Ik had m'n post net aangepastquote:Op zaterdag 23 februari 2019 13:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, heel! Ik moet nog wennen aan het idee
Maar daarom hebben we ook een styliste gevraagd om mee te denken, en daarom vind ik een helemaal egale giervloer voor beneden denk ik echt niet mooi. Dat wordt een te grote, egale vlakte.
Ja, wat grappig!quote:Op zaterdag 23 februari 2019 13:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik had m'n post net aangepast![]()
Je hebt echt de 50 jaar later versie van mijn huis, dus groter.
Ja, ik wil uitbouwen onder het balkon, en dan vanaf de muur van de WC open.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 13:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, wat grappig!
Is jullie keuken nu nog dicht? En je wil dan een uitbouw en de keuken open?
Je creeert er een hele mooie ruimte mee.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 13:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ik wil uitbouwen onder het balkon, en dan vanaf de muur van de WC open.
Met als punt dat die pilaar van de buitenmuur wel blijft want anders wordt het wel heel erg uitdagend om de boel te gaan ondersteunen, die muur die ik eruit wil hebben moet al een steunbalk hebben.
hoe breed zijn de doorgangen naast jouw kookeiland?quote:Op zaterdag 23 februari 2019 13:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je creeert er een hele mooie ruimte mee.
Daarom hebben we deze woning ook uitgekozen, die ruimte achter met die erkerramen in de keuken
Zo wordt dan onze keuken:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Raamkant 105 cm en koelkastkant 116 cm.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 13:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hoe breed zijn de doorgangen naast jouw kookeiland?
Ja, vooral dat bovenaanzicht oogt kleiner, inderdaad. Maar volgens de tekening voor het leidingwerk enzo zijn de maten om precies te zijn 1045 en 1165 en 1100 tussen aanrecht en eiland. Dus gewoon prima ruimte om je in te bewegen.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 14:00 schreef Stormqueen het volgende:
Oh echt! Het oogt op de tekening namelijk veel kleiner.
Ik onthoud deze opstelling ook nog even. Ik heb er inmiddels zoveel getekend dat het me duizelt
Je moet eigenlijk even een plattegrond in Floorplanner maken met jullie huidige meubelen erin. Dat helpt enorm om na te denken over de indeling van de ruimte.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 12:27 schreef miss_sly het volgende:
Dit is de benedenverdieping:
[ link | afbeelding ]
Best een groot vloeroppervlak. Een warme sfeer willen we, en een kleed ook, maar geen vijf kleden
Dus tja...
yes, ik wil ook maxed out op weekblad inderdaad. En eigenlijk nog een nette oplossing voor zaken als koffiezetapparaat, blender, messenblok, contactgrill etc zonder dat het me al mijn aanrechtruimte kost.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 14:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, vooral dat bovenaanzicht oogt kleiner, inderdaad. Maar volgens de tekening voor het leidingwerk enzo zijn de maten om precies te zijn 1045 en 1165 en 1100 tussen aanrecht en eiland. Dus gewoon prima ruimte om je in te bewegen.
Wij hadden eerst ook een andere indeling: aan de andere kant tegen de muur een kastenwand en daar een eiland voor. Maar in die optie heb je veel minder werkblad, en dat kom ik nou juist telkens weer tekort om echt lekker relaxt te werken.
Koffiezetapparaat, blender en keukenmachine zet ik denk ik gewoon in de hoeken van het werkblad aan het raam. De keukenmachine wel aan de andere kant dan waar deze op het plaatje staat, en daar de blender bij.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 14:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
yes, ik wil ook maxed out op weekblad inderdaad. En eigenlijk nog een nette oplossing voor zaken als koffiezetapparaat, blender, messenblok, contactgrill etc zonder dat het me al mijn aanrechtruimte kost.
Maar misschien moet ik maar eens een keukenexpert gaan vragen
Dat is inderdaad nog een optie, om beneden wel vol voor de vloer te gaan zoals we die willen en boven de goedkopere opties.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 15:23 schreef Burdie het volgende:
@:miss_sly, ik zou niet voor een gietvloer gaan in zo'n grote ruimte, ik vind het altijd een gymzaal-effect geven. Als je warmte wilt, zou ik toch voor hout/parket kiezen. Is het prijsverschil groot? Kan je het in 'etappes' doen (dus bijvoorbeeld beneden hout en boven goedkoop laminaat en boven na een paar jaar vervangen)?
Lijkt mij een uitstekende optie. Dat is wat de meeste mensen doen, volgens mij.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 17:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is inderdaad nog een optie, om beneden wel vol voor de vloer te gaan zoals we die willen en boven de goedkopere opties.
Weet ik. Ik had alleen de illusie dat we alles in één keer helemaal in orde zouden maken en dan jaren niets meer hoeven doen, alleen te genietenquote:Op zaterdag 23 februari 2019 18:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Lijkt mij een uitstekende optie. Dat is wat de meeste mensen doen, volgens mij.
Hebben jullie de sleutel al?quote:Op zaterdag 23 februari 2019 19:09 schreef Gieliovd het volgende:
Vandaag weer met de aanhanger vol machines naar het nieuwe huis geweest. Het komt dichtbij!
Man man man ik heb veel spullen.
Marmoleum bedoel je?quote:Op zaterdag 23 februari 2019 19:10 schreef SV-tje het volgende:
Wij hebben een next 125 keuken gehad in t oude huis. Na 9 jaar actief gebruik zag hij er nog heel goed uit en altijd heel tevreden mee geweest. Qua leverancier zou ik idd ergens anders gaan kijken.
In het nieuwe huis gaan we voor visgraat parket op de begane grond en marmoleum op de slaapkamer. Gisteren is de man van t vloerenbedrijf geweest voor de offerte met egaliseren van de gipsvezelplaat.
Helaas is de prijs van 41euro zonder leggen en egaliseren, reken maar op 75-80 euro minimaal.
Mooiquote:Op zaterdag 23 februari 2019 18:54 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en nieuw servies.Paar jaar terug wilde ik alles wit-wit-wit en nu ben ik daar zo klaar mee.
Dus nieuw huis, nieuw servies.
![]()
Verstopstoofpeertjes op je meekleurende bordquote:Op zaterdag 23 februari 2019 19:51 schreef Meke het volgende:
[..]
MooiWat is reactief glazuur?
Ik krijg nu echt beelden voor me dat het als een kameleon meekleurt met het eten dat je serveert, maar dat zal wel niet
Geen idee.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 19:51 schreef Meke het volgende:
[..]
MooiWat is reactief glazuur?
Ik krijg nu echt beelden voor me dat het als een kameleon meekleurt met het eten dat je serveert, maar dat zal wel niet
Ik zou dat toch checken, want je ziet álles onder een marmoleumvloer. Er mag geen enkele oneffenheid onder zitten.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 19:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Marmoleum bedoel je?
Egaliseren zal bij ons wel meevallen, want betonnen nieuwbouw? Maar leggen zal er sowieso ook bij moeten, uiteraard.
quote:Op zaterdag 23 februari 2019 20:32 schreef DrSauvignon het volgende:
reactief glazuur krijgt zijn kleur door een chemische reactie tijdens het bakken
quote:Op zaterdag 23 februari 2019 19:19 schreef Gieliovd het volgende:
Nee alleen van de garage! De rest wonen ze nog. Woensdag is ze nog bevallen
Meteen onderhandeld met bieden. Ik heb vrij veel machines, material en gereedschap. En zooiquote:Op zaterdag 23 februari 2019 19:25 schreef Leandra het volgende:
Briljant wel, al wel de sleutel van de garage
Thanks! En hoe relaxt! Gelijk de garage volquote:Op zaterdag 23 februari 2019 20:53 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Meteen onderhandeld met bieden. Ik heb vrij veel machines, material en gereedschap. En zooi
@:bleiblei gefeliciteerd!
Mooi! Ik heb mijn oog op een nieuw servies. Geen nieuw huis voorlopig.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 18:54 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en nieuw servies.Paar jaar terug wilde ik alles wit-wit-wit en nu ben ik daar zo klaar mee.
![]()
Mijn zus heeft marmoleum in haar nieuwbouwappartement en dat is ook eerst geegaliseerd inderdaad.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 20:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zou dat toch checken, want je ziet álles onder een marmoleumvloer. Er mag geen enkele oneffenheid onder zitten.
Wij gaan inderdaad voor de walvisgraat.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 19:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Marmoleum bedoel je?
Egaliseren zal bij ons wel meevallen, want betonnen nieuwbouw? Maar leggen zal er sowieso ook bij moeten, uiteraard.
