Als de houten palen wegrotten is dat wel een dingetjequote:Op zondag 24 februari 2019 10:27 schreef skrn het volgende:
Wat verzakking is ook niet het einde van de wereld natuurlijk.
Als je huis gelijkmatig zakt ... Bij vrienden is de boel scheefgezakt. In eerste instantie klemde alleen de voordeur, daarna kregen ze scheuren en ging de deur helemaal niet meer open. Scheuren in muren en barsten in ramen. De gasleiding is uit voorzorg afgesloten zodat ze ook zonder verwarming zaten. Het huis is opgekrikt om het weer recht te zetten. Een nieuwe fundering geboord en schade hersteld. Kosten: tienduizenden euro's, niet gedekt door de verzekering.quote:Op zondag 24 februari 2019 10:27 schreef skrn het volgende:
Wat verzakking is ook niet het einde van de wereld natuurlijk.
Dat is een behoorlijke verzakking dan als ook al gasleidingen afgesloten moeten worden. Die liggen ondergronds in een behoorlijk zandbed en onder vorstgrensquote:Op zondag 24 februari 2019 10:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Als je huis gelijkmatig zakt ... Bij vrienden is de boel scheefgezakt. In eerste instantie klemde alleen de voordeur, daarna kregen ze scheuren en ging de deur helemaal niet meer open. Scheuren in muren en barsten in ramen. De gasleiding is uit voorzorg afgesloten zodat ze ook zonder verwarming zaten. Het huis is opgekrikt om het weer recht te zetten. Een nieuwe fundering geboord en schade hersteld. Kosten: tienduizenden euro's, niet gedekt door de verzekering.
Deels terecht. Deels idioot. Boerderij van 150 jaar oud en dan geld vragen voor wat scheurtjes.quote:Op zondag 24 februari 2019 10:22 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Groningen boft maar.. die krijgen vergoeding van de NAM...
Nee.quote:Op zondag 24 februari 2019 11:28 schreef AchJa het volgende:
Hoe zit zoiets eigenlijk in Amsterdam met de erfpacht? De gemeente is dan toch eigenaar van de grond? Die is daar dan toch ook verantwoordelijk voor?
Gelukkig, wij wonen veilig.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 08:40 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Eenvandaag had hier afgelopen zomer al een onderwerp over.
[..]
lees verder
Risicokaartje:
[ afbeelding ]
Yessss...quote:Op zaterdag 23 februari 2019 08:40 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Eenvandaag had hier afgelopen zomer al een onderwerp over.
[..]
lees verder
Risicokaartje:
[ afbeelding ]
dat is een koopje voor tien duizenden euros...quote:Op zondag 24 februari 2019 10:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Als je huis gelijkmatig zakt ... Bij vrienden is de boel scheefgezakt. In eerste instantie klemde alleen de voordeur, daarna kregen ze scheuren en ging de deur helemaal niet meer open. Scheuren in muren en barsten in ramen. De gasleiding is uit voorzorg afgesloten zodat ze ook zonder verwarming zaten. Het huis is opgekrikt om het weer recht te zetten. Een nieuwe fundering geboord en schade hersteld. Kosten: tienduizenden euro's, niet gedekt door de verzekering.
Ik vind het opvallend. Vele gebieden in Twente bestaan uit zware klei, net zoals mijn grond. Dit is juist de grond die verzakking kan geven....quote:
dat snap ik, want dit is de slechtste fundering die je kan hebben in een kleigebied.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 19:54 schreef skrn het volgende:
Mijn huis is gefundeerd op staal in een kleigebied. Zelf nergens last van, maar hoekwoningen in mijn buurt hebben wel vaak duidelijke verzakking kenmerken.
Veel gebieden in Twente bestaan uit zware klei? Volgens mij zijn dat juist echte zandgronden.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik vind het opvallend. Vele gebieden in Twente bestaan uit zware klei, net zoals mijn grond. Dit is juist de grond die verzakking kan geven....
Is er in Brabant meer zandgrond?quote:Op zondag 24 februari 2019 14:10 schreef Chia het volgende:
[..]
Veel gebieden in Twente bestaan uit zware klei? Volgens mij zijn dat juist echte zandgronden.
http://www.geologievanned(...)lbodem-zandlandschap
En ook hier kom ik die klei van je niet tegen
https://www.dinoloket.nl/ondergrondmodellen
jaquote:Op zondag 24 februari 2019 15:22 schreef polderturk het volgende:
[..]
Is er in Brabant meer zandgrond?
De hoofdstad van Brabant zou Antwerpen moeten zijn.quote:Op zondag 24 februari 2019 20:08 schreef polderturk het volgende:
[..]
De hoofdstad van Nederland zou verplaatst moeten worden naar Brabant.
Antwerpen ligt maar 30 km over de grens. Moeten we annexeren.quote:Op zondag 24 februari 2019 20:18 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
De hoofdstad van Brabant zou Antwerpen moeten zijn.
Ik geloof dat ze voor net iets minder dan ¤50k klaar waren.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat is een koopje voor tien duizenden euros...
Gemiddeld kost het versterken van een fundering rond de 80k.
De waarde van je huis zakt ook met 80k, dus voor velen verstrekt een bank geen aanvullende hypotheek en een verzekering dekt het niet.
http://www2.hetlnvloket.n(...)/GRONDSOORTEN10.HTMLquote:Op zondag 24 februari 2019 15:22 schreef polderturk het volgende:
[..]
Is er in Brabant meer zandgrond?
De legenda geeft roze, paars en groen.quote:Op maandag 25 februari 2019 11:05 schreef Ciora het volgende:
[..]
http://www2.hetlnvloket.n(...)/GRONDSOORTEN10.HTML
Deze kaart is erg nauwkeurig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |