abonnement Unibet Coolblue
pi_185191240


Welkom in het K&W Verhuis/klus/woon en natuurlijk ook voorpret en kriebels topic! *O*

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!

Woning te koop?
Woning gekocht?
Verbouw plannen?
Wacht je nog op je hypotheek?
Doet de aannemer of makelaar nog moeilijk?
Of is de gehele planning al rond?
Heb je in gedachten het huis of appartement al 100 keer ingericht?
Of druk aan het klussen?
Deel al je voorpret en kriebels hier samen met ons :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185191254
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 13:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, heel! Ik moet nog wennen aan het idee :)
Maar daarom hebben we ook een styliste gevraagd om mee te denken, en daarom vind ik een helemaal egale giervloer voor beneden denk ik echt niet mooi. Dat wordt een te grote, egale vlakte.
Ik had m'n post net aangepast :D
Je hebt echt de 50 jaar later versie van mijn huis, dus groter.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185191258
En verder.

@Leandra heb je plaatjes van je keuken?

En ik zoek dus een vloer voor o.a. deze woonkamer/eetkamer/keuken:

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185191279
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 13:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik had m'n post net aangepast :D
Je hebt echt de 50 jaar later versie van mijn huis, dus groter.
Ja, wat grappig!
Is jullie keuken nu nog dicht? En je wil dan een uitbouw en de keuken open?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185191519
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 13:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, wat grappig!
Is jullie keuken nu nog dicht? En je wil dan een uitbouw en de keuken open?
Ja, ik wil uitbouwen onder het balkon, en dan vanaf de muur van de WC open.
Met als punt dat die pilaar van de buitenmuur wel blijft want anders wordt het wel heel erg uitdagend om de boel te gaan ondersteunen, die muur die ik eruit wil hebben moet al een steunbalk hebben.

Plaatje erbij dan maar:

Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185191605
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 13:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, ik wil uitbouwen onder het balkon, en dan vanaf de muur van de WC open.
Met als punt dat die pilaar van de buitenmuur wel blijft want anders wordt het wel heel erg uitdagend om de boel te gaan ondersteunen, die muur die ik eruit wil hebben moet al een steunbalk hebben.
Je creeert er een hele mooie ruimte mee.
Daarom hebben we deze woning ook uitgekozen, die ruimte achter met die erkerramen in de keuken O+

Zo wordt dan onze keuken:



And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 23 februari 2019 @ 13:44:40 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_185191806
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 13:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je creeert er een hele mooie ruimte mee.
Daarom hebben we deze woning ook uitgekozen, die ruimte achter met die erkerramen in de keuken O+

Zo wordt dan onze keuken:

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
hoe breed zijn de doorgangen naast jouw kookeiland?
disclaimer
pi_185191934
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 13:44 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

hoe breed zijn de doorgangen naast jouw kookeiland?
Raamkant 105 cm en koelkastkant 116 cm.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 23 februari 2019 @ 14:00:19 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_185191961
Oh echt! Het oogt op de tekening namelijk veel kleiner.

Ik onthoud deze opstelling ook nog even. Ik heb er inmiddels zoveel getekend dat het me duizelt :')
disclaimer
pi_185191982
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 14:00 schreef Stormqueen het volgende:
Oh echt! Het oogt op de tekening namelijk veel kleiner.

Ik onthoud deze opstelling ook nog even. Ik heb er inmiddels zoveel getekend dat het me duizelt :')
Ja, vooral dat bovenaanzicht oogt kleiner, inderdaad. Maar volgens de tekening voor het leidingwerk enzo zijn de maten om precies te zijn 1045 en 1165 en 1100 tussen aanrecht en eiland. Dus gewoon prima ruimte om je in te bewegen.

Wij hadden eerst ook een andere indeling: aan de andere kant tegen de muur een kastenwand en daar een eiland voor. Maar in die optie heb je veel minder werkblad, en dat kom ik nou juist telkens weer tekort om echt lekker relaxt te werken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185192757
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 12:27 schreef miss_sly het volgende:
Dit is de benedenverdieping:

[ link | afbeelding ]

Best een groot vloeroppervlak. Een warme sfeer willen we, en een kleed ook, maar geen vijf kleden :)

Dus tja...
Je moet eigenlijk even een plattegrond in Floorplanner maken met jullie huidige meubelen erin. Dat helpt enorm om na te denken over de indeling van de ruimte.

Voor jullie huis lijkt me de opstelling van de banken zoals hier wel aardig. In de hoek kan S. dan gamen en zo kun je bij haar zijn maar er toch wat afstand van hebben.

Jullie woonkamer is verder zo groot dat je een grote eettafel kwijt kunt en een tweede zithoek kunt creëren. Misschien kun je wat inspiratie ontlenen aan de andere 360 graden views.

Heb je ook 3D-impressies?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 23 februari 2019 @ 14:54:35 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_185192790
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 14:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, vooral dat bovenaanzicht oogt kleiner, inderdaad. Maar volgens de tekening voor het leidingwerk enzo zijn de maten om precies te zijn 1045 en 1165 en 1100 tussen aanrecht en eiland. Dus gewoon prima ruimte om je in te bewegen.

Wij hadden eerst ook een andere indeling: aan de andere kant tegen de muur een kastenwand en daar een eiland voor. Maar in die optie heb je veel minder werkblad, en dat kom ik nou juist telkens weer tekort om echt lekker relaxt te werken.
yes, ik wil ook maxed out op weekblad inderdaad. En eigenlijk nog een nette oplossing voor zaken als koffiezetapparaat, blender, messenblok, contactgrill etc zonder dat het me al mijn aanrechtruimte kost.
Maar misschien moet ik maar eens een keukenexpert gaan vragen ;)
disclaimer
pi_185192922
Leandra, ik zou die andere partij niet afzeggen maar kijken met welke prijs ze komen. Wie weet kun je dat altijd nog gebruiken in de onderhandeling bij de andere zaak.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 23 februari 2019 @ 15:23:51 #14
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185193305
@miss_sly, ik zou niet voor een gietvloer gaan in zo'n grote ruimte, ik vind het altijd een gymzaal-effect geven. Als je warmte wilt, zou ik toch voor hout/parket kiezen. Is het prijsverschil groot? Kan je het in 'etappes' doen (dus bijvoorbeeld beneden hout en boven goedkoop laminaat en boven na een paar jaar vervangen)?
KuikenGuppy
pi_185193461
Leandra, wij gingen aanvankelijk ook voor de Next. Zijn later bij Bulthaup binnengelopen en vonden wel wat verschil in de kwaliteit, qua Bulthaup mooier, ook in de afwerking. Gekozen voor Bulthaup en niets is zo vlekkeloos verlopen in onze nieuwe woning als de plaatsing van de Bulthaup keuken. Geen garantie dat jouw leverancier ook zo vlekkeloos levert, maar wij hadden dit echt nog nooit meegemaakt. Nergens is iets misgegaan. In het voortraject niet, tijdens de plaatsing niet.

Bulthaup is niet de goedkoopste keuze, maar is wel prachtig en tijdloos. Wij zijn er dolblij mee en hebben geen seconde spijt van onze keuze.
Is dat zo?
  zaterdag 23 februari 2019 @ 16:53:00 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185194715
Mijn man is ook helemaal weg van het hout van de lades in de B1... ik zou de B3 nog wel interessant vinden, maar ik vind de grepen van de B1 ook erg fraai, het is allemaal net dat beetje extra idd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185195050
Ik moest het even nakijken, wij hebben de B3. Het is ook maar net wat je smaak is (nog buiten het budget....). Wij houden erg van strak en vielen voor de strakke lijnen van de Bulthaup.

Lastig hoor, de keuken, zo veel mogelijkheden en een keuze voor de lange termijn. En een grote uitgave.

Ik persoonlijk zou overigens afknappen op een leverancier die steeds niet over de brug komt met offertes. Maar wat eerder werd gezegd, je kunt het achter de hand houden bij onderhandelingen. Succes! :)
Is dat zo?
pi_185195818
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 14:54 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

yes, ik wil ook maxed out op weekblad inderdaad. En eigenlijk nog een nette oplossing voor zaken als koffiezetapparaat, blender, messenblok, contactgrill etc zonder dat het me al mijn aanrechtruimte kost.
Maar misschien moet ik maar eens een keukenexpert gaan vragen ;)
Koffiezetapparaat, blender en keukenmachine zet ik denk ik gewoon in de hoeken van het werkblad aan het raam. De keukenmachine wel aan de andere kant dan waar deze op het plaatje staat, en daar de blender bij.
Het messenblok zet ik denk ik gewoon op het eiland rechts naast de kookplaat, dan grijpt het gemakklijkste.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185195832
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 15:23 schreef Burdie het volgende:
@:miss_sly, ik zou niet voor een gietvloer gaan in zo'n grote ruimte, ik vind het altijd een gymzaal-effect geven. Als je warmte wilt, zou ik toch voor hout/parket kiezen. Is het prijsverschil groot? Kan je het in 'etappes' doen (dus bijvoorbeeld beneden hout en boven goedkoop laminaat en boven na een paar jaar vervangen)?
Dat is inderdaad nog een optie, om beneden wel vol voor de vloer te gaan zoals we die willen en boven de goedkopere opties.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185196215
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 17:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is inderdaad nog een optie, om beneden wel vol voor de vloer te gaan zoals we die willen en boven de goedkopere opties.
Lijkt mij een uitstekende optie. Dat is wat de meeste mensen doen, volgens mij.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185196284
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 18:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Lijkt mij een uitstekende optie. Dat is wat de meeste mensen doen, volgens mij.
Weet ik. Ik had alleen de illusie dat we alles in één keer helemaal in orde zouden maken en dan jaren niets meer hoeven doen, alleen te genieten :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 23 februari 2019 @ 18:54:15 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185197211
:D Dat zou wel heel erg lekker zijn. :Y Maar goed, je hebt 'goedkoper' en 'goedkoper'. Daar kan ook nog wel iets tussen zitten waar je uiteindelijk misschien een paar jaar meer dan tevreden mee bent. ;)

Leandra, ik zou echt snel klaar zijn met dat Next, maar nu er toch iets aan komt zou ik dat niet afzeggen. Zoals Claudia zei, het vergelijk is altijd fijn.

Ik vond een nog mooier alternatief voor de salontafel en hebben die net toch alvast maar besteld.
Levertijd 30 mei. :')



En dan met skate-wieltjes eronder. :s)

Oh, en nieuw servies. *O* Paar jaar terug wilde ik alles wit-wit-wit en nu ben ik daar zo klaar mee. :D Dus nieuw huis, nieuw servies. *O*
***
pi_185197410
Ow die tafel is leuk BE! Waar heb je die gevonden?
  zaterdag 23 februari 2019 @ 19:08:43 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185197513
Bij made.com De grote staat bij de salontafels, de smalle bij de bijzettafels. Ik moest even zoeken. ')
***
pi_185197525
Vandaag weer met de aanhanger vol machines naar het nieuwe huis geweest. Het komt dichtbij!

Man man man ik heb veel spullen.
Laat die handjes wapperen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')