mercedes.
daar mag je dus iets meer dan 2 sec vanaf halen voor een tijd op de zachtste band.
Das best snel.
franklopdonderdag 28 februari 2019 @ 10:28
quote:
Ferrari has offered an update on Vettel's crash yesterday afternoon, which it says was caused by a rim issue. It reckons the rim was damaged "a few seconds before by an impact with a foreign object".
#ANONIEMdonderdag 28 februari 2019 @ 10:33
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 10:28 schreef franklop het volgende:

[..]

Foreign object? Altied weer die buutnlaanders.
franklopdonderdag 28 februari 2019 @ 10:35
quote:
10s.gif Op donderdag 28 februari 2019 10:33 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Foreign object? Altied weer die buutnlaanders.
Werkje voor de X-files
sasquatschdonderdag 28 februari 2019 @ 10:38
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 08:43 schreef nils7 het volgende:

[..]

Hoe moet ik die fuel laps lezen? of is dat al gecorrigeerd?
De gecorrigeerde tijd bevat zowel de correctie voor de compound als de hoeveelheid brandstof aan boord (op basis van het aantal ronden dat is gereden)
Lionheaaddonderdag 28 februari 2019 @ 10:41
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 10:38 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

De gecorrigeerde tijd bevat zowel de correctie voor de compound als de hoeveelheid brandstof aan boord (op basis van het aantal ronden dat is gereden)
Naar welke band is dat omgezet?
#ANONIEMdonderdag 28 februari 2019 @ 10:42
f1debrief twitterde op donderdag 28-02-2019 om 10:07:11 Hamilton (C2) #W10OUT1: 22.1331: 25.8691: 18.6351: 23.9431: 18.0971: 24.8761: 18.412IN #F1Testing #Day7 #F1 @MercedesAMGF1 reageer retweet
en het leek allemaal zo mooi te worden dit jaar }:|
snakeman123donderdag 28 februari 2019 @ 10:43
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 10:42 schreef dz5b604 het volgende:
f1debrief twitterde op donderdag 28-02-2019 om 10:07:11 Hamilton (C2) #W10OUT1: 22.1331: 25.8691: 18.6351: 23.9431: 18.0971: 24.8761: 18.412IN #F1Testing #Day7 #F1@:MercedesAMGF1 reageer retweet
en het leek allemaal zo mooi te worden dit jaar }:|
Ze hebben dit jaar een diesel geïnstalleerd die moest even op gang komen :P
NaturalSciencedonderdag 28 februari 2019 @ 10:44
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 10:42 schreef dz5b604 het volgende:
f1debrief twitterde op donderdag 28-02-2019 om 10:07:11 Hamilton (C2) #W10OUT1: 22.1331: 25.8691: 18.6351: 23.9431: 18.0971: 24.8761: 18.412IN #F1Testing #Day7 #F1@:MercedesAMGF1 reageer retweet
en het leek allemaal zo mooi te worden dit jaar }:|
Op de C2's.
Niet zo heel boeiend toch?
#ANONIEMdonderdag 28 februari 2019 @ 10:46
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 10:44 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Op de C2's.
Niet zo heel boeiend toch?
Gecorrigeerd zijn dit de snelste tijden van de tests tot nog toe, bij flink wat. Ferrari en Red Bull rijden een vergelijkbaar draadje de afgelopen dagen op de C3 band en Mercedes doet dat nu op de C2 band.

Hier Gasly met een vergelijkbaar draadje van een paar minuten geleden op de zachtere band.
f1debrief twitterde op donderdag 28-02-2019 om 10:47:16 Gasly (C3) #RB15OUT1: 17.9111: 40.0741: 18.4941: 43.0871: 18.604IN #F1Testing #Day7 #F1 @redbullracing reageer retweet


[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2019 10:52:26 ]
Frozen-assassindonderdag 28 februari 2019 @ 10:48
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 10:44 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Op de C2's.
Niet zo heel boeiend toch?
Behoorlijk snel op C2 vergeleken met andere tijden op snellere compounds.
Ferdiidonderdag 28 februari 2019 @ 10:53
mercedes heeft gewoon hun motor 50% afgeknepen de eerste week :')
Nattekatdonderdag 28 februari 2019 @ 10:54
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 10:42 schreef dz5b604 het volgende:
f1debrief twitterde op donderdag 28-02-2019 om 10:07:11 Hamilton (C2) #W10OUT1: 22.1331: 25.8691: 18.6351: 23.9431: 18.0971: 24.8761: 18.412IN #F1Testing #Day7 #F1@:MercedesAMGF1 reageer retweet
en het leek allemaal zo mooi te worden dit jaar }:|
McLaren reed gisteren een 1:17.1. Mag toch hopen voor Mercedes dat dit niet 100% is.
NaturalSciencedonderdag 28 februari 2019 @ 10:56
Williams heeft wel heel weinig van zichzelf laten zien tot nu toe... ik snap dat ze 2 dagen gemist hebben maar ik heb volgens mij 1 tijd van ze gezien die net onder de 1:20 was.
#ANONIEMdonderdag 28 februari 2019 @ 10:56
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 10:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]

McLaren reed gisteren een 1:17.1. Mag toch hopen voor Mercedes dat dit niet 100% is.
Op de C4 (zachte) band dit is op de C2 (harde) band, gecorrigeerd is dat gewoon sneller
franklopdonderdag 28 februari 2019 @ 10:56
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 10:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]

McLaren reed gisteren een 1:17.1. Mag toch hopen voor Mercedes dat dit niet 100% is.
McLaren reed op de C4 geloof ik, Mercedes op 2 compounds harder..
beantheriodonderdag 28 februari 2019 @ 10:57
Mercedes: masters of sandbagging _O_
NaturalSciencedonderdag 28 februari 2019 @ 10:57
Renault knalt er even een 17.4 uit :)

EDIT: op de C5.... langzaam dus
DeeBeedonderdag 28 februari 2019 @ 10:57
Maar Mercedes had een probleem, ze hadden zelfs andere aero onderdelen!!!1!!
NaturalSciencedonderdag 28 februari 2019 @ 10:58
Wat mij betreft is het nu wel tijd geworden voor Merc, Fer, en RB om de C5 compounds eronder te knopen en even op vol vermogen te gaan.
Frozen-assassindonderdag 28 februari 2019 @ 10:59
Mercedes WDC confirmed
sasquatschdonderdag 28 februari 2019 @ 11:01
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 10:41 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

Naar welke band is dat omgezet?
Naar de C3, zo te zien.
Nattekatdonderdag 28 februari 2019 @ 11:04
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 10:56 schreef franklop het volgende:

[..]

McLaren reed op de C4 geloof ik, Mercedes op 2 compounds harder..
Dan nog is 1,1 een gigantisch verschil. Als je een overdreven seconde per compound neemt is deze tijd nog geen seconde harder dan McLaren. En dat team wordt nou niet echt tot de snelsten ingedeeld.

Het gat tussen RB en Renault was nog groter vorig seizoen.
Tinos85donderdag 28 februari 2019 @ 11:07
quote:
99s.gif Op donderdag 28 februari 2019 10:58 schreef NaturalScience het volgende:
Wat mij betreft is het nu wel tijd geworden voor Merc, Fer, en RB om de C5 compounds eronder te knopen en even op vol vermogen te gaan.
Gok zomaar dat dat niet gaat gebeuren.

Sowieso niet op vol vermogen.
beantheriodonderdag 28 februari 2019 @ 11:08
Stroll heeft op de C2 ook al een 1.18.6 gereden in een nog niet al te opvallende Racing Point. Ik wil er nog niet al te veel uit lezen.
franklopdonderdag 28 februari 2019 @ 11:10
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 11:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan nog is 1,1 een gigantisch verschil. Als je een overdreven seconde per compound neemt is deze tijd nog geen seconde harder dan McLaren. En dat team wordt nou niet echt tot de snelsten ingedeeld.

Het gat tussen RB en Renault was nog groter vorig seizoen.
Over 1 rondje zijn ze net zo snel he nu.

Dus is het verschil op pure top 2 seconden met McLaren en niet een seconde.

Maar goed, het blijft giswerk voorlopig :+
NaturalSciencedonderdag 28 februari 2019 @ 11:19
Huppa... Honda power.
Albon rijdt 1.17.480 op de C3
Frozen-assassindonderdag 28 februari 2019 @ 11:21
Strakke tijd hoor van Albon
Lionheaaddonderdag 28 februari 2019 @ 11:21
Lekker....2 compounds harden dan Mclaren en Renault.
Frozen-assassindonderdag 28 februari 2019 @ 11:24
McLaren naar 1.17.0 :P
Tinos85donderdag 28 februari 2019 @ 11:25
Norris op de C5 1m17.084s terwijl het verschil tussen C5 en C3 meer dan een seconde is volgens Pirelli.
beantheriodonderdag 28 februari 2019 @ 11:27
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 11:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
McLaren naar 1.17.0 :P
Op de C5-speelgoedbanden ja. Ik snap niet dat sommige teams daar hun handen aan vuil maken.
Frozen-assassindonderdag 28 februari 2019 @ 11:29
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 11:27 schreef beantherio het volgende:

[..]

Op de C5-speelgoedbanden ja. Ik snap niet dat sommige teams daar hun handen aan vuil maken.
Die banden worden toch wel eens gebruikt dit seizoen? Dan is het toch nuttig om de data te hebben
NaturalSciencedonderdag 28 februari 2019 @ 11:32
Gasly is naar buiten op de C5 :o
Jester65donderdag 28 februari 2019 @ 11:33
Stroll is sneller dan Hamilton op dezelfde compound.
beantheriodonderdag 28 februari 2019 @ 11:33
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 11:32 schreef NaturalScience het volgende:
Gasly is naar buiten op de C5 :o
De eerste 1.16 moet dat gaan worden
NaturalSciencedonderdag 28 februari 2019 @ 11:33
1.17.091 voor Gasly
HerrFritzdonderdag 28 februari 2019 @ 11:34
Dev tyres, geen C5
Tinos85donderdag 28 februari 2019 @ 11:36
Red Bull op C5 langzamer dan McLaren. Seizoen is mislukt.
#ANONIEMdonderdag 28 februari 2019 @ 11:36
quote:
6s.gif Op donderdag 28 februari 2019 11:34 schreef HerrFritz het volgende:
Dev tyres, geen C5
Die 17.0 van Gasly?
HerrFritzdonderdag 28 februari 2019 @ 11:37
ja ik twijfel wel, de ene live blog zegt unmarked en de andere C5
franklopdonderdag 28 februari 2019 @ 11:39
quote:
6s.gif Op donderdag 28 februari 2019 11:37 schreef HerrFritz het volgende:
ja ik twijfel wel, de ene live blog zegt unmarked en de andere C5
Autosport zegt in ieder geval gewoon C5

Zijn vorige tijd was volgens mij op unmarked
NaturalSciencedonderdag 28 februari 2019 @ 11:41
Voor de liefhebbers:

Live timing:

beantheriodonderdag 28 februari 2019 @ 11:42
Albon is snel
DeeBeedonderdag 28 februari 2019 @ 11:42
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 11:36 schreef Tinos85 het volgende:
Red Bull op C5 langzamer dan McLaren. Seizoen is mislukt.
Einde tijdperk RBR voordat het begonnen is!
Frozen-assassindonderdag 28 februari 2019 @ 11:43
quote:
9s.gif Op donderdag 28 februari 2019 11:42 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Einde tijdperk RBR voordat het begonnen is!
NEEM JE ROTZOOI MEE HORNER!!!
Tinos85donderdag 28 februari 2019 @ 11:46
Zal me benieuwen of Max morgen nog voor een snelle tijd gaat. Tot nu toe doet Gasly alle snelle rondjes en Max gewoon lekker zn rondjes :P
beantheriodonderdag 28 februari 2019 @ 11:56
Gasly weer naar buiten.

We zijn wel duidelijk aanbeland bij de kwalificatiesimulaties.
#ANONIEMdonderdag 28 februari 2019 @ 11:59
Holy fuck, 1:17.2 op de C2 door Leclerc.

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2019 12:00:24 ]
beantheriodonderdag 28 februari 2019 @ 11:59
Leclerc naar 1m17.253s op de C2
Tinos85donderdag 28 februari 2019 @ 12:00
Leclerc 1.17.2 op C2? :o
Sunri5edonderdag 28 februari 2019 @ 12:02
Lekker hoor.
#ANONIEMdonderdag 28 februari 2019 @ 12:02
Wel maar 1 lap van Leclerc, maar goed blijft bizar snel 0.8s sneller dan de Mercedes.

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2019 12:03:37 ]
Tinos85donderdag 28 februari 2019 @ 12:08
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:02 schreef dz5b604 het volgende:
Wel maar 1 lap van Leclerc, maar goed blijft bizar snel 0.8s sneller dan de Mercedes.
Meer hoef je niet in kwalificatie :P
Janedonderdag 28 februari 2019 @ 12:08
Albon 1.16.981 op C5.
StephanLdonderdag 28 februari 2019 @ 12:08
Honda Power, Albon naar p1
#ANONIEMdonderdag 28 februari 2019 @ 12:09
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:08 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Meer hoef je niet in kwalificatie :P
Dat is waar, maar ging er meer om dat Hamilton waarschijnlijk meer benzine in zijn auto had met de 1.18.0 van hem dan Leclerc met zijn 1.17.2
beantheriodonderdag 28 februari 2019 @ 12:10
Om de C2-laps van Hamilton en Leclerc te relativeren: aangezien ze beiden de rondes erna flink langzamer moesten (ongetwijfeld om de banden te koelen) zal er niet een tijdens een race bruikbare afstelling gebruikt zijn. En tijdens een kwalificatie zal er vast voor de zachtere banden gekozen worden, dus je mag je afvragen wat dit voor waarde heeft.
Tinos85donderdag 28 februari 2019 @ 12:10
Williams in de 1.18 *O*
Frozen-assassindonderdag 28 februari 2019 @ 12:12
Leclerc 1.17.0 met C4
#ANONIEMdonderdag 28 februari 2019 @ 12:12
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:10 schreef Tinos85 het volgende:
Williams in de 1.18 *O*
1.5 seconden van de pace van de rest af ;).
snakeman123donderdag 28 februari 2019 @ 12:12
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:10 schreef Tinos85 het volgende:
Williams in de 1.18 *O*
Hoera! 2 seconden per ronde verliezen maar na een GP lig je toch op 1-3 ronden achterstand :P
Tinos85donderdag 28 februari 2019 @ 12:13
Op C4 komt Leclerc nu niet verder dan 1.17.0
#ANONIEMdonderdag 28 februari 2019 @ 12:13
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
Leclerc 1.17.0 met C4
Ferrari wou die 17.3 op de C2 natuurlijk snel uit de snelste tijden rijtje hebben ;)
Nothing to see here, we zijn gewoon net zo snel als de rest op dezelfde band :P

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2019 12:14:46 ]
Tinos85donderdag 28 februari 2019 @ 12:13
Williams gaat echt een zwaar seizoen krijgen :')
Janedonderdag 28 februari 2019 @ 12:15
Albon gaat z'n tijd nog maar eens proberen te verbeteren, zo te zien.

-edit-
1.16.882 nu
#ANONIEMdonderdag 28 februari 2019 @ 12:17
Overigens nog bijna geen race simulaties gezien deze week, alleen Hamilton eigenlijk gisteren en zelfs dat waren maar 46 rondes.
Tinos85donderdag 28 februari 2019 @ 12:18
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:17 schreef dz5b604 het volgende:
Overigens nog bijna geen race simulaties gezien deze week, alleen Hamilton eigenlijk gisteren en zelfs dat waren maar 46 rondes.
Verstappen ook. Maar die werd op 44 laps afgebroken door Max z’n uitstapje.
franklopdonderdag 28 februari 2019 @ 12:19
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:17 schreef dz5b604 het volgende:
Overigens nog bijna geen race simulaties gezien deze week, alleen Hamilton eigenlijk gisteren en zelfs dat waren maar 46 rondes.
Ricciardo toch?
NaturalSciencedonderdag 28 februari 2019 @ 12:25
Leclerc ook in de 1:16 nu (en dat op de C4, niet de C5)
#ANONIEMdonderdag 28 februari 2019 @ 12:28
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:25 schreef NaturalScience het volgende:
Leclerc ook in de 1:16 nu (en dat op de C4, niet de C5)
Leclerc zijn snelste tijden kan je na die 1.17.2 op de C2 negeren tenzij die 1.16 laag gaat rijden. Die zijn nu puur aan het sandbaggen met 1.16 hoog op C4.

Volgens Pirelli zou 1.17.2 op de C2 ongeveer 1.15.4 zijn op de C5.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2019 12:34:10 ]
Nattekatdonderdag 28 februari 2019 @ 12:28
Ferrari heeft de party mode gevonden. Dit zijn flinke tijden :o
Klavertjevijfdonderdag 28 februari 2019 @ 12:29
Hoewel de gereden tijden natuurlijk niet alles zeggen, valt wel op dat Ferrari met alle compounds erg scherpe tijden neer zet. Vraag me af of Mercedes en Ferrari aan deze rondetijden kunnen tippen.
Sunri5edonderdag 28 februari 2019 @ 12:30
Honda _O_
sasquatschdonderdag 28 februari 2019 @ 12:31
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 11:25 schreef Tinos85 het volgende:
Norris op de C5 1m17.084s terwijl het verschil tussen C5 en C3 meer dan een seconde is volgens Pirelli.
1.2 seconde. Er zit ca 0.6s (tussen C5 en C4 en C4 en C3) a 0.7s (tussen C3 en C2) tussen.
sasquatschdonderdag 28 februari 2019 @ 12:34
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:17 schreef dz5b604 het volgende:
Overigens nog bijna geen race simulaties gezien deze week, alleen Hamilton eigenlijk gisteren en zelfs dat waren maar 46 rondes.
Hamilton reed dinsdag 3 stints in een racesimulatie.
NaturalSciencedonderdag 28 februari 2019 @ 12:34
De Williams is in ieder geval al sneller dan vorig jaar. :)
Toen kwam Sirotkin niet verder dan een tijd van 1:19.695 tijdens de kwalificaties in Barca.
Stroll had een tijd van 1:20.225
#ANONIEMdonderdag 28 februari 2019 @ 12:36
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:34 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Hamilton reed dinsdag 3 stints in een racesimulatie.
Dat zijn die 46 rondjes.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2019 12:36:14 ]
NaturalSciencedonderdag 28 februari 2019 @ 12:36
1:16.658 voor Lec!
WheeledWarriordonderdag 28 februari 2019 @ 12:36
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:13 schreef Tinos85 het volgende:
Williams gaat echt een zwaar seizoen krijgen :')
Alweer...
Tinos85donderdag 28 februari 2019 @ 12:37
1.16.6 snelle rondjesgenot
sasquatschdonderdag 28 februari 2019 @ 12:37
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:13 schreef Tinos85 het volgende:
Williams gaat echt een zwaar seizoen krijgen :')
Paddy Lowe is daar niet echt een aanwinst gebleken.
NaturalSciencedonderdag 28 februari 2019 @ 12:37
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:37 schreef Tinos85 het volgende:
1.16.6 snelle rondjesgenot
Daarmee had hij vorig jaar als 4de mogen starten.
#ANONIEMdonderdag 28 februari 2019 @ 12:38
Again die 1.17.3 op de C2 van Ferrari rekent zich om naar 1.15.4 op de C5.
De 1.16 rondjes van Ferrari is dus gewoon Ferrari die aan het sandbaggen is. Of ze hebben een auto gemaakt die evensnel rijdt ongeacht de banden :+

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2019 12:38:54 ]
sasquatschdonderdag 28 februari 2019 @ 12:38
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:36 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

Dat zijn die 46 rondjes.
Ik las 64. Maar dat kan ook een typefout zijn geweest. Heb ze zelf nog niet bekeken.
NaturalSciencedonderdag 28 februari 2019 @ 12:39
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:38 schreef dz5b604 het volgende:
Again die 1.17.3 op de C2 van Ferrari rekent zich om naar 1.15.4 op de C5.
De 1.16 rondjes van Ferrari is dus gewoon Ferrari die aan het sandbaggen is.
Hoe sneller je gaat, hoe meer het bochtenwerk je gaat tegenwerken.
Die formule die je gebruikt zou een aflopende gradient moeten hebben. Dus hoe sneller de rondes, hoe kleiner het verschil tussen de harde en zachte compound.
sasquatschdonderdag 28 februari 2019 @ 12:40
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:38 schreef dz5b604 het volgende:
Again die 1.17.3 op de C2 van Ferrari rekent zich om naar 1.15.4 op de C5.
De 1.16 rondjes van Ferrari is dus gewoon Ferrari die aan het sandbaggen is. Of ze hebben een auto gemaakt die evensnel rijdt ongeacht de banden :+
Niets sandbaggen. De 1:16 is wat die banden kunnen in long runs. Daar is de C5 niet voor geschikt. Die zijn er alleen voor de snelle rondes. Daarom vertaal ik alles naar de C3. Dit geeft imho beter vergelijkingsmateriaal.

Sowieso omdat daar het meest op wordt gereden.
Frozen-assassindonderdag 28 februari 2019 @ 12:40
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:38 schreef dz5b604 het volgende:
Again die 1.17.3 op de C2 van Ferrari rekent zich om naar 1.15.4 op de C5.
De 1.16 rondjes van Ferrari is dus gewoon Ferrari die aan het sandbaggen is. Of ze hebben een auto gemaakt die evensnel rijdt ongeacht de banden :+
Dan ga jij vanuit dat het een lineaire daling is, dat klopt niet.
Tinos85donderdag 28 februari 2019 @ 12:40
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:36 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Alweer...
Hopelijk staan ze in 2020 nog op de grid...
#ANONIEMdonderdag 28 februari 2019 @ 12:41
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:40 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dan ga jij vanuit dat het een lineaire daling is, dat klopt niet.
Ik ga ervan uit dat de informatie verstrekt door Pirelli klopt.
NaturalSciencedonderdag 28 februari 2019 @ 12:42
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:41 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

Ik ga ervan uit dat de informatie verstrekt door Pirelli klopt.
Ga er maar vanuit dat de informatie die Pirelli aan 'ons' geeft enkel richtlijnen zijn en niet compleet is.
sasquatschdonderdag 28 februari 2019 @ 12:42
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:41 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

Ik ga ervan uit dat de informatie verstrekt door Pirelli klopt.
Dat verschil klopt wel als het gaat om één snelle ronde. Niet als de één een snelle ronde is en de ander een langere stint.
Tinos85donderdag 28 februari 2019 @ 12:43
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:41 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

Ik ga ervan uit dat de informatie verstrekt door Pirelli klopt.
Kwam vorig jaar ook niet helemaal overeen he.
Tinos85donderdag 28 februari 2019 @ 12:46
Leclerc nu een rondje op C5. Ben benieuwd.
franklopdonderdag 28 februari 2019 @ 12:47
1.16,3
NaturalSciencedonderdag 28 februari 2019 @ 12:47
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:46 schreef Tinos85 het volgende:
Leclerc nu een rondje op C5. Ben benieuwd.
Zijn vorige snelste tijd was ook al op de C5
franklopdonderdag 28 februari 2019 @ 12:49
Nu Gasly