Jullie hebben ook een behoorlijk oppervlakte op de begane grond. Hebben jullie dan ook de wat grotere planken voor visgraat gekozen?
Whehe, lekkuuurr.. zat daar ook over te denken; het zou handig zijn als ik alvast mijn hok een beetje kan inrichten daar, da's handig straks met de verhuizingquote:Op zaterdag 23 februari 2019 19:19 schreef Gieliovd het volgende:
Nee alleen van de garage! De rest wonen ze nog. Woensdag is ze nog bevallen
En heb je dan potvis of bultrug?quote:Op zaterdag 23 februari 2019 21:26 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Mijn zus heeft marmoleum in haar nieuwbouwappartement en dat is ook eerst geegaliseerd inderdaad.
[..]
Wij gaan inderdaad voor de walvisgraat.
Uiteraard ga ik niet op mijn gebrekkige kennis van zaken af bij zoietsquote:Op zaterdag 23 februari 2019 20:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zou dat toch checken, want je ziet álles onder een marmoleumvloer. Er mag geen enkele oneffenheid onder zitten.
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 23 februari 2019 20:52 schreef bleiblei het volgende:
[..]Gaaf
.
Én verrekte handig.
Hier hebben we ons huis verkocht vandaag.
Het heeft Funda niet eens gehaald.
Heftig weekje wel zo...
Wow! Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 23 februari 2019 20:52 schreef bleiblei het volgende:
[..]Gaaf
.
Én verrekte handig.
Hier hebben we ons huis verkocht vandaag.
Het heeft Funda niet eens gehaald.
Heftig weekje wel zo...
Mooi, zeg!quote:Op zaterdag 23 februari 2019 18:54 schreef Brighteyes het volgende:
![]()
Dat laatste is échte fijn!quote:Op zondag 24 februari 2019 09:10 schreef Stormqueen het volgende:
Ja pfff, wat een rollercoaster. Eerst 7 maanden aan het bakkeleien, en dan zo binnen 5 dagen een huis gekocht en je huis verkocht
Maar ik ben ook wel blij dat ik mijn huis nu niet verkoopklaar hoef te maken
Blijven jullie in de buurt wonen?quote:Op zondag 24 februari 2019 09:10 schreef Stormqueen het volgende:
Ja pfff, wat een rollercoaster. Eerst 7 maanden aan het bakkeleien, en dan zo binnen 5 dagen een huis gekocht en je huis verkocht
Blijkt dan ook dat jullie oude woning behoorlijk goed in de markt lichtquote:Op zondag 24 februari 2019 09:10 schreef Stormqueen het volgende:
Administratiekosten die je betaalt aan de verhuurder/beheerder van je woning voor het opmaken van de huurovereenkomst en dergelijk is iets anders dan bemiddelingskosten.quote:Op zondag 24 februari 2019 09:43 schreef zoem het volgende:
Ik kwam net dit artikel tegen: ACM: '70 procent van huurbemiddelaars rekent nog steeds illegale kosten'
Bij het tekenen voor mijn huurappartement afgelopen week heb ik dus óók administratiekosten moeten betalen, terwijl het makelaarskantoor al werkt in opdracht van de vastgoedbeheerder. Het gaat om een kleine 150 euro, maar toch. Ik denk dat ik na de overdracht a.s. vrijdag eens ga polsen of ik dat niet terug kan krijgen
Ja, 1 dorp verderop. Effectief zo'n 6 kilometer, dus te doenquote:Op zondag 24 februari 2019 09:50 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Blijven jullie in de buurt wonen?
En jullie hadden zoveel gedaan in huis als ik het me goed herinner
Ben benieuwd. Dan kan ik er wel eens voorbij komen fietsenquote:Op zondag 24 februari 2019 10:18 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, 1 dorp verderop. Effectief zo'n 6 kilometer, dus te doen
Wij hebben inderdaad best veel aan ons huis gedaan, maar nu is het tijd voor een nieuwe stap!
Op zich klinkt dat logisch, maar als ik even zoek is dat toch niet toegestaan. Stiekem nog best veel over te vinden. Even deze gepakt: https://www.wooninfo.nl/vraagbaak/huren/start-huur/quote:Op zondag 24 februari 2019 10:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Administratiekosten die je betaalt aan de verhuurder/beheerder van je woning voor het opmaken van de huurovereenkomst en dergelijk is iets anders dan bemiddelingskosten.
quote:Contractkosten
Veel verhuurders brengen contract- of administratiekosten in rekening voor de werkzaamheden die zij moeten verrichten om het huurcontract af te sluiten. Dat kan om honderd tot honderden euro’s gaan. Dat is niet toegestaan, want dit behoort tot de normale verhuuractiviteiten waar al huur voor wordt betaald. Wel kunnen eventuele extra’s in rekening gebracht worden, zoals een naamplaatje, mits de kosten redelijk zijn.
Egaliseren kan mee vallen als je bij je bouwer vraagt om een andere vlakheidsklasse van de dekvloer. Vraag even bij een vloerboer wat het moet zijn (ik meen me te heugen klasse 2). Wij hebben dat in de bouw laten doen, kostte amper iets extra's en ons hele huis is daarna niet meer geegaliseerd. Dus pvc en novilon kon er daarna zo op. Pvc is bij ons in een soort tegel patroon gelegd, maar dan strak tegen elkaar aan zodat je geen tegelvloer idee krijgt. Wij hebben er eentje die juist niet effen is zodat je er minder vuil op ziet. De novilon op verdieping 1 is betonlook, zie je ook niks op. De bovenste verdieping heeft een groene novilon met een imprint, daar zie je nog het meeste op.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 19:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Marmoleum bedoel je?
Jullie hebben ook een behoorlijk oppervlakte op de begane grond. Hebben jullie dan ook de wat grotere planken voor visgraat gekozen?
Als je de instelling hebt om meteen iets schoon te maken als je het ziet wel inderdaad.quote:Op zondag 24 februari 2019 14:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb dat bezwaar nooit zo begrepen, dat je op een lichte, effen vloer zoveel ziet. Fijn toch, kun je het meteen schoonmaken.
Bleiblei en Stormqueen, gefeliciteerd! Hoe hebben jullie de onderhandse verkoop geregeld?
mensen uit de buurt die het gerucht hadden opgevangenquote:Op zondag 24 februari 2019 14:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb dat bezwaar nooit zo begrepen, dat je op een lichte, effen vloer zoveel ziet. Fijn toch, kun je het meteen schoonmaken.
Bleiblei en Stormqueen, gefeliciteerd! Hoe hebben jullie de onderhandse verkoop geregeld?
Regio Utrecht. Ik merk dat als ik weer heel even terug ben in mn huis, dat ik dan denk ‘oja dit ga ik toch wel missen.’ Maar ja, heb er ook met plezier 10 jaar gewoond. Maar als ik de deur achter me dicht doe heb ik er ook weer geen binding mee ofzo en ben ik blij als het straks verkocht is en we snel naar ons nieuwe project kunnen kijkenquote:Op maandag 25 februari 2019 10:47 schreef Stormqueen het volgende:
Spannend lunatic! In welke regio zijn jullie actief?
Ik merk dat ik het toch allemaal wat lastig vind zo hoor. Zo snel, misschien hadden we er wel veel meer voor kunnen krijgen, ons huis is straks ons huis niet meer, boh. Veel emoties!
Maar goed, ik ga toch proberen om maar vooral vooruit te kijkenen me te verheugen op ons nieuwe project.
Facebook herinnering?quote:Op dinsdag 26 februari 2019 07:58 schreef miss_sly het volgende:
Vandaag vijf jaar gelden kregen we de sleutel van ons oude huis
plinten kitten?quote:Op dinsdag 26 februari 2019 09:10 schreef athlonkmf het volgende:
Urgh... 160meter aan plinten geverfd, gezaagd,gemonteerd. En 70% gekit... nu nog verder...
Maar wat een mooi resultaat.
das toch niet zo gek? Of schroef jij ze in de muur?quote:
ligt aan bet plintje natuurlijk, maar ja, ik prefereer schroeven normaliterquote:Op dinsdag 26 februari 2019 09:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
das toch niet zo gek? Of schroef jij ze in de muur?
Wij hebben ze eerst vastgekit en daarna de kieren dichtgekit.
Kitten
Plinten lijmen op de muur met hi-tack kit.quote:
Kieren, zelfs voor de verstekhoeken moeten gekit worden als je niet een randje wilt zien. Plinten werken ook.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 10:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ligt aan bet plintje natuurlijk, maar ja, ik prefereer schroeven normaliter![]()
En kieren zijn zaagfouten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |